Esittele itsesi yksinäinen

halooooooooo

Sukupuoli
Ikä
Luonteenpiirteet
Kiinnostuksen kohteet / harrastukset
Mielenterveysongelmat
Miksi olet yksinäinen
Millaisiin ihmisiin haluat tutustua

224

4685

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Belušja Guban hirviö

Sukupuoli: on, paitsi jos ei ole
      Ikä: 42
      Ulkonäkö: vihreä ja kupliva
      Luonteenpiirteet: öyrgää gräyr
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: ympyröiden neliöinti
      Mielenterveysongelmat: ei ole ongelmai, on vain erilaisuutta
      Miksi olet yksinäinen: koska söin naapurin lapsen ja joudun piileskelemään lumiluolassa
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: hyvänmakuisiin

• rgrgrwgwrf

Joku vielä tunnistaa jos tuollaiseen tosissaan menee vastaamaan :)

• JiiF

Sukupuoli: Nainen/tyttö
      Ikä: 20v
      Ulkonäkö: Ruskeat hiukset ja silmät.
      Luonteenpiirteet: Ujo, huumorintajuinen, positiivisuus.
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Musiikki, lenkkeily, kokkaaminen, lemmikit.
      Mielenterveysongelmat: Itsetunto/varmuus. Jollakin tapaa sosiaalistentilanteiden pelkoakin.
      Miksi olet yksinäinen: Olen vain ajautunut tähän tilanteeseen..enkä enään "uskalla" antaa itselleni mahdollisuutta tutustua keneenkään sen kummemmin.
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Suvaitsevaisiin, rentoihin, avoimiin ja kaikinpuolin aitoihin ihmisiin.

• Älä ole itsellesi liian ankara älä pelkää tutustua muihin ihmisiin. Suomessa on paljon nuoria jotka ovat samanlaisessa tilanteessa kuin sinä

• Where?
        juha260 kirjoitti:

Älä ole itsellesi liian ankara älä pelkää tutustua muihin ihmisiin. Suomessa on paljon nuoria jotka ovat samanlaisessa tilanteessa kuin sinä

Missä? Ei näy missään joka festarissa kaikilla joku mukana en ole ikinä nähnyt siellä ketään yksin..

• Sukupuoli: Mies
      Ikä:22
      Ulkonäkö: blondi enkä omastamielestäni ruma
      Luonteenpiirteet: Ehkä vähän liiean kiltti ja huomaavainen
      Kiinnostuksenkohteet/harrastukset: Vanhanaikainen tanssi,kokkaus ja koiran kanssa ulkoilu
      Mielenterveysongelmat: Luulen aina etten osaa keskustella
      Miksi olet yksinäinen: kaikki kaverit ovat kaikonneet tai ''puukottaneet'' selkään
      Minkälaisiin ihmisiin haluasit tutustua: Ymmärtäväisiin ihmisiin

• Ulkonäkö: blondi

Ulkonäkö: blondi

• Ulkonäkö: blondi kirjoitti:

Ulkonäkö: blondi

Ja taidan olla henkisestikin blondi

• pidetään hauskaa

Hello Juha !

Harrastat tanssia !! Tule ksällä Paville !! Me nuoret naiset odotamme sinua ! Ruusulinnassakin on nuoria iltoina kun soittavat Sinitaivas tai Finlanders. Tule ihmeessä hakemaan tyttöjä tanssimaa.

Jos et osaa viellä Buggaa niin mene kursseille. Niitä löytyy Vantaaltakin.

Puhu tanssin kielellä jos et vielä osaa keskustella. Keskustelemaankin oppii.

• abney_park

Sukupuoli: nainen
      Ikä: 18
      Ulkonäkö: pitkä, punamustat hiukset, vihreät silmät
      Luonteenpiirteet: ujo, huumorintajunen, välittävä, hullu jos sille päälle satun
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: musiikki, videopelit, lukeminen, piirtäminen, kaikki nolifettäminen.. :)
      Mielenterveysongelmat: masennus, traumaperäinen stressihäiriö vai mikä lienee, sos. tilanteiden pelko (onko mielenterveysongelma?)
      Miksi olet yksinäinen: en sovi joukkoon, toisaalta en haluakaan, haluaisin kuitenkin itseni kaltaisen ystävän
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: tuossa se taisi jo tulla

Esim. msn-osotetta saa kysyä jos kiinnostaa.

• Mitäs videopelei pellaat?

• paskaihminen18

kuulostat täydelliseltä ihmiseltä mielestäni

• itsensä esittelijä

Sukupuoli: mies
      Ikä: 25
      Ulkonäkö: nörtähtävä
      Luonteenpiirteet: arka, mukava(?)
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: aikaisemmin peli/anime/manga-fani (en enää harrasta aktiivisesti), tv fantasia-sarjat, pallopelit (ei penkkiurheilu), koiran kanssa ulkoilu, kaikkea random sälää tulee välillä kokeiltua (oon aatellut taas aktivoitua)
      Mielenterveysongelmat: masennusta, passiivisuutta, sosiaalista ahdistusta, liiallista herkkyyttä
      Miksi olet yksinäinen: "Kasvatuksen" vuoksi sekä tosi herkkä että ulkopuolistuin jo nuorena. Nyt olen vähän hypännyt junaan mukaan, mutta vaikeaa se on.
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: mukaviin, ei paljoakaan vanhempiin, jotka saa joskus välillä tekemään muutakin kuin himailua

• zaphod_beeb

Ikä: 28
      Ulkonäkö: ruskeat, kiharat hiukset. vaaleat silmät.
      Luonteenpiirteet: Ystävällinen, huomaavainen, rauhallinen.
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Musiikki, lenkkeily / pyöräily, pelit
      Mielenterveysongelmat: -
      Miksi olet yksinäinen: kaverit eri puolella suomea, eikä helsingissä ole sattunut kohdalle luontevia tapoja tutustua ihmisiin.
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: rentoihin, luotettaviin ihmisiin

• mukaan hillumaan

Mene tanssikursseille ja sitten lavoille tanssimaan. Saat miehenä paaljon ystäviaä ainakin naisista.

• hilluti rilluti
        mukaan hillumaan kirjoitti:

Mene tanssikursseille ja sitten lavoille tanssimaan. Saat miehenä paaljon ystäviaä ainakin naisista.

En halua ystäviä. Haluan seksiä.

• zaphod_beeb
        mukaan hillumaan kirjoitti:

Vau, rakentavaa palautetta tällä palstalla...

Saatan hyvinkin mennä johonkin tanssikurssille jossain vaiheessa kunhan työrintamalla tulee vähemmän hektinen vaihe vastaan.

• ------------------

Sukupuoli: Mies
      Ikä: 26
      Ulkonäkö: Ruma
      Luonteenpiirteet: Sulkeutunut, hiljainen
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: punttisali, sulkapallo, tv:n katselu
      Mielenterveysongelmat: v*tutus, pohjaton epäsosiaalisuus

Miksi olet yksinäinen: Olen aina jäänyt sosiaalisten ihmisten varjoon, tuntuu etten kuulu joukkoon koskaan, missään. Elämä on samaa roskaa päivästä toiseen, yksin. Mistä minä kenenkään kanssa puhuisin, vaikka joku haluaisikin jutella. Ei ole mitään edellytyksiä ystävystyä saati löytyy kumppania enää. Muilla on mistä puhua: yhteisistä matkoista tyttöystävän tai kavereiden kanssa, lapsista, vaikka mistä. Mulla ei ole mitään.

Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Mieluiten näihin "muihin", joilla on elämä enemmän tai vähemmän kauniisti järjestyksessä, mutta kaltaiseni nolla ei ketään kiinnosta millään tasolla.

• Qwerty

Ikä: 44
      Ulkonäkö: Olen komea mies ;)
      Luonteenpiirteet: Ennakkoluuloton
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Elokuvat, musiikki, taide, matkailu
      Mielenterveysongelmat: No :)
      Miksi olet yksinäinen: En ole täysin yksin, viihdyn itsekseni, mutta hyville ihmisille
      löytyy tilaa
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Mielenkiintoisiin

• photoshop pretty

sukupuoli: nainen
      ikä: 30
      ulkonäkö: sanottu "epäsuomalaiseksi"
      luonteenpiirteet: introvertti/kaappi-introvertti, herkkä, pohdiskeleva
      kiinnostuksen kohteet/harrastukset: lukeminen, musiikki, kuntoilu kiinnostaisi ja olen urheilua eri lajien muodossa harrastanutkin aikaisemmin
      mt-ongelmat: masennus ja yleistynyt ahdistuneisuushäiriö (ilmenee etenkin sosiaalisina pelkoina ja jännittämisenä)
      miksi olet yksinäinen: kts. ed. vastaus
      millaisiin ihmisiin haluat tutustua: samassa tilanteessa oleviin?

• vbmjbh

Synnyin tyttönä, äitini vaihatti sukupuoleni leikkauksen avulla pojaksi kun olin 5, sitten 12-vuotiaana leikattiin kiveksetja musta alako kehittyä eunukki, sitten alon 2-kymppisenä syyä naishormoonia, sitten laitatin silikoonipallit ja nykyään pukeudun transusti, niin että en tiiä enää itekkään olenko mies vai nais

• Totuus

Sukupuoli: Se paskempi (mies)
      Ikä: 18-24
      Ulkonäkö: Ruma
      Luonteenpiirteet: Ei ole
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Ei ole
      Mielenterveysongelmat: Ei lääkärin diagnoosia
      Miksi olet yksinäinen: Monestakin syystä esim. vihaan ihmisiä
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Kuolleisiin

• sdfvbd

Oletko mahollisesti Veli Sikiö? Vai lähetkö mihinkään semmoseen?

• Totuus
        sdfvbd kirjoitti:

Oletko mahollisesti Veli Sikiö? Vai lähetkö mihinkään semmoseen?

En katso mitään vitun Putousta. Enkä tiennyt kuka on Veli Sikiö muutakuin googlettamalla. Vihaan ihmisiä mm. sen takia, että heillä ei ole minkäänlaista moraalia. Nyky TV-ohjemat on suurimpia syitä ihmisten moraalin katoamiselle.

• Psykiatrisi
        Totuus kirjoitti:

En katso mitään vitun Putousta. Enkä tiennyt kuka on Veli Sikiö muutakuin googlettamalla. Vihaan ihmisiä mm. sen takia, että heillä ei ole minkäänlaista moraalia. Nyky TV-ohjemat on suurimpia syitä ihmisten moraalin katoamiselle.

Niin niin... tästä onkin jo puhuttu kanssasi. Et ole vieläkään ymmärtänyt, että yksinäisyytesi syy saattaisi olla ylimoraalisessa, kiukkuisessa ja narsistisessa luonteessasi. Vihasi television viihdeohjelmia ja muita ihmisiä kohtaan saa muut ihmiset hämmentymään ja siirtymään suvaitsevampien ja vähemmän tiukkapipoisten ihmisten seuraan.

• dfgdf

Poikamies
      29
      Eräs koolla alkava, ei enää itsenäinen kunta
      171/70
      Ruumis aika terve ( tosin huono näkö, erimittaset jalat, kuopparinta, kuivat kantapäät ja mahollisesti korkee verenpaine (en uskalla mitata))
      Mieli sairas, itseinhon, huomionkerjuun, kateilun, katkeroinnin ja vihaamisen väsyttämä, epäitsenäinen olen, uhkaa jäähä elämä elämättä, polkee paikallaan, lykkäilen asioita myöhemmäksi
      Kiinnostaa mässäily, kiroilu, tietokoneella istunta, kirjoittelu, ja runkkailukin (parin viikon välein)
      En oo miettiny haluanko tutustua johonkuhun
      Luonne ujo, hiljanen, sönkkö, yksikseenpuhuva, reilusti kiroileva, itkemätön (vaikka itkemällä vois kyllä saaha verenpainetta alemmas, hartiat löysäx ja hengen kulkeen paremmin) , inhoon melua ja sitä ku eräs ihminen vittuuntuneina menee semmosix että se alkaa puhua supittamalla ja paiskii ynnä kolistelee esineitä ja paikkoja tahallaan

• häpeä, jos osaat

Tuo oli sitten jonkun mielestä hauskaa? Että kun muutama mt-ongelmia omaava oli ketjussa, niin piti päästä heitä parodioimaan?

• SDVFDFVGD
        häpeä, jos osaat kirjoitti:

Tuo oli sitten jonkun mielestä hauskaa? Että kun muutama mt-ongelmia omaava oli ketjussa, niin piti päästä heitä parodioimaan?

Mistä sää tiiät kuka täälä totta puhuu???

• poikamiesi 29
        häpeä, jos osaat kirjoitti:

Etkö usko että joku voi oikeasti olla tommoinen ku poikamiesi 29?
        Noiden muitten esittelyt oli ehkä vaan niin siloisia että tekstini äkkiseltään järkytti...

• MuniaanAlatiRassaava
        poikamiesi 29 kirjoitti:

Etkö usko että joku voi oikeasti olla tommoinen ku poikamiesi 29?
        Noiden muitten esittelyt oli ehkä vaan niin siloisia että tekstini äkkiseltään järkytti...

Otin poikamies 29 kuvauksen siihen asti ihan todesta kunnes tuli tuo runkkauskohta. En usko, että kukaan 29v poikamies runkkailee noin harvoin (parin viikon välein muka).

• yksin

Ikä: 30

Ulkonäkö: Omasta mielestäni olen poikkeuksellisen komea. Pidän huolta ulkonäöstäni.

Luonteenpiirteet: Luotettava, rehellinen ja ujo.

Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Urheilu, pokeri, kielten opiskelu, elokuvat.

Mielenterveysongelmat: Olen ahdistunut yksinäisyydestä ja syön Xanaxia.

Miksi olet yksinäinen: Huonoa tuuria kaikessa. Kaverit ovat perheellisiä ja olen aina liian humalassa baarissa.

Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Tavalliseen urheilulliseen naiseen. Elämäni kaikki perusasiat on kunnossa.

• ei juopottelua

Vähennä viinankäyttöä.

• tällänen

Mies
      28
      kaupunki uudeltamaalta
      Ylipainoinen
      hiljainen, sulkeutunut
      musiikki, elokuvat, matkustelu
      lievä skitsofrenia, ujous, epäilen lievänpuoleista aspergeria
      en osaa vastata, mutta olen siihen osittain myöskin itse syyllinen.
      henkisesti aikuisiin ihmisiin.

• bubz

Sukupuoli: Nainen

Ikä: 23

Ulkonäkö: keskiverto uskoisin olevani, 163/51 siniset silmät, kiharat hiukset

Luonteenpiirteet: helvetin varautunut ja ujo

Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: laskettelu, lenkkeily, kuntosali, kirjat, nörtteily, koiran kanssa oleminen muuten vaan.

Mielenterveysongelmat: eihän niitä varsinaisesti ole, mutta alan laskea varaurtuneisuuteni sille asteelle että haittaa mielenterveyttäni

Miksi olet yksinäinen: huonon perhe taustan kautta opitut roolit, joihin en missään tapauksessa halua ajautua = parempi vaan vältellä ja torjua kaikkea joka osoittaa pienintäkään kiinnostusta. Silläkin uhalla että olisin itse erittäin kiinnostunut.

Millaisiin ihmisiin haluat tutustua; sellaisiin joiden seurassa ei tarvitsisi esittää mitään, voisi olla vain oma itsensä.

• en ole yllättynyt

Ei yhtään aitoa kirjoitusta koko ketjussa. Pelkkiä trolleja vaan :(

• poikamiesi 29

Äläpä sano. Täällähän on niin helppoa huijata ettei siinä olisi oikein mitään mieltä. Tiiän ainakin että mun kirjoitus on melko paikkansapitävä

• Itse olet

Trolli, olet tyypillinen negatiivisesti asioihin ja ihmisiin suhtautuva suomalainen. Älä kritisoi, vaan lähde keskusteluun mukaan.

• kriittinen ihminen
        Itse olet kirjoitti:

Trolli, olet tyypillinen negatiivisesti asioihin ja ihmisiin suhtautuva suomalainen. Älä kritisoi, vaan lähde keskusteluun mukaan.

Kaikki paitsi kritisointi on turhaa.

• Uraani halkeaa

Sukupuoli : Mies

Ikä : liikaa

Ulkonäkö : oranki nahkarotsissa

Luonteenpiirteet : rehellinen, asiallinen mutta huumorintajuinen, jämäkkä

Kiinnostuksen kohteet / harrastukset : Tuska Open Air, punttisali, kamppailulajit, taidesuhrausviritykset, jooga, meditaatio, oikeasti hyvät elokuvat, koira

Mielenterveysongelmat : lähinnä ahdistus stressin tuomat lisämausteet

Miksi olet yksinäinen : kaverit saivat perheenlisäystä, jäin yksin ei tässä iässä kovin helposti tutustu uusiin ihmisiin

Millaisiin ihmisiin haluat tutustua : Isoperseiset goottilook/anime-muijat/wiccat joilla on hyvä luonne ja huumorintajua. Muhkeat ja ystävälliset neidot. Muut ystävälliset neidot. Koiraihmiset. Ihmissudet. Ihmissyöjät. Viikingit. Miljonäärit. Sikariporras.

• tanssineitonen vain

No höh. Mene tanssikursseille niin löydän sen isotissisen. Ihan oikeesti.

• Uraani halkeaa
        tanssineitonen vain kirjoitti:

Isotissiset ei kiinnosta eikä mulla ole rytmitajua/koordinaatiota sen vertaa että oppisin tanssimaan edes yksinkertaisiakaan tansseja

• hyvää päivää vaan
        tanssineitonen vain kirjoitti:

Ihan kuin ton tyypin etsimän tyyliset ihmiset kävis jossain tanssilavoilla, LOL.

• Uraani halkeaa
        hyvää päivää vaan kirjoitti:

Ihan kuin ton tyypin etsimän tyyliset ihmiset kävis jossain tanssilavoilla, LOL.

Sekin on totta. Mä voisin käydä tanssimassakin, jos vaan oppisin. Jotenkin osaan itseäni puolustaa perushyökkäyksiä vastaan, mutta mikään sulava akrobaatti en orankimaisesta ulkomuodostani huolimatta ole.

• ellen85,

Nainen

27v

Satakunta

Tummat pitkät hiukset. Pidän itsestäni huolta ja liikun paljon. Kauniiksi jotkut sanovat. Makunsa kullakin ;)

iloinen, uudesta innostuva, luotettava

Kuntosali, juoksu, lenkkeily, ruuanlaitto (omistan 30---> keittokirjaa) koirat

ajoittainen sosiaalisten tilanteiden pelko

kts. em.

hyviin tyyppeihin. Niitä kun ei koskaan voi olla liikaa :)

• mämmipeukalo

Mä haluaisin omistaa keiken muun paitsi 30 keittokirjaa

• asdvasdv
        mämmipeukalo kirjoitti:

Mä haluaisin omistaa keiken muun paitsi 30 keittokirjaa

kaiken

• Joku jossain

Sukupuoli : Mies

Ikä : 15

Ulkonäkö : Ruskeat hiukset, vihreät silmät, ei mitenkään erityisen näköinen.

Luonteenpiirteet : Hiljainen

Kiinnostuksen kohteet / harrastukset : Pelaaminen, anime, manga, uinti.

Mielenterveysongelmat : Uskoisin että on masennusta.

Miksi olet yksinäinen : Muutto uudelle paikkakunnalle ja siinä meni ne vähätkin kaverit.

Millaisiin ihmisiin haluat tutustua : Luotettaviin ja mukaviin.

• Yksinäinen harakka

Ikä:28
      Ulkonäkö: 168cm/57kg, sinivihreät silmät ja vaaleanruskeat hiukset
      Luonteenpiirteet: suvaitsevainen, määrätietoinen, luotettava, rauhallinen
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: lenkkeily, piirtäminen, puutarhanhoito, lemmikit, matkustelu, lukeminen ja elokuvat
      Mielenterveysongelmat: masennus joskus ollut..
      Miksi olet yksinäinen: Olin koulukiusattu ja ei ole vaan osunut ihmisiä paljoa elämään.
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Mukaviin, huumorintajuisiin, luotettaviin ja fiksuihin ihmisiin

• visible_man

Lähdetäänkö bisselle?

• ruma24

sukupuoli: nainen
      ikä: 24
      ulkonäkö: harvinaisen ruma ja epämiellyttävän näköinen. et halua nähdä minua.
      luonne: hiljainen, herkkä, eristäytyvä, introvertti, pelokas
      mtongelmat: syömishäiriö, ahdistuneisuus, sos.pelot
      miksi olen yksinäinen: neljäs rivi
      millaisiin ihmisiin: mukaviin, fiksuihin

• NiinjooM43

Sukupuoli miäs
      Ikä yli 40v
      Paikkakunta pieni kunta 06-alue
      Ulkonäkö lyhyt, roteva
      Luonteenpiirteet kuunteleva, tunneihminen, luotettava, taiteellinen
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset luonto, kielet, jonkinmoinen kuntoilu, kulttuuri
      Mielenterveysongelmat ahdistus, masennus yksinolosta
      Miksi olet yksinäinen näkymätön ihminen, juontaa jo pienestä tuo yksinolo, kukaan ei ota mukaan
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua luonnonläheisiin, osaa heittäytyä välillä elämän iloihin, ei tosikko, mutkaton

• m21um

Ikä: 21
      Ulkonäkö: tumman ruskea tukka, siniset silmät, hoikahko, vaaleaihoinen, vissin ihan ok näköinen.
      Luonteenpiirteet: hiljanen, tylsä, joskus jopa positiivinen.
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Videopelit, kalastus, piirtäminen/maalaaminen
      Mielenterveysongelmat: masennus
      Miksi olet yksinäinen: kukaan ei puhu mulle, mä en puhu kellekään. ketään ei kiinnosta mun seura. tietysti puhun sillon kun mulle tullaan puhumaan, mutta en mene kellekään tuntemattomalle puhumaan, koska ajattelen, ettei heitä kuitenkaan kiinnosta. enkä keksisi edes mitään puhumisen arvoista.
      kaverit on puukottanu selkään jatkuvasti ala-asteelta lähtien ja ylä-asteen jälkeen
      sysäsivät syrjään, eikä sen jälkeen ole olut mitään kontaktia kehenkään.
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: kivoihin, rentoihin ihmisiin, jotka eivät puukota selkään tai ole kavereita vain siksi, että hyötyvät siitä jotain.

• n i n n u

mulla on samoja harrastuksia kuin sulla.
        minusta saisit juttukaveria :)

• ^^"

Sukupuoli nainen/ tyttö
      Ikä 17
      Paikkakunta täältä lapista

Ulkonäkö: lievää ylipainoa, 167cm, blondit olkapäälle ulottuvat hiukset

Luonteenpiirteet: ujo, hiljanen (sillon kun tutustun, tosin arkauteni uusiin ihmsiin johtuu siihen että mulla on lukihäiriö ja leivää Dysfasia, mutta kun tutustuu paremmin niin olen puhelijas) ja hituisen utelijas

Kiinnostuksen kohteet / harrastukset : katon animea,pelaan jonkun verran pelejä, piirrän, käyn krg;ssä, cosplay jaa noo, no oikeestaan kaikesta jonkun verran kiinnostunut

Mielenterveysongelmat : masennus kokoaikaisesta yksin olosta

Miksi olet yksinäinen asun keskellä hevon vittua jossa maksaa bussimatkan ihan järkyttävästi (ja varsinkin tälläiselle köyhälle opiskelijalle)
      en voi kunnolla luottaa ihmisiin koska ylä asteella 2 parhainta kaveriani jätti minut yhtäkkiä ihan yksin kesken lukuvuotta ja yritin korjailla meidän välejä 1,5 vuotta, kyllä mä haluaisin tästä kirteestä pois, mutta aina kun tutustun johonkin ja meillä alkaa "juttu luistaa" ollaan puhuttu ummet ja lammet puhki niin yhtäkkia mulla tulee se pelko tila ja alan pelkäämään että se jättää mut yksin ja että olin taas ihan yksin jollon alan työntämään sitä henkilöä pois päin automaattisesti ja nykyään on tosi vaikea tutustua kehenkään kun täällä keskellä ei mitään kaikki tuntee kaikki ja helposti saa huonon maineen tuollaisella käytöksellä.
      jopa isäni äiti jonka luona asun isäni kanssa on vihjaissut että olen eläonnistunut ihmisenä,tyttärenä, lapsenlapsena ja kaverina.

Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: voisin lainata m21um sanat " kivoihin, rentoihin ihmisiin, jotka eivät puukota selkään tai ole kavereita vain siksi, että hyötyvät siitä jotain."
      ja lisäämällä turvallisiin.

• someone12312

voitaisko tutustua ite 16v boy lapista. eli aivan metässä
        yksin kylmäs mailmas.

• a18plus6

Ikä: 34
      Ulkonäkö: iljettävä. Pituus 170 cm, lihaksikas, lyhyet, tummat, hiukset
      Luonteenpiirteet: sarkastinen, hauska, syrjäänvetäytyvä, rauhallinen, pohdiskeleva.
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: tietokoneet, kuntosali, lenkkeily, pyöräily
      Mielenterveysongelmat: ei ole.
      Miksi olet yksinäinen: epäilemättä siksi, että en ole "Mies", en siis sovi siihen sosiaaliseen rakenteeseen, joka yhteiskunnassa käsitetään miehen mitaksi. Olen heikko, ruma, eikä minua kiinnosta autot, ei jääkiekko, ei alkoholi. Täten minua syrjivät sekä miehet että naiset.
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: muihin niihin, jotka eivät koe sopivansa tiettyyyn raamiin, jotka pitävät asioiden pohtimisesta ja analysoimisesta.

