Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Äänestäkää! näyttääkö vatsani...

ahhh abs

Haluan muiden mielipiteitä: (linkit-->)

a) sopivat lihakset
b) säälittävä ruipelo
c) ei näy lihaksia, löllö
d) peruskamaa, ei hyvä muttei huonokaan
e) näytät ihan 10v. likalta

Eli en reenaa juuri lainkaan, parannun syömishäröstä mut vielä omaa kroppaa vaikee hahmottaa. sanokaa te muut, pitäisikö painoa vielä nostaa???
Vai onko näin kenties hyvä? Ihannekeho on mielestäni bikinifitness -mallinen:)
Ja näin loppuun viel(älkää alkako laskee mtään BMI, kattokaa vaan kuvii..inhoon sitä ko nrojen perusteella heti tuomitaan "anoreksia sillä on!":):
oon pian 20, 167/47. Paino on nostovaiheessa..!

http://aijaa.com/htri98
http://aijaa.com/aPipIr
http://aijaa.com/OVCFeV

26

939

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pääsiäiskukko

      Kyllä tosta on biksufitnessit kaukana. Liian laiha olet siihen. Lisää lihaksia vaatis.
      Et ole säälittävä-ruipelo kuitenkin.
      Tzemppiä

    • --..--

      Kyllä tuohon voit vielä hankkia mukavasti lisää painoa. Varsin laihalta näyttää ja lihaksista ei tietoa.
      Hyvä puoli että rakentaminen on "helppoa" eli lisää syöntiä huoletta ja hyvää treeniä.

    • ..............

      Vähän hieno tiimalasivartalo sulla oot onnekas :D

    • rokotiili

      d) näytät ihan 14v likalta. Hyvää on ettet näytä kuolemansairaalta ja olet paranemassa. Jatka vain toipumista, niin hyvä tulee!

      • ihan amatööri

        Sulla on aivan huippuaihio mitä lähdet viemään eteenpäin.

        Ota personaltrainer avuksi, teetätä treeni- ja ravinto-ohje.

        Kerro selkeästi ja rehellisesti taustastasi, niin pt-ottaa sen huomioon ja tukee jatkossa.

        tuohon kun saat 3-4 kiloa lisää lihasta treenaamalla, niin näytät uskomattomalle. Ja pari kolme rasvakiloa ei tule haittaaamaan, eli voit syödä ja treenata lujaa.


      • aloitintän
        ihan amatööri kirjoitti:

        Sulla on aivan huippuaihio mitä lähdet viemään eteenpäin.

        Ota personaltrainer avuksi, teetätä treeni- ja ravinto-ohje.

        Kerro selkeästi ja rehellisesti taustastasi, niin pt-ottaa sen huomioon ja tukee jatkossa.

        tuohon kun saat 3-4 kiloa lisää lihasta treenaamalla, niin näytät uskomattomalle. Ja pari kolme rasvakiloa ei tule haittaaamaan, eli voit syödä ja treenata lujaa.

        vau, kylläpäs motivoi, kiitos:D aina oon miettiny et oon liian leveä, mut kai jos nainen on niin vähän jtn lantioo pukkaa..:)

        Ja kyl haluisin sinne 52kg, oikeesti haluun näyttää fitiltä enkä pelkältä luulta ja sillee...mä taidan mennä nyt syömään välipalaa:D

        Jos joku tietää niin kertokoon, paljonko ruokavaliossa tulee sitä rasvaa olla, ei kai sentään g/kg?? Jos siis tarkotus lihaspuolta korostaa enemmänki..:o


      • ohimenimuttamenköön
        aloitintän kirjoitti:

        vau, kylläpäs motivoi, kiitos:D aina oon miettiny et oon liian leveä, mut kai jos nainen on niin vähän jtn lantioo pukkaa..:)

        Ja kyl haluisin sinne 52kg, oikeesti haluun näyttää fitiltä enkä pelkältä luulta ja sillee...mä taidan mennä nyt syömään välipalaa:D

        Jos joku tietää niin kertokoon, paljonko ruokavaliossa tulee sitä rasvaa olla, ei kai sentään g/kg?? Jos siis tarkotus lihaspuolta korostaa enemmänki..:o

        rasvaa 0,4-0,7 g/painokg Protsua 1.5-2 g/painokg...................... Aihio on todellakin hyvä.


