Maapallo on koko ajan liikkeessä ja Kuukin pyörii ympäri. (Tämän varmaankin tiesitte jo..)
Otettuna huomioon kaikki tällaiset asiat, onko niistä mitään hyötyä urheillessa?
-Kannattaako kuulaa, kiekkoa tai moukaria heittää aina länteen päin mahdollisimman lähellä päiväntasaajaa? Lentääkö se silloin yhtään pitemmälle verrattuna itään päin heitettyyn?
-Kannattaako hypätä korkeutta silloin, kun kuu on mahdollisimman paljon juuri yläpuolella? Onko siitäkään mitään hyötyä?
Milloin kannattaa urheilla?
4
636
Vastaukset
- Minä
No vuoroveden vaihtelu johtuu nimenomaan kuun vetovoimasta, että kyllä se teoreettisella tasolla vaikuttaa. Käytännön merkitystä ei pitäisi olla.
Myöskin maan vetovoima vaihtelee sen mukaan että millä pituuspiirillä ollaan.- Ler Lerber
Pituushyppyä kannattaa harrastaa ainakin myötätuulessa kuunpimennyksen ollessa etuyläviistossa ja kun ollaan Goalla (jossa maan oma vetovoimakenttä on heikoimmillaan).
- Jo vain
Urheilusuorituksissa on niin paljon vaikuttavia asioita, että mainitsemasi asiat peittyvät varmasti muiden tekijöiden alle. Mutta esimerkiksi heittolajeissa ilmanpaineen vaihtelut tai sitten etenkin tuulen vaikutus ovat varmasti havaittavissa olevia tekijöitä.
- Kuulapää
Niin ja maan magneettikenttäkin kai vaikuttaa noihin vekottimiin eli se on otettava huomioon. Magneetivuo lienee tiheämpi navoilla tai jotain. No kuulaa ainakin kannattaa työntää koska kuulantyöntö on urheiluji mutta kuulanheitto ei ;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632152Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51815Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381324En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71960Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.88950Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21875Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?146841Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39740- 19736
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93709