Tuunataan perinneruoka.

Karjalanpiirakka

.Koska kaupoissa myydään karjalanpiirakoita ilman voitelua olen ryhtynyt niitä itse tuunaamaan Laitetaan uuni lämpiämään 225 c asteeseen Laitetaan uunipellille leivinpaperi ja ladotaan siihen piirakat ,uuniin 10-15 min. Keitetän silläaikaa vesi voi valmiiksi. Kuumat piirakat kastetaan lämpimään keitinliemeen ja laitetaan lautaselle.Lämpimien piirakoiten päälle alumiinivolio perkamiinpaperi puhdas paksu foteepyyhe ,kääritään pakettiin.lautasenympäsille.Piirakat pehnee ja pysyvät lämpiminä pitkän aikaa,nautitaan munavoin kanssa..

65

1608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karjalan tyttö

      No eihän tuo mitkään tuunaus ole vaan niiden normaali valmistus.

      • TimoTT

        Täh?!? Ai tarttees karja-alanpiirakat muka dipata VETEEN enneku ne syö?!? Eks ne me iha lötsyiks?!? :D Sul on ny menny piirakoitten ja kaurapuuron reseptit sekasi? :/


    • kuis muna voi? HYVIN

      Hoh,hoh,hoo juntit menkää tuunii Stadilaiset menee dunii . Olis kai parasta karjanlanpiirakoitaki duunata eikä tuunata, nii sit niist vois tullakin jotain.

      • Los Metropolis

        Hohooo, kyl tsadis on kliffaa


      • Ajattelen

        Duunaaminen ja tuunaaminen ovat kaksi eri asiaa. Henk.koht itsekään en pidä tuunata-sanasta, mutta siitä nyt vaan on tullut jonkinlainen muoti-ilmiö. Jos haluaa vaihtelua ruokavalioon, siihen ei ole mitään estettä tänä päivänä, maailma on avoin ja raaka-aineita meilläkin hyvin saatavissa. Mielikuvituksettomat ihmiset näyttävät näillä palstoilla kysyvän neuvoa milloin milläkin alueella. Ajatteleminen ei liene sitten kovin yleistä, olisi kyllä suositeltavaa. Silloin voi löytää nimenomaan itselle sopivia ratkaisuja.


      • penamies 666
        Los Metropolis kirjoitti:

        Hohooo, kyl tsadis on kliffaa

        Tuunaa tunat megee


    • Baconlover

      Laita kaikkiin ruokiin mitä "tunaat" pekonia, kaikesta tulee parempaa pekonin kanssa.

      • 1122334455667788

        Pekooni on paistettava paksusa voisa ! Silloon se on hyvä se.


    • stadin kolli

      Miksi pitää vanhoja hyviä perinneruokia muuttaa (pilata)? Keksikää uutta jotain oma peräistä. Ei ehjä korjaamalla parane.

      • Friidu Satakunnasta

        stadin kolli on ihan oikeassa. Pidetään perinneruuat perinneruokina, juuri sellaisina kuin ne on. Jos ne sellaisinaan kyllästyttää, niin keksikää jotain uutta. Minä haluan karjalanpiirakan karjalanpiiräkkana, en kasvispiirakkana tai pullamössöpiirakkana, lapskoussi lapskoussina sulan voin kera, ei margariinin jne.

        PS. Kirjakaupat on pullollaan keittokirjoja, niistä saa vaihtelua. Muutaman vuoden päästä saattaa taas perinneruokakin maittaa.


    • piirakoit

      Trendit trendipelleiile, hyvä ruoka ei tuunaamalla parane.

    • KOKEILLUT

      KARJALANPAISTIIN V0I LISÄTÄ MM. VALKOSIPULIA, CHILIÄ, HAPANIMELÄKASTIKETTA JNE. KOKEILE MAUN MUKAAN

      • Evakotar

        Sitten se ei enää ole Karjalanpaistia!


      • Hyvä on hyvää
        Evakotar kirjoitti:

        Sitten se ei enää ole Karjalanpaistia!

