Käyn kerran viikossa ruokakaupassa. Jos menee kerran viikossa kauppaan, säästää se selvää rahaa. Ruokakulujen seuraaminen on helpompaa, ei tule heräteostoksia. Yleensä Lidl, joskus Prisma. Olen todennut että Prisman hinnat ovat itseasiassa hyvin lähellä Lidlin hintaa ellei jopa edullisempia. No aivan tarkkaa vertailua en ole tehnyt ja riippuuhan se ruokavaliostakin. No voi tähänkin ottaa kantaa. Lidlin etu on kuitenkin sopiva valikoima ja lyhyt kävelymatka, jolloin kaupasta suoriutuu nopeasti ulos.
Asiaan. Mikä on mielestänne paras kauppapäivä ja kellonaika? Milloin päiväykset ovat pisimmät tai milloin on vähiten ruuhkaa kaupoissa? Jos haluaa ilman ruuhkaa kauppaan niin luulisi jonkin arkiaamun olevan avaamisaikaan hyvä valinta? Toisaalta maito ei aivan viikkoa taida säilyä, mutta monasti päiväystä on loppuviikolla aika vähän jäljellä.
Kokemuksia! Arjen säästöjä ja oivalluksia!?
Kauppaan kerran viikossa. Mikä on paras kauppapäivä?
93
8573
Vastaukset
- 19.30 - 20.00
Kaupassa on hiljaista, kun salkkarit tulee telkusta...ja mieluiten ne rahat sinne Lidliin eikä näihin yhteenliittymiin, kartelleihin yms. monopoliasemaan tähtääviin liikekeskittymiin.
- fiksu köyhä
Itse käyn päivittäin useissa kaupoissa ja ostan vain tuotteet jotka ovat tarjouksessa.
Näin säästän satoja euroja, ja työttömänä minulla on varaa ylläpitää auto, omista iPhonen, 40" taulutelevision, jne..
Muutamia esimerkkejä tarjoustuotteista jonka olen ostanut:
Nahkatakki - 15€
Järjestelmäkamera - 99€
Kannettava 17" tietokone - 190€
jne... - anninaah54
fiksu köyhä kirjoitti:
Itse käyn päivittäin useissa kaupoissa ja ostan vain tuotteet jotka ovat tarjouksessa.
Näin säästän satoja euroja, ja työttömänä minulla on varaa ylläpitää auto, omista iPhonen, 40" taulutelevision, jne..
Nahkatakki - 15€
Järjestelmäkamera - 99€
jne...Mie käyn myös kaupassa päivittäin,osaksi etten omista autoa ,toiseksi olen huomannut että voitan paljon kun ostan tarjoustuotteita.Jos on aikaa niin kannattaa hakea eri kaupoista tarjoukset..Olen joskus laskenut et kuukauden sisällä jos olisin ostanut viereisestä kaupasta kaikki mitä ruoka ja pesuaineita mitä tarvitsen ,niin olisin saanut maksaa 43E enäpi kuin et kierrän tarjouksien perässä.Minusta voitto on suuri yhden ihmisen taloudessa,jossa kylläkin käy useasti ruokavierraita.Kannattaa katella vähän hintoja ja jos ei ole herätysostaja
- 1+3
fiksu köyhä kirjoitti:
Nahkatakki - 15€
Järjestelmäkamera - 99€
jne...On varmasti olleet tosi laatutuotteita mitä olet ostanut. Nahkatakki todennäköisesti halkeaa välittömästi pienestäkin kosteudesta ja sen on tehnyt pieni lapsi kamalissa olosuhteissa. "Järjestelmä"kamerasi kuvanlaatu on jotain todella kamalaa, kannettava tietokone tuohon hintaan tarkoittaa sitä että sillä voi pelata pasianssia eikä tehdä yhtään mitään muuta. Eli olet maksanut kamalaa ylihintaa todella luokattomista tuotteista. Onneksi olkoon!
- vbnhg
mä käyn taksilla leipäjonossa
- 12+7
Hahaha, mäkin ajotan mun kaupassakäymisen salkkareiden aikaan, silloin ei ole ikinä ruuhkaa sen verta moni tuota sarjaa seuraa, itse en moista roskaa katso.