• visible_man

Sä olet itse kirjoittanu näillä palstoilla viikko sitten että olet vetäytynyt virtuaalimaailmaan, koska sulla on live-maailmassa ihmisitä niin huonoja kokemuksia. Ja nyt väität ettei sulla ole mielenterveysongelmia? Onko susta tunteita himaansa pakeneva ihminen terve? Tuo sun "miksi olen yksinäinen"-kohta on ihan samanlaista tarinaa kuin invisible boynkin jorinat.

Siis mitä teitä ihmisiä vaivaa? Onko se jotenkin pelottavaa myöntää olevansa mielenterveysongelmainen, vai miksi porukka täällä välttelee sitä?

• a18plus6
        visible_man kirjoitti:

Sä olet itse kirjoittanu näillä palstoilla viikko sitten että olet vetäytynyt virtuaalimaailmaan, koska sulla on live-maailmassa ihmisitä niin huonoja kokemuksia. Ja nyt väität ettei sulla ole mielenterveysongelmia? Onko susta tunteita himaansa pakeneva ihminen terve? Tuo sun "miksi olen yksinäinen"-kohta on ihan samanlaista tarinaa kuin invisible boynkin jorinat.

Siis mitä teitä ihmisiä vaivaa? Onko se jotenkin pelottavaa myöntää olevansa mielenterveysongelmainen, vai miksi porukka täällä välttelee sitä?

Miksi se olisi merkki _minun_ mielenterveyteni ongelmista, että _muut_ ihmiset ovat kohdelleet minua kaltoin? Nuo muuthan tässä sairaita ovat olleet, nicht was?

Ole hyvä, ja perustele miksi minun teoriani yksinäisyyteni syistä ovat sinun mielestäsi virheelliset. Myönnän toki, että käytettävissä olevan tilan puitteissa yksinkertaistin rankalla kädellä, mutta perustaltaan yksinäisyyteni syy on se, etten sovi Miehen mittaan, ja kuten tunnettua, karvaton apinalajimme syrjii rankalla kädellä niitä, jotka poikkeavat normista.

Mikä sinua sitten vaivaa, miksi jokaisen meistä pitäisi olla mielenterveysongelmainen? Miksei yksinäisyys voisi sinusta johtua _ulkopuolisesta_ maailmasta, eikä suinkaan meidän yksinäisten _sisäisestä_?

• tsemiä seuranhakuun
        a18plus6 kirjoitti:

Miksi se olisi merkki _minun_ mielenterveyteni ongelmista, että _muut_ ihmiset ovat kohdelleet minua kaltoin? Nuo muuthan tässä sairaita ovat olleet, nicht was?

Ole hyvä, ja perustele miksi minun teoriani yksinäisyyteni syistä ovat sinun mielestäsi virheelliset. Myönnän toki, että käytettävissä olevan tilan puitteissa yksinkertaistin rankalla kädellä, mutta perustaltaan yksinäisyyteni syy on se, etten sovi Miehen mittaan, ja kuten tunnettua, karvaton apinalajimme syrjii rankalla kädellä niitä, jotka poikkeavat normista.

Mikä sinua sitten vaivaa, miksi jokaisen meistä pitäisi olla mielenterveysongelmainen? Miksei yksinäisyys voisi sinusta johtua _ulkopuolisesta_ maailmasta, eikä suinkaan meidän yksinäisten _sisäisestä_?

Löysin muuten profiilisi eräästä toisesta paikasta. En paljasta asiasta täällä sen enempää. Kommentoin vain sitä kuinka pidät itseäsi muka iljettävän näköisenä. Mielestäni näytät oikein miehekkäältä ja hiuksesikin ovat tuuheat (vaikkakin tosi lyhyet), et siis ole kaljuuntunut, mikä on tietty ihan hyvä juttu.

Ei pitäisi sun naamastasi siis johtua, jollet naista saa. Pituutesi toki karsii osan naisista pois, mutta monen naisen treffiprofiileissa 170 cm on minimi ja senhän sä täytätkin jo.

• visible_man
        a18plus6 kirjoitti:

Muiden syyttely on aina merkki mielenterveysongelmista.

Kaikkiko tapaamasi ihmiset ovat kohdelleet sinua kaltoin? Ja sillä ei ole mitään tekemistä itsesi ja vuorovaikutuksesi kanssa? Ja kaikki muutkin maailman ihmiset kohtelisivat sinua huonosti jos ottaisit heihin kontaktia? Ja jos sinua on kohdeltu huonosti, niin tarkoittaako se että pitää paeta kotiin? Miksi, etkö siedä tunteita?

Kaikki muut miehetkö täällä ovat MIEHIÄ? Ja kiinnostuneita ainoastaan kaljasta ja autoista ja lätkästä? Ja syrjivät sinua koska et ole MIES? 5 miljoonan joukossa ei ole kuin sinua syrjiviä MIEHIÄ? Ja syrjintä johtuu siitä että olet liian vähän MIES.

Sä et ole pystynyt sietämään ja käsittelemään sun häpeän tunteita ja olet sitten kehittänyt tuollaisen tarinan että "en sovi tänne kun maailma on vääränlainen".

• a18plus6
        tsemiä seuranhakuun kirjoitti:

Löysin muuten profiilisi eräästä toisesta paikasta. En paljasta asiasta täällä sen enempää. Kommentoin vain sitä kuinka pidät itseäsi muka iljettävän näköisenä. Mielestäni näytät oikein miehekkäältä ja hiuksesikin ovat tuuheat (vaikkakin tosi lyhyet), et siis ole kaljuuntunut, mikä on tietty ihan hyvä juttu.

Ei pitäisi sun naamastasi siis johtua, jollet naista saa. Pituutesi toki karsii osan naisista pois, mutta monen naisen treffiprofiileissa 170 cm on minimi ja senhän sä täytätkin jo.

Kiitos, mutta olet tainnut katsoa väärää profiilia ;)

• a18plus6
        visible_man kirjoitti:

Kaikkiko tapaamasi ihmiset ovat kohdelleet sinua kaltoin? Ja sillä ei ole mitään tekemistä itsesi ja vuorovaikutuksesi kanssa? Ja kaikki muutkin maailman ihmiset kohtelisivat sinua huonosti jos ottaisit heihin kontaktia? Ja jos sinua on kohdeltu huonosti, niin tarkoittaako se että pitää paeta kotiin? Miksi, etkö siedä tunteita?

Kaikki muut miehetkö täällä ovat MIEHIÄ? Ja kiinnostuneita ainoastaan kaljasta ja autoista ja lätkästä? Ja syrjivät sinua koska et ole MIES? 5 miljoonan joukossa ei ole kuin sinua syrjiviä MIEHIÄ? Ja syrjintä johtuu siitä että olet liian vähän MIES.

Sä et ole pystynyt sietämään ja käsittelemään sun häpeän tunteita ja olet sitten kehittänyt tuollaisen tarinan että "en sovi tänne kun maailma on vääränlainen".

"Muiden syyttely on aina merkki mielenterveysongelmista."

Tuo nyt on jo aika paksua. Siis, vaikka toiset olisivat satuttaneet minua kuinka, heidän syyttämisensä kaltoinkohtelustani on merkki _minun_ mielenterveysongelmistani? Sinä tässä taidat terapiaa tarvita.

En muistaakseni kirjoittanut, että "kaikki". Esimerkiksi veljeni ovat minulle hyvin tärkeitä ja läheisiä ihmisiä. Olen myös tämän palstan kautta tavannut muutaman todella mukavan ihmisen. En voi sille mitään, että ylitulkitset kirjoituksiani.

Katso mitä teet, sinäkin etsit vikaa minusta. Vihjaat muiden kohdelleen minua kaltoin siksi, että minä olen "vuorovaikuttanut" jotenkin väärin. Ikäänkuin nämä yksilöt eivät vain ole olleet ilkeitä ja pahansuopia. Vika olisi siten minussa, eikä suinkaan näissä muissa. Olen pahoillani, mutta olen päässyt noista itsesyytöksistä yli jo kauan sitten. Epäilemättä olisi näiden väärintekijöiden kannalta parempi, että syyttäisin tosiaan itseäni, enkä heitä, enkä täten hakisi kostoa. Siihen terapiakin jotenkin pyrkisi. En se kuitenkaan ole minä, joka terapiaa kaipaa, vaan ne, jotka kohtelevat muita ihmisiä väärin.

"Miksi, etkö siedä tunteita?" Eli siis, minun pitäisi mennä mielestäsi terapiaan, jotta sietäisin sitä, että ihmiset kohtelevat minua kaltoin? Öö tuota, eikö kivun ja tuskan hakeminen olisi merkki mielenterveyden ongelmista, eikä suinkaan niiden välttäminen? Oletko ihan varma, että minä olen meistä kahdesta se jolla on mielenterveyden ongelmia ja kaipaa terapiaa?

Oletan, että tarkoitat "tällä" tätä palstaa. Ei, eivät suinkaan ole sellaisia miehiä, joita tarkoitan, "Miehiä", vaikka miehiä kiistämättä ovatkin. Mutta he eivät olekaan niitä, jotka syrjivät minua. Mutta kuten kirjoitin, olen tämän palstan kautta löytänyt mukavia ihmisiä, niin naisia kuin miehiäkin. Eli, täältä "virtuaalimaailmasta", jota sinä tunnut kovin karsastavan, vaikka täältä onkin helpompi löytää samanmielisiä ihmisiä.

Häpeän tunteitani? En minä häpeä itseäni. En pidä ulkonäöstäni, mutta en häpeä sitä, ihminen on sitä mitä on. Eikä maailma ole "vääränlainen", maailma vain "on", mutta on "vääränlaisia" ihmisiä, ja ihmiset ovat ne, jotka tämän maailman pilaavat.

• visible_man
        a18plus6 kirjoitti:

Tuo nyt on jo aika paksua. Siis, vaikka toiset olisivat satuttaneet minua kuinka, heidän syyttämisensä kaltoinkohtelustani on merkki _minun_ mielenterveysongelmistani? Sinä tässä taidat terapiaa tarvita.

En muistaakseni kirjoittanut, että "kaikki". Esimerkiksi veljeni ovat minulle hyvin tärkeitä ja läheisiä ihmisiä. Olen myös tämän palstan kautta tavannut muutaman todella mukavan ihmisen. En voi sille mitään, että ylitulkitset kirjoituksiani.

Katso mitä teet, sinäkin etsit vikaa minusta. Vihjaat muiden kohdelleen minua kaltoin siksi, että minä olen "vuorovaikuttanut" jotenkin väärin. Ikäänkuin nämä yksilöt eivät vain ole olleet ilkeitä ja pahansuopia. Vika olisi siten minussa, eikä suinkaan näissä muissa. Olen pahoillani, mutta olen päässyt noista itsesyytöksistä yli jo kauan sitten. Epäilemättä olisi näiden väärintekijöiden kannalta parempi, että syyttäisin tosiaan itseäni, enkä heitä, enkä täten hakisi kostoa. Siihen terapiakin jotenkin pyrkisi. En se kuitenkaan ole minä, joka terapiaa kaipaa, vaan ne, jotka kohtelevat muita ihmisiä väärin.

"Miksi, etkö siedä tunteita?" Eli siis, minun pitäisi mennä mielestäsi terapiaan, jotta sietäisin sitä, että ihmiset kohtelevat minua kaltoin? Öö tuota, eikö kivun ja tuskan hakeminen olisi merkki mielenterveyden ongelmista, eikä suinkaan niiden välttäminen? Oletko ihan varma, että minä olen meistä kahdesta se jolla on mielenterveyden ongelmia ja kaipaa terapiaa?

Oletan, että tarkoitat "tällä" tätä palstaa. Ei, eivät suinkaan ole sellaisia miehiä, joita tarkoitan, "Miehiä", vaikka miehiä kiistämättä ovatkin. Mutta he eivät olekaan niitä, jotka syrjivät minua. Mutta kuten kirjoitin, olen tämän palstan kautta löytänyt mukavia ihmisiä, niin naisia kuin miehiäkin. Eli, täältä "virtuaalimaailmasta", jota sinä tunnut kovin karsastavan, vaikka täältä onkin helpompi löytää samanmielisiä ihmisiä.

Häpeän tunteitani? En minä häpeä itseäni. En pidä ulkonäöstäni, mutta en häpeä sitä, ihminen on sitä mitä on. Eikä maailma ole "vääränlainen", maailma vain "on", mutta on "vääränlaisia" ihmisiä, ja ihmiset ovat ne, jotka tämän maailman pilaavat.

Jos joku kohtelee sinua huonosti voit olla hänelle vihainen, mutta se että jäät syyttelemään kyseistä ihmistä "vuosikausiksi" on merkki mielenterveysongelmista. Ihan sama puhutaanko kaikista vai "kaikista paitsi muutamasta". Terve ihminen ei koe suuren osan ihmisistä kohtelevan itseään kaltoin.

Ja etkö sinäkään osaa tehdä eroa syyn ja oikeutuksen välillä? Jos ihmiset kohtelevat sinua kaltoin sen vuoksi millainen olet, eihän se tarkoita että he toimivat oikein. Tai etteivätkö hekin tarvitsisi hoitoa. Miksi sinun pitäisi harrastaa "itsesyytöksiä" vaikka olisitkin henkisesti sairas? Yrittäisit sen sijaan hoitaa itsesi kuntoon.

Ja kyllä sinun pitäisi oppia sietämään myös sitä kaltoinkohtelua. Mutta niin kauan kuin koet suuren osan ihmisistä kohtelevan sinua kaltoin, olet henkisesti sairas ja hoidon tarpeessa. Suurin osa ihmisistä kohtelee terveitä ihmisiä aivan hyvin ja sen pienemmän osan kanssa voi pääsääntöisesti valita olla olematta tekemisissä.
        Joten, et arvosta itseäsi, pidä puoliasi ja ilmaise tunteitasi terveellä tavalla. Itsetunnostasi puuttuu suodattimet ja se läpäisee toisten sanoja ja tuntemuksia liian helposti. Hakeudut alitajuisesti toisten henkisesti sairaiden ja sinua kaltoin kohtelevien ihmisten seuraan. Tai jossain ainakin mättää.

Ihminen joka jää tuolla tavalla kiinni muiden syyttelyyn häpeää itseään, vaikkei häpeän tunteita tunnistaisikaan. Luultavasti häpeä juontuu jo varhaisesta lapsuudesta. Et tule koskaan olemaan onnellinen ellet jäsennä noita häpeän tunteita.

• dhdhdhddfhd
        a18plus6 kirjoitti:

Kiitos, mutta olet tainnut katsoa väärää profiilia ;)

Ei, kyllä mä oon aivan varma, että tarkoittamani profiili on sun eikä kenenkään muun :D Olet itsestäs antanut niin paljon vinkkiä pitkin matkaa ja tuossa kyseissä profiilissa kaikki tuntomerkit täyttyvät hyvin.

Anteeksi tällainen "tungetteleva" asenne. Oli vaan pakko tulla pätemään :D Ja lisäksi sanomaan, että ei sussa ulkonäöllisesti ainakaan mitään vikaa ole. Eikä muutenkaan sen profiilin perusteella. Kyseessä ei kuitenkaan ole nyt mikään niin iso kunta, joten senkin takia seuraa voi joutua etsimään pitempäänkin.

• googleta projektio
        visible_man kirjoitti:

Jos joku kohtelee sinua huonosti voit olla hänelle vihainen, mutta se että jäät syyttelemään kyseistä ihmistä "vuosikausiksi" on merkki mielenterveysongelmista. Ihan sama puhutaanko kaikista vai "kaikista paitsi muutamasta". Terve ihminen ei koe suuren osan ihmisistä kohtelevan itseään kaltoin.

Ja etkö sinäkään osaa tehdä eroa syyn ja oikeutuksen välillä? Jos ihmiset kohtelevat sinua kaltoin sen vuoksi millainen olet, eihän se tarkoita että he toimivat oikein. Tai etteivätkö hekin tarvitsisi hoitoa. Miksi sinun pitäisi harrastaa "itsesyytöksiä" vaikka olisitkin henkisesti sairas? Yrittäisit sen sijaan hoitaa itsesi kuntoon.

Ja kyllä sinun pitäisi oppia sietämään myös sitä kaltoinkohtelua. Mutta niin kauan kuin koet suuren osan ihmisistä kohtelevan sinua kaltoin, olet henkisesti sairas ja hoidon tarpeessa. Suurin osa ihmisistä kohtelee terveitä ihmisiä aivan hyvin ja sen pienemmän osan kanssa voi pääsääntöisesti valita olla olematta tekemisissä.
        Joten, et arvosta itseäsi, pidä puoliasi ja ilmaise tunteitasi terveellä tavalla. Itsetunnostasi puuttuu suodattimet ja se läpäisee toisten sanoja ja tuntemuksia liian helposti. Hakeudut alitajuisesti toisten henkisesti sairaiden ja sinua kaltoin kohtelevien ihmisten seuraan. Tai jossain ainakin mättää.

Ihminen joka jää tuolla tavalla kiinni muiden syyttelyyn häpeää itseään, vaikkei häpeän tunteita tunnistaisikaan. Luultavasti häpeä juontuu jo varhaisesta lapsuudesta. Et tule koskaan olemaan onnellinen ellet jäsennä noita häpeän tunteita.

Sulla on kyllä nyt hämärtynyt raja itsesi ja muiden välillä. Se, mitä sinä koet ei ole se, mitä muut kokevat, ymmärrätkö? Näet ehkä "jotain tuttua", samaa mitä sinun omat ongelmasi ovat, muissa, mutta et voi vetää siitä johtopäätöksiä, että muilla olisi juuri sama ongelma kuin sinulla.

Ikäänkuin olisit joskus nähnyt hiiren, jolla on häntä. Nähdessäsi vastaisuudessa hännän oletat, että kyseesä on hiiri, vaikka häntä voi olla norsunkin.

Lakkaa kiusaamasta muita palstalaisia. Ne ongelmat, mitä muissa näet, ovat sinun ongelmiasi. Keskity itsesi hoitamiseen, älä muiden.

• visible_man
        googleta projektio kirjoitti:

Sulla on kyllä nyt hämärtynyt raja itsesi ja muiden välillä. Se, mitä sinä koet ei ole se, mitä muut kokevat, ymmärrätkö? Näet ehkä "jotain tuttua", samaa mitä sinun omat ongelmasi ovat, muissa, mutta et voi vetää siitä johtopäätöksiä, että muilla olisi juuri sama ongelma kuin sinulla.

Ikäänkuin olisit joskus nähnyt hiiren, jolla on häntä. Nähdessäsi vastaisuudessa hännän oletat, että kyseesä on hiiri, vaikka häntä voi olla norsunkin.

Lakkaa kiusaamasta muita palstalaisia. Ne ongelmat, mitä muissa näet, ovat sinun ongelmiasi. Keskity itsesi hoitamiseen, älä muiden.

Projektio on tahallista ja huumoria. Mutta minkä takia sinäkin reagoit siihen noin voimakkaasti?

Ja täysin minuun liittymättä, on itsestäänselvyys että muita ihmisiä syyttelemään jämähtäneellä ihmisellä on käsittelemättömiä häpeäntunteita. Ei sillä ole mitään tekemistä minun kanssa. Täällä palstalla on monilla aivan ihmeellinen käsitys että he nyt vain ovat tuollaisia tai että asiat nyt vain jotenkin kummasti ovat siinä jamassa missä ovat. Sen peitetyn häpeän kokeminen ja jäsentäminen on tietysti todella haastavaa, mutta kyllä nyt aikuisen ihmisen luulisi teoreettisella tasolla ymmärtävän jonkin olevan pielessä, jos marisee vuodesta toiseen siitä kuinka kaltoin on tullut kohdelluksi, miten melkein kaikki ihmiset ovat vääränlaisia ja mitä kaikkea muuta täällä nyt näkeekään.

• Sillä lailla
        visible_man kirjoitti:

No huhhuh, mitä shittiä.

Jos ihminen joutuu kiusatuksi, niin hän on ilmeiseti ollut jo lähtökohtaisesti päästään vialla? Noin se menee sinun logiikkasi mukaan.

Uhrin syyllistäminen on sairaan ihmisen merkki.

• a18plus6
        visible_man kirjoitti:

Taitaa olla niin, ettei tuota "tervettä" ihmistä ei ole kohdeltu elämänsä aika niin kaltoin, ja hän on täten pysynyt "terveenä". Vaikka tervehän se olen minäkin, vaikka sinä jostain minulle käsittämättömästä syystä tunnut ajattelevan toisin.

"Oppia sietämään kaltoinkohtelua". Mielenkiintoista. Minä kyllä taidan silti seurata vaistoani, ja pysyä erossa sellaisista ihmisistä, jotka minua kaltoin voisivat kohdella.

Nyt nostit esiin jo varhaisen lapsuuden, tarinassasi alkaa olemaan kaikki kliseet :)

Ihan noin mielenkiinnosta, mihin väitteesi terapian siunauksellisuudesta perustuu? Oletko itse terapeutti, vai onko sinulla ollut elämässäsi pahat traumat, joista pääsit eroon vuosien terapian avulla? Voin kyllä ymmärtää sen, että pyrit, tai ainakin luulet, auttavasi meitä muita, mutta käytännössä tapasi kirjoittaa näistä asioista lähenee nettikiusaamista, vähintään painostamista.

• a18plus6
        dhdhdhddfhd kirjoitti:

Ei, kyllä mä oon aivan varma, että tarkoittamani profiili on sun eikä kenenkään muun :D Olet itsestäs antanut niin paljon vinkkiä pitkin matkaa ja tuossa kyseissä profiilissa kaikki tuntomerkit täyttyvät hyvin.

Anteeksi tällainen "tungetteleva" asenne. Oli vaan pakko tulla pätemään :D Ja lisäksi sanomaan, että ei sussa ulkonäöllisesti ainakaan mitään vikaa ole. Eikä muutenkaan sen profiilin perusteella. Kyseessä ei kuitenkaan ole nyt mikään niin iso kunta, joten senkin takia seuraa voi joutua etsimään pitempäänkin.

Tjahas, täytynee alkaa olemaan varovaisempi :P

• nänänänä bätmäään
        Sillä lailla kirjoitti:

No huhhuh, mitä shittiä.

Jos ihminen joutuu kiusatuksi, niin hän on ilmeiseti ollut jo lähtökohtaisesti päästään vialla? Noin se menee sinun logiikkasi mukaan.

Uhrin syyllistäminen on lääketeollisuuden ja terapeuttien merkki.

• visible_man
        Sillä lailla kirjoitti:

No huhhuh, mitä shittiä.

Onko sun vaihtoehdot kiusaajien syyttely tai uhrin syyllistäminen? Miksi sä olet kokoajan syyttelemässä jotakuta? Mihin se syyttely johtaa? Kuinka paljon sä olet saanut aikaiseksi syyttelemällä? Onko sulla hyvä ja onnellinen olo? Onko sun kiusaajat muuttuneet sun syyttelyiden takia?

Jos on joutunut kiusatuksi, niin pitää pohtia sitä häpeää minkä se on aiheuttanut ja surra pahaa oloa. Ja sitten kun on käsitellyt asian niin voi taas lähteä reippain mielin eteenpäin. Viha ja kiusaajien syyttely vuosia jälkikäteen tarkoittaa häpeän tunteen torjumista. Tuollaisissa tapauksissa häpeän tunteen käsittely on (yleensä) vääristynyt jo nuoresta lähtien.

Häpeän tunteiden torjuminen on tietysti ihan luonnollinen reaktio ja suojautumiskeino, ei se tietenkään toimi että sanoo ihmiselle "lopeta syyttely". Sitä "pitää" jatkaa niin kauan kunnes pystyy kohtaamaan ja jäsentämään häpeäänsä. Mutta tärkeää on hakeutua hoitoon, niin että tervehtymisprosessi voi alkaa.

• visible_man
        a18plus6 kirjoitti:

Taitaa olla niin, ettei tuota "tervettä" ihmistä ei ole kohdeltu elämänsä aika niin kaltoin, ja hän on täten pysynyt "terveenä". Vaikka tervehän se olen minäkin, vaikka sinä jostain minulle käsittämättömästä syystä tunnut ajattelevan toisin.

"Oppia sietämään kaltoinkohtelua". Mielenkiintoista. Minä kyllä taidan silti seurata vaistoani, ja pysyä erossa sellaisista ihmisistä, jotka minua kaltoin voisivat kohdella.

Nyt nostit esiin jo varhaisen lapsuuden, tarinassasi alkaa olemaan kaikki kliseet :)

Ihan noin mielenkiinnosta, mihin väitteesi terapian siunauksellisuudesta perustuu? Oletko itse terapeutti, vai onko sinulla ollut elämässäsi pahat traumat, joista pääsit eroon vuosien terapian avulla? Voin kyllä ymmärtää sen, että pyrit, tai ainakin luulet, auttavasi meitä muita, mutta käytännössä tapasi kirjoittaa näistä asioista lähenee nettikiusaamista, vähintään painostamista.