        Karjalanpaisti on kopio maailmalta. Vastaavia ruokia siellä on vaikka kuinka. Ei Suomessa ole oikeastaan yhtään "omaa" ruokaa. Venäjältä, Ruotsista ja Euroopasta löytyy vanhempi vastine oikeastaan kaikelle, useimmiten vastineita on multisuuria määriä. Karjalanpaistin vastineita on oikeastaan joka Euroopan maassa, ja useassa maassa useita eri versioita.
        Suomeen monilihapadan tekeminen on tullut tietenkin myöhemmin kuin mitä niitä on alettu Euroopassa valmistaa johtuen syystä että tänne kotieläimet maatalouteen ja koko maatalous ovat tulleet paljon myöhemmin.
        Suomalaiset versiot alkuperäisistä on yleensä tuunattu yksinkertaisemmiksi versioiksi johtuen että täällä ei ole sitä tai tätä ollut saatavissa.

        Eli ruokia voi tuunata, modifioida, ihan miten huvittaa, oman maun mukaan nääs!


      • hah,
        Hyvä on hyvää kirjoitti:

        Karjalanpaisti on kopio maailmalta. Vastaavia ruokia siellä on vaikka kuinka. Ei Suomessa ole oikeastaan yhtään "omaa" ruokaa. Venäjältä, Ruotsista ja Euroopasta löytyy vanhempi vastine oikeastaan kaikelle, useimmiten vastineita on multisuuria määriä. Karjalanpaistin vastineita on oikeastaan joka Euroopan maassa, ja useassa maassa useita eri versioita.
        Suomeen monilihapadan tekeminen on tullut tietenkin myöhemmin kuin mitä niitä on alettu Euroopassa valmistaa johtuen syystä että tänne kotieläimet maatalouteen ja koko maatalous ovat tulleet paljon myöhemmin.
        Suomalaiset versiot alkuperäisistä on yleensä tuunattu yksinkertaisemmiksi versioiksi johtuen että täällä ei ole sitä tai tätä ollut saatavissa.

        Eli ruokia voi tuunata, modifioida, ihan miten huvittaa, oman maun mukaan nääs!

        ja pasta tulee Kiinasta eli se italialaisesta keittiöstä ;)


    • Kokki124

      hmmh no ei karjalanpiirakkaa kauheesti voi muunnella.. jos pistää riisipuron sekaan porkkanaa niin ne on porkkana piirakoita, perunaa ne on perunapiirakoita. ehkä sen pohjan voi tehdä vaaleimilla jauhoilla. eikä noin muutenkaan perinne ruokia voi kauheesti muunnella.. eihän ne sitten ole esim nyt sitä karjalanpaistia ym. sitä voi kyllä kokeilla naudan&lampaan lihalla - tosin on silloinki jo lampaanpaistia eikä karjalanpaistia.

      • Giorgioksen sukat

        Puuron sekaan fetajuustoa, niin saat hellaksenpiirakoita.


      • 10+8

        Mikä perinneruoka riisipiirakat on, kiinalainenko? Ainoat hyväksyttävät täytteet karjalanpiirakkaan ovat ohrapuuro ja kaskinaurissose.


      • Mummeli

        Karjalanpaistiin käytetään usein myös lampaanlihaa, siis sikaa, nautaa ja lammasta. Itse teen hirven- ja sianlihasta. Mielestäni on oikein hyvää karjalanpaistia.


      • TimoTT
        Mummeli kirjoitti:

        Karjalanpaistiin käytetään usein myös lampaanlihaa, siis sikaa, nautaa ja lammasta. Itse teen hirven- ja sianlihasta. Mielestäni on oikein hyvää karjalanpaistia.

        Eks suden ja karhunliha ois kans oikeen jees, ni sit tulis niinku ihan oikeen LÄHIruokakarjalanpaistia? :P


    • köfsjgkö8790

      Miten vanhoja suosikkireseptejä voisi tuunata
      Vai TUUNATA, kysy Tuunaselta....

      • 1122334455667788

        E soo silloon aitua suomalaista perinneruakaa, jos sitä tuunasella käytetään. Soon silloon tuunasen sörsseliä se. Niin tahi soon sillooon suomalialaista "perinnneruokaa" niinkuin piitsat ja muut roiskelääpät. Huomenisa se siitteeen on myrkkyä. hahahahaha


      • jaskis666
        1122334455667788 kirjoitti:

        E soo silloon aitua suomalaista perinneruakaa, jos sitä tuunasella käytetään. Soon silloon tuunasen sörsseliä se. Niin tahi soon sillooon suomalialaista "perinnneruokaa" niinkuin piitsat ja muut roiskelääpät. Huomenisa se siitteeen on myrkkyä. hahahahaha

        Huonosti kommentoitu kertakaikkiaan.


    • Kulinaristikokki

      Kerroit avauksessasi normaalin tavan lämmittää einespiirakoita, paitsi että veden tialla käytetään perinteisesti maitoa. Kerro jotain uutta tai tee itse piirakkasi. Itse tehdyt piirakatkin upotetaan voimaitoon, jollet sattunut tietämään. ;)

      • kemiläinen 100

        MIKSI PERINNE RUOKIA PITÄISI TUUNATA ??? SEN TAKIAHAN NET ON PERINNE RUOKIA KUN NIIHIN EI OLE KAIKEN MAAILMAN PIIPERTÄJÄT KOSKENEET !! KEKSI UUSIA RUOKIA JOS HALUTTAA UUTTA;MUTTA JÄTÄ PERINTEET RAUHAAN !


      • kitaristi-vm89
        kemiläinen 100 kirjoitti:

        MIKSI PERINNE RUOKIA PITÄISI TUUNATA ??? SEN TAKIAHAN NET ON PERINNE RUOKIA KUN NIIHIN EI OLE KAIKEN MAAILMAN PIIPERTÄJÄT KOSKENEET !! KEKSI UUSIA RUOKIA JOS HALUTTAA UUTTA;MUTTA JÄTÄ PERINTEET RAUHAAN !

        mää itte käytän perinne ruokien reseptejä uuden luomisessa...joten saatan hyvinkin käyttää tyyliin karjalanpaistia uuden ruuan luomisessa...


      • saatanasta
        kemiläinen 100 kirjoitti:

        MIKSI PERINNE RUOKIA PITÄISI TUUNATA ??? SEN TAKIAHAN NET ON PERINNE RUOKIA KUN NIIHIN EI OLE KAIKEN MAAILMAN PIIPERTÄJÄT KOSKENEET !! KEKSI UUSIA RUOKIA JOS HALUTTAA UUTTA;MUTTA JÄTÄ PERINTEET RAUHAAN !

        Miksi kirjoitat isoilla kirjaimilla, on ärsyttävää, ja mikä on net?


      • hän tietää
        saatanasta kirjoitti:

        Miksi kirjoitat isoilla kirjaimilla, on ärsyttävää, ja mikä on net?

        se tuunas noita fontteja...


    • Chef de cuisine

      Uusavuttomien kustannuksella tulee vielä monet naurut naurettua.

      Tehkää itse,niin ei tarvitse eineksiä tuunailla.

      Eikö ehdi?
      Mutta ehtii kuitenkin katsomaan tv:stä jonninjoutavia kokkiohjelmia..

      • multipro

        Sillä aikaa kun kaalilaatikko muhii uunissa, voi aivan hyvin katsoa jonninjoutavia kokkiohjelmia!


    • mummi villasukka

      Ei perinneruoka ole tuunauksen jälkeen enää mitään perinneruokaa.

    • Aito1

      Kaupasta ostetut ruuat ei ole perinne ruokia !

      Varsinkin piirakat on suorastaan vitsi ja häväistys OIKEITA Karjalanpiirakoita kohtaan !

      Voin jopä väittää, että jo tuoksun perusteella erotan plagiaatin ja aidon piirakan toisistaan mausta puhumattakaan !

      • ahmed abdullah

        Forssalaiset on oikein mauttomia. Ei ne länsi-suomessa osaa niitä.


    • Herra Sopimaton

      Mikä onkaan parasta kuin lämmin kostea piirakka. Nam nam.

    • Omin käsin tehty

      Tää tais olla provo tai joku todella uusavuton joka ostaa kaupasta valmisruuat, koska sellainen ihminen joka on ALUSTALÄHTIEN ITSE TEHNYT karjalalanpiirakat, poronkäristyksen, kaalilaatikon ym. perinneruuat, niin ei kyllästy niiden makuun!! Itse omin käsin rypytetty karjalanpiirakka, mikä sen maukkaampaa :)

      • kalakukko on huijaus

        Min oon hakennu niitä Kesälahden Hummovaarasta, voilla höystettyjä.


      • Omin käsin tehty 2

        Tää tais olla provo tai joku todella uusavuton joka ostaa kaupasta valmisruuat, koska sellainen ihminen joka on ALUSTALÄHTIEN ITSE TEHNYT karjalalanpiirakat, poronkäristyksen, kaalilaatikon ym. perinneruuat, niin ei kyllästy niiden makuun!! Itse omin käsin rypytetty karjalanpiirakka, mikä sen maukkaampaa :)


    • emäntä-59

      Onks pakko syödä perinneruokii jos ei taho? Munst vähä kuulostaa silt ett oot kyllästyny einesruokiin, et perinneruokiin sil ite alust asti tehtyyn ruokaan ei kyllästy vaik jokapäivä samaa söis, sen tekemiseen tosin voi kyllästyy. sitäpaitsi perinneruokiiki on vaik miten montaa sorttii, pisteles vaik piapoo vaihteeks ja sitäpaitti karjalanpiirakat oikeet perinteiset tehää 100% ruiskuoreen ja ohrapuuroo täytteeks .Perinneruoat perinneruokina ja einesten lämmittämiseen ja maustamiseen lisää mielikuvitust

      • Aito1

        Täytteenä riisi tai peruna, mutta alue kohtaisia. Itse pidän ehdottomasti perunapiirakoista ! Kukkosista ja sultsinoista kera riisipuuron puhumattakaan !


    • perinnemuori

      Tarvitseeko aina syödä perinneruokia, jos niihin on kyllästynyt? Onhan sitä vaikka mitä eksoottista ruokaa, joita voi tehdä, jos haluaa uusia haasteita makunystyröilleen. Moni perinneruokaa paljon syövä pitää esim. venäläisistä perinneruoista, koska niissäkin (niin kuin monessa eurooppalaisessa maassa) vanhat perinneruoat on tehty käyttämällä esim. kaalia, perunaa tai muita hyvin säilyviä juureksia. Myös vaikkapa kala- ja riistaruoat ovat monessa maassa perinneruokia.

      Minusta noita perinneruokia voi tuunata, jos makuun kyllästyy, mutta ei ole vielä tähän ikään (46-v) ehtinyt kyllästyä itsetehtyihin karjalanpiirakoihin, karjalanpaistiin, muikkukukkoon tai vaikkapa itse tehtyyn ruisleipään. Jos haluan vaihtelua, teen sitten vaikka pitsaa, moussakaa tai vaikka nasi gorengia.

    • Impivaaraton

      Kyllä on hävytöntä että ihmiset eivät osaa nykypäivänä itse valmistaa ruokiaan. Jokainen terve itseään kunnioittava ihminen pitää (trendipellejen vouhotuksests huolimatta) paria lehmää että saa terveellistä maitoa, sikaa että saa geenimanipuloimatonta sianlihaa, paria kanaa jotta saa silakantonta kananmunaa, kasvattaa itse rukiin ja vehnän ja leipoo itse. Puolukat ja mustikat metsästä, kalat omata järvestä ja avot, jo on perinneruoka mallillaan. Ei tarvitse ulkomailta tuoda kaikenmaailman ananaksia ja muita hömpötyksiä. Nyt vaan Impivaara suomalaisille takaisin ja pienviljely kunniaan, niin ei kuolla syöpiin eikä juopin.

    • Stadilaiselle tiedoksi, että duuni on ihan eri asia kuin tuunaus. Kun käydään työssä käydään duunissa, mutta tuunaus on jonkun esineen uudistamista tai parantamista. Esim.vanhoja tavaroita voi tuunata.Ihme, kun et noin viisaana stadilaisena sitä ole kuullut. Juuri muuttanut landelta Espooseen.

    • hersy

      Kerran hyväksi koettua ,ei kannatte mennä muutteleen ,niillä on aina taipumus huonontua,tämä pätee ihan kaikkeen

    • Herkullista

      Parhaat riisipiirakat saa kun leipoo itse. Normaalia riisipuuroa ja kunnon ruisjauhoinen taikina, vain vähän vehnää sitkoksi. Ostetuissa on liikaa vehnää.
      Ei vie liikaa aikaakaan kun tekee taikinan ja kuoret yhtä aikaa kun keittää puuron. Kuoret tehdään nopeasti kaulimella, kaulitaan hyvin ohueksi levyksi ja otetaan muotilla piirakoihin sopivia kuoria. Sen jälkeen ne leivinliinan alle etteivät kuivu. On helppoa laittaa täyte kun puuro on vielä kuumaa. (Ellet syö sitä, sekin on herkullista)
      Paistaa heti samantein tai pakastaa raakoina ja paistaa myöhemmin. Vesi-voi voitelu jälkeen ja liinan alle jos haluaa pehmeitä. Rapeat kuoretkin ovat hyviä ja piirakat tosi maukkaita.
      Perinneruoka ei kaipaa tuunaamista, se on herkku sellaisenaan. Vain valmistustapoja voi muutella helpommaksi.

    • 4555888

      no, ne tsadilaiset nyt ei muuhun pysty kuin itsensä tuunaamiseen...ja sitten niiiiiin täynnä sitä ovatkin.... hehheh..

    • Vinkki.

      Karjalanpiirakan riisin sekaan voi sekoittaa hienonnettua kalaa, silloin piirakasta tulee maukas,eikä tarvii munavoita. Perinteiseen perunat ja jauhelihakastikeeseen sekoitetaan joukkoon suolakurkunpalasia ja loraus kermaa ja taas on herkullinen kastike valmis. Pikkupullat leivotaan VOILLA ja pullan päälle lusikallinen omena ja karviaismarjahilloa,tästä yhdistelmästä saadaan "kiiwihilloa"

      • Piirakan sisään,kun

        laittaa kovaa munaa ja aikansa vatkaa tulee piirakkaan täyte.


    • kokkipakokki

      Minä kerron laiskallekin helpon perinneruoan. Osta n. 1 kg naudanpaistia ja n. 1 kg sianniskaa. Laita palat samaan kippoon, jossa kansi. Ripottele päälle suolaa ja maustepippuria.Itsellä on isohko lasivuoka, jossa liha myös ruskistuu. Sitten vain kylmään uuniin, uuni 200:lle tunniksi ja 175:lle pariksi tunniksi. Kippo pöytään ja haarukalla ja puukolla viiltämään paloja. Maistuu aidosti lihalta, eikä marioinnilta.

    • acko1985

      vanhan lihakeiton miksei muunkin, voi tuunata klimpeillä perinne ruuaksi ja pirun hyvää onkin.

    • kotileipuri, Vantaa

      Voi herrajestas:)) minä olin Runnin emäntäkoulussa 60-luvun lopulla. Opin just noin piirakat tekemään! Ei siis mitään tuunaamista. Tietysti teen piirakat kokonaan itse, keitän puuron ja ruistaikinan ja hyvin maistuu:)

    • tuunausohjeita

      Miten munat voisi tuunata? Onko muita vaihtoehtoja kuin löysä ja kova? Haluaisin kokea jotain uutta.

      Pankaas tuunausohjtta tulemaan,
      tattis.

    • sfvbdfb

      juu puoli veltto

      • TimoTT

        Juu ja kun vispaa sitä oikeen kunnolla sokerin kanssa ja tunkee tunniks uuniin, ni tulee murean makeeta munaa!


    • uusia ruokia

      Miksi tuunata kun voi tehdä kokonaisen uuden ruuan. Lihaa ja uutta grillikastikkeita, perunaa. Mitä vaan voi kokata.

    • ....

      Oletko olevinasi hyvinkin kekselijä, kun käytät jo ties kuinka kauan käytössä ollutta valmistustapaa piirakoiden tekemiseen?

    • dvsdgsg

      Syökää kebabia, se pitää miehen tiellä.

    • huoriirakka

      jee nyt iskit naisen ja sait pilluu ootpa huono.

    • kanapluskanaon

      Tein äsken kana ruokaa ja ohjelmaan sisältyi. 450g suikaleita marinoituna ja siin on ranskalainen marinadi 1600luvun eliitistä kolumbuksen laivalta ja 500g erittäin hienoa ja paksua tomaattikastiketta ja juoksenvan makeaa samalla. 1 sipuli ja 1 v.sipulin kynsi. Siin vast suomalainen ruoka!!!! äsken syödessäni hoksasin jos kermaa olisi ollut tuossa niin olisi ollut erinomaista sekä jos voisi paistaa ensin valuraudassa kanan suikaleet jotta/jos haluat makua enemmän, koska teflonissa sinun pitää lisätä jokatapauksessa lisää rasvaa jos haluat ne todellakin aromaattisen murean rapeaksi.

    • ....................

      Poronkäristys on ehdotonta herkkua ja mun bravuuri =)

    • jaah?

