Olen itse empiirisesti tullut samaan lopputulokseen kuin tässä tutkimuksessa:
http://www.tekniikkatalous.fi/innovaatiot/tiede/turhasta valittaminen tuhoaa aivot/a830946
Tämähän on johtanut naisihmisenä siihen, että minulla on ainoastaan miespuolisia ystäviä. Toki asiakaspalvelutehtävissä joutui ratkaisemaan usein ihmisten ongelmia eikä siihen voinut vaan sanoa, että lopeta narina. Joskus ne palautteet nimittäin olivat järkeviä. Harmi vaan, että suomalaiset eivät osaa esittää palautetta kehittävässä hengessä puhumattakaan siitä, että he tosissaan haluaisivat siihen ratkaisua.
Pitää etsiä lisää tutkimuksia, mutta muita älykkyyden tappajia ovat oma havaintoini mukaan valehtelu/teeskentely. Joutuu nimittäin jonkin verran käyttää aivokapasiteettia siihen, että miettii mitä on sanonut toiselle. Jos puhuu aina totta, tätä ongelmaa ei muodostu.
Kolmas on se, että ei koskaan haasta omaa ajatteluaan. Toisin sanoen tekee vain niitä asioita, jotka kokee helpoksi eikä yritä edes laajentaa omaa ajatteluaan. Tämä näkyy muun muassa siinä, että keskustelut rajoittuvat ainoastaan niiden ihmisten keskuuteen, jotka ovat aina samaa mieltä. Toki eihän me kaikki haluta kehittää itseämme henkisesti.
Neljäs joka voi olla ristiriidassa kolmannen kanssa on ihmiset, jotka lamauttavat sinut henkisesti. Nämä ihmiset yleinsä puhuvat monotonisesti eivätkä kuuntele mitä heille sanotaan. Lisäksi nämä ihmiset ovat kiinnostuneita vain ja ainoastaan yhdestä asiasta. Jos kiinnostuksen kohde on jokin teknillinen, niin ok, mutta pahimpia ovat he, jotka kaipaavat koko ajan oman egonsa kohottamista kehuilla. Tähän luokkaan valitettavan usein putoaa monia miehiä.
Älykkyyden tappajat
....................
0
87
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1084711Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293443No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452400- 491524
- 361423
- 381246
- 141162
- 1641050
- 271048
- 6954