Kysytään nyt tässäkin että mihin se syyttely johtaa? Oletko tullut siitä onnelliseksi? Ovatko muut ihmiset muuttuneet sellaisiksi kuin haluat? Jos kumpaakaan ei ole tapahtunut, niin kai ymmärrät että siinä on jokin ongelma?

Tervettä ihmistä on voitu kohdella hyvinkin kaltoin, mutta terve ihminen keskittyy suremiseen ja pahan olon rakentavaan ilmaisuun sekä ajatustensa - surun ja häpeän - jäsentämiseen, jolloin kaltoin kohtelusta pääsee ylitse. Sairas ihminen reagoi esim. häpeään voimakkaasti ja jää jumiin siihen sekä suruun. Vaikeammin sairas ihminen sietää häpeää todella huonosti ja suojautuu vihan, toisten syyttelyn, kieltämisen yms avulla. Narsisti ei siedä häpeää lainkaan ja lopputulos on säälittävä, kun lähes koko persoonallisuus rakentuu pelkästään torjumaan häpeää.

Aika varovaista elämää joudut elämään, jos pysyt erossa kaikista ihmisistä jotka voisivat sinua kaltoin kohdella. Eikö olisi helpompaa kyetä sietämään sitä kaltoin kohtelua ja kulkea tuolla ulkomaailmassa avoimin mielin? Suurin osa ihmisistä kun kuitenkin kohtelee muita pääosin asiallisesti. Eihän kaltoin kohtelun sietäminen tarkoita sitä että sinun pitäisi viettää aikaasi sellaisten ihmisten kanssa jotka sitä yleisesti "harrastavat". Ja se pointtihan tässä oli, että olet niin varuillasi sen vuoksi että siedät häpeän tunnetta huonosti, koska se saa susta niin voimakkaan otteen. Mikä tarkoittaa ettet ole terve.

Tiedätkö miksi varhainen lapsuus on "klisee"? Sen vuoksi että se pitää paikkansa suurimman osan (vakavammin) mielenterveysongelmaisten kohdalla. Varhaislapsuudessahan ihmisen kehitys voidaan kaikista pahiten suistaa raiteiltaan. Tai lievemmissäkin "suistamisissa" luoda pohja myöhemmin kehittyville ongelmille. Ja mainitaan nyt vielä tähänkin väliin, etten ole missään vaiheessa väittänyt että jokaisella yksinäisyys-palstan kirjoittajalla on vaikeita ongelmia lapsuudessaan. Tämä kaikki lähti vastailtuani täältä ihmiselle jolla oli alkoholistivanhemmat, joka oli hyvin vihainen ja katkera ja syyttelevä ja jolla oli "harhaisia" ajatuksia muista ihmisistä. Sitten olen laajentanut näitä kommenttejani myös muihin marisijoihin ja syyttelijöihin.

En todellakaan ole psykoterapeutti. En lukenut edes lukiossa psykologiaa. Puhun vaan profeetallisella viisaudella. Mutta lähdetään liikkeelle vaikka siitä, että mikä sinun vaihtoehtosi terapialle on? Istutte täällä netissä ja kirjoittelette viestejä joiden avulla tuette ja vahvistatte suojarakennelmianne häpeää vastaan. Ja niin kauan kuin esim. sitä häpeää tuolla tavalla torjuu, on mahdotonta olla onnellinen (pitkäjänteisesti) tai luoda terveitä ihmissuhteita. Sehän sitä pahempaa kiusaamista itseasiassa on (vaikkei olekaan tarkoituksellista).

• dgdsdgege
        a18plus6 kirjoitti:

Tjahas, täytynee alkaa olemaan varovaisempi :P

Miksi suotta? Hyvä profiili ja komea mies ;) Ennemmin vaan hyvää mainosta sulle :D Äläkä nyt tän takia sitä profiilia sieltä poista sit!

• a18plus6
        visible_man kirjoitti:

Kysytään nyt tässäkin että mihin se syyttely johtaa? Oletko tullut siitä onnelliseksi? Ovatko muut ihmiset muuttuneet sellaisiksi kuin haluat? Jos kumpaakaan ei ole tapahtunut, niin kai ymmärrät että siinä on jokin ongelma?

Tervettä ihmistä on voitu kohdella hyvinkin kaltoin, mutta terve ihminen keskittyy suremiseen ja pahan olon rakentavaan ilmaisuun sekä ajatustensa - surun ja häpeän - jäsentämiseen, jolloin kaltoin kohtelusta pääsee ylitse. Sairas ihminen reagoi esim. häpeään voimakkaasti ja jää jumiin siihen sekä suruun. Vaikeammin sairas ihminen sietää häpeää todella huonosti ja suojautuu vihan, toisten syyttelyn, kieltämisen yms avulla. Narsisti ei siedä häpeää lainkaan ja lopputulos on säälittävä, kun lähes koko persoonallisuus rakentuu pelkästään torjumaan häpeää.

Aika varovaista elämää joudut elämään, jos pysyt erossa kaikista ihmisistä jotka voisivat sinua kaltoin kohdella. Eikö olisi helpompaa kyetä sietämään sitä kaltoin kohtelua ja kulkea tuolla ulkomaailmassa avoimin mielin? Suurin osa ihmisistä kun kuitenkin kohtelee muita pääosin asiallisesti. Eihän kaltoin kohtelun sietäminen tarkoita sitä että sinun pitäisi viettää aikaasi sellaisten ihmisten kanssa jotka sitä yleisesti "harrastavat". Ja se pointtihan tässä oli, että olet niin varuillasi sen vuoksi että siedät häpeän tunnetta huonosti, koska se saa susta niin voimakkaan otteen. Mikä tarkoittaa ettet ole terve.

Tiedätkö miksi varhainen lapsuus on "klisee"? Sen vuoksi että se pitää paikkansa suurimman osan (vakavammin) mielenterveysongelmaisten kohdalla. Varhaislapsuudessahan ihmisen kehitys voidaan kaikista pahiten suistaa raiteiltaan. Tai lievemmissäkin "suistamisissa" luoda pohja myöhemmin kehittyville ongelmille. Ja mainitaan nyt vielä tähänkin väliin, etten ole missään vaiheessa väittänyt että jokaisella yksinäisyys-palstan kirjoittajalla on vaikeita ongelmia lapsuudessaan. Tämä kaikki lähti vastailtuani täältä ihmiselle jolla oli alkoholistivanhemmat, joka oli hyvin vihainen ja katkera ja syyttelevä ja jolla oli "harhaisia" ajatuksia muista ihmisistä. Sitten olen laajentanut näitä kommenttejani myös muihin marisijoihin ja syyttelijöihin.

En todellakaan ole psykoterapeutti. En lukenut edes lukiossa psykologiaa. Puhun vaan profeetallisella viisaudella. Mutta lähdetään liikkeelle vaikka siitä, että mikä sinun vaihtoehtosi terapialle on? Istutte täällä netissä ja kirjoittelette viestejä joiden avulla tuette ja vahvistatte suojarakennelmianne häpeää vastaan. Ja niin kauan kuin esim. sitä häpeää tuolla tavalla torjuu, on mahdotonta olla onnellinen (pitkäjänteisesti) tai luoda terveitä ihmissuhteita. Sehän sitä pahempaa kiusaamista itseasiassa on (vaikkei olekaan tarkoituksellista).

Mihin syyttäminen johtaa? Ainakin minun tapauksessani puhdistavaan vihaan - kun vihdoin opin suuntaamaan tuon vihan ulospäin, noihin minua satuttaneisiin ihmisiin, enkä itseeni, en enää mieti mikä minussa mahtoi olla vikana, vaan mietin, mikä noissa muissa oli vikana. Paljon parempaa apua kuin olisin ikinä voinut saada terapiasta (ja lääkkeistä, jotka pilaavat unet ja ruokahalun) sain koirista, niiden pyytettömyydestä rakkaudesta ja välittämisestä, aggressiivisesta metallimusiikista ja kuntosalista, ylipäätään paremmasta itseni huolehtimisesta. Veressä tuntuu nyt riittävän testosteronia, ja viha antaa minulle voimaa.

En edelleenkään ymmärrä tuota häpeä-teoriaasi. Minä en todellakaan häpeä itseäni. Siihen ei ole mitään syytäkään.

Epäilemättä surkea lapsuus heijastuu ihmisen aikuisuuteen. Mutta minun tapauksessani lapsuus oli -koulukokemuksia lukuunottamatta- onnellinen.

Todellakin, puhut profeetallisella viisaudella, aivan kuin ne, jotka jakavat täällä jumalapropagandaansa. Sinun jumalasi vain on terapia. Te uskovaiset toimitte samoin - teillä on mielestänne taivaan valtakunnan avaimet, ja tunnette velvollisuudeksenne pelastaa "syntiset ja eksyneet". Teillä on yhteistä myös se, että teitä ei kiinnosta siitä, haluaako kohteenne kuulla viestinne vaiko ei.

Et siis ole terapeutti. Oletko siis itse toipunut pahasta traumasta pitkäkestoinen terapian avulla, vai mihin tämä luja uskosi siihen perustuu?

Kuvailinkin vaihtoehtoani jo, mutta kirjoitan uudestaan: koirien ystävyys, aggressiivinen metallimusiikki ja kunnostaan huolehtiminen. Kaikki eivät toki pidä koirista, mutta omasta mielestäni rakastava koira on mitä tehokkain "terapeutti". Kun pitää kunnostaan huolta, elimistö korjaa itseään, mieli korjaa vahinkonsa, ihminen tuntee taas elämän voiman virtaavan suonissaan.

• -------
        Sillä lailla kirjoitti:

No huhhuh, mitä shittiä.

Harmittaa hieman, että "visible.man" on täällä varsinaisena antimainoksena psykoterapille.

Itse en suhtaudu psykiatriaan uskonnon lailla, siinä on paljon puutteita ja kritisoinnin aihetta.

Psykoterapian tuloksellisuutta ei tutkita riittävästi, haitoista ei juurikaan raportoida tutkittaessa jne. Eikä ammatti-ihmiset todellakaan suosittele psykoterapiaa kaikille.

Minusta "visible_manin" pitäisi puhua tästä käännytyksestään omassa terapiassaan. Olen melko varma, että terapeuttia kiinnostaa. Voisin kuvitella, että hänekin ohje on, että visible_manin pitäisi keskittyä omiin ongelmiinsa ja omaan terapiaansa.

• varomatonta
        dgdsdgege kirjoitti:

Miksi suotta? Hyvä profiili ja komea mies ;) Ennemmin vaan hyvää mainosta sulle :D Äläkä nyt tän takia sitä profiilia sieltä poista sit!

Totta helvetissä kannattaa poistaa. Jos tämän palstan höyrypäät saavat tietää jonkun todellisen henkilöllisyyden, niin hengenlähtö voi olla hyvin lähellä.

• nauran kippurassa
        visible_man kirjoitti:

"En todellakaan ole psykoterapeutti. En lukenut edes lukiossa psykologiaa. Puhun vaan profeetallisella viisaudella."

Aivan posketon kaveri tämä meidän visible man :D

• visible_man
        a18plus6 kirjoitti:

Mihin syyttäminen johtaa? Ainakin minun tapauksessani puhdistavaan vihaan - kun vihdoin opin suuntaamaan tuon vihan ulospäin, noihin minua satuttaneisiin ihmisiin, enkä itseeni, en enää mieti mikä minussa mahtoi olla vikana, vaan mietin, mikä noissa muissa oli vikana. Paljon parempaa apua kuin olisin ikinä voinut saada terapiasta (ja lääkkeistä, jotka pilaavat unet ja ruokahalun) sain koirista, niiden pyytettömyydestä rakkaudesta ja välittämisestä, aggressiivisesta metallimusiikista ja kuntosalista, ylipäätään paremmasta itseni huolehtimisesta. Veressä tuntuu nyt riittävän testosteronia, ja viha antaa minulle voimaa.

En edelleenkään ymmärrä tuota häpeä-teoriaasi. Minä en todellakaan häpeä itseäni. Siihen ei ole mitään syytäkään.

Epäilemättä surkea lapsuus heijastuu ihmisen aikuisuuteen. Mutta minun tapauksessani lapsuus oli -koulukokemuksia lukuunottamatta- onnellinen.

Todellakin, puhut profeetallisella viisaudella, aivan kuin ne, jotka jakavat täällä jumalapropagandaansa. Sinun jumalasi vain on terapia. Te uskovaiset toimitte samoin - teillä on mielestänne taivaan valtakunnan avaimet, ja tunnette velvollisuudeksenne pelastaa "syntiset ja eksyneet". Teillä on yhteistä myös se, että teitä ei kiinnosta siitä, haluaako kohteenne kuulla viestinne vaiko ei.

Et siis ole terapeutti. Oletko siis itse toipunut pahasta traumasta pitkäkestoinen terapian avulla, vai mihin tämä luja uskosi siihen perustuu?

Kuvailinkin vaihtoehtoani jo, mutta kirjoitan uudestaan: koirien ystävyys, aggressiivinen metallimusiikki ja kunnostaan huolehtiminen. Kaikki eivät toki pidä koirista, mutta omasta mielestäni rakastava koira on mitä tehokkain "terapeutti". Kun pitää kunnostaan huolta, elimistö korjaa itseään, mieli korjaa vahinkonsa, ihminen tuntee taas elämän voiman virtaavan suonissaan.

Olet itse kirjoittanut täällä vetäytyneesi nettimaailmaan, koska live-maailmassa sinua on kohdeltu huonosti. No minkä tunteen se huono kohtelu aiheuttaa? Tietysti häpeän. Ja siitä tunteesta et pidä, koska et osaa käsitellä sitä ja häpeät itseäsi jo valmiiksi niin paljon (vaikket sitä hahmottaisikaan). Etkö pysty ymmärtämään tuota edes teoreettisella tasolla? Sellainen ihminen joka ei tunne häpeää (vaikka aivovaurion takia) voisi olla tuolla ihmisten keskellä iloisena, vaikka he kohtelisivat häntä kuinka huonosti, jos nyt fyysinen väkivalta jätetään pois laskuista. Eikä häpeään mitään (selkeästi havaittavaa syytä tarvitakaan), toisin kuin syyllisyyden tunteeseen.

"Puhdistava viha" ei todellakaan ole puhdistavaa, vaan tarkoittaa että olet pudonnut yhä syvemmälle kuiluun. Et pystynyt käsittelemään häpeää ja syyttelit itseäsi. Lopulta häpeä kävi niin suureksi ettet pystynyt enää sietämään sitä ja suuntasit sen ulospäin vihana muita kohtaan. Mutta eihän se häpeääsi poistanut. Nyt se on vain ottanut osittain toisen muodon, etkä sinä ole vieläkään onnellinen. Sinun on vain helpompi kestää olotilaasi tällä hetkellä suojautumisesi ansiosta. Siitä häpeästä pääsee eroon ainoastaan pohtimalla ja jäsentämällä sitä, prosessi joka vie pitkän aikaa.

Nykyaikaiset lääkkeet eivät ketään paranna, peittävät ainoastaan oireita. Niiden toimivuus on myös hyvin sattumanvaraista ja sivuvaikutukset suuret. Eikä niiden aiheuttamia pysyviä vaikutuksia edes tunneta. Ylipäänsä niiden vaikutuksista on hyvin vähän tietoa.

Luotan yhä terapiaan sen vuoksi, etten näe sille vaihtoehtoja. Nuo mainitsemasi asiat eivät ole auttaneet sinua käsittelemään häpeääsi, vaikka ne toisivatkin paljon iloa elämääsi.

• visible_man
        ------- kirjoitti:

Harmittaa hieman, että "visible.man" on täällä varsinaisena antimainoksena psykoterapille.

Itse en suhtaudu psykiatriaan uskonnon lailla, siinä on paljon puutteita ja kritisoinnin aihetta.

Psykoterapian tuloksellisuutta ei tutkita riittävästi, haitoista ei juurikaan raportoida tutkittaessa jne. Eikä ammatti-ihmiset todellakaan suosittele psykoterapiaa kaikille.

Minusta "visible_manin" pitäisi puhua tästä käännytyksestään omassa terapiassaan. Olen melko varma, että terapeuttia kiinnostaa. Voisin kuvitella, että hänekin ohje on, että visible_manin pitäisi keskittyä omiin ongelmiinsa ja omaan terapiaansa.

En minäkään suhtaudu psykoterapiaan uskonnon lailla. Haluaisin vain yhä kuulla mitä vaihtoehtoja sille on? Lisäksi en ole täällä juurikaan edes ottanut kantaa vaikkapa psykoanalyysiin, sen lähtökohtiin, strategioihin tai toimivuuteen, vaan lähinnä huomautellut ihmisille päivänselviä asioita. Ei siihen mitään terapiaa vaadita tietääkseen että esim. ihminen joka ei uskalla mennä tuonne ulos ihmisten ilmoille huonojen kokemusten vuoksi häpeää itseään.

Olen puhunut tästä "käännytyksestä" omassa terapiassani, mutta jos luulet terapeutin "ohjeistaneen" minua "keskittymään omiin ongelmiini", niin suosittelen että tutustut terapiaan hieman enemmän.

• ......
        visible_man kirjoitti:

En minäkään suhtaudu psykoterapiaan uskonnon lailla. Haluaisin vain yhä kuulla mitä vaihtoehtoja sille on? Lisäksi en ole täällä juurikaan edes ottanut kantaa vaikkapa psykoanalyysiin, sen lähtökohtiin, strategioihin tai toimivuuteen, vaan lähinnä huomautellut ihmisille päivänselviä asioita. Ei siihen mitään terapiaa vaadita tietääkseen että esim. ihminen joka ei uskalla mennä tuonne ulos ihmisten ilmoille huonojen kokemusten vuoksi häpeää itseään.

Olen puhunut tästä "käännytyksestä" omassa terapiassani, mutta jos luulet terapeutin "ohjeistaneen" minua "keskittymään omiin ongelmiini", niin suosittelen että tutustut terapiaan hieman enemmän.

Kysy toki, mitä mieltä terapeuttisi on tästä toiminnastasi? Voi tietenkin olla, ettei hän sinulle sitä suoraan vielä kerro, koska vaikuttaa, että olet aika huonossa kunnossa. Todennäköisesti terapiasi on siinä vaiheessa ( ei vielä pitkällä), jolloin terapeutti vain vastaanottaa tuotoksesi. Sitten, kun alat olla "terveempi", hän alkaa palauttaa ne sinulle.

Minusta kuitenkin olisi vilpittömästi parempi itsesi - ja meidän muidenkin kannalta - että lopetat ihmisten häiriköinnin täällä. Onko joku esim. kysynyt sinun neuvoasi tässä ketjussa? Miksi sinulle on noin tärkeää tuoda itseäsi juuri tässä ketjussa esille? Mitä tarpeita tämän hakemasi huomion taustalla on? Ajatteletko, että saat tällä arvostusta? Miksi sinun pitäisi saada anonyymeilta kirjoittajilta (voidaan olla vaikka botteja!) huomiota?

• visible_man
        ...... kirjoitti:

Kysy toki, mitä mieltä terapeuttisi on tästä toiminnastasi? Voi tietenkin olla, ettei hän sinulle sitä suoraan vielä kerro, koska vaikuttaa, että olet aika huonossa kunnossa. Todennäköisesti terapiasi on siinä vaiheessa ( ei vielä pitkällä), jolloin terapeutti vain vastaanottaa tuotoksesi. Sitten, kun alat olla "terveempi", hän alkaa palauttaa ne sinulle.

Minusta kuitenkin olisi vilpittömästi parempi itsesi - ja meidän muidenkin kannalta - että lopetat ihmisten häiriköinnin täällä. Onko joku esim. kysynyt sinun neuvoasi tässä ketjussa? Miksi sinulle on noin tärkeää tuoda itseäsi juuri tässä ketjussa esille? Mitä tarpeita tämän hakemasi huomion taustalla on? Ajatteletko, että saat tällä arvostusta? Miksi sinun pitäisi saada anonyymeilta kirjoittajilta (voidaan olla vaikka botteja!) huomiota?

En tiedä mitä ajatuksia terapeuttini päässä liikkuu. Noin yleisesti hänen lähestymistapansa kanssani on olla aika aktiivinen osapuoli. Mutten oikein ymmärrä ajatustasi sen takana että terapeutti jotenkin "tuomitsisi" toimintani? Tietysti silloin jos esim. kertoisin aikovani hyökätä jonkun kimppuun tai muutoin tekisin selvää haittaa itselleni.

En vieläkään ymmärrä syytöksiänne häiriköinnistä. Minusta on paljon haitallisempaa palstalle ominaiseen tyyliin tukea ihmisten passiivisuutta sekä suojakeinoja häpeää vastaan. Vaikka tyylini olisi hyökkäävä, niin näen sen silti hyödyllisempänä kun ainaisen katkeruuden.

Enkä minäkään kysynyt sinun neuvoasi, mutta silti vastasit? Miksi minun pitäisi odottaa jonkun kysyvän neuvojani. Sitäpaitsi minä itse aloitin tämän ketjun.

Tuossa ylempänähän se näkyy miksi kommentoin ensimmäistä kertaa tähän ketjuun. Joku oli kirjoittanut mielenterveysongelmien kohdalle "ei ole", vaikka kaiken hänen kertomansa mukaan hänellä selkeästi sellaisia on.

Enkä niinkään etsi huomiota tai arvostusta, tämä aihe on vain lähellä sydäntäni. Minua rassaa sellainen yleinen ymmärtämättömyys mielenterveysongelmista ja siitä mitä kirjoitin tuolla toisessa ketjussani. Kaikki jountaa varmaan siitä, että vanhempiani pidetään terveinä ja normaaleina, vaikka on selvää että heillä on ongelmia, eikä heillä ollut mitään saumaa kasvattaa henkisesti hyvinvoivia lapsia. Niin kuin ei monella muullakan vanhemmalla maailmassa.

• a18plus6
        dgdsdgege kirjoitti:

Minullahan näkyy täällä jo tämä mielikuvituksettomalla nimimerkillä varustettu profiili, ja lisään siihenkin kuvani jossain kohtaa, tosin kasvot sotattuina. Kiinnostuneet saavat otettua yhteyden kyllä tämänkin kautta.

Kiitos silti kauniista sanoistasi, lämmitti mieltä :)

• a18plus6
        visible_man kirjoitti:

Olet itse kirjoittanut täällä vetäytyneesi nettimaailmaan, koska live-maailmassa sinua on kohdeltu huonosti. No minkä tunteen se huono kohtelu aiheuttaa? Tietysti häpeän. Ja siitä tunteesta et pidä, koska et osaa käsitellä sitä ja häpeät itseäsi jo valmiiksi niin paljon (vaikket sitä hahmottaisikaan). Etkö pysty ymmärtämään tuota edes teoreettisella tasolla? Sellainen ihminen joka ei tunne häpeää (vaikka aivovaurion takia) voisi olla tuolla ihmisten keskellä iloisena, vaikka he kohtelisivat häntä kuinka huonosti, jos nyt fyysinen väkivalta jätetään pois laskuista. Eikä häpeään mitään (selkeästi havaittavaa syytä tarvitakaan), toisin kuin syyllisyyden tunteeseen.

"Puhdistava viha" ei todellakaan ole puhdistavaa, vaan tarkoittaa että olet pudonnut yhä syvemmälle kuiluun. Et pystynyt käsittelemään häpeää ja syyttelit itseäsi. Lopulta häpeä kävi niin suureksi ettet pystynyt enää sietämään sitä ja suuntasit sen ulospäin vihana muita kohtaan. Mutta eihän se häpeääsi poistanut. Nyt se on vain ottanut osittain toisen muodon, etkä sinä ole vieläkään onnellinen. Sinun on vain helpompi kestää olotilaasi tällä hetkellä suojautumisesi ansiosta. Siitä häpeästä pääsee eroon ainoastaan pohtimalla ja jäsentämällä sitä, prosessi joka vie pitkän aikaa.

Nykyaikaiset lääkkeet eivät ketään paranna, peittävät ainoastaan oireita. Niiden toimivuus on myös hyvin sattumanvaraista ja sivuvaikutukset suuret. Eikä niiden aiheuttamia pysyviä vaikutuksia edes tunneta. Ylipäänsä niiden vaikutuksista on hyvin vähän tietoa.

Luotan yhä terapiaan sen vuoksi, etten näe sille vaihtoehtoja. Nuo mainitsemasi asiat eivät ole auttaneet sinua käsittelemään häpeääsi, vaikka ne toisivatkin paljon iloa elämääsi.

Enpä tiedä, minusta huono kohtelu aiheuttaa vihaa, eikä häpeää. Tai ainakin, jos ihmisellä on sinänsä terve mieli. Aluksi viha saattaa kohdistua ihmistä itseään vastaan (viiltely, huonot elämäntavat, itsemurhayritykset jne), mutta jossain vaiheessa viha saattaa kääntyä ulospäin, noihin varsinaisiin syyllisiin. Häpeä liittyy minusta toisenlaisiin lähtökohtiin. Mutta minähän en ole lukenut psykologiaa missään, ja tämä on vain arkipäiväistä järkeilyäni, joka tosin on omassa elämässäni toiminut ihan hyvin.

