ahneet koirien myyjät

näin on fakta

ovat syyllisiä pentutehtailuun. Jos koiranpennusta pyydetään 1500€, se on silkkaa ahneutta. Mitä joku tavallinen ihminen tekee papereilla yms..hän haluaa pelkästään koiran. Laskekaa hinnat järkitasolle, niin loppuu tehtailut.

59

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hömpsistä

      Jos sulla ei oo varaa 1500 koiraan,valitse jokin halvempi rotu,tai seropimikseli :)
      Kyllä niille kalliillekkin on ostajia,eivät jää myymättä.Eikä kyllä mitään tekoa tehtailun kanssa sillä jos sinulla ei kalliiseen koiraan ole varaa.
      Koiran papereista näkee koiran suvun,ja voi tarkistaa netistä kuvaus ja näyttelytuloksia yms.

      • koreilua.....

        eihän tuossa ollutkaan kyse varallisuudesta...tuo koirahommakin on vaan mennyt snobbailuksi..tyyliin mulla pitää olla hienompi, kalliimpi koira, auto yms kuin naapurilla.


      • Hyi helvata mikä ans
        koreilua..... kirjoitti:

        eihän tuossa ollutkaan kyse varallisuudesta...tuo koirahommakin on vaan mennyt snobbailuksi..tyyliin mulla pitää olla hienompi, kalliimpi koira, auto yms kuin naapurilla.

        Itse ostan juuri sellaisen koiran joka sopii minulle.
        Aika lapsellinen/sairas tuo sinun vertauksesi, jos sinä koet tuon noin ja hankit koirasi noilla perusteilla niin toivon että jätät koirahankinnat kokonaan, tuollaiset ajatukset ei tule kuin omasta kateellisesta minästä.
        Aito eläinrakas koiraihminen ei edes ajattele tuollaista.


      • Mää maata siit seko
        koreilua..... kirjoitti:

        eihän tuossa ollutkaan kyse varallisuudesta...tuo koirahommakin on vaan mennyt snobbailuksi..tyyliin mulla pitää olla hienompi, kalliimpi koira, auto yms kuin naapurilla.

        Päivätorkut dekkarin parissa taitaisi olla poikaa :)


      • jaahaass

        Sain rotukoiran 900e papereineen ja sukutauluineen. Mitä amerikan fifi te ostelette? o.O


      • köyhäpiruparka
        koreilua..... kirjoitti:

        eihän tuossa ollutkaan kyse varallisuudesta...tuo koirahommakin on vaan mennyt snobbailuksi..tyyliin mulla pitää olla hienompi, kalliimpi koira, auto yms kuin naapurilla.

        Niin aina on ollut muotirotuja ja kyllä itsekin olen joutunut katsomaan mihin rotuun on oikeasti varaa..eli että on 600-1000e. Sitä kalliimmat jää pois kun teen pätkätöitä. :(

        Ja on jätettävä myös vakuutusrahaa koiralle jos sairastuu.

        Onneksi mielirotuni on hinnaltaan tuon pinnassa.

        1500-2000 on ihan älyttömän hintainen.

        Myös harrastamiset ja eläinlääkärimaksut kallistuneet aivan tuhottomasti :(

        En tiedä onko enään varaa harrastaa edes. 5-10 euroa tokotunnilta on paljon kun lisää bussimaksut siihen. Ja jos aikoisi harrastaa koko vuoden.

        Koirailu on kohta elitismiä. :(


    • koirilla kyllä jotkut rahastaa, pyydetään pennuista samaa hintaa kotikoirista kun merittejä tai koulutustuloksia saaneiden koirien jälkeläisistä.

      Itse olen kuuluut tapauksia kun kehutaan röntkenissä huom röntkenissä ei ultrassa käynnin jälkeen emolla on viisi pentua kuinka koiran kasvattaja rikastuu pennuilla.

      Tai kehutaan että pennuilla saa osteltua uuden mootoripyörän.

      Kotikoirien pennut pitäisi paljon halvemmalla myydä, kun niiden kasvattajien pennut mitkä tekee koirien eteen jotakin ja rodun eteen , joko käyvät ympäri suomea ja ulkomaita näyttelyissä ja tai kisaavaavat koiran kanssa ja hakevat koirilleen koulutustunnuksia.

      Eihän kaikki koirat rodut tule edes muotovalioiksi jos ei rodunomaisia kokeita suorita.

      • Mielipiteeni.

        Puhut asiaa, tuo kaikki on aivan totta.
        Olen samaamieltä kanssasi, että jos joku tekee rekatulla koirallaaan pennut jonkun saman rotuisen naapurin rekatun mopen kanssa, mutta kumpikin on ihan vaan seurakoiria joilla ei ole mitään meriittiä eikä edes yritetty niitä hankkia, niin kyllä niitä pentuja pitäisi myydä halvemmalla.


      • Mielipiteeni. kirjoitti:

        Puhut asiaa, tuo kaikki on aivan totta.
        Olen samaamieltä kanssasi, että jos joku tekee rekatulla koirallaaan pennut jonkun saman rotuisen naapurin rekatun mopen kanssa, mutta kumpikin on ihan vaan seurakoiria joilla ei ole mitään meriittiä eikä edes yritetty niitä hankkia, niin kyllä niitä pentuja pitäisi myydä halvemmalla.

        Itsellä pitäisi hälyytyskellot soimaan jos jalostunetissä lukisi, koiran kasvattaja käyttäisi ensisynnytyksessä vanhoja jopa 10 vuotiaita koiria, onko enään muusta kun rahastuksesta kysymys, halusta vanhallakin koiralla lyödä rahoiksi koiran terveyden kustannuksella.


      • anteeksi utelu
        power.light kirjoitti:

        Itsellä pitäisi hälyytyskellot soimaan jos jalostunetissä lukisi, koiran kasvattaja käyttäisi ensisynnytyksessä vanhoja jopa 10 vuotiaita koiria, onko enään muusta kun rahastuksesta kysymys, halusta vanhallakin koiralla lyödä rahoiksi koiran terveyden kustannuksella.

        Mikä koitsu profiilissasi?


      • anteeksi utelu kirjoitti:

        Mikä koitsu profiilissasi?

        Ensin voineeni mainita kuvallani minulla on tekijäoikeus kaikin puolin ettei kukaan siitä valittele.

        Koira kuvassa on minun omien koirien poikanen, kaikki vakkarit(myöskin puskissa) tietävät että minulla on ollut useampia bullmastiffin pentuja aikoinaan ja olen hoidellut myöskin muiden bulleroiden pentuja.

        En itse ole yhdestäkään pennusta pyytännyt täyttä hintaa, vaikka pentujen vanhemmat täyttivät pevisan ja jalostustoimikunnan suositukset kirkkaasti, koska ei minulle sovi koirilla rahastetaan edes rotukoirilla.

        Kun ihmiset ostaa koiran ne on heidän ja he menee koulutuksiin tai näyttelyihin tai pitää koiria ihan kotikoirina, omien pentujen jälkeläiset olivat sekä näyttelyissä, kolutuksissa ja kotikoirina, on paljon valokuvia pennuista omia ja muiden ottamina mitä en tänne tuo ihanaiseen palstaan räävittäväksi, enkä sen puoleen halua nämä itseään aikuisena muka pitävät tulee taas typeriä kommentteja minulle heittelemään ja riitaa hakemaan.


    • yksinkeratinen yhtäl

      Rotukoiranpentu maksaa sen minkä kasvattaja pyytää.

      Rotupuhtaita rekisteröityjä koiria kukaan ei periaatteessa myy satasilla. Koiran oikea hoito maksaa. Köyhällä ei ole varaa halpaan. Koiran pennun ostaminen ei ole se paikka, jossa lähdetään nuukailemaan. Rotujärjestöt kertovat rodun keskihinnan kysyttäessä. Kasvattajilta kannattaa tiedustella värivirheellisiä pentuja mikäli hinta koetaan kalliiksi. Sellaisen saa halvemmalla.
      Rahaa kannattaa varata vakuutukseen. Eläinlääkärikulut ovat korkeat. Isommissa kaupungeissa kunnaneläinlääkäreitä ei ole. Homma on yksityistetty. Kunnat säästävät..

    • Älä naurata kerjäläi

      On se tapa kerjätä ja kiristää tuokin ! Tuollainen kerjäläinen ei koiraa tarvitse, ja ainahan voit, ostaa koiran tehtaasta ja maksaa eläinlääkärille sen eroituksen mikä säästit kun et ostanut rotukoiraa oikealta kasvattajalta, ja sitten saat haudata tuon halvan tehdaspennun, ja taas pääset ostamaan uutta tehdaspentua, kohta huomaat kuinka edullinen se rekisteröity koira olisi ollutkaan.

      • Netan oma ihminen

        On se kumma että mukamas on tasan kaks vaihtoehtoo, hankkia rekisteröity koira rotukoirakasvattajalta tai sitte hakea pentu pentutehtaasta?!

        Mun seropilla ei ole papereita mut eipä ole ainakaan mistään tehtaasta tullut.


      • *****LOL***********
        Netan oma ihminen kirjoitti:

        On se kumma että mukamas on tasan kaks vaihtoehtoo, hankkia rekisteröity koira rotukoirakasvattajalta tai sitte hakea pentu pentutehtaasta?!

        Mun seropilla ei ole papereita mut eipä ole ainakaan mistään tehtaasta tullut.

        AHA ?

        Että narttu pästetään vapaasti juoksentelemaan kylillä juoksujen tärppipäivinä, ja nekö on sitte niitä rakkauspentuja ?????????


      • Netan oma ihminen
        *****LOL*********** kirjoitti:

        AHA ?

        Että narttu pästetään vapaasti juoksentelemaan kylillä juoksujen tärppipäivinä, ja nekö on sitte niitä rakkauspentuja ?????????

        Just, et siinä tuli kolmas vaihtoehto, nartun annetaan vaan juoksennella kylillä. Keksitkö vielä muita!


      • Kettuuntunut

        Maksoin 1200 € pennusta, jonka emä oli E-lonkkainen. Hyvämaiselta kasvattajalta, terveenä pidetystä rodusta. Paperillisena, koska luulin PEVISAn tarkoittavan jotain, samoin kuin kennelnimen ja paperien. Ensimmäistä koiraa olin hankkimassa enkä osannut lukea lonkkatuloksia, vaikka sukutauluissa lukivatkin. Ihan sama vaikka olisin hakenut naapurin seropin, yhtä hyvin olisin ymmärtänyt periytyvyyksistä ja ihan samat terveyssoopat minut oltaisiin saatu uskomaan.

        Nyt tuo pikkukoira on 4-vuotias ja jatkuvalla lääkityksellä. Vitutus ei lopu niin millään. Luottamus "aitoihin kasvattajiin" loppui heti ensimmäiseen koiraan. Ja sitten ihmettelette, miksei rotupeja enää osteta?


      • molossi ei rek
        Kettuuntunut kirjoitti:

        Maksoin 1200 € pennusta, jonka emä oli E-lonkkainen. Hyvämaiselta kasvattajalta, terveenä pidetystä rodusta. Paperillisena, koska luulin PEVISAn tarkoittavan jotain, samoin kuin kennelnimen ja paperien. Ensimmäistä koiraa olin hankkimassa enkä osannut lukea lonkkatuloksia, vaikka sukutauluissa lukivatkin. Ihan sama vaikka olisin hakenut naapurin seropin, yhtä hyvin olisin ymmärtänyt periytyvyyksistä ja ihan samat terveyssoopat minut oltaisiin saatu uskomaan.

        Nyt tuo pikkukoira on 4-vuotias ja jatkuvalla lääkityksellä. Vitutus ei lopu niin millään. Luottamus "aitoihin kasvattajiin" loppui heti ensimmäiseen koiraan. Ja sitten ihmettelette, miksei rotupeja enää osteta?

        Kaikkea aina löytyy,mutta kuten kaikessa muussakin,niitten vähemmän fiksujen perusteella ei pidä kaikkia teilata...

        Se,että maksoit E-lonkkaisesta pyydetyn summan,olisi ollut ok,koska on kahden välinen sovittu kauppa,JOS kasvis olisi selvittänyt sinulle tarkoin,mitä lonkkastatus tarkoittaa ja mitä se voi mahdollisesti saada aikaan.Sekä,että siinä on olemassa mahdollinen periytyvyys,ellei ole tässä tapauksessa varmasti kyseessä joku selkeä trauma(todistettava).
        Ilmeisesti rotu on pevisassa,mutta ilman rajoja?Joka tapauksessa,jos on siis pevisassa esim.lonkista,niin silloin se on rodunomainen "uhka".Joka olisi pitänyt tarkoin selvittää siis ostajaehdokkaille.

        Toivottavasti pikkukaveri tulee pärjäämään.

        Tosin itse olen sitämieltä,että E-lonkkainen ei ole edes jalostuskoira.Ei edes pikkuroduissa.


      • Kettuuntunut
        molossi ei rek kirjoitti:

        Kaikkea aina löytyy,mutta kuten kaikessa muussakin,niitten vähemmän fiksujen perusteella ei pidä kaikkia teilata...

        Se,että maksoit E-lonkkaisesta pyydetyn summan,olisi ollut ok,koska on kahden välinen sovittu kauppa,JOS kasvis olisi selvittänyt sinulle tarkoin,mitä lonkkastatus tarkoittaa ja mitä se voi mahdollisesti saada aikaan.Sekä,että siinä on olemassa mahdollinen periytyvyys,ellei ole tässä tapauksessa varmasti kyseessä joku selkeä trauma(todistettava).
        Ilmeisesti rotu on pevisassa,mutta ilman rajoja?Joka tapauksessa,jos on siis pevisassa esim.lonkista,niin silloin se on rodunomainen "uhka".Joka olisi pitänyt tarkoin selvittää siis ostajaehdokkaille.

        Toivottavasti pikkukaveri tulee pärjäämään.

        Tosin itse olen sitämieltä,että E-lonkkainen ei ole edes jalostuskoira.Ei edes pikkuroduissa.

        No, eipä selvittänyt. Ärsyttää se, miten kennlliittolaiset keskittyvät lietsomaan "sotaa" seropeja ja muita "vähemmän hyviä koiria" vastaan, kun omalta pihaltakin löytyy samanlaisia rikkaruohoja kuin tämä kys. kasvattaja. Lisäksi paperit eivät mitenkään takaa terveyttä, vaikka sitä kuinka toitotetaan - pelkästään tietojen saatavuuden. Joka ei ensikoiraansa ostajalle merkitse yhtään mitään, koska niitä tietoja ei löydetä tai niitä ei ymmärretä.

        Luottamuksen loppuminen ei tarkoita sitä, ettenkö voisi ostaa rotupeja edelleen. Se tarkoittaa tasan sitä, etten luota enää puheisiin vaan kaiken pitää löytyä mustana valkoiselta, tai vaihtoehtoisesti myyjän pitää olla sellainen joka tuntee minut ja uskaltaa suoraan silmiin killittäen kertoa, mitä hyvää ja mitä pahaa koirissaan on. Kuka tässä sitten voittaa, en tiedä. Luottamuspulasta ei uskoisi kenenkään hyötyvän.


      • Kettuuntunut kirjoitti:

        No, eipä selvittänyt. Ärsyttää se, miten kennlliittolaiset keskittyvät lietsomaan "sotaa" seropeja ja muita "vähemmän hyviä koiria" vastaan, kun omalta pihaltakin löytyy samanlaisia rikkaruohoja kuin tämä kys. kasvattaja. Lisäksi paperit eivät mitenkään takaa terveyttä, vaikka sitä kuinka toitotetaan - pelkästään tietojen saatavuuden. Joka ei ensikoiraansa ostajalle merkitse yhtään mitään, koska niitä tietoja ei löydetä tai niitä ei ymmärretä.

        Luottamuksen loppuminen ei tarkoita sitä, ettenkö voisi ostaa rotupeja edelleen. Se tarkoittaa tasan sitä, etten luota enää puheisiin vaan kaiken pitää löytyä mustana valkoiselta, tai vaihtoehtoisesti myyjän pitää olla sellainen joka tuntee minut ja uskaltaa suoraan silmiin killittäen kertoa, mitä hyvää ja mitä pahaa koirissaan on. Kuka tässä sitten voittaa, en tiedä. Luottamuspulasta ei uskoisi kenenkään hyötyvän.

        Kennelliittoon minäkin kuulun,ja omat mielipiteet on minullakin.Ja niin niitä löytyy muiltakin.Kylllä niitä mielipiteitä on monenlaisia.
        Asioihin yritetään puuttua,mutta valitettavasti se ei aina ole helppoa.Kannattaa myös muistaa,että jokainen voi omalta osaltaan myös vaikuttaa.Ottaa tarvittaessa yhteyttä omaan rotuyhdistykseensä ja käydä kokouksissa sanomassa mielipiteitä.
        Jos selkeitä rikkeitä tehdään,niin rotuyhdistyskin voi viedä asian eteenpäin.

        "Se tarkoittaa tasan sitä..."Niinhän se tässä maailmassa viimekädessä menee,valitettavasti nykyään.Kun kaikkea löytyy,ihan muissakin jutuissa,että asiat pitäisi tarkistaa aina.

        ps.En nyt ota kantaa teidän tapaukseenne,mutta yleisesti sanottuna,että jossain tapauksissa myyjä on vastuussa,jos voidaan katsoa,että on käytetty "viallista" koiraa ja siitä mahdollisesti johtuen,jälkeläinen on "viallinen".
        Oleellista kuitenkin on,että miten on ostajaehdokkaalle selvitetty asiat,eli mitä ostajaehdokas tietää "riskistä",minkä on ottamassa.


      • voisinua
        Kettuuntunut kirjoitti:

        Maksoin 1200 € pennusta, jonka emä oli E-lonkkainen. Hyvämaiselta kasvattajalta, terveenä pidetystä rodusta. Paperillisena, koska luulin PEVISAn tarkoittavan jotain, samoin kuin kennelnimen ja paperien. Ensimmäistä koiraa olin hankkimassa enkä osannut lukea lonkkatuloksia, vaikka sukutauluissa lukivatkin. Ihan sama vaikka olisin hakenut naapurin seropin, yhtä hyvin olisin ymmärtänyt periytyvyyksistä ja ihan samat terveyssoopat minut oltaisiin saatu uskomaan.

        Nyt tuo pikkukoira on 4-vuotias ja jatkuvalla lääkityksellä. Vitutus ei lopu niin millään. Luottamus "aitoihin kasvattajiin" loppui heti ensimmäiseen koiraan. Ja sitten ihmettelette, miksei rotupeja enää osteta?

        Miksi ostit koiran noin huonosta suvusta? Siis itseään saa syyttää,jos ei osaa tietoja lukea,jotka kuitenkin ovat jokaisen katsottavissa.
        Itse tarkistan koiran suvusta lonkkakuvat yms.ja en ottaisi koiraa jonka lähisuvussa e-lonkat.En d-lonkkaisestakaan suvusta.
        No,toivotaan että seuraavlla kerralla olet tarkempi valinnassa,tietysti myös pentuajan ruoka vaikuttaa pennun terveyteen.
        Siis hyvinhän rotukoirat kaupaksi menevät..


      • jhkjhjkkjkk
        Kettuuntunut kirjoitti:

        Maksoin 1200 € pennusta, jonka emä oli E-lonkkainen. Hyvämaiselta kasvattajalta, terveenä pidetystä rodusta. Paperillisena, koska luulin PEVISAn tarkoittavan jotain, samoin kuin kennelnimen ja paperien. Ensimmäistä koiraa olin hankkimassa enkä osannut lukea lonkkatuloksia, vaikka sukutauluissa lukivatkin. Ihan sama vaikka olisin hakenut naapurin seropin, yhtä hyvin olisin ymmärtänyt periytyvyyksistä ja ihan samat terveyssoopat minut oltaisiin saatu uskomaan.

        Nyt tuo pikkukoira on 4-vuotias ja jatkuvalla lääkityksellä. Vitutus ei lopu niin millään. Luottamus "aitoihin kasvattajiin" loppui heti ensimmäiseen koiraan. Ja sitten ihmettelette, miksei rotupeja enää osteta?

        Itse en olisi ostanut e-lonkkaisen pentua. :(
        Hintojen kuuluisi olla oikeanlaiset eli 1200 liikaa jos kokeilee uutta linjaa ja kasvattaja ottaa riskin. Tai pitäisi olla avoin ja sanoa uudelle omistajalle että pentu maksaa 500e ja jos lonkat aikuisena niinkuin pitää 1200e. Vaadi rahoja takaisin. Törkeätä että kasvattaja ottaa tietoisen riskin pentueella. ja tulevat omistajat kantaa seuraamukset.

        Inhoan kasvattajia jotka teettää pentuja huonolla terveystilanteella tai luonteella vain koska haluaa jonkun ominaisuuden koiraan.

        Älkää menkö halpaan. Katsokaa rodun tilanne kunnolla ja pennun vanhemmat kunnolla. Ei sisäsiitosta. Tai edes linjasiitosta. Ulkosiitoksella tulee variaatioita enemmän mutta terveempää geenejä.

        Jos myös otatte ns.ääripiirteitä omaavia rotuja niin katsokaa tervejärkinen kasvattaja joka ei mene äärimmäisyyksiin vaan hakee tervettä rakennetta. Jos buldoggeilla kleikataan kitarisoja älkää ottako sitä jne..maalaisjärkeä koiralla pitää olla suht normaali rakenne. Se näkyy ihan ulospäinkin.


      • jatkan.
        jhkjhjkkjkk kirjoitti:

        Itse en olisi ostanut e-lonkkaisen pentua. :(
        Hintojen kuuluisi olla oikeanlaiset eli 1200 liikaa jos kokeilee uutta linjaa ja kasvattaja ottaa riskin. Tai pitäisi olla avoin ja sanoa uudelle omistajalle että pentu maksaa 500e ja jos lonkat aikuisena niinkuin pitää 1200e. Vaadi rahoja takaisin. Törkeätä että kasvattaja ottaa tietoisen riskin pentueella. ja tulevat omistajat kantaa seuraamukset.

        Inhoan kasvattajia jotka teettää pentuja huonolla terveystilanteella tai luonteella vain koska haluaa jonkun ominaisuuden koiraan.

        Älkää menkö halpaan. Katsokaa rodun tilanne kunnolla ja pennun vanhemmat kunnolla. Ei sisäsiitosta. Tai edes linjasiitosta. Ulkosiitoksella tulee variaatioita enemmän mutta terveempää geenejä.

        Jos myös otatte ns.ääripiirteitä omaavia rotuja niin katsokaa tervejärkinen kasvattaja joka ei mene äärimmäisyyksiin vaan hakee tervettä rakennetta. Jos buldoggeilla kleikataan kitarisoja älkää ottako sitä jne..maalaisjärkeä koiralla pitää olla suht normaali rakenne. Se näkyy ihan ulospäinkin.

        buldoggeilla esiintyy MYÖS uraattikiteitä, sydänsairauksia...


      • Kettuuntunut
        voisinua kirjoitti:

        Miksi ostit koiran noin huonosta suvusta? Siis itseään saa syyttää,jos ei osaa tietoja lukea,jotka kuitenkin ovat jokaisen katsottavissa.
        Itse tarkistan koiran suvusta lonkkakuvat yms.ja en ottaisi koiraa jonka lähisuvussa e-lonkat.En d-lonkkaisestakaan suvusta.
        No,toivotaan että seuraavlla kerralla olet tarkempi valinnassa,tietysti myös pentuajan ruoka vaikuttaa pennun terveyteen.
        Siis hyvinhän rotukoirat kaupaksi menevät..

        Kuten aiemmissa viesteissä kommentoin, niin en tiennyt terveysasioista yhtään mikään JA JUURI SIKSI VALITSIN KENNELLIITON PIIRISSÄ TOIMIVAN KASVATTAJAN PENNUN. JA VIELÄ SEN PAPERILLISEN YKSILÖN. Että oma tietämättömyyteni ja heidän "ammattitaitonsa" kompensoisivat toisiaan. Tuuri ei näköjään ollut myötäinen vaan tuli tällainen yksi miljoonasta -tapaus. Varsinkin kun rotu on varsin terve, mikä ei juuri tämän otuksen kohdalla pitänytkään sitten paikkaansa.

        Kasvattajille tai kennelliitolle ei suostuta tökkäämään edes pikkiriikkisen vastuuta, aina kaikki on ostajan vika (siitäkin huolimatta etten ole perimässä rahojani takaisin vaan kannan nöyrästi nämä rahalliset kustannukset).

        Kasvattajille ei myöskään tunnu tulevan mieleen, että tällaiset "mätäpaiseet" heikentävät koko Kennelliitto-instituutin uskottavuutta. Koska kaikki on aina ostajan vastuulla.


      • yksinkertainen yhtäl
        jhkjhjkkjkk kirjoitti:

        Itse en olisi ostanut e-lonkkaisen pentua. :(
        Hintojen kuuluisi olla oikeanlaiset eli 1200 liikaa jos kokeilee uutta linjaa ja kasvattaja ottaa riskin. Tai pitäisi olla avoin ja sanoa uudelle omistajalle että pentu maksaa 500e ja jos lonkat aikuisena niinkuin pitää 1200e. Vaadi rahoja takaisin. Törkeätä että kasvattaja ottaa tietoisen riskin pentueella. ja tulevat omistajat kantaa seuraamukset.

        Inhoan kasvattajia jotka teettää pentuja huonolla terveystilanteella tai luonteella vain koska haluaa jonkun ominaisuuden koiraan.

        Älkää menkö halpaan. Katsokaa rodun tilanne kunnolla ja pennun vanhemmat kunnolla. Ei sisäsiitosta. Tai edes linjasiitosta. Ulkosiitoksella tulee variaatioita enemmän mutta terveempää geenejä.

        Jos myös otatte ns.ääripiirteitä omaavia rotuja niin katsokaa tervejärkinen kasvattaja joka ei mene äärimmäisyyksiin vaan hakee tervettä rakennetta. Jos buldoggeilla kleikataan kitarisoja älkää ottako sitä jne..maalaisjärkeä koiralla pitää olla suht normaali rakenne. Se näkyy ihan ulospäinkin.

        Kasvattaja määrää hinnan pennuilleen. Pennun ostaja maksaa. Mieti ennen pennun hankintaa onko sinulla varaa maksaa pennun hinta. Mieti onko sinulla varaa pitää koiraa.
        Koiran hoito maksaa.
        Kysy rotujärjestöltä rodun keskihinta. Jalostusnetti kertoo paljon. Tutustu siihen huolella.

        Maailmanparantajia löytyy keskustelupalstoilta. He tietävät kaikesta kaiken. Käy rotujärjestön virallisella keskustelupalstalla. Sieltä löydät oikeampaa tietoa.

        Muista suurinosa kasvattajista tekee hyvää kasvatustyötä. He tutkituttavat käyttämänsä jalostusaineiston ja käyttävät rodun jalostustoimikunnan hyväksymiä yhdistelmiä.

        He eivät pysty takamaan ostamasi pennun terveyttä tulevaisuudessa.

        Kasvattajat joutuvat hakemaan uusia yhdistelmiä ne eivät ole kokeiluja. Kysyttäessä kasvattaja kertoo sinulle miksi päätyi tähän yhdistelmään.

        Ostaja pystyy vaikuttamaan siihen ettei osta epämääräisitä oloista pentua.


      • jhkjhjkkjkk
        yksinkertainen yhtäl kirjoitti:

        Kasvattaja määrää hinnan pennuilleen. Pennun ostaja maksaa. Mieti ennen pennun hankintaa onko sinulla varaa maksaa pennun hinta. Mieti onko sinulla varaa pitää koiraa.
        Koiran hoito maksaa.
        Kysy rotujärjestöltä rodun keskihinta. Jalostusnetti kertoo paljon. Tutustu siihen huolella.

        Maailmanparantajia löytyy keskustelupalstoilta. He tietävät kaikesta kaiken. Käy rotujärjestön virallisella keskustelupalstalla. Sieltä löydät oikeampaa tietoa.

        Muista suurinosa kasvattajista tekee hyvää kasvatustyötä. He tutkituttavat käyttämänsä jalostusaineiston ja käyttävät rodun jalostustoimikunnan hyväksymiä yhdistelmiä.

        He eivät pysty takamaan ostamasi pennun terveyttä tulevaisuudessa.

        Kasvattajat joutuvat hakemaan uusia yhdistelmiä ne eivät ole kokeiluja. Kysyttäessä kasvattaja kertoo sinulle miksi päätyi tähän yhdistelmään.

        Ostaja pystyy vaikuttamaan siihen ettei osta epämääräisitä oloista pentua.

        Hyvää tekstiä.yksinkertainen yhtäl

        Nyt on tullut kennelliitolle pentumyynti ja sieltä näkee hinnat myös.

        https://omakoira.kennelliitto.fi/pentuvalitys/frmEtusivu.aspx

        moni rotu on järkiperäinen hinta 700-1000e

        Aivan minikoirien hinnat voi olla kalliimpia kuin isojen pentueen roduiilla.

        Kts.pevisa ja jalostustavoitteet(rotuyhdistys)
        Kts.jalostusjärjestelmä (sukusiitosprosentti)

        myös luonnetestit hyvä katsoa mikäli rodussa.


      • Taidat olla provo
        Kettuuntunut kirjoitti:

        Kuten aiemmissa viesteissä kommentoin, niin en tiennyt terveysasioista yhtään mikään JA JUURI SIKSI VALITSIN KENNELLIITON PIIRISSÄ TOIMIVAN KASVATTAJAN PENNUN. JA VIELÄ SEN PAPERILLISEN YKSILÖN. Että oma tietämättömyyteni ja heidän "ammattitaitonsa" kompensoisivat toisiaan. Tuuri ei näköjään ollut myötäinen vaan tuli tällainen yksi miljoonasta -tapaus. Varsinkin kun rotu on varsin terve, mikä ei juuri tämän otuksen kohdalla pitänytkään sitten paikkaansa.

        Kasvattajille tai kennelliitolle ei suostuta tökkäämään edes pikkiriikkisen vastuuta, aina kaikki on ostajan vika (siitäkin huolimatta etten ole perimässä rahojani takaisin vaan kannan nöyrästi nämä rahalliset kustannukset).

        Kasvattajille ei myöskään tunnu tulevan mieleen, että tällaiset "mätäpaiseet" heikentävät koko Kennelliitto-instituutin uskottavuutta. Koska kaikki on aina ostajan vastuulla.

        Et voi syyttää kuin itseäsi ! Ensin pitää ottaa asioista selvää, ei koiraa saa ostaa hetken huumassa, pitää varata aikaa ja perehtyä asioihin.
        Nyt sitte haukut pelkästään kasvattajaa, vaikka itse olet töpeksinny pahemman kerran. Toki tuo kasvattajakin on ollut tosi törkeä, jos kertomasi on edes totta.


      • Kettuuntunut
        Taidat olla provo kirjoitti:

        Et voi syyttää kuin itseäsi ! Ensin pitää ottaa asioista selvää, ei koiraa saa ostaa hetken huumassa, pitää varata aikaa ja perehtyä asioihin.
        Nyt sitte haukut pelkästään kasvattajaa, vaikka itse olet töpeksinny pahemman kerran. Toki tuo kasvattajakin on ollut tosi törkeä, jos kertomasi on edes totta.

        Tämän takia seuraava koira ei välttämättä olekaan ah-niin-jumalainen rotukoira. Kasvattajilla ei ole edes moraalista vastuuta ("meitä on moneksi, olet itse vastuussa kaikesta") siitä, mitä tuottavat ja virallisten papereiden sekamelskassa heiluu myös näitä eläinrääkkäyksen rajalla heijaavia tuotantoeläinten pitäjiä.

        Ensin sanotaan, että älkää ostako sekarotuista vaan rotukoira. Rotukoirat ovat parempia, mahdollisesti jopa terveempiä. Rotukoirien kasvattajille rotu on elämäntyö ja intohimo, he ottavat asioista vapaaehtoisesti selvää. Koirilla on tietyt piirteet ja ominaisuudet.

        Sitten sanotaan, että älkää ostako paperitonta, koska niistäkään ei oikein voi tietää. Sehän voi olla vaikka välipentueesta! Mutta ottakaa tämä paperillinen, ei se maksa kuin muutama sata enemmän, on varmasti terveempi kuin tuo paperiton. Eikä sitä ole voitu salakuljettaa Virosta, eli parvoa ei ole! Pennun hinta ei ole kuin murto-osa sen elinajan kustannuksista, kyllä kannattaa ostaa, se takaa tarkkaan valikoidut vanhemmat! PEVISAan kuuluvien rotujen kasvattajat ovat erityisen vastuuntuntoisia ja halukkaita ylläpitämään ja parantamaan rodun tilannetta. PEVISA on rotukoirien sairauksia vastustava ohjelma, jolla luodaan pelisääntöjä niin, ettei perinnöllisesti sairaita koiria syntyisi. Paperikoirien kasvattaja kuuluu kennelliittoon ja noudattaa sekä kennelliiton että rotuyhdistyksen määräämiä sääntöjä jalostuksessa. Erityisesti ensimmäistä koiraansa hankkivan kannattaa hankkia koira ammattitaitoiselta kasvattajalta, sillä heiltä voi saada arvokkaita neuvoja esimerkiksi ruokintaan ja näyttelytoimintaan liittyen.

        Tällaiset tiedot minulla oli. Ilmeisesti eivät olleet riittävät? Jos ei sattumalta löydä Jalostustietokantaa/KoiraNetiä, niin ei pääse googlailemaan lonkkatuloksien, silmäarvojen ja luonnetulosten merkityksiä Internetistä. Kun lähtee käymään kasvattajan luona ja saa paperit eteensä, niin niissä ei taida näkyä kuin lonkkatulokset sukutaulussa, näin ainakin muistelisin? En älynnyt kysyä kirjaimien merkityksiä (mikä mitä ilmeisimmin saattaa minut koko koirayhteisön vihan kohteeksi). Esimerkiksi, jos koiran molemmilla vanhemmilla olisi ollut PPM tai spondyloosi, niin siitä tuskin olisi saanut tietoa paikan päällä?

        Olen verrannut pennun ostamista autokauppaan. Jos rahatilanne on kunnossa ja tietää suurin piirtein mitä haluaa, niin auto haetaan liikkeestä. Liikkeen kaarat maksavat enemmän kuin nettiautosta löytyvät vastaavat, mutta niissä on takuu. Lisäksi myyjällä on oma ammattitaitonsa pelissä: asiakas sanoo haluavansa "vähäkulutuksisen, pienen ja sellaisen kangasverhoillun", ja tämän mukaisesti myyjä etsii sopivia autoja asiakkaalleen. Asiakkaan - naiset ainakin ymmärtävät tämän - ei tarvitse tietää autoista kovin paljoa löytääkseen mieleisensä. Ei tarvitse mainita moottorin väännöstä, ohjaustehostimesta, maksiminopeudesta tai polttoainetankin koosta. Ne ovat mukavaa nippelitietoa, joista harrastelijat voivat keskustella keskenään, mutta joilla tavan asiakas ei tee mitään. Kennelistä koiransa ostava on samalla tavoin kuluttajainsuojan piirissä kuin autonsa liikkeestä ostava, mutta ilmeisesti kennelliitto ei velvoita korvaamaan kuin kivesvian tai merkittävän puutteen rodunomaisessa ulkomuodossa.

        Kuluttajainsuoja ei ole kahden yksityishenkilön - sanotaan nyt vaikka paperittomien koirien myyjän ja ostajan tai omaa autoaan myyvän ja uuden ostajan - välillä. Paperitonta koiraa pitää osata tutkailla sen verran, että onko se oikeasti mitä sanotaan ja voiko villakoira olla oikeasti toyterrieriltä näyttävän koiran emä. Samalla tavoin autoa ostavan pitää itse tajuta tarkistaa, käykö moottori puhtaasti ja ovatko esimerkiksi takavalot ehjät - siinä vaiheessa kun auto vaihtaa omistajaa, niin myyjän vastuu loppuu. Hän voivat kadota horisonttiin loppujen myyntikohteidensa kanssa, oli kyseessä sitten parvoa kantava koiranpentu tai rippimittariltaan ruuvattu auto.

        Minulle tuli yllätyksenä se, kuinka väljät nämä PEVISAn vaatimukset oikeasti ovat . Kun se yhdistetään yleistietoon, että aloittelevan koiraihmisen kannattaa ostaa pentu kasvattajalta - nimenomaan siitä syystä jonka vuoksi minäkin koirani ostin, eli saadakseni hyviä neuvoja ja paremman koiran - niin Kennelliiton ja sen kasvattajien mainostukselta putoaa pohja. Todellisuudessa rotukoira ei ole mainittavan hyvä ratkaisu kuin niille, jotka tietävät rotukohtaiset sairaudet, perinnölliset vaivat ja niistä aiheutuvat ongelmat jo valmiiksi. Ainoa uskottava väite kaikkien paperikoiria ylistävien väitteiden joukossa tuntuu olevan se, että paperikoiran hankkimalla ei tue siitosnartun ylikäyttöä. Kaikki muu on hienosti muotoiltua, mutta, murheellista kyllä, varsin katteetonta propagandaa. Yritys on hyvä, mutta tuloksia saa etsiä vihikoiran kanssa.


      • sghgjhkhjk
        yksinkertainen yhtäl kirjoitti:

        Kasvattaja määrää hinnan pennuilleen. Pennun ostaja maksaa. Mieti ennen pennun hankintaa onko sinulla varaa maksaa pennun hinta. Mieti onko sinulla varaa pitää koiraa.
        Koiran hoito maksaa.
        Kysy rotujärjestöltä rodun keskihinta. Jalostusnetti kertoo paljon. Tutustu siihen huolella.

        Maailmanparantajia löytyy keskustelupalstoilta. He tietävät kaikesta kaiken. Käy rotujärjestön virallisella keskustelupalstalla. Sieltä löydät oikeampaa tietoa.

        Muista suurinosa kasvattajista tekee hyvää kasvatustyötä. He tutkituttavat käyttämänsä jalostusaineiston ja käyttävät rodun jalostustoimikunnan hyväksymiä yhdistelmiä.

        He eivät pysty takamaan ostamasi pennun terveyttä tulevaisuudessa.

        Kasvattajat joutuvat hakemaan uusia yhdistelmiä ne eivät ole kokeiluja. Kysyttäessä kasvattaja kertoo sinulle miksi päätyi tähän yhdistelmään.

        Ostaja pystyy vaikuttamaan siihen ettei osta epämääräisitä oloista pentua.

        Ja sitten paskalonkkaisen koiran jalostuskäyttöä perustellaan sillä, että etsitään uutta linjaa!

        Ehkä joillakin koirilla on niin paljon vatsan alueen syöpiä, koska kasvattajat haluavat tehtailla niille rinnat! Kokeilut jatkuvat edelleen...


    • Olen samaa mieltä, pentutehtailu on raakaa bisnesä.
      Ei siinä ajatella eläinta vaan rahaa.

      • Byähhhähhhääääääää

        Taasko tulit tänne riehumaan, vai eikö irtiotto onnistu, vastahan vannoit ettet tänne enään tule !

        Vai tuliko ikävä poikaystävää :=))))))))


      • vide soikoon
        Byähhhähhhääääääää kirjoitti:

        Taasko tulit tänne riehumaan, vai eikö irtiotto onnistu, vastahan vannoit ettet tänne enään tule !

        Vai tuliko ikävä poikaystävää :=))))))))

        puskissa koko päivän poikaystävälle riehunnut :*)


    • klfh.

      Jassoo.
      Joka palstallahan on pentukauppiaita, täällä ei ole yllätys eikä ihme.

    • seuraavaksi näin :(

      Sitten käy piaan kuten täällä :
      Posiolainen pitkän linjan colliekasvattaja XXXXXXXXX on vaikeassa tilanteessa. Hänen kaksi kasvattiaan on Espanjassa kennelissä, joiden omistajille ei ole enää rahaa ruokkia koiria.
      XXXXXXX etsii koirafoorumeiden ja Facebookin kauttaa yhteyksiä, joiden avulla koirat saataisiin takaisin Suomeen.
      Espanjalaiskennelissä Madridin lähellä olleet 25 collieta etsivät kiireisesti uutta kotia.
      XXXXXXXXX on kuullut, että Espanjan huonossa taloustilanteessa koirankasvattajilla on ollut vaikeuksia myydä pentuja. Aikuisille koirille kotien löytäminen on vielä vaikeampaa. Myös Portugalista on tullut tietoja vastaavista hankaluuksista.
      XXXXXXXX haluaa omat kasvattinsa, espanjalaiskenneliin aikoinaan myydyt 6-vuotiaan Missan ja 4,5-vuotiaan Turulin takaisin Suomeen. Pelkona on, että Espanjassa koirat voivat mennä pentutehtailijoille ja lopulta katukoiriksi.
      "Lennot ovat kalliita. Etsin nyt yhteyksiä ihmisiin, jotka voisivat tuoda koirat edullisesti Suomeen. Hätä on suuri. Koko ajan koiratytöt ovat mielessä", XXXXXX kommentoi. "
      Kennelliiton viestintäpäällikkö CCCCCCCCC ei ole kuullut, että huono taloustilanne Euroopassa olisi näkynyt laajemmin koirankasvatuksessa. XXXXX kasvattien tapaus on hänen mukaansa ensimmäinen laatuaan.

      kaleva.fi

    • ell epätoivo

      Itselläni kaksi seropia toinen 5 v. ja toinen kohta 1 v. Terveitä hyviä koiria, ei ole ollut mitään sairauksia. Vatsat toimivat hyvin. Pentu ollut yhden kerran ripulissa pienenä ja sekin oli oma vika, kun pääs mökin alle ja söi jotain inhoo siellä. Muuten ei kummallakaan mitään vikoja ollut ja toivottavasti pysyvät terveinä. Tänä muutaman vuoden aikana tutuilla viittä eri rotua, hinnat olleet 800 - 1300 ekee ja kaikilla jotain sairauksia. Lonkkia, hengitysjuttuja, ihoallergioita, korvat tulehtuneita sekä kilpirauhas ongelmaa jne. Kamalaa on ollut seurata rekkuparkoja. Kaikki olleet hyviltä kasvattajilta ja kaikki hoidettu hyvin. Valitettavasti ovat tuttuni myös erittäin tuttuja ell kanssa ja saaneet oikein kanta-asiakas kortteja, niin saa sitten alea joka viidennestä käynnistä. Miten ovatkin nää jalostetut rekut ihan reporankoja. Raukkaparat ja aina vatsat jollain löysällä. Itse en ole kertaakaan lukuunottamatta pennun yhtä sairauskertaa joutunut viemään koiria esim. ripulin takia ulos, enkä ole joutunut menemään ell, koska ei ole ollut mitään vaivaa. Rokotuksissa käydään vuosittain ja samallahan on yleistarkastus ja kaikki ollut ok. Maksoivat tosi nämäkin vajaan donan yhteensä, mutta en kadu pätkääkään. Malta aloittaja odottaa, kyllä se löytyy sopiva mix sinullekin. Itse etsiskelin tätä toista koiraani pari vuotta enenkuin tärppäs.

      • Voi sinä sinä ja sin

        Kovasti yleistät parin tapauksen jälkeen koko rotu ja seropi koirat. Kyllä niitä sairaita koiria on sekä seropeissa että rekatuista.

        Itselläni on ollut rotukoiria kahdenkymmenen vuoden aikana
        yht. kymmenen, kaikki terveitä hyväluonteisia ja kauniita koiria, eläinlääkärissä ollaan käyty ainoastaan virallisissa
        lonkka & polvikuvissa, rokotuksissa ja terveystarkastuksissa,
        pitäisikö minunkin nyt liputtaa että kaikki rotukoirat on terveitä? :=)))))))))))))))))))))))))))


      • terverotukoira

        Mitä rokotteita koiriisi vuosittain pistellään?
        Oma rotukoirani käy rokotuksissa kolmen vuoden välein.


      • gfhgjjgj
        terverotukoira kirjoitti:

        Mitä rokotteita koiriisi vuosittain pistellään?
        Oma rotukoirani käy rokotuksissa kolmen vuoden välein.

        Penikkatautirokotus ja muut mikäli tautiepäilyksiä alueella missä asuu..


      • srfdhhh
        gfhgjjgj kirjoitti:

        Penikkatautirokotus ja muut mikäli tautiepäilyksiä alueella missä asuu..

        Mitkä rokotukset pitävät voimansa sen 3 vuotta? Täällä ei ole koskaan ollut mitään, mutta jos joskus nokka vie kohti etelä-suomea, niin olisi hyvä tietää ennalta.


      • Rabies.
        srfdhhh kirjoitti:

        Mitkä rokotukset pitävät voimansa sen 3 vuotta? Täällä ei ole koskaan ollut mitään, mutta jos joskus nokka vie kohti etelä-suomea, niin olisi hyvä tietää ennalta.

        rabies 1-3 vuoden välein


      • Kiittis tiedosta
        Rabies. kirjoitti:

        rabies 1-3 vuoden välein

        kolmen vuoden väleinkin Rabiesta, uutta tietoa.


      • Rabies.
        Kiittis tiedosta kirjoitti:

        kolmen vuoden väleinkin Rabiesta, uutta tietoa.

        olos hyvä


    • viron koira

      Olen täysin samaa mieltä.

    • Pukeli.

      Voisi ihan ajatella, että 1500 euroa maksanut pentu sisältäisi jonkinlaisen takuun, eli siis koiranostajalle annetaan sopimuspaperi missä lukee:
      Ostaja halutessaan voi viedä koiran kolmeen eri näyttelyyn, kolmen seuraavan vuoden aikana omalla kustannuksellaan ja mikäli koira ei saa ykköstä yhdeltäkään koiran arvostelleelta tuomarilta, on koiran myynyt kauppias velvollinen palauttamaan n. 1/3 osan kauppahinnasta.

      Tässä minusta olisi reilun kaupan henkeä ja ostaja ei missään vaiheessa tuntisi itseään petetyksi, vaikka maksoikin monen mielestä todella suolaisen hinnan.

