Joka päivä syntiä?

_greeeeen

Kertokaapa, te jotka sanotte tekevänne syntiä joka päivä, että harjoitatteko mielestänne syntiä. Siis jos on ollut uskova esimerkiksi kymmenen vuotta, voiko joka päivälle löytyä eri synti, vai toistatteko samoja syntejä päivästä toiseen. Milloin synnin tekeminen muuttuu synnin harjoittamiseksi ja synnissä elämiseksi?

122

717

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kristitty

En mielestäni harjoita, mutta tiedän harjoittavani, koska Jumalan Sana Raamattu sanoo niin.

• En löydä sitä

Sanooko Jumalan Sana Raamatussa, että uskovaiset ihmiset harjoittavat syntiä?

• _greeeeen
        En löydä sitä kirjoitti:

Eipä taida sanoa, vaan kieltää tekemästä sitä.

• kristitty
        En löydä sitä kirjoitti:

Joh.1

1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

Room.7

14. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

• siinä apu
        kristitty kirjoitti:

Joh.1

1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

Room.7

14. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

No, miten on? Jos ihminen on ennen synnin tekemistä vanhurskas,.. niin pelastaako mukamas hänen aikaisempi synnittömyytensä hänet sinä päivänä kun hän syntiä tekee, josta hänet on aiemmin puhdistettu???

Voiko uskova luottaa synnittömyyteensä sinä päivänä kun hän taas tekee syntiä?

Mielestäni synnittömyyden turvin ei voi elää sinä päivänä jona syntiä tehdään...niin on laki tiukka!

Mutta jos esim. jumalaton ja syntinen, antaa takaisin mitä on ottanut, ja korvaa riistämänsä esim. vaimon,tekemät työt, ja vaeltaa taas elämän käskyjen mukaan, niin ettei enää vääryyttä tee---niin totisesti hän saa elää, ei sellaisen henkilön ole kuoltava.. tuumaa benedi.

• herra armahtakoon
        kristitty kirjoitti:

Joh.1

Room.7

Voi että, milloinhan Taivaan Isä avaisi Greenin silmät niin, että näkisi ja tajuaisi Raamatun selvän ja selkeän sanoman. Ihan niinkuin nim. kristitty Joh 1. ja Room 7, luvuista näyttää. Herra armahtakoon jo tuota jatkuvaa" viisastelua". Uskova voi lankeilla, mutta nousee jälleen. Pahinta mikä kadottaa, on ero Jumalasta. Siksi tarvitsetko, tarvitsemmeko me jatkuvasti Jeesuksen sovintoveren tuomaa lahjaa, vai työnnämmekö sen kenties suurella " hurskaudellamme" syrjään.? Sanomalla, ei riitä tarvitaan "teot". Se on suurinta syntiä, sitä kadottavaa. Kun vajavainen tajuaa todellisen armon, voi hän armon varassa rakastaa lähimmäisiään.

• _greeeeen
        herra armahtakoon kirjoitti:

Voi että, milloinhan Taivaan Isä avaisi Greenin silmät niin, että näkisi ja tajuaisi Raamatun selvän ja selkeän sanoman. Ihan niinkuin nim. kristitty Joh 1. ja Room 7, luvuista näyttää. Herra armahtakoon jo tuota jatkuvaa" viisastelua". Uskova voi lankeilla, mutta nousee jälleen. Pahinta mikä kadottaa, on ero Jumalasta. Siksi tarvitsetko, tarvitsemmeko me jatkuvasti Jeesuksen sovintoveren tuomaa lahjaa, vai työnnämmekö sen kenties suurella " hurskaudellamme" syrjään.? Sanomalla, ei riitä tarvitaan "teot". Se on suurinta syntiä, sitä kadottavaa. Kun vajavainen tajuaa todellisen armon, voi hän armon varassa rakastaa lähimmäisiään.

En nyt oikein päässyt sisälle viestisi tarkoitukseen, mutta sen voin edelleenkin sanoa, että ihan niiden omien tekojemme perusteella meidät tuomitaan.

• asiastakyse
        herra armahtakoon kirjoitti:

herra armahtakoon, onkohan sinulle syntynyt väärä kuva Jeesuksen veren puhdistavasta voimasta? Se ei tarkoita sitä, että syntiä tekevän synnit puhdistetaan kerta toisensa jälkeen, vaan sitä, että Jeesuksen veren puhdistuksessa ihminen ei ole enää synnin orja, eikä näin ollen tee enää syntiä. Jeesus opettaa ajatuksista lähtevän kaiken pahan. Jeesuksen veri puhdistaa pahat ajatukset pois ennen, kuin niiden houkutus muuttuu teoiksi. Niin suuri on Jumalan voima ja niin kallis on Jeesuksen veri.
        Jos paha ajatus löytyy, niin se pitää heti tunnustaa Herralle. Syntinsä tunnustava puhdistuu, mutta joka ei syntejään tunnusta, ei koskaan pääse vapauteen ja rauhaan, vaan jää orjuuteen.

• Herra armahtakoon
        _greeeeen kirjoitti:

Eipä taida sanoa, vaan kieltää tekemästä sitä.

Parhaiten synti on kirjoitettu kuitenkin Jumalan omassa sanassa Raamatussa. 1 Joh 1, 2, ja Room 7: 14-25. Jos nämä jakeet ei lähde ihmisen sydämeen kirkastumaan, vaan ruvetaan selittelemään Farisealaisesti koko syntikysymystä, herää kysymys, onko kyseessä edes Pyhän Hengen toimintaa. Kyseessä voi olla ihminen, joka on täysin jonkun Torontolaisuuden henkivallan alla. Silloin ei mistään kirjoittelusta ole minkäänlaista hyötyä. Luoja sen vain tietää.

• jgddjg
        siinä apu kirjoitti:

No, miten on? Jos ihminen on ennen synnin tekemistä vanhurskas,.. niin pelastaako mukamas hänen aikaisempi synnittömyytensä hänet sinä päivänä kun hän syntiä tekee, josta hänet on aiemmin puhdistettu???

Voiko uskova luottaa synnittömyyteensä sinä päivänä kun hän taas tekee syntiä?

Mielestäni synnittömyyden turvin ei voi elää sinä päivänä jona syntiä tehdään...niin on laki tiukka!

Mutta jos esim. jumalaton ja syntinen, antaa takaisin mitä on ottanut, ja korvaa riistämänsä esim. vaimon,tekemät työt, ja vaeltaa taas elämän käskyjen mukaan, niin ettei enää vääryyttä tee---niin totisesti hän saa elää, ei sellaisen henkilön ole kuoltava.. tuumaa benedi.

Jeesuksen veren suojaan heti kun on syntiä tehty! Uusi päätös, että enää en syntiä tee. Jokainen tekee syntiä, niin sinäkin benedi. Tehdään parannuksen soveliaita hedelmiä. Tarvitsen itsekin rukousta puolestani, etten lankeaisi pois armosta! Me lankeamme monella tavalla, mutta armosta meidän tulee pitää kiinni.

• Herra armahtakoon
        asiastakyse kirjoitti:

herra armahtakoon, onkohan sinulle syntynyt väärä kuva Jeesuksen veren puhdistavasta voimasta? Se ei tarkoita sitä, että syntiä tekevän synnit puhdistetaan kerta toisensa jälkeen, vaan sitä, että Jeesuksen veren puhdistuksessa ihminen ei ole enää synnin orja, eikä näin ollen tee enää syntiä. Jeesus opettaa ajatuksista lähtevän kaiken pahan. Jeesuksen veri puhdistaa pahat ajatukset pois ennen, kuin niiden houkutus muuttuu teoiksi. Niin suuri on Jumalan voima ja niin kallis on Jeesuksen veri.
        Jos paha ajatus löytyy, niin se pitää heti tunnustaa Herralle. Syntinsä tunnustava puhdistuu, mutta joka ei syntejään tunnusta, ei koskaan pääse vapauteen ja rauhaan, vaan jää orjuuteen.

Valitettavasti ne pahatkin ajatukset ovat niitä PAHOJA syntejä, joista meidän täytyy tehdä parannusta. Jeesuksen sovintoveri, vain siinä on ainut turvamme ja lopullinen pelastuksemme. Olemme vapaita, armahdettuja Jeesuksen täytetyn työn tähden. Hänelle yksin kiitos ja ylistys siitä.

• Eenokki 12

En minäkään "harjoita" tekemällä syntejä, mutta en pysty itsessäni tekemästä syntejä päivittäin ja siksi tarvitsen syntien anteeksi antamusta joka avaajalta puuttuu koska luulee että pystyy synnittömyyteen.

• _greeeeen

Eenokki, et nyt oikein vastannut aloituksen kysymyksiin. Teet siis syntiä päivittäin, mutta et silti harjoita syntiä..? Teetkö siis joka päivä jotakin eri syntiä?

(Enpä ole itseäni synnittömäksi koskaan sanonut.)

• Eenokki 12
        _greeeeen kirjoitti:

Eenokki, et nyt oikein vastannut aloituksen kysymyksiin. Teet siis syntiä päivittäin, mutta et silti harjoita syntiä..? Teetkö siis joka päivä jotakin eri syntiä?

Kyllä Eenokki ymmärtää lutherilaisena hyvin avauksen.
        En tahdo tekevän syntiä, mutta en voi olla tekemättäkään siksi ristini on raskas(ollut huom) ja tie kaita,ja siksi odotan vapautusta päästäkseni lopullisesti eroon kuolemassa, tuosta aadamistani. Olen vanhurskas ja syntinen how about you?
        Vanhurskas ja osapäiväsynnitön?

• _greeeeen
        Eenokki 12 kirjoitti:

Kyllä Eenokki ymmärtää lutherilaisena hyvin avauksen.
        En tahdo tekevän syntiä, mutta en voi olla tekemättäkään siksi ristini on raskas(ollut huom) ja tie kaita,ja siksi odotan vapautusta päästäkseni lopullisesti eroon kuolemassa, tuosta aadamistani. Olen vanhurskas ja syntinen how about you?
        Vanhurskas ja osapäiväsynnitön?

Edelleenkään et, Eenokki, vastaa aloituksen kysymyksiin. Teet siis joka päivä syntiä, mutta sanot, että et silti harjoita syntiä. Sitä asiaa voisit avata enemmänkin.

• Eenokki12
        _greeeeen kirjoitti:

Edelleenkään et, Eenokki, vastaa aloituksen kysymyksiin. Teet siis joka päivä syntiä, mutta sanot, että et silti harjoita syntiä. Sitä asiaa voisit avata enemmänkin.

En minä tahallisesti tee syntiä vaan olen syntiä ja synnittömiä vastaan taisteleva hengenmies joka ei sano että minussa ei ole syntiä.
        Ei kukaan vastaa aloitukseesi kuten sinä haluat vaan me todistamme sen mitä raamattu sanoo ihmisestä.
        Jeesuksen veri puhdistaa minut kaikista synneistä, mutta en silti ole synnitön kuten savis, jaikal, green ja joku muu savesta väännetty puutarhatonttu.

• Eenokki 12
        _greeeeen kirjoitti:

Kristitty on yhtäaikaa syntinen ja vanhurskas, syntinen ja pyhä. Joka päivä joudumme tekemään parannusta synneistämme. Näemme lihassamme toteutuvan aivan toisen lain kuin mitä Jumala käskee. Joudumme joka päivä kamppailemaan näiden asioiden kanssa, mutta tässä meille antaa varman voiton Jeesus Kristus, joka on kaiken täyttänyt puolestamme ristillä. Meistä ei ole itseämme pelastamaan, ei alkuunkaan. Saamme sen todeta ja olla rauhallisin mielin. Meidän ei tarvitse pingottaa, vaikka kilvoittelemmekin. Jeesus antaa levon ja rauhan omantunnon syytösten edessä. "Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö." Joh. 14:27. Rauhan Jumala on pian musertava Syyttäjän eli Saatanan: "Ja rauhan Jumala on pian musertava saatanan teidän jalkojenne alle." Jumala lausuu Paavalin suulla heti perään: "Herramme Jeesuksen armo olkoon teidän kanssanne." (Room. 16::20)
        ps Green yhdistää ...teet syntiä päivittäin...mutta silti et harjoita syntiä...koska ei ymmärrä vanhurskauttamisoppia.
        Kun Greeen tekee syntiä hän harjoittaa sitä ja kun greeen päivittäin voi olla tekemättä syntejä joitakin syntejä, voi greeen lukea itsensä synnittömien ja luulopyhien joukkoon.