Sanoit ettet ole terapeutti. Taidat tuossa alempana todeta, että olet itse ollut terapiassa, vaikket suoraan kysymykseni vastaakaan. Eikä sinun tietysti tarvitsekaan, sinulla on oikeus yksityisyytesi ja valita mitä itsestäsi haluat kertoa. Oletan, ettet ole täten myöskään saanut psykologista koulutusta, kuten ylempänä myönsit, ainakin lukion osalta. Täten sinäkin esität asiasta vain omia tulkintojasi, jotka toki kuulostavat ihan viisailta, mutta niin, silti ne ovat vain tulkintoja. Olen eri mieltä niistä. Mielestäni et esitä sellaisia perusteluita, joka saisi häpeäteoriasi vaikuttamaan uskottavalta, siis omassa tapauksessani. Yleistä ratkaisua en tietenkään esitä, ehkä häpeäteorialla on omassa elämässäsi ollut käänteentekevä vaikutus.

On toki hienoa, että luotat terapiaasi. Toivon, että saavutat siitä sen avun, mitä siitä on mahdollista saavuttaa, ja tulet eheäksi, kokonaiseksi ihmiseksi. Ehkä silloin, jos luet näitä väitteitäsi uudelleen, sinä tunnet häpeää siitä, kuinka voimakkaasti esiinnyit, kuinka voimakkaasti painostit ihmisiä, joiden tilanteista tai syistä sinulla ei kuitenkaan ollut sen syvempää tietämystä.

• ihmislaumasta päivää
        visible_man kirjoitti:

En tiedä mitä ajatuksia terapeuttini päässä liikkuu. Noin yleisesti hänen lähestymistapansa kanssani on olla aika aktiivinen osapuoli. Mutten oikein ymmärrä ajatustasi sen takana että terapeutti jotenkin "tuomitsisi" toimintani? Tietysti silloin jos esim. kertoisin aikovani hyökätä jonkun kimppuun tai muutoin tekisin selvää haittaa itselleni.

En vieläkään ymmärrä syytöksiänne häiriköinnistä. Minusta on paljon haitallisempaa palstalle ominaiseen tyyliin tukea ihmisten passiivisuutta sekä suojakeinoja häpeää vastaan. Vaikka tyylini olisi hyökkäävä, niin näen sen silti hyödyllisempänä kun ainaisen katkeruuden.

Enkä minäkään kysynyt sinun neuvoasi, mutta silti vastasit? Miksi minun pitäisi odottaa jonkun kysyvän neuvojani. Sitäpaitsi minä itse aloitin tämän ketjun.

Tuossa ylempänähän se näkyy miksi kommentoin ensimmäistä kertaa tähän ketjuun. Joku oli kirjoittanut mielenterveysongelmien kohdalle "ei ole", vaikka kaiken hänen kertomansa mukaan hänellä selkeästi sellaisia on.

Enkä niinkään etsi huomiota tai arvostusta, tämä aihe on vain lähellä sydäntäni. Minua rassaa sellainen yleinen ymmärtämättömyys mielenterveysongelmista ja siitä mitä kirjoitin tuolla toisessa ketjussani. Kaikki jountaa varmaan siitä, että vanhempiani pidetään terveinä ja normaaleina, vaikka on selvää että heillä on ongelmia, eikä heillä ollut mitään saumaa kasvattaa henkisesti hyvinvoivia lapsia. Niin kuin ei monella muullakan vanhemmalla maailmassa.

Ihan hypoteettisesti: jos tyyppi hyökkää aggressiivisesti muiden kimppuun ilman syytä ja muut käskevät hänen käyttäytyä asiallisesti ja muita kunnioittaen, kuka toimii oikein ja kuka väärin? Kenen tuossa tilanteessa kuuluisi kokea edes hieman tervettää syyllisyyttä ja muuttaa käyttäytymistään muita kohtaan?

• visible_man
        a18plus6 kirjoitti:

Enpä tiedä, minusta huono kohtelu aiheuttaa vihaa, eikä häpeää. Tai ainakin, jos ihmisellä on sinänsä terve mieli. Aluksi viha saattaa kohdistua ihmistä itseään vastaan (viiltely, huonot elämäntavat, itsemurhayritykset jne), mutta jossain vaiheessa viha saattaa kääntyä ulospäin, noihin varsinaisiin syyllisiin. Häpeä liittyy minusta toisenlaisiin lähtökohtiin. Mutta minähän en ole lukenut psykologiaa missään, ja tämä on vain arkipäiväistä järkeilyäni, joka tosin on omassa elämässäni toiminut ihan hyvin.

Sanoit ettet ole terapeutti. Taidat tuossa alempana todeta, että olet itse ollut terapiassa, vaikket suoraan kysymykseni vastaakaan. Eikä sinun tietysti tarvitsekaan, sinulla on oikeus yksityisyytesi ja valita mitä itsestäsi haluat kertoa. Oletan, ettet ole täten myöskään saanut psykologista koulutusta, kuten ylempänä myönsit, ainakin lukion osalta. Täten sinäkin esität asiasta vain omia tulkintojasi, jotka toki kuulostavat ihan viisailta, mutta niin, silti ne ovat vain tulkintoja. Olen eri mieltä niistä. Mielestäni et esitä sellaisia perusteluita, joka saisi häpeäteoriasi vaikuttamaan uskottavalta, siis omassa tapauksessani. Yleistä ratkaisua en tietenkään esitä, ehkä häpeäteorialla on omassa elämässäsi ollut käänteentekevä vaikutus.

On toki hienoa, että luotat terapiaasi. Toivon, että saavutat siitä sen avun, mitä siitä on mahdollista saavuttaa, ja tulet eheäksi, kokonaiseksi ihmiseksi. Ehkä silloin, jos luet näitä väitteitäsi uudelleen, sinä tunnet häpeää siitä, kuinka voimakkaasti esiinnyit, kuinka voimakkaasti painostit ihmisiä, joiden tilanteista tai syistä sinulla ei kuitenkaan ollut sen syvempää tietämystä.

Mutta miksi se huono kohtelu aiheuttaa vihaa? Ohitat järkeilyssäsi yhden vaiheen. Koulukiusaaja tulee ja vetää pojan housut alas. Tapahtumaa kuvaillessa sanotaan että oppilasta nöyryytettiin. Mihin termi nöyryyttää viittaa? Häpeän tunteeseen. Oppilas tuli vihaiseksi, mutta miksi? Siksi että hän koki häpeää.

"...jos luet näitä väitteitäsi uudelleen, sinä tunnet häpeää siitä kuinka...". Tuossa kohtaa olisin käyttänyt sanaa "syyllisyys". Syyllisyys liittyy tekoihin ja ajatuksiin muita kohtaan, häpeä liittyy omaan itseen. Syyllisyys on hyvin selkeä ja rajattu tunne, häpeä taas yksi perustavanlaatuisimmista tunteista. Tuntuu että täällä jotkut sekoittavat nuo käsitteet, kun sanovat minun esim. väittävän että kiusauksen uhrin pitäisi tuntea syyllisyyttä siitä ettei pärjää.

Enkä usko että minulla on mitään syytä tuntea syyllisyyttä näistä kirjoituksistani. Ellei nyt terapeuttini sano tälläisen olevan vahingollista (aion vielä kysyä asiasta tarkemmin), jolloin tietysti lopetan tämän ja pyydän anteeksi. Uskon että ihmiset reagoivat voimakkaasti sen vuoksi että heidän suojakeinojaan ravistellaan.
        Sen sijaan veikkaan, että jos sinä kävisit terapiassa pari vuotta ja palaisit lukemaan näitä juttujasi, niin hymähtäisit huvittuneesti sille miten tiukkaan yritit kieltää häpeän tunnettasi.

• visible_man
        ihmislaumasta päivää kirjoitti:

Ihan hypoteettisesti: jos tyyppi hyökkää aggressiivisesti muiden kimppuun ilman syytä ja muut käskevät hänen käyttäytyä asiallisesti ja muita kunnioittaen, kuka toimii oikein ja kuka väärin? Kenen tuossa tilanteessa kuuluisi kokea edes hieman tervettää syyllisyyttä ja muuttaa käyttäytymistään muita kohtaan?

Hyökkääjä toimii väärin, tietysti.

Jos taas viittasit tällä minuun, niin en jaa näkemystäsi "aggressiivisesta hyökkäyksestä". Jotkut ihmiset reagoivat voimakkaasti siksi, että heidän on tavallista vaikeampi mukauttaa ja käyttää puolustusrakennelmiaan häpeäänsä kohtaan minun sanojani vastaan.

• jhvjljhg
        visible_man kirjoitti:

Eikö muka tämä muiden ihmisten ongelmien kaivelu, kun sinun pitäisi keskittyä niihin omiin ongelmiisi, ole VASTARINTAA omaa terapiaasi ja tervehtymistäsi kohtaan? Alitajuisesti ainakiin on. Et sitä vielä itsellesi voi myöntää, koska et edes ymmärrä sitä.

• visible_man
        jhvjljhg kirjoitti:

Eikö muka tämä muiden ihmisten ongelmien kaivelu, kun sinun pitäisi keskittyä niihin omiin ongelmiisi, ole VASTARINTAA omaa terapiaasi ja tervehtymistäsi kohtaan? Alitajuisesti ainakiin on. Et sitä vielä itsellesi voi myöntää, koska et edes ymmärrä sitä.

En tiedä, en ole tutustunut psykoanalyysin teoriaan juurikaan. Mutta sen vähän perusteella mitä tiedän, eikö vastarinta tarkoitta analysoitavan haluttomuutta kertoa tietyistä asioista? Joten en ymmärrä pointtiasi, ellet sitten tarkoittanut että itse terapiassa keskittyisin ruotimaan muiden asioita, sivuuttaen omani? Mutta en minä ole siellä tästäkään asiasta maininnut kuin ohimennen.

Enkä myöskään ymmärrä näitä palstalaisten käyttämiä "pitäisi" ilmaisuja. Pitäisi tehdä tai välttää sitä ja tätä. Eikö pikemminkin "omituinen" käytös, vastarinta jne tarjoa työkaluja terapiaan? Sen pohtiminen mistä se kertoo. Miksi sitä pitäisi väkisin vältellä?

• a18plus6
        visible_man kirjoitti:

Mutta miksi se huono kohtelu aiheuttaa vihaa? Ohitat järkeilyssäsi yhden vaiheen. Koulukiusaaja tulee ja vetää pojan housut alas. Tapahtumaa kuvaillessa sanotaan että oppilasta nöyryytettiin. Mihin termi nöyryyttää viittaa? Häpeän tunteeseen. Oppilas tuli vihaiseksi, mutta miksi? Siksi että hän koki häpeää.

"...jos luet näitä väitteitäsi uudelleen, sinä tunnet häpeää siitä kuinka...". Tuossa kohtaa olisin käyttänyt sanaa "syyllisyys". Syyllisyys liittyy tekoihin ja ajatuksiin muita kohtaan, häpeä liittyy omaan itseen. Syyllisyys on hyvin selkeä ja rajattu tunne, häpeä taas yksi perustavanlaatuisimmista tunteista. Tuntuu että täällä jotkut sekoittavat nuo käsitteet, kun sanovat minun esim. väittävän että kiusauksen uhrin pitäisi tuntea syyllisyyttä siitä ettei pärjää.

Enkä usko että minulla on mitään syytä tuntea syyllisyyttä näistä kirjoituksistani. Ellei nyt terapeuttini sano tälläisen olevan vahingollista (aion vielä kysyä asiasta tarkemmin), jolloin tietysti lopetan tämän ja pyydän anteeksi. Uskon että ihmiset reagoivat voimakkaasti sen vuoksi että heidän suojakeinojaan ravistellaan.
        Sen sijaan veikkaan, että jos sinä kävisit terapiassa pari vuotta ja palaisit lukemaan näitä juttujasi, niin hymähtäisit huvittuneesti sille miten tiukkaan yritit kieltää häpeän tunnettasi.

Tulkitsen esittämäsi tilanteen eri tavalla. Minusta tuollainen kohtelu aiheuttaa vihaa, ensiksi itseään kohtaan, kun salli moisen kohtelun itseään vastaan, ja myöhemmin viha (toivottavasti) jalostuu tuota epäoikeudenmukaista ja väärää kohtelua vastaan, näitä pahantekijöitä vastaan.

Minua ei kiusattu tuolla tavoin. Minun kiusaamiseni oli henkistä ja fyysistä väkivaltaa; minua pilkattiin ja haukuttiin ulkonäköni takia, ja hakattiin / potkittiin / tönittiin. En katso, että esimerkiksi siinä, että hävisin tappelun neljää minua isokokoisempaa luokka"toveriani" kohtaan, olisi mitään hävettävää. Toisaalta, olen mieheksi niin lyhyt, että voin miltei aina sanoa hävinneeni isommalle :P Jotain hyötyä tästäkin siis ...

Onhan toki selvää, ettet tunne niin syyllisyyttä kuin häpeäkään kirjoituksistasi - ethän muuten näin kirjoittaisikaan. Ulkopuolinen tarkkailija voisi todeta saamistasi miinuksista ja yhteisön antamasta palautteesta, että syytä häpeään tosin olisi. On hyvä, että kysyt terapeuttisi mielipidettä tästä asiasta. Muista mainita myös hänelle siitä, etteivät viestisi kohteet yleisesti ottaen ole ulostulostasi pitäneet, ja ovat pitäneet sitä suorastaan loukkaavana.

Elämässähän kaikki on mahdollista, myös se, että minä luen näitä kirjoituksiani parin vuoden päästä ja hymähtelen. En vain pidä sitä kovin todennäköisenä. Onhan niinkin, että jos suunnitelmani toimivat, olen parin vuoden päästä hyvin kaukana täältä. Sain juuri tietää, että suunnitelmieni ensimmäinen osa toimi kuten pitikin, joten ainakin ollaan oikealla tiellä :)

• visible_man
        a18plus6 kirjoitti:

Tulkitsen esittämäsi tilanteen eri tavalla. Minusta tuollainen kohtelu aiheuttaa vihaa, ensiksi itseään kohtaan, kun salli moisen kohtelun itseään vastaan, ja myöhemmin viha (toivottavasti) jalostuu tuota epäoikeudenmukaista ja väärää kohtelua vastaan, näitä pahantekijöitä vastaan.

Minua ei kiusattu tuolla tavoin. Minun kiusaamiseni oli henkistä ja fyysistä väkivaltaa; minua pilkattiin ja haukuttiin ulkonäköni takia, ja hakattiin / potkittiin / tönittiin. En katso, että esimerkiksi siinä, että hävisin tappelun neljää minua isokokoisempaa luokka"toveriani" kohtaan, olisi mitään hävettävää. Toisaalta, olen mieheksi niin lyhyt, että voin miltei aina sanoa hävinneeni isommalle :P Jotain hyötyä tästäkin siis ...

Onhan toki selvää, ettet tunne niin syyllisyyttä kuin häpeäkään kirjoituksistasi - ethän muuten näin kirjoittaisikaan. Ulkopuolinen tarkkailija voisi todeta saamistasi miinuksista ja yhteisön antamasta palautteesta, että syytä häpeään tosin olisi. On hyvä, että kysyt terapeuttisi mielipidettä tästä asiasta. Muista mainita myös hänelle siitä, etteivät viestisi kohteet yleisesti ottaen ole ulostulostasi pitäneet, ja ovat pitäneet sitä suorastaan loukkaavana.

Elämässähän kaikki on mahdollista, myös se, että minä luen näitä kirjoituksiani parin vuoden päästä ja hymähtelen. En vain pidä sitä kovin todennäköisenä. Onhan niinkin, että jos suunnitelmani toimivat, olen parin vuoden päästä hyvin kaukana täältä. Sain juuri tietää, että suunnitelmieni ensimmäinen osa toimi kuten pitikin, joten ainakin ollaan oikealla tiellä :)

Sulla on näköjään tosi suuria vaikeuksia tunteiden tunnistamisessa ja ymmärtämisessä.
        "...siinä, että hävisin tappelun neljää minua isokokoisempaa luokka"toveriani" kohtaan, olisi mitään hävettävää."
        Ei siinä olekaan mitään hävettävää, mutta se aiheuttaa silti häpeää. Ei niinkään voitto tai häviö, vaan se että sinua kohdellaan tuolla tavalla.
        Vai ajatteleeko mielestäsi raiskattu nainen että "ei hävetä yhtään kun se mies oli niin isokokoinen"?

Eikä miinukset tai yhteisön palaute kerro välttämättä vahingollisuudesta, vaan voimakkaasta reaktiosta. Ei jotain asiaa kieltävä ihminen tietenkään pidä siitä että hänelle puhutaan sellaiseen tapaan mitä on vaikea puolustuskeinoillaan täysin sivuuttaa. En minä ole täällä viihdyttämässä muita ihmisiä, mutta ei se tarkoita että tekstini olisivat vahingollisia. Paljon vahingollisempaa ihmiselle on istua täällä palstalla vielä yksi vuosi marisemassa, kuin loukkaantua puheistani ja ehkä pikkiriikkisen herätä siihen että kaikki ei ole kunnossa ja että kannattaisi hakeutua hoitoon.

Moni asia on elämässä mahdollista, mutta sä näytät olevan niin syvällä jonkinlaisessa kuilussa, että en usko sulle olevan mahdollista hymähdellä teksteillesi ellet hakeudu terapiaan.

• rdfhrhsrewhsrewh
        visible_man kirjoitti:

Sulla on näköjään tosi suuria vaikeuksia tunteiden tunnistamisessa ja ymmärtämisessä.
        "...siinä, että hävisin tappelun neljää minua isokokoisempaa luokka"toveriani" kohtaan, olisi mitään hävettävää."
        Ei siinä olekaan mitään hävettävää, mutta se aiheuttaa silti häpeää. Ei niinkään voitto tai häviö, vaan se että sinua kohdellaan tuolla tavalla.
        Vai ajatteleeko mielestäsi raiskattu nainen että "ei hävetä yhtään kun se mies oli niin isokokoinen"?

Eikä miinukset tai yhteisön palaute kerro välttämättä vahingollisuudesta, vaan voimakkaasta reaktiosta. Ei jotain asiaa kieltävä ihminen tietenkään pidä siitä että hänelle puhutaan sellaiseen tapaan mitä on vaikea puolustuskeinoillaan täysin sivuuttaa. En minä ole täällä viihdyttämässä muita ihmisiä, mutta ei se tarkoita että tekstini olisivat vahingollisia. Paljon vahingollisempaa ihmiselle on istua täällä palstalla vielä yksi vuosi marisemassa, kuin loukkaantua puheistani ja ehkä pikkiriikkisen herätä siihen että kaikki ei ole kunnossa ja että kannattaisi hakeutua hoitoon.

Moni asia on elämässä mahdollista, mutta sä näytät olevan niin syvällä jonkinlaisessa kuilussa, että en usko sulle olevan mahdollista hymähdellä teksteillesi ellet hakeudu terapiaan.

Teillä on niin pitkät kaksinpuhelut, etten jaksa ajatuksella lukea koko litanjaa läpi. Aika vähän kyllä tunnut silti osoittavan myötätuntoa a18plus6:tta kohtaan, vaikka hän kovista kokemuksistaan kertoo täällä avoimesti. Nopean silmäyksen perusteella vaikutat huonolta keskustelukumppanilta! Ei ihme, että olet yksinäinen...

• Visible man
        rdfhrhsrewhsrewh kirjoitti:

Teillä on niin pitkät kaksinpuhelut, etten jaksa ajatuksella lukea koko litanjaa läpi. Aika vähän kyllä tunnut silti osoittavan myötätuntoa a18plus6:tta kohtaan, vaikka hän kovista kokemuksistaan kertoo täällä avoimesti. Nopean silmäyksen perusteella vaikutat huonolta keskustelukumppanilta! Ei ihme, että olet yksinäinen...

Ei ole tarkoituskaan osoittaa hänelle myötätuntoa. Jätkähän taitaa olla jo 34 vuotta. Ei ole vieläkään hakeutunut hoitoon ja kärsii yhä sairaalla tavalla. Kyllä hänen vaikeuksiaan kohtaan on näillä palstoilla esitetty jo tarpeeksi myötätuntoa. Nyt tärkeintä hänelle itselleen olisi päästä hoitoon.

• Visible man
        rdfhrhsrewhsrewh kirjoitti:

Ei ihmisen (syvältä kumpuavaa) sairasta kärsimystä voi "normaalilla" keskustelulla muuttaa terveeksi kärsimykseksi. Tuota ei juuri kukaan palstalainen näytä ymmärtävän.

• pelimiestaktiikkaa?
        a18plus6 kirjoitti:

Minullahan näkyy täällä jo tämä mielikuvituksettomalla nimimerkillä varustettu profiili, ja lisään siihenkin kuvani jossain kohtaa, tosin kasvot sotattuina. Kiinnostuneet saavat otettua yhteyden kyllä tämänkin kautta.

Kiitos silti kauniista sanoistasi, lämmitti mieltä :)

Taidat olla aika nyhverö, jos olet oikeasti komea ja väität olevasi ruma. Lisäksi kerrot olevasi lihaksikas, käyväsi salilla ja silti väität olevasi heikko. Taidat vain yrittää kerjätä naisilta säälipisteitä perusteettomalla ja loputtomalla "ruikutuksellasi".

• ....................
        visible_man kirjoitti:

En tiedä, en ole tutustunut psykoanalyysin teoriaan juurikaan. Mutta sen vähän perusteella mitä tiedän, eikö vastarinta tarkoitta analysoitavan haluttomuutta kertoa tietyistä asioista? Joten en ymmärrä pointtiasi, ellet sitten tarkoittanut että itse terapiassa keskittyisin ruotimaan muiden asioita, sivuuttaen omani? Mutta en minä ole siellä tästäkään asiasta maininnut kuin ohimennen.

Enkä myöskään ymmärrä näitä palstalaisten käyttämiä "pitäisi" ilmaisuja. Pitäisi tehdä tai välttää sitä ja tätä. Eikö pikemminkin "omituinen" käytös, vastarinta jne tarjoa työkaluja terapiaan? Sen pohtiminen mistä se kertoo. Miksi sitä pitäisi väkisin vältellä?

Perustakaa oma ketju, niin ei tarvitse täällä väitellä.

• visible_man
        .................... kirjoitti:

Perustakaa oma ketju, niin ei tarvitse täällä väitellä.

Minä tämän koko ketjun aloitin.

• valehtelet, paska
        visible_man kirjoitti:

Minä tämän koko ketjun aloitin.

Etpäs. Aloittajalla on eri nimimerkki.

• Visible man halooooo
        valehtelet, paska kirjoitti:

Niin? Nytkin kirjoitan rekkautumatta.

• Visible man
        valehtelet, paska kirjoitti:

Etkö ihmetellyt miksi aloituksessa kysytään mielenterveysongelmia?

• halooooooooo
        Visible man halooooo kirjoitti:

Niin? Nytkin kirjoitan rekkautumatta.

No nyt! Yritäs kenokaula omia minun ketjuni, ja väännän nenäsi mutterille! Kaltaisesi narsistiset oman egon pönkittäjät ovat näköjään aina valmiita kairaamaan p*rseeseen yksinäisia ja kaikkia muitakin elämän kolhimia... HÄPEÄ!

• Visible man
        halooooooooo kirjoitti:

No nyt! Yritäs kenokaula omia minun ketjuni, ja väännän nenäsi mutterille! Kaltaisesi narsistiset oman egon pönkittäjät ovat näköjään aina valmiita kairaamaan p*rseeseen yksinäisia ja kaikkia muitakin elämän kolhimia... HÄPEÄ!

Unelmoi vaan rauhassa että olisit ikinä pystynyt aloittamaan näin nerokkaan ketjun!

• a18plus6
        pelimiestaktiikkaa? kirjoitti:

Taidat olla aika nyhverö, jos olet oikeasti komea ja väität olevasi ruma. Lisäksi kerrot olevasi lihaksikas, käyväsi salilla ja silti väität olevasi heikko. Taidat vain yrittää kerjätä naisilta säälipisteitä perusteettomalla ja loputtomalla "ruikutuksellasi".

En ole "oikeasti" enkä leikistikään komea. Saliharrastuksen kautta olen saanut lihakset, en ole enää fyysisesti heikko, vaan henkisesti. Henkinen vahvuuskin löytyy tässä vielä, jahka elämäni pikkuhiljaa järjestyy omiin uomiinsa.

En minä sille mitään voi, jos tulkitset, että käytän jonkinlaista "taktiikkaa" täällä ruikuttaakseni säälipisteitä. Siitä ei nimittäin ole kysymys. En ole täällä hakemassa "naisseuraa", vaan ystäviä/kavereita, sukupuolesta riippumatta. Ladyseuran haen ihan muualta.

• a18plus6
        visible_man kirjoitti:

Meillähän on Suomessa tämä käsite "torjuntavoitto", ja sen pohjalta itsekin ajattelen omat "turpakäräjäni" torjuntavoitoiksi :) Olenhan a) yhä hengissä b) paremmassa kunnossa kuin moni kiusaajani. Niin henkisesti kuin fyysisestikin.
        Eli ei se edelleenkään aiheuta häpeää, mutta voithan sinä aivan vapaasti jauhaa siitä vaikka maailmanloppuun asti. Meillä kun on sananvapaus.

