>>Jumala pukee välittömästi synnistä puhdistamansa ihmisen päälle Jeesuksen viattomuuden.Jeesuksen Kristuksen viattomuus (vanhurskaus) on puettu jokaisen Jeesuksen vastaan ottaneen ja Häneen uskovan päälle.
Jumala näkee Jeesuksen Kristuksen viattomuuden ja puhtauden kun Hän katsoo sinuun ja minuun jotka uskomme Jeesukseen.>>
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6444159#comment-33764832
>>Jumala pukee Jeesuksen täysin synnittömän elämän uskovan päälle. Tämä on Jumalan vanhurskaus. Se on se synnittömyys ja viattomuus ja puhtaus joka sinulla ja minulla oli syntyessämme.
Täydellinen synnittömyys ja viattomuus?
121
263
Vastaukset
En pidä tätä synnittömyys- ja viattomuuskeskustelua kaikkein tärkeimpänä aiheena tällä hetkellä. Siitä huolimatta koen tarpeelliseksi nostaa aiheen esille aloitukseen ottamieni teesien välityksellä.
Sitaatit aloituksessa ovat palstaystäväni jaikalin kirjoittamia.
Meidän ei kenenkään tule esiintyä minkäänlaisen syyttäjän roolissa, sellaiseen ei minulle ainakaan ole varaa. Mutta Raamatun kehotuksen "koetelkaa kaikki" me saamme omistaa ja meidän kuuluukin omistaa se omalle kohdallemme AINA, kun luemme ihmisten kommentteja liittyen Jumalan sanaan.
Jeesus sanoo: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä." Mark.13:5.
Minkälaista ajatusta herää jaikalin synnittömyysopetuksesta?
Se on kohtuullinen kysymys jokaiselle, jota totuus kiinnostaa.- :))
Semperi alkaa oppimaan ja nyt puhuu niin kuin Raamattu opettaa. Siitä Semperi on sun hyvä jatkaa!
>>Hän puki sinut Jeesuksen viattomuuteen samassa silmänräpäyksessä kun Jeesuksen veri puhdisti sinut synneistäsi. .... Jeesuksen viattomuus on hänen täysin synnitön elämänsä.
- totuus
kailajärvi on helluntalainen ja teki rikoksia , eli eli synnissä. tulee lisääkin vastaavia rikoksia nimenomaan helluntailaisia, koska vanhemmisto sallii kaikenlaisen syntien ja rikoksien harjoittamisen, puuttumatta synteihin. helluntalaiset ei pidä tekemiään rikoksia synteinä, vaan uskottelevat herra hyväksyy kokoajan synnit.
Jaikalin edustama yltiöhelluntailaisuus voi tuottaa raskaitakin seurauksia, jos vähänkään kirjaimellisesti/tosissaan otetaan hänen totaalinen "hihhulsson"-oppinsa.
Saatan erehtyäkin, mutta jaikalin omaksumien ääri-ilmausten luonne viittaa niihin karismaattisiin kammottavuuksiin, jotka torontolaisuuden eri muotoina ovat myös Pohjoismaihin rantautuneet.
Valitettavan huono viite jaikalin kannalta on se, että hän ei tunnetusti ole suostunut minkäänlaiseen kritiikkiin bennyhinnejä tai muita vastaavia suuren maailman show-pellejä kohtaan. Mitä em. bennyhinniin tulee, niin hän ei ole kuka tahansa 'mr. nobody'. Benny Hinn on käynyt myös Suomessa arvovaltaisten helluntailaisisäntien vieraana.
Hinn tosin alkaa olla kesy taiteilija verrattuna nykypäivän tosimiehiin ja -naisiin 'jeesuksen viattomuudella' pilkkaajina. Ja jaikal vaikenee -edelleen - noiden valheapostolien pilkatessa meidän Herraamme.- KTS (Ei kirj.)
Semper.Fidelis kirjoitti:
Jaikalin edustama yltiöhelluntailaisuus voi tuottaa raskaitakin seurauksia, jos vähänkään kirjaimellisesti/tosissaan otetaan hänen totaalinen "hihhulsson"-oppinsa.
Saatan erehtyäkin, mutta jaikalin omaksumien ääri-ilmausten luonne viittaa niihin karismaattisiin kammottavuuksiin, jotka torontolaisuuden eri muotoina ovat myös Pohjoismaihin rantautuneet.
Valitettavan huono viite jaikalin kannalta on se, että hän ei tunnetusti ole suostunut minkäänlaiseen kritiikkiin bennyhinnejä tai muita vastaavia suuren maailman show-pellejä kohtaan. Mitä em. bennyhinniin tulee, niin hän ei ole kuka tahansa 'mr. nobody'. Benny Hinn on käynyt myös Suomessa arvovaltaisten helluntailaisisäntien vieraana.
Hinn tosin alkaa olla kesy taiteilija verrattuna nykypäivän tosimiehiin ja -naisiin 'jeesuksen viattomuudella' pilkkaajina. Ja jaikal vaikenee -edelleen - noiden valheapostolien pilkatessa meidän Herraamme."Hinn tosin alkaa olla kesy taiteilija verrattuna nykypäivän tosimiehiin ja -naisiin 'jeesuksen viattomuudella' pilkkaajina. Ja jaikal vaikenee -edelleen - noiden valheapostolien pilkatessa meidän Herraamme. "
Puhumattakaan ns. meshiaanis-jeshualaisista puolhelluntaikarsimaattis-siionistis kekkuloista, jotka kylymän tylysti siirtää Jeesuksen hyllylle: "Hus, pois siitä sinä antisemiitti!" ja nostaa tilalle israelfanituksella pelastumisen.
- epätäydellisyys
Monissa uskonliikkeissä sanaa synti käytetään varsin väärällä, vahingollisella, syyllistävällä ja kyykyttävällä tavalla ja joka toisinaan toimii myös yhtenä epäterveen hengellisen vallankäytön välikappaleena.
Aivan aluksi tulisi määritellä mitä raamatullisesti ajatellen synti merkitsee. Tähän hätään en löydä lähdeaineistoa johon viittaan, joten tuon sen esiin vapaasti ulkomuistista.
Luin taannoin aineistoa jossa manittiin alkukielen sanan "synti" merkitsevän kaikessa yksikertaisuudessaan erehtyvyyttä, epätäydellisyyttä, kuin maalin missaamista, heität tikan ja osut ohi maalin.
Jeesuksen lunnaat mahdollistivat syntisyyden, eli epätäydellisyydestä johtuvan erehtyvyden anteeksi saamisen. Lunnaat ja tuo anteeksianto tekee imisestä "puhtaan" siinä merkityksestä, että lunnaisiin uskovana on hyväksytyssä asemassa Jumalan edessä.
Tuo anteeksianto ei kuitenkaan kata tahallista ja jatketua väärintekoa, jonka vuoksi menettää tuon hyväksytyn asemansa.
Lunnaiden suoma perisynnistä / epätäydellisydestä johtuvan puutteellisuuden ja erehtyvyyden anteeksianto ei kuitenkaan tee epätäydellisestä ihmisestä synnitöntä / puhdasta / virheetöntä, sillä sellainen ollakseen hänen tulisi olla täydellinen.
Olemme edelleen perisynnin, eli ensimmäisn ihmisparin jälkeläisinä epätäydellisiä ja erehtyväisiä.Niin, synti kaikenkaikkiaan on jotain, mistä emme koskaan pääse kokonaan eroon, täällä ajassa. Paavalin todistus siitä asiasta Roomalaiskirjeen 7.luvun loppuosassa on tyhjentävä ja täysin vastaansanomaton. Syntii RIIPPUU kiinni lihassa. Siksi lihan tahto, se vanha turmeltunut ihminen on kiellettävä. Se on vietävä ristille kuolemaan. Mikään muu 'käsittely' ei tuo ratkaisua syntiin, joka nousee esille lihasta.
>>Sana synti on kr. hamartia, joka liittyy ampumiseen ja tarkoittaa sanatarkasti ampua ohi. Synti on siis sitä, että emme ”osu” siihen, mikä on Jumalan luoma elämän tarkoitus: emme ole sellaisia kuin meidän tulisi olla tai voisimme olla.- lutteril.
Niin, synti kaikenkaikkiaan on jotain, mistä emme koskaan pääse kokonaan eroon, täällä ajassa. Paavalin todistus siitä asiasta Roomalaiskirjeen 7.luvun loppuosassa on tyhjentävä ja täysin vastaansanomaton. Syntii RIIPPUU kiinni lihassa. Siksi lihan tahto, se vanha turmeltunut ihminen on kiellettävä. Se on vietävä ristille kuolemaan. Mikään muu 'käsittely' ei tuo ratkaisua syntiin, joka nousee esille lihasta.
>>Sana synti on kr. hamartia, joka liittyy ampumiseen ja tarkoittaa sanatarkasti ampua ohi. Synti on siis sitä, että emme ”osu” siihen, mikä on Jumalan luoma elämän tarkoitus: emme ole sellaisia kuin meidän tulisi olla tai voisimme olla.Kristityn elämään kuuluu Lutherin katekismusten mukaan kamppailu vanhan ihmisen ja uuden ihmisen välillä. Tämä kamppailu pohjautuu pyhään kasteeseen: ”Kasteessa tehdään eli menetellään näin: meidät upotetaan veteen niin, että se peittää meidät kokonaan, ja sitten meidät nostetaan sieltä ylös. Nämä kaksi tilaa, veden alle uppoaminen ja sieltä ylösnouseminen, osoittavat, mitä kasteessa tapahtuu ja mitä se vaikuttaa. Juuri siinä vanha ihminen surmataan ja sen jälkeen nousee ylös uusi ihminen. Näiden kahden tapahtuman on jatkuttava meissä läpi koko elämämme. Eihän kristillinen elämä oikeastaan mitään muuta olekaan kuin yhtä jokapäiväistä kastetta, joka on kerran alkanut ja jatkuu alati. Sillä kaikkea sitä, mikä kuuluu vanhaan ihmiseen, täytyy lakkaamatta perata pois, ja tilalle on saatava sitä, mikä kuuluu uuteen ihmiseen.
- epätäydellisyys
Niin, synti kaikenkaikkiaan on jotain, mistä emme koskaan pääse kokonaan eroon, täällä ajassa. Paavalin todistus siitä asiasta Roomalaiskirjeen 7.luvun loppuosassa on tyhjentävä ja täysin vastaansanomaton. Syntii RIIPPUU kiinni lihassa. Siksi lihan tahto, se vanha turmeltunut ihminen on kiellettävä. Se on vietävä ristille kuolemaan. Mikään muu 'käsittely' ei tuo ratkaisua syntiin, joka nousee esille lihasta.
>>Sana synti on kr. hamartia, joka liittyy ampumiseen ja tarkoittaa sanatarkasti ampua ohi. Synti on siis sitä, että emme ”osu” siihen, mikä on Jumalan luoma elämän tarkoitus: emme ole sellaisia kuin meidän tulisi olla tai voisimme olla."Siksi lihan tahto, se vanha turmeltunut ihminen on kiellettävä. Se on vietävä ristille kuolemaan. Mikään muu 'käsittely' ei tuo ratkaisua syntiin, joka nousee esille lihasta."
Vierastan voimakkasti näitä raflaavan ja (itse-) pyhästelevän tyylisiä sanhelinöitä.
Myös termiä "lihan halu" käytetään usein väärin ja yleisluontoisen epämääräisenä ja syyllistävänä, kyykytävänä, alentavana kuten termiä "synti" josta edellä manitsin. Toisinaan sitä käytetään myös lyömäaseena toista kohtaan ja silloin lähestytäänkin jo hengellistä väkivaltaa.
Toisinaan sitä käyteään käänteisesti, eli jokin yksilö saattaa pöyhistellä omavanhurskaasi kuvitelen olevansa kovin puhdas ja "laittaneensa lihan halunsa syrjän ja ne halliten" ja näin korottaa itseään toisiin nähden. Tällaisessa tilanteessa on kyse itsensä röyhkeästä korottamisesta, tärkeilystä ja pöyhkeydestä, josta Raamattu aiheellisesti varoittaakin.
Luoja loi ihmisen ihmiseksi ihmisen tarpeineen ja ihmisenä elämään, nauttimaan elämästään, mutta jolla on myös hengellinen ulottuvuus, eli Luojansa tunnustaminen.
Kaikessa yksikertaisuudessaan raamatullisesti ajatellen "lihan halu" merkitsee käytöstä, toimintaa ja asenteita jotka ovat Jumalan tahdon vastaisia, eli hengen hedelmien ja rakkauden lain vastakkaisia.
Ihminen on epätäydellinen, erehtyväinen ja on tarpeetonta, sekä epätervettä häntä erehtyvyydestään syyllistää ja kyykyttää.
Tarkoituksellinen ja vielä jatkettu vakava väärinteko ja toisten vahingittaminen eri muodoissaan ovat sitten eri asia.
Valitettavan moni intouskova ja omissa silmissään niin kovin erinomainen unohtaa kaikkein oleellisimman, _k r i s t i l l i s y y d e n _ ja samalla _i h m i s y y d e n k i n _ ytimen ja sen millä koko kritillisyys lepää: Jeesuksen kaksoiskäskyn.
Ilman rakkautta usko on mitätön, nolla, merkityksetön.
- http://fi.wikipedia.org/wiki/Rakkauden_kaksoiskäsky
1.Kor. 13:
1. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
Tähän koko kristillisyyden ja ihmisyyden perustukseen sopii rinnalle hienosti varoittavana esimerkkinä omavanhurskaudessa pöyhistyneille Jeesuksen esittämä vertaus / kuvaus.
Asia jota kukin miettiköön vakavasti tykönään.
Fariseus ja publikaani - Luuk. 18:9-14
9 Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen:
10 "Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani. 11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. 12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' 13 Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!'
14 [i] "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei.* Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan." epätäydellisyys kirjoitti:
"Siksi lihan tahto, se vanha turmeltunut ihminen on kiellettävä. Se on vietävä ristille kuolemaan. Mikään muu 'käsittely' ei tuo ratkaisua syntiin, joka nousee esille lihasta."
Vierastan voimakkasti näitä raflaavan ja (itse-) pyhästelevän tyylisiä sanhelinöitä.
Myös termiä "lihan halu" käytetään usein väärin ja yleisluontoisen epämääräisenä ja syyllistävänä, kyykytävänä, alentavana kuten termiä "synti" josta edellä manitsin. Toisinaan sitä käytetään myös lyömäaseena toista kohtaan ja silloin lähestytäänkin jo hengellistä väkivaltaa.
Toisinaan sitä käyteään käänteisesti, eli jokin yksilö saattaa pöyhistellä omavanhurskaasi kuvitelen olevansa kovin puhdas ja "laittaneensa lihan halunsa syrjän ja ne halliten" ja näin korottaa itseään toisiin nähden. Tällaisessa tilanteessa on kyse itsensä röyhkeästä korottamisesta, tärkeilystä ja pöyhkeydestä, josta Raamattu aiheellisesti varoittaakin.
Luoja loi ihmisen ihmiseksi ihmisen tarpeineen ja ihmisenä elämään, nauttimaan elämästään, mutta jolla on myös hengellinen ulottuvuus, eli Luojansa tunnustaminen.
Kaikessa yksikertaisuudessaan raamatullisesti ajatellen "lihan halu" merkitsee käytöstä, toimintaa ja asenteita jotka ovat Jumalan tahdon vastaisia, eli hengen hedelmien ja rakkauden lain vastakkaisia.
Ihminen on epätäydellinen, erehtyväinen ja on tarpeetonta, sekä epätervettä häntä erehtyvyydestään syyllistää ja kyykyttää.
Tarkoituksellinen ja vielä jatkettu vakava väärinteko ja toisten vahingittaminen eri muodoissaan ovat sitten eri asia.
Valitettavan moni intouskova ja omissa silmissään niin kovin erinomainen unohtaa kaikkein oleellisimman, _k r i s t i l l i s y y d e n _ ja samalla _i h m i s y y d e n k i n _ ytimen ja sen millä koko kritillisyys lepää: Jeesuksen kaksoiskäskyn.
Ilman rakkautta usko on mitätön, nolla, merkityksetön.
- http://fi.wikipedia.org/wiki/Rakkauden_kaksoiskäsky
1.Kor. 13:
1. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
Tähän koko kristillisyyden ja ihmisyyden perustukseen sopii rinnalle hienosti varoittavana esimerkkinä omavanhurskaudessa pöyhistyneille Jeesuksen esittämä vertaus / kuvaus.
Asia jota kukin miettiköön vakavasti tykönään.
Fariseus ja publikaani - Luuk. 18:9-14
9 Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen:
10 "Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani. 11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. 12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' 13 Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!'
14 [i] "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei.* Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."Epätäydellisyys kirjoittaa: >>Vierastan voimakkasti näitä raflaavan ja (itse-) pyhästelevän tyylisiä sanhelinöitä.>Valitettavan moni intouskova ja omissa silmissään niin kovin erinomainen unohtaa kaikkein oleellisimman, _k r i s t i l l i s y y d e n _ ja samalla _i h m i s y y d e n k i n _ ytimen ja sen millä koko kritillisyys lepää: Jeesuksen kaksoiskäskyn.
- epätäydellisyys
Epätäydellisyys kirjoittaa: >>Vierastan voimakkasti näitä raflaavan ja (itse-) pyhästelevän tyylisiä sanhelinöitä.>Valitettavan moni intouskova ja omissa silmissään niin kovin erinomainen unohtaa kaikkein oleellisimman, _k r i s t i l l i s y y d e n _ ja samalla _i h m i s y y d e n k i n _ ytimen ja sen millä koko kritillisyys lepää: Jeesuksen kaksoiskäskyn.
"Jeesus itse kehottaa seuraajiaan kieltämään itsensä ja ottamaan joka päivä oman ristinsä."
Kiintoisaa laittaa merkille kommenttini kohdat ja tapa jolla niihin reagoit, sekä sivuutetut esille nostetu huomiot.
Fundamentaliset intouskovat useinkin tekevät enempi vahinkoa kuin hyvää itse sanomana sisällölle, sen perimmäiselle tarkoitukselle ja etenkin sen hengelle itseriittoisine saarnoineen, jotka vaikuttavat väännetyn oman egon jatkoiksi.
Jokainen miettiköön tykönään: 1.Kor. 13:1-3 & Luuk. 18:9-14
- body2
"Jumala pukee Jeesuksen täysin synnittömän ihmisen päälle, " on tuo melkoista sanaleikkiä, fiktiivistä sanaleikkiä ja aivan yhtä hyvin voisi leikkiä, Jumala pukee ihmisen kaislan lehtiin.
Miksi tuollaisilla lapsellisilla mielikuvilla pitää vielä hengellisyydessä leikkiä.
Eikö lasten kiiltokuvakausi ole vielä ohi, vaan jatkuuko se läpi elämän.
