Apua! :(

Qwen99

Itselläni todettiin vakava masennus viimevuoden alkupuolella ja kokemuksesta voin sanoa että siitä oli vaikea päästä yli. Nyt taas on ruvennut tulemaan masennuksen merkkejä, mm. viiltely, unettomuus, ahdistuneisuus ja toivottomuus. Viimevuonna ei minulle määrätty lääkkeitä, koska masennus huomattiin vasta niin myöhään, mutta aloin käymään nuorten psykiatrisella poliklinikalla. Käyn psykiatrilla yhä, ja se on helpottanut oloani hieman, mutta lääkäri ehdotti minulle masennuslääkkeitä.. Pitäisikö suostua, vai kieltäytyä? :/

10

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyydä terapia

Kieltäytyä. Masennuslääkkeistä vaan lihot ja alat inhota itseäsi enemmän,
      itse olin vakavasti masentunut, aloin lääkärin ehdotuksesta syömään masennuslääkkeitä, lihoin 17 kg, tunsin oloni todella rumaksi ja lihavaksi, en jaksanut edes lenkkeillä painoni kanssa. Lopetin lääkkeet, paino laski hitaasti, mutta aloin näyttää paremmalle, aloin lenkkeilyn, piristyin ulkoisesta muutoksestani (vaikka olin dg.vakava masennus myös). Masennuslääkkeet tuhosivat elämästäni useita vuosia. Älä aloita, pyristele irti muilla keinoin. Nyt olen takaisin omassa painossani, sain tyttöystävän ja kauhulla muistelen niitä masennuslääkkeen lihottamia vuosiani. Pyydä terapiaa, älä lääkkeisiin jää, tämä vain minun kokemukseni tietysti.

• Hei
      Itselläni ei ole kokemusta muista kuin särkylääkkeistä mutta voin sanoa että kannattaa yrittää ensiksi ilman lääkkeitä jos se onnistuu on paljon parempi mieli kuin lääkkeiden kanssa ja jos lääkkeitä alkaa käyttää voi niihin jäädä koukkuun eikä sen jälkeen uskalla tehdä mitään ilman lääkkeitä.

Tiedätkö mistä masennuksesi johtuu?

• Qwen99

Moikka!
        Kyllä se varmasti siitä johtuu että kaverit kertovat mulle tosi paljon murheitaan, ja sitten ne vaan kasaantuvat mun pään sisään, ja purkautuu masennuksena.. Viimevuoden puolella myös siitä, että vanhempani kielsivät minua liikkumasta kaveriporukassa, joka oli minulle pienessä ajassa tullut tosi tärkeäksi.

• Qwen99 kirjoitti:

Moikka!
        Kyllä se varmasti siitä johtuu että kaverit kertovat mulle tosi paljon murheitaan, ja sitten ne vaan kasaantuvat mun pään sisään, ja purkautuu masennuksena.. Viimevuoden puolella myös siitä, että vanhempani kielsivät minua liikkumasta kaveriporukassa, joka oli minulle pienessä ajassa tullut tosi tärkeäksi.

Sinä selvästi ajattelet muiden parasta enemmän kuin itsesi minulla on ollut sama vika ja on vielläkin. Kavereita ei kannata hylätä teidän pitää vaan yrittää selvittää ne murheet saman tien niin sinun ei tarvitse alkaa murehtimaan heidän puolestaa tai sitten voit yrittää häätää nuo murheet päästäsi jotenkin:)

• Qwen99
        juha260 kirjoitti:

Sinä selvästi ajattelet muiden parasta enemmän kuin itsesi minulla on ollut sama vika ja on vielläkin. Kavereita ei kannata hylätä teidän pitää vaan yrittää selvittää ne murheet saman tien niin sinun ei tarvitse alkaa murehtimaan heidän puolestaa tai sitten voit yrittää häätää nuo murheet päästäsi jotenkin:)

kyllä tuo psykiatri vähän helpottaa oloon, kun siellä voi puhua asioista, joista kotona en voi puhua :)

• Qwen99 kirjoitti:

kyllä tuo psykiatri vähän helpottaa oloon, kun siellä voi puhua asioista, joista kotona en voi puhua :)

Totta:). Kannattaa yrittää käydä mahdollisimman paljon murheita läpi niin se taakka helpottaa

• sarasenie

Niin et alatko syömään kodin putkimiestä nappeina vai et..Kas siinä pulma.
      Sen verran sanon, että jos aivonsa haluaa rikkoa kuten
      minä niin siihen olis ollut paremmatkin aineet kun SSRI lääkkeet
      jos pääsisin 13 vuotta taaksepäin olisin ottanut viinan tai huumeet
      ne aiheuttaa vähempi tuhoa.

Mut mittee sie tommosii kyselet täällä
      etköhän aikuisena osaa itte hoitaa päätökses
      muilta kyselemättä.

• Qwen99

en ole aikuinen..

• Lääkkeistä ei ole muuta kuin harmia

• Uusi lääke

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      74
      2770
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      56
      2691
    3. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      17
      2313
    4. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2032
    5. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      50
      1990
    6. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      276
      1962
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1281
    8. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      37
      1106
    9. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      0
      1040
    10. Aamun Trump

"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.
      Maailman menoa
      95
      976
    Aihe