Mistä minä tiedän mitä raiskattu nainen ajattelee? Tai mistä sinä? Miten minun ajatukseni liittyvät jonkun toisen ihmisen kokemuksiin? Eivät mitenkään. Olen oma yksilöni, ja ajattelutapani on omani.

En ole yllättynyt siitä, ettet näe yhteisön palautetta osoituksena siitä, että olet väärässä. Niinhän fanaatikot toimivat. Keskustelitko asiasta jo terapeuttisi
        kanssa?

Kaikkihan elämässä on mahdollista, kysymys onkin siitä, kuinka todennäköistä tapahtumat A tai B ovat. Itse pidän todennäköisempänä sitä vaihtoehtoa, että jatkan hymähtelyä sinun teksteillesi, tosin, toivottavasti en enää vuoden päästä, sillä näyttäisi tällä hetkellä siltä, että olen ensi vuonna tähän aikaan jossain ihan muualla :)

• visible_man
        a18plus6 kirjoitti:

Meillähän on Suomessa tämä käsite "torjuntavoitto", ja sen pohjalta itsekin ajattelen omat "turpakäräjäni" torjuntavoitoiksi :) Olenhan a) yhä hengissä b) paremmassa kunnossa kuin moni kiusaajani. Niin henkisesti kuin fyysisestikin.
        Eli ei se edelleenkään aiheuta häpeää, mutta voithan sinä aivan vapaasti jauhaa siitä vaikka maailmanloppuun asti. Meillä kun on sananvapaus.

Mistä minä tiedän mitä raiskattu nainen ajattelee? Tai mistä sinä? Miten minun ajatukseni liittyvät jonkun toisen ihmisen kokemuksiin? Eivät mitenkään. Olen oma yksilöni, ja ajattelutapani on omani.

En ole yllättynyt siitä, ettet näe yhteisön palautetta osoituksena siitä, että olet väärässä. Niinhän fanaatikot toimivat. Keskustelitko asiasta jo terapeuttisi
        kanssa?

Kaikkihan elämässä on mahdollista, kysymys onkin siitä, kuinka todennäköistä tapahtumat A tai B ovat. Itse pidän todennäköisempänä sitä vaihtoehtoa, että jatkan hymähtelyä sinun teksteillesi, tosin, toivottavasti en enää vuoden päästä, sillä näyttäisi tällä hetkellä siltä, että olen ensi vuonna tähän aikaan jossain ihan muualla :)

Keskustelin kyllä terapeuttini kanssa. Huomaatko miten tekstisi siirtyi yhä ylimielisempään asenteeseen minua kohtaan? Mutta ei minun vähättelyni ongelmiasi ratkaise. Eikä torjuntavoittosi. Eikä se meneekö kiusaajillasi hyvin vai huonosti. Etkö sä pysty edes teoreettisesti näkemään sitä?

Aivot ja psyykeen perusteet ovat kaikilla ihmisillä samankaltaiset. Ei ole kyse mistään tietoisesta ajattelutavasta. Kirjallisuutta asioista ei ole hankala löytää.
        Tunnen itse raiskattuja naisia ja heidän kokemuksistaan voit käydä lukemassa myös vaikka täältä netistä.

Enkä ymmärrä mihin muualle olet oikein menossa? Ethän sinä tunteitasi pääse karkuun, ellet sitten tarkoita ruumis arkkua? Olet niin pahasti jumissa ettei tämä keskustelu ole hedelmällistä. Mutta kysyn vielä yhden asian ihan mielenkiinnosta. Miten sun vanhemmat suhtautuivat ja reagoivat sun koulukiusaamiseen?

• a18plus6
        visible_man kirjoitti:

Keskustelin kyllä terapeuttini kanssa. Huomaatko miten tekstisi siirtyi yhä ylimielisempään asenteeseen minua kohtaan? Mutta ei minun vähättelyni ongelmiasi ratkaise. Eikä torjuntavoittosi. Eikä se meneekö kiusaajillasi hyvin vai huonosti. Etkö sä pysty edes teoreettisesti näkemään sitä?

Aivot ja psyykeen perusteet ovat kaikilla ihmisillä samankaltaiset. Ei ole kyse mistään tietoisesta ajattelutavasta. Kirjallisuutta asioista ei ole hankala löytää.
        Tunnen itse raiskattuja naisia ja heidän kokemuksistaan voit käydä lukemassa myös vaikka täältä netistä.

Enkä ymmärrä mihin muualle olet oikein menossa? Ethän sinä tunteitasi pääse karkuun, ellet sitten tarkoita ruumis arkkua? Olet niin pahasti jumissa ettei tämä keskustelu ole hedelmällistä. Mutta kysyn vielä yhden asian ihan mielenkiinnosta. Miten sun vanhemmat suhtautuivat ja reagoivat sun koulukiusaamiseen?

Pyydän anteeksi sitä, että tekstini sinua kohtaan on ollut ylimielistä. Tämä saman jankkaaminen vain alkaa kyllästyttämään, ehkäpä sinuakin.

Minusta esittämäni seikat ratkaisevat ongelmani; saavutan kostoni. Toiset saavat maksaa siitä, että satuttivat minua.

Aivot ja psyyke ovat minun mielestäni erilaisia eri ihmisillä, ja siihen perustuu se, miksi toiset pystyvät satuttamaan toisia millä tavalla tahansa, toiset taas eivät satuta kärpäsiäkään. Toisin kuin psykologia (käsittääkseni) opettaa, ihminen ei ole mielestäni syntyesssään "tabula rasa", vaan minusta jossain ihmisissä pahuus asuu syntymästä asti. Terapialla ja kasvatuksella yms voidaan lieventää tätä pahuutta, mutta sen kokonaan poistamiseen meidän täytyisi muuntua erilaiseksi lajiksi. Simpassiperintömme on minusta kiusaamisen ja syrjimisen selitys.

En ole menossa (toivottavasti vuosikymmeniin) ruumisarkkuun, vaan aion ensinnä jättää taakseni nykyisen maakuntani, ja muuttaa ihan muualle. Pidempi tavoitteeni on muuttaa toiseen maahan ensi vuosikymmenellä ja luopua kokonaan suomalaisuudesta. Saapa nähdä miten siinä käy, mutta onhan elämässä hyvä olla tavoitteita :)

Tämä tila loppuu kesken, jos alan koulukiusaamisestani enemmän kirjoittamaan. Jos sinua se kiinnostaa, voimme jatkaa keskustelua yksityisviestein.

• pöljäntaktiikkaa
        pelimiestaktiikkaa? kirjoitti:

Miten nyhverö = mies, joka on komea ja väittää olevansa ruma?

Mies, joka on komea ja väittää olevansa ruma = huonon itsetunnon omaava henkilö.

Kannattaa olla kommentoimatta, jos ei edes tiedä mistä puhuu.

• Syrjitty*
        visible_man kirjoitti:

Projektio on tahallista ja huumoria. Mutta minkä takia sinäkin reagoit siihen noin voimakkaasti?

Ja täysin minuun liittymättä, on itsestäänselvyys että muita ihmisiä syyttelemään jämähtäneellä ihmisellä on käsittelemättömiä häpeäntunteita. Ei sillä ole mitään tekemistä minun kanssa. Täällä palstalla on monilla aivan ihmeellinen käsitys että he nyt vain ovat tuollaisia tai että asiat nyt vain jotenkin kummasti ovat siinä jamassa missä ovat. Sen peitetyn häpeän kokeminen ja jäsentäminen on tietysti todella haastavaa, mutta kyllä nyt aikuisen ihmisen luulisi teoreettisella tasolla ymmärtävän jonkin olevan pielessä, jos marisee vuodesta toiseen siitä kuinka kaltoin on tullut kohdelluksi, miten melkein kaikki ihmiset ovat vääränlaisia ja mitä kaikkea muuta täällä nyt näkeekään.

Paskapuheisiin yleensä reagoidaan voimakkaasti.

• dingdong93

Sukupuoli:nainen
      Ikä:20
      Ulkonäkö: tavallinen talliainen, vaaleanruskeat kihartavat hiukset, vihreän/harmaan/ siniset silmät. 174cm pitkä =D, vähän taitaapi olla pottumainen nokka kyllä...
      Luonteenpiirteet: outo huumorintaju, yritän olla iloinen ja positiivinen
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Kirjat, kuntosali(yritän ainakin käydä siellä), matematiikka
      Mielenterveysongelmat: huono itsetunto, alisuorittaminen, ujous ei kertynyt kokemusta normaaleista jeejee kaverisuhteista tai tutustumisesta
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Ihan tavan talliaisiin tai vähän omituiseemppiinkin, noin. 20-vuotiaisiiin immeisiin. En kuitenkaan hae treffiseuraa.

• sickandtired......

Ikä: 22

Ulkonäkö: pitkät luonnollisen oranssehtavat hiukset otsis, vihreät silmät, hoikka

Luonteenpiirteet: olen aika kyyninen ja negatiivinen, mutta kuitenkin huumorintajuinen ja usein tuleekin viljeltyä juuri sitä mustempaa huumoria. muut sanoisivat varmasti iloiseksi ja hauskaksi. ihan hyvät kulissit siis päällä.

Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: kaikki taiteeseen/käsitöihin liittyvä, uutisten lukeminen, kirjojen lukeminen, elokuvat ja tv-sarjat... musiikki

• sickandtired....

minua harmittaa myös aina nämä miinukset, mitä täällä saa täysin asiallisiin viesteihin;< Once again - ihmiset ovat ilkeitä.

Ikä: 37 vuotta
      Ulkonäkö: Todella komea, lyhyt tukkainen, 166 cm pitkä, 80 kg
      Luonteenpiirteet: Rauhallinen, luotettava, ystävällinen, rento, todella mukava persoona. Humalassa myös todella mukava ja luonteeni ei muutu humalassa.

Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Kuntosali harrastuksena ja kesällä kalastus. Tykkään pelata ps3 pelejä ja tykkään remontoimisesta kans.

Mielenterveysongelmat: Ei ole ongelmia. Olen rauhallisen vakaa pesoona.
      Miksi olet yksinäinen: Koska olen työtön. Naiset ei halua työtöntä miestä.
      Millaisiin ihmisiin haluaisit tutustua: Todella kauniisiin naisiin jotka ovat mukavia, ihania luonteeltaan.

• rohkelikkoko

Ikä: 36
        Ulkonäkö: näytän 10v nuoremmalta, hiukset pitkät vaaleat, 164cm, 55kg
        Luonteenpiirteet: luotettava, huumorintajuinen ja nauravainen, muttei tyhjäpää! Reipas ja ulospäinsuuntautunut, mut kuitenkin ujo ja hauras.
        Kiinnostuksen kohteet/harrastukset: Vaihtuvat elämän edetessä, mutta kaikkeen täysillä mukaan.
        Mielenterveysongelmat: Huono itsetunto (kotikasvatuksen tuloksena) Aavistuksen nopeasti vaihtuva tunneskaala. Ei kyllä yhtään pitkävihainen.
        Miksi olet yksinäinen:Liian itsenäinen. Elämä kuljettanut kauas. Menneet miehet ovat haluneet pitää minua häkkilintuna ja erkaannuttaa muista ihmisistä.
        Millaisiin ihmisiin haluaisit tutustua: Äärimmäisen rehellisiin ja luotettaviin. Mukaviin, huumorintajuisiin, ei pikkumaisiin, sellaisiin jotka eivät jämähdä paikoilleen vaikka tykkäisivätkin kotisohvastaan.

• kysyn vaan
        rohkelikkoko kirjoitti:

Ulkonäkö: näytän 10v nuoremmalta, hiukset pitkät vaaleat, 164cm, 55kg
        Luonteenpiirteet: luotettava, huumorintajuinen ja nauravainen, muttei tyhjäpää! Reipas ja ulospäinsuuntautunut, mut kuitenkin ujo ja hauras.
        Kiinnostuksen kohteet/harrastukset: Vaihtuvat elämän edetessä, mutta kaikkeen täysillä mukaan.
        Mielenterveysongelmat: Huono itsetunto (kotikasvatuksen tuloksena) Aavistuksen nopeasti vaihtuva tunneskaala. Ei kyllä yhtään pitkävihainen.
        Miksi olet yksinäinen:Liian itsenäinen. Elämä kuljettanut kauas. Menneet miehet ovat haluneet pitää minua häkkilintuna ja erkaannuttaa muista ihmisistä.
        Millaisiin ihmisiin haluaisit tutustua: Äärimmäisen rehellisiin ja luotettaviin. Mukaviin, huumorintajuisiin, ei pikkumaisiin, sellaisiin jotka eivät jämähdä paikoilleen vaikka tykkäisivätkin kotisohvastaan.

Siin on tuo edellinenkin raumalta. Oletko ottanut yhteyttä jos oot kerran yksinäinen?

• Kindie

Ulkonäkö: 167 cm, vihreet silmät, tummat puolipitkät hiukset

Luonteen piirteet: Ujohko, huumorintajuinen, huomaavainen

Kiinnostuksen kohteet/harrastukset: Musiikki, lenkkeily, eläimet

Mielenterveys ongelmat: Luulen itseäni tylsäksi, vaikka kukaan ei ole niin väittänyt. Olen myös arka tietyissä asioissa

Miksi olet yksinäinen: Olen ajautunut tähän tilanteeseen oikeastaan siksi, että kavereita asuu ympäri suomea joita ei sitten ole vara usein nähdä ja muutin pienelle paikkakunnalle vuosi sitten, eikä täällä ole yhtäkään kaveria. En vaan saa tutustuttua kehenkään omalla paikkakunnalla. Aika lailla yksin tulee oltua jatkuvaan.

Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Mielenkiintoisiin, ystävällisiin, huumorintajuisiin, eläin että lapsirakkaisiin. Sellaisiin ketkä eivät ole pinnallisia. Mielellään suht oman ikäisiin.

• uio du iod uiod uio

Pois täältä. Käy vaikka eksymässä Savon kuusimetsiin.

• kysyn vaan

Tylsyys ei ole mielenterveys ongelma vaan sosiaalinen ongelma. Oot kai tylsä kun sulla ei ole harrastuksia tai kavereita kenen kanssa harrastaa jotain. Et ole siis hullu tai mielenvikainen.

• dddddddddde

Ulkonäkö: 186cm / 85kg , sinisilmäinen, tummat hiukset

Luonteenpiirteet: kiltti,huomaavainen,huumorintajuinen,ajattelevainen

Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: tv-sarjat,elokuvat,kirjat,raviurheilu,luonnossa liikkuminen

Mielenterveysongelmat: Ahdistus

Miksi olet yksinäinen: ei ystäviä,koulua tai töitä

Millaisiin ihmisiin haluat tutustua : Sydämmellisiin,kiltteihin,positiivisiin, ihmisiin jotka haluavat kokea uutta

• lone1

Ikä: 37
      Ulkonäkö: Omasta mielestä ihan normaali, mutta lyhyehkö, joiltakin naisilta kehujakin saanut.

Luonteenpiirteet: Kiltti, huomaavainen, hiljainen, joskus ujohko. En pidä kauheasta elämöinnistä ja metelistä, porukassa pysyn ennemmin taka-alalla hiljaa itsekseni.

Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Kaikki tekniikka, tietokoneet (en ole nörtti, enkä sen näköinenkään), pelaan sählyä ja käyn laskettelemassa...

Mielenterveysongelmat: Ei ole, mutta yksinäisyys masentaa...

Miksi olet yksinäinen: En osaa tutustua uusiin ihmisiin (tämä taito unohtui täysin 15 vuoden suhteen aikana), eikä sellaisia ihmisiä ole montaa tullut eteen, joiden kanssa oikeasti viihtyisin (olen ilmeisesti vaativa) ja baareissa naisille jutellessa jään öykkäreiden varjoon, en ala kilpailemaan heidän kanssaan, kun tunkevat väliin, kun en muutenkaan siedä sen tyylisiä ihmisiä. Olen liian kiltti mieheksi (tämän on naisetkin minulle suoraa sanoneetkin). Naiset eivät halua kilttiä ja rauhallista miestä, johan sen Juliet Jonesin Sydänkin on laulanut, pitää niin paikkaansa! Kokevat ilmeisesti tylsäksi? En myöskään voi sietää itsekkäitä, ja itseään täynnä olevia ihmisiä, enkä sitä että jotkut ns korkeampi-arvoiset ihmiset tekevät niin näkyvästi asemansa muille selväksi. Ei, en ole kateellinen, en vaan voi sietää sen tyylisiä ihmisiä.

Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Kavereina sellaisiin, jotka ottavat myös hiljaisemmat huomioon ja pitävät porukassa mukana. Naisita kiltteihin, empaattisiin ja lämminhenkisiin, jotka eivät haikaile niiden renttujen perään ollessaan tällaisen kiltin ihmisen seurassa. (mahdotonta?)

• heheheu22

sinulla taitaa olla useampikin:/ oletko harkinnut terapiaa?

• nemo

sukupuoli: tyttö (nainen kai pitäis kirjottaa...)
      ikä: parikymppinen
      ulkonäkö: ------ peili ei ole kaverini
      luonteenpiirteet: öh? Hiljainen, ujo

kiinnostuksen kohteet: kirjat, musiikki, eräskin urheilulaji...
      mielenterveysongelmat: riippuu keneltä kysyy...joidenkin mielestä kai ujouskin on sairaus

Miksi olet yksinäinen: jaa...peruskoulun jälkeen kaverit vain jäivät. Ehkä senkin vuoksi, etten pidä teeskentelijöistä Nykyään melkeinpä viihdyn yksin.
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua?: Sellaisiin, joiden ei tarvitse teeskennellä ja esittää jotain 24/7. Rentoihin, ehkä vähän ujoihin. Sellaisiin jotka hyväksyvät toiset sellaisena, kuin he ovat.

• Haluutko tutustuu? Mun profiilista saa yhteyttä.

• vastauksetgtgytr

Ikä: 34
      -Kouvola

Ulkonäkö

-Naama kuin kirveellä veistetty petolinnun perse

Luonteenpiirteet

-vittumainen jurottaja

-runkkaaminen, netti, telkkari

Mielenterveysongelmat

-Ei tietenkään

Miksi olet yksinäinen

-Vitustako minä tiedän?

-Enpä juuri minkäänlaisiin

• ..............

Tyypillinen yksinäisyys palstalainen.

• kekkulinen

No minäpä esittelen itseni. Olen Kalle Kuhvelo Kekkulinen. Ikää on. Paikkakunta Suomessa. Ulkonäkö kestää päivänvalon, eikä pimeässäkään ole aiheuttanut päänsärkyä. Luonteenpiirre luonnikas. Mielenterveys, hullua hurskaampi. Miksi yksin, oma valinta. No aloittajaan en ainakaan halua tutustua.

• yks1

Mies
      24
      Pohjanmaa
      Komea/Ruma/Kaunis/söpöksi haukuttu.
      Elämä.
      Ph,Sos fob.
      Yksinäisyyteen on monia syitä varmasti, mutta ujous ja muut ongelmat pääasias.
      Kaltaisiini olis kiva tehdä tuttavuutta.

• -jane

Ulkonäkö: Tumma piirteinen, kaunis monien mukaan, "ulkomaalaisen näköinen"

Luonteenpiirteet: herkkä, arka, mutta empaattinen ja hassu

Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: kauneus, eläimet, kirjat, musiikki, ihmiset, psykologia

Mielenterveysongelmat: paniikkihäiriö, ahdistuneisuushäiriö, lievää masennusta

Miksi olet yksinäinen: vaikea tutustua ihmisiin, koska ajattelen että ketään ei kiinnosta olla kanssani. Lisäksi ystäväni muuttivat toisella paikkakunnalle.

Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Samanhenkisiin, rentoihin

• rhfjgfdjgjjm

Vaikutat mielenkiintoiselta ;) Asut vaan liian kaukana...

• lohigäärmes

Ikä: 32

Ulkonäkö: 178/92 - XL, pyrin tuosta X:stä kokoajan eroon. 10 kiloa lähtenyt jo!

Luonteenpiirteet: rauhallinen, introvertti, pohdiskeleva, itsepäinen, pitkäpinnainen, rennosti ottava, huumorintajuinen,

Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: musiikki, elokuvat, tietokonepelit (nykyään ne kiinnostavat suht vähän), satunnainen ulkoilu, lukeminen.. haluan laajentaa kiinnostuksen kohteitani kokojan kaikilla mahdollisilla elämän osa-alueilla alkaen musiikista ruoan kautta ihan arkisiin juttuihin.. eniten kiinnostaa kaikki! tiedonjano ja uteliaisuus on kaunis asia - kunpa vaan löytyisi joku kenen kanssa olla utelias yhdessä :) kesäisin tulee ulkoiltua pyöräillen ja kävellen mahdollisimman paljon.

Mielenterveysongelmat: ei ole

Miksi olet yksinäinen: kaveripiiri asuu ihan muualla päin suomea, introverttinä en ole mikään megasuupaltti sosialisoija, mutta pystyn toki juttelemaan ihmisten kanssa ilman ongelmia. samanhenkisen seuran löytäminen lienee se haasteellisin juttu. mulla ei nyt näin esimerkkinä ole minkäänlaista kiinnostusta penkkiurheilun seuraamiseen tai autoista jauhamiseen.

Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: samanhenkisiin vastakkaista sukupuolta oleviin ihmisiin. vakavampi tai vähemmän vakavempi suhde olisi hieno juttu - tekisi mieleni puhua myös arkisten asioiden suhteen vähän syvällisempiäkin. kuten varmaan moni muukin tällä palstalla - voin sanoa että läheisyys olisi hyvinkin tervetullutta.

en kuitenkaan ketään halua pakolla ja väkisin elämääni, olen tyytyväinen omaan elämääni, mutta semmoinen ihminen kenen kanssa juttua syntyy ja kemiat kohtaa on enemmän kuin tervetullut. sopivia luonteenpiirteitä toisessa ihmisessä voisi olla huumorintajuisuus, kiltteys ja mukavuus sekä kyky keskustella (melkein) kaikesta.

• 50k

Ulkonäkö: ruskeat hiukset ja silmät, hoikka (175/67)
      Luonteenpiirteet: Rauhallinen, hiljainen, ujohko
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: high-end audio
      Mielenterveysongelmat: en ole uskaltanut käydä lääkärillä pistävät vielä hoitoon..
      Miksi olet yksinäinen: vaikea tutustua ihmisiin ja ihmisten on vaikea tutustua minuun kun eivät saa mitään irti minusta?
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua:kaikenlaisiin

• surunveri

Ikä: 26
      Ulkonäkö: Vaalea, 183cm, hoikka, tavallinen

Luonteenpiirteet: Hieman hankala, jääräpäinen, melko avoin, melko rehellinen, intellektuelli, estynyt, joskus loukkaannun helposti/herkkä, huolestuva/neuroottinen, älyllistävä, vetäytyvä/etäinen, huomionkipeä, teatraalinen/dramaattinen, ymmärtäväinen, hippusen romanttinen, vähän ilkeä joskus, haastava, passiivinen, mietteliäs

Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Psykologia, shakki, kahvi, kitara, yhteiskunta, kävely, pyöräily, sarjat

Mielenterveysongelmat: Ei varsinaisia mielenterveysongelmia, mutta olen hankalaluontoinen kuten noista luonteenpiirteistä varmaankin käy ilmi.

Miksi olet yksinäinen: Pääasiassa koska olen estynyt ja vetäytyvä ihminen, jolla on hankala luonne. Muita syitä ovat työttömyys, sukupuolten väliset erot seuranhaeskelun suhteen, seksuaaliviettini vähäinen vaikutus käytökseeni.

Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Fiksuihin, mukaviin ihmisiin. Ensisijaisesti kyllä naisystävää yrittäisin löytää itselleni.

• Nainen
      28
      HKI
      Katso laadukas profiilikuva, hiukset pitkät, raidalliset ja luonnontilaiset, silmät siniharmaat & ruosteenruskeat, pituus 1,68m, kengänkoko 39, päänympärys 57cm, kaulanympärys 33cm, peukalonympärys/pituus 6cm/7cm, suun leveys normaaliasennossa(suljettuna) 5cm, sääriluun pituus n.40cm, reisiluun pituus n.45cm, vaatekoko joskus ranskalainen M ja toisinaan tanskalainen S, harteikkuuden vuoksi talvitakki ranskalainen 40, vyötärön ja lantion suhdeluku 0,71, nukkapintainen
      Omapäinen, introvertti, harkitseva, utelias
      Rakennusten, pintojen, muotojen ja näkymien tarkastelu, katujen mittailu, luonnonilmiöt, pienet asiat
      En ole sinut työttömyyteni kanssa
      En tartu ihmisiin
      Muut viitteettömät, epämääräiset haahuilijat

• winter day

sukupuoli: tyttö
      ikä : 20
      ulkonäkö: vaalea, hoikka, aika pitkä olen.
      luonteenpiirteet: rauhallinen, oikeassa porukassa puhelias, todella kiltti (liiankin), keksin outoja ideoita, rakastan unelmointia, mut saa helposti innostumaan kaikesta .Herkkä, hiljainen, empaattinen, rakastuneena täyskaheli.Toisaalta olen myös ujo ja viihdyn omissa oloissani. Mutta jotain toimintaa elämääni nyt kaipaisin :)
      kiinnostuksen kohteet: kaikki erikoiset asiat, musiikki, urheilu, vanhat autot, matkustelu, eläimet, ihan vaan se, että joku olis mun vieressä ja olis joku jota vois pyytää mukaan kaupungille,matkalle jne. eli erilaiset ihmiset kiinnostavat ;)
      Mielenterveysongelmat : ei varsinaisesti ole. Välillä ahdistaa. Itsetunto on huono. Epävarmuus.Nyt ollaan silti menossa parempaan suuntaan ja voin paremmin.Liian kauan yksin.
      Miksi olet yksinäinen: olen liian hiljainen, vaikea mennä muille juttelemaan. Toisaalta en ole tavannut samankaltaisia ihmisiä ja ne vähät ovat muuttaneet tai muuten häipyneet elämästäni.
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: rehellisiin ja luotettaviin,mieluummin vähän hiljaisempiin kuin aina äänessä oleviin, sellaisiin, jotka jaksavat kiinnostua eri asiosta. Kiltteihin, sellaisiin, jotka eivät tuomitse virheistä tai hauku takanapäin.Sellaisiin, jotka jaksaa kuunella mun älyttömiä ideoita ja kestää mun vilkasta mielikuvitusta.Erilaisuus plussaa.

