Itselläni todettiin vakava masennus viimevuoden alkupuolella ja kokemuksesta voin sanoa että siitä oli vaikea päästä yli. Nyt taas on ruvennut tulemaan masennuksen merkkejä, mm. viiltely, unettomuus, ahdistuneisuus ja toivottomuus. Viimevuonna ei minulle määrätty lääkkeitä, koska masennus huomattiin vasta niin myöhään, mutta aloin käymään nuorten psykiatrisella poliklinikalla. Käyn psykiatrilla yhä, ja se on helpottanut oloani hieman, mutta lääkäri ehdotti minulle masennuslääkkeitä.. Pitäisikö suostua, vai kieltäytyä? :/
Apua! :(
Qwen99
10233
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Dodii. Kuvailekaivattusi ulkonäköä :)
- On aika ottaa sinuun etäisyyttäKohtalo tuli apuun ja järjesti sille puitteet. Ei sillä että olisi tyytyväinen, päinvastoin.
- Voi kun saisin selvänMitä sinä oikein ajattelet ja ootko oikeesti täällä niinku kuvittelen. Eilen oli niin vahva tunne kun ensimmäisen viestikeskustelun avasin, että se olit sinä. Meen taas saunaan enkä tiedä, ehkä tulen ikävässäni vielä tä…
- Mikä on kaikkenViehättävintä kaivatussasi?
- Yritetäänkö vielä kerran?Sussa on paljon hyvää, mutta paljon myös piirteitä jonka kanssa en voi elää. Annoin mahdollisuuden sössit sen. Mutta silti oot ajatuksissa haluaisin laittaa sulle suoraan viestiä mutta en uskalla.
- Trump teki dieseldiilin Putinin kanssaYhdysvaltain presidentti Donald Trump kertoo sosiaalisessa mediassa sopineensa Vladimir Putinin kanssa mittavista dieselpolttoaineen toimituksista Yhdysvaltain ja maailman markkinoille. Olen juuri saanut päätökseen erit…
- Kaipaan sinua miesToivo elää, että näemme vielä. Kadun, etten pyytänyt sun puhelinnumeroa.
- Joskus joku ihminen jää sydämeen asumaan, vaikkei hänelle olisi koskaan uskaltanut kertoa sitä.Sinä olet jäänyt ajatuksiini tavalla, jota on vaikea selittää. Olemme kohdanneet siellä, missä olen käynyt asiakkaana, etkä ehkä itse tiedä, miten paljon lämpöä olet tuonut päiviini. Joskus pelkkä hymy tai pieni kohtaam…
- Jos et enää uskallalaittaa viestiä, enkä itsekään uskalla, ei ole kuin yksi vaihtoehto
- Et näytä vanhalta,vaik ootkin iäkäs!Ootko ottanut botoxia?
- Haluaisin tutustua miesKun tapasimme paikka ei ollut paras mahdollinen. Luulin, että kaipaan toista ihmistä elämääni enkä huomioinut sinua. Päästin tilaisuuden menemään. Kaipasin koko ajan jotain mikä ei ollut todellista ja sinä olit siinä ko…
- No miltä näytänKu et saa silmiä irti🫠
- Ei olis pitänyt tykästyä siihen mieheen...Yhä vaan kaipaan...
- Laita se viestiTiedät että ollaan linjoilla nyt molemmat.
- Älkää ihmiset hyväksykö Antin natsismia!Kyllä se on ihan yhtä hirvittävä ideologia, vaikka sitä demari harjottaiskin.
- Mikä on horoskooppisi?Mikä on naisen?
- Matkailu avartaa.Kyllä. Niin klisee kuin se onkin, niin onhan meillä Suomessa hienoja asioita. - Lentokentällä on siistiä. - Hanasta voi huoletta juoda vettä. - Hotelleissa ei pörrää monijalkaisia kavereita. - Infra on toimiva. - Kaljat…
- Mikä onkaanKauneinta kaivatussasi?
- Et edes yrittäHuomaan että et edes yritä parantaa meidän välejä mitenkään vaan syyllistät ja epäilet ja haukut ja kaikkea muuta
- En sua torjuis!Silloin joskus oli pakko...
Vastaukset 10
Vanhimmat
Kieltäytyä. Masennuslääkkeistä vaan lihot ja alat inhota itseäsi enemmän,
itse olin vakavasti masentunut, aloin lääkärin ehdotuksesta syömään masennuslääkkeitä, lihoin 17 kg, tunsin oloni todella rumaksi ja lihavaksi, en jaksanut edes lenkkeillä painoni kanssa. Lopetin lääkkeet, paino laski hitaasti, mutta aloin näyttää paremmalle, aloin lenkkeilyn, piristyin ulkoisesta muutoksestani (vaikka olin dg.vakava masennus myös). Masennuslääkkeet tuhosivat elämästäni useita vuosia. Älä aloita, pyristele irti muilla keinoin. Nyt olen takaisin omassa painossani, sain tyttöystävän ja kauhulla muistelen niitä masennuslääkkeen lihottamia vuosiani. Pyydä terapiaa, älä lääkkeisiin jää, tämä vain minun kokemukseni tietysti.
Hei
Itselläni ei ole kokemusta muista kuin särkylääkkeistä mutta voin sanoa että kannattaa yrittää ensiksi ilman lääkkeitä jos se onnistuu on paljon parempi mieli kuin lääkkeiden kanssa ja jos lääkkeitä alkaa käyttää voi niihin jäädä koukkuun eikä sen jälkeen uskalla tehdä mitään ilman lääkkeitä.
Tiedätkö mistä masennuksesi johtuu?
Moikka!
Kyllä se varmasti siitä johtuu että kaverit kertovat mulle tosi paljon murheitaan, ja sitten ne vaan kasaantuvat mun pään sisään, ja purkautuu masennuksena.. Viimevuoden puolella myös siitä, että vanhempani kielsivät minua liikkumasta kaveriporukassa, joka oli minulle pienessä ajassa tullut tosi tärkeäksi.
Sinä selvästi ajattelet muiden parasta enemmän kuin itsesi minulla on ollut sama vika ja on vielläkin. Kavereita ei kannata hylätä teidän pitää vaan yrittää selvittää ne murheet saman tien niin sinun ei tarvitse alkaa murehtimaan heidän puolestaa tai sitten voit yrittää häätää nuo murheet päästäsi jotenkin:)
kyllä tuo psykiatri vähän helpottaa oloon, kun siellä voi puhua asioista, joista kotona en voi puhua :)
Totta:). Kannattaa yrittää käydä mahdollisimman paljon murheita läpi niin se taakka helpottaa
Niin et alatko syömään kodin putkimiestä nappeina vai et..Kas siinä pulma.
Sen verran sanon, että jos aivonsa haluaa rikkoa kuten
minä niin siihen olis ollut paremmatkin aineet kun SSRI lääkkeet
jos pääsisin 13 vuotta taaksepäin olisin ottanut viinan tai huumeet
ne aiheuttaa vähempi tuhoa.
Mut mittee sie tommosii kyselet täällä
etköhän aikuisena osaa itte hoitaa päätökses
muilta kyselemättä.
en ole aikuinen..
Lääkkeistä ei ole muuta kuin harmia
http://www.tv7.fi/vod/series/?series=189