      • Vink vinkk
        aloitintän kirjoitti:

        vau, kylläpäs motivoi, kiitos:D aina oon miettiny et oon liian leveä, mut kai jos nainen on niin vähän jtn lantioo pukkaa..:)

        Ja kyl haluisin sinne 52kg, oikeesti haluun näyttää fitiltä enkä pelkältä luulta ja sillee...mä taidan mennä nyt syömään välipalaa:D

        Jos joku tietää niin kertokoon, paljonko ruokavaliossa tulee sitä rasvaa olla, ei kai sentään g/kg?? Jos siis tarkotus lihaspuolta korostaa enemmänki..:o

        Älä keskity liikaa noihin ravintosisältöihin yms. Siitä ei ole pitkä matka siihen että taas punnitset ruokiasi, hyppäät neuroottisena vaa'alla ja pielailet itseäsi.

        Muista että olet vasta toipumassa! Kyllä sinä ehdit parantumisesi jälkeenkin vaikka mitä. Älä pilaa parantumistasi keskittymällä liikaa ruokaan liittyviin juttuihin. Ortoreksiakin on melko rankkaa henkisesti.


    • Nooh nooh

      Jos kerran olet parantumassa syömishäiriöstä, niin on vähän tyhmä idea kysellä toisten mielipiteitä kropastasi.

      Keskityt nyt siihen parantumiseesi ja hankit itsetuntosi joistain muusta kuin siitä mitä mieltä joku on kropastasi. Et ainakaan edistä parantumistasi tuolla tavalla. Olet paljon muutakin kuin kroppasi ulkonäkö.

    • winks!

      Gramma per painokilo rasvaa naiselle on se lähtökohta kylläkin. Jos haluut, että kroppa toimii hyvin. Menkat, hormoonitoiminta yms. 50g päivittäin nyt ehdottomasti!! Viimeinen juttu mistä naisten tulisi tinkiä, turha pelätä lihomista! Omega3 kalaöljy kapseleita, kylmäpuristettua oliiviöljyä pari rkl päivittäin, paistijauhelihaa/kananmunia keltuaisineen!, naturel pähkinöitä, rasvaista kalaa, turkkilaista jogurttia jne. Vaihtoehtoja löytyy. Proteiinia lihasta/kanasta/kalasta/kalkkunasta, raejuustosta, maustamaton maitorahka, hera ja soijaproteiinit. Pari grammaa per painokilo, eli kyllä nyt 100g olisi alkuun varsin hyvä päivittäin jos lukuja haluat. Hiilihydraatteja saat kaurahiutaleista, täysjyvä/kokojyvä tuotteet, riisit, peruna/bataatti jne. Kokkailemaan vaan hyviä ruokia ja uusia nautintoja kohti! Ruokailut 3-4h välein on hyvä lähtökohta ja jokaisella aterialla proteiinia. Älä ota stressiä asiasta. Lisäät määriä pikku hiljaa.

      Lihaskuntotreeniä 3-4xvkossa itselle raskailla painoilla, aerobiset saat unohtaa pl. palauttavat. Lähtökohta on hyvä. Laiha olet tosiaan, eli ruokaohjelma/saliohj. nyt pt:ltä ensimmäisenä ja opettelet syömään puhdasta sapuskaa itse tehtynä. Se on eri syödä plussalla puhdasta sapuskaa kuin pa*kamättöjä. Ensi mainitut ei päädy vyötärölle läheskään niin helposti, sun tapauksessa varsinkaan. Eikä missään kisakunnossa tarvitse ollakkaan. Jos käyt vaikkapa pakkotoiston foorumilla kyselemässä miehiltä, niin suurin osa tykkää off season naisista, eli vähän pehmeempi kondis kuin kisakunto. 99% mielipide. Se kisakunto bikinifitness on vaan päivän juttu. Apua saat lisää www.pakkotoisto.com ja forum ja sieltä punttimimmit. Löytyy asiaa treenistä, ruokavaliosta. Myös foorumin muilta osioilta; ravinto, aloittelijat löytyy apua. :) Varoitus! Menetät yöunet ja lukemista on viikoiksi. Löytyy parisuhde, seksi osiot myöskin. ;) Suomen suurin treeniaiheinen foorumi. Tervetuloa!

      PS. Vaa-an voisit unohtaa nyt. Peili kertoo edistymisestä. Monesta tulee liian neuroottinen vaa-an kanssa. Jos kuitenkin haluat seurata, niin kerran viikossa sama päivä ja aamupaino pisun/kakin jälkeen. Nestevaihtelut jne vaikuttaa myös, eli ei kannata seota niiden numeroiden takia. Siksi peili hyvä.

      Nyt syömään laiheliini!

      • aloittajaaaksm

        Oh, kiitos kovasti tästä informaatio- ja kannustuspläjäyksestä:))
        Mun mielestä on tosi motivoivaa ruveta nostaan painoo kun muutkin ihmiset siihen kannustaa!!:) oikeesti, jos itse vaan kelailisin näitä ruokajuttuja niin pysyisin varmaan vanhalla 0%-linjalla..

        Harmi, että salit on inhottavia, ja pidän enempi juoksemisesta. Tiedän ettei lenkillä niinkään lihakset kehity vaan kestävyys:(
        Onneksi kotoakin noita laitteita löytyy, niin voi lenkin jälkeen myös lihaskunnon tehdä.

        En siis ajatellut aerobista ihan lopettaa, kuten ehdotit? Tuntuu et keho on täysin jumissa jos ei aina välillä viiletä tuolla..:) Viekö juoksu siis vähäisetkin lihakseni mennessään?:S

        Nii ja kiitoksii näistä vinkeistä. Ja eräs tärkeä seikka mun paranemisprosessissa (anoreksiani oli (on vielä hiiuuukan)erit. vaikea ja raskas), oli se, että nykyisessä kämpässäni ei oo vaakaa:D en tiedä paljon nyt painan, tiedän vaan että enemmän.


      • woidhowid
        aloittajaaaksm kirjoitti:

        Oh, kiitos kovasti tästä informaatio- ja kannustuspläjäyksestä:))
        Mun mielestä on tosi motivoivaa ruveta nostaan painoo kun muutkin ihmiset siihen kannustaa!!:) oikeesti, jos itse vaan kelailisin näitä ruokajuttuja niin pysyisin varmaan vanhalla 0%-linjalla..

        Harmi, että salit on inhottavia, ja pidän enempi juoksemisesta. Tiedän ettei lenkillä niinkään lihakset kehity vaan kestävyys:(
        Onneksi kotoakin noita laitteita löytyy, niin voi lenkin jälkeen myös lihaskunnon tehdä.

        En siis ajatellut aerobista ihan lopettaa, kuten ehdotit? Tuntuu et keho on täysin jumissa jos ei aina välillä viiletä tuolla..:) Viekö juoksu siis vähäisetkin lihakseni mennessään?:S

        Nii ja kiitoksii näistä vinkeistä. Ja eräs tärkeä seikka mun paranemisprosessissa (anoreksiani oli (on vielä hiiuuukan)erit. vaikea ja raskas), oli se, että nykyisessä kämpässäni ei oo vaakaa:D en tiedä paljon nyt painan, tiedän vaan että enemmän.

        Lihaskuntoharjoittelua ei tarvitse mennä salille tekemään jos ei halua. Se on vaan helpompaa salilla, mutta onnistuu myös kotioloissa ja vaikka lenkkipoluilla. Etunojapunnerruksia, leuanvetoja, kyykkyhyppelyä ja kaikenlaiset kordinaatio- ja tasapainoharjoitteet vaikka lenkillä. Muutenkin näitä viimeksimainittuja kannattaa tai kannattaisi kuntojuoksijoidenkin tehdä. Lisäksi kahvakuula jne.. Ne tuovat oivaa vaihtelua lenkkeilyyn.


    • jdkfkkfkfkf

      10kiloa ainakin lisää ehkä 15kg

    • protskua nassuun

      Vartalosi tosiaan on kauniin muotoinen, josta voi saada työstämällä upean näköisen. Tällä hetkellä olet kuitenkin vielä liian laiha ja omien sanojesi mukaan "luinen". Voit aivan huoletta syödä paljon protskua ja rasvoja, pähkinöitä suosittelisin itse erityisesti, sillä niistä saa energiaa ja hyviä rasvoja! Myös hiilareiden saanti on tärkeää. Tässä vaiheessa en itse katsoisi lainkaan vaakaa vaan keskittyisin juuri peilikuvaan. Mikäli haluat fitness vartalon, kannattaa sinun etsiä itsellesi sopiva esikuva, jota seurata. Voit esimerkiksi lukea blogeja. Itse olen hurahtanut seuraaviin blogeihin ja ne motivoivat minua suuresti:

      http://www.steffit.com/
      http://fitnesta.blogspot.fi/
      http://startlivingyourbestlife.blogspot.fi/
      http://ifyoucannotflythenrun.blogspot.fi/

      Vaikkakin osalla blogin kirjoittajissa on tavoitteena kiinteytyä, eikä niinkään saada painoa lisää, niin on todella motivoivaa lukea heidän edistymisestään. Viimeisin listaamistani blogeista ja aivan tuore blogi, jota itse aion alkaa seuraamaan tarkemminkin, sillä olen itse samantyylisessä tilanteessa. Muiden tuki ja etenemisten seuraaminen todella auttaa omassa urakassa. Paljon tsemppiä sulle! :)

    • UpeaOlet

      Erittäin hyvä kroppa lähteä kasvattamaan. Reippaasti vain eteenpäin! :) Syö paljon ja terveellisesti, treenaa usein. :)

    • ...

      Rehellisesti sanottuna b) & c), sekä aivan älyttömän leveä lantio sulla. Inhoan leveitä lanteita, ne saa hoikan ja kiinteänkin ihmisen näyttämään valaalta.

      Elä missään nimessä laihduta enää, sillä et saa lanteista luita pois, hyväksy se. Ja lisää lihaksia keskivartaloon, joka näyttäisi olevan todellakin sinun ongelmakohtasi. Ja ehdottomasti myös muualle. Eli massaa päälle kunnon lihaskuntotreenin kanssa ja monipuolisen ruokavalion. Tuo vatsan seutu paranee kun tuo anorektinen olemus lähtee kiinteytymisen kanssa, ja kyljet saa lisää volyymiä. Ei niin hyppää silmille tuo leveä lantio.

      Tuommoisena et kelpaa kellekään, et näemmä edes itsellesi.

      • Skeiz303822€

        Ja unohda tämä paskanjauhanta asap. Kirjoittaja on painoindeksillä 40 oleva sohvaperuna joka ei tajua suhteuttaa lantiota hartioihin, eikä ole ikinä edes yrittänyt treenata tai tehdä asialle mitään.

        Tyttö sä olet tähti!


      • gaydar...

        Kirjoittaja on selvä homo ;-)


    • HealthyIsTheNewSexy

      Moi!

      Olen itse aivan samassa tilanteessa kuin sinä; parantumassa anoreksiasta lihastreenin ja terveellisen ruokavalion avulla. Olen vasta pari viikkoa lihaskuntoa tehnyt ja syönyt huomattavasti enemmän, ja olo on jo paljon parempi ja paino on myös noussut pari kiloa, vaikkei se itse asiassa näy vielä missään. Vedän paljon rahkaa, raejuustoa, pähkinävoita, täysjyväleipää, punaista lihaa, kalaa, kanaa, vihanneksia, tummaa suklaata ja joka aamu puuron! Energiaa tulee tässä vaiheessa noin 1900-2200, mutta päivinä kun energiaa kuluu salilla paljon syön kulutetun energian tilalle vähintään yhtä paljon.
      Kannattaa todellakin teettää ravintosuunnitelma, ettei sun tarttis säätää kalorien ja ravintosisältöjen kanssa (niin kuin minä...).
      Oot todellakin liian laiha, oikeesti. Voit syödä ihan huoletta paljon enemmän. Tiiän että on itselleen hankalaa antaa "lupa syödä" ja kummasti auttaa kun joku muu tekee sen omasta puolesta. Sulla on lupa olla kaunis, terve ja onnellinen. Syö siis mitä ikinä tahdotkin. Anoreksia ei oo elämistä, se on hidas itsemurha. Rökitetään tää sairaus! :)

      • fiksut vinkit

        4 kk takana. Miten sulla on projekti edennyt?

        Laitatko uudet kuvat, niin kannustetaan tai muuten ohjataan suuntaa?


    • ProBody

      Itse luulen tietäväni monen vuoden kokemuksella homman vaikeuden. Itse olin vielä 17v kun lääkärit yrittivät tuputtaa kaikkea paskaa, kuten LIIKUNTA kiellettiin täysin... Luulen että ajattelet juoksemisen kuluttavan paljon kaloreita, mutta todellisuudessahan kun kasvattaa lihaksia salilla, niin myös lepopäivinä kulutus on suurempaa, koska vaaditaan palautumista. En kyllä haluaisi asettaa kovin paineita, mutta tuskin ihan vuoden päästä olet valmis lavalle, sillä lihaksen kasvatus vaatii helevetisti duunia salilla ja oikeeta, puhasta safkaa. Itse en käytä vaakaa vaan katson verikokeiden tuloksia ja mittaan kehonkoostumusta, sillä se kertoo parhaiten terveydestä ja biksussahan yhtenä tärkeänä pointtina on terveys! Nyt kun painoa on 54, niin voin sanoa että rasvaprossa ei ole kasvanu ku sen 2% ja lihaa on taottu tähän tyttöön nyt yli 8kg! Rasvatkin on matalemmat kuin pari kiloa matalammalla painolla kun vertailin aikaa ennen anoreksiaa kun laihdutus oli vielä niin hauskaa ja vaa'alla ravaaminen joka päiväinen rutiinini. Ruokavalio on vaan peruspaskasta muuttunut proteiini-rasva-kasvis -aterioihin. Juominakin parhaiten toimii kahvi, teet, vesi ja kivennäisvedet (hyviä silloin kun on hikoiltu paljon!) Kuitenkin jos karppilinjalle lähtee, niin voin varoittaa että sitten kun synttärikakut yms. juhlaherkut on nautittu, niin voi helposti pamahtaa muutama kilo kroppaan NESTETTÄ. Paikallaan istumisella ei lihasta kovin voi saada vaikka kuinka mättäisit prodea. Ja kun tähän hommaan lähdetään ja menestystä halutaan lavalla saavuttaa, niin se vaatii sen että mukana ollaan sitten sata lasissa ja noudatetaan ohjeita pilkulleen. Parasta on kuitenkin lajin parissa työskennellyt PT! Homma vaatii myös talouden olevan kunnossa, sillä valmennus-salimaksut, laadukas ja terveellinen ruoka, kisavälineet, matkat yms. yms. lohkaisevat pussista melko ison loven eli opintotuella ei kovin pitkälle pötkitä, itsehän aloitin autelemalla kuntosalilla (siivous yms.) ja siinä lopuksi sai pääsi vielä treeninkin vetäsemään ilmatteeksi :) Vanhempien on yleensä vaikea käsittää tätä miten paljon tähän on valmis uhraamaan ja todennäköisesti ympärillä pyörivä pullamössökansa ei tule tätä koskaan tajuamaankaan, kun eivät vaivaudu edes kokeilemaan. Sitten tulevaisuudessa KUN kisadieetille lähdet, silloin et viimeistään enää pärjää yksin. HALUAN VAAN SANOA NE FAKTAT SUORAAN, sillä monen oman valmennettavan kohdalla olen joutunut pakkaamaan kimpsut ja kampsut, kun kuvitellaan että lavalle voidaan missimitoillakin alottaessa kävellä jo kuukauden päästä. Toisinaan saatan olla ehkä liiankin tarkka, kun kollegoita on tavannut, mutta eipä kukaan ole valittanut tuloksista ja kehittymisestään. NO PAIN NO GAIN! -asenne toimi minulla, kun treenattiin jopa kaksi kertaa päivässä kehonhuoltoa. Samoissa mitoissa pyöritään edelleen, vaikka ei kisatakkaan =)Tsemppiä hommaan ja muista että biksu kisat ovat nyt nousussa eli vuosi vuodelta varmasti vaaditaan enempi ja enempi. Siihen ajatukseen on myös tottuttava että vuoden ympäri ei voi elellä lavakunnossa ja paljon tarvitaan kärsivällisyyttä ja päättäväisyyttä, huipulla olevatkin ovat tehneet sen monien monien vuosien kovan duunin. Homma kannattaa ensin sisäistää kunnolla ja opetella se syöminen ainakin heti alkuun uudelleen ja lääkäriltä kun on saatu anoexia nervosa yms. syömishäiriö diagnoosi pois ja ei enää tarvita jatkuvia terapia-/psykologi-käyntejä, niin ollaan jo edetty huimasti! Itse ihailen enemmän body fitness -kisaajia ja tavoitteena itsellä onkin nyt bodykisat. Käväiseppä vaikka tämän vuoden Fitness Expossa, niin se viimeistään boostaa homman käyntiin ja varmaan nähdäänkin =) Nyt ylös, ulos ja liikumaan! =D

      • painoläjä

        vitun anoreksiapaska


    • lifemocker

      b) säälittävä ruipelo

    • åpyuimn04

      Sähän oot kun keskitysleiriltä .

    • Jrblog
    • ex-ruipelo myös

      voi että kun saisit lisää massaa niin siin ois timmiä kamaa! ei mitään höpinöitä leveydestä, treeniä ja terveellistä ruokaa, nii alkaa vatsalihakset kehittyyn :)) Olisipa mielenkiintoista kuulla mitä sulle nykyään kuuluu, ja oletko päässyt terveenpään kuntoon?!?! Kuvissa näytät vielä kovin alipainoiselta ja sairaalta.

      Tsemppiä hurjasti kaikille jotka syömishäiriöistä toipuvat, siitä helpoin tie ylöspäin on juurikin kuontoilu, liikunnan ja fitnessin avulla! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      87
      2305
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      51
      1997
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      89
      1837
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1432
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1390
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1351
    Aihe