kasvissyöjä ja lemmikki?

nimerkki on pakoll

Kuinka moni kasvissyöj syöttää lemmiklleen kasvisruokaa.

11

257

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vegann

      Olen myös kiinnostunut aiheesta.

    • Sedä

      Mun rotat syö valmista eläintuotteellista pellettiä, mutta vegaanista tuoreruokaa.

    • Riippuu lajista

      Kasvissyöjälemmikeille tietysti syötetään kasvisruokaa ja lihansyöjälemmikeille liharuokaa.

    • koirakas

      Eläimestä kiinni. Jos minulla olisi hevonen, hamsteri, kani tai vastaava luonnostaan kasvissyöjä niin tottakai syöttäisin sille pelkästään kasvisruokaa. Koiran, kissan ja fretin kohdalla ei tulisi mieleenkään.

      Itse en käytä muita eläinperäisiä tuotteita kuin maitoa ja villaa, satunnaisesti kananmunaa jos sitä sattuu leivonnaisissa olemaan. Tällä hetkellä minulla on koira, jota kuitenkin ruokin sekaruokinnalla eli antamalla sille sekä nappulaa (lihapitoisuus 48%) että raakaruokaa (raakaa lihaa, luita ja sisäelimiä).

      Se on muuten mukavaa kun jokainen uusi tuttavuus kokee oikeudekseen (välillä tuntuu että jopa velvollisuudekseen) naljailla asiasta vähintään kerran!

      • Nukkapallero

        Hamsteri on kylläkin sekasyöjä, eli sille täytyy syöttää lihaa, kasviksia ja hedelmiä.


    • s s

      Miten voi olla oikein jos syöttää koiralle tehotuotettua liharuokaa?

      • "Miten voi olla oikein jos syöttää koiralle tehotuotettua liharuokaa?"

        Koiran kannalta on epäoleellista, millä tavalla sen ruoka on tuotettu. Tärkeää on, että se saa omistajaltaan lajityypillistä ja täysipainoista ruokaa, joka koiraeläinten kohdalla siis tarkoittaa lihapainotteista sekaruokavaliota. Koiralle on täysin yhdentekevää, ostatko sen ruoan kaupasta vai kalastatko tai metsästätkö sen itse. Voit halutessasi myös kasvattaa vaikka hevosia tai marsuja luomumenetelmin, teurastaa ne itse ja syöttää sitten lemmikillesi.


      • Koiranomistajavege

        Tämä onkin hiukan hankala juttu: kaksi pienehköä koiraamme syövät n. 100 kg lihaa vuodessa!

        Lohduttaudumme sillä, että koiranruokalihasta suurin osa on ns. teurastusjätettä. Toivottavasti...


    • 8+16

      ei kannata tukea pentuteollisuutta. Jos ottaa eläimen, voi ottaa hylätyn. Lemmikkibisnes on myös bisnestä eläinten kustannuksella. Sääliksi käy mm. pupuja pienissä kopeissa :/ Villikanitkin on onnellisempia kuin häkkikanit!

    • empaattinensyöjä

      Toivon todella että ei yhdenkään vegen tai vegaanin lihansyöjäksi luodut eläimet joudu ikinä vegaani tai kasvisruoalle se on sekä väärin kaikilla mahdollisilla tavoilla että myös eläinrääkkäystä. Jos otat eläimen niin heität kyllä ne aatteesi sen kohdalla roskiin ja syötät sille mitä sen kuuluu syödä. Ja kyllä vain itse olen kasvissyöjä ja mun kissat sekä koirat syövät luonnonmukaista ravintoa barf- tyyliin. Pyrin aina valinnoissani kannattamaan kestävää kehitystä ja painottamaan luomua. Toki se on törkeen kallista mutta. itse olen valinnut ottaa muutaman eläimen ja miettiä mitä syön ja mitä valitsen.

    • ei.

      ei oo lemmikkejä, mutta jos ois niin en syöttäisi niille vegeruokaa, vaikka itse olenkin kasvissyöjä. Jos eläin on luotu syömään sekaruokaa, syötän sille sekaruokaa. Koska ihminen on selkeästi kasvissyöjä, syön itse kasvis ruokaa. Yksinkertaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      61
      5814
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      62
      3004
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      57
      2476
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1123
    5. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      37
      1085
    6. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1084
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      907
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      813
    9. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      793
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      791
    Aihe