Uusi ystävä olis unelma, poikaystävästä puhumattakaan :)

• winter day

Kuka laitto mulle miinusta? Arvasin, että ei olis pitänyt kirjoittaa mitään. Turha tänne on mitään kirjoitella :( Saa sitä paskaa muutenkin kuunnella.

• hyvääiltaa

Sukupuoli . Mies

Ikä: 35

Luonteenpiirteet: Oinasmainen oinas: Rehellinen, uskollinen, joskus kai kiivas luonnoltaan, mutta jos hermostuu, niin se on se muutaman minuuttia kun osaa olla vihainen. Hyvistä puolista kai uskollinen ja rehellinen päällimmäisinä. Huonoista puolista: Helposti kyllästyvä ja joskus turhankin skeptinen.

Musiikki, kitara, valokuvaus, luonto

Mielenterveysongelmat:
      Ei tiettävästi :|

Miksi olet yksinäinen
      Jaa-a
      Varmaan jätin huomioimatta ihmisiä lähelläni liian kauan.

Rentoihin tyyppeihin.

• numerokoodi

Sukupuoli N
      Ikä 25
      Paikkakunta Kaukana helsingistä
      Ulkonäkö Tumma. Tavis. Keskimääräistä rumempi.
      Luonteenpiirteet Sosiaalisia tilanteita välttelevä, lainkuuliainen,
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset Eskapismi
      Mielenterveysongelmat Jäytävä miesväenviha ja netti vain lisää sitä.
      Miksi olet yksinäinen Ks. ylläolevat. O
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua Sellaisiin jotka osoittaisivat miksi elämä on elämisen arvoista.

• Nyymi Ano

Älä vihaa kaikkia miehiä :( Se on vaan pieni osa miesväestä, joka näillä palstoilla käy jauhamassa schaissea.

• mmmmmmmies

Kelpaisko neidille seksi?

• numerokoodi
        Nyymi Ano kirjoitti:

Älä vihaa kaikkia miehiä :( Se on vaan pieni osa miesväestä, joka näillä palstoilla käy jauhamassa schaissea.

Mukava kuulla

• numerokoodi
        mmmmmmmies kirjoitti:

Kelpaisko neidille seksi?

Vain jos en halua tyydytystä.

• tekee mieli seksiä
        numerokoodi kirjoitti:

Mukava kuulla

Oletko läski?

• tyhmä kysymys

Miksi esitellä itsensä kun kukaan ei halua tutustua?

• Visible man

Tarkoitus oli että ihmisiin voisi ottaa kontaktia, mutta eivät he halunneet kuin esittäytyä...

• teudjdgdgd
        Visible man kirjoitti:

Tarkoitus oli että ihmisiin voisi ottaa kontaktia, mutta eivät he halunneet kuin esittäytyä...

Tuolla S24 treffeillä ihmiset ovat ainakin jossain määrin yksinäisiä. Miksei hoitaisi etsiskelytouhuja ennemmin siellä? Siellä voi itsestään kertoa vähän paremmin kuin täällä ja lisäksi kuvakin on monella profiilissaan. Luokaa profiili ja menkää sinne kattomaan älkääkä täällä märehtikö!

• Visible man
        teudjdgdgd kirjoitti:

Tuolla S24 treffeillä ihmiset ovat ainakin jossain määrin yksinäisiä. Miksei hoitaisi etsiskelytouhuja ennemmin siellä? Siellä voi itsestään kertoa vähän paremmin kuin täällä ja lisäksi kuvakin on monella profiilissaan. Luokaa profiili ja menkää sinne kattomaan älkääkä täällä märehtikö!

Siellä joutuu tekemään työtä löytääkseen yksinäisiä ja vaivaisia. Täällä ne ovat tarjottimella.

• teu...vo
        Visible man kirjoitti:

Siellä joutuu tekemään työtä löytääkseen yksinäisiä ja vaivaisia. Täällä ne ovat tarjottimella.

Totta tuokin. Välillä itsestäkin tuntunut siellä, että monet naiset olisivat liian hyviä mulle. Vähän liioittelen nyt, mut täältä vois löytää sopivasti pohjasakkaa. Valitettavasti nuo pohjasakkaa olevat neidit täällä eivät seuraa halua. Miehille seura kelpaa, vaikka olisivatkin aivan pohjalla.

• sggfdgfgdf

Niin, pitäisi sitten tulla profiililla esittelemään itsensä, kun muutenhan ei oikein yhteystietojen vaihtoa täällä suvaita.

Ulkonäkö: Pitkä, hoikka, nuorekas pitkätukkahippi
      Luonteenpiirteet: Introvertti, ujo, suorapuheinen, herkkä, rauhallinen, leppoisa
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Kotona jumitus, tieteet tähtitieteestä psykologiaan, jooga, pallopelit, luonnossa vaeltaminen, matkustelu
      Mielenterveysongelmat: Lievä sosiaalisten tilanteiden pelko, ajoittainen elämän tyhjyys.
      Miksi olet yksinäinen: Ihmisiin tutustuminen ja niihin luottaminen on hankalaa ja koen itseni usein ulkopuoliseksi/erilaiseksi. Sukulaissielut on todella vähissä. Oon myös sosiaalisesti aika tumpelo ja huono keksimään juteltavaa.
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Fiksuihin, luotettaviin, aitoihin, vähän-sosiaalisiin ja empaattisiin.

• sakeuttamisaine

Ikä: 27
      Ulkonäkö: tasapaksu pötkö(keskimittane ja sopusuhtane) :D
      Luonteenpiirteet: arkajalka
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: esim. lenkkeily ja luonnossa liikkuminen
      Mielenterveysongelmat: Liiallinen arkuus ja jännittäminen
      Miksi olet yksinäinen: Se on monien asioiden summa. Syy löytyy osittain kun katsoo peiliin. Olen vähän kömpelö puupää. Pessimisti ei pety, mutta kadottaa elämässä jotakin oleellista.
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Avoimiin ja leppoisiin

• PikkuWyy

Ulkonäkö: Ei kovin kehuttava. Olen aina ollut se luokan rumin tyttö, niin kaikkien kuin itseni mielestä. Laihtumisen myötä kroppa näyttää ihan hyvältä, mutta sama se miten paljon laihdun/kiinteydyn, kasvoni pysyvät samanlaisina. Iso pää, korkea otsa, pienet korvat, väsynyt ilme, keltaiset hampaat, huono ryhti. Näytän 10 vuotta vanhemmalta kuin oikeasti olen. En polta tupakkaa, en juo alkoholia ja olen lopettanut limujen/mehun juonnin kaksi kuukautta sitten.

Luonteenpiirteet: Hiljainen, pelokas, realistinen, pohtija, eskapisti.

Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Vietän suurimman osan ajastani tietokoneen ääressä katsellen elokuvia, sarjoja ja animea. Tällä hetkellä kiinnostaa fitness ja clean eat -ruokavalio.

Mielenterveysongelmat: Masennus, sos. tilanteiden pelko ja katkeruus.

Miksi olet yksinäinen: Olen liian sulkeutunut niin puhetaidoiltani kuin kehonkieleltäni. Vieraisiin ihmisiin tutustuminen on hyvin vaikeaa, puheeni takkuilee ja lauseista puuttuu sanoja (en osaa jännityksen takia puhua kunnolla).

Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Tämä kysymys on vaikea. Minulla on tällä hetkellä yksi kaveri, jota näen keskimäärin kolmesti vuodessa, muutama vuosi sitten oli kahden vuoden tauko näkemisestä, vaikka asutaan samalla paikkakunnalla. Emme siis mesetä tai juttele puhelimessa eli olemme yhteyksissä sen kolmesti vuodessa. Itsessäni se vika on, että niin vähän nähdään. Usein kun tapaan kaveriani, hänellä on liuta muita omia kavereitaan seurassaan (joiden kanssa en kykene puhumaan). Olen todennäköisesti liian katkeroitunut tutustuakseni kehenkään, koska jos huomaan jonkun ihmisen olevan kaikkea sitä, mistä itse olen unelmoinut, niin en halua tutustua häneen - huomaan vain vihaavani itseäni hyvin paljon tällaisen yli-ihmisen seurassa.

• hannaah88

Ikä: 24

Ulkonäkö: 168 cm, lyhyet hiukset

Luonteenpiirteet: ujo, eristäytynyt

Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: lenkillä käynti, sali

Mielenterveysongelmat: ahdistuneisuus häiriöt, paniikkitilat( joskus vain)

Miksi olet yksinäinen: koska en ole niin kuin kaikki ikäiseni nuoret, koska mulla on omia ajatuksia elämästä ja kaikki ei ehkä tajuu niitä täysin..

Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: hmm..kivoihin/ rentoihin ihmisiin..mukaviin ehkäpä?

• dread

Ikä: 18v
      Ulkonäkö: laiha, ruma, korkee hiusraja, ohuet hiukset, ruskeenvihreet silmät, jne
      Luonteenpiirteet: hiljanen, ujo, luotettava
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: talvisin lumilautaulen, lenkkeilen koiran kans
      Mielenterveysongelmat: paniikkihäiriö, ahdistusta, sos. tilanteiden pelkoo
      Miksi olet yksinäinen: en osaa tutustua uusiin ihmisiin, en uskalla, en luota itteeni yhtään, vihaan itteeni itseasiassa. Enkä todellakaan osaa luottaa ihmisiin, maailmassa on tasan yks ihminen kehen uskallan luottaa.
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: rehellisiin, mukaviin, hauskoihin... sellasiin jotka ei esitä mitää paskaa tai puukota selkää yms.

• Muutoin kunnollinen

- Mies
      - 53 vaikkei siltä vaikuta
      - PK -seutu
      - Pitkähkö, ryhdikäs, harkittu, "ulkomaalainen" (? hah!)
      - Älyllinen, humoristinen, tyyni, luova, taatusti persoonallinen. Juttua ja kuuntelua piisaa.
      - Tietokirjat, taiteet/design, historia, bisnes, militääri, jännät tai vaaralliset toimet, kaikki tosi uusi (musakin)! Tärkein arvo: tasa-arvo, etenkin fem.
      - Mielenterveys OK hyvän vaimon takia, mutta ikuinen kaverittomuus potuttaa niin että kirjoitan jopa tänne! :-D
      - Miksi Y: En tykkää kännisistä enkä tyhmistä enkä sekopäistä; potentiaaliset kaverit muuttavat, kuolevat yms. Ihmiset tykkäävät usein mutta en tiedä miten saisin uusintatapaamisen; en kehtaa tuputtautua, pelkään.
      - Voi kun tapaisi jonkun joka tykkäisi jutella useammastakin yllä mainituista aiheista. Naisten ja nuorten kanssa synkkaa useammin mutta kaikki ei-jämähtäneet kelpaavat.
      En kyllä enää usko että ikinä tärppää...

• Chicagoo

Sukupuoli - Nainen
      Ikä - 25
      Paikkakunta - Lahti
      Ulkonäkö - Naisellinen, normaalipainoinen, vaalea
      Luonteenpiirteet - Introvertti, rauhallinen, suvaitsevainen, empaattinen, liian itsenäinen, outolintu
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset - musiikki, psykologia (ihmisten käyttäytyminen), keskustelupalstat
      Mielenterveysongelmat - ei todettuja
      Miksi olet yksinäinen - en osaa olla ihmisten kanssa vaan viihdyn paremmin yksin, en löydä kaltaistani seuraa
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua - omanlaisiin, ettei tarvitsisi teeskennellä

• yksi elämän turisti

sukupuoli: Mies
      ikä: 30
      ulkonäkö: klisheisesti melko tavallinen, peili ei rikkoudu siihen katsoessa, mutten myöskään rakasta sitä.
      luonteenpiirteet: laumakäyttäytymistä vieroksuva introvertti, uusiin ihmisiin tutustuessa "jään murtamisen" jälkeen kuitenkin sosiaalisesti kykenevä, avoin ja rauhallinen..mutta se aloite, se aloite :)
      kiinnostuksen kohteet/harrastukset: musiikki, lukeminen, elokuvat, tv-sarjat, netteily, en ole erityisen liikunnallinen, lähinnä sen hetkisen motivaation mukaan.
      mt-ongelmat: Vaikea krooninen masennus ja ahdistuneisuushäiriö, ilman psykoottisia oireita.
      miksi olet yksinäinen: Sairastuttuani minusta tuli asteittain syrjäytyvä, omiin oloihini hakeutuva, sosiaalisesti erakoituva ja hyvätkin ystäväni jaksoivat yrittää vaan tiettyyn pisteeseen asti.
      millaisiin ihmisiin haluat tutustua: tavallaan vertaistukihenkilöihin, eli siinä mielessä ihmisiin, jotka tietävät ja ennen kaikkea ymmärtävät mitä on elää sairauden kanssa, joka niin voimakkaasti vaikuttaa elämääsi, persoonallisuuteesi, omanarvontuntoosi ja tapaasi katsoa maailmaa, samalla koittaen nauttia niistä kaikkein pienemmistäkin asioista.
      Moni joka ei ole kokenut vastaavia vastoinkäymisiä elämässään, yleensä kun vaan toteaa; ota itseäsi niskasta kiinni, mene ulos nauttimaan kauniista säästä tai hanki joku harrastus, kyllä se siitä.. ja tietystihän se on niin yksinkertaista ;)

Tämäkin on hyvä ketju olla olemassa, mutta itseni esittelyllä tuskin saan vielä niitä toivottavia ja tervetulleita muutoksia aikaan elämässäni ja koska vastaavia kokemuksia omaaviin ihmisiin sattumalta tutustuminen jossain, on vaan käytännössä lähes mahdotonta..niin trollaajien, feikkien yms. uhallakin
      laitan tänne s-postin, johon toivon asiallisia kirjoituksia.
      Sellaisen kuitenkin aina tunnistaa :) henkka.honkala(at)gmail.com

• Profiili on kätevä konsti tähän tarkoitukseen.

En kirjaimellisesti ole yksinäinen, mutta juttuseuraa on liian vähän. Nyt pakkasella en viihdy ulkona, mutta keväällä yksin kulkeminen on tylsää.

Asiattomat ilkeät viestit on helppo ilmiantaa anonyymisti, eikä plussat tai miinukset tarkoita että viesti oli hyvä tai huono. Joku oli samaa tai eri mieltä, tai sitten ei merkannut sitä mitenkään.

Ikää on 40, eli omaan kokemusta siitä mitä tapahtuu sen jälkeen kun on täyttänyt 30.

• tuleva panomies

Ulkonäkö: 188cm 95kg komea sinisilmäinen vaaleanruskeahiuksinen atleettinen uros pää maahanpäin kävellessä osoittaen
      Luonteenpiirteet: syrjään vetäytyvä, ujo, huumorintajuton, vajaaälyinen, huonotapainen, julma, hätäinen, helposti turhautuva, yksinäinen
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Lukeminen. Itsensä sivistäminen. Tarinoiden lukeminen ja samaistuminen. Ihmiset. Liikunta.
      Mielenterveysongelmat: Isän puolelta suurin osa sukua on vaikeasti mielenterveysongelallisia mutta vapauttaneet itsensä
      Miksi olet yksinäinen: Huonot kommunikointitaidot muiden ihmisten kanssa. Omien mielenkiintojen kohteiden tuntemattomuus.
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Naisiin. Saada läheisyyttä. Sitä itseään.

• ammonium

Sukupuoli: Näytän naiselta
      Ikä: hieman yli 30 vuotta
      Ulkonäkö: Yleensä ottaen ihan hyvä. Siniset silmät, ruskeat hiukset. Tiimalasi.
      Luonteenpiirteet: rasittava ja jauhaa samoja asioita, jotka eivät kiinnosta ketään muuta. Outoja tutkimuksia meneillään koko ajan. Päätyy luennoimaan muille.
      Kiinnostuksenkohteet: Avaruus, sarjakuvat, sotahistoria, mausteiden kasvatus, arkkitehtuuri varsinkin 1900-luvun alku, natsi-Saksa, villeroy ja boch ym...
      Mielenterveysongelmat: Ei ole. Asperger on neurologinen sairaus.
      Miksi olet yksinäinen: En löydä ketään, joka jaksaisi minua. En osaa olla sosiaalisissa tilanteissa luontevasti.
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Joku samanlainen, joka ymmärtäisi

• pupuna2

Ikä: 30

Ulkonäkö: Ylipainoinen, lievästi ruma, vaaleat pitkät hiukset ja otsatukka

Luonteenpiirteet: Hyvin rauhallinen (olen kuin Aku Ankan Jäyhä Jököttäjä), pohdiskeleva, joustava, looginen, järkevä, luotettava, tutkiskeleva

Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Psykologia, neurotieteet, kognitiotiede, sarjakuvat, lautapelit, lukeminen, eliniän moninkertaistaminen geenitekniikalla, kantasolututkimus, ihmiset

Mielenterveysongelmat: Lievä ahdistus ja lievä unettomuus

Miksi olet yksinäinen: Olen huono keskustelemaan

Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Yksinäisiin

Lisäisin tähän ketjuun vielä sähköpostiosoiteen: [email protected]

• yksinäinenperhonen

Ikä: 19
      Ulkonäkö: Brunette, lyhyt ja silmälasit
      Luonteenpiirteet: Ujo, hiljainen, introvertti, taiteellinen, pohdiskeleva, syvällinen ja liian herkkä..
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Taide, videopelit :), aasialainen kulttuuri, henkisyys, lukeminen, kirjoittaminen ja rentoutuminen
      Mielenterveysongelmat: Masennusta kohta 10 vuotta...
      Miksi olet yksinäinen: Koulukiusaamista 9 vuotta koska ''liian hissukka''
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Samanhenkisiin :)

• Haluutko tutustua? Mun profiilista saa yhteyttä :)

• n i n n u

Musta sais juttukaverin :)!
        Minäkin harrastan piirtämistä ;3

• Huomasin että 40 vuotiaana miehenä ei kyllä taida olla sopivaa vastailla oikein kenellekään. Tämä ei ole treffit-palsta, enkä hae treffiseuraa - mutta silti.

Oma isäni muutti pois kotoamme kun olin 12 v, ja koska olisin joskus tarvinnnut kokeneemman mielipidettä johonkin asiaan luulen että voisin tarjota jollekulle jotakin.

Laitanpa nyt kuitenkin vielä ehdotuksen että perustakaa profiili. Silloin voi poistaa kirjoituksiaan, ja profiiliin voi laittaa rajoituksen että vain kaveripyynnön jättämällä pääsee katsomaan. Törkimykset voi laittaa estettyjen listalle. Silloin profiilistaan voi tehdä hyvän.

"Olen mieluummin yksin moottoripyörän selässä kuin ruuhkabussissa"

• yksinäinen.

Ei siitä profiilista ole hyötyä kun ei kukaan ota yhteyttä.

• =>Ei siitä profiilista ole hyötyä kun ei kukaan ota yhteyttä

Jonkun pitää tehdä aloite. Jotakin yhteistä tekemistä tai puhumista pitäisi olla. Keskustelua täällä on ollut jopa kämppäkavereista jotka eivät vietä aikaa keskenään, eli pelkkä toinen ihminen tai edes asuminen hänen kanssaan ei tarkoita että siitä syntyisi kaveruutta tai ystävyyttä.

Kahden kanssa olen täältä saanut olla yhteydessä. Toisen tapasin vain kerran (toistaiseksi), toisen kanssa juttelu ei ole poikennut aiemmasta palstakeskustelusta.

Pitkät etäisyydet hankaloittavat myös, mutta nekin riippuvat siitä miten liikkuva kukin on, ja mitkä ovat ne yhteiset mielenkiinnon kohteet. Skype nostaa tavallisen puhelinkeskustelun aivan eri tasolle.

• yksi elämän turisti

Ehkä se yhteydenottokynnys on palstan luonteen huomioon ottaen vielä entistä suurempi. Tässäkin ketjussa on paljon hyviä "itsensä esittelyjä" ja ainakin puolen tusinan kirjoittajan kanssa olisi ilomielin vaihtanut ajatuksia elämästä :)

Mutta toisaalta, eihän se nyt vaan sovi että yksinäisyys -palstalta saisi seuraakin,
      siis eihän se nyt olisi ollenkaan tarkoituksenmukaista ;D

Toki tälläinen keskustelupalsta on terapeuttisessa mielessä omiaan kenelle tahansa päästä anonyymisti avautumaan ongelmistaan ja what not..
      Tältä sivustolta löytyy myös seuranhakupalvelu, jos sellaista sattuu olemaan vailla.
      Itse näen sen vaan vähän niin, että siellä "tavallisten, onnellisten ja kriteeritietoisten ihmisten maailmassa" tälläisiä asioita kuin yksinäisyys ja yleiset mt-ongelmat, joutuu lähinnä kiertelemään ja kaartelemaan kuin kissa kuumaa puuroa. Toisin kuin tälläisillä palstoilla, voisi ainakin kuvitella, että valtaosa lukijoista kuuluu itsekin tähän ryhmään.
      Eli ei välttämättä tosiaan se huonoin väylä vertaistukeen, välittämiseen, ystävyyteen ja ymmärrykseen ;)

• =>Tältä sivustolta löytyy myös seuranhakupalvelu, jos sellaista sattuu olemaan vailla.

Minä en ole löytänyt sitä? Vai tarkoitatko niitä treffijuttuja ( = parisuhde) tai kirjekavereita? Tietysti aloitteita voi tehdä vaikka matkasivuilla jos matkaseuraa hakee, mutta täällä periaatteessa voisi löytää jonkun jolla ei ole jo 10 kaveria ja kalenteri täynnä.

=>eihän se nyt vaan sovi että yksinäisyys -palstalta saisi seuraakin

Yksinäisten yhdistävä tekijä lienee se että odotetaan että joku toinen tekee aloitteen. Ei kaikkien, mutta monen.

=> ja ainakin puolen tusinan kirjoittajan kanssa olisi ilomielin vaihtanut ajatuksia elämästä

Samoin... Vaan kuten tuossa jo mainitsin niin 40-vuotias mies netissä on melkein synonyymi namusedälle.

• ssggsgsdg

Tällä palstalla mun käsittääkseni on jonkun verrankin 30-50 vuotiaita yksinäisiä naisia. Ei sun profiilistas näe paljon mitään? Jos kertoisit siinä enemmän itsestäsi ja ennenkaikkea jos kuvakin olisi, voisit jopa saada varovaisia yhteydenottoja palstan naisilta.

• =>Ei sun profiilistas näe paljon mitään?

Oli se avoin 60 vierailun verran. Vaan koska täällä ei muilla ei juurikaan ole profiileja tuntuu hölmöltä olla tyrkyllä. Eikä naiset tai miehetkään ole ottaneet oma-aloitteisesti yhteyttä.

Ja koska en hae parisuhdetta oletan että yksinäiset naiset haluavat mieluummin odottaa "sitä oikeaa", sen sijaan että tutustuisivat mukavaan mieheen.

Kuvan voin laittaa tuonne profiiliin nyt kun sinne ei pääse ilman kutsua. Enhän minä ruma ole.

• utelevainen

mistä päin maata olet?

katso nyt.. heti alkoi kyselyjä :)

• utelevainen kirjoitti:

mistä päin maata olet?

katso nyt.. heti alkoi kyselyjä :)

Oho... Kannattaa siis olla salaperäinen ;)
        Vaan avoimella profiililla voi sen tarkistaa yhdellä klikkauksella.

Pääkaupunkiseutu, vaan etenkin kesäaikaan liikun laajemminkin.

• miessss3

Ikä: 28
      Ulkonäkö: normaali
      Luonteenpiirteet: Rehellinen, luotettava
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Nojaa
      Mielenterveysongelmat: Itseluottamus, yleinen vtutus.
      Miksi olet yksinäinen: En tiedä, itsellä on oma perhe ja puoliso kylläkin. Mutta kavereita ei juuri lainkaan, ainakaan sellaisia ketä kiinnostaisi miten itselläni menee tms..Tunnen usein itseni todella yksinäiseksi ja se syö.
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Mukaviin ja luotettaviin.

