Apua! :(

Qwen99

Itselläni todettiin vakava masennus viimevuoden alkupuolella ja kokemuksesta voin sanoa että siitä oli vaikea päästä yli. Nyt taas on ruvennut tulemaan masennuksen merkkejä, mm. viiltely, unettomuus, ahdistuneisuus ja toivottomuus. Viimevuonna ei minulle määrätty lääkkeitä, koska masennus huomattiin vasta niin myöhään, mutta aloin käymään nuorten psykiatrisella poliklinikalla. Käyn psykiatrilla yhä, ja se on helpottanut oloani hieman, mutta lääkäri ehdotti minulle masennuslääkkeitä.. Pitäisikö suostua, vai kieltäytyä? :/

10

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyydä terapia

      Kieltäytyä. Masennuslääkkeistä vaan lihot ja alat inhota itseäsi enemmän,
      itse olin vakavasti masentunut, aloin lääkärin ehdotuksesta syömään masennuslääkkeitä, lihoin 17 kg, tunsin oloni todella rumaksi ja lihavaksi, en jaksanut edes lenkkeillä painoni kanssa. Lopetin lääkkeet, paino laski hitaasti, mutta aloin näyttää paremmalle, aloin lenkkeilyn, piristyin ulkoisesta muutoksestani (vaikka olin dg.vakava masennus myös). Masennuslääkkeet tuhosivat elämästäni useita vuosia. Älä aloita, pyristele irti muilla keinoin. Nyt olen takaisin omassa painossani, sain tyttöystävän ja kauhulla muistelen niitä masennuslääkkeen lihottamia vuosiani. Pyydä terapiaa, älä lääkkeisiin jää, tämä vain minun kokemukseni tietysti.

    • Hei
      Itselläni ei ole kokemusta muista kuin särkylääkkeistä mutta voin sanoa että kannattaa yrittää ensiksi ilman lääkkeitä jos se onnistuu on paljon parempi mieli kuin lääkkeiden kanssa ja jos lääkkeitä alkaa käyttää voi niihin jäädä koukkuun eikä sen jälkeen uskalla tehdä mitään ilman lääkkeitä.

      Tiedätkö mistä masennuksesi johtuu?

      • Qwen99

        Moikka!
        Kyllä se varmasti siitä johtuu että kaverit kertovat mulle tosi paljon murheitaan, ja sitten ne vaan kasaantuvat mun pään sisään, ja purkautuu masennuksena.. Viimevuoden puolella myös siitä, että vanhempani kielsivät minua liikkumasta kaveriporukassa, joka oli minulle pienessä ajassa tullut tosi tärkeäksi.


      • Qwen99 kirjoitti:

        Moikka!
        Kyllä se varmasti siitä johtuu että kaverit kertovat mulle tosi paljon murheitaan, ja sitten ne vaan kasaantuvat mun pään sisään, ja purkautuu masennuksena.. Viimevuoden puolella myös siitä, että vanhempani kielsivät minua liikkumasta kaveriporukassa, joka oli minulle pienessä ajassa tullut tosi tärkeäksi.

        Sinä selvästi ajattelet muiden parasta enemmän kuin itsesi minulla on ollut sama vika ja on vielläkin. Kavereita ei kannata hylätä teidän pitää vaan yrittää selvittää ne murheet saman tien niin sinun ei tarvitse alkaa murehtimaan heidän puolestaa tai sitten voit yrittää häätää nuo murheet päästäsi jotenkin:)


      • Qwen99
        juha260 kirjoitti:

        Sinä selvästi ajattelet muiden parasta enemmän kuin itsesi minulla on ollut sama vika ja on vielläkin. Kavereita ei kannata hylätä teidän pitää vaan yrittää selvittää ne murheet saman tien niin sinun ei tarvitse alkaa murehtimaan heidän puolestaa tai sitten voit yrittää häätää nuo murheet päästäsi jotenkin:)

        kyllä tuo psykiatri vähän helpottaa oloon, kun siellä voi puhua asioista, joista kotona en voi puhua :)


      • Qwen99 kirjoitti:

        kyllä tuo psykiatri vähän helpottaa oloon, kun siellä voi puhua asioista, joista kotona en voi puhua :)

        Totta:). Kannattaa yrittää käydä mahdollisimman paljon murheita läpi niin se taakka helpottaa


    • sarasenie

      Niin et alatko syömään kodin putkimiestä nappeina vai et..Kas siinä pulma.
      Sen verran sanon, että jos aivonsa haluaa rikkoa kuten
      minä niin siihen olis ollut paremmatkin aineet kun SSRI lääkkeet
      jos pääsisin 13 vuotta taaksepäin olisin ottanut viinan tai huumeet
      ne aiheuttaa vähempi tuhoa.

      Mut mittee sie tommosii kyselet täällä
      etköhän aikuisena osaa itte hoitaa päätökses
      muilta kyselemättä.

      • Qwen99

        en ole aikuinen..


      • Lääkkeistä ei ole muuta kuin harmia


    • Uusi lääke

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      825
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe