Kumpi mahtaa olla oikea muoto?
Olen tottunut kuulemaan ilmaisussa määräisen artikkelin, mutta eilen kun luin Gorkin puisto -kirjaa, huomasinkin siinä käytetyn muotoa ”son of a bitch”. Google näyttää¨myöskin olevan epämääräisen artikkelin kannalla, mutta Googlen hakutulosten määrään kannattaa aina suhtautua varauksin.
Son of a/the bitch
6
82
Vastaukset
- Kellikallo
En ole ikinä nähnyt tai kuullut kenenkään käyttävän the-muotoa tuossa.
- fefef
SON OF A BITCH, "the" ei millään mene tohon
- Um Tut Sut
Menee se, jos on kysessää se tietty Bitch, Babylonian Suuri Portto.
- Dick Isola
"Son of a bitch" on ainoa muoto, jonka itse olen kuullut\lukenut.
Amerikansuomalaisilla se on ollut muodossa "sanomapitsi" (Virtarannan mukaan). "Son of a gun" taas oli "sanomakonna". - sonuvabitch
Son of the bitch on järjetön, ja jos olet tottunut kuulemaan määräisen artikkelin, et ole sisäistänyt määräisyyttä ja epämääräisyyttä.
Jossain yhteydessä voisi olla kyse jostain tietystä vitt*umaisesta naisesta, nartusta, ja tämän pojasta, mutta melko epätodennäköistä on, että genetiiviä ilmaistaisiin of-prepositiolla, vaan normaalilla genetiivillä.
Son of a bitch on monikossa tietysti sons of bitches. - ´+pä
Sanotaanhan kuitenkin "what THE fuck". Mikä määräinen tuo "fuck" sitten on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella273019No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760