• Rankka

Sukupuoli Mies
      Ikä 34
      Paikkakunta Kokkola
      Ulkonäkö hyvä
      Luonteenpiirteet mukava
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset rajakiistat
      Mielenterveysongelmat täälä ollaan
      Miksi olet yksinäinen liian varuillaan
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua yllättäviin

• hjkli

Ikä: 20
      Paikkakunta; JKL
      Ulkonäkö: ruskeat silmät, ruskeat hiukset, pitkä ja kurvikas
      Luonteenpiirteet: ujo, hiljainen, rauhallinen, syrjäänvetäytyvä ja jähmeä
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: futis, jääkiekko, lukeminen, tv, elokuvat..
      Mielenterveysongelmat: lievä ahdistus ja sosiaalisten tilanteiden pelko
      Miksi olet yksinäinen: en osaa keskustella, enkä luota siihen että olisin muiden mielestä mielenkiintoinen. jossain mielessä oon ehkä epäsosiaalinenkin, koska mieluummin olen yksin, kuin ihmisten kanssa, jotka ei musta välitä tai joista en ite välitä.
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: ihmisiin, joilla on samanlaisia kokemuksia ja samanlaisia ongelmia, ihmisiä jotka ymmärtäis miksi oon sellanen kuin oon.

• Ujo piimä

Ulkonäkö: Pitkä, suht. persoonallinen, sinisilmäinen (joskus myös miesten suhteen). Peili ei ole pahin vihollinen, joskaan ei kyllä paras ystäväkään.
      Luonteenpiirteet: Hyväntahtoinen, melko kiltti, ujo, joskus syrjäänvetäytyvä, pohdiskeleva, utelias...
      Kiinnostuksen kohteet: Oma ihana lapsi. Pitkät keskustelut pintaa syvemmältä. Luonto, itsensä kehittäminen, lukeminen, liikunta..
      Mielenterveysongelmat: Huonohko itsetunto, ahdistun myös joskus herkästi ja pelkään, etten riitä muille tällaisena kuin olen. Kuten moni muukin, minäkin pelkään toisinaan sosiaalisia tilanteita. Viihdyn paljon paremmin pienemmissä porukoissa, joissa ihmiset oikeasti ottavat toisensa huomioon. Minulla on myös todella rankat lapsuus- ja nuoruustaustat takana, joten ne kai pitkälti aiheuttaa yhä edelleen arvottomuudenkin tunteita, vaikka yrittänytkin paikata itsetuntoaan vuosien aikana..
      Miksi olet yksinäinen: Olen joskus liian syrjäänvetäytyvä, ujouden tai toisaalta huonohkon itsetunnon takia. Olen rakentanut muurin ympärilleni, jonka läpi ei ole helpointa päästä näkemään sitä, minkälainen mie oikeasti olen ihmisenä. En oikein hallitse small talkia, vaan olen parhaimmillani silloin, kun voin keskustella pintaa syvemmältä. Valitettavasti sellaisia hetkiä ei tule usein..
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Empaattisiin ja mukaviin, jotka hyväksyvät toisen sellaisena kuin hän on ja joiden seurassa olisi mahdollisimman helppo olla oma itsensä. Molemmin puolin.

Hjkli:lle. Olisi mukava tutustua, asutaan näköjään lähekkäin. :)

• hjkli

Ujo piimä: laitatko meiliä? :3 [email protected]

• koiranpissiä

Mitä jos ujo piimä onkin yllätys, yllätys 43-vuotias naimisissa oleva mies, joka täällä tekeytyy välillä milloin miksikin. Niin, kaikki ei todellakaan aina ole sitä miltä näyttää, että sinisiset silmät voi vaihtua äkkiä paskan ruskeisiin, kun huomaa tulleensa vedätetyksi oikein olan takaa.

Mikään, siis mikään täällä, eikä kukaan ole sitä mitä väittää olevansa uskokaa tai älkää.

• Ujo piimä
        koiranpissiä kirjoitti:

Mitä jos ujo piimä onkin yllätys, yllätys 43-vuotias naimisissa oleva mies, joka täällä tekeytyy välillä milloin miksikin. Niin, kaikki ei todellakaan aina ole sitä miltä näyttää, että sinisiset silmät voi vaihtua äkkiä paskan ruskeisiin, kun huomaa tulleensa vedätetyksi oikein olan takaa.

Mikään, siis mikään täällä, eikä kukaan ole sitä mitä väittää olevansa uskokaa tai älkää.

Kyllä oon ihan omana ittenäni täällä.. ei todellakaan tulisi mieleen alkaa ketään vedättämään. Tiedän kyllä, että sellaisiakin ihmisiä on enkä todellakaan hyväksy sellaista. En kuitenkaan ymmärrä, mikä minun vastauksessani sai epäilemään tuollaista. Ruskeat silmät on kyllä nätit, kelpais minulle noin muuten. Mut jatkettava samanlaisena kuin tähänkin asti.

Se, että minua on joskus vedätetty, ei tee kyllä minusta vedättäjää.

• Ujo piimä

Laitan juu kohta tulemaan.. Kiva kun vastasit. :)

• koiranpissiä
        Ujo piimä kirjoitti:

Kyllä oon ihan omana ittenäni täällä.. ei todellakaan tulisi mieleen alkaa ketään vedättämään. Tiedän kyllä, että sellaisiakin ihmisiä on enkä todellakaan hyväksy sellaista. En kuitenkaan ymmärrä, mikä minun vastauksessani sai epäilemään tuollaista. Ruskeat silmät on kyllä nätit, kelpais minulle noin muuten. Mut jatkettava samanlaisena kuin tähänkin asti.

Se, että minua on joskus vedätetty, ei tee kyllä minusta vedättäjää.

Ei sinun vastauksessasi, eikä muidenkaan, mutta totuus nyt vaan on täällä tämä, että näitä on ihan turha lukea tai näihin tuhlata aikaa, kun nämä ovat kaikki pelkkää Röllimetsän satutarinoita, joita tuolta Röllimetsästä Rölli tänne suoltaa.

Ei näille silti mitään mahda, pitää vaan toivoa ettei kukaan hyväuskoinen mene näihin halpaan ja tule satutetuksi. Minusta tuntuu tosi pahalta, jos jonkun yksinäisyyttä tai viattomuutta tai hätää käytetään hyväksi omiin narsistisiin tarkoituksiin. Se on tietysti todella sairasta touhua ja olen huomannut, että ei se näytä laantuvan, kun kerran on tilaisuus, tieto ja taito tätä täällä suomi24: llä harrastaa.

Silti sanon ja varoitan, jos nyt kukaan näitä lueskelee muu, niin älkää vastatko yhteenkään sp-osoitteeseen, sillä mikään täällä ei ole todellista, eikä sitä mitä sanotaan.

mutta, nyt ylös ulos ja lenkille. Hyvää päivän jatkoja sinulle. Elähän ihmisiksi, siniset silmät on kauniit.

• Röllimetsän Rölli
        koiranpissiä kirjoitti:

Ei sinun vastauksessasi, eikä muidenkaan, mutta totuus nyt vaan on täällä tämä, että näitä on ihan turha lukea tai näihin tuhlata aikaa, kun nämä ovat kaikki pelkkää Röllimetsän satutarinoita, joita tuolta Röllimetsästä Rölli tänne suoltaa.

Ei näille silti mitään mahda, pitää vaan toivoa ettei kukaan hyväuskoinen mene näihin halpaan ja tule satutetuksi. Minusta tuntuu tosi pahalta, jos jonkun yksinäisyyttä tai viattomuutta tai hätää käytetään hyväksi omiin narsistisiin tarkoituksiin. Se on tietysti todella sairasta touhua ja olen huomannut, että ei se näytä laantuvan, kun kerran on tilaisuus, tieto ja taito tätä täällä suomi24: llä harrastaa.

Silti sanon ja varoitan, jos nyt kukaan näitä lueskelee muu, niin älkää vastatko yhteenkään sp-osoitteeseen, sillä mikään täällä ei ole todellista, eikä sitä mitä sanotaan.

mutta, nyt ylös ulos ja lenkille. Hyvää päivän jatkoja sinulle. Elähän ihmisiksi, siniset silmät on kauniit.

"älkää vastatko yhteenkään sp-osoitteeseen, sillä mikään täällä ei ole todellista,"

Lienet katsonut liikaa elokuvia?

Osa täällä voi olla (on) katkeraa väkeä, mutta tapaamiset pitää aina sopia yleiselle paikalle ja jos jo sillon voi todeta että joku on jotakin muuta kuin on ilmoittanut olevansa on se syy todeta toinen huijariksi. Aina voi soittaa 112 jos joku lähtee seuraamaan. Onhan noita toimintaohjeita jo niitä vain etsii.

Ja esimerkiksi minä, miksi minun pitäisi olla huolissani 43-vuotiaista miehistä? Niitä on joka puolella.

• 5uerdjhfhdh
        koiranpissiä kirjoitti:

Sä oot kyl jo vähän vainoharhainen, sori vaan. Aikuisia ollaan tääl kaikki ja jos nyt ei sitä tapaamista sovi mihinkään öiseen metsään sentään, niin eipä isompia riskejä ole. Itse olen tavannut kymmeniä ihmisiä netin kautta ja suunnilleen sellaisia ollut kaikki kuin kertoivat olevansakin.

• a18plus6
        koiranpissiä kirjoitti:

Saa sitä kuuluisaa järkeäkin käyttää; käyttää viestintään aluksi jotain "uhri"sähköpostia, josta ei paljastu oma nimi, ja sopii ensimmäisen tapaamisen julkiselle paikalle, ihmisten aikaan, esim juna-asemalle iltapäivällä. Ei siis ventovieraan asunnolle aamukolmen aikaan.

• roskapostiloota

Sukupuoli Nainen
      Ikä 49
      Paikkakunta Oulu
      Ulkonäkö ok
      Luonteenpiirteet laiska, ailahtelevainen, huumorintajuinen
      Kiinnostuksen kohteet: ...
      Mielenterveysongelmat masennus
      Miksi olet yksinäinen saamaton ja kiireinen
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua yhteen sopivaan yhteensopivaan:)

• tuomittu yksinäisyyt

Ikä: 33
      Ulkonäkö: Näkymätön
      Luonteenpiirteet: Erakko
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: IT, Punttis, Ulkoilu luonnossa
      Mielenterveysongelmat: Masennus vuodesta -94
      Miksi olet yksinäinen: Vihaan alkoholia yli kaiken
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: En edes tiedä haluanko tutustua kehenkään. Mitä ihmettä oikein tekisin livekaverin kanssa? En näe juuri mitään yhteistä miespuolisten kanssa ja naisille olen pelkkää ilmaa.

• kuten minäkin.

Tää ketju on ihan turha

• Akinnnna

Ulkonäkö: Hoikka, sopusuhtainen, pitkät vaaleahkot hiukset, siniset silmät, silmälasit. Saatan välillä kriiseillä ulkonäköni suhteen, vaikka nätiksi onkin sanottu. Olen kuitenkin suht sujut itseni kanssa.

Luonteenpiirteet: Rauhallinen, empaattinen, looginen, ujo, huumorintajuinen, järkevä, ajatteleva, luotettava, stressialtis, herkkä. Ujo ja sulkeutunut uusien ihmisten seurassa, mutta sosiaalinen ja hauska tutustumisvaiheen jälkeen.

Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Psykologia, liikkuminen (urheilullinen kesällä, talvella laiskistunut), videopelit, luonto, musiikin kuuntelu, rentoutuminen, eläimet, kirjekaverit, ateismi

Mielenterveysongelmat: En koe sosiaalista arkuuttani mielenterveysongelmaksi, vaikka se minua kovasti haittaakin.

Miksi olet yksinäinen: Olin koulukiusattu ala-asteen kolmannelta luokalta yhdeksännelle luokalle asti. Mietin edelleen syytä. Sosiaaliset taidot kuolivat pois kiusaamisvuosien aikana, ja lukiossa sain kokonaan opetella uudelleen sosiaalista kanssakäymistä. Kavereita ei tuolloin juurikaan ollut. Nyt yliopistossa olen päässyt tutustumaan mukaviin ihmisiin, mutta huonon itsetuntoni ja ujouteni takia ystävyyssuhteita ei ole päässyt syntymään. En tapaa ihmisiä vapaa-ajallani lähes koskaan, mikä sattuu. Säälittävä itsetuntoni takaa sen, etten osaa olla oma-aloitteinen: en uskalla ottaa kontaktia, en tutustu ihmisiin, olen yksin. Olen ajautunut kierteeseen, jota en osaa rikkoa, ja jonka rikkomiseen ei ole voimavaroja. Parisuhteesta voin vain haaveilla.

Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Empaattisiin, ymmärtäviin, avarakatseisiin, älyllisiin, pohdiskeleviin, luotettaviin, huumorintajuisiin. Ylipäätään ihmisiin, jonka kanssa voi paitsi jakaa, myös ottaa rennosti. Uskaltaa olla oma itsensä.

• 10+1

Mies.

22.

P-Savo.

Ihan ok-näköinen. Hieman lyhyt mutta muuten ilmeisesti suhteellisen viehättävä, vaikken itse koekaan olevani. Game of Thronesista tutut Lannister-hiukset ja tuima katse.

Luonne: Introvertti. Ajattelen elämää paljon enemmän kuin elän sitä. Olen ujo etenkin niissä tilanteissa, joissa olisi tärkeää olla olematta. En ole ollut kenenkään kanssa oikeasti läheinen lapsuuteni jälkeen.

Kiinnostukset: Kiinnostun milloin mistäkin. Pitkäaikaisia kiinnostuksiani ovat psykologia ja filosofia. Kumpaakaan en ole sen kummemmin opiskellut missään virallisessa ympäristössä, mutta molempia olen tutkinut ja harjoittanut omalla ajallani.

Mielenterveys: Lapsena diagnosoitiin masennus eikä se siitä mihinkään ole hävinnyt, vaikka niin lääkäreille väitin. Nykyään koko asia on vain omana tietonani, ja olen oppinut peittämään potentiaalisen masennukseni muilta siinä määrin, että olen säästynyt kiusallisilta kehoituksilta hakeutua hoitoon. Olen kärsinyt välillä myös ahdistuksesta. Tätäkään ei ole diagnosoitu, joten voin periaatteessa olla väärässä. Voin kuitenkin kokemukseni pohjalta sanoa ahdistuksen olevan äärettömän paljon pahempaa kuin masennuksen.

Yksinäisyys: Olen vain ajautunut tähän tilanteeseen. Toisaalta viihdyn yksin ja toisaalta taas vihaan yksinäisyyttä. En kaipaa jatkuvaa seuraa, mutta haluaisin erittäin paljon jakaa tärkeitä kokemuksiani ja ajatuksiani jonkun hyvin läheisen ihmisen kanssa. Oli se sitten puoliso tai hyvä ystävä.

Millaisiin ihmisiin haluan tutustua...
      Sellaisiin, joilla on oma sisäinen maailmansa. En tule juuri toimeen pinnallisten ihmisten kanssa (tämä kuulostaa hyvin ylimieliseltä). Elämäni aikana omanneeni harvat ystävät ovat aina olleet rauhallisia, ajattelevaisia ihmisiä. Juuri näitä ominaisuuksia arvostan ja pidän jopa edellytyksinä sille, että voisin luoda heidän kanssaan oikean ihmissuhteen.

Ulkonäkö: Hoikka - normaali, 170cm, luullakseni ihan ok näköinen

Luonteenpiirteet: Vähän ujo. Muutoksessa. Haluan olla avomielinen, vaikka joskus sosiaalisten taitojen huonouden takia mahdollista sanoa jotain mitä ei tarkoita

Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Datailu, tiede, tietoisuus

Mielenterveysongelmat: Ei ole

Miksi olet yksinäinen: Kouluiässä en osannut tutustua ihmisiin, koska kuuluin siihen 1%:iin ihmisiä, jotka ei osannut sosiaalisia taitoja ujouden takia.

Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Suunnilleen samanikäisiin, mielellään avoimiin ja suvaitsevaisiin ihmisiin. Samantapaiset kiinnostuksen kohteet ei ole haitaksi.

Profiilin kautta saa yhteyttä (:

• Bad boy77

Ulkonäkö: Lyhyt (168-170 cm) kaljuuntunut rillipää. Mutta siihen nähden aika hyvän näköinen. Hiukset ovat ajeltu lyhyeksi sängeksi (ruskeat hiukset), minulla on siisti sänkiparta ja paksusankaiset silmälasit sopivat minulle ihan hyvin omasta mielestäni (tosin niin miedot että on siinä ja siinä tarvitsenko niitä edes jatkuvasti). Minulla on mustat kulmakarvat, isot silmät ja tummat ripset. Pukeudun aika siististi ja pidän huolta ulkonäöstäni. Vakio asusteeni on musta t-paita ja tummat hyvin istuvat farkut. Ei nyt liian kireät luitenkaan.

Luonteenpiirteet: Rauhallinen introvertti, mutta silti puhelias. Herkkä ja empaattinen, mutta erittäin huumorintajuinen ja varsinkin omasta mielestäni hauska. Semmoinen hullunkurinen pohdiskelija. Tuntemattomat ihmiset näkevät minussa varmaan ujohkon (riippuu tilanteesta), mutta asiallisen ja kohteliaan ihmisen. Olen jonkinlainen kompromissi syvällisen ja pinnallisen ihmisen välillä.

Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Itsensä tutkiskelu esim. psykologian ja filosofian avulla. Aika pintapuolista kuitenkin. Kuntosali, kirjallisuus, videopelit, elokuvat, musiikki, kävelylenkit. Netissä tulee surffailtua myös paljon, mutta en halua tunnustaa sitä harrastukseksi.

Mielenterveysongelmat: Sosiaalisten tilanteiden pelko ja ahdistus. Pystyn olemaan yleensä normaalisti ihmisten kanssa, mutta on tiettyjä tilanteita mitä vältän, varsinkin esiintyminen. Ajoittainen masennus.

Miksi olet yksinäinen: Vanhat kaverit ovat kulkeneet omia polkujaan, enkä ole pitkään aikaa tutustunut kehenkään. Minulle on luonnollisempaa tutustua ihmisiin hiljalleen, esim koulussa tai töissä. En vain ole törmännyt tutustumisen arvoisiin ihmisiin pitkään aikaan. Olen kyllä todella yksinäinen valitettavasti.

Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Huumorintajuisiin, mutta kuitenkin semmoisiin, jotka tykkäävät jutella syvällisiä. Rauhallisiin, mutta rempseisiin.Tulen aika hyvin kaikenlaisten ihmisten kanssa toimeen. Ensimmäisenä kyllästyn ihmisiin, jotka eivät osaa ottaa muita huomioon, tai sitten tyhmiin ihmisiin. Viime työpaikassa tulin erinomaisesti juttuun kirjastotätien kanssa ja sihteerinaisten kanssa. En minä heistä ystäviä kuitenkaan haluaisi.

• Sukupuoli: Poika/Mies

Ikä: 16v

Ulkonäkö: Tummat hiukset ja ruskeat silmät, pitkä ja läski :/.

Luonteenpiirteet: Ujo, ymmärtäväinen, ajatteleva, auttavainen.

Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Musiikki, rumpujen soitto, xboxilla pelaaminen.

Mielenterveysongelmat: Sosiaalisten tilanteiden pelko, luulosairaus?(ei tiagnoosia, mutta ehkä hypokondria. Kovat fyysiset oireet pääl).

Miksi olet yksinäinen: Ei vaan koskaan ole ilennyt mennä tutustumaan kehenkään, kun pelkään heidän vihaavan mua ja sitten haukkuvan mut lyttyyn.

Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Sellasiin, jotka ei sitä ulkonäköä katso hirveesti, vaan tutustuvat mielellään sisäiseen kauneuteen. Eivät ole kriittisiä ylipainoisista ihmisistä ja ovat ystävällisiä kaikille. Heidän kanssa voi jutella ja pelata netin kaut.

Jos haluua mun kaa alkaa kaverustaa netin kaut, voi laittaa mul viestii tulemaan :D

• Sukupuoli: mies

Ulkonäkö: aika keskiverto eli en erotu ihmisjoukosta erityisen rumana tai komeana.

Luonteenpiirteet: ujo, rehellinen, kiltti

Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: aikaa kuluu telkkarin ja tietokoneen kanssa ja kesällä mm. puutarhassa.

Mielenterveysongelmat: Sosiaalisten tilanteita jännitän ja yksinäisyys on pahentanut kyseistä asiaa, mutta mielenterveysongelmana en sitä pidä, kun arkisissa tilanteissa ei ole ongelmia enkä ole asiaan hakenut apua.

Miksi olet yksinäinen: en viihdy suurissa ihmisjoukoissa enkä käytä alkoholia, joten aikuisena on ihmisiin tutustuminen ollut käytännössä mahdotonta.

Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: sellaiseen jolla ei ole kovin vilkasta sosiaalista elämää eikä viihdy baareissa

• freaxx

Ulkonäkö: Aika ns. "perus", eli en erotu räikeästi muista ihmisistä tyylini perusteella.

Luonteenpiirteet: Ujo, epävarma, syvällinen, luotettava, ailahteleva, hullu taitelijapersoona.

Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Televisio, tietokone, kirjoittaminen, fanfiction.

Mielenterveysongelmat: Epävakaa persoonallisuushäiriö, syömishäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelko.

Miksi olet yksinäinen: En tykkää käydä missään tapahtumissa ja baareihinkin menen valmiiksi tiedottomana (sitäkin harvoin).

Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Millaisiin vain, pääasiassa samanhenkisiin eli ujoihin ihmisiin. Mielellään yli 16-vuotiaisiin, sukupuolella ei merkitystä. :)

Profiilissa yhteystietoja, jos joku haluaa tutustua..

• Näkymätönjokujossain

Ulkonäkö. 160/54, tylsä ja väritön kalpeanaama
      Luonteenpiirteet: Hiljainen, huumorintajuinen
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Lemmikit ,karppaaminen,leffat ja netissä surffailu.
      Mielenterveysongelmat: syömishäiriö,pakko-oireet ja yksinäisyydestä johtuva masennus
      Miksi olet yksinäinen:koulukiusattu,ulkopuolinen kaikkialla josta kehittynyt sos.pelkoja ja jännitystä ihmisiä kohtaan. Huono itsetunto
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Suvaitsevaisiin ja mukaviin

• Minävaan93

Ulkonäkö: 54/162. Ruskeat hiukset, tummat silmät
        Luonteenpiirteet: Huumorintajuinen, vahva, rento, empaattinen, luotettava, rehellinen, omapäinen ja suvaitsevainen. Jos oppii tuntemaan kunnolla niin aika räväkkä!
        Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Salilla käyminen, shoppaileminen, syöminen ja kotona löhöily! En käy baareissa.
        Mielenterveysongelmat: Sos. tilanteiden pelko, jännittäminen ja epävarmuus
        Miksi olet yksinäinen: Peruskouluaikana koulukiusattu/syrjitty
        Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Hyväsydämisiin ja h. tajusiin :)

• Tyttö

Ulkonäkö: Olen pitkä, vaalea, nätti tyttö. :)
      Luonteenpiirteet: Olen iloinen ja positiivinen. Hieman ujo, mutten paljoa. Koen olevani empaattinen ja lämmin ihminen. Muista ihmisistä välittävä. Olen myös tosi huumorintajuinen. :)
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Electro/house/trancemusiikki, lenkkeily, shoppailu, unelmointi, tyttömäiset jutut. Haluaisin harrastaa enemmän baareilua ja juhlimista, mutta se ei onnistu yksin niin hyvin..
      Mielenterveysongelmat: Lievä sos. tilanteiden pelko. Ilmenee mm. äärimmäisenä esiintymisjännityksenä.
      Miksi olet yksinäinen: Kaverit muuttivat toisiin kaupunkeihin ja jäin aivan totaalisen yksin. En löydä uusia kavereita, koska en itse ole päässyt opiskelemaan (vielä), ja työpaikallanikin kaikki ovat vanhempia ja omissa piireissään.
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Huumorintajuisiin, luotettaviin, sosiaalisiin ja meneviin ihmisiin! Haluaisin ympärilleni ihmisiä, jotka antavat itsestään yhtä paljon kuin minä annan heille. Tällä tarkoitan lojaalisuutta. :)

• möhve

Ulkonäkö: Lyhyet vaaleat hiukset, sporttinen/hoikka, vihreät silmät, 176cm
      Luonteenpiirteet: Ujo tutustumaan, kiltti, luotettava
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Uiminen, kuntosali, moottori-urheilu.
      Miksi olet yksinäinen: Olen aina ollut erittäin ujo tutustumaan ihmisiin ja siksi esim. kavereitakin on ollut aina korkeintaan muutama. En myöskään pidä juomisesta tai käydä baareissa eikä siksi ole paljon mahdollisuuksia tutustua nuoriin yliopiston ulkopuolella.
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Huomaavaisiin, mukaviin, luotettaviin. Olisi myös tosi mukava saada tutustua uskovaisiin ihmisiin lisää!