      Suomessa - yleisesti, mutta ei aina - ruokakaupoissa myytävät karjalanpiirakat on useimmiten pahoja: jotakin lössöä halpariisiä ihan s*tanasti liikaa, ettei vaan kukaan pääsisi laihtumaan ainakaan tai maistamaan, että mistä on tuotteet tehty ja yleensä piirakoiden kuori on jotakin valmisruokateollisuuden p*skan makuista suolatonta kakkaa valmistaikinasta. En osaa itse tehdä karjalanpiirakoita arvon anonyymi, mutta sen tiedän, että karjalanpiirakoiden valmistaminen vie kaksi päivää, on erittäin työlästä, eikä siten ole mitään tehdas-skeidamuonaa, kun tehdään. Jo kuoren kaulitseminen vie aikaa, puhumattakaan rasvaseoksen koostumuksesta ja taikinan valmistamisesta.

      Ehkä pari kertaa elämässäni olen syönyt karjalanpiirakoita: milleillä ohut rapea työllä kaulittu suolainen voilla sivelty rapea kuori, sisällä perunaa, joskus riisiä - riisihän tosin on tuontituote vaikka hyvää onkin, ja munavoi tehdään meheväksi kananmunien oikealla pilkkomisella. Pisteenä i:n päälle persilja ja yrtit. Jessus, jos saisikin karjalanpiirakoita!:) Että terve vaan.

    • Perus-suomiruoka ok.

      Minä teen kyllä ruokani ihan itse. Karjalanpaistikin onnistuu vallan hyvin ja en ole kyllästynyt- Itse asiassa en ole kyllästynyt perinneruokiin lainkaan. Sen sijaan kaikenmaailman mchesekebab-mikälie-michelintähtitosiTVruoka, niihin olen kyllästynyt jo ajatustasollakin. Miksi vaihtaa toimivaa?

    • 0932lkjsd

      Voihan karjalanpiirakan päälle laittaa iänikuisen munavoin sijasta jotakin muuta vaikka leikkelettä ja kasviksia, niin sillä tavalla saa uutta makua siihen. Samoin karjalanpaistiin lykkään kypsymisen loppuvaiheessa usein kasviksia esim. porkkanaa, lanttua ja purjoa pieneksi pilkottuna, jolloin niitä terveellisiä kasviksia tulee syötyä puolivahingossa. Nämä eivät ehkä ole puritaanien mielestä oikeita tapoja, mutta juuri sillä tavoin saa lisää makua ruokiin.

      Itse lisäilen ruokiin melkein aina myös itsekasvatettuja ja -kuivatettuja yrttejä esim. persiljaa, ruohosipulia, lipstikkaa.

      Minä teen aika harvoin perinneruokia ihan siksi, että niissä on niin julmettu työ. Tällaista kaupunkilaisen yksinhuoltajaäidin arkea on se, että mennään tukka putkella töihin, töistä päiväkotiin hakemaan nuorimmainen päivähoidosta, äkkiä kotiin lämmittämään ruokaa ja sitten taas hirveällä kiireellä kuskaamaan vanhempaa lasta urheiluharrastukseen. Viikonloppuisin sitä onkin ihan poikki eikä jaksa vähäistä vapaa-aikaa käyttää keittiössä.

      Minusta einekset ja puolivalmisteet on tarkoitettu juuri tällaisessa kiireisessä elämäntilanteessa olevalle. Toki itse tulee tehtyä tosi paljon ruokaa, koska itsetehty on halvempaa ja parempaa.

    • Joo sitten

      vielä pitää etsiä uusi perinnemakkaran survoja kyllä siinä saa tukka putkella mennäkin.

    • karjalan tyttö

      Mie teen karjalanpiirakoita äidiltä perityn ojeen mukaan (äiti kotoisin salmista) kaikki on niitä kehuneet, en tee kovin usein yleensä ennen joulua. Kotona niitä oli aina juhlapyhinä tai muina juhlapäivinä. Kun ei tee liian usein niin niitä odotetaan vesikielellä.

    • On se kumma

      ettei nämä yksihuoltaja äidit kerkiän tekemään kotiruokaa,kun minäkin kolmen lapsen leskimiehenä kerkiän tekemään ruuan, käydä töissä ja tekemään muutkin kotityöt,sekä välillä istumaan koneekin ääreen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe