Suvun mustalammas

mustalammas3

En tiiä mitä oon tehny että oon tämmöstä jotunut kestään.
Lapsena mulla oli selkeää pahoinpitelyä eihän sitä silloin 4- 12 vuotias tajunnut. (oon vasta myöhemmin miettinyt asioita ku ovat jääneet niin hyvin mieleen)
Vanhemmat kieltävät nykyään suuren osan asioista mutta siskoni kyllä muistavat hyvin.

6 vuotiaana siskoni juottivat minut ja 4v. veljeni humalaan eikä vanhempani reagoineet siihen mitenkään kun kerroin. Itse asiassa kerran kun kävin kertomassa isälle että siskoni oli tarjoneet minulle tupakkia isä oli ottanu vaan hiuksista kiinni ja kysynyt onko näin?! myöhemmin yks juhannus siskoni uhkasi huumepäissään minua puukolla kaatamalla minut nurmikolle.. onneksi ainoa tärkeä ihminen tätini auttoi minut pois tilanteesta.. muistan kun hän nukkutti minut kun itkin itseni uneen..

onneksi tilanteet alkoivat nuiden aikojen jälkeen vähän helpottua. mutta edelleen lievää väkivaltaa oli mm. nahkavyöllä lyötiin niin että koko vasen reisi oli mustana ja koulussa minun piti selittää kavereille jos kysyivät että olin kaatunut...

nykyään tämä on vain henkistä vakivaltaa.
toisella siskollani on tarve selittää/valehdella isälleni minusta asioita että olen mm.
alaikäsenä yrittäny mennä baariin ; ja että olen ollut pahempi nuori kun hän aikoinaan.

isällä taas kutsuu minua pelkästään erillaisilla halveksuvilla nimillä ja pilkata minua. Isän sukulaiset ovat ottaneet hänestä mallia. jos joku yrittää puolustaa minua niin siihen tokaistaan vain ''ei se suutu'' (ihanko mullla ei ois tunteita)

olen huomannut että tämä minun kokoajan huonontuva itsetuntoni alkaa jo kärsiä omissa parisuhteissa ku puran omaa huonoa oloon siihen rakkaimaan ihmiseen

Minusta tuntuu että nuista asioista olisi hyvä puhua jonkun kanssa. vaikka tapahtumista on aikaa niin ne pyörivät edelleen mielessäni... pelkästään siskoni ovat nykyään ainoat jotka haluavat puhua nuista ajoista kanssani.. mutta vain tietyistä asioista..

sori ku purkaan paskaa oloani täällä.. onko kellään samanlaisia kokemuksia? ois kiva puhua kohtalotoverille...

7

2044

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mustalammas3

p.s isän paska käytös on siirtynyt jo anoppeihinikin :) välillä tuntuu että ei mulla ole mitään järkeä elää ku kaikki vihaa mua nuin paljon

• Black sheep second

Jätä eroanomus sukuun niin minäkin tein ja voi sitä tunnetta kun voi hengittää vapaasti ilman alituista vähättelyä tai vinoilua. Nyt alkoi elämä ;)

• Suku on pahin

Tiedän hyvinkin miltä tuntuu olla Suvun mustalammas.

Itsekin olen suvun mustalammas ollut ihan lapsesta asti.

Kaikki pistetään minun syyksi vaikka en ole tehnyt mitään. Haukutaan selkäni takana ja puhutaan pahaa. Isäni myös kuulema käskee minulle tehdä kaikkea kiusaa ja on aina ottamassa minua pois joka paikasta. Kiusaa henkisesti ja fyysisesti.

Niinkuin olen sanonut yks hullu käskee toista hullua tekemään, ja kun on yllytys hullu niin hyppäis varmaan vaikka kaivoon kun isäni niin käskisi.

Fyysinen kiusaaminen ei ole sitä että käy minuun käsiksi vaan se tehdään ihan muulla konstilla apua käyttäen. Sen takia koska minä itse en tee mitään. Kaikki luulee että se mitä minusta sanotaan on totta, vaikka se on valetta. Se vaan tehdään niin että itse en ole paikalla tai en muuten kuule, etten voi itseäni puolustella mitenkään. Ihmiset jopa ovat nauranneet päin naamaa isäni ja sen apurinsa jutuille. Isäni mielestä minua on helppo kiusata kun en ole töissä :( En ole isääni puheväleissä, eikä me oikein edes tavata vaikka asuu pihapiirissäni. Selkäni takana hän käskee minua kiusata ja haukkua, mutta kasvotusten hän on niinkuin ei olisi mitään tapahtunutkaan. Ennen aina huusin isälleni että ei tarvi kiusata, hän huusi vaan takaisin. Hiljensi minut vetelemällä metsurinnarua naama punaisena, silloin ajattelin että nyt kannattaa olla hiljaa tai tuo naru on kaulassani :( sen jälkeen en ole isälleni huutanut, mutta hän on mua kiusannut. Sairas ihminen. Hänellä on apureita ja apukonsteja, minä ihan tyhjin käsin häntä vastaan, aika epäreilua. Ainoa aseeni on sanavalmiuteni, josta hän ei ole ikinä tykännyt.

Miten kunnjoittaa omaa isää joka kiusaa omaa tytärtään ? Sisarukseni pääsevät aina kun pälkähästä, etenkin tämä isäni lellikki jonka teoista minä olen jotunut kärsimään :( Tuntemattomille isäni joskus pitänyt että minä olen tämä siskoni :( 11 käsky pitäis olla kunnjoita omia lapsiasi ;)

Fyysinen kiusaaminen liittyy vakavaan rikokseen josta minun pitäisi ilmoittaa poliisille, mutta en usko että minua kukaan uskoisi? Eihän minua meinata uskoa vieläkään, helpommin uskotaan valehtelevia sikoja.