• yksi elämän turisti

laatuketju väliurpoilustakin huolimatta, eli up

• kiva ketju :)

Ulkonäkö: mustat hiukset, mustat vaatteet
      Luonteenpiirteet: kiltti, kohtelias, hiljainen, rehellinen, luotettava
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: metallimusiikki
      Mielenterveysongelmat: ei tietääkseni mitään paitsi eristäytymisen aiheuttama yksinäisyys ja siitä johtuva ahdistus ja häpeä
      Miksi olet yksinäinen: työttömänä tullut oltua viimeiset pari vuotta ja en ole päässyt opiskelemaan. Vaikea hankkia ystäviä mitään muuta kautta joten yksin tullut oltua.
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: samanhenkisiin ihmisiin

• stadinainen

Nainen
      23
      Helsinki
      Pitkä, normaalivartaloinen brunette, ruskeat silmät, kaunis hymy, yleisesti soma.
      Luonteenpiirteet: omituinen, kujeileva, hiljainen, estynyt, ilkeä, nokkela, avulias, hellä, hoivaava, passaava, antelias, luova, tarkka, eloisa.

Kiinnostuksenkohteet: design, psykologia, markkinointi, musiikki, sijoittaminen, asuntorakentaminen

Mielenterveysongelmat: masennus, pesoonallisuushäiriö (kumpikin historiassa, ei enää "voimassaolevaa" diagnoosia)

Olen yksinäinen koska en pidä suuresta osasta ihmisiä.

Haluan tutustua kaltaisiini ihmisiin. Sinkku ;)

• Sukupuoli-nainen
      Ikä-31
      Paikkakunta-Turku
      Ulkonäkö-Olen persoonallisen näköinen kuulemma
      Luonteenpiirteet-Rauhallinen,utelias,salaperäinen & mukava
      Kiinnostuksen kohteet/harrastukset-Spinning,lukeminen,kirjeenvaihto,netissä
      pyöriminen,draamaleffat,tatuoinnit,mietelauseet,viini,kaupungit
      Mielenterveysongelmia ei ole mutta sosiaalista jännittämistä hieman.
      Olen puoliksi yksinäinen ja olen tehnyt töitä sen eteen etten olisi yksin esim etsinyt netistä seuraa & viime aikoina myös tutustunut livenä pariin ihmiseen. Sos jännittäminen ja ujous on syitä siihen miksi oon/oon ollut yksin.

Haluaisin tutustua suht samanikäiseen naiseen/mieheen Turusta ja miksei muualtakin. En kaipaa mitään pinnallista bileseuraa vaan toivon että sulle voi soitella milloin vaan ja kertoa päivästään/huolistaan jne Laittakaa rohkeasti viestiä

• stykes

Ikä: 29
      Ulkonäkö: Tumma
      Luonteenpiirteet: Rauhallinen, rento, introvertti
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Videopelit, anime, kuntoilu
      Miksi olet yksinäinen: Ei ole tullut löydettyä ihmisiä, joilla olisi samanlaiset kiinnostuksen kohteet.
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Ihmisiin joita kiinnostaa samat asiat.

• n i n n u

onko sulla skypeä tai jotain millä voisin saada suhun yhteyttä :)
        mulla on samat harrastukset.

• n i n n u

Ikä: 22 pian
      Ulkonäkö: 162 cm, ruskeat lyhyehköt hiukset, ruskeat silmät
      Luonteenpiirteet: kiltti, hyvä sydäminen ja "pirtsakka"
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: piirtäminen, kirjoittaminen, anime, manga yms.
      Mielenterveysongelmat: masennus, paniikkihäiriö

Miksi olet yksinäinen: olen muuttanut uudelle paikkakunnalle opiskelujen takia, enkä tunne täältä ketään. olen yksin omassa asunnossani ja se vetää mielen alas. Minulla on poikaystävä ja perhe jotain kavereita Pohjanmaalla, mutta Satakunnassa seinät kaatuvat päälle.

Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Jotka harrastaisivat samoja asioita kuin minä. Voisimme jutella netin kautta ja jakaa kuulumisia. Hyviä, että huonoja.

• olisinpa perhonen

Nainen
      30
      Pohjois-Karjala

näkö: pieni, hieman poikamainen tyyli

Luonteenpiirteet: analyyttinen, melko skeptinen (auts!), taidan sosiaalisesti olla jonkin verran hiomaton, empaattinenkin kyllä, rauhaa rakastava, ajoittain lapsekas, ja mitähän vielä... joku ulkopuolinen kuvaisi kai paremmin, itse sitä on sokea itselleen. Tunnevaurioinenkin olen, mutta sekään ei ole luonteenpiirre...

Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: ovat kadonneet - johtuneeko masennuksesta? Tällä hetkellä kiinnostaisi ehkä istua jossakin nuotiolla metsän hiljaisuudessa ja fiilistellä alkavaa syksyä.

Mielenterveysongelmat: masennus, ahdistuneisuus, pelot jne.

Miksi olet yksinäinen: vanhat kaveruudet joskus takavuosina katkesivat. Sairaus ja köyhyys taitavat johtaa aina vaan syvemmälle erakoitumiseen. Viihdyn kyllä yksin, mutta jotain sosiaalisuuttakin sitä välillä kaipaisi: en kuitenkaan tunne ihmisiä jotka suuresti sytyttäisivät enkä jaksa heitä etsiä - kapakoissa tai muissakaan en liiku.

Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Hmm... haluankohan todella tutustua? Haluaisin ehkä tutustua raittiiseen ihmiseen jonka kanssa ajatukset jotenkin natsaa ja jolla on sydän paikallaan. Ihmiseen jonka kanssa voi joskus jotain touhuta, mutta joka ei odota paljoa ja ymmärtää myös omituisuuksia. Eikä ihastu sillä se sit pilaa kaiken - minä en oo ihastuvaa sorttia ja sitten on kaikilla paha mieli.

• Tuo outo nainen

Sukupuoli: N
      Ikä: 25-vuotta
      Ulkonäkö: Ihan ok kai. Tummat hiukset, melko pitkä, vihreet silmät
      Luonteenpiirteet: Suorasanainen, huumorintajuinen, arka uusien ihmisten kanssa, mietiskelevä, taiteellinen, analysoiva, introvertti erakko
      Kiinnostuksen kohteet/harrastukset: Taide, lenkkeily, elokuvat, koneella jumittaminen, päiväunelmointi, lukeminen
      Mielenterveysongelmat: En edes tiedä mitä kaikkea mulle on diagnosoitu mutta kyllä niitä useampia löytyy :(
      Miksi olet yksinäinen: En osaa olla rento ihmisten seurassa joten välttelen niitä. En saa tarpeeksi itselleni sosiaalisten kontaktien ylläpitämisestä vaan koen ne rasitteena ja vastuuna. Pelkään että minua ei hyväksytä tälläisenä, vedän roolia. Olen myös kasvatuksen tulos.
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: En tiedä haluanko edes :D No ainakin, aitoihin, luonnollisiin, oman tiensä kulkijoihin joilla on ymmärrystä samanlaisia kohtaan.

• ineedfriend99

Sukupuoli: tyttö
      Ikä: 14, mutta pian 15
      Ulkonäkö: tummanruskeat hiukset, hieman pyöreähkö,siniset silmät
      Luonteenpiirteet: ujo,suorasajainen,luotettava,kiltti
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: musiikki,tanssi / koskettimien soitto
      Mielenterveysongelmat: masennus , paniikkihäiriö
      Miksi olet yksinäinen: koska olen kauhean ujo tutustumaan uusiin ihmisiin
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: luotettaviin, ujoihin, semmosiin kenelle voi puhua syvällissiä
      Lähettäkää iha rohkeesti vaan sähköpostilla teidän kikkejä, whatsappeja & muita :)
      Mieluiten juttelisin kkillä, whatssapilla & muulla , mutta jos et omista mitään noista niin ei haittaa voidaan jutella myös sähkopostittain :)
      [email protected]
      Mieluiten 14-17 vuotiaat tulkaa juttelemaan

• sukupuoli: nainen
      ikä: 39
      ulkonäkö: ihan nätti, ehkä hieman järeen kokoinen (pitkä, lihaksikas)
      luonteenpiirteet: aivot-edellä-tilnteeseen, pohdiskeleva, nopeaälyinen, avoin uusille jutuille, viihyn hyvin porukassa mutta osaan olla yksin
      kiinnostuksen kohteet: liikunta, lukeminen, luominen
      mielenterveysongelmat: rankan koulukiusaamisen seurauksena epävarma tykätäänö minusta
      miksi olet yksinäinen: muutin uudelle paikkakunnalle työn perässä

• kakskuustoista

Sukupuoli -tyttö
      Ikä -18
      Paikkakunta -Pohjanmaa

Ulkonäkö -ristiverinen, pitkähkö, rumat kasvonpiirteet

Luonteenpiirteet -hiljainen, alakuloisuuteen taipuvainen, herkkä, tyhmä, haaveilija, taipumusta myös väkivaltaiseen käytökseen

Kiinnostuksen kohteet / harrastukset -musiikin kuuntelu, dataaminen, turha haaveilu ja omissa maailmoissa oleminen, lukeminen joskus, asioitten märehtiminen ja vatvominen

Mielenterveysongelmat -ahdistunut usein, jonkinasteinen sosiaalisten tilanteiden pelko, huono itsetunto(mielenterveysongelma?)

Miksi olet yksinäinen -sosiaalisesti taitamaton, en osaa tutustua enkä keksi puhuttavaa, olen epävarma puhetapani(vikani) takia, minua kiusattiin lapsena, olen kai muutenkin hieman erilainen, outo

Millaisiin ihmisiin haluat tutustua -toisaalta samanhenkisiin, mutta erittäin puheliaisiin jottei tulisi kiusallisia hiljaisia hetkiä, mieluusti kuuntelen itse ja toinen saa hoitaa puhumisen ja tunnelman ylläpidon. Näin ainakin irl tilanteissa toimii paremmin.

• n i n n n u

Moi, musta sais kaverin. Ota yhteyttä

onko skypeä

• aseinjdds

Sukupuoli: uros
      Ikä: 16
      Ulkonäkö: tumma iho ja hiukset, vihreät silmät, 183/72
      Luonteenpiirteet: sisäänpäinkääntynyt, pohdiskeleva, hiljainen
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: arkkitehtuuri, kaupungin rakenneteoriat, matematiikka, filosofia
      Mielenterveysongelmat: Aspergeria on epäilty, jos se jokin mielenterveysongelma on
      Miksi olet yksinäinen: Haluan olla yksin, ihmissuhteet tuntuvat enemmän velvollisuudelta kuin kivalta jutulta.
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: muihin erakkoihin, jotka kaipaavat seuraani vain ajoittain, jos ylipäätään haluan tutustua joihinkin.

• maalais tyttö

Ulkonäkö: perunanenä ja finnejä
      Luonteenpiirteet: vilkas, utelias, ujo, äkkipikainen
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: aika erikoisia ne on :D
      Mielenterveysongelmat: ei diagnooseja
      Miksi olet yksinäinen: no ei tää llä maalla oo ketään joka ois kiinnostunu samoista asioista
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: en täällä keneenkään, kun mulla on jo tarpeeksi mailikavereita.. tahtoisin live kavereita mut niitä ei saa :/

• raparperitaivas1

Sukupuoli: Poika
      Ulkonäkö: En pidä itse
      Luonteenpiirteet: Omaperäinen (outo), hihhuli. Sinä tärkeimmät
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: ''Yleinen liikunta'' (en kerro tarkemmin mutta harjoittelen 3 kertaa viikossa 1,5h lajia jossa on muitakin harrastajia)
      Mielenterveysongelmat: ? Eikö meillä kaikilla jotain löydy...
      Miksi olet yksinäinen: Luulen ja tiedän ja olen kokenut että en riitä muile tälläisenään enkä osaa muuttaa itseäni.
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Ei väliä

• jaltsu1

Ulkonäkö: jollain tapaa normaali kai, joskus söpöksi haukuttu :o
      Luonteenpiirteet: ujo, suorasanainen, häsläri
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: ei ole
      Mielenterveysongelmat: ei mitään diagnosoitua
      Miksi olet yksinäinen: en jaksa katsella ihmisiä jotka eivät näe pintaa syvemmälle eli n90% ihmisistä, en luota ihmisiin diibadaabadii
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: järkeviin

• mies kainuusta

sukupuoli:mies
      ikä:41v
      ulkonäkö:kalju,,ei laseja enää hieman vatsaa
      luonne:rauhallinen..ujo
      kiinnostuksen kohteet :liikunta ,metsästys
      mielenterveys:5v sitten lievä masennus,työuupumus ja työpaikkakiusaus
      miksi yksinäinen:en käytä alkoholia juuri lainkaan eli en sosiaaalinen..vakiduuni,eli en voi muuttaa naisen takia paikkakunnalta
      millaisiin ihmisiin haluaisin tutustua:naisiin jotka ei katso niin tarkasti ulkonäköä

• Rökki

Ulkonäkö: Tavallinen tissevä ja persevä nuori nainen, nätti naamasta, tummat pitkät hiukset.

Luonteenpiirteet: Huumorintajuinen, iloinen, heittäytyvä, toisaalta varautunut uusia ihmisiä kohtaan, enkä kovin helposti päästä ketään oikeasti lähelleni.

Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Musiikki, elokuvat, hyvä ruoka, urheilun opettelu ja kunnon kohottaminen. Asunnosta poistuminen noin yleensä.. :D

Mielenterveysongelmat: Ei ole, vähän ehkä stressaannun töissä, mutta ei mitään hälyyttävää, jos ei yksinäistä tunnetta iltaisin kotona lasketa. Joskus murehdin liikaa jotain vanhoja juttuja, joille en voi mitään. Mitään näistä en sano mielenterveysongelmiksi, vaan enemmänkin persoonani negatiivisiksi puoliksi.

Miksi olet yksinäinen: En oikein käy missään, kun ei ole ketään, kenen kanssa käydä, joten en juurikaan tapaa ihmisiä. Jos tapaan ihmisiä isommassa porukassa, olen varautunut ja hakeudun omien ystävieni luo, joiden seurassa tunnen oloni varmaksi ja hyväksytyksi.

Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Iloisiin, rempseisiin, terveisiin, suvaitsevaisiin.

• outsukka****

Ikä: 22v

Ulkonäkö: 163cm, tummat pitkät hiukset, siniset silmät, 7kg ylipainoa.

Luonteenpiirteet: Huumorintajuinen, kuuntelevainen, auttavainen, välillä temperamenttinen

Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Lenkkeily, elokuvat, eläimet, pelaaminen, netti, ruoanlaitto, mökkeily, luonto, kalastus

Mielenterveysongelmat: Jaksottainen masennus, ahdistus, jännitystilat, traumaperäinen stressihäiriö

Miksi olet yksinäinen: Koska kukaan ei halua tutustua maalla asuvaan, meikittömään ja marketeista ostettuihin tavallisiin vaatteisiin pukeutuvaan naiseen jota ei kauheena kengät, laukut, shoppailut ja peilin edessä meikkailut kiinnosta.

Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Toisetkin huomioon ottaviin, eläinrakkaisiin, suvaitsevaisiin ihmisiin, jotka ovat täysin omia ittiänsä.

• tarkastaja_pornanen

Ikä: 31v
      Ulkonäkö: 186/86, varmaankin aika tavallisen näköinen? Eipä ole tullut sanomista suuntaan tai toiseen.
      Luonteenpiirteet: Varautunut, uusista asioista innostuva
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Kuntoa pidetään yllä salilla ja polulla. Välillä yritetään tuoda taiteelliset harrastukset takaisin kuvioihin. Muuten luppoaika useimmiten palaa lukemisen parissa.
      Mielenterveysongelmat: Sosiaaliset tilanteet tuppasivat aikanaan olemaan elämään hankaloittavia. Näin jälkikäteen ajateltuna tuntuu hassulta, miten joihinkin tilanteisiin tuli reagoitua.
      Miksi olet yksinäinen: Tuosta edellisestä johtuen on jäänyt rooli päälle, enkä useimmiten edes koe itseäni yksinäiseksi. Välillä sitten tulee ajateltua, että voisihan semmoinen 'tavallinen' elämäkin olla kokemisen arvoista.
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Tavallisiin ihmisiin.

Ulkonäkö:184/75 Normaali
      Luonteenpiirteet: Ujo
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset: Musiikki ja Urheilu
      Mielenterveysongelmat: ---
      Miksi olet yksinäinen: Ei vaan ole samanhenkistä porukkaa täällä päin.
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Kaikenlaisiin.

• kainuun mies

Sukupuoli - Mies

Ikä - 31

Paikkakunta - Kainuun alue

Ulkonäkö - 170cm, hoikka, katseenkestävä. Tykkään pukeutua hyvin ihmisten ilmoilla, oman maun mukaan kuitenkin eli ei mikään trendipelle ;P Tuulipuvussa ja verkkareissa minua ei tapaa. Ulkonäöstä ja hygieniasta huolehdin kyllä.

Luonteenpiirteet - Riippuu paljon seurasta. Jos synkkaa, olen humoristinen ja puheliaskin. Suurissa ja varsinkaan äänekkäissä porukoissa en viihdy ollenkaan. Tykkään olla kahdestaan jonkun kanssa. Tunteellinen ja kiltti. Uskon, että olisin hyvä elämänkumppani ja sydämessäni olisi paljon annettavaa jos rakastun. En ole aina se helpoin ihminen mutta en vaikeinkaan. Minullakin on huonoja päiviä ja vikoja löytyy siinä missä muistakin.

Kiinnostuksen kohteet / harrastukset - Elokuvat, videopelit ja netti. Lenkillä olisi mukava käydä, mutta yksin tylsää :\

Mielenterveysongelmat - Ei ole. Yksinolo tympii toisinaan, mutta ei tässä varmaan vielä olla valmista kamaa pöpilään.

Miksi olet yksinäinen - Olin nuorena ujo ja hiljainen. Ei ole muodostunut sellaista kaveripiiriä kuten monella muulla. En käy nykyään oikein missään kun ei ole hirveästi sellaisia, joiden kanssa voisi viettää vapaa-aikaa. Yksi ystävä asuu samassa kaupungissa, mutta välimatkaa on kuitenkin sen verran, että tapaamiset ovat aika harvassa.

Millaisiin ihmisiin haluat tutustua - Ihmisiin, joilla olisi samanlaisia intressejä. Mukaviin persooniin. Ujous ei haittaa ja kylläpä sitä rohkistuu kun tarpeeksi toisen kanssa aikaa viettää :)

• Disappear2

Sukupuoli:Nainen
        Ikä:22

Ulkonäkö:Vihreet silmät ja lyhyet ruskeet hiukset/sekä vähä värjättyy
        Luonteenpiirteet:rauhallinen,ujo,hiljainen,hassu,mukava,luotettava,pirteä.

Kiinnostuksen kohteet / harrastukset:Anime,pyöräily,lenkkeily, ja nii poispäin

Mielenterveysongelmat:En usko että on mitää joskus oli masennus mut se on poissa

Miksi olet yksinäinen:Uskoisin ulkonäköni takia ainakin monet ovat haukkuneet ja jättäneet ulkopuoliseksi,vaikka onki mun luonne kohillaan? :( Kasvakaa oikeesti ihmiset aikuiseksi! Monet jää tään takia yksinäiseksi..

Millaisiin ihmisiin haluat tutustua: Haluan tutustua saman ikäsiiin 17-25v ihmisiin jotka rakastaa ihmisiä sellaisina kuin on ja olis luotettavaa seuraa ja vois olla myös pirteäkin tapaus ei väliä :)) jos joku haluaa jutella mun kans nii saa kysellä sähkistä.

• yksipoika (<kik)

Ikä: 17
      Ulkonäkö: vaalean ruskeat hiukset, vihreät silmä, komeaksi joskus kehuttu, mutta en usko. :)
      Luonteenpiirteet: Kiltti (liiankin?), rehellinen & ujo
      Kiinnostuksen kohteet: ajoneuvot
      Mielenterveysongelmat: sos. Tilanteiden pelko
      Miksi olet yksinäinen?: En tiedä, ehkä olen ärsyttävä tyyppi... En osaa tutustua ihmisiin.
      Millaisiin ihmisiin haluaisit tutustua?: mukaviin, rentoihin ihmisiin. Samassa tilanteessa olevaan? Ei niin väliä. :)

• lonely young active

Sukupuoli-Nuori mies
      Ikä-18
      Paikkakunta-Jyväskylä
      Ulkonäkö-pituus n.172 cm, siniharmaat silmät, hiusten omaväri harmaanruskea 》 värjätty tummanruskeiksi, ylilihavuuden jälkeinen löysä vartalo, heikot kädet, jättiläiset pohkeet
      Luonteenpiirteet-avoin, positiivinen, puhelias, ystävällinen, avulias, ujohko, iloinen, sporttinen, reipas, sosiaalinen, johtaja henkinen, itse varma, aktiivinen
      Kiinnostuksen kohteet / harrastukset- kiinnostunut:jalkapallosta, piirtämisestä, bianon soitosta, ratsastuksesta, polkypyöristä, kalastuksesta, dekkareista, kahvista, sisustamisesta, laulujen kääntämisestä, uinnista, kuntosalista,politiikasta & taloudesta. Harrastukset: minulla ei tällä hetkellä ole harrastuksia, enkä urheilu tai käy salilla (syynä rahan puute, pelko ja osaamattomuuden tunne)
      Mielenterveysongelmat- todettu mahdollinen lievä Asperger, stressi kohtauksia
      Miksi olet yksinäinen-äitini on aiemmin pitänyt erillään muita ikäisitäni, aikuisiän käyttäytyminen, epä-Suomalaisuus, syrjityksi tuleminen, ns. kulttuuri ero (ns. nuorisokulttuurin ulkopuolelle jääminen), en osaa rentoutua, enkä pitää hauskaa saati nauttia
      Millaisiin ihmisiin haluat tutustua- avoimiin, saman ikäisiin, positiivisiin ja aktiivisiin nuoriin

• Lounely young active

Pahoittelen virheistä

Sukupuoli-Nuori mies
        Ikä-18
        Paikkakunta-Jyväskylä
        Ulkonäkö-pituus n.172 cm, siniharmaat silmät, hiusten omaväri harmaanruskea 》 värjätty tummanruskeiksi, ylilihavuuden jälkeinen löysä vartalo, heikot kädet, jätti(m)äiset pohkeet
        Luonteenpiirteet-avoin, positiivinen, puhelias, ystävällinen, avulias, ujohko, iloinen, sporttinen, reipas, sosiaalinen, johtaja henkinen, itse varma, aktiivinen
        Kiinnostuksen kohteet / harrastukset- kiinnostunut:jalkapallosta, piirtämisestä, bianon soitosta, ratsastuksesta, polkypyöristä, kalastuksesta, dekkareista, kahvista, sisustamisesta, laulujen kääntämisestä, uinnista, kuntosalista,politiikasta & taloudesta. Harrastukset: minulla ei tällä hetkellä ole harrastuksia, enkä urheilu tai käy salilla (syynä rahan puute, pelko ja osaamattomuuden tunne)
        Miksi olet yksinäinen-äitini on aiemmin pitänyt erillään mui(s)ta ikäisitäni, aikuis(maine)n käyttäytyminen, epä-Suomalaisuus, syrjityksi tuleminen, ns. kulttuuri ero (ns. nuorisokulttuurin ulkopuolelle jääminen), en osaa rentoutua, enkä pitää hauskaa saati nauttia
        Millaisiin ihmisiin haluat tutustua- avoimiin, saman ikäisiin, positiivisiin ja aktiivisiin nuoriin

• lonely young active
        Lounely young active kirjoitti:

Pahoittelen virheistä

Sukupuoli-Nuori mies
        Ikä-18
        Paikkakunta-Jyväskylä
        Ulkonäkö-pituus n.172 cm, siniharmaat silmät, hiusten omaväri harmaanruskea 》 värjätty tummanruskeiksi, ylilihavuuden jälkeinen löysä vartalo, heikot kädet, jätti(m)äiset pohkeet
        Miksi olet yksinäinen-äitini on aiemmin pitänyt erillään mui(s)ta ikäisitäni, aikuis(maine)n käyttäytyminen, epä-Suomalaisuus, syrjityksi tuleminen, ns. kulttuuri ero (ns. nuorisokulttuurin ulkopuolelle jääminen), en osaa rentoutua, enkä pitää hauskaa saati nauttia

Lisäksi minulla on suorite paineita syynä etten ole saanut hyväksyntää, enkä kunnollista rakkautta minua alati haukkuvat diktaattori maiselta äidiltäni, jolla on kaiken lisäksi on/Off masennus (olen hänestä kokoajan huolissani kun en voi arvata hänen käyttäytymistään. Lisäksi myös hänen sanansa on ollut laki koko lapsuuden, pimeä-kaappi rangaistus mukaanlukien. Hän on (oli) hyvi ankara, minä taasen ehkä hankala kun yritin pitää puolin ja ilmaista mielipidettäni.(tunnen siis myös syyllisyyttä äitini tilaan))

Ketjusta on poistettu 60 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      74
      2770
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      56
      2691
    3. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      17
      2313
    4. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2032
    5. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      50
      1990
    6. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      276
      1962
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1281
    8. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      37
      1106
    9. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      0
      1040
    10. Aamun Trump

"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.
      Maailman menoa
      95
      976
    Aihe