      • auttakaatotatolloa

        Ja sit se ostaja pitäs sen sen verran lihavana ja veis sen aina huonossa turkissa tai opettais sen agressiiviseks siinä tilanteessa ja sais 1/3 rahan kasvattajalta??Ja toi olis susta reilu kauppa??

        Sun täytyy olla ihan idi.Ja sitä paitsi koiran ulkonäkö on viimeinen asia koirassa, kyllä se on terveys se ykkös asia.


      • spiidimost
        auttakaatotatolloa kirjoitti:

        Ja sit se ostaja pitäs sen sen verran lihavana ja veis sen aina huonossa turkissa tai opettais sen agressiiviseks siinä tilanteessa ja sais 1/3 rahan kasvattajalta??Ja toi olis susta reilu kauppa??

        Sun täytyy olla ihan idi.Ja sitä paitsi koiran ulkonäkö on viimeinen asia koirassa, kyllä se on terveys se ykkös asia.

        Kasvattajat antavat hoito-ohjeet/ neuvontaa, omaa typeryyttä saa ostaja syyttää jos ei kasvattajaa kuuntele..

        Ex kasvattaja.


    • EI yskitä

      Kennelyskärokote annetaan vuosittain. Pitäs jokaisen koiranomistajan tietää.

    • vaihtoehto 10

      Hei,jos ei ole varaa siihen kalliiseen rotukoiran pentuun.On yksi vaihtoehto ottaa sellainen nuorena.Eli pentu jota joku on pitänyt muutaman viikon tai kuukauden.Näitä on useinkin tarjolla eri roduista,ja ovat hinnaltaan edullisia.Itse ostin pennun joka oli 11kuukautta,omistajat olivat siihen jo kyllästyneet,ja halusivat siitä eroon.Koirassa ei ole ollut mitään käytös yms vikaa,vähän villi vain niinkun nuoret koirat ovat.On hyvästä ,ja terveestä suvusta.Ja hintaa koiralla oli tuolloin enää 400euroa.Ensimmäinen omistaja oli maksanut 1100euroa pennusta.
      Tietysti pitää varmistua ettei koiralla ole mitään sairauksia,käytöshäiriöitä ym,ja kannattaa käydä useamman kerran koiraa katsomassa ennen ostopäätöstä.Jotta näkee koiran käytöksen eri tilanteissa.
      Minulla on ollut kyseinen koira nyt reilun vuoden,ja olen todella tyytyväinen valintaani.Koira on nykyään rauhallinen ja tottelevainen,mitään ongelmia tai sairauksia ei ole ollut. :)

      • gjhjhjkhhk

        Aina puhutaan seropien tereydestä. Nykyseropit on kahden eri rodun tulos useinmiten. Ja silloin on ihan sama jos sisäsiitos on 0-luokkaa tulos on vastaava.

        Terveystilanne ratkaisee vanhemmilla.

        Seropia pitäisi minusta käyttää oikeasta sekarotuisesta eli monirotuisesta.

        Ja muuten puhuttaisiin risteytyksestä.


      • gjhjhjkhhk
        gjhjhjkhhk kirjoitti:

        Aina puhutaan seropien tereydestä. Nykyseropit on kahden eri rodun tulos useinmiten. Ja silloin on ihan sama jos sisäsiitos on 0-luokkaa tulos on vastaava.

        Terveystilanne ratkaisee vanhemmilla.

        Seropia pitäisi minusta käyttää oikeasta sekarotuisesta eli monirotuisesta.

        Ja muuten puhuttaisiin risteytyksestä.

        Tuli yleisesti kun puhutaan jalostuksesta eikä tarkoitus ollut laittaa vaihtoehto 10 alle.


    • sanavapaus.

      ketä kyrsii asia ketju??
      Käyttäjätuki on jo vastaanottanut ilmoituksen asiattomasta viestistä.

      • ...

        o_O verbaali tappiol jää nyh???


    • niih---miksi....

      Käyttäjätuki on jo vastaanottanut ilmoituksen asiattomasta viestistä.

    • 21.

      pienten rotukoirien hinta on lähes aina lähemmäs 1500 euroa. Alle 1000 eurolla ei edes voi ostaa seurakoiraa, koska kasvattajat eivät myy niitä halvalla

      • näinkö.

        homma menee? ilmankos asia halutaan maton alle laittaa.helvatan rosvousta...


    • sinäsinäjuuri

      joka päivä ilmoitat aloituksen asiattomaksi.

    • säästeliäs 10

      Mikä siinä on niin vaikeaa...jos ei ole varaa rotukoiraan.Niin olisko mahdollista säästää rahaa? Minä säästän jos tarvitsen uuden monen tonnin auton,huonekaluja yms.,ei ole mitenkään ylitse pääsemätöntä.
      On hyvä olla säästöjä myös mahdollisia loukkaantumisia varten,vahinkoja voi sattua.Vaikka olisi halvankin koiran ottanut.
      Ja jos ei ole rahaa,niin ottaa sitten sellaisen sekoituksen,ja varautuu riskeihin mitä siinä on.Voi olla pentutehtailua,sukusiitosta,ulkomaantuontia,ja muita ongelmia,joten silmät on pidettävä auki.On nykyään paljon niitä,jotka ovat tietämättään ottaneet tehtailijalta sairaan mikselin,ja huomanneet asian kun on jo myöhäistä.Ja myyjähän ei ota asiasta mitään vastuuta,eikä muutenkaan ole kiinnostunut pennun mahdollisista ongelmista tai vioista.
      Itse pidän rotukoirista,koska niiden suvuista on edes jonkinlaista tietoa.Ja ovathan ne toki minun silmissäni kauniimpia kuin mixelit ;)

    • hjkkj

      Samaa mieltä hinnat jo älyttömiä..mutta on rotuja joissa hinnatkaan ei huimaa eli ei muotirodut kuten lapinkoira, käyttöterrierit, jne..

      Itse maksan max 800. en enempää.

      • fgghggfgj

        Katsoin mitä pyydetään knnelliiton pentuvälityksestä ja alle tonnin maksoi vain brassit foxit dreeveri jacki collie hysky tiibetinterrrieri lapinkoira jne..ja tonnilla tuli jo hieman enemmän..mutta aivan uskomattomia hintoja useimmilla..

        Huh huh onneksi omani saan suurella todennäköisyydellä alle tonnilla. Luultavasti 800-900 ja sekin on paljon.

        No markkinat nostaa hintoja ja ostakaa halvempi rotu ihan yhtä hyvä sekin on. Halvemmissakin roduissa paljon vaihtoehtoja. :) Eikä ole liian yleinenkään.


    Ketjusta on poistettu 56 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      149
      2150
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      118
      1643
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      94
      1460
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      96
      1431
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1312
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      208
      1175
    7. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      214
      1157
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      49
      1141
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1081
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      249
      942
    Aihe