Kärsin masennusta, ja minun on pakko kertoa nytten mikä minua masentaa! En kestä tätä syyllisyyttä että olen lapsesta asti valehdellut ikäni ja kertonut paljon valheita !
Kaikki alkoi kun olin ihastunut kaverini kanssa samaan vuotta vanhempaan poikaan. Lähettelimme rakkauskirjeitä hänelle ystävämme kautta. Lopulta luokkamme sai siitä selville ja alkoi kiusata meitä siitä että kun omme nuorenpia. No kaveri keksi että voisimme valehdella että olen vuoden vanhempi ja niin teimme. Kaikki kyselivät että olenko oikeasti ja vastasin että olen olen. No siitä alkoi tuo vale. No sitten meillä oli liikkatunti ja piti mennä syntymäpäivä järjestykseen olisin joutunut tyhmän pojan kanssa joka kiusasi minua mutta huijasin että olenkin syntynyt joku muu päivä. Ja sen jälkeen joudun myös valehdella tuosta ! Nyt on mennyt jo viisi vuotta ja joudun edelleen kärsimään tästä ja valehtelemaan koska olin tyhmä silloin, tämä masentaa minua. Ja kaikki kiusaavat minua koska olen muka heitä vuoden vanhempi vaikka oikeasti totuus on etten ole. Tunnen todellakin katumusta ja tiedän että olen tehnyt virheen, enkä koskaan enää voi korjata sitä koska kaikki tietävät/luulevat että olenkin vuoden vanhempi. Auttakaa, mitä minun pitäisi tehdä? Kiltit ;( tunnen olevani hukassa.
olen pilannut elämäni enkä voi enää korjata sitä !
6
338
Vastaukset
- katuva saa anteeksi
Kun ihminen katuu ja haluaa aloittaa puhtaalta pöydältä niin hän saa aneeksiannon. Olen uskossa ja teidän että paras apu löytää kun tunnustaa valheensa Jumalalle Jeesusken Kristuksen nimessä. Kannattaa pyytää anteeksi myös hekilöiltä joille on valhedellut ja pitää antaa anteeksi myös itselleen. Voi aloittaa vielä rehellisen elämän.
- eräs neuvo
Kerro rehellisesti tarinasi ensin kaikille niille joiden uskot ymmärtävän miksi toimit niin kuin toimit sekä se kuinka paha olla sinulla on valehtelusi johdosta, mikäli todella kadut aidosti valehteluasi.
Niistä, joiden uskot ymmärtävän miksi sinun piti valehdella voit saada ystäviä ja he ehkäpä alkavat jossain välissä kunnioittaa rehellisyyttäsi mutta vain jos todella jatkat totuuden tiellä.
Valheella on lyhyet jäljet - totuus ei pala tulessakaan. Eihän tuossa ole mitään suurta vahinkoa tapahtunut vuosi sinne tai tänne. Omalla kohdallani koska olen jäänyt kerran luokalle josta johtui se että olin vuoden vanhempi kuin muut ja he kyllä huomauttelivat siitä. Jostain syystä tuosta iästä tehdään koulussa niin iso juttu esim jos joku on vanhempi kuin muut niin nuoremmat ovat kateellisia kun se vanhempi pystyy ostamaan jotain mitä he eivät. Vähän huono esimerkki:(. Suosittelen että kerrot totuuden niin sen valehtelun taakka putoaa harteiltasi ja henkinen pahaolo helpottaa äläkä välitä los jotkut sanovat jotain pahaa se on vaan esitystä;)
- Kaneli
Koita myös suhteuttaa pieni valhe. Tuo ei ole aiheuttanut kenellekään mitään vahinkoa ja itse kärsit siitä todennäköisesti eniten:)! Voi olla et asia unohtuu vuosien saatossa ja sitä ei tarvitse edes korjata. Eri homma jos olisit aiheuttanut materiaalista tai henkistä vahinkoa jollekin.
Jos asia vaivaa paljon niin tunnusta ja asia unohtuu sitäkin kautta aikanaan.
Tsemppistä!
Tein tämmösen videon joka voi auttaa masentuneita
http://www.youtube.com/watch?v=H0WzxFjSZRU&list=UUOOWCQUEXVup-MpV178jMCw&index=1- anninaah54
no mutta likka hyvä,uskotko todella ettei he tiiä kuinka vanha sie oikeesti olet?sull on kyllä sit sinisilmäisiä kavereita.Mieki vanha mummu ossaan kattoo tältä koneelta kuinka vanha sä olet jos tiedän sun nimes...narraa vain sua muka uskomalla...sano ett aprilliä,aprilliä mää on nuortunu vuodella..te vain vanhenetta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa742770- 562691
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun172313- 412032
- 501990
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2761962Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211281- 371106
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo01040Aamun Trump
"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.95976