• Mummeli

OMATUNTO, mitäs se sitten on? Meitä opetettiin lapsena kuuntelemaan OMAATUNTOA ja se on ollut elämänpolkuni JOHTAJA. Perisynti on meissä jokaisessa, joka kyllä koettelee, ja uskonkin ettemme me ihmiset voi ihan synnittömiksi tulla, vaikka kuinka yrittäisimme. Ja olemmehan myös muutenkin erilaisia esim geenit ja luonne, jotka ovat kullakin omanlaisensa.

• aloita tänään

No voi sinua Eenokki sentään! Aloita tstä: Ota kaikki käsintehdyt jumalankuvat seinältä, ja polta ne, älä hautaa niitä, ettet kaivaisi niitä ylös!

Tästä on seurauksena että III.s käsky tulee pidetyksi automaattisest, kun huudat Herran sinun Jumalasi puoleen hän kuulee sinua!!

Et rukoile Häntä turhaan!

Seuraavaksi .. muutat oppejasi jä pyhität sapatin lain käskyn mukaan 2 Moos 20: 8 - 11

Jos isä ja äiti ei ole elossa, niin kunnioita Isääsi,Jeesusta sekä seurakuntaa, joka on äitisi.
        luovu ihmisten tappamisesta!

luovu huorin tekemisestä, ..luovu varastamisesta,..älä sano, minua , tämän kirjoittajaa vastaan väärää todistusta

Palauta heti, toisen vaimo, sille jolta otit sen,.. jos omatuntosi kerran todistaa sinut syylliseksi!

On se järkyttävää ja kummaa, miten voit tehdä syntiä joka päivä?? Mitä anteeksiantamusta sinä tarvitset , kun olet tehnyt , kuten kehoitin?

Ei ihme, omatuntosi syyttää siis sinua kuitenkin , että olet rikkonut jotakin näistä käskyistä. Ettet vaan olisi sunnuntain pyhittäjä, ja sinulla ei ole rauhaa Jumalan kanssa!?

yst. terv. benedi

• _greeeeen
        Eenokki12 kirjoitti:

En minä tahallisesti tee syntiä vaan olen syntiä ja synnittömiä vastaan taisteleva hengenmies joka ei sano että minussa ei ole syntiä.
        Ei kukaan vastaa aloitukseesi kuten sinä haluat vaan me todistamme sen mitä raamattu sanoo ihmisestä.
        Jeesuksen veri puhdistaa minut kaikista synneistä, mutta en silti ole synnitön kuten savis, jaikal, green ja joku muu savesta väännetty puutarhatonttu.

Et siis halua, Eenokki, vastata aloituksen kysymyksiin. Siispä keskustelu kanssasi on tämän aloituksen alla ilmeisen turhaa.

(Yhä edelleenkään en ole sanonut olevani synnitön tai täydellinen.)

• _greeeeen
        Eenokki 12 kirjoitti:

Kristitty on yhtäaikaa syntinen ja vanhurskas, syntinen ja pyhä. Joka päivä joudumme tekemään parannusta synneistämme. Näemme lihassamme toteutuvan aivan toisen lain kuin mitä Jumala käskee. Joudumme joka päivä kamppailemaan näiden asioiden kanssa, mutta tässä meille antaa varman voiton Jeesus Kristus, joka on kaiken täyttänyt puolestamme ristillä. Meistä ei ole itseämme pelastamaan, ei alkuunkaan. Saamme sen todeta ja olla rauhallisin mielin. Meidän ei tarvitse pingottaa, vaikka kilvoittelemmekin. Jeesus antaa levon ja rauhan omantunnon syytösten edessä. "Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö." Joh. 14:27. Rauhan Jumala on pian musertava Syyttäjän eli Saatanan: "Ja rauhan Jumala on pian musertava saatanan teidän jalkojenne alle." Jumala lausuu Paavalin suulla heti perään: "Herramme Jeesuksen armo olkoon teidän kanssanne." (Room. 16::20)
        ps Green yhdistää ...teet syntiä päivittäin...mutta silti et harjoita syntiä...koska ei ymmärrä vanhurskauttamisoppia.
        Kun Greeen tekee syntiä hän harjoittaa sitä ja kun greeen päivittäin voi olla tekemättä syntejä joitakin syntejä, voi greeen lukea itsensä synnittömien ja luulopyhien joukkoon.

Olisi ollut ihan mielenkiintoista keskustella siitä, miten esimerkiksi sinä, Eenokki, teet päivittäin syntiä, kuitenkaan harjoittamatta syntiä...

Jos omatuntosi syyttää sinua, et todellakaan voi olla rauhassa, äläkä muillekaan sellaista opeta.

1 Paavali loi katseensa neuvostoon ja sanoi: "Veljet! Koko elämäni, tähän päivään asti, minä olen elänyt Jumalan edessä vilpittömästi, omaatuntoani loukkaamatta."

(Ap. t. 23:1)
        _______

3 Minä kiitän Jumalaa, jota palvelen omatunto puhtaana, niin kuin jo esivanhempani ovat tehneet, ja muistan sinua rukouksissani lakkaamatta, päivin ja öin.

(2. Tim. 1:3)
        _______

18 Rukoilkaa meidän puolestamme. Olemme varmoja siitä, että omatuntomme on puhdas -- tahdommehan toimia kaikessa oikein.

(Hepr. 13:18)

• Eenokki 12
        aloita tänään kirjoitti:

No voi sinua Eenokki sentään! Aloita tstä: Ota kaikki käsintehdyt jumalankuvat seinältä, ja polta ne, älä hautaa niitä, ettet kaivaisi niitä ylös!

Tästä on seurauksena että III.s käsky tulee pidetyksi automaattisest, kun huudat Herran sinun Jumalasi puoleen hän kuulee sinua!!

Et rukoile Häntä turhaan!

Seuraavaksi .. muutat oppejasi jä pyhität sapatin lain käskyn mukaan 2 Moos 20: 8 - 11

Jos isä ja äiti ei ole elossa, niin kunnioita Isääsi,Jeesusta sekä seurakuntaa, joka on äitisi.
        luovu ihmisten tappamisesta!

luovu huorin tekemisestä, ..luovu varastamisesta,..älä sano, minua , tämän kirjoittajaa vastaan väärää todistusta

Palauta heti, toisen vaimo, sille jolta otit sen,.. jos omatuntosi kerran todistaa sinut syylliseksi!

On se järkyttävää ja kummaa, miten voit tehdä syntiä joka päivä?? Mitä anteeksiantamusta sinä tarvitset , kun olet tehnyt , kuten kehoitin?

Ei ihme, omatuntosi syyttää siis sinua kuitenkin , että olet rikkonut jotakin näistä käskyistä. Ettet vaan olisi sunnuntain pyhittäjä, ja sinulla ei ole rauhaa Jumalan kanssa!?

yst. terv. benedi

Tänäänkin tein ehkä syntiä kirotessani sivistyneellä tavalla ellen "perse" whiten pihtikintut ja laahustavat russelilaiset näin hengen silmillä huutamassa tuskissaan palavassa helvetissä.
        Että silleen peneti.

• armahdettu uudistuja

Itse jouduin käymään kymmeniä kertoja seurakuntien sielunhoito/rukouspalvelussa uhkapeliriippuvuuden, elämän kolhujen, pornografian, masennuksen, alkoholin ja tupakoinnin tiimoilta. Lopulta pääsin vapaaksi. Retkahduksia sattui monesti mutta lopulta sain Raamatun lupaaman jalon voiton. Niin kauan kun yksin ja omin voimin yrittää voittaa synnin ei onnistu. Tarvitaan esirukousta ja säännöllistöä tiivistä uskovien yhteyttä. Muuton ei käy kädenkäänteessä, mutta jostakin on aloitettava. Anna Rakas Taivaallinen Isä nytten Pyhän sovintoveren Jeesuksen Kristuksen puhdistava voima tälle veljelleni ja Pyhän Hengen uudistava voima tästä päivästä lähtien. Aamen!

• Elän Herralle en synnille. On tietoista syntiä ja sitten on tiedostamatonta syntiä. Tiedostettavasta synnistä on tehtävä parannus ja sanouduttava irti, Se on syntiä minkä tiedämme rikkovan Jumalaa vastaan.

Tiedostamaton synti on sellaista mitä teemme päivittäin, mutta emme tiedä rikkovamme Jumalaa vastaan esim. Ajatuksissa, sanoissa jne...

Mitä enemmän luemme Jumalan sanaa sitä tietoisemmaksi tulemme niistäkin synneistä mitä emme ole tiedostaneet ja näin voimme kasvaa pyhityksessä. Eli usko vahvistuu koko ajan, mutta myös taistelu kovenee. Kun on enemmän tiedostettavaa mitä vastaan sotia.

• Tapio522eikirj

Mitä Raamattu opettaa!

1.Joh.1:8-2:2
      SYNTIEN TUNNUSTAMINEN JA SOVITUS

2:1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
      2:2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
      >>>>>>>>
      Oi sinä kaikkein armollisin,
      ristiinnaulittu Herra Jeesus Kristus.
      Armahda minua, vaivaista syntistä,
      ja katso puoleeni laupeutesi silmin,
      niin kuin sinä katsoit Pietariin, kun hän oli kieltänyt sinut,
      ja niin kuin sinä katsoit syntiseen naiseen fariseuksen kodissa
      ja ryöväriin ristinpuulla.

Anna minulle pyhä armosi,
      että minä niin kuin Pietari itkisin syntejäni,
      niin kuin syntinen nainen sinua sydämestäni rakastaisin
      ja ryövärin kanssa saisin katsella pyhiä kasvojasi
      taivaassa iankaikkisesti.

• _greeeeen

Tapio, antamasi raamatunkohdat eivät vastaa aloituksen kysymyksiin.

• Niko.
        _greeeeen kirjoitti:

Tekeekö Green ajatuksin syntiä, käykö koskaan mielessä ajatuksia jotka eivät ole hyviä ja vanhurskaudesta?
        Entä sanat, sanotko koskaan kenelekään mitään muuta kuin vanhurskaudesta kumpuavia sanoja, eikö suustasi koskaan tule ainoatakaan harkitsematonta sanaa, edes suutuksissasi?
        Entä asenteesi, näetkö niissä koskaan purnausta, kateutta, katkeruutta vai pelkästään vanhurskaita ja rakkaudesta kumpuavia asenteita?
        Entä tekemättä jättämiset? Tiedäthän, että joka tietää oikean mutta ei tee, tulee tällainen tekemättä jättäminen hänelle synniksi.

Vaikka aloituksessa kysyt muiden syntien perään, miten on sinun laitasi? Oletko kaikessa mitä edellä kysyn jatkuvasti ja koko ajan täydellisen, missään ikinä hairahtamatta ja horjumatta?

Meitä on käsketty rukoilemaan Isä meidän rukouksen sanoilla, joka päivä.

• Niko.
        Niko. kirjoitti:

Tekeekö Green ajatuksin syntiä, käykö koskaan mielessä ajatuksia jotka eivät ole hyviä ja vanhurskaudesta?
        Entä sanat, sanotko koskaan kenelekään mitään muuta kuin vanhurskaudesta kumpuavia sanoja, eikö suustasi koskaan tule ainoatakaan harkitsematonta sanaa, edes suutuksissasi?
        Entä asenteesi, näetkö niissä koskaan purnausta, kateutta, katkeruutta vai pelkästään vanhurskaita ja rakkaudesta kumpuavia asenteita?
        Entä tekemättä jättämiset? Tiedäthän, että joka tietää oikean mutta ei tee, tulee tällainen tekemättä jättäminen hänelle synniksi.

Vaikka aloituksessa kysyt muiden syntien perään, miten on sinun laitasi? Oletko kaikessa mitä edellä kysyn jatkuvasti ja koko ajan täydellisen, missään ikinä hairahtamatta ja horjumatta?

Lisättäköön vielä;

Jumalalle ei ole "harmaata, neutraalia" aluetta.
        KAIKKI mikä ei ole vanhurskaudesta ON syntiä.

• _greeeeen
        Niko. kirjoitti:

Edelleenkään en ole täydellinen, enkä kysele muiden syntien perään siinä mielessä kuin sinä, Niko, ilmeisesti käsität. Aloituksen tarkoituksena oli ainoastaan saada aikaan keskustelua siitä, miten on/olisi mahdollista tehdä joka päivä syntiä harjoittamatta sitä tai elämättä synnissä, ja siitä, milloin synnin tekemisen voi sanoa muuttuneen edellä mainituiksi asioiksi (synnin harjoittaminen/synnissä eläminen). Esitin kysymykseni pääasiassa heille, jotka sanovat tekevänsä joka päivä syntiä, siksi, että heillä tähän asiaan on eniten kosketuspintaa ja näkemystä.

• Näin
        Niko. kirjoitti:

Minä olen sitä mieltä, että ajatuksissa saa käydä synti, mutta suusta sen ei pidä ulos tulla, koska silloin se on syntiin suostumista.

• Eenokki 12
        Niko. kirjoitti:

Greeen ei tiedä uskon vanhurskaudesta mitään eikä Jumalan hyväksi lukemisesta josta en ala selittämään mitään koska näyttää ettei se kuulu helluntailaisuuteen saati jaikalismiin.

• £££
        _greeeeen kirjoitti:

Edelleenkään en ole täydellinen, enkä kysele muiden syntien perään siinä mielessä kuin sinä, Niko, ilmeisesti käsität. Aloituksen tarkoituksena oli ainoastaan saada aikaan keskustelua siitä, miten on/olisi mahdollista tehdä joka päivä syntiä harjoittamatta sitä tai elämättä synnissä, ja siitä, milloin synnin tekemisen voi sanoa muuttuneen edellä mainituiksi asioiksi (synnin harjoittaminen/synnissä eläminen). Esitin kysymykseni pääasiassa heille, jotka sanovat tekevänsä joka päivä syntiä, siksi, että heillä tähän asiaan on eniten kosketuspintaa ja näkemystä.

Olet siis syntinen sinäkin?

• Tapio522eikirj
        _greeeeen kirjoitti:

Eikö?
        Miten sitten tulkitset jakeen 1.Joh.

• _greeeeen
        £££ kirjoitti:

Olet siis syntinen sinäkin?

Sanoiko Jeesus maan ollessaan omiaan syntisiksi? Erottaako Raamattu vanhurskaat ja syntiset?

• _greeeeen
        _greeeeen kirjoitti:

Sanoiko Jeesus maan ollessaan omiaan syntisiksi? Erottaako Raamattu vanhurskaat ja syntiset?

*Sanoiko Jeesus maan päällä ollessaan omiaan syntisiksi? Erottaako Raamattu vanhurskaat ja syntiset?*

• _greeeeen
        Näin kirjoitti:

Minä olen sitä mieltä, että ajatuksissa saa käydä synti, mutta suusta sen ei pidä ulos tulla, koska silloin se on syntiin suostumista.

Eli siis syntiseksi synnin tekijäksi meidän ei tule suostua. Se on juuri sitä, että liha on ristiinnaulittu himoineen ja haluineen.

• _greeeeen
        Tapio522eikirj kirjoitti:

Eikö?
        Miten sitten tulkitset jakeen 1.Joh.

Tapio, tuota jaetta voidaan pyöritellä taas toisaalla, mutta kerrohan sinä tässä, kuinka voit olla vuosikymmeniäkin uskossa tehden joka päivä syntiä, harjoittamatta kuitenkaan syntiä!? Silloin päästään aloituksen aiheeseen.

• _greeeeen kirjoitti:

Tapio, tuota jaetta voidaan pyöritellä taas toisaalla, mutta kerrohan sinä tässä, kuinka voit olla vuosikymmeniäkin uskossa tehden joka päivä syntiä, harjoittamatta kuitenkaan syntiä!? Silloin päästään aloituksen aiheeseen.

Me luemme 1.Joh. 1:1:ssä:
        ”Jos sanomme, ettei meillä OLE SYNTIÄ, niin me eksytämme itsemme”.

Ja samassa kirjeessä:
        ”Joka syntiä tekee, se on perkeleestä. Ei yksikään Jumalasta syntynyt TEE SYNTIÄ”.
        --
        Kun jollakin ”ON SYNTIÄ” syntiä, merkitsee se, että synti asuu ja liikkuu kristityn lihassa. Synti voi taistelussa voittaa hänet ja hän voi langeta. Mutta hän tuntee lankeemuksensa tähden tuskaa ja sen tähden taistelee.
        Hän siis pitää syntiä kärsimyksenä, vieläpä vaikeimpana kärsimyksenään, josta hän mielellään tahtoisi päästä eroon.

Sitä vastoin ”TEHDÄ SYNTIÄ” merkitsee sitä, että joku tekee syntiä tekemisekseen, tavakseen, eikä ajattelekkaan panna sitä pois. Hän pikemmin puolustelee ja suosii sitä.
        Tosin tekopyhä voi tuomita puheissaan sen, mutta itse teoissa hän kuitenkin suosii sitä ja jatkaa synnin tekemistä.

• _greeeeen
        Tapio522 kirjoitti:

Me luemme 1.Joh. 1:1:ssä:
        ”Jos sanomme, ettei meillä OLE SYNTIÄ, niin me eksytämme itsemme”.

Ja samassa kirjeessä:
        ”Joka syntiä tekee, se on perkeleestä. Ei yksikään Jumalasta syntynyt TEE SYNTIÄ”.
        --
        Kun jollakin ”ON SYNTIÄ” syntiä, merkitsee se, että synti asuu ja liikkuu kristityn lihassa. Synti voi taistelussa voittaa hänet ja hän voi langeta. Mutta hän tuntee lankeemuksensa tähden tuskaa ja sen tähden taistelee.
        Hän siis pitää syntiä kärsimyksenä, vieläpä vaikeimpana kärsimyksenään, josta hän mielellään tahtoisi päästä eroon.

Sitä vastoin ”TEHDÄ SYNTIÄ” merkitsee sitä, että joku tekee syntiä tekemisekseen, tavakseen, eikä ajattelekkaan panna sitä pois. Hän pikemmin puolustelee ja suosii sitä.
        Tosin tekopyhä voi tuomita puheissaan sen, mutta itse teoissa hän kuitenkin suosii sitä ja jatkaa synnin tekemistä.

Riittääkö siis se, että ajattelee panna synnin pois, mutta silti tekee samojakin syntejä päivästä toiseen?!

Tekojemme mukaan meidät, sinutkin Tapio, tuomitaan - ei sen mukaan, mitä olimme ajatelleet pitävän tehdä, mutta emme kuitenkaan tehneet...

• Retu 3
        _greeeeen kirjoitti:

Semmoinen ihminen jaka sanoo että hän tekee syntiä joka päivä, ei tarkoita sitä että hän tieten tahtoen tekisi sitä syntiä. Mutta hän näkee sen että ihminen tekee syntiä melkeinpä jokahetki, siis hänellä on Pyhähenki joka näyttää todeksi
        synnin .
        Hän joutuu katselemaan sinne ristillepäin ,koska ei pysty tulemaan synnittömäksi,
        Hän tietää sen että siellä tiedetään kaikki.
        Jeesus on luvannut armahtaa syntistä ja on puolustamassa isän edessä ,kunhan
        se hetki tulee että pitää seistä kasvoista kasvoihin.
        En usko että ilman Pyhäähenkeä voi nähdä syntejänsä, voi tietenkin järjellään
        päätellä että tämä voi olla syntiä jos on tehnyt jotain sellaista, mutta sillä ei ole
        mitään tekemistä Pyhänhengen kanssa.
        Hengellisessä mielessä itseriittoisen asia on tietysti erilainen siellä Herran edessä.

• Retu 3 kirjoitti:

Semmoinen ihminen jaka sanoo että hän tekee syntiä joka päivä, ei tarkoita sitä että hän tieten tahtoen tekisi sitä syntiä. Mutta hän näkee sen että ihminen tekee syntiä melkeinpä jokahetki, siis hänellä on Pyhähenki joka näyttää todeksi
        synnin .
        Hän joutuu katselemaan sinne ristillepäin ,koska ei pysty tulemaan synnittömäksi,
        Hän tietää sen että siellä tiedetään kaikki.
        Jeesus on luvannut armahtaa syntistä ja on puolustamassa isän edessä ,kunhan
        se hetki tulee että pitää seistä kasvoista kasvoihin.
        En usko että ilman Pyhäähenkeä voi nähdä syntejänsä, voi tietenkin järjellään
        päätellä että tämä voi olla syntiä jos on tehnyt jotain sellaista, mutta sillä ei ole
        mitään tekemistä Pyhänhengen kanssa.
        Hengellisessä mielessä itseriittoisen asia on tietysti erilainen siellä Herran edessä.

Eikö Jumala ole VOIMA VAPAUTTAA USKOVAINEN. ???

• lihallisuutta on

Kuinka monta ihmistä olet tänään jättänyt ottamatta huomioon ja toiminut itsekkäästi ?

MIhinkä vedät rajan joka ei ole sitä syntiin liitttyvää elämisen mallia ja mikä on Jumalallista mallia ?

Ei kukaan uskova tee syntiä noin vaan että aha kello on noin paljon, teenpä vaihteeksi pikku synnin !

Mutta siitä huolimatta olemme ympäristömme kasvatteja yhä enemmän, emme välitä lähimmäisismme, istumme itsekkäästi netissä jankkaamassa kuka tekee mitäkin ja pidämme silti itseämme ihan melkein vaan jumalan veroisina mitä tulee syntikysymyksiin.

Eli väitä että teemme enemmän lihaan liityviä asioita kuin henkeen. olkoon sen nimi sitten synti tai jokin muu siihen liittyvä ainakin.

eikö tämä nyt ole selvä asia vai pitääkö sitä vuosikaupalla kysellä täällä aina vaan ja uudesstaan ja uudestaan samaa teemaa.

• _greeeeen

Miljardeja olen tänään jättänyt ottamatta huomioon. Minä en ole Jumala, enkä millään tavalla Hänen veroisensa. En kykene auttamaan tai edes tavoittamaan kaikkia hädänalaisia, mutta en myöskään sulje sydäntäni niiltä, joiden eloa kykenen jotenkin helpottamaan. Ei Jumala vaadi ihmiseltä enempää kuin mihin tietää tämän kykenevän. Jos ihminen ei ajattele MYÖS itseään, hänestä ei ole kohta muuta kuin taakaksi muille. Voimavaramme ja kykymme ovat rajalliset. Miten edes tottelet Raamatun käskyä rakastaa lähimmäistäsi niin kuin itseäsi, jos et huolehdi myös itsestäsi...

• Niko.
        _greeeeen kirjoitti:

Miljardeja olen tänään jättänyt ottamatta huomioon. Minä en ole Jumala, enkä millään tavalla Hänen veroisensa. En kykene auttamaan tai edes tavoittamaan kaikkia hädänalaisia, mutta en myöskään sulje sydäntäni niiltä, joiden eloa kykenen jotenkin helpottamaan. Ei Jumala vaadi ihmiseltä enempää kuin mihin tietää tämän kykenevän. Jos ihminen ei ajattele MYÖS itseään, hänestä ei ole kohta muuta kuin taakaksi muille. Voimavaramme ja kykymme ovat rajalliset. Miten edes tottelet Raamatun käskyä rakastaa lähimmäistäsi niin kuin itseäsi, jos et huolehdi myös itsestäsi...

Senpä tähden, että nöyrinä ymmärrämme kyvyttömyytemme, voimme katsoa nöyrästi kaikessa yksin Häneen ja hiljentyä jokainen päivä täydestä sydämestämme Isämeidän rukouksen sanojen äärelle.

Silloin me emme pöyhisty ja kuvittele itsessämme jotain olevamme sillä kaikki mitä olemme on yksin Hänessä ja yksin Hänen armoaan ja ansiotaan.

• asiaa'
        _greeeeen kirjoitti:

Hyvin kiteyttetty green.

• _greeeeen
        Niko. kirjoitti:

Senpä tähden, että nöyrinä ymmärrämme kyvyttömyytemme, voimme katsoa nöyrästi kaikessa yksin Häneen ja hiljentyä jokainen päivä täydestä sydämestämme Isämeidän rukouksen sanojen äärelle.

Silloin me emme pöyhisty ja kuvittele itsessämme jotain olevamme sillä kaikki mitä olemme on yksin Hänessä ja yksin Hänen armoaan ja ansiotaan.

Tuohon voi yhtyä helposti, jos se ei tarkoita sitä, että teemme vain kyvyttöminä pahaa ja luotamme armoon ja Jeesuksen suoritukseen, ilman oman elämämme muutosta. Jumala Itse varustaa, voimistaa, vahvistaa ja lujittaa omansa - siis hänen väkevän kätensä alle nöyrtyvät.

• aforismi aatu

greeeeen teetko syntiä vain joka toinen,tai joka 3s päivä?

aforismi-- joka toiselle kuoppaa kaivaa--joka toiselle ei

• Joh.1

Jos me sanomme ettei meillä ole syntiä ennenkuin löydämme Jeesus joka on tullut poisottamaan synnin meistä ja meissä niin me exytämme itseämme ja Jeesus joka on totuus ei ole meissä...

Room.7

Ei kukaan ihminen voi niin paljon häväistä Jeesuxen verta kun sellainen uskova joka pitää itseä synnin alaisuudessa ja tallaa sovitusvereen maahan joka on ostanut meitä vapaaxi synnistä ja lihasta. Lopeta tuollaista älytöntä synnin puolastamispuheet omaan surkean antiJeesuxen Veren puhetta.

• kristitty

"Jos me sanomme ettei meillä ole syntiä ennenkuin löydämme Jeesus "

Älä vääristele Jumalan sanaa ja tuo kirottua evankeliumia. Tiedät itsekin, että tuon kirjoittaja on löytänyt Jeesuksen jo ajat sitten.

• asiastakyse

Sana kehoittaa kilvoitelemaan, jotta ihminen pääsisi ahtaasta portista Jumalan valtakuntaan.

Luuk. 13:24

"Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.

Jumalan valtakunnassa on rauha ja ilo ja lain täyttymys.

• ihmeelllistä

Ja sinä raukka luulet että sen portin takana ei ole enää ihmistä ollenkaan !?

voi sinua kun et tahdo tehdä parannusta edes perusasioissa ja saarnaat täällä jatkluvasti omaa synnitöntä ihmeeöllistä eloasi !?

tajuatko, olet edelleen lutterin napanuorassa lapsikasteinesi ja muine siihen kuuluvine harhakäsityksinesi !

• _greeeeen
        ihmeelllistä kirjoitti:

Ja sinä raukka luulet että sen portin takana ei ole enää ihmistä ollenkaan !?

voi sinua kun et tahdo tehdä parannusta edes perusasioissa ja saarnaat täällä jatkluvasti omaa synnitöntä ihmeeöllistä eloasi !?

tajuatko, olet edelleen lutterin napanuorassa lapsikasteinesi ja muine siihen kuuluvine harhakäsityksinesi !

Sinussa se vanha aatu näyttää aina vain olevan voitolla. Pyri parannukseen.

• _greeeeen

Kyllä, asiastakyse, Jumalan valtakunta ei ole pahantekijöiden turvasatama, niin kuin moni täällä tuntuu kuvittelevan. Sellaistakin näköjään opetetaan, että Jeesus antaa rauhan omatunnon syytösten edessä. Todellisuudessa todellisen Jumalan lapsen omatunto pysyy puhtaana, koska hän elää Jumalan edessä vilpittömästi.

• saa ottaa oppiakin
        _greeeeen kirjoitti:

Kyllä, asiastakyse, Jumalan valtakunta ei ole pahantekijöiden turvasatama, niin kuin moni täällä tuntuu kuvittelevan. Sellaistakin näköjään opetetaan, että Jeesus antaa rauhan omatunnon syytösten edessä. Todellisuudessa todellisen Jumalan lapsen omatunto pysyy puhtaana, koska hän elää Jumalan edessä vilpittömästi.

Vilpitömästi !

Niin, riippuu siitä kuka sen määrittelee.

luuletko tosiaan voivasi mennä Jumalan eteen noin ja ilmottautua vilpittömäksi vaeltajaksi 24/7 !?

Entäs jos Jumala kysyykin, mitä varten jankkasit asioista joissa et ollut edes sisällä ?

Sanot titenkin että olin vilpitön. Jumala sanoo, joo, olit vilpittömästi väärässä miksi et antanut mINUN uudestisynnyttää sinua MINUN Hengestäni ensin, ja sitten olisin voinut osoittaa sinulle ehkä jonkin palveluviran.

• tavallinen

Meillä on oikeus tulla täyteen tuntemukseen synnin suhteen jo nyt. Raamattua ei voi tulkita sieltä täältä, eikä sieltä löydy oikeutusta synnin tekemiseen. Jos te malttaisitte perehtyä koko volyymilla raamatun "tekemiseen" ja lähestyisitte sitä ahdasta porttia, niin johan alkaisi teillekin ihmeitä tapahtumaan. Teillä joillakin helluntailaisilla on sellainen erilainen "kauppa" tuo raamatun Sanan syömisen suhteen kuin uudestisyntyneillä. Te menette sisään raamatun ovista ja sitten käytte valitsemaan ja sitten te valitsette aina samat "tuotteet", jotka teidän mielestänne ovat oikein.

Te otatte sieltä Sanat ja ohjeet, jotka kertovat teidän vajaasta kasvusta juurtua Kristus-puuhun. Mikä tahansa keitos maistuu "vajaalta ja haljulta", jos ruoka tehdään siten, että puolet tai osa tarvittavista aineksista jätetään kauppaan tai jääkaappiin. Tai mikä vielä pahempaa, väitetään ettei ohje sisällä niitä raaka-aineita, joita kirjan sivulla lukee. Miten te kuvittelette pääsevänne koskaan perille noilla ohjeilla tai miten se teidän keitos tulee koskaan valmiiksi?

Kuitenkin tilanne kohdallanne johtaa siihen, että te haette oikeutusta jäädä tekemään syntiä, vaikka meidän kaikkien olisi tarkoitus kasvaa uskossa koko ajan, eikä jäädä sitä tuttia imemään tai maito-ja velliasteelle. Kun sitten joku kasvaneempi tulee herättelemään teitä tuosta ihanasta Prinsessa Ruususen unesta, niin te huudatte, että älkää herättäkö meitä "eloon", ettekä ymmärrä, että kypsä vilja jo huutaa elonpelloille työntekijöitä töihin.

Menkää nyt jo sinne raamatun "sisäiseen kauppaan" ja ymmärtäkää, että teidänkin tulee jo kyetä kävelemään sisään siitä ahtaasta portista tai jos ette kykene kävelemään, niin kontatkaa tai ryömikää. Jättäkää Jeesukselle siihen portin ulkopuolella kaikki pahuus ja synti joka teissä pesii ja tehkää parannus.

Kun lukee tätäkin palstaa, niin näkee, että joidenkin yksittäisten ihmisten silmät ovat jo alkaneet avautua, mutta mielellään ymmärtämättömät heittäisivät hupun heidän silmiensä ylle, koska oma kasvu ja keskeneräisyys ei vielä kestä toisten kasvua. Sama asia on näkyvissä muissakin uskonlahkoissa. Toiset jo alkavat heräillä ja toiset tai jopa suurin osa, on vielä täydellisessä pimeydessä itsensä suhteen.

Alkakaa nyt siis jo tehdä niitä hyviä tekoja, joihin Jeesus meitä käskee. Ei itselle mieliksi ollen, vaan itseäänkin rakastaen, unohtamatta lähimmäistä. Onko teissä kenessäkään miestä tai naista ottamaan haastetta vastaan, kysyn tätä teiltä Jeesuksen nimessä?

• tavallista sokeampaa

Voi sinuakin sokeaa taluttajaa.

• tee parannus

Nimimerkki Tavallinen kirjoittaa:

"helluntailaisilla on sellainen erilainen "kauppa" tuo raamatun Sanan syömisen suhteen kuin uudestisyntyneillä. Te menette sisään raamatun ovista ja sitten käytte valitsemaan ja sitten te valitsette aina samat "tuotteet", jotka teidän mielestänne ovat oikein.

Te otatte sieltä Sanat ja ohjeet, jotka kertovat teidän vajaasta kasvusta juurtua Kristus-puuhun. Mikä tahansa keitos maistuu "vajaalta ja haljulta", jos ruoka tehdään siten, että puolet tai osa tarvittavista aineksista jätetään kauppaan tai jääkaappiin. Tai mikä vielä pahempaa, väitetään ettei ohje sisällä niitä raaka-aineita, joita kirjan sivulla lukee. Miten te kuvittelette pääsevänne koskaan perille noilla ohjeilla tai miten se teidän keitos tulee koskaan valmiiksi?

Kuitenkin tilanne kohdallanne johtaa siihen, että te haette oikeutusta jäädä tekemään syntiä, vaikka meidän kaikkien olisi tarkoitus kasvaa uskossa koko ajan, eikä jäädä sitä tuttia imemään tai maito-ja velliasteelle. Kun sitten joku kasvaneempi tulee herättelemään teitä tuosta ihanasta Prinsessa Ruususen unesta, niin te huudatte, että älkää herättäkö meitä "eloon", ettekä ymmärrä, että kypsä vilja jo huutaa elonpelloille työntekijöitä töihin.

Menkää nyt jo sinne raamatun "sisäiseen kauppaan" ja ymmärtäkää, että teidänkin tulee jo kyetä kävelemään sisään siitä ahtaasta portista tai jos ette kykene kävelemään, niin kontatkaa tai ryömikää. Jättäkää Jeesukselle siihen portin ulkopuolella kaikki pahuus ja synti joka teissä pesii ja tehkää parannus."

KUKA SINULLE ON ANTANUT OIKEUDEN TOIMIA TUOMARINA TOISIA USKOVIA VASTAAN, ARVOSTELLA JA VÄHEKSYÄ HEIDÄN USKOAAN JA VAELLUSTAAN?

• _greeeeen

>>Kuitenkin tilanne kohdallanne johtaa siihen, että te haette oikeutusta jäädä tekemään syntiä

• _greeeeen
        _greeeeen kirjoitti:

>>Kuitenkin tilanne kohdallanne johtaa siihen, että te haette oikeutusta jäädä tekemään syntiä

Tavallinen kirjoittaa asiaa, joka on totta, mutta selvästikin raapaisee joitakin liian syvältä. Keitä nämä jotkut Tavallisen kirjoituksista naarmun saavat sitten ovat? Tietysti niitä, jotka tahtovat edelleenkin uskoa voivansa tehdä pahaa 'olen vain heikko syntinen' -periaatteella, ollen kuitenkin pelastetut Jeesuksen täytetyn työn vuoksi. Ei, ei ja ei, sellainen EI ole Jumalan Sanan mukaista. Tekojensa mukaan jokainen tuomitaan.

• eli se menee niin
        _greeeeen kirjoitti:

Tavallinen kirjoittaa asiaa, joka on totta, mutta selvästikin raapaisee joitakin liian syvältä. Keitä nämä jotkut Tavallisen kirjoituksista naarmun saavat sitten ovat? Tietysti niitä, jotka tahtovat edelleenkin uskoa voivansa tehdä pahaa 'olen vain heikko syntinen' -periaatteella, ollen kuitenkin pelastetut Jeesuksen täytetyn työn vuoksi. Ei, ei ja ei, sellainen EI ole Jumalan Sanan mukaista. Tekojensa mukaan jokainen tuomitaan.

Milloin mahdat alata ymmärtää tämän koko syntikysymyksen sellaisena kuin se on ?

tähän asti eiu ol mitään merkkejä sen olemassaolosta vielä havaittavissa.

sano nyt suoraan teetkö itse harkittua syntiä ja jos et tee, millä perusteella nämä kirjoituksesi ovat perusteltavissa ja mihin ne tähtäävät ?

etkö tosiaan osaa lukea suomen kielellä annettuja tekstetja jossa sataan kertaan on sanottu, että uskova ei tee syntiä pääsääntöisesti ei koskaan, mutta se ei tarkoita ollenkaan sitä että meidän lihamme olisi lakannut siihen haluamasta.

ja että taistelu lihan ja hengen välillä on ikuinen. sekään ei tarkoita sitä että oltaisiin irvillä hampain siinä sodassa ja melkein aina häviöllä, vaan ennekaikeka sitä, että se jännite ei lakkaa olemasta, kokonaan toinen kysymys on kuka siinä on milloinkin voitolla.

mitä tulee tavallisen tavanomaisiin planketteihin niistä paistaa suuri tietämättömyys ja hengellsien ymmärryksen puute. Kova halu on esiintyä varajumalana uhkailuineen ja siihen tähtäämisineen. milloin on Jumala justiinsa siirtämässä joitain sivuun ja milloin mikä'kin miekka on enää lukinlangan varassa pään päällä.

keskenkasvuista puhahtelua ovat tekstinsä.

olisiko greenin parasta ensin uudestisyntyä Jumalan Hengestä ja palata sitten opettajanviitta harteillaan palstalle.

• _greeeeen
        eli se menee niin kirjoitti:

Milloin mahdat alata ymmärtää tämän koko syntikysymyksen sellaisena kuin se on ?

tähän asti eiu ol mitään merkkejä sen olemassaolosta vielä havaittavissa.

sano nyt suoraan teetkö itse harkittua syntiä ja jos et tee, millä perusteella nämä kirjoituksesi ovat perusteltavissa ja mihin ne tähtäävät ?

etkö tosiaan osaa lukea suomen kielellä annettuja tekstetja jossa sataan kertaan on sanottu, että uskova ei tee syntiä pääsääntöisesti ei koskaan, mutta se ei tarkoita ollenkaan sitä että meidän lihamme olisi lakannut siihen haluamasta.

ja että taistelu lihan ja hengen välillä on ikuinen. sekään ei tarkoita sitä että oltaisiin irvillä hampain siinä sodassa ja melkein aina häviöllä, vaan ennekaikeka sitä, että se jännite ei lakkaa olemasta, kokonaan toinen kysymys on kuka siinä on milloinkin voitolla.

mitä tulee tavallisen tavanomaisiin planketteihin niistä paistaa suuri tietämättömyys ja hengellsien ymmärryksen puute. Kova halu on esiintyä varajumalana uhkailuineen ja siihen tähtäämisineen. milloin on Jumala justiinsa siirtämässä joitain sivuun ja milloin mikä'kin miekka on enää lukinlangan varassa pään päällä.

keskenkasvuista puhahtelua ovat tekstinsä.

olisiko greenin parasta ensin uudestisyntyä Jumalan Hengestä ja palata sitten opettajanviitta harteillaan palstalle.

Miksi puhkut vihaa?

Olen täällä KESKUSTELUpalstalla ihan keskustelemassa Raamatun sanomasta ja kaikesta siihen liittyvästä. Näistä asioista on vallalla monenlaista käsitystä, etkä sinä pysty antamaan mitään yleispätevää kuvausta siitä, mitä kaikkea täällä on 'sataan kertaan sanottu'. Minuun henkilönä kohdistuviin heittoihisi en ota edelleenkään mitään kantaa. Itse vastaat ilkeilyistäsi.

• saa oppiakin ottaa
        _greeeeen kirjoitti:

Miksi puhkut vihaa?

Olen täällä KESKUSTELUpalstalla ihan keskustelemassa Raamatun sanomasta ja kaikesta siihen liittyvästä. Näistä asioista on vallalla monenlaista käsitystä, etkä sinä pysty antamaan mitään yleispätevää kuvausta siitä, mitä kaikkea täällä on 'sataan kertaan sanottu'. Minuun henkilönä kohdistuviin heittoihisi en ota edelleenkään mitään kantaa. Itse vastaat ilkeilyistäsi.

Näistä asioista ei ole mitään todellista erimielisyyttä uudestisyntyneiden kesken.

kaikkien muiden kanssa kylläkin ja niin on ollut alusta j a tulee olemaan lopuun asti.

• _greeeeen
        saa oppiakin ottaa kirjoitti:

Näistä asioista ei ole mitään todellista erimielisyyttä uudestisyntyneiden kesken.

kaikkien muiden kanssa kylläkin ja niin on ollut alusta j a tulee olemaan lopuun asti.

Eli siis vain sinun tavallasi asian näkevät ovat uudestisyntyneitä. Olisi mielenkiintoista, jos käyttäisit samaa nimimerkkiä, niin voisimme kaikki nähdä, millainen on tämä ainoa oikea oppisi kokonaisuutena.

Oletko muuten kirjoittanut aikaisemmin aglius-nimimerkillä?

• oppia saa ottaa
        _greeeeen kirjoitti:

Eli siis vain sinun tavallasi asian näkevät ovat uudestisyntyneitä. Olisi mielenkiintoista, jos käyttäisit samaa nimimerkkiä, niin voisimme kaikki nähdä, millainen on tämä ainoa oikea oppisi kokonaisuutena.

Oletko muuten kirjoittanut aikaisemmin aglius-nimimerkillä?

Oppini on sama kuin Sanasta luemme, eli jokainen syntinen joka avuksi huutaa Herran nimeä pelastuu, ja se pelastuminen on niin suuri asia, että sen yli ei mene mikään tämän ajan ja pallon päällä.

Uudestisyntymistä seuraa Raamatullinen kaste ja seurakuntayhteys ynnä jokapäiväinen kristillinen elämä, jossa ei naapureilla ole sanottavaa elleivät keksi valheita,joita niitäkin on koettu moneen kertaan.

siinä se on minun Raamatusta läöytämäni oppi, ja se on toiminut kohdallani ja toimii edelleen minuutista toiseen.

• _greeeeen
        oppia saa ottaa kirjoitti:

Oppini on sama kuin Sanasta luemme, eli jokainen syntinen joka avuksi huutaa Herran nimeä pelastuu, ja se pelastuminen on niin suuri asia, että sen yli ei mene mikään tämän ajan ja pallon päällä.

Uudestisyntymistä seuraa Raamatullinen kaste ja seurakuntayhteys ynnä jokapäiväinen kristillinen elämä, jossa ei naapureilla ole sanottavaa elleivät keksi valheita,joita niitäkin on koettu moneen kertaan.

siinä se on minun Raamatusta läöytämäni oppi, ja se on toiminut kohdallani ja toimii edelleen minuutista toiseen.

Nyt kirjoitat vastoin Jumalan Sanaa!

21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. (Matt. 7:21)

Mitä tarkoitat sillä, ettei naapureilla ole sanomista jokapäiväiseen kristilliseen elämään? Sitäkö, että synnit tehdään piilossa, vai sitäkö, että niitä ei tehdä tuossa elämässä?

• _greeeeen
        _greeeeen kirjoitti:

21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. (Matt. 7:21)

Mitä tarkoitat sillä, ettei naapureilla ole sanomista jokapäiväiseen kristilliseen elämään? Sitäkö, että synnit tehdään piilossa, vai sitäkö, että niitä ei tehdä tuossa elämässä?

Ja edelleenkin kysyn, oletko aglius-nimimerkillä aiemmin kirjoittanut henkilö? Itse olen melkoisen varma, että olet, ja siksipä minusta ilkeä tapasi kirjoittaa on outo ja kyseenalaistaa paljon...

• niin että
        _greeeeen kirjoitti:

Jospa tarkoittaisin sitä samaa kuin mitä Sanakin tarkoittaa mm siinä, kun puhutaan seurakuntapalveljoiden kelvollisuudesta, jossa yhtenä kriteerinä on mm moitteettmuuslausunto myös ulkopuolella olevilta.

• _greeeeen
        niin että kirjoitti:

Jospa tarkoittaisin sitä samaa kuin mitä Sanakin tarkoittaa mm siinä, kun puhutaan seurakuntapalveljoiden kelvollisuudesta, jossa yhtenä kriteerinä on mm moitteettmuuslausunto myös ulkopuolella olevilta.

Täh..? Siis olettaen sinun olevan edellinen kirjoittaja, kysyn, että tarkoitatko, että ihminen todella elää silloin moitteettomasti, vai sitä, että synnit tehdään siellä piilossa..?

• joskus syntiäkin

Useimmiten teen syntiä huomaamattani ja toiset ihmiset huomaavat sen. Silloin tällöin teen syntiä tahallani ainoastaan siitä syystä, että se houkuttaa ja tekee hyvän olon. Joskus mietin, täytyisikö langeta syntiin ja valitsen synnittömän teon.

Tämä on inhimillistä ihmiselle.

• kysymys

Tekeekö sillon syntiä kun sietää toisen ihmisen synnit?

• _greeeeen

7 Kuitenkin hän pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi;

8 sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies kiusaantui hurskaassa sielussaan joka päivä heidän pahain tekojensa tähden, joita hänen täytyi nähdä ja kuulla.

(2. Piet. 2:7-8)

Niin, Raamatun mukaan hurskas ihminen kiusaantuu jopa toisten ihmisten tekemistä pahoista teoista, joita hänen täytyy joka päivä NÄHDÄ ja KUULLA, mutta täällä opetetaan Kristuksen omien tekevän itse päivittäin niitä pahoja tekoja...

• oppiakin saaa ottaa
        _greeeeen kirjoitti:

7 Kuitenkin hän pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi;

8 sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies kiusaantui hurskaassa sielussaan joka päivä heidän pahain tekojensa tähden, joita hänen täytyi nähdä ja kuulla.

(2. Piet. 2:7-8)

Niin, Raamatun mukaan hurskas ihminen kiusaantuu jopa toisten ihmisten tekemistä pahoista teoista, joita hänen täytyy joka päivä NÄHDÄ ja KUULLA, mutta täällä opetetaan Kristuksen omien tekevän itse päivittäin niitä pahoja tekoja...

Siis et lue ollenkaan muuta kuin omia tekstejäsi niinkö !

Etkö ole lukenut täällä sanottavan että uskova ei tee syntejä, mutta on selitetty sytikysymystä hiukan syvemmältä kuin voipaperin paksuus ja on/off statusta.

Kaikenlisäksi Loot on kaikkea muuta kuin oikea henkilö tähän yhteyteen. Loot oli itsekäs harrastelija jota ei juuri voi verrata matkakumppaniinsa.

• _greeeeen
        oppiakin saaa ottaa kirjoitti:

Siis et lue ollenkaan muuta kuin omia tekstejäsi niinkö !

Etkö ole lukenut täällä sanottavan että uskova ei tee syntejä, mutta on selitetty sytikysymystä hiukan syvemmältä kuin voipaperin paksuus ja on/off statusta.

Kaikenlisäksi Loot on kaikkea muuta kuin oikea henkilö tähän yhteyteen. Loot oli itsekäs harrastelija jota ei juuri voi verrata matkakumppaniinsa.

Jos kerran sanot, että uskova ei tee syntejä, niin silloin et kuulu heihin, jotka ovat aloituksen aiheen 'polttopisteessä'. Ei se, mitä sinä sanot, ole ainoa asia, mitä täällä sanotaan.

• tavallinen

Ylempänä oli kyselty kuka on antanut minulle oikeuden toimia tuomarina?

Siispä vastaan kyselijälle, en ole saanut tuomarin virkaa keneltäkään, enkä ole myöskään tuomari ammatiltani.

Kirjoitin Sanan "valossa", joten Sana on tuomari, kuten vastaajan vastauksesta ilmeni, että Sana toimii. "Koira ei olisi älähtänyt, ellei olisi kalikka kalahtanut", en nyt tarkoita tuomarinvirasta kysellyttä koiraksi nimitellä, vaan tarkoitan itse asiaa, josta kirjoitin.

Jeesus tekee oman tahtonsa tunnetuksi siten, että se tulee teille selväksi.

Jos ihminen erottaa mikä on synti ja mikä ei, niin armon perään on ihmisen itsensäkin hankala kysellä toistuvasti.. On varmasti vaikea tunnustaa ääneen tehdyt synnit, jos ne ovat joka päivä samat ja toistuvat kerta toisensa perään. Silloin pitäisi jo sen kuuluisan ja tunnetun maalaisjärjen sanoa sydämeen ja mieleen, että jotain tarttis teherä omalla ittelleen.

Joillekuille on hyvin vaikea selittää mitä milloinkin tarkoittaa, kun te ette ymmärrä. Esimerkiksi joku kyselee koko ajan väittääkö greeeen itseään synnittömäksi ja kun hän tai joku muu yrittää kirjoituksillaan selittää, niin se tehdään heti vastaväitteillä tyhjäksi.

Se on vähän sama asia, kun joku menisi ruokailemaan hienoon tai vähemmän hienoon ravintolaan ja kun tarjoilija kysyy, mitä asiakas haluaa, niin kesken tilauksen tarjoilija puhuu koko ajan asiakkaan puheen päälle tai häipyy keittiön puolelle. No asiakas ehkä halusi pippuripihviä medium ja kun tarjoilija tuo lohikeiton, niin asiakas tietysti uudelleen sitä selittämään tarjoilijalle, että kun minä halusin pipp..... ja taas tarjoilija loikkii tiehensä tai puhuu päälle joutavia.

Olisikohan nyt mahdollista, että joku malttaisi edes keskustella asian loppuun asti, ennen kuin itse alentuu tuomitsemaan. Sillä minä tuon esille Jeesuksen tahtoa, enkä omaa tahtoani. Jos tuon eteenne selvän tekstin Suomeksi, niin kappas vain, ei se muutu Hebrean kieleksi, vaikka te sen niin tulkitsette.

Jeesus haluaa omansa Hänen oman valtakunnan kansalaisiksi, yhdessä meidät kaikki, olkoot sitten Matti tai Maikki. Yhdessä sinne ollaan menossa, jos Jeesus suo. Vai haluaako joku myöhästyä kyydistä, vielä on lähtöjä tarjolla ja jopa ilmatteeksi? Tai oikeastaan maksaa se sen verran, että joutuu oman elämänsä luovuttamaan Herran käyttöön, mutta palkka onkin sitten huikea. Iankaikkinen elämä taivaassa ja jo vapaus maanpäällä, olla vapaa Kristuksessa Jeesuksessa.

• "Jos me sanomme ettei meillä ole syntiä ennenkuin löydämme Jeesus "

Älä vääristele Jumalan sanaa ja tuo kirottua evankeliumia. Tiedät itsekin, että tuon kirjoittaja on löytänyt Jeesuksen jo ajat sitten.

Sinäkin tiedät hyvin että jos ihminen jatkaa uskovana synninteko niin hän ei ole löytänyt Jeesus ollenkaan vaan suggestoi itseä mitä on niin tyypillistä virtuaaliuskovaistn piirissä.Elikä mitä sano Raamattu sinulle ??
      1. Joh. 3:8

Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

1. Joh. 3:9

Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

No teetkö syntiä ???

• savonarola

No kristitty ??? miten on ??? oletko pereleestä ???? sillä niin olet jos teet syntiä !!!

• savonarola kirjoitti:

No kristitty ??? miten on ??? oletko pereleestä ???? sillä niin olet jos teet syntiä !!!

Silloin ymmärrän kyllä että vastustat minua koska percele nauttii synneistä...

• sivusta seuraaja

uljaasti karauttaa raamatunlauseilla ratsastaen /savonarola tantereelle... on se vaan komia näky..mutta niitä toisia raamatunlauseita,, joissa voisi olla erilaista tekstiä ei savis tietenkään tuo julki..ah- se korvasyyhy --se

• Toin minä niitä tässäkin kettjussa kun annoin vastine sinulle,, ja monesti olen näyttänyt mihin harhaan olet astunut kun ratsat niitten päälle että saisit tehdä syntiä..

• saa oppiakin ottaa

Jahas arolakin on taas paikalla höpöttämässä sekaviaan ymmärtämättä että tekee syntiä sellaista harjoitaessaan.

mutta eihän syntiä ole kun itse määtritellään kaikki mikä sitä olisi. helppoa !

• _greeeeen

Tuo toisten uskovien jatkuva ivaaminen ainakin on syntiä.

Sinä mitä ilmeisimmin olet aglius-nimimerkillä aiemmin kirjoittanut saarnaaja, joten tuo käytöksesi on erityisen kyseenalaista...

• paavina oli hauskaa
        _greeeeen kirjoitti:

Tuo toisten uskovien jatkuva ivaaminen ainakin on syntiä.

Sinä mitä ilmeisimmin olet aglius-nimimerkillä aiemmin kirjoittanut saarnaaja, joten tuo käytöksesi on erityisen kyseenalaista...

Onko sinulla greeeni pakkomielteitä ?

juuri muuten ei voi nähdä kirjoituksiesi motiivia. Mitä ihmettä sinulle kuuluu kuka jokin voisi olla että jankkaat siitäkin yhä uudelleen.

minä ainakin olen paavina ollut pari sataa vuotta sitten mikä sinä olit muistatko ?

• _greeeeen
        paavina oli hauskaa kirjoitti:

Onko sinulla greeeni pakkomielteitä ?

juuri muuten ei voi nähdä kirjoituksiesi motiivia. Mitä ihmettä sinulle kuuluu kuka jokin voisi olla että jankkaat siitäkin yhä uudelleen.

minä ainakin olen paavina ollut pari sataa vuotta sitten mikä sinä olit muistatko ?

En voi kuin ihmetellä tämän edellä kirjoittavan 'uskonmiehen' tapaa kohdella muita ihmisiä...

• tavallinen

Silloin kun ihminen ei ole vielä uudestisyntynyt ylhäältä, hän tekee monia asioita vielä väärin ja asennemaailma on monin tavoin lihallinen.

Kun ihminen tulee/siunataan uskoon/aikuiskastetaan/lapsikastetaan, niin tämä ei ole vielä uudestisyntyminen ylhäältä. En tunne ketään, joka heti kykenisi tekemään Jeesuksen tahtoa, kuten uudestisyntynyt kykenee. Vaan uudestisyntymisessä Jumala antaa meille sen kyvyn elää synnittöminä. On totta, että olemme edelleen ihmisiä senkin jälkeen, mutta kun sisin on saanut uusiutua kaikkitietävän Jumalan suuressa huomassa, niin ero lihalliseen pelkkään uskovaan on melko jyrkkä.

Ei riitä, että ihminen aikuiskastetaan/siunataan tai muuta vastaavaa, vaan vasta siitä alkaa tie, joka perille vie. Kun ihminen on uudestisyntynyt niin hän ei kertakaikkiaan saata syntiä tehdä, sillä hän on jo Jumalan valtakunnan puolella ja hänessä Jeesus ja Hänen Sanansa vaikuttaa jo niin voimallisesti, ettei ihmiseen ryhdy se paha.

Ennen tätä uudestisyntymistä ihmisen elämässä on monenlaiset kamppailut, joihin hän kykenee suhtautumaan yleensä vain ja ainoastaan lihallisesti. Tälläkään palstalla ei tarvitse kysellä kenenkään uudestisyntymisen perään, vaan jo ensimmäiset rivit vastauksista paljastavat ihmisen olomuodon millä kantilla kasvu hänellä on.

Uudestisyntynyt kykenee ehdoitta rakastamaan lähimmäistä, eikä vastaa pahaan pahalla ja tämä tarkoittaa elämän kaikkia osa-alueita, ihmisiä, eläimiä, luontoa, omaatuntoa ja yleensäkin suhtautumista elämään ja asioihin. Elämä eletään silloin vain ja ainoastaan Jeesuksessa.

Kun ihmiset ovat eri uskonliikkeiden sisällä ja raamattuhan sanoo, että vähäinenkin hapatus hapattaa koko taikinan, niin ei tarvitse kuin opettajana olla kasvamaton, niin koko seurakunta on hapatettu väärällä hapatuksella. Ja kun eri lahkoilla on valtavan pitkät perinteet ja hapatusoppikirjoja tai hapatusopettajia, jotka hapatus on jo pilannut ja hänen kauttaan sitten oppikin saa mädäntyneen hapatuksen, niin sitten otetaan tämän hapatetun opettajan ja opin mukainen oppi ja luullaan lihaihmisinä, että tämä on Jumalan tahto.

Näin tämä on kuitenkin äärimmäinen pahan taidonnäyte toimia hapatettujen, jo valmiiksi päähänpotkittujen ihmisten väärälle tielle kuskaamisessa. Ja mikä karmeinta, niin ihmiset kautta lahkojen huutavat me olemme oikeassa, vain me olemme oikeassa ja unohdetaan kaikki käskyt ja pidetään kiinni hapatusopin perimmäissäännöistä, vaikkei se ole edes Jumalan tahto. Ja kun tulee joku, jonka silmät on avoimina kuin lautaset raamatun mukaiselle oikeudelle tehdä toisille oikein, niin tulee hapatettu, joka oman käden oikeudella sivaltaa vastustajien päät poikki.

Rukoilen alati silmienne avautumista tulla rakkaan Jeesuksen eteen, tunnustaa Hänelle kaikki synnit ja sitä kautta saada ne anteeksi ja sen jälkeen tulee tehdä kaikenkattava parannus. Tähän ei voi kuitenkaan päästä ilman Sanan tuntemusta, sillä Jeesus tulee vain ja ainoastaan omakohtaisen Sanan tuntemisen kautta jokaisen lukijan tai kuulijan sisimpään ja sen jälkeen se pimeys, joka siellä aiemmin on ollut muuttuu sen kaltaiseksi valoksi, joka todellakin loistaa jokaiselle huoneessa olijalle, eikä sitä lamppua ole laitettu piiloon, vaan se loistaa lampunjalassa jokaiselle huoneessa olijalle ja useat siitä parantuvat ja saavat toivon tulevaisuudesta Kristuksessa.

Maailma ja ihmiset eivät tule teille mitään antamaan, eivätkä raadolliset ihmiset, mutta Jeesus antaa kaiken ja myös sen Rakkauden, joka kantaa kaiken yli ja jaksaa katsoa suoraan kaiken vaikean yli Jeesukseen ja ihmiselle tulee kyky antaa anteeksi ja unohtaa kokomansa vääryydet. Kaiken tämän voi Jeesus tehdä.

Tämä on se oikea sydämen ympärileikkaus, jonka Jumala tekee, ei ihminen siihen itse kykene, vaan Jeesus antaa sen meille, jotka sitä Häneltä anomme. Tule Jeesus ja tee tiesi ja tahtosi heille tunnetuksi, jotka lihassa vielä kulkevat.
      Sen jälkeen sitä syntiä ei tarvitse tehdä, vaan kaikki ihmisen "huoneet" ovat Kristuksen verellä puhtaaksi pestyt.

• onko ihan pieni liha

mutta etkö tavallinen huomaa lauseittesi välissä lihan pilkahduksia lähes jokaisessa tekstissäsi !

Sano nyt oletko tosiaan niin sokea ettet näe niitä vai vanhurskautatko itse jokaisen sanasi ja suljet silmäsi pikkuisilta lihan pilkkeiltä ?

eli teet syntiä sinäkin vaikka sanot ettet tee. Koitetaan nyt ymmärtää että kaikki mikä on kotoisin lihasta on syntiä Jumalan Pyhyyden edessä.

tässä ei nyt puhuta siitä että kukaan haluisi syntiä tehdä vaan siitä näemmekö me mitä synti kaikenkaikkiaan tarkoittaa !

• _greeeeen
        onko ihan pieni liha kirjoitti:

mutta etkö tavallinen huomaa lauseittesi välissä lihan pilkahduksia lähes jokaisessa tekstissäsi !

Sano nyt oletko tosiaan niin sokea ettet näe niitä vai vanhurskautatko itse jokaisen sanasi ja suljet silmäsi pikkuisilta lihan pilkkeiltä ?

eli teet syntiä sinäkin vaikka sanot ettet tee. Koitetaan nyt ymmärtää että kaikki mikä on kotoisin lihasta on syntiä Jumalan Pyhyyden edessä.

tässä ei nyt puhuta siitä että kukaan haluisi syntiä tehdä vaan siitä näemmekö me mitä synti kaikenkaikkiaan tarkoittaa !

Edes vihastuminen ei ole syntiä, jos se kumpuaa oikeamielisyydestä ja käsitellään oikeamielisesti. Minusta Tavallisen kirjoitus on jotakin ihan muuta kuin syntiä.

Ilmeisesti olet jo iäkkäämpi saarnaaja, joka on kirjoittanut aiemmin aglius-nimimerkillä. Sinun käytöksesi muita uskovia kohtaan antaa aiheen miettiä Tavallisen sanoja yhä syvemmin.

• asiastakyse
        _greeeeen kirjoitti:

Edes vihastuminen ei ole syntiä, jos se kumpuaa oikeamielisyydestä ja käsitellään oikeamielisesti. Minusta Tavallisen kirjoitus on jotakin ihan muuta kuin syntiä.

Ilmeisesti olet jo iäkkäämpi saarnaaja, joka on kirjoittanut aiemmin aglius-nimimerkillä. Sinun käytöksesi muita uskovia kohtaan antaa aiheen miettiä Tavallisen sanoja yhä syvemmin.

Miksi greeen käyt henkilöön?

Miksi greeen kirjoitat palstalle ärsytyskynnys ylittyy koska agressiivisuutesi on tarttuvaa lajia.

Pissit omaan nilkkaasi.

• _greeeeen
        asiastakyse kirjoitti:

Miksi greeen kirjoitat palstalle ärsytyskynnys ylittyy koska agressiivisuutesi on tarttuvaa lajia.

Pissit omaan nilkkaasi.

Jaahas, taitaa vale-asiastakyse olla taas asialla. Taisipa tämä sama tyyppi myöskin rekisteröidä pitkään käyttämäni nimimerkin ihan vain ilkeyttään itselleen, käytettyään sitä ensin muutoin minulle vastaillessaan, mutta ei se mitään, kyllä minä keksin siitä aina uudet 'sävellykset' tarpeen mukaan. :)

• +-0greeeeen
        _greeeeen kirjoitti:

Jaahas, taitaa vale-asiastakyse olla taas asialla. Taisipa tämä sama tyyppi myöskin rekisteröidä pitkään käyttämäni nimimerkin ihan vain ilkeyttään itselleen, käytettyään sitä ensin muutoin minulle vastaillessaan, mutta ei se mitään, kyllä minä keksin siitä aina uudet 'sävellykset' tarpeen mukaan. :)

on näitä greenejä joka lähtöön tarpeen tullen !

• Ved.2
        _greeeeen kirjoitti:

Ei ilkeilyt kuulu kristillisyyteen. Miksi seurestella sellaisten kanssa? Nykyään voitaisiin varmaan puhua "valekiristityistä". Valekeskustelua muka krsitillisyyden puitteista.
        Ei greeeen ole syylistynyt muuhun kuin ongelmien aggressiiviseen esilletuomiseen.
        Tai paremminkin aktiiviseen, sinnikkääseen. Mutta vääryyttä en ole siinä huomannut.

• asiastakyse
        asiastakyse kirjoitti:

Pissit omaan nilkkaasi.

Miksikähän ylläpito ei seuraa ihmistä, joka alati käyttää toisten nimimerkkejä?

Miksi sydämesi on noin tumma? Miksi Jumalan Sana ei saa sinussa sijaa?

Tiedätkö miten ihana on elää Jumalan kanssa? Hänen valtakunnassaan on rauha ja ilo ja tähän valtakuntaan pääsee vain Jeesusta seuraamalla.

• tavallinen

Minun ei tarvitse kirjoittaa rivien väliin mitään piiloviestejä, eikä lihan tarvitse mistään pilkistää, olkoon sitten iso tai pieni lihakimpale tai jokin muu hirven-tai poronkäristys.

Ymmärsin kyllä mistä aiheesta greeen aloituksen kirjoitti, mutta ikävä kyllä useamman kanssa ei voi keskustella mistään, niin joudun kirjoittamaan asian vierestä, että edes joku, jonka silmät ovat avoinna, löytäisi vapauden synnistä täällä maan päällä.

Sinun vastauksesi antaa sinusta tällaisen kuvan. Olet astumassa sisään Jumalan valtakuntaan, joka on iso kartano. Sinä olet siinä eteisessä ja välillä ulko-oven ulkopuolella ja kun Jeesus kutsuu, että tulehan peremmälle, niin sinä seisot kuin patsas, etkä suostu liikkumaan. Ja kun muut saavat kutsun astua peremmälle, niin sinä seisot eteisessä ja haluaisit olla edessä, etteivät muutkaan saisi mennä.

Millä tavoin ja miksi sinua sellainen loukkaa, jos joku haluaa mennä sisälle Jumalan valtakuntaa ja hänet on Jumala valinnut ja Itse Jumala kutsunsa on lähettänyt? Miten ihmeessä sait tämän asian käännetyksi liha-asiaksi?

Kuka tahansa voi jäädä lihaansa palvomaan ja pyörimään synneissään, mutta miksi ihmeessä joku niin haluaisi tehdä, ellei sitten ole vielä niin lihallinen, ettei sitä itsekkään ymmärrä?

• asiastakyse
        asiastakyse kirjoitti:

Miksikähän ylläpito ei seuraa ihmistä, joka alati käyttää toisten nimimerkkejä?

Miksi sydämesi on noin tumma? Miksi Jumalan Sana ei saa sinussa sijaa?

Tiedätkö miten ihana on elää Jumalan kanssa? Hänen valtakunnassaan on rauha ja ilo ja tähän valtakuntaan pääsee vain Jeesusta seuraamalla.

Tunge se leikkijumalasi perseeseeseesi.

Ja minun nikkiä ei ole rekattu.

• tavalliselle
        tavallinen kirjoitti:

Minun ei tarvitse kirjoittaa rivien väliin mitään piiloviestejä, eikä lihan tarvitse mistään pilkistää, olkoon sitten iso tai pieni lihakimpale tai jokin muu hirven-tai poronkäristys.

Ymmärsin kyllä mistä aiheesta greeen aloituksen kirjoitti, mutta ikävä kyllä useamman kanssa ei voi keskustella mistään, niin joudun kirjoittamaan asian vierestä, että edes joku, jonka silmät ovat avoinna, löytäisi vapauden synnistä täällä maan päällä.

Sinun vastauksesi antaa sinusta tällaisen kuvan. Olet astumassa sisään Jumalan valtakuntaan, joka on iso kartano. Sinä olet siinä eteisessä ja välillä ulko-oven ulkopuolella ja kun Jeesus kutsuu, että tulehan peremmälle, niin sinä seisot kuin patsas, etkä suostu liikkumaan. Ja kun muut saavat kutsun astua peremmälle, niin sinä seisot eteisessä ja haluaisit olla edessä, etteivät muutkaan saisi mennä.

Millä tavoin ja miksi sinua sellainen loukkaa, jos joku haluaa mennä sisälle Jumalan valtakuntaa ja hänet on Jumala valinnut ja Itse Jumala kutsunsa on lähettänyt? Miten ihmeessä sait tämän asian käännetyksi liha-asiaksi?

Kuka tahansa voi jäädä lihaansa palvomaan ja pyörimään synneissään, mutta miksi ihmeessä joku niin haluaisi tehdä, ellei sitten ole vielä niin lihallinen, ettei sitä itsekkään ymmärrä?

Olet omasta olemuksestasi haltioitunut, sielullisen itsetyydytyksen taidokkaassa hekumassa rypevä, hengellisen ylpeydensynnin syövereissä porkusttava ihminen. Tällaiseen tilaan olet joutunut valvomattomuuttasi.
        Kun liha on sotinut Henkeä vastaan ja tarjoutunut korvaamaan todellisen Hengen elämän sellaisella tunnekokemuksella, mikä on itsekkäälle luonnollesi ollut läheinen ja mieleinen.
        Jos saat armon Herran edessä, huomaat olevasi täysin alaston ja paljastettu, saatat Jumalan voimakkaan vaikutuksen alla alkaa erottamaan totuuden siitä valheesta, jossa nyt elät. Kun Jumalan tahto alkaa näyttää sinulle, kuinka turmeltunut ja valheessa elävä olet ja saat katsella itseäsi sivustakatsojan roolista, huomaat että toivoa omavoimaiseen itsesi paranteluun ei ole.
        Näin syntisen olemuksesi sisus paljastuu ja lihasi luonto ilmentyy hyisenä kuolemantilana, johon on ripustettu tekokukkasia ja näin näyttäytyy, kuin irvikuvallisena pilana itsellesi.
        Tällöin kaikki valheellisuus ja itsetyytyväisyytesi liukenee irti jokaisesta piintyneimmästäkin kolostasi ja toisten synteihin kajoamisesi lakkaavat ja kaiken läpitunkeva totuus alkaa puhdistamaan armottoman perusteellisesti tuota saastaista omavanhurskauttasi. Tällainen Jeesuksen todellinen kohtaaminen on ainoa riittävä vastatoimenpide sinun kaltaisellesi omavanhurskaalle. Vain tätä tietä voi Jeesus tehdä tyhjäksi kaikki perkeleen teot kohdallasi ja pääset vapaaksi valheesta ja sisäisetä petoksesta ja totuuden sanan tuomio vapauttaa per-keleen kavalista juonista sinut. Sinun tulee nähdä totuus itsestäsi ja hyljätä kaikkinainen omavanhurskauden saastaisuus.

• puskajussi vaan
        tavalliselle kirjoitti:

Olet omasta olemuksestasi haltioitunut, sielullisen itsetyydytyksen taidokkaassa hekumassa rypevä, hengellisen ylpeydensynnin syövereissä porkusttava ihminen. Tällaiseen tilaan olet joutunut valvomattomuuttasi.
        Kun liha on sotinut Henkeä vastaan ja tarjoutunut korvaamaan todellisen Hengen elämän sellaisella tunnekokemuksella, mikä on itsekkäälle luonnollesi ollut läheinen ja mieleinen.
        Jos saat armon Herran edessä, huomaat olevasi täysin alaston ja paljastettu, saatat Jumalan voimakkaan vaikutuksen alla alkaa erottamaan totuuden siitä valheesta, jossa nyt elät. Kun Jumalan tahto alkaa näyttää sinulle, kuinka turmeltunut ja valheessa elävä olet ja saat katsella itseäsi sivustakatsojan roolista, huomaat että toivoa omavoimaiseen itsesi paranteluun ei ole.
        Näin syntisen olemuksesi sisus paljastuu ja lihasi luonto ilmentyy hyisenä kuolemantilana, johon on ripustettu tekokukkasia ja näin näyttäytyy, kuin irvikuvallisena pilana itsellesi.
        Tällöin kaikki valheellisuus ja itsetyytyväisyytesi liukenee irti jokaisesta piintyneimmästäkin kolostasi ja toisten synteihin kajoamisesi lakkaavat ja kaiken läpitunkeva totuus alkaa puhdistamaan armottoman perusteellisesti tuota saastaista omavanhurskauttasi. Tällainen Jeesuksen todellinen kohtaaminen on ainoa riittävä vastatoimenpide sinun kaltaisellesi omavanhurskaalle. Vain tätä tietä voi Jeesus tehdä tyhjäksi kaikki perkeleen teot kohdallasi ja pääset vapaaksi valheesta ja sisäisetä petoksesta ja totuuden sanan tuomio vapauttaa per-keleen kavalista juonista sinut. Sinun tulee nähdä totuus itsestäsi ja hyljätä kaikkinainen omavanhurskauden saastaisuus.

Semperikö siellä taas puskissa huutaa?

Mitä minä olen Tavallisen kirjoituksia lukenut, niin kyllä hän on tuon tarjoamasi tien kulkenut jo. Oikein pohjan kautta mennyt ja päässyt vapauteen. Niin sitä pitää jokaisen parannuksen tekevän tehdäkin, mutta kuinka on sinun laitasi? Loppuelämäsikö luulet saavasi parannella itseäsi jatkuvasti jotakin syntiä tehden...

• puskajussille
        puskajussi vaan kirjoitti:

Semperikö siellä taas puskissa huutaa?

Mitä minä olen Tavallisen kirjoituksia lukenut, niin kyllä hän on tuon tarjoamasi tien kulkenut jo. Oikein pohjan kautta mennyt ja päässyt vapauteen. Niin sitä pitää jokaisen parannuksen tekevän tehdäkin, mutta kuinka on sinun laitasi? Loppuelämäsikö luulet saavasi parannella itseäsi jatkuvasti jotakin syntiä tehden...

Hän on harhauttanut sinut. Jos olisi ristin tien kulkenut ei kirjoittaisi miten kirjoittaa. Hänessä on paljon omavanhurskauden saastaa ja hengellistä ylpeydensyntiä, omahyväistä pimeyttä, joka ei puhdistu ellei näe totuutta. en tiedä mitä tarkoitat semperi sanalla, halusitko kiroilla.

• huomataan
        puskajussille kirjoitti:

Hän on harhauttanut sinut. Jos olisi ristin tien kulkenut ei kirjoittaisi miten kirjoittaa. Hänessä on paljon omavanhurskauden saastaa ja hengellistä ylpeydensyntiä, omahyväistä pimeyttä, joka ei puhdistu ellei näe totuutta. en tiedä mitä tarkoitat semperi sanalla, halusitko kiroilla.

Semper sinä olet.

• lihallinen sinulle

liha itsessäsi on, kun arvostelet Semperikö, taas oman lihansa kanssa heiluu?
        Ota mallia tavallisesta ja tee parannus liha kirjoituksestasi.

• helposti huomaa
        lihallinen sinulle kirjoitti:

liha itsessäsi on, kun arvostelet Semperikö, taas oman lihansa kanssa heiluu?
        Ota mallia tavallisesta ja tee parannus liha kirjoituksestasi.

Ihan Semperin tekstit on Tavallisen haukkujalla.

• jeesus täynnä nauloj

juu, joka päivä runsaasti teen syntiä , vanhemmisto naulitsee jeesusta naulapyssyllä ristiin kiinni. näinhän se menee

• true5

katolilaiset ripittäytyy ja sen jälkeen niin sanotut papille kerrotut synnit on saatu anteeksi

muslimit islamilaiset menevät perjantaisin moskeijaan rukoilemaan syntejään anteeksi

juutalaiset rukoilevat itse Jumalalta syntinsä anteeksi

mitä tekevät kristityt? jankuttavat päivästä toiseen syntejään ja eivät pääse elämässään eteenpäin kun antavat itsensä ahdistua jos mistäkin asiasta

thats true

• Ved.2
        true5 kirjoitti:

katolilaiset ripittäytyy ja sen jälkeen niin sanotut papille kerrotut synnit on saatu anteeksi

muslimit islamilaiset menevät perjantaisin moskeijaan rukoilemaan syntejään anteeksi

juutalaiset rukoilevat itse Jumalalta syntinsä anteeksi

mitä tekevät kristityt? jankuttavat päivästä toiseen syntejään ja eivät pääse elämässään eteenpäin kun antavat itsensä ahdistua jos mistäkin asiasta

thats true

Mites itse ripittäydyt? Ja mikä on elämässäsi eteenpäin pääsyn resepti, salaisuus?
        Kun lukee näitä sekojuttuja, niin rippipapilla olisi töitä. Kuka on "valeripittäytyjä", kuka vetoaa muslimeihin, katolisiin. jne...
        Kukahan on oikeasti totuudessa Jumalan asialla sydämensä pohjasta?

• pois ilkeys
        Ved.2 kirjoitti:

Mites itse ripittäydyt? Ja mikä on elämässäsi eteenpäin pääsyn resepti, salaisuus?
        Kun lukee näitä sekojuttuja, niin rippipapilla olisi töitä. Kuka on "valeripittäytyjä", kuka vetoaa muslimeihin, katolisiin. jne...
        Kukahan on oikeasti totuudessa Jumalan asialla sydämensä pohjasta?

Seuraahan Ved.2 huviksesi miten paljon tuolta toiselta puolelta sataa sitä ilkeyttä...

• Ved.2
        pois ilkeys kirjoitti:

Seuraahan Ved.2 huviksesi miten paljon tuolta toiselta puolelta sataa sitä ilkeyttä...

No pilkaahan näyttää jo pukkaavan. Jotkut yrittävät asiallisesti keskustella, mutta väliin tulee tuo "pilkkapuheinensa" maailman ruhtinaan juoksupoika. Sillä on niin vähän aikaa, niin sen vuoksi se viimeisiä värssyjään suoltaa.
        Kannattaa olla nykyään varuillaan, ettei lankea niiden pauloihin; ettei maailma saastuta!

• Joka tekee syntiä on perceleestä kertoo raamattu meille !! ---> 1. Joh. 3:8

Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä ******* on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

Sinä sanoit ---> Jahas arolakin on taas paikalla höpöttämässä sekaviaan ymmärtämättä että tekee syntiä sellaista harjoitaessaan.

mutta eihän syntiä ole kun itse määtritellään kaikki mikä sitä olisi. helppoa !

KYSYN SINULTA ? RAAMATTU MUKAMA HÖPÖTTÄÄ SINULLE ?? OLET VAKAVALLA ALUELLA SUN JUMALAN PILKKAAN KANSSA.....

KATSOS RAAMATTU MÄÄRITTÄ ETTÄ SYNTI ON KAIKKI VÄÄRYYS....

• onko vaikeaa käsittä

Juttusi ovat sekavia, etkä ymmärrä mistä on milloinkin kysymys kun Raamattua luet, jos luet, vai hoetko vain muutamia ulkoa oppimiasi lauseita miten lienee.

Etkö osaa lukea vai mikä on vialla kun mikään ei vaikuta vaikka tuhannen kertaa on sinullekin selitetty että uskova ei tahdo syntiä tehdä, ja tekee kuitenkin monin tavoin, ellei sitten itse itseään pyhitä ja vanhurskauta joka sanaansa tai askeltaan.

täällä on vaika kuinka paljon sinunkin tekstejäsi sa joissa on ainakin puolet lihan tuotetta, j a sekö ei ole muka syntiä Jumalan Pyhyyden edessä häh ?

syntiä on muukin kuin julkijuopottelu tai muu paha meno !

• onko vaikeaa käsittä kirjoitti:

Juttusi ovat sekavia, etkä ymmärrä mistä on milloinkin kysymys kun Raamattua luet, jos luet, vai hoetko vain muutamia ulkoa oppimiasi lauseita miten lienee.

Etkö osaa lukea vai mikä on vialla kun mikään ei vaikuta vaikka tuhannen kertaa on sinullekin selitetty että uskova ei tahdo syntiä tehdä, ja tekee kuitenkin monin tavoin, ellei sitten itse itseään pyhitä ja vanhurskauta joka sanaansa tai askeltaan.

täällä on vaika kuinka paljon sinunkin tekstejäsi sa joissa on ainakin puolet lihan tuotetta, j a sekö ei ole muka syntiä Jumalan Pyhyyden edessä häh ?

syntiä on muukin kuin julkijuopottelu tai muu paha meno !

Kyllä !! On hyvin vaikea tajuta sun oppisi. Elikä ettei Jumala tarkoittaa mitä Hän sanoo ettei Uskova tee syntiä kun hän on uskova, 1. Joh. 5:18

Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.

1. Joh. 3:9

Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

1. Joh. 3:6

Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.

1. Kor. 15:34

Raitistukaa oikealla tavalla, älkääkä syntiä tehkö; sillä niitä on, joilla ei ole mitään tietoa Jumalasta. Teidän häpeäksenne minä tämän sanon.

• armostako pois?

Aloittaja voisi tutustua koko syntikäsitteen laajuuteen, ja sitten tuoda esille mitä missäkin ja minkälaisesta synnistä on kyse ? Pahinta syntiä, yritetään itse, eikä sovitus saa enää sijaa elämässämme. Olisiko Galatalaiskirjeen lukemisen paikka ?

• Muistatko ollenkaan että on sanottu kaksi kerta ainakin että Jeesus on tullut ottamaan synnin pois ihmisistä tältä pohjalta kannattaa Galatalaiskirjeen lukea.

• Eikö se ole jokaiselle täysin selvä että jos joka päivä tekee syntiä niin ei ole matkalla taivaaseen? Vaan jokainen sellainen synnintekijä ja vääryydentekijä elikä percelen lapsi niinkuin Raamattu opettaa tulis tehdä pikaisesti parannus?

• ootellaannyt

Niin tässä se nyt nähdään minkä verran ymmärrät kirjoitettua tekstiä !!

Kertoisitko savonarola miksi sinä et pane pois itsessäsi olevaa lihallisuutta ihan kokonaan kertakaikkisesti aina ja lopullisesti ??

Siis miksi et, kerro niin että lukijat ymmärtävät mitä olet sanomassa, tai sitten lopeta noiden Raamatunjakeiden tarjoileminen MUILLE !

• ootellaannyt kirjoitti:

Niin tässä se nyt nähdään minkä verran ymmärrät kirjoitettua tekstiä !!

Kertoisitko savonarola miksi sinä et pane pois itsessäsi olevaa lihallisuutta ihan kokonaan kertakaikkisesti aina ja lopullisesti ??

Siis miksi et, kerro niin että lukijat ymmärtävät mitä olet sanomassa, tai sitten lopeta noiden Raamatunjakeiden tarjoileminen MUILLE !

Kerroppas mitä sinä teet niiden Raamatunjakeitten kanssa joka sanoo ettei uskova tee syntiä ?? Heittätkö ne roskakoppaan ja olet tyytyväinen ?? Vai hyppäätkö yli niitä niinkuin poliittikot?

• mietintämyssypäähän

Paavali suuri julistaja ja parantaja, kerskasi vain KRISTUKSEN rististä, EI omasta vanhurskaudestaan, jota hällä jos kellä oli. Elämä teki täydellisen kuperkeikan. Jumalan voima pääsi vasta sitten hänenkin elämässään ilmi. Luetaanpa lisää paavalia, ja mietitään ajatuksella, mikä on keskeistä hänen kirjoituksissaan ?

• Hyvä !!! Oikein hyvä .. Niin hänhän julisti että ennen he olivat olleet synnintekijöitäja pahoja !!!

• savonarola kirjoitti:

Hyvä !!! Oikein hyvä .. Niin hänhän julisti että ennen he olivat olleet synnintekijöitäja pahoja !!!

Elikä ---> Tit. 3:3
        Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.

Ettehän te enää tarvitsette elää tiettämyyden aikoja vaan voitte lukea Raamattu millaisia teidän tulis tulla Kristuxessa ja sentaki Paavali kerskas Kristuxesta --->
        1. Piet. 1:14
        Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,

• mietintämyssypäähän
        savonarola kirjoitti:

Elikä ---> Tit. 3:3
        Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.

Ettehän te enää tarvitsette elää tiettämyyden aikoja vaan voitte lukea Raamattu millaisia teidän tulis tulla Kristuxessa ja sentaki Paavali kerskas Kristuxesta --->
        Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,

Hei savo, mutta kun galatalaiset "hurskastuivat" niin, että eivät enää tarvinneet Jeesuksen sovitustakaan ? entä sinä missä ristin kerskaus? mikä PAAVALILLEKIN oli TÄRKEINTÄ ! Galatalaisethan OLIVAT tulleet uskoon, he eivät enää senjälkeen omastamielestään "tehneet" syntiäkään !

• tavallinen
        mietintämyssypäähän kirjoitti:

Hei savo, mutta kun galatalaiset "hurskastuivat" niin, että eivät enää tarvinneet Jeesuksen sovitustakaan ? entä sinä missä ristin kerskaus? mikä PAAVALILLEKIN oli TÄRKEINTÄ ! Galatalaisethan OLIVAT tulleet uskoon, he eivät enää senjälkeen omastamielestään "tehneet" syntiäkään !

Haluatko sinä jotenkin ristiinnaulita tämän savonarolan?

Eikö sinulle riitä mietintämyssypäähän, että Jeesus on jo sovittanut syntimme, miksi haluaisit rangaista savonarolaa?

Uskotko, että Jeesus haluaa sinun jäävän synnintekijäksi?
        Jos näin on, niin elät vielä siinä ajanjaksossa, jota elettiin, ennen Jeesuksen ristiinnaulitsemista, niin erikoisia kirjoitit.

• herra armahtakoon
        tavallinen kirjoitti:

Haluatko sinä jotenkin ristiinnaulita tämän savonarolan?

Eikö sinulle riitä mietintämyssypäähän, että Jeesus on jo sovittanut syntimme, miksi haluaisit rangaista savonarolaa?

Uskotko, että Jeesus haluaa sinun jäävän synnintekijäksi?
        Jos näin on, niin elät vielä siinä ajanjaksossa, jota elettiin, ennen Jeesuksen ristiinnaulitsemista, niin erikoisia kirjoitit.

nim.tavallinen, siis mikä oli Galatalaiskirjeen sanoman ydin ? Oliko sovitus mennyt harhateille ? Kaikki Paavalin kirjeet ovat VALTAVAN ihania. Olen niitä lukenut antaumuksella ja aina kirkastaa Kristusta Hänen täytettyä työtään. Mutta kun ihmisiltä näyttää unehtuvan, se tärkein, kuvittelevat ,että" jo osaavatkin tämän vaelluksen". Mutta kun galatalaiset lankesivat pois armosta ? miten me ?mitenkä sinä ? Elämmekö jatkuvasti sovintoveren alla ? vain silloin elämme armosta ja anteeksiantamuksesta.

• ~~tähkäpää~~

>>>>

• ~~tp~~

vanhurkauttamisessasikin
        piti olla
        vanhurskauttamisessakin

• Retu3

Jos sanomme ettei meillä ole syntiä, niin totuus ei ole meissä. Ja me eksytämme
      Itsemme.

• Jos sanomme että meissä on syntiä niin sanomme että Jeesus on valehtelija ja ei ole tullut ottamaan meissä synnin pois ja ihan turhaan hän meni ristille meidän puolesta. Jokainen joka muuttaa Raamattu oman epäonnistumiseen ja kilvoitteluun mukaan on valehtelija ja percelen lapsi joka tekee syntiä. 1. Joh. 3:8

Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6194
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      554
      2194
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      146
      1808
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      82
      1194
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      972
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      940
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      69
      836
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      803
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      30
      784
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      144
      710
    Aihe