Ihminen voi olla lapsenmielinen, mutta ei lapsellinen.- Usko Toivonen
>> "Jumala pukee Jeesuksen täysin synnittömän ihmisen päälle, " on tuo melkoista sanaleikkiä, >>
Ensinnäkin, miksi vääristät toisten sanomaa, tuo avauksen ( itseasiassa jaikalin kirjoituksesta lainattu ) kuuluu näin:
>>Jumala pukee välittömästi synnistä puhdistamansa ihmisen päälle Jeesuksen viattomuuden. Usko Toivonen kirjoitti:
>> "Jumala pukee Jeesuksen täysin synnittömän ihmisen päälle, " on tuo melkoista sanaleikkiä, >>
Ensinnäkin, miksi vääristät toisten sanomaa, tuo avauksen ( itseasiassa jaikalin kirjoituksesta lainattu ) kuuluu näin:
>>Jumala pukee välittömästi synnistä puhdistamansa ihmisen päälle Jeesuksen viattomuuden.Usko Toivosen "usko" ei hänen viestistään päätellen näytä olevan Jumalan sanan pohjalla. 'Toivonen' on sentään jäljellä siitä, että hän vielä joskus ankkuroisi uskonsa lujasti Sanan kalliolle. Nyt "uskon" kulmakiveksi osoittautuu tarrautuminen jaikalin olkioppiin.
Usko Toivosen lainaama roomalaiskirjeen 15:10-14 (pitää olla Room.13) puhuu jaikalia vastaan. Esim. jakeen 12 sanoma ja kehotukset "pankaamme sentähden pois pimeyden teot, ja pukeutukaamme valkeuden varuksiin" ovat TÄYSIN poissa sekä jaikalin että Usko Toivosen viljelemistä maireista 'lupauksista'.
PS.
Jaikalin oma kunnollinen asiakommentti olisi todella paikallaan.- Vastausta kaipaava
Usko Toivonen kirjoitti:
>>Jumala pukee välittömästi synnistä puhdistamansa ihmisen päälle Jeesuksen viattomuuden.Tarkoitetaanko tässä aloituksessa nyt ja mitä..? En tiedä mikä tämän aloituksen tarkoitus on ja sen haluaisin tietää Semperiltä ja Jaikalilta, joita tämä aloitus koskee?
Olen itse ymmärtänyt siten, että Jeesuksen puhdistama uudestisyntynyt ihminen on vanhurskas ja Jumala katsoo häntä Jeesuksen sovitustyön läpi - eli hän on todella Jumalan edessä viaton ja puhdas, mutta sitten alkaa kilvoittelu ja uskovan on oltava kuuliainen Jumalalle ja Hänen Sanalleen - siitä huolimatta hän voi langeta vielä syntiin ja parannuksen teko silloin, milloin on hairahtunut, saa aikaan sen, ettei yhteys katkea Jumalaan. Jumalan Pyhä Henki minussa ilmaisee sen, milloin olen väärällä tiellä tai olen tehnyt jotain vastoin Hänen tahtoaan eli sisimpääni tulee levottomuus ja silloin on minun mentävä Hänen eteensä ja tehtävä parannus synnistäni - olkoon se tietoista tai tiedostamatonta - Jumalan Pyhä Henki ilmaisee sen minulle, mutta pääasia on, että olen valmis antautumaan Hänelle uudelleen.
Mikäli päätän, etten nöyrry, enkä tee parannusta, olen silloin matkalla paatumukseen, jota seuraa luopumus. Kuitenkin, jos tahdon tehdä parannuksen ja olla yhteydessä Jeesukseen päivittäin - yhteytemme säilyy ja Hän jatkaa työtään minussa. Hän tuntee minut läpikotaisin ja tietää millaista tekoa olen ja mitä tarvitsen Häneltä ja Hän opettaa, kasvattaa, vahvistaa--ja tekee kaiken sen, mikä minulle on parasta, mikäli sydämeni asenne on se, että luovutan itseni Hänelle uudelleen jokapäivä ja pidän yhteyden Häneen... Usko Toivonen kirjoitti:
>>Jumala pukee välittömästi synnistä puhdistamansa ihmisen päälle Jeesuksen viattomuuden.Minä takia Usko T. teet tahallisen ilkeän viittauksen "juoruihin"?
Eikö avauksessa ole lukuisia linkkejä suoraan jaikalin omiin kirjoituksiin. Miksi nimität jaikalin juttuja juoruiksi? Minä oletan hänen kirjoittavan vakavissaan oman uskonnäkemyksensä pohjalta.
Usko T., kunnioittakaamme edes sen verran jaikalin ja aivan jokaisen uskon näkemyksiä, ettemme niitä juoruiksi pilkkaisi. Tämän kirjoitan jaikalia puolustaakseni.Vastausta kaipaava kirjoitti:
Tarkoitetaanko tässä aloituksessa nyt ja mitä..? En tiedä mikä tämän aloituksen tarkoitus on ja sen haluaisin tietää Semperiltä ja Jaikalilta, joita tämä aloitus koskee?
Olen itse ymmärtänyt siten, että Jeesuksen puhdistama uudestisyntynyt ihminen on vanhurskas ja Jumala katsoo häntä Jeesuksen sovitustyön läpi - eli hän on todella Jumalan edessä viaton ja puhdas, mutta sitten alkaa kilvoittelu ja uskovan on oltava kuuliainen Jumalalle ja Hänen Sanalleen - siitä huolimatta hän voi langeta vielä syntiin ja parannuksen teko silloin, milloin on hairahtunut, saa aikaan sen, ettei yhteys katkea Jumalaan. Jumalan Pyhä Henki minussa ilmaisee sen, milloin olen väärällä tiellä tai olen tehnyt jotain vastoin Hänen tahtoaan eli sisimpääni tulee levottomuus ja silloin on minun mentävä Hänen eteensä ja tehtävä parannus synnistäni - olkoon se tietoista tai tiedostamatonta - Jumalan Pyhä Henki ilmaisee sen minulle, mutta pääasia on, että olen valmis antautumaan Hänelle uudelleen.
Mikäli päätän, etten nöyrry, enkä tee parannusta, olen silloin matkalla paatumukseen, jota seuraa luopumus. Kuitenkin, jos tahdon tehdä parannuksen ja olla yhteydessä Jeesukseen päivittäin - yhteytemme säilyy ja Hän jatkaa työtään minussa. Hän tuntee minut läpikotaisin ja tietää millaista tekoa olen ja mitä tarvitsen Häneltä ja Hän opettaa, kasvattaa, vahvistaa--ja tekee kaiken sen, mikä minulle on parasta, mikäli sydämeni asenne on se, että luovutan itseni Hänelle uudelleen jokapäivä ja pidän yhteyden Häneen...Nostin esille sen uskonnollisen ja peräti harhaanjohtavan teorian, jonka mukaan ihminen Jeesuksen vastaanottaessaan (=uskoon tullessaan) tulisi samantien puetuksi "Jeesuksen viattomuuteen".
Helluntailiikkeen piirissä yleinen oppi on, että Jumala katsoo ihmistä 'Jeesuksen läpi' ja näkee vain Hänen (Jeesuksen) viattomuuden.
On selvää tuollainen peitetarina on omiaan sumuttamaan uskovia välinpitämättömyyteen Jeesuksen seuraamisessa ja Jumalan tahdon tekemisessä. Miksi nähdä vaivaa uskon kilvoittelun ja pyhityksen tiellä; 'viisas' (!) helluntailainen pääsee paljon vähemmällä.
"Jaikalismin" mukaan ihmisessä on kaksi puolta kuten lantissa: puhdas puoli (Jeesus) ja syntinen puoli (arkielämän todellisuus). Haluaisinpa kysyä, kuinka hyvin Sinä osaat tuon opin perustella Jumalan sanalla. Vai oletko tuon näkemyksen kannalla?- Usko Toivonen
Usko Toivosen "usko" ei hänen viestistään päätellen näytä olevan Jumalan sanan pohjalla. 'Toivonen' on sentään jäljellä siitä, että hän vielä joskus ankkuroisi uskonsa lujasti Sanan kalliolle. Nyt "uskon" kulmakiveksi osoittautuu tarrautuminen jaikalin olkioppiin.
Usko Toivosen lainaama roomalaiskirjeen 15:10-14 (pitää olla Room.13) puhuu jaikalia vastaan. Esim. jakeen 12 sanoma ja kehotukset "pankaamme sentähden pois pimeyden teot, ja pukeutukaamme valkeuden varuksiin" ovat TÄYSIN poissa sekä jaikalin että Usko Toivosen viljelemistä maireista 'lupauksista'.
PS.
Jaikalin oma kunnollinen asiakommentti olisi todella paikallaan.Usko Toivonen roikkuu kaksin käsin kiinni Jeesuksessa Kristuksessa.
Enkä voi luvata kenellekään yhtään mitään taivaallisissa, se ei ole minun vallassani.
Voin vain kertoa Jeesuksesta, Hyvästä Paimenesta, ja kehottaa ihmisiä kääntymään Hänen tykönsä.
Hän johdattaa luokseen tulleita kulkemaan yhteen suuntaan.
Minä olen erehtyväinen, en ole täydellinen, teen virheitä kuten tuo väärä luku
15., kun piti olla 13.
Teen myös kieliopillisia virheitä tuon tuostakin, mutta ei ne minua murehduta,
minua murehduttaa palstan tila, uskovien keskinäinen riitely jne..
Kunpa palstalle tulisi joku Herran nöyrä palvelija, joka osaisi kirjoittaa siitä
lahjasta mikä meille on Jeesuksessa Kristuksessa annettu.
Silloin jäisi keskinäinen kyräily, kateus, itserakkaus, itsekukin löytäisi omista silmistään näkemisen esteet, pienet roskat toisten silmissä unohtuisivat, eikä
niitä tuotaisi suurenneltuina esille.
Syntiin ei tartuttaisi niin hanakasti "oman oikeassa olemisen" vuoksi
"Rakkaus ei tee lähimmäiselleen mitään pahaa" ( Room. 13:10 ). - Usko Toivonen
Minä takia Usko T. teet tahallisen ilkeän viittauksen "juoruihin"?
Eikö avauksessa ole lukuisia linkkejä suoraan jaikalin omiin kirjoituksiin. Miksi nimität jaikalin juttuja juoruiksi? Minä oletan hänen kirjoittavan vakavissaan oman uskonnäkemyksensä pohjalta.
Usko T., kunnioittakaamme edes sen verran jaikalin ja aivan jokaisen uskon näkemyksiä, ettemme niitä juoruiksi pilkkaisi. Tämän kirjoitan jaikalia puolustaakseni.Viittaan sillä iltapäivä lehtien tyyppiseen lööpillä myyntiin, lööpin tekstin näkevät
monet, mutta itse sisältö jää monien osalta lukematta.
Ja koska sanoin, etten kommentoi "kuulopuheiden ja juorujen" perusteella, tarkoitan sitä että, ensin tulee kuulla myös asianosaista itseään, ennenkuin kantaa voi ottaa tasapuolisesti. - Kerropas Semper
Nostin esille sen uskonnollisen ja peräti harhaanjohtavan teorian, jonka mukaan ihminen Jeesuksen vastaanottaessaan (=uskoon tullessaan) tulisi samantien puetuksi "Jeesuksen viattomuuteen".
Helluntailiikkeen piirissä yleinen oppi on, että Jumala katsoo ihmistä 'Jeesuksen läpi' ja näkee vain Hänen (Jeesuksen) viattomuuden.
On selvää tuollainen peitetarina on omiaan sumuttamaan uskovia välinpitämättömyyteen Jeesuksen seuraamisessa ja Jumalan tahdon tekemisessä. Miksi nähdä vaivaa uskon kilvoittelun ja pyhityksen tiellä; 'viisas' (!) helluntailainen pääsee paljon vähemmällä.
"Jaikalismin" mukaan ihmisessä on kaksi puolta kuten lantissa: puhdas puoli (Jeesus) ja syntinen puoli (arkielämän todellisuus). Haluaisinpa kysyä, kuinka hyvin Sinä osaat tuon opin perustella Jumalan sanalla. Vai oletko tuon näkemyksen kannalla?minulle mitä tarkoittaa vanhurskas?
Minä olen ymmärtänyt sen niin, että kun tulen uskoon, niin Jumala julistaa minut syyttömäksi ja katsoo silloin Jeesuksen täytettyyn työhön. En silti väitä, ettenkö voisi langeta ja olla Jumalalle tottelematon, mutta mikäli ymmärrän oman osuuteni siinä, niin silloin teen parannuksen välittömästi. Kaikesta huolimatta asemani Jumalan edessä ei muutu eli Hän katsoo minua edelleen Jeesuksen uhrityön läpi ja saan uskoa, että kun teen parannuksen ja antaudun Hänelle uudelleen, niin Hän auttaa, vapauttaa, johtaa jne..itse en voi tehdä muuta, kuin ottaa vararin itsestäni ja luottaa Häneen ja Hän sen tekee. Mitä tulee pyhitykseen, se on Jumalan työ meissä, kun me vaellamme Hänen tahtonsa mukaan - itse emme voi itseämme pyhittää - ja mitä tulee Jumalan tekoon meissä, niin Hän hoitaa sielumme haavoja, opettaa tuntemaan itseään ainavain syvemmin..jokainen koetus vie meitä ainavain syvempään Jumalan tuntemukseen..jne..(paljon jäi pois, mutta lyhyestä virsi kaunis..vaikka en itse kyllä ajattele noinkaan..) - Lisäyksenä vielä
Kerropas Semper kirjoitti:
minulle mitä tarkoittaa vanhurskas?
Minä olen ymmärtänyt sen niin, että kun tulen uskoon, niin Jumala julistaa minut syyttömäksi ja katsoo silloin Jeesuksen täytettyyn työhön. En silti väitä, ettenkö voisi langeta ja olla Jumalalle tottelematon, mutta mikäli ymmärrän oman osuuteni siinä, niin silloin teen parannuksen välittömästi. Kaikesta huolimatta asemani Jumalan edessä ei muutu eli Hän katsoo minua edelleen Jeesuksen uhrityön läpi ja saan uskoa, että kun teen parannuksen ja antaudun Hänelle uudelleen, niin Hän auttaa, vapauttaa, johtaa jne..itse en voi tehdä muuta, kuin ottaa vararin itsestäni ja luottaa Häneen ja Hän sen tekee. Mitä tulee pyhitykseen, se on Jumalan työ meissä, kun me vaellamme Hänen tahtonsa mukaan - itse emme voi itseämme pyhittää - ja mitä tulee Jumalan tekoon meissä, niin Hän hoitaa sielumme haavoja, opettaa tuntemaan itseään ainavain syvemmin..jokainen koetus vie meitä ainavain syvempään Jumalan tuntemukseen..jne..(paljon jäi pois, mutta lyhyestä virsi kaunis..vaikka en itse kyllä ajattele noinkaan..)Minä en todellakaan ajattele noin leväperäisesti, että luottaessani Jumalan armoon ja lahjavanhurskauteen, voisin tehdä syntiä mielinmäärin ja uskoa kaiken anteeksi.
Kerropas Semper kirjoitti:
minulle mitä tarkoittaa vanhurskas?
Minä olen ymmärtänyt sen niin, että kun tulen uskoon, niin Jumala julistaa minut syyttömäksi ja katsoo silloin Jeesuksen täytettyyn työhön. En silti väitä, ettenkö voisi langeta ja olla Jumalalle tottelematon, mutta mikäli ymmärrän oman osuuteni siinä, niin silloin teen parannuksen välittömästi. Kaikesta huolimatta asemani Jumalan edessä ei muutu eli Hän katsoo minua edelleen Jeesuksen uhrityön läpi ja saan uskoa, että kun teen parannuksen ja antaudun Hänelle uudelleen, niin Hän auttaa, vapauttaa, johtaa jne..itse en voi tehdä muuta, kuin ottaa vararin itsestäni ja luottaa Häneen ja Hän sen tekee. Mitä tulee pyhitykseen, se on Jumalan työ meissä, kun me vaellamme Hänen tahtonsa mukaan - itse emme voi itseämme pyhittää - ja mitä tulee Jumalan tekoon meissä, niin Hän hoitaa sielumme haavoja, opettaa tuntemaan itseään ainavain syvemmin..jokainen koetus vie meitä ainavain syvempään Jumalan tuntemukseen..jne..(paljon jäi pois, mutta lyhyestä virsi kaunis..vaikka en itse kyllä ajattele noinkaan..)Ilta on jo pitkällä, enkä minäkään aio vastata pitkästi.
Vanhurskaus Jumalan edessä tulee uskon kautta Jeesukseen.
Fil.3:9 "ja minun havaittaisiin olevan Hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;"
Paavali tuo edellä erinomaisen selvästi esiin sen, mikä on ehdoton edellytys uskon vanhurskaudelle: meidän tulee OLLA HÄNESSÄ, siis Kristuksessa Jeesuksessa.
Ellemme ole Kristuksessa (Room.8:1), meillä on vain omaa toivetta vanhurskaudesta. Sellainen toive on pelkkää höttöä, se on vailla Sanan pohjaa, koska silloin elämme omassa tahdossamme emmekä anna Jeesuksen elää meidän kauttamme.
Niin, vanhurskaus tulee siitä, että lakkaamme elämästä itsellemme. Meidän tulee olla Kristuksessa ja tehdä Jumalan tahto saadaksemme säilyttää sen uskon vanhurskauden, jonka Jumala meille lahjoittaa uskon kautta Hänen Poikaansa Jeesukseen.
Jaikalin muotoilema oma "vanhurskaus" on jotain muuta. Se on hämäystä, jonka takaa rotkottaa pukin sorkat, laittomuuden teot.
Tämä nyt tuli kohtuullisen suoraan sanottua, mutta ainakin tein selväksi sen, mitä Hengen köyhyydessä yritin sinulle osoittaa.- Toivottavasti Jaikal
Usko Toivonen kirjoitti:
Viittaan sillä iltapäivä lehtien tyyppiseen lööpillä myyntiin, lööpin tekstin näkevät
monet, mutta itse sisältö jää monien osalta lukematta.
Ja koska sanoin, etten kommentoi "kuulopuheiden ja juorujen" perusteella, tarkoitan sitä että, ensin tulee kuulla myös asianosaista itseään, ennenkuin kantaa voi ottaa tasapuolisesti.antaa nyt sitten vielä uuden selityksen näkemykselleen, ettei muiden tarvitse yrittää vääntää hänen käsityksiään muuksi ja varsinkin koska Semper vilpittömästi sitä häneltä odottaa.
Olisikin hienoa, jos nämä kaksi saisi kerrankin tuoda käsityksensä esille ilman muiden asiaan puuttumista - siitä voisi seurata viimein se, että lukijatkin ymmärtäisivät asian.
Ps. Mikäli se onnistuu heiltä..?! - Samaa mieltä olen
Ilta on jo pitkällä, enkä minäkään aio vastata pitkästi.
Vanhurskaus Jumalan edessä tulee uskon kautta Jeesukseen.
Fil.3:9 "ja minun havaittaisiin olevan Hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;"
Paavali tuo edellä erinomaisen selvästi esiin sen, mikä on ehdoton edellytys uskon vanhurskaudelle: meidän tulee OLLA HÄNESSÄ, siis Kristuksessa Jeesuksessa.
Ellemme ole Kristuksessa (Room.8:1), meillä on vain omaa toivetta vanhurskaudesta. Sellainen toive on pelkkää höttöä, se on vailla Sanan pohjaa, koska silloin elämme omassa tahdossamme emmekä anna Jeesuksen elää meidän kauttamme.
Niin, vanhurskaus tulee siitä, että lakkaamme elämästä itsellemme. Meidän tulee olla Kristuksessa ja tehdä Jumalan tahto saadaksemme säilyttää sen uskon vanhurskauden, jonka Jumala meille lahjoittaa uskon kautta Hänen Poikaansa Jeesukseen.
Jaikalin muotoilema oma "vanhurskaus" on jotain muuta. Se on hämäystä, jonka takaa rotkottaa pukin sorkat, laittomuuden teot.
Tämä nyt tuli kohtuullisen suoraan sanottua, mutta ainakin tein selväksi sen, mitä Hengen köyhyydessä yritin sinulle osoittaa.kanssasi, Semper! Olen itsekin huomannut, että et ole saanut vastausta niiltä, joilta olet sitä vilpittömästi pyytänyt ja selvää on, että palsta on täynnään niitä, jotka eivät halua kuolla itselleen, eikä luovuttaa itseään kokonaan Jumalalle.
Siunausta sinulle! - Usko Toivonen
Toivottavasti Jaikal kirjoitti:
antaa nyt sitten vielä uuden selityksen näkemykselleen, ettei muiden tarvitse yrittää vääntää hänen käsityksiään muuksi ja varsinkin koska Semper vilpittömästi sitä häneltä odottaa.
Olisikin hienoa, jos nämä kaksi saisi kerrankin tuoda käsityksensä esille ilman muiden asiaan puuttumista - siitä voisi seurata viimein se, että lukijatkin ymmärtäisivät asian.
Ps. Mikäli se onnistuu heiltä..?!Sitäpä minäkin toivoisin, että olisin näkemässä, kuinka veljet "jaikal" ja "Semper" kävisivät sisälle Uuden Jerusalemin porteista rinta rinnan, ja että itsekin saisin paikan sieltä, vaikka vain perimmäisestä nurkasta.
- Usko Toivonen
Samaa mieltä olen kirjoitti:
kanssasi, Semper! Olen itsekin huomannut, että et ole saanut vastausta niiltä, joilta olet sitä vilpittömästi pyytänyt ja selvää on, että palsta on täynnään niitä, jotka eivät halua kuolla itselleen, eikä luovuttaa itseään kokonaan Jumalalle.
Siunausta sinulle!Apostoli Paavali varmaankin on henkilö, joka meidän kaikkien mielestä antoi itsensä kokonaan Jumalan käyttöön.
Silti Paavali sanoi : " sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. "
Room. 7:19.
Paavali totesi myös: " Mekin olemme ihmisiä, yhtä vajavaisia kuin te " ( apt. 14:15 ) Usko Toivonen kirjoitti:
Apostoli Paavali varmaankin on henkilö, joka meidän kaikkien mielestä antoi itsensä kokonaan Jumalan käyttöön.
Silti Paavali sanoi : " sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. "
Room. 7:19.
Paavali totesi myös: " Mekin olemme ihmisiä, yhtä vajavaisia kuin te " ( apt. 14:15 )Usko T., ei Paavali tehnyt pahaa tietoisesti kuten harhaanjohtavasti ja ymmärtämättömästi annat ymmärtää.
Rm.7:19 "sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen."
Tarkkaa, miten Paavali kertoo edellisessä jakeessa, että "hänessä, hänen lihassaan, asu mitään hyvää".
Oletko koskaan miettinyt, mitä Paavali tarkoittaa?
Hän tarkoittaa sitä, että lihassa asuva paha ja synti (vrt. 1.Joh.1:8) tulee esiin tiedostamattomalta alueelta tekoina, jotka vasta jälkeenpäin huomaamme Jumalan tahdon vastaisiksi. Pyhä Henki ja Sanan valo paljastavat meille, että se ja se tottumus/teko olikin VÄÄRIN, se ei palvellut Jumalan tahtoa vaan syntiä.
Lihan tekojen poispaneminen ja kuolettaminen ristillä tarkoittaa juuri noita "ruumiin tekoja", Room.8:13 (UT1938). "Ruumiin teoilla" Paavali tarkoittaa NIMENOMAAN noita asioita, joita olemme tottuneet 'aina' tekemään, mutta jotka Jumalan Henki osoittaa synnillisiksi ja pois pantaviksi totuuden kuuliaisuudessa ja Herran pelossa.
Jumalan armo kasvattaa meitä, että löytäisimme nuo ruumiin teot ja hylkäisimme ne viemällä ne ristille, Tiit.2:11-12. Sillä kasvatuksen tiellä, pyhityksen Jeesus-tiellä meidän tulee kulkea.
Paavali EI tehnyt tietoista syntiä, hän kehottaa meitä: "Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja." 1.Kor.11:1.- Usko Toivonen
Usko T., ei Paavali tehnyt pahaa tietoisesti kuten harhaanjohtavasti ja ymmärtämättömästi annat ymmärtää.
Rm.7:19 "sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen."
Tarkkaa, miten Paavali kertoo edellisessä jakeessa, että "hänessä, hänen lihassaan, asu mitään hyvää".
Oletko koskaan miettinyt, mitä Paavali tarkoittaa?
Hän tarkoittaa sitä, että lihassa asuva paha ja synti (vrt. 1.Joh.1:8) tulee esiin tiedostamattomalta alueelta tekoina, jotka vasta jälkeenpäin huomaamme Jumalan tahdon vastaisiksi. Pyhä Henki ja Sanan valo paljastavat meille, että se ja se tottumus/teko olikin VÄÄRIN, se ei palvellut Jumalan tahtoa vaan syntiä.
Lihan tekojen poispaneminen ja kuolettaminen ristillä tarkoittaa juuri noita "ruumiin tekoja", Room.8:13 (UT1938). "Ruumiin teoilla" Paavali tarkoittaa NIMENOMAAN noita asioita, joita olemme tottuneet 'aina' tekemään, mutta jotka Jumalan Henki osoittaa synnillisiksi ja pois pantaviksi totuuden kuuliaisuudessa ja Herran pelossa.
Jumalan armo kasvattaa meitä, että löytäisimme nuo ruumiin teot ja hylkäisimme ne viemällä ne ristille, Tiit.2:11-12. Sillä kasvatuksen tiellä, pyhityksen Jeesus-tiellä meidän tulee kulkea.
Paavali EI tehnyt tietoista syntiä, hän kehottaa meitä: "Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja." 1.Kor.11:1.En ole havainnut tällä palstalla kenenkään Jeesukseen uskovan kehoittavan tekemään tahallisesti syntiä.
Mutta sen olen huomannut, että toisten sanomiksi ts. toisten suuhun ikäänkuin laitetaan häikäilemättömästi sanoja, joita asianosainen ei ole sanonut.
Toisten puolesta kylläkin tehdään johtopäätelmiä, eikä yleensä puolesta olemisen vuoksi vaan vastaan, tämä jos mikä on lihallisuutta.
Esim. tässä ketjussa vihjailet minun lupauksistani, vaikka en ole itsestäni mitään luvannut.
Jeesuksessa Kristuksessa veli on veljen puolesta.
P.s. Näitä omia tulkintoja " Paavali tarkoittaa " , näissä on mukana aina sitä lihallisuutta, pitäisi sanoa "minun mielestäni, Paavali tarkoitaa .. ". - boxy2
Usko Toivonen kirjoitti:
>>Jumala pukee välittömästi synnistä puhdistamansa ihmisen päälle Jeesuksen viattomuuden.Usko Toivonen
Kyllä se on kuvitteellista sanaleikkiä jota usko ei tarvitse.
Jumalan ei tarvitse pukea kenenkään päälle Jeesusta tai kääriä Jeesukseen, joten miksi noin lapsellista mielikuvaleikkiä pitää harrastaa.
Se on tietenkin jatkoa Paavalin mielikuvaleikeille, mutta sanoisin, on joutavaa sanailua. - Usko Toivonen
boxy2 kirjoitti:
Usko Toivonen
Kyllä se on kuvitteellista sanaleikkiä jota usko ei tarvitse.
Jumalan ei tarvitse pukea kenenkään päälle Jeesusta tai kääriä Jeesukseen, joten miksi noin lapsellista mielikuvaleikkiä pitää harrastaa.
Se on tietenkin jatkoa Paavalin mielikuvaleikeille, mutta sanoisin, on joutavaa sanailua.Raamatun ilmoitus pelastavasta uskosta, on usko Jumalan armoon Jeesuksen
täydellisen sovituksen kautta.
Ihminen, joko uskoo pelastukseen Jeesuksessa tai sitten ei usko.
Jos hän uskoo, niin Raamatun ilmoitus, ei pelkästään Paavalin kirjeissä, ilmoittaa Jeesuksen vanhurskauteen pukemisesta.
Esim:
Luuk. 24:49
Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
Ilm. 3:5
Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.
Perille ei pääse kukaan "omissa vaatteissaan", likaisissa vaatteissa, vaan lahjavaatteissa, jotka ovat Jeesuksen täydellisen syntisten syntien ( = likaiset vaatteet ) sovitustyön ansiosta.
13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
Ilm. 7.
Keitä he ovat?
14. .." he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä."
Perille päässeet ovat ottaneet vastaan Jeesuksen uhrautumisen heidän edestään.
Rakkaus, armo, pelastus Jeesuksessa Kristuksessa.
16. Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että hän antoi henkensä meidän edestämme; ( 1. Joh. 3:16 ) Usko Toivonen kirjoitti:
Raamatun ilmoitus pelastavasta uskosta, on usko Jumalan armoon Jeesuksen
täydellisen sovituksen kautta.
Ihminen, joko uskoo pelastukseen Jeesuksessa tai sitten ei usko.
Jos hän uskoo, niin Raamatun ilmoitus, ei pelkästään Paavalin kirjeissä, ilmoittaa Jeesuksen vanhurskauteen pukemisesta.
Esim:
Luuk. 24:49
Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
Ilm. 3:5
Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.
Perille ei pääse kukaan "omissa vaatteissaan", likaisissa vaatteissa, vaan lahjavaatteissa, jotka ovat Jeesuksen täydellisen syntisten syntien ( = likaiset vaatteet ) sovitustyön ansiosta.
13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
Ilm. 7.
Keitä he ovat?
14. .." he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä."
Perille päässeet ovat ottaneet vastaan Jeesuksen uhrautumisen heidän edestään.
Rakkaus, armo, pelastus Jeesuksessa Kristuksessa.
16. Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että hän antoi henkensä meidän edestämme; ( 1. Joh. 3:16 )Usko Toivonen, sinulla on se helluntailiikkeen pehmousko, jolla ei ole eikä sillä koskaan tule olemaan kunnon voittoa synnistä.
Sinulle riittää se voitto, olenko oikeassa, jonka Jeesus saavutti Golgatan ristillä. Muuta et tarvitse. Näin asia on helluntaissa.
Jos ja kun olet lukenut paljon Jumalan sanaa, niin et ole voinut olla huomaamatta, miten ratkaisevassa määrin pelastus on kiinni siitä, että myös meidän uskomme on oltava elävää ja voittavaa uskoa.
Jeesus voitti. Aivan oikein. Se on pelastuksemme AINOA perustus ja kulmakivi. Mutta myös meidän tulee voittaa synti omassa elämässä, pyhittyä Jumalan armon ja Pyhän Hengen voiman avulla. Heb.12:14.
Meitä EI ole kutsuttu vain jubileeraamaan Jeesuksen voittoa.
Meidät on kutsuttu tulemaan kaikessa vaelluksessa puhtaiksi;
täällä ajallisen vaelluksen aikana. SIINÄ on kutsumuksemme!
On aika irvokasta lukea Jeesuksen puhtaista vaatteista, jota puettaisiin sen päälle, joka EI OLE vastustanut syntiä omassa elämässään kaikin voimin, jopa verille asti kuten Heb.12 sanoo.
Usko Toivonen, älä yritä halventaa Jeesuksen evankeliumia.- Veli Pulkkinen
Usko Toivonen, sinulla on se helluntailiikkeen pehmousko, jolla ei ole eikä sillä koskaan tule olemaan kunnon voittoa synnistä.
Sinulle riittää se voitto, olenko oikeassa, jonka Jeesus saavutti Golgatan ristillä. Muuta et tarvitse. Näin asia on helluntaissa.
Jos ja kun olet lukenut paljon Jumalan sanaa, niin et ole voinut olla huomaamatta, miten ratkaisevassa määrin pelastus on kiinni siitä, että myös meidän uskomme on oltava elävää ja voittavaa uskoa.
Jeesus voitti. Aivan oikein. Se on pelastuksemme AINOA perustus ja kulmakivi. Mutta myös meidän tulee voittaa synti omassa elämässä, pyhittyä Jumalan armon ja Pyhän Hengen voiman avulla. Heb.12:14.
On aika irvokasta lukea Jeesuksen puhtaista vaatteista, jota puettaisiin sen päälle, joka EI OLE vastustanut syntiä omassa elämässään kaikin voimin, jopa verille asti kuten Heb.12 sanoo.
Usko Toivonen, älä yritä halventaa Jeesuksen evankeliumia.Tarkoittaako tämä sitä ""luonteenkehtiysoppia"", mitä eräässä kirkkokunnassa on sisällä käyty, kahden näkemyksen kanssa.
Toisessa on ajatuksesi mukaan otettava mukaan oma itsensäpelastus lakiosuus.
Eikös se riitä, mitä Pyhä Henki kasvattaessaan tekee ja muuttaa`Kristuksen kuvan kaltaisuuteen. Silloinhan työ Herrassa johtaa pyhitykseen.
Helposti teemme itsellemme taakan, verille asti taistelun nimissä.
Asian ymmärrän, mitä tuo tarkoittaa, mutta näkemyksesi voi johtaa harhaan.
Sama kuin eräs vastaavuus vuosikymmenten takaa, saarnamiehen lausahdus.
"Ellet tiedä, koska ja millä kellolyömällä olet tullut uskoon, niin et ole uskossa"""!.
Tuo lauseke sai erään nuoren yli 10 vuoden hirvittävään kahleeseen, jota rienaaja käytti hyväkseen.
On oltava tarkkana siitä, että mitä opettaa, sen perimmäisen sanomallisuuden suhteen. - Eenokki 12
Usko Toivonen, sinulla on se helluntailiikkeen pehmousko, jolla ei ole eikä sillä koskaan tule olemaan kunnon voittoa synnistä.
Usko Toivonen, älä yritä halventaa Jeesuksen evankeliumia.Onhan se hyvä kun näkee että joku muu kuin minä joka julistaa ristin oppia ja näkee kuinka Herra on ollut kanssani ja kanssamme, valheuskovaisia vastaan, siis ristin vihollisia.
Heille ominaista on että kun heiltä kysytään, miksi sinä joka kerskaat uskostasi et ole joutunut kaikkien ihmisten vihaamaksi? Sitten siitä riemastuen alkavat puhumaan rakkaudesta syyttäen että koska minä olen joutunut vihatuksi on se puute rakkaudesta jota muka näillä "paskiaisissa" on niin että silmät nenän vieressä palavat..
Tarkoitan "pehmouskolla" luterilaisia ja karismaattisia sellaisia.Semperillä on oikea suunta ja lopuksi että ei saa antaa periksi kenellekään jos kerran varmasti tietää olevan oikeassa
Teidän pitää tallata jumalattomat sanoo Raamattu.
Nyt he tallaavat meitä. Veli Pulkkinen kirjoitti:
Tarkoittaako tämä sitä ""luonteenkehtiysoppia"", mitä eräässä kirkkokunnassa on sisällä käyty, kahden näkemyksen kanssa.
Toisessa on ajatuksesi mukaan otettava mukaan oma itsensäpelastus lakiosuus.
Eikös se riitä, mitä Pyhä Henki kasvattaessaan tekee ja muuttaa`Kristuksen kuvan kaltaisuuteen. Silloinhan työ Herrassa johtaa pyhitykseen.
Helposti teemme itsellemme taakan, verille asti taistelun nimissä.
Asian ymmärrän, mitä tuo tarkoittaa, mutta näkemyksesi voi johtaa harhaan.
Sama kuin eräs vastaavuus vuosikymmenten takaa, saarnamiehen lausahdus.
"Ellet tiedä, koska ja millä kellolyömällä olet tullut uskoon, niin et ole uskossa"""!.
Tuo lauseke sai erään nuoren yli 10 vuoden hirvittävään kahleeseen, jota rienaaja käytti hyväkseen.
On oltava tarkkana siitä, että mitä opettaa, sen perimmäisen sanomallisuuden suhteen.Ei ole kysymys mistään "brainwashing"ista, ei se ole mitään ""luonteenkehtiysoppia"", kun tehdään Jumalan tahtoa ja noudatetaan uskon Hengessä Jeesuksen käskyjä.
"Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme Hänen käskynsä. Ja Hänen käskynsä eivät ole raskaat;" 1.Joh.5:3.
Veli Pulkkinen kysyt: >>Eikös se riitä, mitä Pyhä Henki kasvattaessaan tekee ja muuttaa`Kristuksen kuvan kaltaisuuteen. Silloinhan työ Herrassa johtaa pyhitykseen.- Veli Pulkkinen
Ei ole kysymys mistään "brainwashing"ista, ei se ole mitään ""luonteenkehtiysoppia"", kun tehdään Jumalan tahtoa ja noudatetaan uskon Hengessä Jeesuksen käskyjä.
"Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme Hänen käskynsä. Ja Hänen käskynsä eivät ole raskaat;" 1.Joh.5:3.
Veli Pulkkinen kysyt: >>Eikös se riitä, mitä Pyhä Henki kasvattaessaan tekee ja muuttaa`Kristuksen kuvan kaltaisuuteen. Silloinhan työ Herrassa johtaa pyhitykseen.Sempperille.
ts. liikumme asiassa moraalietiikan käsityksessä, mikä vaikuttaa meidän käsityksessämme oikeasta ja väärästä.
Niin, kysyn tästä johtuen sinun ””oikean ja väärän!!”” mitta-asteikosta, mikä sen määrittää, jotta se Hänen ristinsä ja minun ristini kohtaa toisensa, jotta taistelu lihaa vastaan on terveellä pohjalla.
ps. Olin lukutaitoinen ja ymmärsin kirjoituksesi, joten tavallaan vastasitkin, mutta asiaa vielä pikkaisen silti penkaisen aivonystyröistäsi. - Usko Toivonen
Usko Toivonen, älä yritä halventaa Jeesuksen evankeliumia.Ensinnäkin kommenttini oli vastaus "body2" nimimerkille, aiheesta puetaanko vai
ei Jeesuksen armoon.
Katsotaanpas nyt sitten sitä, missä vaiheessa; pitääkö olla itse itsensä puhdistama, omilla ansioillaan, ennenkuin puetaan Jeesukseen.
Pietari kertaa apostolien kokouksessa ( Apt. 15.) tapahtumia Korneliuksen kodissa ( Apt. 10.).
8. Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9. eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
Pelastuksen evankeliumin kuullet saivat lahjaksi Pyhän Hengen Jumalan uskolla puhdistamaan sydämeen.
Sanassa sanotaan " Jumala kuulee puhdassydämisiä".
Miksi?
Gal. 4:6 Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"
Jumalan lapsi on varustettu, puettu Jeesuksen Hengellä.
"Minä olen teidän kanssanne maailman loppuun asta"
Osaako ihminen puhdistta itsensä:
26. Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
27. Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
Room. 8.
Ei siis osaa, koska ihminen ei edes tiedosta kaikkia tekemisiään Jumalan
edessä.
Meidän ei todellakaan tulee halventaa Jumalan armoa, kliinnittämällä katseemme itseemme, vaan uskon alkajaan ja vaikuttajaan.
Silloin me näemme myös kanssaihmisemme.
Jeesus kysyy - rakastatko sinä minua, tai - miksi minua vainoat- ? - epätäydellisyys
Eenokki 12 kirjoitti:
Onhan se hyvä kun näkee että joku muu kuin minä joka julistaa ristin oppia ja näkee kuinka Herra on ollut kanssani ja kanssamme, valheuskovaisia vastaan, siis ristin vihollisia.
Heille ominaista on että kun heiltä kysytään, miksi sinä joka kerskaat uskostasi et ole joutunut kaikkien ihmisten vihaamaksi? Sitten siitä riemastuen alkavat puhumaan rakkaudesta syyttäen että koska minä olen joutunut vihatuksi on se puute rakkaudesta jota muka näillä "paskiaisissa" on niin että silmät nenän vieressä palavat..
Tarkoitan "pehmouskolla" luterilaisia ja karismaattisia sellaisia.Semperillä on oikea suunta ja lopuksi että ei saa antaa periksi kenellekään jos kerran varmasti tietää olevan oikeassa
Teidän pitää tallata jumalattomat sanoo Raamattu.
Nyt he tallaavat meitä."Heille ominaista on että kun heiltä kysytään, miksi sinä joka kerskaat uskostasi et ole joutunut kaikkien ihmisten vihaamaksi? "
Osa kiihkouskovista itse käyttäytyy kerrassaan röyhkeästi, epäkunnioittavasti, argressiivisesti ja vihamielisesti kanssaan eri miletä olevia kohtaan, että heidät on jo tervemielisyyden nimissä on hyvä työntää syrjään.
Näille paranoiaisille extremisti-kiihkoilijoille vainoksi ja vihatuksi tulemiseen tunteeseen riittää jo se, että heidän kanssaan on eri mieltä.
"Teidän pitää tallata jumalattomat sanoo Raamattu."
Tuo Raamatun varjolla vihan lietsonta tuo mileen islamilaisen maailman nykypäiväkin Koraanin varjossa olevan realiteetin. Extremisti-kiihkoilijoille heidän kanssaan eri mieltä olevat ovat ns. jumalattomia ja heidät tulee tallata ja tappaa. Vanha Testamentti onkin aivan poikkeusellisen väkivaltainen.
Pikemminkin demonistista meninkiä ja erityisen kaukana Jeesuksen kaksoiskäskystä ja käskystä rakastaa jopa vihollistaan.
Monet uskonnot ovat todelisuudessa epäterveitä ja sairaan vihan lietsojia.
- Vihbojb
Miksi täällä puhutaan itsestä ja toisista, mutta ei Jeesuksesta?
- Usko Toivonen
>> Miksi täällä puhutaan itsestä ja toisista, mutta ei Jeesuksesta? >>
Hyvä kysymys!
On täällä joskus sentään Jeesusta kirkastavia kirjoituksia, mutta liian usein Herra saa jäädä selän taakse piiloon.
Lihallisuus pääsee liikaa esille, kateus, ylpeys, itsensä ylentäminen, oikeassa olemisen pakkomielle, palstalla on jatkuva valtataistelu menossa.
Loppujen lopuksihan tämä palsta on enimmäkseen maallinen palsta, ja ei-helluntalaiset ovat melkein poikkeuksetta äänessä.
Apostolien sanoma oli " antakaa pelastaa itsenne " " antakaa sovittaa itsenne ",
eikä suinkaan "sovittakaa itsenne" tai "pelastakaa itsenne". - Hyvä, hyvä!
Usko Toivonen kirjoitti:
>> Miksi täällä puhutaan itsestä ja toisista, mutta ei Jeesuksesta? >>
Hyvä kysymys!
On täällä joskus sentään Jeesusta kirkastavia kirjoituksia, mutta liian usein Herra saa jäädä selän taakse piiloon.
Lihallisuus pääsee liikaa esille, kateus, ylpeys, itsensä ylentäminen, oikeassa olemisen pakkomielle, palstalla on jatkuva valtataistelu menossa.
Loppujen lopuksihan tämä palsta on enimmäkseen maallinen palsta, ja ei-helluntalaiset ovat melkein poikkeuksetta äänessä.
Apostolien sanoma oli " antakaa pelastaa itsenne " " antakaa sovittaa itsenne ",
eikä suinkaan "sovittakaa itsenne" tai "pelastakaa itsenne".>>Apostolien sanoma oli " antakaa pelastaa itsenne " " antakaa sovittaa itsenne ",
eikä suinkaan "sovittakaa itsenne" tai "pelastakaa itsenne". - Usko Toivonen
Hyvä, hyvä! kirjoitti:
>>Apostolien sanoma oli " antakaa pelastaa itsenne " " antakaa sovittaa itsenne ",
eikä suinkaan "sovittakaa itsenne" tai "pelastakaa itsenne".Pelastuksen evankeliumi on myös lapsia varten.
- lihalta ei kysytä mi
Eiköhän se ole sillä tavalla että se osa jonka Jeesus puhdistaa se on satapuhdasta mutta sellaisenkaan lihalle ei tapahdu siinä hetkessä yhtään mitään.
Tästä lähtökohdasta ei pitäisi olla kovin vaikeaa ponnistaa ymmärtämään millainen on ihminen uudestisyntyneenä ja ilman sitä.
Liha laitetaan edelleen hautaan ihan samalla tavalla olkoot uskova tai -komaton joka mielestä kertoo vain sen, että Jumalan pyhän Hengen työ ei primääristi kosketa lihaa mitenkään.
Ainoaksi vaihtoehdoksi jää alistaa liha Pyhän Hengen kautta ja avulla vaiteliaaksi matkakumppaniksi ja Jumalan orjaksi oikein ymmärrettynä, joka on täälläkin todellista harvinaisuutta.Hengellisesti ja Raamatun käsitteillä puhuttuna lihan paikka on ristillä. Vaiteliaaksi matkakumppaniksi, kuten ilmaisit asian, liha EI KOSKAAN suostu. Ristin ottaminen ja itsensä kieltäminen Jeesuksen käskyjen mukaisesti merkitsee nimenomaan ja vain oman itsekkään ja pahan luonnon kuolettamista ristillä. Juuri sitä Jeesus tarkoittaa.
"Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen." Gal.5:24.
Tässä EI puhuta vaiteliaista matkakumppaneista vaan ristille naulitusta lihasta himoineen ja haluineen. Paavalin opetus on tarkalleen samaa kuin hänen Mestarinsa ja Herransa Jeesuksen.
Aikamuoto "ovat ristiinnaulinneet" merkitsee, että risti on otettu "tähän päivään saakka". Huomenna tulee uusi kilvoitus, uusi itsensä kieltäminen, uusi oman ristin ottaminen. Uutta poispantavaa ja lihallisen tahdon kuolettamista riittää JOKAISELLE päivälle.- lihan vaientaja
Hengellisesti ja Raamatun käsitteillä puhuttuna lihan paikka on ristillä. Vaiteliaaksi matkakumppaniksi, kuten ilmaisit asian, liha EI KOSKAAN suostu. Ristin ottaminen ja itsensä kieltäminen Jeesuksen käskyjen mukaisesti merkitsee nimenomaan ja vain oman itsekkään ja pahan luonnon kuolettamista ristillä. Juuri sitä Jeesus tarkoittaa.
"Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen." Gal.5:24.
Tässä EI puhuta vaiteliaista matkakumppaneista vaan ristille naulitusta lihasta himoineen ja haluineen. Paavalin opetus on tarkalleen samaa kuin hänen Mestarinsa ja Herransa Jeesuksen.
Aikamuoto "ovat ristiinnaulinneet" merkitsee, että risti on otettu "tähän päivään saakka". Huomenna tulee uusi kilvoitus, uusi itsensä kieltäminen, uusi oman ristin ottaminen. Uutta poispantavaa ja lihallisen tahdon kuolettamista riittää JOKAISELLE päivälle.No kun kukaan ei ole vielä sitä lihaansa naulinnut konkreeettisesti, niin lienee samanarvoista puhua jonkin asian käytännön ulottuvuudesta jopa parilla eri termillä.
Kuten tiedämme, Jeesuksen lihaa ei tarvinnut naulita joka päivä, Hän oli vain kerran Golgatalla, mutta me teemme sitä tunnin kerrallaan ja jos siis tunnin välein vaiennan lihani Pyhän Hengen kautta, sen hedelmä on tasan yhtä arvokas kuin suurella ja puuhakkaalla innolla kirjoitettu teksti sanatarkasti Raamattua lukien.
Mutta todella on hyvä pysyä Raamatun tekstissä kunhan myös ymärrämme mitä luemme. lihan vaientaja kirjoitti:
No kun kukaan ei ole vielä sitä lihaansa naulinnut konkreeettisesti, niin lienee samanarvoista puhua jonkin asian käytännön ulottuvuudesta jopa parilla eri termillä.
Kuten tiedämme, Jeesuksen lihaa ei tarvinnut naulita joka päivä, Hän oli vain kerran Golgatalla, mutta me teemme sitä tunnin kerrallaan ja jos siis tunnin välein vaiennan lihani Pyhän Hengen kautta, sen hedelmä on tasan yhtä arvokas kuin suurella ja puuhakkaalla innolla kirjoitettu teksti sanatarkasti Raamattua lukien.
Mutta todella on hyvä pysyä Raamatun tekstissä kunhan myös ymärrämme mitä luemme.Kuten tiedämme Jeesuksen via dolorosa ei ollut vain Jerusalemin kujilla pitkänäperjaina Golgatan kummulle päättynyt vaellus.
Kuten tiedämme (tai ainakin pitäisi tietää) Jeesus oli kaikessa kiusattu SAMALLA tavalla kuin mekin.
Hän voitti JOKAISEN kiusauksen toisin kuin me. Jeesus EI tehnyt ainuttakaan syntiä toisin kuin me.
Tämä sinun pitäisi tietää. Sovintoverensä Hän vuodatti Golgatan ristinpuulla; se on niin ja aamen. Mutta itsensä ja oman tahtonsa Jeesus kielsi jokaikinen päivä vaeltaessaan itsensä nöyryyttäen ja kärsien maan päällä.
"Sillä sentähden, että Hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi Hän kiusattuja auttaa." Heb.2:18.
"Hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti." Fil.2:8.
"Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan Hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt." Joh.6:38.- kuva kielessä
Kuten tiedämme Jeesuksen via dolorosa ei ollut vain Jerusalemin kujilla pitkänäperjaina Golgatan kummulle päättynyt vaellus.
Kuten tiedämme (tai ainakin pitäisi tietää) Jeesus oli kaikessa kiusattu SAMALLA tavalla kuin mekin.
Hän voitti JOKAISEN kiusauksen toisin kuin me. Jeesus EI tehnyt ainuttakaan syntiä toisin kuin me.
Tämä sinun pitäisi tietää. Sovintoverensä Hän vuodatti Golgatan ristinpuulla; se on niin ja aamen. Mutta itsensä ja oman tahtonsa Jeesus kielsi jokaikinen päivä vaeltaessaan itsensä nöyryyttäen ja kärsien maan päällä.
"Sillä sentähden, että Hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi Hän kiusattuja auttaa." Heb.2:18.
"Hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti." Fil.2:8.
"Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan Hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt." Joh.6:38.Juu juu en ole eri mieltä en vaan pidä tärkeilevästä tyylistä, siinä kaikki.
Ihan jokaiseen viestiin ei ole pakko kirjoittaa kaikkea mistä saattaisi olla tietoinen jopa.
voisin tuohon jatkaa vaikka kymmenen aanelosta aiheesta mutta en jatka koska ASIA selviää pienemmälläkin touhukkuudella.
jos siis minä pidän lihani hiljaisena sama millä termillä, se lienee sama asia kuin jos sinä pidät oman lihasi hiljaa omalla termilläsi.
Koska kumpikin olemme poissa Raamatusta ilman sen konkreettista ristille naulaamista.
eli Paavali käyttää kuvakieltä, j a minä käytän omaa kuvakieltäni.
piste kuva kielessä kirjoitti:
Juu juu en ole eri mieltä en vaan pidä tärkeilevästä tyylistä, siinä kaikki.
Ihan jokaiseen viestiin ei ole pakko kirjoittaa kaikkea mistä saattaisi olla tietoinen jopa.
voisin tuohon jatkaa vaikka kymmenen aanelosta aiheesta mutta en jatka koska ASIA selviää pienemmälläkin touhukkuudella.
jos siis minä pidän lihani hiljaisena sama millä termillä, se lienee sama asia kuin jos sinä pidät oman lihasi hiljaa omalla termilläsi.
Koska kumpikin olemme poissa Raamatusta ilman sen konkreettista ristille naulaamista.
eli Paavali käyttää kuvakieltä, j a minä käytän omaa kuvakieltäni.
pisteEn vertaisi sinun (Ved2?) kuvakieltäsi apostoli Paavalin sanoihin, jotka ovat Jumalan Pyhän Hengen ilmoittamaa totuuden sanaa.
>>Paavali käyttää kuvakieltä, j a minä käytän omaa kuvakieltäni.- Ved.2
En vertaisi sinun (Ved2?) kuvakieltäsi apostoli Paavalin sanoihin, jotka ovat Jumalan Pyhän Hengen ilmoittamaa totuuden sanaa.
>>Paavali käyttää kuvakieltä, j a minä käytän omaa kuvakieltäni.Mistä Semper päättelee, että kirjoittaisin puskista? En kirjoittele ihan itsekunnioituksen periaatteesta. Voisitko SF ihan samasta syystä kertoa itse, että milloin kirjoitat itse piiloviestejä? Olethan kunniallisesti kirjautunut omalla nimimerkkilläsi, sinisellä, Semper Fidelis. Antaa pikemminkin ymmärtää, että kaveri ei ainakaan puskista kirjoittele ! Vai mikä onkaan taktiikkana?
Itse käytän omaa nimimerkkiä vain teknisistä syistä. Mutta en kirjoittele takaa, piilosta muilla nikeillä.
Jos itse ottaisin kantaa noihin teksteihin, niin kieltämättä olet "touhuinen". Minusta siinä on tiettyä rauhattomuutta, etsintää. Onko jotain pakonomaista julistusta oman sielunsa rauhan etsimisessä? Vaikka otsikko antaa aihetta vastata synnin problematiikkaan, niin mikä on oma suhteesi siihen? Tunnetko olosi levottomaksi?
Kaikella kunnioituksella, ystäväsi Ved.2 Ved.2 kirjoitti:
Mistä Semper päättelee, että kirjoittaisin puskista? En kirjoittele ihan itsekunnioituksen periaatteesta. Voisitko SF ihan samasta syystä kertoa itse, että milloin kirjoitat itse piiloviestejä? Olethan kunniallisesti kirjautunut omalla nimimerkkilläsi, sinisellä, Semper Fidelis. Antaa pikemminkin ymmärtää, että kaveri ei ainakaan puskista kirjoittele ! Vai mikä onkaan taktiikkana?
Itse käytän omaa nimimerkkiä vain teknisistä syistä. Mutta en kirjoittele takaa, piilosta muilla nikeillä.
Jos itse ottaisin kantaa noihin teksteihin, niin kieltämättä olet "touhuinen". Minusta siinä on tiettyä rauhattomuutta, etsintää. Onko jotain pakonomaista julistusta oman sielunsa rauhan etsimisessä? Vaikka otsikko antaa aihetta vastata synnin problematiikkaan, niin mikä on oma suhteesi siihen? Tunnetko olosi levottomaksi?
Kaikella kunnioituksella, ystäväsi Ved.2Ystävälleni Ved.2:lle. En ole erehtymätön, enkä ole sellaiseksi näillä näkymin yltämässä. Niin, vasta kerran kirkkaudessa, kunhan toivon mukaan sinne pääsemme, vajavaisuus katoaa ja täydellisyys alkaa:
"Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan." 1.Kor.13:12.
Et siis ollut "kuva kielessä". Mitä touhuun tulee, niin nyt on aika tehdä se, mitä tehdä voidaan evankeliumin ja totuuden hyväksi. Minulla on 'täysi rauha rinnassain', olenhan totuuden Jeesuksessa löytänyt Jumalan sanomattoman armon ja laupeuden kautta.
Synnin suhteen minulla on omassa elämässäni juuri se periaate, jota haluan jakaa toisillekin. Se on tämä Pietarin kuuluttama periaate:
"Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä -". 1.Piet.4:1.
Usko Toivonen, oletko kuulolla: tarkoitan 'maireilla lupauksilla' sitä kritiikitöntä hyväksyntää, jonka annat jaikalin hehkutukselle:
>>Jumala pukee Jeesuksen täysin synnittömän elämän uskovan päälle. Tämä on Jumalan vanhurskaus. Se on se synnittömyys ja viattomuus ja puhtaus joka sinulla ja minulla oli syntyessämme.>Olemme siis yhtä vanhurskaita kuin mitä Herra Jeesus Kristus oli lihansa päivinä. Nyt Jumala näkee Jeesukseen uskovan pukeutuneena Kristuksen vanhurskauteen. Kukaan ei voi olla vanhurskaampi kuin Herra Jeesus. Mutta olemme yhtä vanhurskaita kuin Herra Jeesus kun olemme uskossa Häneen.- Usko Toivonen
Niin kuin jo totesin, en lähde kommentoimaan "jaikalin" kommentin lainaustasi, koska saattaisin tehdä vääryyttä nm. "jaikalille".
Voisin toki arvailla, että kyseessä voisi olla Gal 2:20 jae, johon hänen kirjoituksensa perustuu, mutta parempi on olla arvailematta.
Tuohon viimeiseen kappaleeseen on myös parempi jättää kommentoimatta, muutoin kuin että, Jeesus tuli syntisiä varten.
"Niille, jotka ovat meidän Jumalamme ja Vapahtajamme
Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa
saaneet yhtä kallisarvoisen uskon kuin mekin"
Onhan Kristus, johon olemme puetut, Vanhurskas.
Ne, jotka ovat upotetut Kristukseen,
ovat upotetut Jumalan Vanhurskauteen.
"Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut,
olette Kristuksen päällenne pukeneet."Allaoleva viesti on sinulle kalamos. Kiitos sinulle viestistäsi ja tulevasta vastauksestasi.
Olet hyvä kirjoittaja, henkilökohtaiset opetussivut webissä ym.
Niinpä kannustan sinua näin keskustelutilanteessa panemaan eloa ja lämpöä tekstiisi. Pakko tunnustaa, että minulle sinun viestisi tuntuvat etäisiltä. Ne tuovat usein mieleen kalamoksen (ruoko) sijasta kalmoksen tai muumion. Vaasan marssissa sanotaan:
"Pois unteluus ja hervakkuus!
|: Niin onnehen maan pohjoisen :|
vie kunto, työ sen poikien,
niin onnehen maan pohjoisen
vie kunto työ sen poikien."
Iloista Ystävänpäivää ja väriä sekä selkeyttä repliikkeihin!
SFSemper.Fidelis kirjoitti:
Allaoleva viesti on sinulle kalamos. Kiitos sinulle viestistäsi ja tulevasta vastauksestasi.
Olet hyvä kirjoittaja, henkilökohtaiset opetussivut webissä ym.
Niinpä kannustan sinua näin keskustelutilanteessa panemaan eloa ja lämpöä tekstiisi. Pakko tunnustaa, että minulle sinun viestisi tuntuvat etäisiltä. Ne tuovat usein mieleen kalamoksen (ruoko) sijasta kalmoksen tai muumion. Vaasan marssissa sanotaan:
"Pois unteluus ja hervakkuus!
|: Niin onnehen maan pohjoisen :|
vie kunto, työ sen poikien,
niin onnehen maan pohjoisen
vie kunto työ sen poikien."
Iloista Ystävänpäivää ja väriä sekä selkeyttä repliikkeihin!
SFKeskustelun pitäisi edetä niin,
että kommentoidaan edellisessä viestissä
esille tullutta asiaa, ei kirjoittajaa.
Minä kommentoin loistavaa avaustasi siitä,
kuinka Jumala pukee välittömästi
synnistä puhdistamansa ihmisen päälle
Jeesuksen viattomuuden eli vanhurskauden.
Eli meidät upotetaan Häneen.
Kun olemme upotetut Häneen,
niin me olemme upotetut samalla Jumalan Vanhurskauteen.
Nyt sinun kuuluisi vastata tähän.
Esimerkiksi kertoa, että niin asia on,
Semperkin on upotettu Jumalan Vanhurskauteen ja Rakkauteen
eli Jeesukseen Kristukseen.
Tai jos näin ei ole, niin sitten voi vastata,
että Semper ei ole vielä Kristukseen kätketty.
Ja jos olet sitä mieltä, että kukaan ei ole, niin voit kertoa senkin.
Mutta ilveilyt ja herjaukset muumiosta tai kalmoksesta,
joita sinä harrastat, eivät kuulu ollenkaan keskusteluun,
vaan tuollaiset ovat asiattomia viestejä.
Tuollaiset ilvehtimiset eivät myöskään
Jumalan Sanan mukaan kuulu
Kristuksessa olevan ihmisen tunnusmerkistöön.kalamos kirjoitti:
Keskustelun pitäisi edetä niin,
että kommentoidaan edellisessä viestissä
esille tullutta asiaa, ei kirjoittajaa.
Minä kommentoin loistavaa avaustasi siitä,
Nyt sinun kuuluisi vastata tähän.
Mutta ilveilyt ja herjaukset muumiosta tai kalmoksesta,
joita sinä harrastat, eivät kuulu ollenkaan keskusteluun,
vaan tuollaiset ovat asiattomia viestejä.
Tuollaiset ilvehtimiset eivät myöskään
Jumalan Sanan mukaan kuulu
Kristuksessa olevan ihmisen tunnusmerkistöön.Yhtä hyvin minä voisin sanoa sinun monotonista esitystäsi ilveilyksi Jumalan sanan kustannuksella.
Sekoitat harhauttavasti Raamatun jakeiden väliin (ilman jaeviittauksia) omia ajatusrakenteitasi ja välikommenttejasi. Tuloksena on sekoitus, jolla osaat hyvin ohjailla Sanaa tuntemattomia ihmisiä harhapoluille.
Annan ystävällisen ohjeen/pyynnön:
tee selvä ero omien aforismiesi ja Jumalan Sanan välille.
Vähin mitä lukijana voi pyytää, on Raamatun tekstin asettaminen selvällä tavalla erilleen ja sen varustaminen merkinnöillä, joista nähdään, mitä Raamatun kohtia olet kulloinkin lainaamassa.Semper.Fidelis kirjoitti:
Yhtä hyvin minä voisin sanoa sinun monotonista esitystäsi ilveilyksi Jumalan sanan kustannuksella.
Sekoitat harhauttavasti Raamatun jakeiden väliin (ilman jaeviittauksia) omia ajatusrakenteitasi ja välikommenttejasi. Tuloksena on sekoitus, jolla osaat hyvin ohjailla Sanaa tuntemattomia ihmisiä harhapoluille.
Annan ystävällisen ohjeen/pyynnön:
tee selvä ero omien aforismiesi ja Jumalan Sanan välille.
Vähin mitä lukijana voi pyytää, on Raamatun tekstin asettaminen selvällä tavalla erilleen ja sen varustaminen merkinnöillä, joista nähdään, mitä Raamatun kohtia olet kulloinkin lainaamassa.Minä kommentoin loistavaa avaustasi siitä,
Nyt sinun kuuluisi vastata tuohon.
Kirjoitatko yhtenä pötkönä Raamatun sanoja ja omia sanojasi?
Vähemmän hämäävää olisi, jos laittaisit Raamatun jakeet paremmin erilleen ja varustaisit lainauksesi luku- ja jaemerkinnöillä.Tällä kertaa kirjoitin,
mutta erotin toki Suorat lainaukset Raamatusta lainausmerkeillä.
Itse asiassa viestini ovat pääsääntöisesti
lähes suoria lainauksia Raamatusta alusta loppuun saakka.
Eli mitään omiani en kirjoita.kalamos kirjoitti:
Tällä kertaa kirjoitin,
mutta erotin toki Suorat lainaukset Raamatusta lainausmerkeillä.
Itse asiassa viestini ovat pääsääntöisesti
lähes suoria lainauksia Raamatusta alusta loppuun saakka.
Eli mitään omiani en kirjoita.Kiitos eloisasta vastauksestasi, myös 14.2.2013 klo 10:39.
Hieman yllättäen kiittelet 'loistavaa avaustani' ja, mikä vielä erikoisempaa, kaipaat minun kommenttiani omaan avukseeni!
Herää kysymys, oletkohan lainkaan lukenut avauskirjoituksiani.
Otan pitkän lainauksen tämän aamun viestistäni; ehkä siitä löydät suoran kommenttini sinun uskonnolliseen visioosi, jonka mukaan >>Jumala pukee välittömästi synnistä puhdistamansa ihmisen päälle Jeesuksen viattomuuden eli vanhurskaudenJumala pukee Jeesuksen täysin synnittömän elämän uskovan päälle. Tämä on Jumalan vanhurskaus. Se on se synnittömyys ja viattomuus ja puhtaus joka sinulla ja minulla oli syntyessämme.>Olemme siis yhtä vanhurskaita kuin mitä Herra Jeesus Kristus oli lihansa päivinä. Nyt Jumala näkee Jeesukseen uskovan pukeutuneena Kristuksen vanhurskauteen. Kukaan ei voi olla vanhurskaampi kuin Herra Jeesus. Mutta olemme yhtä vanhurskaita kuin Herra Jeesus kun olemme uskossa Häneen.Semper.Fidelis kirjoitti:
Kiitos eloisasta vastauksestasi, myös 14.2.2013 klo 10:39.
Hieman yllättäen kiittelet 'loistavaa avaustani' ja, mikä vielä erikoisempaa, kaipaat minun kommenttiani omaan avukseeni!
Herää kysymys, oletkohan lainkaan lukenut avauskirjoituksiani.
Otan pitkän lainauksen tämän aamun viestistäni; ehkä siitä löydät suoran kommenttini sinun uskonnolliseen visioosi, jonka mukaan >>Jumala pukee välittömästi synnistä puhdistamansa ihmisen päälle Jeesuksen viattomuuden eli vanhurskaudenJumala pukee Jeesuksen täysin synnittömän elämän uskovan päälle. Tämä on Jumalan vanhurskaus. Se on se synnittömyys ja viattomuus ja puhtaus joka sinulla ja minulla oli syntyessämme.>Olemme siis yhtä vanhurskaita kuin mitä Herra Jeesus Kristus oli lihansa päivinä. Nyt Jumala näkee Jeesukseen uskovan pukeutuneena Kristuksen vanhurskauteen. Kukaan ei voi olla vanhurskaampi kuin Herra Jeesus. Mutta olemme yhtä vanhurskaita kuin Herra Jeesus kun olemme uskossa Häneen.Avauksesi oli loistava.
Sen jälkeiset kommenttisi ovat sellaisia,
että niitä en alennu kommentoimaan.
Keskustelen mielelläni kanssani Jumalan Vanhurskaudesta.
Mutta en keskustele kanssasi Jaikalista, Usko Toivosesta jne.
Mutta jos halaut kertoa jotain siitä vanhurskaudesta,
jonka sinä olet lahjana Jumalalta saanut,
niin oi kuinka mielelläni kuuntelen vuodatustasi.kalamos kirjoitti:
Avauksesi oli loistava.
Sen jälkeiset kommenttisi ovat sellaisia,
että niitä en alennu kommentoimaan.
Keskustelen mielelläni kanssani Jumalan Vanhurskaudesta.
Mutta en keskustele kanssasi Jaikalista, Usko Toivosesta jne.
Mutta jos halaut kertoa jotain siitä vanhurskaudesta,
jonka sinä olet lahjana Jumalalta saanut,
niin oi kuinka mielelläni kuuntelen vuodatustasi.Alennut kuitenkin (tai paremminkin ylennyt) vaatimaan minulta henkilökohtaista vuodatusta (!) upotuksistani sinun muotoilemiin uskonnollisiin tunnetiloihin. Salli minun sanoa, oletpa röyhkeä.
Yhden lupaan vilpittömällä ja lämpimällä sydämellä, kal(a)mos:
en tule missään olosuhteissa narahtamaan sinun huijaavan ja manipulatiivisen käsittelysi objektiksi. Lupaan sen, ihan oikeasti;).
Olet ehkä tottunut näkemään Kuhlman-Hinn-Selkomaa-etc. taikurien manifestaatioissa, miten ihmiset moksahtavat kuka milläkin tavalla. Nyt sinun pitää kal(a)mos uskoa: minua ei yksikään mesmeristi olipa kuinka nimekäs tahansa tule kaatamaan henkiensä voimalla.
Tämän pitäisi olla selvää ja ymmärrettävää tekstiä, eikö vain!
Ystävällisesti ja vilpittömästi, rohkeasti vain Jeesukseen uskoen,
SF- ärtsyä tekstiä
Alennut kuitenkin (tai paremminkin ylennyt) vaatimaan minulta henkilökohtaista vuodatusta (!) upotuksistani sinun muotoilemiin uskonnollisiin tunnetiloihin. Salli minun sanoa, oletpa röyhkeä.
en tule missään olosuhteissa narahtamaan sinun huijaavan ja manipulatiivisen käsittelysi objektiksi. Lupaan sen, ihan oikeasti;).
Olet ehkä tottunut näkemään Kuhlman-Hinn-Selkomaa-etc. taikurien manifestaatioissa, miten ihmiset moksahtavat kuka milläkin tavalla. Nyt sinun pitää kal(a)mos uskoa: minua ei yksikään mesmeristi olipa kuinka nimekäs tahansa tule kaatamaan henkiensä voimalla.
SFOletko koskaan miettinyt miksi olet tahallasi ärsyttävä ?
Milloin meinaat sen osion viedä sinne ristille, vai pidätkö sitä kotilemmikkinä tai syöttiläänä josta et meinaakkaan luopua ! - epätäydellisyys
ärtsyä tekstiä kirjoitti:
Oletko koskaan miettinyt miksi olet tahallasi ärsyttävä ?
Milloin meinaat sen osion viedä sinne ristille, vai pidätkö sitä kotilemmikkinä tai syöttiläänä josta et meinaakkaan luopua !"Oletko koskaan miettinyt miksi olet tahallasi ärsyttävä ?"
Hän toimii systemaattisen tuplamoraalisesti ja suurta tekopyhyyttä osoittaen.
Toistamiseen hokiessaan liturgiamaisesti lihan synnin ristille naulaamista, patologisesto toisia kritisoiden ja tuomaroiden ( on vain yksi tuomari ) ja kuitenkin edelleen samaan aikaan itse käyttäytyy systemaattisen suorastaan avoimen "v*****maisesti" ja aivan tarkoituksellisen provosoivasti kanssaihmisiään kohtaan luullen suuria itsestään.
Tämä on näitä tapauksia jotka suorastaan pervertisoivat itse sanan ja sen perimmäisen tarkoituksen ja valjastavat sen pienen, sairaan ja henkis-psykologisesti pervertisoituneen ja narsistisen minänsä palvelukseen. - kravatiton lukija
Alennut kuitenkin (tai paremminkin ylennyt) vaatimaan minulta henkilökohtaista vuodatusta (!) upotuksistani sinun muotoilemiin uskonnollisiin tunnetiloihin. Salli minun sanoa, oletpa röyhkeä.
SFOliko ihan seppele päässäsi kun tätä kirjoitit seisaaltaan tietenkin oikea käsi 50 astetta koholla ja leuka samalla kaavalla taivasta kohti.
Eli vaikka asiasi on useinkin oikeaa, en tahdo viitsiä lukea sitä sen tuulitellyn tyylittömyyden takia.
ASIA ei vaadi kravattia eikä yleisö sitä pyydä, miksi siis ?
tähän nyt pitäisi kai lisätä pari Raamatunkohtaa ja monenkirjava siunaustoivotus ja virtuaalikättely kumarruksineen. - greeeeen
ärtsyä tekstiä kirjoitti:
Oletko koskaan miettinyt miksi olet tahallasi ärsyttävä ?
Milloin meinaat sen osion viedä sinne ristille, vai pidätkö sitä kotilemmikkinä tai syöttiläänä josta et meinaakkaan luopua !Hyvä kysymys Semperille. Ilmeisesti hänellä ei ole aikomustakaan luopua tuosta. Tässäkin ketjussa mm. kalamos olisi ollut valmis asiasta keskustelemiseen, ja yritti montakin kertaa saada Semperiä mukaan, mutta ei Semperiä kiinnosta mikään muu kuin toisten uskovien pilkkaaminen ja alentaminen ja tuo jatkuva naljailu.
Semper on umpipaha ihminen!
- työtä piisoo
Vähäsen ärsyttää tämä semperin snopisteleva ja keikaroiva tyyli mutta täytyy koittaa kärsiä vaikka aitaverkon selkäni takana näenkin ja lunta on polveen asti.
eli heti kun saan tämän näyteikkunaan niin naulapussi esiin ja ristille taas asiaa.
järjestyshän on tietty sunnilleen tämä lähes poikkeuksetta !- Varoitettu on!
Eihän Semper.Fidelis keskustele ollenkaan Jeesuksesta eikä Raamatusta yleensäkkään vaan toisten henkilökohtaisuuksiin liittyvistä asioista. Semper on tuomarina tällä palstalla ja poikkeuksetta tuomitsee kaikki muut paitsi itsensä. Jumalan Sana sanoo älkää tuomitko ettei teitä tuommittaisi mutta mitäs Semperi siitä välittää Jumalan Sanasta.
Ps: Tämän sanon vain siksi, ettemme muut, syylisty siihen mitä Semperi tekee. Minun oli pakko tuoda tämä esille, sillä Jumalan Sana sanoo että pitää varoittaa veljeä hänen synnissä elämisestä. - Varoitettu on!
Varoitettu on! kirjoitti:
Eihän Semper.Fidelis keskustele ollenkaan Jeesuksesta eikä Raamatusta yleensäkkään vaan toisten henkilökohtaisuuksiin liittyvistä asioista. Semper on tuomarina tällä palstalla ja poikkeuksetta tuomitsee kaikki muut paitsi itsensä. Jumalan Sana sanoo älkää tuomitko ettei teitä tuommittaisi mutta mitäs Semperi siitä välittää Jumalan Sanasta.
Ps: Tämän sanon vain siksi, ettemme muut, syylisty siihen mitä Semperi tekee. Minun oli pakko tuoda tämä esille, sillä Jumalan Sana sanoo että pitää varoittaa veljeä hänen synnissä elämisestä.Mistä toista tuomitset, siihen itsesi syypääksi huomaat!
Kravatiton, ärtsy, epätäydellinen ja ketä teitä nyt olikaan, joilta olen saanut ansiokasta palautetta. Viittaan tuttuun sananpaikkaan, jossa Paavali tekee selvän rajauksen siitä, ketä hän haluaa miellyttää.
Tuo sananpaikka on Gal.1:10. Voimme lukea sen ihan levossa kantapäät erillään tai miten vain; pääasia että keskitymme siihen,
mitä Paavali sanoo. Hän haluaa olla vapaa ihmisten suosion kalastelusta kuten myös Pietari ja muut apostolit olivat sanoneet: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä." Apt.5:29.
Mitä tulee kynnysmatoksi ryhtymiseen totuuden kustannuksella, niin vastoin toiveitanne en ole toistaiseksi harkinnut sitä tyylilajia.
Minä todistan puhtaan evankeliumin sanomaa vapaana ja tietoisena siitä, että itselläni ei ole mitään omaa ansiota, johon voisin vedota.
"Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä." 2.Kor.4:7.
Paavali on tässäkin esikuvani. Aarre on sama, olkoon saviastiakin.- Ved.2
Paavali on tässä kyllä esikuva. Mutta milloin itse alat sitä noudattamaan? Astia murretaan ja viedään ALAS savenvalajan työhuoneeseen. Siellä savenvalaja muodostaa aivan uuden astian jaloa käyttöä varten.
Oletko SF saattanut itse käymään savenvalajan työpöydällä. Nimittäin siellä savenvalaja toimii ihan omilla ehdoillaan, ei meidän.
Päästäkseen savenvalajan työhuoneeseen, täytyy oman astian olla RIKKI. Muutenhan Valaja ei voi tehdä siitä uutta astiaa juuri tuota em. jaloa käyttöä varten. Ved.2 kirjoitti:
Paavali on tässä kyllä esikuva. Mutta milloin itse alat sitä noudattamaan? Astia murretaan ja viedään ALAS savenvalajan työhuoneeseen. Siellä savenvalaja muodostaa aivan uuden astian jaloa käyttöä varten.
Oletko SF saattanut itse käymään savenvalajan työpöydällä. Nimittäin siellä savenvalaja toimii ihan omilla ehdoillaan, ei meidän.
Päästäkseen savenvalajan työhuoneeseen, täytyy oman astian olla RIKKI. Muutenhan Valaja ei voi tehdä siitä uutta astiaa juuri tuota em. jaloa käyttöä varten.Kaikkea ei palstalla ole soveliasta kertoa. Saattaisi muuten käydä niin, että jotain sellaista tulisi tallotuksi, mitä on suojeltava tallomiselta.
Kuten ehkä olet huomannut olen kovin vähän itsestäni kertonut.
Se ei ole sattumaa. Minun asiani EI keskity oman itseni ympärille.- epätäydellisyys
Kaikkea ei palstalla ole soveliasta kertoa. Saattaisi muuten käydä niin, että jotain sellaista tulisi tallotuksi, mitä on suojeltava tallomiselta.
Se ei ole sattumaa. Minun asiani EI keskity oman itseni ympärille."Minun asiani EI keskity oman itseni ympärille."
Juuri päinvastoin. Valjastat Raamatun sanoman oman narsistisen ja sairaan egosi jatkoksi ja josta käsin suorastaan patologisesti "v***t**let" kanssaihmisille. Ilmeisemminkin joidenkin sisäisten alitajuisten tai tiedostettujen patoumien toisiin projisointia. Perverssiä.
Tuollaiset pikkunilkin mentaliteetillä varustetut henkilöt ovat yleensä mm. ammattipiirien syöpiä ja heidät useinkin laitetaan kollegoiden taholta pian omalle paikalleen.
Toistamiseen hoet itseriittoisen pyhästellen liturgiamaisesti lihan synnin ristille naulaamista, patologisesti toisia kritisoiden ja tuomaroiden ( on vain yksi tuomari ) ja edelleen samaan aikaan itse käyttäydyt systemaattisesti suorastaan avoimen "v*****maisesti" ja aivan tarkoituksellisen provosoivasti kanssaihmisiäsi kohtaan luullen selvästikin suuria itsestäsi.
Olet näitä tapauksia jotka suorastaan pervertisoivat itse sanan ja sen perimmäisen tarkoituksen ja valjastavat sen pienen, nilkkimäisen, sairaan ja henkis-psykologisesti pervertisoituneen ja narsistisen minänsä palvelukseen.
Auta armias jos kaltaisesi psykologisen sairaan profiilin omaava olisi seurakunnassa vastuuasemassa tai jonkin "sielunhoitryhmän" vetäjänä, niin aikaansaatu vahinko ja tärviö olisi mittaamaton.
Valitettavasti näitä "hengenmies" puoskareita ja meuskareita riittää ja niittävät vahinkoa mennessään. Suuri huoli lapsiparoista, jotka mahdollisesti joutuvat tuollaiseen vaikutuspiiriin. - Ved.2
Kaikkea ei palstalla ole soveliasta kertoa. Saattaisi muuten käydä niin, että jotain sellaista tulisi tallotuksi, mitä on suojeltava tallomiselta.
Se ei ole sattumaa. Minun asiani EI keskity oman itseni ympärille.Olen samaa mieltä. "Se ei ole sattumaa!" Kuten tuossa alempaa on kirjoitettuna, niin se kertoo millaisiin johtopäätöksiin ollaan tultu. Minä olen sinun puolellasi, koska sekään ei ole sattumaa, niin uskon. Siksi aikoinaan halusinkin tavata sinua.
Palstalla ei pidäkään ladella yksityi´syyttään levälleen. Vaikka asianaan ei olisikaan keskittyä itsensä ympärille,, niin se "itse" sieltä kuitenkin pilkistelee esille. Mutta se mikä sieltä nyt kuitenkin tulee esille, niin se koskee ja koskettaa monia. Itsekään en sitä voi millään välttää ja peitellä, vaikka minulla onkin sopu ja rauha sinun kanssasi.
Kirjoitan vain joitain paloja Semperille kaikella kristillisellä lähimmäisen rakkaudella. Itselle riittää SF:n perustelut yksityisyyden varjelemisen suhteen.
Mutta se mitä me kirjoitellaan sävyssä lähimmäistemme suhteen, täytyy myös olla sopusoinnussa Jumalan sanan kanssa. Olkaa hellämielisiä toistenne suhteen ja varokaa sanojanne, sillä niistä te joudutte vastaamaan, siis "jokaisesta sanasta..." - Eenokki 12
Se ei ole sattumaa. Minun asiani EI keskity oman itseni ympärille.Kuten ehkä olet huomannut olen kovin vähän itsestäni kertonut.
- greeeeen
Se ei ole sattumaa. Minun asiani EI keskity oman itseni ympärille.Semper, olet pelkkä riidanhaastaja, täynnä omaa itseäsi ja pahuuttasi! Sen tämäkin keskusteluketju todistaa selvästi.
Sinun lääkkeesi syntiä vastaan ei selvästikään pure. Sen sijaan Jaikalilla, jonka karkotit ilkeydelläsi tältä palstalta, on oikeat ja toimivat aseet. Hedelmät sen kertovat.
Se ero meillä on Rakas Semperin kanssa että hän ei päästä kokonaan kerran lihansa ristille Jumalan voimassa johon se kuuluis Jeesuxeen ja Hänen kuolemaan. Ei vaan pala palalta oman Herransa hän on ja pistä muka hengelle niitä paloja hän katso että on tarpeellista pala kerralla jos nyt ylensä mitään edes pääsee tapahtumaan . Ja näin harhauttaa mukaan muitakin sinisilmäisiä uskovia katsomaan hän uratyö joka näyttää ja kuulosta niin sankarimaista Sempermististä jaloa tekoa. Ja sentakia hän hukkaa joka Poika tekee Vapaaxi On Kokonaan Vapaa ..
Toivottavasti meillä on Savis yhteistä ainakin se, että olemme saman Herran Jeesuksen palvelijoita.
Erona meillä on sinun kirjoituksistasi päätellen se, että sinä ajattelet 'omissa mehuissasi' saaneesi kaiken lihan tahdon jo kuoletettua.
Minä olen vielä tiellä kohti päämäärää, kohti sitä päämäärää ja voittopalkintoa, jota Paavali tarkoittaa näin kirjoittaessaan:
Fil.3:12 "Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
3:13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
3:14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa."- Tapio522eikirj
Muuten melko hyvin kirjoitat suomenkieltä, mutta et vieläkään ole tehnyt parannusta turhista x-kirjaimista.
(Sisältöön en ota kantaa.)
Jeesuxeen po. JEESUKSEEN tai JEESUKSEN
Vapaaxi po. VAPAAKSI
Kyllä sinä pikkuhiljaa opit, kun me tuemme sinua.
Kirjoitat: " Poika tekee Vapaaxi (Vapaaxi po. vapaaksi) On Kokonaan Vapaa" (savonarola).
Niin...voit vapautua myös pakonomaisesta x-kirjaimen käytöstä!.. Hei Savis !
Sinä olet NIIN vapaa, että sinulla on lupa antaa yhä uudestaan ja uudestaan vääriä todistuksia toisista uskovista jopa ! :(
Siis sinulla ITSELLÄSI on lupa elää synnissä, eli elää paatumuksessa, ilman että teet parannusta tai pyydät anteeksi vääriä tuomioitasi !
Siis sinä olet käytännössä vainoamassa seurakuntaa, eli miten se menikään Paavalin kohdalla:
Ap. t. 9:5
Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
Eli nähdäkseni Savis, kun syytät jopa perättömästi uskovia, niin sinä syyllistyt ihan samaan kuin Saul eli Paavali, ja jos sanot, että et ole ketään tappanut tai ollut osallisena, niin mitä Sana sanoo:
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
Ja jos väität, että sisimmässäsi et vihaa, niin nähdäkseni valehtelet, sen nimittäin kertoo se toimintasi, eli kun syytät kuten Syyttäjä, kaiken aikaa, jopa valheellisesti uskovia, niin ei se jolla sydän puhdas vihasta ja katkeruudesta todellakaan toimi kuten sinä toimit Savis !
Eli oletko valmis jo Savis pyytämäään julkisesti anteeksi niiltä, joita olet valheellsiesti syyttänyt, ja oletko siis valmis tunnustamaaan syntisi, jotta saisit vapautuksen synneistäsi, joissa olet vuosia elänyt käytännössä kaiken aikaa väärin toimien ja uskovia vainoten.
En nimitäin ole nähnyt sinun pyytävän vääriä toimiasi anteeksi, vai kuuluuko tämä asia osana siihen sinun SUUREEN VAPAUTEESI, eli sinun ei tarvitse pyytää edes anteeksi omia syntejäsi ja pahoja tekojasi toisia kohtaan ???
Mieti ja tutki Savis asiaa, sillä sinä itse olet syyttänyt muita siitä, että nämä vallattomina vain elävät synnissä ja perustavat väärään armoon kun yhä uudestaan tekevät syntiä !
Siis taas sinun omat sanasi tuomitsevat sinut itsesi kuten Sana opettaakin :
Room. 2:1
Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
Room. 2:3
Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
Room. 14:10
Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen.
Jaak. 4:11
Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari.
Jaak. 4:12
Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?
Mutta minun ei siis tarvitse edes sinua tuomita, enkä tuomitsekaan, vaan jätän sen tehtävän Vanhurskaalle ja oikeamielisielle Tuomarille !
Todellisuudessa siis omat sanasi sinut Savis tuomitsevat, kuten Sana opettaakin !
Olisiko aika jo herätä, ja nöyrtyä ensin Herran eteen tunnustamaan rehdisti syntisi ja sitten pyytää anteeksi niiltä, joita kohtaan olet rikkonut sillä Sana sanoo näinkin !
Job 35
6 Jos sinä syntiä teet, mitä sillä hänelle teet; ja vaikka sinulla paljonkin rikoksia olisi, mitä sillä hänelle mahdat?
7 Jos olet vanhurskas, mitä sillä hänelle annat, tahi ottaako hän mitään sinun kädestäsi?
8 Ihmistä, kaltaistasi, koskee jumalattomuutesi ja ihmislasta sinun vanhurskautesi.
Eli ihminen kärsii synneistä joita teemme, ja siksi pitäisi nöyrtyä pyytämään anteeksi juuri niiltä, joita kohtaan on väärin toiminut ja satuttanut.
Mutta aina kun siis tehdään syntiä, silloin rikotaan myös Jumalan hyvää tahtoa vastaan, eli toisin sanoin Rakkautta vastaan.
Room. 13:10
Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.Semper.Fidelis kirjoitti:
Toivottavasti meillä on Savis yhteistä ainakin se, että olemme saman Herran Jeesuksen palvelijoita.
Erona meillä on sinun kirjoituksistasi päätellen se, että sinä ajattelet 'omissa mehuissasi' saaneesi kaiken lihan tahdon jo kuoletettua.
Minä olen vielä tiellä kohti päämäärää, kohti sitä päämäärää ja voittopalkintoa, jota Paavali tarkoittaa näin kirjoittaessaan:
Fil.3:12 "Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
3:13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
3:14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa."Niin Paavali kirjoitti jostain ihan eri aasiasta kun se että tulis tulla puhtaaxi .. Ja saavutta maalilinjan .. Kyllä pitää kattoa tarkkaan ettei jää synneissä ja menettää mahdollisuuden ylittää maalillinjan. Nyt varmaan syytän taas? Jonkun mielestä ?
vr62 kirjoitti:
Hei Savis !
Sinä olet NIIN vapaa, että sinulla on lupa antaa yhä uudestaan ja uudestaan vääriä todistuksia toisista uskovista jopa ! :(
Siis sinulla ITSELLÄSI on lupa elää synnissä, eli elää paatumuksessa, ilman että teet parannusta tai pyydät anteeksi vääriä tuomioitasi !
Siis sinä olet käytännössä vainoamassa seurakuntaa, eli miten se menikään Paavalin kohdalla:
Ap. t. 9:5
Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
Eli nähdäkseni Savis, kun syytät jopa perättömästi uskovia, niin sinä syyllistyt ihan samaan kuin Saul eli Paavali, ja jos sanot, että et ole ketään tappanut tai ollut osallisena, niin mitä Sana sanoo:
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
Ja jos väität, että sisimmässäsi et vihaa, niin nähdäkseni valehtelet, sen nimittäin kertoo se toimintasi, eli kun syytät kuten Syyttäjä, kaiken aikaa, jopa valheellisesti uskovia, niin ei se jolla sydän puhdas vihasta ja katkeruudesta todellakaan toimi kuten sinä toimit Savis !
Eli oletko valmis jo Savis pyytämäään julkisesti anteeksi niiltä, joita olet valheellsiesti syyttänyt, ja oletko siis valmis tunnustamaaan syntisi, jotta saisit vapautuksen synneistäsi, joissa olet vuosia elänyt käytännössä kaiken aikaa väärin toimien ja uskovia vainoten.
En nimitäin ole nähnyt sinun pyytävän vääriä toimiasi anteeksi, vai kuuluuko tämä asia osana siihen sinun SUUREEN VAPAUTEESI, eli sinun ei tarvitse pyytää edes anteeksi omia syntejäsi ja pahoja tekojasi toisia kohtaan ???
Mieti ja tutki Savis asiaa, sillä sinä itse olet syyttänyt muita siitä, että nämä vallattomina vain elävät synnissä ja perustavat väärään armoon kun yhä uudestaan tekevät syntiä !
Siis taas sinun omat sanasi tuomitsevat sinut itsesi kuten Sana opettaakin :
Room. 2:1
Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
Room. 2:3
Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
Room. 14:10
Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen.
Jaak. 4:11
Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari.
Jaak. 4:12
Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?
Mutta minun ei siis tarvitse edes sinua tuomita, enkä tuomitsekaan, vaan jätän sen tehtävän Vanhurskaalle ja oikeamielisielle Tuomarille !
Todellisuudessa siis omat sanasi sinut Savis tuomitsevat, kuten Sana opettaakin !
Olisiko aika jo herätä, ja nöyrtyä ensin Herran eteen tunnustamaan rehdisti syntisi ja sitten pyytää anteeksi niiltä, joita kohtaan olet rikkonut sillä Sana sanoo näinkin !
Job 35
6 Jos sinä syntiä teet, mitä sillä hänelle teet; ja vaikka sinulla paljonkin rikoksia olisi, mitä sillä hänelle mahdat?
7 Jos olet vanhurskas, mitä sillä hänelle annat, tahi ottaako hän mitään sinun kädestäsi?
8 Ihmistä, kaltaistasi, koskee jumalattomuutesi ja ihmislasta sinun vanhurskautesi.
Eli ihminen kärsii synneistä joita teemme, ja siksi pitäisi nöyrtyä pyytämään anteeksi juuri niiltä, joita kohtaan on väärin toiminut ja satuttanut.
Mutta aina kun siis tehdään syntiä, silloin rikotaan myös Jumalan hyvää tahtoa vastaan, eli toisin sanoin Rakkautta vastaan.
Room. 13:10
Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.Kyllä olet hauska ! mistä mahtaat syyttä minua että syytän toisia? Jospa laitat he riviin ne syytöxet ja näität mitkä olen syyttänyt ? Kirjoita nyt ihmeessä vihdoinkin ne tänne ? Äläkä syyttä minua enää niinkuin olet tehnyt vuostolkkulla.. Pääset niin paljon vähemmäällä ..
Tapio522eikirj kirjoitti:
Muuten melko hyvin kirjoitat suomenkieltä, mutta et vieläkään ole tehnyt parannusta turhista x-kirjaimista.
(Sisältöön en ota kantaa.)
Jeesuxeen po. JEESUKSEEN tai JEESUKSEN
Vapaaxi po. VAPAAKSI
Kyllä sinä pikkuhiljaa opit, kun me tuemme sinua.
Kirjoitat: " Poika tekee Vapaaxi (Vapaaxi po. vapaaksi) On Kokonaan Vapaa" (savonarola).
Niin...voit vapautua myös pakonomaisesta x-kirjaimen käytöstä!..Onko tä palsta jonkun kieliopin palsta vai mikkä ??? Häh ... Olenko exynyt väärän palstaan ?????
savonarola kirjoitti:
Kyllä olet hauska ! mistä mahtaat syyttä minua että syytän toisia? Jospa laitat he riviin ne syytöxet ja näität mitkä olen syyttänyt ? Kirjoita nyt ihmeessä vihdoinkin ne tänne ? Äläkä syyttä minua enää niinkuin olet tehnyt vuostolkkulla.. Pääset niin paljon vähemmäällä ..
Hei !
Jospa itse mietit ja tutkit mitä kenellekin olet kirjoitellut, ja tutki kunnolla, että onko se Totuus, vai sinun omia luulojasi vain !
Minä olen huomautellut nytkin useamman kerran, että tuomitset ihan omien luulojesi perusteella minuakin, mutta se ai siis ole saanut sinua edes tutkimaan asiaa !
Samaa olen nähnyt sinun tekevän yhä siis täälläkin muille, ja mitään itsetutkistelua tai sanojen korjaamista tai käsittelyä, saati anteeksi pyyntöjä ei ole näkynyt !
Joten jospa kerrankin et pyytäisi muita selittämään, vaan vihdoinkin alkaisit ihan ITSE tutkia toimintaasi ja sanomisiasi !
Ja kuten sanoin ei minun tarvitse sinua tuomita, vaan ihan omat sanasi sinut tuomitsevat, ymmärrä tämä, minä pyydän.
Ja minä siis vain TOIVON sinun puolestasi, että vihdoin tutkisit itseäsi ja toimiasi ja keskittyisit Herran edessä ja Hänen avullaan saaman opetusta ja apua näissä asioissa !vr62 kirjoitti:
Hei !
Jospa itse mietit ja tutkit mitä kenellekin olet kirjoitellut, ja tutki kunnolla, että onko se Totuus, vai sinun omia luulojasi vain !
Minä olen huomautellut nytkin useamman kerran, että tuomitset ihan omien luulojesi perusteella minuakin, mutta se ai siis ole saanut sinua edes tutkimaan asiaa !
Samaa olen nähnyt sinun tekevän yhä siis täälläkin muille, ja mitään itsetutkistelua tai sanojen korjaamista tai käsittelyä, saati anteeksi pyyntöjä ei ole näkynyt !
Joten jospa kerrankin et pyytäisi muita selittämään, vaan vihdoinkin alkaisit ihan ITSE tutkia toimintaasi ja sanomisiasi !
Ja kuten sanoin ei minun tarvitse sinua tuomita, vaan ihan omat sanasi sinut tuomitsevat, ymmärrä tämä, minä pyydän.
Ja minä siis vain TOIVON sinun puolestasi, että vihdoin tutkisit itseäsi ja toimiasi ja keskittyisit Herran edessä ja Hänen avullaan saaman opetusta ja apua näissä asioissa !Vaarallinen tie tarjoat ! Tee se itse toiminta !! Katsos olen monesti rukoillut ja pyytänyt tutki minua Herra !! Mutta sinä tarjoat minulle ratkaisun teese itse savis,,elikä tutki minua savis !! Koska kopioitu suntextistä sanot--> Joten jospa kerrankin et pyytäisi muita selittämään, vaan vihdoinkin alkaisit ihan ITSE tutkia toimintaasi ja sanomisiasi !
Ehkä siinä just on se vika että olet tee se itse uskova omassa ylpeydessä ja itsekkäistä toiminnassa että lihasi halua puhastella ja kysyn vielä kerran mikä on se henki mikä sinä ja muutkin uskovaiset ovat ottaneet vastaan joka ei vie vapauteen kun Raamattu kertoo että joka Poika tekee vapaaxi on todella vapaa..
No sulla ei ollut taaskaan ketään tuotava muu kun sinä itse loukkantuneena ja ehkä synnintunto herkkänä joka on saanut potkun totuudesta ?
Muuten ,, Mitä sanot Jonathan Edwarsin saarnoista ?? Hän joka oli tunnettu saarnaja joka sai ihmiset juoxemaan Jeesuxen luo saamaan avun ja jotka jatkoi täysin muuttuneita uudessa elämässä niinkuin he todistivat. Siinä oli Herätys joka oli Jumalalta ja toivottavasti sinäkin pääset sellaiseen Herätyxen ilmapiiriin jos Jumala antaa vielä suomen kansalle sellaiseen suuressa ARMOSSA ja RAKKAUDESSA !!!!!.. !!- To522eikirj
savonarola kirjoitti:
Onko tä palsta jonkun kieliopin palsta vai mikkä ??? Häh ... Olenko exynyt väärän palstaan ?????
Häh ... Olenko exynyt väärän palstaan ????? (exynyt po EKSYNYT)
>>>>>>>>
Kyllä ja ei!
Meidän tulee kunnioittaa lähimmäisiämme, eikä turhaa ärsyttää toisiamme.
Kysynkin sinulta, mikä estää sinua luopumasta pakonomaisesta x-kirjaimen käytöstä?
Onko kyseessä uppiniskaisuus vai mikä on syy? - ~~tähkäpää~~
savonarola kirjoitti:
Vaarallinen tie tarjoat ! Tee se itse toiminta !! Katsos olen monesti rukoillut ja pyytänyt tutki minua Herra !! Mutta sinä tarjoat minulle ratkaisun teese itse savis,,elikä tutki minua savis !! Koska kopioitu suntextistä sanot--> Joten jospa kerrankin et pyytäisi muita selittämään, vaan vihdoinkin alkaisit ihan ITSE tutkia toimintaasi ja sanomisiasi !
Ehkä siinä just on se vika että olet tee se itse uskova omassa ylpeydessä ja itsekkäistä toiminnassa että lihasi halua puhastella ja kysyn vielä kerran mikä on se henki mikä sinä ja muutkin uskovaiset ovat ottaneet vastaan joka ei vie vapauteen kun Raamattu kertoo että joka Poika tekee vapaaxi on todella vapaa..
No sulla ei ollut taaskaan ketään tuotava muu kun sinä itse loukkantuneena ja ehkä synnintunto herkkänä joka on saanut potkun totuudesta ?
Muuten ,, Mitä sanot Jonathan Edwarsin saarnoista ?? Hän joka oli tunnettu saarnaja joka sai ihmiset juoxemaan Jeesuxen luo saamaan avun ja jotka jatkoi täysin muuttuneita uudessa elämässä niinkuin he todistivat. Siinä oli Herätys joka oli Jumalalta ja toivottavasti sinäkin pääset sellaiseen Herätyxen ilmapiiriin jos Jumala antaa vielä suomen kansalle sellaiseen suuressa ARMOSSA ja RAKKAUDESSA !!!!!.. !!Savonarolalle!
Kyllä Vr62 kehoitus on ihan Raamatun mukainen:
Gal. 6
3 Joka luulee olevansa jotakin, vaikka ei ole mitään, pettää itseään.
4 Kukin tutkikoon vain omia tekojaan. Silloin hän voi ylpeillä vain siitä, mitä hän itse on, vertaamatta itseään toiseen.
2 Kor. 13
5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta." - Tällaista se on
savonarola kirjoitti:
Onko tä palsta jonkun kieliopin palsta vai mikkä ??? Häh ... Olenko exynyt väärän palstaan ?????
Olet väärällä paltalla savonarola! Tuollaiset väärinkirjoittajat oman harhaopin julistajat saavat perustaa oman harhaoppisten palstan! Teepäs jo niin, ja poistu täältä muka opettamasta!
- Tällaista se on
savonarola kirjoitti:
Kyllä olet hauska ! mistä mahtaat syyttä minua että syytän toisia? Jospa laitat he riviin ne syytöxet ja näität mitkä olen syyttänyt ? Kirjoita nyt ihmeessä vihdoinkin ne tänne ? Äläkä syyttä minua enää niinkuin olet tehnyt vuostolkkulla.. Pääset niin paljon vähemmäällä ..
Hauskuus on varmaan kaukana sinulta savonarola silloin kun joudut Totisen Tuomarin eteen tekmään tiliä synneistäsi ja teoistasi. Etkö ymmärrä vai oletko niin paatunut, ette haluakaan ymmärtää tehdä parannusta synneistäsi. Luepa vaan kuin vieras omia kirjoituksiasi täälläkin, niin näet, että olet uudestisyntyneitä uskovia vastaan, nimittelet ja teet kaikkea mitä tahdot. Et elä Jumalan Sanan mukaan, vaan pimeyden ruhtinaan talutusnuorassa! Älä kuvittele pääseväsi Tuomaria pakoon, joka näkee pohjimpaan saakka. Kuunrtele vihdoin varoituksen sanaa ja tee nöyrästi parannus!
- Tällaista se on
3:14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa."Hei semper! Älä luule, että savonarola olisi uskonratkaisua koskaan tehnyt Jeesuken puoleen. Hän sotii uskovia vastaan ja tuo esiin vaan omaa harhaoppiaan! Eihän lähdetä mukaan hänen harhaoppisiin opetuksiinsa vaan pysytään raittiissa Jumalan Sananssa! Ei siunata savonarolaa koska on harhaoppinwen, ettei jouduta osalliseksi hänen synteihinsä!
- meillä ei ole uskoa
On mahdottomuun ajatella, että kukaan ihminen pystyisi rakastamaan sellaisella rakkaudella, mitä Jeesus rakasti. Edes pyhimykseksi julistettu Äiti Teresa ei tuntenut elämänsä loppuvaiheilla sisimmässään muuta kuin kylmyyttä ja pimeyttä. Hän myös kirjoitti kirjeen jumalalle, johon ei enää uskonut.
- Eenokki 12
Kaikesta huolimatta jumalattomat uskovat siis nuo lihansa vallassa elävät "pirut" autuuttavat teresan ja muut tekopyhät koska tuntevat heidät samankaltaiseksi kuin he "pirut" itse ovat.
Lahkopirut myös autuuttavat "susiparit" vihkimättömät sen vuoksi että ovat lahkomielisiä sinne suuntautuvia koska siellä heidät hyväksytään.
Sitten lahkopirut haukkuvat kääntymättömiä luterilaisia pitäen heitä uskovina.
Huomautan että tämä kommentti on kirjoitettu luterilaisia uskovia ajatellen joiden usko tuskin on tulessa koeteltu.
Nekin"pirut" ovat minulle murhetta tuottaneet vaan eivät enää ja minua kuolemalla uhkasivat.
Viikatemies on käynyt vienyt
Semper, sinä teit todella loistavan aloituksen
Jumalan lahjavanhurskaudesta Jaikalia siteeraten:
Jumala näkee Jeesuksen Kristuksen viattomuuden ja puhtauden kun Hän katsoo sinuun ja minuun jotka uskomme Jeesukseen . . .
Jumala pukee Jeesuksen täysin synnittömän elämän uskovan päälle. Tämä on Jumalan vanhurskaus. Se on se synnittömyys ja viattomuus ja puhtaus joka sinulla ja minulla oli syntyessämme . . .
"Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä! Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!" Matt.23:25-26.Semper.Fidelis kirjoitti:
Vielä vastaan sinulle kalamos.
Jaikalin loistava ulkokultaisuus ei ole minun juttuni. Farisealaista 'lahjavanhurskautta' (=valevanhurskautta) EN ota vastaan.
Sinun ja jaikalin tulisi pysähtyä Jeesuksen sanoja kuuntelemaan:
"Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä! Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!" Matt.23:25-26.Kysyin siitä lahjavanhurskaudesta,
jonka avauksessasi toit esille Jaikalia siteeraten,
ja joka Raamatussa ilmaistaan näin:
"sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
mutta saavat lahjaksi vanhurskauden
hänen armostaan sen lunastuksen kautta,
joka on Kristuksessa Jeesuksessa." (Room 3:23-24)
Oletko sinä Semper ottanut tuon lahjan vastaan?
Jeesuksen ja Hänessä olevan vanhurskauden.- Usko Toivonen
Vielä vastaan sinulle kalamos.
Jaikalin loistava ulkokultaisuus ei ole minun juttuni. Farisealaista 'lahjavanhurskautta' (=valevanhurskautta) EN ota vastaan.
Sinun ja jaikalin tulisi pysähtyä Jeesuksen sanoja kuuntelemaan:
"Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä! Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!" Matt.23:25-26.>> "Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä! Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!" Matt.23:25-26. >>
Jeesuksen sanat ovat totisinta totta, onhan hän itse Totuus.
Fariseukset eivät tietenkään voi vaikuttaa muuhun, kuin ulkonaiseen ihmiseen.
Eivät he voi astian sisusta, sydäntään itse puhdistaa.
Puhdistaminen on Jumalan teko.
7. Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
8. Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9. eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
Apt. 15.
- body2
Mahtaa olla melkoinen shokki noille kuvitemaailmassa eläville kun huomaavat että ne on unia ja kiiltokuvia sellaisesta elämästä jota ei ole, eikä täällä ajassa tule.
Mutta sopiihan sitä uneksia jos se helpottaa elämää.
Hengellisyys on kuin heiluvat heinäseipäät jos Jumalan pitää vielä pukea ja riisua luotujaan.
Kovin on hatarat luomukset jos Jumalasta on tehty hengellisyyden juoksupoika.
Olisi jo syytä laittaa nuo uskon kiiltokuvat jonnekin ja hyväksyä elämän realiteetit.
Me olemme ihmisiä,Jumalan luomia olentoja ja meillä on ne varustukset jotka luomisessa saimme ja näillä meidän on vain selvittävä, sillä tähän "koneeseen" ei tule uusia osia muutoin kuin ihmisen ansiosta.
Jumala ei pue tähän enää mitään. Jos pystytte jotain konkreettista esittämään, niin keskustellaan, mutta kuvitelmista on turha mitään keskustellam sillä kukin voi kuvitella ihan mitä haluaa. Jeesuksen viattomuuden voimme omistaa vain lakkaamalla kaiken tietoisen synnin tekemisestä. Tämä on tosiasia, jota jaikal ei näe.
Aloitukseni osoittaa katteettomaksi ja täysin harhaanjohtavaksi jaikalin Sanan vastaisen väitteen, että pelkkä usko ilman luopumista synnistä ja vääryydestä tuottaisi Jeesuksen viattomuuden, >>niin kuin hän ei olisi koskaan tehnyt mitään syntiä.>joka sinulla ja minulla oli syntyessämme- ~~tähkäpää~~
Minä en nyt ole oikein päässyt selville, mistä tässä ketjussa puhutaan, joten kysynpä nyt Sinulta Semper tarkennusta, kun näytät olevan paikalla.
Oletko siis eri mieltä siitä, että vanhurskaus saadaan pelkästään uskosta?
En laita tähän nyt Raam.kohtia, koska oletan Sinun tietävän, mihin kohtiin viittaan?
Eli vanhurskaus meille tulee todellakin ainoastaan uskosta, eli vanhurskaus ASEMANA saadaan vain ja ainoastaan uskosta ja se on täydellinen lahja Jumalalta, johon ei vaikuta meidän hengellinen tilamme, koska jos me uskomme, me olemme vanhurskaita Jeesuksen Kristuksen kautta.
Ja tämä Jumalallinen säädös on varma ja taattu myöskin vilpittömille, oman heikkoutensa tunnustaville ihmisille.
Mutta sitten on eri asia PYHITYS elämä, joka taas sitten liittyy meidän hengelliseen tilaamme.
Eli olenko ymmärtänyt oikein; Sinä haluat tässä ketjussa tuoda julki nimenomaan PYHITYSTÄ ja PYHITYS kilvoitusta / kilvoittelua?
Onko näin? ~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Minä en nyt ole oikein päässyt selville, mistä tässä ketjussa puhutaan, joten kysynpä nyt Sinulta Semper tarkennusta, kun näytät olevan paikalla.
Oletko siis eri mieltä siitä, että vanhurskaus saadaan pelkästään uskosta?
En laita tähän nyt Raam.kohtia, koska oletan Sinun tietävän, mihin kohtiin viittaan?
Eli vanhurskaus meille tulee todellakin ainoastaan uskosta, eli vanhurskaus ASEMANA saadaan vain ja ainoastaan uskosta ja se on täydellinen lahja Jumalalta, johon ei vaikuta meidän hengellinen tilamme, koska jos me uskomme, me olemme vanhurskaita Jeesuksen Kristuksen kautta.
Ja tämä Jumalallinen säädös on varma ja taattu myöskin vilpittömille, oman heikkoutensa tunnustaville ihmisille.
Mutta sitten on eri asia PYHITYS elämä, joka taas sitten liittyy meidän hengelliseen tilaamme.
Eli olenko ymmärtänyt oikein; Sinä haluat tässä ketjussa tuoda julki nimenomaan PYHITYSTÄ ja PYHITYS kilvoitusta / kilvoittelua?
Onko näin?Vanhurskaus tulee uskosta, tähkäpää, olen samaa mieltä.
Mutta mikä on se vanhurskaus, jota ei arvosteta sen vertaa, että haluttaisiin vaeltaa Hengessä ja Jumalan tahdossa kaikessa kuuliaisena meidän Herramme Jeeseksen käskyille?
Jaikal &co rummuttaa valevanhurskautta (suora ilmaus), johon EI kuulu nuhteeton vaellus, kaikesta tietoisesta synnistä lakkaaminen.
Syntiä he eivät puolusta; niin taitamattomia he eivät sentään ole.
Mutta he EIVÄT myöskään suoraan tunnusta Jeesuksen käskyjä.
Mene äläkä enää syntiä, tulkaa täydellisiksi jne. Missä ovat jaikalin kehotukset? Hän ohittaa ne ja kaupittelee valevanhurskautta!
Tässä lyhyesti kommenttia sinulle. Olen matkalla viikonlopun enkä pysty vastaamaan enempää toistaiseksi.- ~~tähkäpää~~
Vanhurskaus tulee uskosta, tähkäpää, olen samaa mieltä.
Mutta mikä on se vanhurskaus, jota ei arvosteta sen vertaa, että haluttaisiin vaeltaa Hengessä ja Jumalan tahdossa kaikessa kuuliaisena meidän Herramme Jeeseksen käskyille?
Jaikal &co rummuttaa valevanhurskautta (suora ilmaus), johon EI kuulu nuhteeton vaellus, kaikesta tietoisesta synnistä lakkaaminen.
Syntiä he eivät puolusta; niin taitamattomia he eivät sentään ole.
Mutta he EIVÄT myöskään suoraan tunnusta Jeesuksen käskyjä.
Mene äläkä enää syntiä, tulkaa täydellisiksi jne. Missä ovat jaikalin kehotukset? Hän ohittaa ne ja kaupittelee valevanhurskautta!
Tässä lyhyesti kommenttia sinulle. Olen matkalla viikonlopun enkä pysty vastaamaan enempää toistaiseksi.OK, olen samaa mieltä tuosta kilvoittelusta.
En toki ole niin paljoa ehtinyt tutustumaan Jaikalin kirjoituksiin, että voisin ottaa kantaa noihin hänen näkemyksiinsä.
Mutta nuo edellä olevat kysymykset ovat vain nousseet mieleeni tätä ketjua seuratessani, mutta nyt asia siis tuli selväksi.
Kiitokset ja hyvät viikonloput! - greeeeen
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
OK, olen samaa mieltä tuosta kilvoittelusta.
En toki ole niin paljoa ehtinyt tutustumaan Jaikalin kirjoituksiin, että voisin ottaa kantaa noihin hänen näkemyksiinsä.
Mutta nuo edellä olevat kysymykset ovat vain nousseet mieleeni tätä ketjua seuratessani, mutta nyt asia siis tuli selväksi.
Kiitokset ja hyvät viikonloput!Älä, Tähkäpää, usko Semperiä. Semper valehtelee ja vääristelee!
Esimerkiksi tässä Jaikalin suora vastaus aihetta koskien Semperille.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10584168#comment-54679230
22 Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
(Room. 6:20-23)
- body2
Uskon risuaitaa pitää näköjään vielä vahvistaa erilaisilla menneisyyden taikuuksilla sekä -olettamuksilla että ihminen voisi sen omakseen hyväksyä.
Uskon risuaita on olettamuksien varassa ja toimii vain olettamusten pohjalta, sillä siinä Jumala ei pysty mitään valmista tekemään.
Se on ihmisen uskon illuusio ja tuote jota pitää itse pönkittää että sen voisi jotenkin hyväksyä.- ~~tp~~
Mitä tarkoitat uskon risuaidalla?
- body2
~~tp~~ kirjoitti:
Mitä tarkoitat uskon risuaidalla?
Mitäkö tarkoitan uskon risuaidalla.
Kristittyjen usko on itse tehtyä ja siinä Jumala, usko ja pelastus on niin hataralla pohjalla että ihmisen sitä uskoa itse rakentaa, muutoin se hajoaa.
Se usko on kuin risuaitaa jota pitää jatkuvasti korjailla.
Miksi Jumala/jumaluus alennetaan noin heikkoon tilaan, miksi.
- Vihreämpää
On eri asia olla julistettu vanhurskaaksi, kuin että olisi tullut itsessään täydelliseksi. Tätä semperkö ei halua ymmärtää, vaan luulee että jos ei tunnustaudu virheettömäksi, julistaa halpaa armoa?!
Eikä ole yhdenyhtäkään joka olisi itsessään täydellinen. On vain niitä, jotka ovat Kristuksessa täydellisiä. On kyse asemasta, ei omista asennoista. Armosta vanhurskautettu elää myös pyhityselämää!
Sanotaan näin:
Jos sinulla ei olisi armoa Kristuksessa, mitä virkaa olisi sinun kilvoittelullasi?
Jos sinulla ei olisi kilvoittelua, mitä virkaa olisi sinulle Kristuksen armolla?
Tunne sydän! - Vihreämpää
Tarkennetaan edellistä...
Lahjavanhurskaus ei tarkoita halpaa armoa synnissä.
Kilvoittelu ei tarkoita omaa suorittamista armon ansaitsemiseksi.
Molempia tarvitaan, sekä lahjavanhurskaus että sen aikaansaama pyhityselämä, molemmat ovat samaan aikaan läsnä. Ei ole toista ilman toista, joten älkää purko toisianne!- Eenokki 12
Lutherilaisten uskonkäsitykseen kuuluu ehdottomasti läsnä olevan Kristuksen välttämättömyys uskossa. Juuri uskossa läsnä oleva Kristus on sekä ihmisen vanhurskaus että hänen pyhyytensä ja uusi elämänsä
Valitettavasti itse valitussa uskossa ei tätä ole otettu huomioon vaan kaikki on viety erilleen, tehden siitäkin ihmisoppia. - Vihreämpää
Eenokki 12 kirjoitti:
Lutherilaisten uskonkäsitykseen kuuluu ehdottomasti läsnä olevan Kristuksen välttämättömyys uskossa. Juuri uskossa läsnä oleva Kristus on sekä ihmisen vanhurskaus että hänen pyhyytensä ja uusi elämänsä
Valitettavasti itse valitussa uskossa ei tätä ole otettu huomioon vaan kaikki on viety erilleen, tehden siitäkin ihmisoppia.Kaikki kaikessa täyttää Kristus, sillä Hänessä asuu kaikki täyteys. Ei ole mitään erotusta tehty ainakaan meidän helluntaissa, mistä lie olet käsityksesi saanut.
Ei pidä kuvitella, että yhdessä saarnassa on kaikki opetus mitä Sana sisältää. Minä saatan puhua lakihenkiselle armosta, ja hälläväliälle vaelluksen hedelmistä. Miten kukin tarvitsee pysyäkseen koko totuudessa.
Jumala on alun perin antanut meille vapaan tahdon. Tämä nähtiin heti Edenissä. Eeva joka oli lisännyt Jumalan puheeseen omiaan : ei saa edes koskea, (kun Jumala oli kieltänyt syömästä) joutui petetyksi, ja koska hänen oma luulonsa ei tuonut tuomiota, luuli hän Jumalan sanan olevan samanveroinen, ettei sekään toisi tuomiota. Näin pitää seurakunnassakin erottaa perinteet Jumalan Sanasta. Missä mennään harhaan, siinä on palattava Sanan ääreen. Sanan edessä jää toissijaiseksi ihmisten vuosisataiset perinteet ja kaikki luuleminen. Se ei ole aina ihmisille mieluista, mutta kukin seisoo kerran itse Luojansa edessä. Siinä ei voi puolustella seurakunnan opetuksilla. Meille on annettu Sana ja Välimies Kristus, jonka kautta meillä on henkilökohtainen pääsy Hänen kasvojensa eteen. Ja Raamattu on kirjoitettu meille kaikille, sitä itse lukemalla Pyhä Henki kirkastaa Kristusta. Vihreämpää kirjoitti:
Kaikki kaikessa täyttää Kristus, sillä Hänessä asuu kaikki täyteys. Ei ole mitään erotusta tehty ainakaan meidän helluntaissa, mistä lie olet käsityksesi saanut.
Ei pidä kuvitella, että yhdessä saarnassa on kaikki opetus mitä Sana sisältää. Minä saatan puhua lakihenkiselle armosta, ja hälläväliälle vaelluksen hedelmistä. Miten kukin tarvitsee pysyäkseen koko totuudessa.
Jumala on alun perin antanut meille vapaan tahdon. Tämä nähtiin heti Edenissä. Eeva joka oli lisännyt Jumalan puheeseen omiaan : ei saa edes koskea, (kun Jumala oli kieltänyt syömästä) joutui petetyksi, ja koska hänen oma luulonsa ei tuonut tuomiota, luuli hän Jumalan sanan olevan samanveroinen, ettei sekään toisi tuomiota. Näin pitää seurakunnassakin erottaa perinteet Jumalan Sanasta. Missä mennään harhaan, siinä on palattava Sanan ääreen. Sanan edessä jää toissijaiseksi ihmisten vuosisataiset perinteet ja kaikki luuleminen. Se ei ole aina ihmisille mieluista, mutta kukin seisoo kerran itse Luojansa edessä. Siinä ei voi puolustella seurakunnan opetuksilla. Meille on annettu Sana ja Välimies Kristus, jonka kautta meillä on henkilökohtainen pääsy Hänen kasvojensa eteen. Ja Raamattu on kirjoitettu meille kaikille, sitä itse lukemalla Pyhä Henki kirkastaa Kristusta.Niin se vain on niinkuin kirjoitat ---> Sanan edessä jää toissijaiseksi ihmisten vuosisataiset perinteet ja kaikki luuleminen. Se ei ole aina ihmisille mieluista, mutta kukin seisoo kerran itse Luojansa edessä. Siinä ei voi puolustella seurakunnan opetuksilla.
- _greeeeen
Semper on tehnyt tänä päivänä minusta aloituksen, johon viitaten nostan ylös tämän toisen (2.) hänen aikaisemman, henkilöihin käyvän aloituksensa ->
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11428361 - ikivihreetälluomukrs
Juu älä ohita ainuttakaan tilaisuutta kostaa kaikki kuviteltukin paha ainakin Sakkeuksen lailla, eli nelinkertaisesti takaisin !
Se on sitä tosisynnitöntä kristillisyyttä. - Tiedoksi
Amerikan politiikasta on otettu mallia siinä, että jos ei ole esittää hyvää asiaa omassa, kaivetaan huonot asiat toisessa. Aina kun näen jonkun mollaavan toista, lasken nimenomaan mollaajan tyhjänpäiväiseksi, asioita sen pidemmälle tutkimatta. Juoruilu ja panettelu vie pohjan pois kaikelta mitä ihminen tahtoo sanoa.
- Pyhä ja syntinen
Luin ketjun läpi suht´koht tarkasti. Ilolla luin ”Vihreämpää” –nimimerkin kommentteja vanhurskauttamisesta, joka tulee uskosta ja sitä seuraavasta pyhityksessä uskovan elämässä. Ne ovat kaksi eri asiaa. ”On eri asia olla julistettu vanhurskaaksi, kuin että olisi tullut itsessään täydelliseksi”, näin Vihreämpää.
Minun on vaikea uskoa, että joku aivan vakavissaan ajattelisi, että tultuaan uskovaksi (Jumala on julistanut hänet Jeesuksessa Kristuksessa pyhäksi, vanhurskaaksi) hän myös olisi käytännössä synnitön eli pyhä. Voiko ihminen sokeutua niin, ettei hän todellakaan huomaa ajatuksissaan, sanoissaan ja teoissaan mitään väärää, epäpyhää? Elääkö tämä ihminen norsunluutornissaan niin, ettei hänellä ole enää asiaan ristin juurella syntejään tunnustamaan – onko tämä ihminen ”unohtanut ensimmäisen rakkauden”?
Voiko joku lukea Raamattua niin, ettei lainkaan huomaa niin Paavalin kuin muidenkin kristittyjen kilvoittelua heikkouksineen Jeesusta seuraten? Monen ahdistuksen kautta meidän on mentävä perille Taivaan kotiin – koettelemukset ja kiusaukset vievät meidät joskus todellisiin elämän myrskyihin. ASEMAMME Jeesuksessa on kuitenkin Jumalan edessä turvallinen ja olemme Hänen rakkaita lapsiaan, joita hän kutsuu pyhiksi (olemme maailmasta hänelle erotettuja). Ymmärrän vasta uskoon tullutta, joka on päässyt irti jostain helmasynnistään ja uskoo Jeesuksessa voittavansa kaiken synnillisyyden itsessään – sitä hän toivoo ja sitä hän Jeesukselta pyytää. Jeesus tahtoo kirkastaa hänelle Sanastaan aseman Jumalan edessä, mutta samalla Pyhä Henki paljastaa syntisyyttä, joka saa meidät syntiemme tunnustamisen kautta säilyttämään asemamme Jumalan pyhinä lapsina.
Olemme pyhiä USKOSSA Kristukseen, mutta NÄKEMISESSÄ, kokemisessamme, tuntemuksissamme ja ajatuksissamme olemme edelleen vain kurjia syntisiä. Kuten heprealaiskirje sanoo: ”On hyvä, että sydän saa vahvistua armosta”. Me iloitsemme armosta ja uskomme TÄLLAISINAMME, puutteellisina ja syntiin taipuvaisina, kaikki syntimme anteeksi ja annamme sydämemme vahvistua Raamatun Sanan ihanista lupauksista. Mitä enemmän armo kirkastuu meille, sitä enemmän haluamme seurata Jeesusta elämämme arjessa – ja samalla rukoilla varjelusta sanoutuessamme irti kaikesta tietoisesta synnistä ja saastaisuudesta.
Pyhitys voidaan joskus käsittää karmaisevalla tavalla väärin niin, että pidämme itseämme pyhinä ja täydellisinä ilman minkäänlaista kilvoitusta.
Eräs kansallisesti tunnettu, naimisissa ollut, evankeliumin julistaja käytti järjestönsä autettavia naisia seksuaalisesti hyväkseen. Huomautin hänelle asiasta – hän sanoi, että ”Niin olenkin tehnyt, mutta onko se Jumalan rakkautta tulla minua siitä tuomitsemaan” ja toisen kerran, että ”olen antanut munanikin Kristukselle”. Hänellä oli siis armahdettuna ja pyhänä oikeus elää miten tahansa. Omatunto ei tuominnut häntä synneistä, sillä hän piti itseään jo pyhänä eli täydellisenä – eihän sellaiselle kuulu Jumalan Sanan kehotukset tehdä vielä parannusta! Täydellinen ei voi tulla enää paremmaksi, eikä täysin pyhä tehdä parannusta eli kääntää suuntaansa kohti Raamatun Jeesuksen viitoittamaa tietä. Aidossa pyhityksessä kasvaa sekä armon tunto, että synnin tunto. Pyhitys, kuten myös synnintunto, tulevat Jumalan Sanasta – Jeesus sanoi: ”Pyhitä heidät totuudessa, Sinun Sanasi on totuus”. Pyhä ja syntinen kirjoitti:
Luin ketjun läpi suht´koht tarkasti. Ilolla luin ”Vihreämpää” –nimimerkin kommentteja vanhurskauttamisesta, joka tulee uskosta ja sitä seuraavasta pyhityksessä uskovan elämässä. Ne ovat kaksi eri asiaa. ”On eri asia olla julistettu vanhurskaaksi, kuin että olisi tullut itsessään täydelliseksi”, näin Vihreämpää.
Minun on vaikea uskoa, että joku aivan vakavissaan ajattelisi, että tultuaan uskovaksi (Jumala on julistanut hänet Jeesuksessa Kristuksessa pyhäksi, vanhurskaaksi) hän myös olisi käytännössä synnitön eli pyhä. Voiko ihminen sokeutua niin, ettei hän todellakaan huomaa ajatuksissaan, sanoissaan ja teoissaan mitään väärää, epäpyhää? Elääkö tämä ihminen norsunluutornissaan niin, ettei hänellä ole enää asiaan ristin juurella syntejään tunnustamaan – onko tämä ihminen ”unohtanut ensimmäisen rakkauden”?
Voiko joku lukea Raamattua niin, ettei lainkaan huomaa niin Paavalin kuin muidenkin kristittyjen kilvoittelua heikkouksineen Jeesusta seuraten? Monen ahdistuksen kautta meidän on mentävä perille Taivaan kotiin – koettelemukset ja kiusaukset vievät meidät joskus todellisiin elämän myrskyihin. ASEMAMME Jeesuksessa on kuitenkin Jumalan edessä turvallinen ja olemme Hänen rakkaita lapsiaan, joita hän kutsuu pyhiksi (olemme maailmasta hänelle erotettuja). Ymmärrän vasta uskoon tullutta, joka on päässyt irti jostain helmasynnistään ja uskoo Jeesuksessa voittavansa kaiken synnillisyyden itsessään – sitä hän toivoo ja sitä hän Jeesukselta pyytää. Jeesus tahtoo kirkastaa hänelle Sanastaan aseman Jumalan edessä, mutta samalla Pyhä Henki paljastaa syntisyyttä, joka saa meidät syntiemme tunnustamisen kautta säilyttämään asemamme Jumalan pyhinä lapsina.
Olemme pyhiä USKOSSA Kristukseen, mutta NÄKEMISESSÄ, kokemisessamme, tuntemuksissamme ja ajatuksissamme olemme edelleen vain kurjia syntisiä. Kuten heprealaiskirje sanoo: ”On hyvä, että sydän saa vahvistua armosta”. Me iloitsemme armosta ja uskomme TÄLLAISINAMME, puutteellisina ja syntiin taipuvaisina, kaikki syntimme anteeksi ja annamme sydämemme vahvistua Raamatun Sanan ihanista lupauksista. Mitä enemmän armo kirkastuu meille, sitä enemmän haluamme seurata Jeesusta elämämme arjessa – ja samalla rukoilla varjelusta sanoutuessamme irti kaikesta tietoisesta synnistä ja saastaisuudesta.
Pyhitys voidaan joskus käsittää karmaisevalla tavalla väärin niin, että pidämme itseämme pyhinä ja täydellisinä ilman minkäänlaista kilvoitusta.
Eräs kansallisesti tunnettu, naimisissa ollut, evankeliumin julistaja käytti järjestönsä autettavia naisia seksuaalisesti hyväkseen. Huomautin hänelle asiasta – hän sanoi, että ”Niin olenkin tehnyt, mutta onko se Jumalan rakkautta tulla minua siitä tuomitsemaan” ja toisen kerran, että ”olen antanut munanikin Kristukselle”. Hänellä oli siis armahdettuna ja pyhänä oikeus elää miten tahansa. Omatunto ei tuominnut häntä synneistä, sillä hän piti itseään jo pyhänä eli täydellisenä – eihän sellaiselle kuulu Jumalan Sanan kehotukset tehdä vielä parannusta! Täydellinen ei voi tulla enää paremmaksi, eikä täysin pyhä tehdä parannusta eli kääntää suuntaansa kohti Raamatun Jeesuksen viitoittamaa tietä. Aidossa pyhityksessä kasvaa sekä armon tunto, että synnin tunto. Pyhitys, kuten myös synnintunto, tulevat Jumalan Sanasta – Jeesus sanoi: ”Pyhitä heidät totuudessa, Sinun Sanasi on totuus”.Niin tämä kansallisesti tunnettu, naimisissa ollut, evankeliumin julistaja sexuaallisesti hyväxikäyttäjä oli omaxunut hyvin uuskarismaattista menestysteoloogista oppia olla jotain mitä ei ole käytönnässä vain teoriassa.
Sentakia olen kysynyt semperiltä. Onko Jumalan Tahto että me olemme syntisiä lihassa loppuun saakkaa.. ????????- ~~tähkäpää~~
savonarola kirjoitti:
Niin tämä kansallisesti tunnettu, naimisissa ollut, evankeliumin julistaja sexuaallisesti hyväxikäyttäjä oli omaxunut hyvin uuskarismaattista menestysteoloogista oppia olla jotain mitä ei ole käytönnässä vain teoriassa.
Sentakia olen kysynyt semperiltä. Onko Jumalan Tahto että me olemme syntisiä lihassa loppuun saakkaa.. ????????>>>
Täydellinen ei voi tulla enää paremmaksi, eikä täysin pyhä tehdä parannusta eli kääntää suuntaansa kohti Raamatun Jeesuksen viitoittamaa tietä.
Aidossa pyhityksessä kasvaa sekä armon tunto, että synnin tunto.
Pyhitys, kuten myös synnintunto, tulevat Jumalan Sanasta – Jeesus sanoi: ”Pyhitä heidät totuudessa, Sinun Sanasi on totuus”. Pyhä ja syntinen kirjoitti:
Eräs kansallisesti tunnettu, naimisissa ollut, evankeliumin julistaja käytti järjestönsä autettavia naisia seksuaalisesti hyväkseen. Huomautin hänelle asiasta – hän sanoi, että ”Niin olenkin tehnyt, mutta onko se Jumalan rakkautta tulla minua siitä tuomitsemaan” ja toisen kerran, että ”olen antanut munanikin Kristukselle”. Hänellä oli siis armahdettuna ja pyhänä oikeus elää miten tahansa. Omatunto ei tuominnut häntä synneistä, sillä hän piti itseään jo pyhänä eli täydellisenä – eihän sellaiselle kuulu Jumalan Sanan kehotukset tehdä vielä parannusta! Täydellinen ei voi tulla enää paremmaksi, eikä täysin pyhä tehdä parannusta eli kääntää suuntaansa kohti Raamatun Jeesuksen viitoittamaa tietä. Aidossa pyhityksessä kasvaa sekä armon tunto, että synnin tunto. Pyhitys, kuten myös synnintunto, tulevat Jumalan Sanasta – Jeesus sanoi: ”Pyhitä heidät totuudessa, Sinun Sanasi on totuus”.Kiitos pyhä ja syntinen kirjoituksestasi!
Hyvä linkki: http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/Vanhurskasjasyntinen.htm- _greeeeen
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
>>>
Täydellinen ei voi tulla enää paremmaksi, eikä täysin pyhä tehdä parannusta eli kääntää suuntaansa kohti Raamatun Jeesuksen viitoittamaa tietä.
Aidossa pyhityksessä kasvaa sekä armon tunto, että synnin tunto.
Pyhitys, kuten myös synnintunto, tulevat Jumalan Sanasta – Jeesus sanoi: ”Pyhitä heidät totuudessa, Sinun Sanasi on totuus”.Kuka sitten on sanonut olevansa täydellinen?!
Tämän vanhan aloituksen nosti joku esiin esimerkkinä 'henkilöihin käyvästä' aloituksesta kuten tuo nostaja asian esittää.
Aloitus EI ole henkilökeskeinen. Se on vahvasti asiakeskeinen.
Palstaopettaja jaikalin edustama oppi on tarkastelemisen arvoinen. Helluntaiseurakunnissa tuo oppi on käsitykseni mukaan hyvin yleinen, saattaapa olla helluntaiopetuksen kannalta "puhdasoppisin".
>>Hän puki sinut Jeesuksen viattomuuteen samassa silmänräpäyksessä kun Jeesuksen veri puhdisti sinut synneistäsi. .... Jeesuksen viattomuus on hänen täysin synnitön elämänsä.- _greeeeen
Voin kyllä tarkentaa: tämä on esimerkki henkilöihin liittyvästä aloituksestasi. Osa aloituksistasi ja muista viesteistäsi liittyy henkilöihin, osa taas käy suoraan henkilöihin. Ja yleensä kyseessä samat, vainoamasi henkilöt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 898166
- 896248
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon556188Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344761- 423256
- 503245
- 442799
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per462740- 472705
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo562642