Olen puhunut näistä ystävilleni, mutta eivät he ota sellailla kantaa asiaan. Mutta mun on aina autettava heitä ja kommentoitava jos heillä on murheita.

Isäni tekee tätä siksi että minua hävettäisi ja en liikkuisi missään, olisin vain kotona. Huvikseen kiusaa. Hänen huvinsa on vaan tullut minulle hyvin kalliiksi, saa sitten korvata takaisin perukirjoituksissaan. Aiheuttamastaan kivusta, särystä , mustamaalaamisesta, henkisistä ja fyysisistä traumoista. Mitä saan kokea joka päivä. Jos olisin heikko ihminen minua tuskin enään edes olisi. Mutta minulla on ollut enkeli olkapäälläni joka on minua suojellut.

Välillä sattuu joka paikkaan, milloin mihinkin, ihan kun oisin joskus jäänyt jyrän alle, tai että olen ollut lähellä pyörtyä kun olin heikossa kunnossa. En edes viiti kertoa kaikkea mitä on tapahtunut ja miten kaikki on tapahtunut. Päässäni ei myöskään ole mitään vikaa vaikka isäni sitäkin kerran yritti, kun siskoni levitti töissä ollessani kaikkea valhetta. Siitäkin minä jouduin kärsimään :(

Yks sukulainen joka oli mielenterveys koulutukseltaan soitteli terveyskeskukseen siskoni kanssa, isäni käskystä ja valehteli ties mitä, hän itse sen minulle tunnusti. Käytti ammattiaan väärin. Valehtelemalla minusta. Nyt hän on saanut työpaikan jota hän ei minusta ansaitsisi. Sen jälkeen mitä hän on minulle tehnyt siskoni kanssa.

Elämäni on ollut yhtä helvettiä noiden kiusaajien takia, Olen joutunut sairaalaankin heidän takiaan.

Tiedän miltä sinusta tuntuu todella hyvin. Olenkin tehnyt niin että päästänyt toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ja iskenyt silloin kun he sitä vähiten odottavat. En sillon kun he toivoisi minun jotain sanovan.

Aina kun olen korjannut tilanteen niin isäni ja kumppanit kääntävät sen taas vääräksi, yhtä valta taistelua koko elämä.

Olen aina sanonutkin että ei elämä ole niin vaikeeta , jossei toiset ihmiset sitä elämääni/ elämääsi tee vaikeaksi.

Huono sitä on itseään aina olla puolustamassa kun toiset puhuvat selkäsi takana ja silloin kun et ole paikalla, käyttävät vääryyttä kertoakseen ihmisille valheitaan.

Isäni on jo hyvin vanha, katsotaan jos tämä kiusaaminen sitten loppuisi kun isästäni aika jättää, tuskin on monista vuosista enään kyse.

Ainut vaan että jos en tee rikosilmoitusta asioista niin isäni pääsee kuin koira veräjästä ja hänen kumppaninsa. Mies jonka kuvan olen nähnyt asianajajana. Olen hänet nähnyt niin monta kertaa livenä.

Suku on pahin, siitä olen täysin samaa mieltä.

• Fykll

Hyi saatana! Kuinka sä oot jaksanu tommosta?

• <3 elämään

Rohkeasti ilmoitusta tekemään ei kenenkää pidä sietää täyttä painajaista elämässään. Tai sitten vaan keräät rohkeutta ja jätät kaiken taaksesi. Uusi numero ja nimi sekä osoite. Itse olen välillä soittanut noihin tukipuhelimiin ja saanut tukea sekä voimaa sieltä.

http://www.helsinkimissio.fi/?sid=294
      http://soita.me/?gclid=CKqJ35SDrLYCFUjwzAodf0MARg
      http://www.jelli.fi/tukea-arkeen/auttavat-puhelimet/

Kyllä joku aina kuuntelee. Omassa elämässä sama juttu ketään ei kiinnostanut mitä äiti teki kotona minulle tai täti minua sai käpälöidä sekä alentaa. Keräsin rohkeutta ja soitin, sain apua ja voimaa elämääni. Suositan :)

• mustalammas3

Hei huomasin juuri että olin tämmöisen vuosia sitten tehnyt! :D on vain hieman sekavaa luettavaa :'D kerronpa kuulumisiani... pappani kuoli viime keväänä ja sain kuulla vasta nyt että mummollani on ollut mielenterveys ongelmia. vasta papan kuoltua sain kuulla että mummo on pahoinpideltyt äitini monesti henkihieveriin.. tuntuu vain uskomattomalta miksi hän itse jatkoi sellaista.. Mutta elämänlaatuni on kuitenkin paljon parantunut.! :) isällä meni välit poikki sisarpuolieni kanssa eikä minunkaan ole tarvinnut olla heidän kanssa missään tekemisissä :D siis tuntuu ihan eriltä elämä kun ei oo kukaan mustamaalaamassa minua. Tottakai mietin noita asioita edelleen vielä välillä mutta ei auta märehtiä :) ei se elämä muistelemaan parane. Toivon vain että itse pystyn antamaan paremman lapsuuden omille lapsille..

• sukuaeivoivalita

Hyvä että olet päässyt elämässä eteenpäin. Saat vaikkapa Kela-kustanteista psykoterapiaa halutessasi, olet senverran rankkojen juttujen uhri. Uskon että nyt on polvi parantunut paljon noista sekoboltseista joita joudut sukulaisiksesi kutsumaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      139
      6639
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5719
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4881
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3882
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3051
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2392
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      35
      2248
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2187
    Aihe