- fiksu köyhä
1+3 kirjoitti:
On varmasti olleet tosi laatutuotteita mitä olet ostanut. Nahkatakki todennäköisesti halkeaa välittömästi pienestäkin kosteudesta ja sen on tehnyt pieni lapsi kamalissa olosuhteissa. "Järjestelmä"kamerasi kuvanlaatu on jotain todella kamalaa, kannettava tietokone tuohon hintaan tarkoittaa sitä että sillä voi pelata pasianssia eikä tehdä yhtään mitään muuta. Eli olet maksanut kamalaa ylihintaa todella luokattomista tuotteista. Onneksi olkoon!
Takin hinta ennen tarjousta oli 185€ ja järjestelmäkamera on tälläkin hetkellä myynnissä useissa kaupoissa hintaan 390€.
Varmasti samasta takista ja kamerasta tulee paljon laadukkaampi jos maksat siitä kalliimman hinnan kuin minä.
Samoin varmasti Presidentti-kahvi on paljon parempi jos sen ostaa koko hinnalla, kuin tarjouksessa. Hohhoijaaa...
Ovat rikkaat oikeasti niin tyhmiä? - vammaneeen
vbnhg kirjoitti:
mä käyn taksilla leipäjonossa
Monille vammaisille valtio maksaa taksikyydit, joten en ymmärrä, miksi vammainen ei voisi käydä taksilla leipäjonossa.
- vcxvcxvcxvcxvxc
fiksu köyhä kirjoitti:
Nahkatakki - 15€
Järjestelmäkamera - 99€
jne...Pieniltä paikkakunnilta löytää yleensä parhaat tarjoukset kun kysyntä on vähäisempää. Vaatteita etenkin olen löytänyt todella halvalla alennuskoreista.
Viihde-elektroniikassa tietenkin halvimmilla lähtee poistuvat mallit, mutta tietotekniset tuotteet vanhenevat niin nopeasti, että minusta ei ole pitkän päälle kovin järkevää ostaa halpaa jos vaatii koneelta sulavaa toimintaa. Kameroista on kyllä hyviä tarjouksia toisinaan, koska halvempikin riittää normaaliin käyttöön. - Helpoimman kautta
anninaah54 kirjoitti:
Mie käyn myös kaupassa päivittäin,osaksi etten omista autoa ,toiseksi olen huomannut että voitan paljon kun ostan tarjoustuotteita.Jos on aikaa niin kannattaa hakea eri kaupoista tarjoukset..Olen joskus laskenut et kuukauden sisällä jos olisin ostanut viereisestä kaupasta kaikki mitä ruoka ja pesuaineita mitä tarvitsen ,niin olisin saanut maksaa 43E enäpi kuin et kierrän tarjouksien perässä.Minusta voitto on suuri yhden ihmisen taloudessa,jossa kylläkin käy useasti ruokavierraita.Kannattaa katella vähän hintoja ja jos ei ole herätysostaja
Itsekin kävin kaupassa usein silloin kun ei ollut autoa. Lähikauppa on aina ollut se, mitä on suosittu. On se sitten ollut tarjoustalo, siwa, k-market, valintatalo tai mikä tahansa. Autottomana ei ole viitsinyt lähteä sinne kilometrien päähän toisiin kauppoihin. Autottomana ei myöskään saa paljoa ostoksia kerralla tuotua, josta syystä kävin kaupassa usein.
Nyt autollisena käyn kaupassa kerran tai kaksi viikossa. Jää turhat heräteostokset automaattisesti pois, kun ei joka päivä maleksi hyllyjen välissä mielihalujaan täyttämässä. Tänään ostin kaupasta viikon tarpeet, sisältäen myös tupakkaa ja alkoholia. Koko roska maksoi 60 euroa. Kauppa valikoituu sen mukaan, mikä kätevimmin sattuu työmatkalle tai muuten matkan varrelle. Hyvin harvoin tulee käytyä näissä jättimarketeissa, lidlissä ei juuri koskaan.
Maanantaisin olen usein osunut kauppaan heti aamusta. Silloin on paljon -30% tuotteita saatavilla ja niitä olenkin aina ahkerasti pakkaseen hamstrannut. Tarjousten perässä en juuri jaksa juoksennella, jollei sitten ole kyse jostain isommasta/kalliimmasta ostoksesta, kuten telkkarista tai pesukoneesta. Bensaa kuluu kun suhailee kaupasta toiseen ja aikaakin menee enemmän. Paljon helpompaa ja nopeampaa mennä sinne, mikä on sopivasti matkalla. Sinkkutaloudessa ei niin kauheasti ole hinnoilla väliä, jos joku nyt maksaakin 10 senttiä enemmän tuossa lähikaupassa kun kylän toisella puolella prismassa. Vuorotyöläisenä käyn yleensä kaupassa arkisin 8-10 aamulla tai sitten 14 iltapäivällä. Ei juuri ole ruuhkaongelmia ollut (etenkään kun kaikki "normaalit" ihmiset tunkevat niihin jättimarketteihin ostamaan sen 5 senttiä halvemman maitopurkkinsa) =) Juhlapyhien alla koitan välttää kauppaan menemistä kokonaan. Ne ostokset käyn tekemässä jo hyvissä ajoin ennen aattoa ja juhlaostoshysteriaa. - Anonyymi
vammaneeen kirjoitti:
Monille vammaisille valtio maksaa taksikyydit, joten en ymmärrä, miksi vammainen ei voisi käydä taksilla leipäjonossa.
Tottakai saa. Voi ajella mihin vaan oman kunnan alueella ja joissain tapauksissa myös naapurikuntiin, poislukien sairaskyydit. Ne kuuluu kelan piiriin
- nimimerkkis1235
Kiitos vinkistä! Itse olen miettinyt automaattisesti aamua, mutta mikseipä noinkin. Nuo kartellit ovat tosiasia, lisäksi esim. Kesko kerää jatkuvasti kuluttajatietoja profiloi kuluttujaa. Ei kovin turvallista ja yksityisyyttä suojaavaa.
- Samaa ne
harrastaa s-ketjun puolella. Ei sitä korttia sen vuoksi kassalla kysellä, että sillä saa kahden prosentin alennuksen tuotteista joissa on viisi prosenttia ylihintaa,,muun hyvän lisäksi.
- nimimerkkis1235
Muuten hyväksi todettuja asioita ovat rahan säästämisen ja suunnitelmallisuuden kannalta
- kauppaan mahdollisimman harvoin ja suunnitellusti, tuttu kauppa
- ostetaan vain mitä ostoslistassa, lasketaan arvio kuinka paljon mitäkin tuotetta tarvitsee päivässä, sitten seuraavalla kerralla tarkentaa jos loppui kesken tai jäi yli
-kaikki vanhenevat tuotteet heti pakkaseen esim. leivät
Vinkit jakoon - Joojoo
Riippuu kaupasta, ehdottomasti kannattaa tiedustella kauppiaalta milloin on kuormapäivä jolloin uutta tavaraa tulee hyllyyn, silloin on tottakai ne parhaat valikoimat, joissain kaupoissa tiskissä on parhaat valikoimat joko perjantaina tai lauantaina varmaankin siksi että viikonlopuksi ihmiset ostaa jotain "hienompaa" syömistä... Toki tiskissä on yleensä kalliimpaa kun valmiiksi pakattuna, mutta joitain raaka-aineita ei muualta kuin tiskistä saa, eli riippuu myös siitä mitä itse syö.
- 18+6
Meidän kaupassa on kuormapäivä joka päivä, no ei sentään sunnuntai. Joka arkipäivä kuormia pakataan hyllyihin.
Paras kauppapaikka on oma 'lähikauppa', on se sitten mikä ketju. Tiedät missä tavarat on, voit kirjoittaa osotoslistan järjestykseen ja sitten ei tarvitse haahuilla edes takaisin. Herätysostot jää vähemmäksi.
Tarkkaile kauppasi HeVi- osastoa, liha ja kalatiskejä tai hyllyjä. Jos tavara on hyvää ja tuoretta, kannattaa ostaa.
Halpa 30 prossan alessa oleva ruoka on ollut jo kauan matkalla.
Köyhällä ei ole varaa halpaan.
- ti-to 10-14
Omien havainnointieni perusteella juuri aamut ovat hiljaisimpia kaupoissa, jos ruuhkaa haluaa välttää. Heti aamusta tosin kyseisen päivän kuorma on tuskin tullut vielä kauppaan. Kannattaa ottaa selvää minä päivinä ja mihin kellonaikaan kuormat yleensä saapuvat kauppaan. Suosittelisin tiistai aamu- tai iltapäivää riippuen siitä mihin aikaan päivästä kuorma saapuu ja mikäli se on kuormapäivä.
Viikonloppuja en suosittele, koska silloin on yleensä ihmisiä paljon liikkeellä ja yleensä silloin ei tule tuoretta tavaraa. Maanantait lienee myöskin tavallista vilkkaampia, kun viikonlopun jälkeen monet täydentävät varastojaan. Perjantaisin tehdään usein ostokset viikonloppua varten, joten porukkaa riittää silloinkin. Iltapäivästä kauppoihin alkaa virrata töistä tulijoita, joten silloin ei ole hiljaista ja iltaisin taas on usein vähän porukkaa, mutta parhaat tuotteet jo viety päältä pois.- klöä
sähän oot lähes sherlock holmes
- Paras aika
Arkiaamu alkuviikosta varmasti paras - ilta-aikaan saattaa olla jo hyllyt tyhjillään.
- AAAmmmmm.
En kyllä jaksaisi kantaa viikon ruokia kerralla.
- Hjgufhfh
Itse käyn töiden jälkeen sinä päivänä kun lähikauppaan tulee maidot. Silloin maidoissakin riittää päiväys viikoksi.
- zxfdgdfhgfh
Itse satuin löytämään maitoja puoleen hintaan. Huomenna on parasta ennen joten aikaa on vielä jonkun verran eikä tartte kauppojen heittää taas hyvää tavaraa roskiin! Tehdään sitten vaikka lettuja tai leivotaan jos joku muka maistaa jotain. Ollaan viisihenkinen perhe joten tuo kuusi purkkia riittää varmaan kolmeksi päivää. Yleensä suositaan liddliä mutta joskus on hyvä käydä k-kaupassa. Varsinkin jos etsii lihaa tai tuoreita ja kypsiä hedelmiä.
- whetm3
Viikonloppu.. Virossa.
- 10.00-12.00
Tiista tai torstai aamupäivisin on monasti hiljaista ja ostan Lidlistä tietyt tyrkyt
muualta sitten mitä tarjouksia on meneillään ihan sama onko K tai S kauppa. - Paras tarjous
Nythän on usein niin että parhaat tarjoukset ovat eri päivinä eri liikkeissä,
valitse sen mukaisesti se paras päivä, yhtä edullisesti et sa jos käyt vain yhtenä päivänä kaupassa.
eli unohda tuo ajatuksesi yhden päivän varaan jäämisestä,
säästäminen on vähäistä. - Helppo elämä
Itse olen opetellut oman talousalueeni kauppojen tarjousten aikataulut ja tuotteiden halvennukset, että käyn kaupassa niiden mukaan. Eräässä liikkeessä on perjantaina aamulla paljon -50% tuotteita myynnissä mm. juustoa, lihaa ja maitotaloustuotteita.
Koska omistan pakastimen ja osaan laittaa ruokaa, minulle ja perheelle tulee melkoinen säästö, kun ostamme käytännössä kaikenjuuston ja lihan -50% alennuksella. Joskus ostamme myös maitoa -50% alennuksella, riippuen tietysti päiväyksestä.
Lidlin myymälä on sen verran lähellä, että sieltä yleensä ostamme maitoa, koska siellä on paikakuntamme halvin maito, myös muita tuotteita on siellä halvimpia.
Vallan paljoa ei tarjousten perässä kannata ajella, mutta sopivasti reitin logistisesti suunnitelemalla voi tarjoukset noppia pois ja säästää oikeasti.
Jouluaattona käyn ostamassa pakastimen täyteen lihaa , silloin myydään halvalla.- ei keskon orja
Tosi järkevää ostaa niitä S-kaupan -50%-tuotteita, sillä ne pöllyttää Pirkkatuotteet laadussa sekä hinnassa. Valkkaan aina myös irtomyynnin laadukkaat leikkeleet alennuksesta. Jos joku itkee vanhasta tavarasta, niin voin sanoa, että myyntiaikaa on vielä jäljellä.
Torstaina tulee kuormia, joten silloin on hyvä päivä valita alennukseen tulleita tuotteita. Cittarissa tuntuu olevan vanhentuneita malleja niiden läppärit ja telkkarit. Vastaavan nimiset ja laatuiset tuotteet saa gigantista 100-200 € halvemmalla. - laatua2
Lihoista ainoastaan kanan suikaleita ja koipia ostan kaupasta ja alennuksilla. Muuten haen lihani paikallisesta lihakaupasta. Ei tartte ostaa marinoitua tavaraa. Nyt kanatkin saa jääda kauppaan, kun lihakaupasta löytyy myös kanaa.
- kessoksiwlid
Launtai aamut ovat yleensäkin hiljaisia , ennen kuin ihmiset ovat heränneet.Pienissä liikkeissä voivat hyllyt olla vielä vajaana siihen aikaan.
- LindaLottaLoviisa
Lauantaiaamuna klo 8, joskus voi mennä ½9. Silloin on rauhallisinta, tuoreet ja "lämimättömät" tuotteet, paljon -30% (tulee maisteltua erikoisempiakin ruokia) ja jos vaatteita kattelee, niin saa rauhassa sovittaa ja kokojakin on jäljellä. Ja koko viikoksi pyritään ruoka ostaan, korkeintaan maitoa ja leipää joutuu tankkaamaan viikolla. Kaupassakäynnin päätteeksi on Alkokin sopivasti auennut, että saa viikonlopun ruoalle sen viinipullon hakastua. Ainoa huono puoli tuossaon se, että jos oot oikein nopeana, niin et saa saunaoluita matkaan ;).
- olli
maanantai aamut on parhaita,on paljon liputettuja tuotteita,jotka säilyvät vielä monta viikoa jääkaapissa hyvinä,ja lihatuotteet voi kypsentämisen jälken pakastaa hyvin.Nykyiset parasta ennen päiväykset on hanurista,joka niistä pitää kiinni on nirppanokka,joka ei ole nälkää nähnyt.Nenä ja makuaisti on parenpi kuin viimeinen käyttöpäiväys.Herätys pahvit.
- viisaammin kauppaan
Jos haluaa käydä vain kerran viikossa, olennaista on se, minä päivänä tulevat tuoreet maidot kauppaan. Silloin niissä riittää päiväystä seuraavan viikon kauppapäivään saakka. Illalla kaupassa käymisessä on se hyvä puoli, että monet päiväys menossa -tuotteet ovat silloin alennuksessa, mutta tässäkin on kauppakohtaisia eroja. Jos menee uuden kuorman perässä, edellisen kuorman jäämistö on jo myyty alennuksella alta pois ja silloin menettää nämä alennukset.
Kerran viikossa kaupassa säästää niin aikaa kuin rahaakin. Toki jos ei ole muuta kuin ylimääräistä aikaa, voi tarjousten perässä juosta eri paikoissa. Kun käy kerran viikossa, on ruokalista suunniteltava jo koko tulevalle viikolle. Niinpä ei tule yliammuttua ruokaostosten suhteen niin helposti kuin joka päivä kaupassa juoksentelijoilla. - willy1
Niin, ja viimeinen myyntipäivä ei ole viimeinen käyttöpäivä.
- Aleostaja 1
willy1 kirjoitti:
Niin, ja viimeinen myyntipäivä ei ole viimeinen käyttöpäivä.
Itse asiassa viimeinen käyttöpäivä lukee juurikin niissä tuotteissa, mitkä pilaantuu nopeasti eli lihat jne., joten en suosittele syömään sen jälkeen. Parasta ennen päiväys taasen tarkoittaa, että tuotetta voi vielä myydä päiväyksen jälkeen alennuksella ja esim. jauhot ym. kuivat tuotteet voivat olla kuukausia käyttökelpoisia kyseisen päiväyksen jälkeen.
- Tosi viisasta
viisaammin kauppaan kirjoitti:
Jos haluaa käydä vain kerran viikossa, olennaista on se, minä päivänä tulevat tuoreet maidot kauppaan. Silloin niissä riittää päiväystä seuraavan viikon kauppapäivään saakka. Illalla kaupassa käymisessä on se hyvä puoli, että monet päiväys menossa -tuotteet ovat silloin alennuksessa, mutta tässäkin on kauppakohtaisia eroja. Jos menee uuden kuorman perässä, edellisen kuorman jäämistö on jo myyty alennuksella alta pois ja silloin menettää nämä alennukset.
Kerran viikossa kaupassa säästää niin aikaa kuin rahaakin. Toki jos ei ole muuta kuin ylimääräistä aikaa, voi tarjousten perässä juosta eri paikoissa. Kun käy kerran viikossa, on ruokalista suunniteltava jo koko tulevalle viikolle. Niinpä ei tule yliammuttua ruokaostosten suhteen niin helposti kuin joka päivä kaupassa juoksentelijoilla.Missä hi ton peräkylässä nämä kirjoittajat oikein asuu? " Jos haluaa käydä vain kerran viikossa, olennaista on se, minä päivänä tulevat tuoreet maidot kauppaan."
Eikö teillä tuoda maitoa kauppaan kuin kerran viikossa?
- säästöä
Ainakin vähän ennen sulkemista, tai tuntia ennen kannattaa mennä. Jotkut päivän leivät esim. ovat jo tarjouksessa siihen aikaan ja jos omistaa pakastimen, kannattaa ostaa useita kerralla. Koskaan ei pidä mennä nälkäisenä kauppaan, ettei tule ostetuksi heräteostoksia nälkäisenä.
- TaunoKano
Elä syö mitään ja jätä runkkailut vähemmälle säästääksesi energiaa. Voi tätä rahan ropinaa.
- LidlistäEdullisesti
Lidlistä eväät se on kaikkein halvin ja tuoreet tuotteet, sit Siwast Ingmannin maito, (Valionmonopolikuraa en käytä),, kaljat n.. 3-4 sixsbäkkii, sen juur siwankassi kestää kerrall''.
- Olette pöhköjä
Lidlin salmonella paskaa en mee ostamaan. Mieluummin hyvää hiukan kalliimmalla ja kuka pakottaa käyttämään s-korttia? Hölmöjä olette.Käyttäkää käteistä eikä mitään korttia niin varmistatte ettette saa vääriä alennuksia (=teille kuulumattomia) eikä kuluttajatietoja voi kerätä.
- tue lähikauppaa
Olette pöhköjä kirjoitti:
Lidlin salmonella paskaa en mee ostamaan. Mieluummin hyvää hiukan kalliimmalla ja kuka pakottaa käyttämään s-korttia? Hölmöjä olette.Käyttäkää käteistä eikä mitään korttia niin varmistatte ettette saa vääriä alennuksia (=teille kuulumattomia) eikä kuluttajatietoja voi kerätä.
S-ryhmän ja sen liittolaisten kaupoissa saa helposti täyteen sen 1200/kk, niin ropisee 5%:n bonukset. Nytkin 1,5 vuodessa on kertynyt S-tilille jo 1400 egee pelkkiä bonuksia. Sillä pääsis jo 2 henkeä Madeiralle tavallaan ilmaiseksi. Jos reissun ostaa S-matkatoimistosta, niin taas tulee siitäkin bonuksia.
- en usko tuohon
tue lähikauppaa kirjoitti:
S-ryhmän ja sen liittolaisten kaupoissa saa helposti täyteen sen 1200/kk, niin ropisee 5%:n bonukset. Nytkin 1,5 vuodessa on kertynyt S-tilille jo 1400 egee pelkkiä bonuksia. Sillä pääsis jo 2 henkeä Madeiralle tavallaan ilmaiseksi. Jos reissun ostaa S-matkatoimistosta, niin taas tulee siitäkin bonuksia.
Ihan omia "pakkosäästettyjä" roposia ne ovat. Ei ne mitään ilmaisia ja lahjoitettuja ole. Kaupat vain vie ihmisiltä enemmän jotka ei osta uskollisesti samasta paikasta.
- Juhani A.
Olette pöhköjä kirjoitti:
Kukahan on taas on pöhkö? Noiden ketjujen tuotteista on löytynyt yhtä paljon (sekä hiiriä pakaisteissa ynnä muuta mukavaa) salmonellaa.
Ainoa ero näyttää olevan se että Lidl huomaa ne omissa tutkimuksissaan ja poistaa tuotteet myynnistä ennenkuin niistä ehtii moni sairastumaan. Kun taas K-Kaupat poistaa vasta sitten kun tulee riittävästi valituksia.
- Prisma kallis
Lidl on kyllä prismaa halvempi joka sektorilla.
- Natsisiwa on paras!
Määhän käyn kerran viikossa maanantaisin siinä noin.13-14 välissä lidlissä.
- vinkit 1-4
Oikeastaan se kaikista tärkein juttu on jäänyt sanomatta tässä ketjussa: ÄLÄ HEITÄ MITÄÄN RUOKAA ROSKIIN. Osta siis vain se, mitä tarvitset ja suosi pyttipannu-tyyppisiä ruokia, joissa voit hyödyntää ruoan jämätkin. Pelkästään tällä vinkillä säästät uskomattomia summia, kun biojätteeseen joutuu ainoastaan sitrushedelmien kuoria, kalannahkoja tms.
Toiseksi paras vinkki on seurata lähialueesi ruokakauppojen tarjouksia. Jos liikut paikasta toiseen pyörällä tai kävellen, niin matkaankaan ei mene rahaa. Kannattaa ostaa sitä, mitä on tarjouksessa milloinkin, mutta toki pelkkä sana "tarjous" ei välttämättä tarkoita mitään, vaan täytyy opetella vertailemaan kilohintoja. Toisaalta halpakaan ruoka ei ole hyvä ostos, jos esim. lihapitoisuus on alhainen tai ruoan edullinen kilohinta perustuu nesteen määrään (esim. valmismarinoidut lihat).
Kolmanneksi paras vinkki on vaihtaa saman tuoteryhmän sisällä edullisempaan ruokaan. Jos esimerkiksi syöt paljon kallista lohta, niin kokeilepa syödä osa kalamäärästä edullisempaa kalaa. Vastaavasti jos tapanasi on laittaa leivän päälle aina leikkelettä, niin kokeilepa vaihteeksi vaikkapa keitettyä kananmunaa tai kilohinnaltaan edullista juustoa, joista niistäkin saat proteiiniä. Usein myös eläinperäisen kalliin proteiinin voi vaihtaa ainakin osittain papuihin ja linsseihin, joista niistäkin saa proteiinia.
Itse en kauheasti ennätä juosta tarjousten perässä, koska työpäivät venyvät usein pitkiksi. Kuitenkin eräs tarjousten perässä juokseva tuttavani kuluttaa isomman rahan yksinään kauppoihin kuin mitä minun 3-henkinen perheeni, koska me esimerkiksi juomme ruoan kanssa pääsääntöisesti vettä, kun taas hän kantaa kaupasta kotiin limuja ja mehuja.
Neljäs vinkki on se, että lopeta tai ainakin vähennä paheisiin menevää rahaa. Tupakka ja alkoholi sekä makeiset puhumattakaan uhkapeleistä (esim. raaputusarvat) eivät ole välttämättömyyksiä kenellekään.- elintarviketieteilij
Todella hyvä vinkkilista. Itse olen aina tehnyt niin kuin listassa sanotaan ja rahaa ei mene ruokaan juuri lainkaan. Okei olen alan ihminen, mutta mukava huomata, että jotkut osaa järkeillä ilman koulutustakin.
Se, että kikkailee ruuan hinnalla, on myös terveellistä. Esimerkiksi sanohaan se maalaisjärkikin, että lihaa ei tulisi syödä joka päivä ja viinipullo joka viikonloppu on jo liikaa.
Limut ja mehut sisältävät runsaasti turhaa sokeria, kun taas listassa ehdotettu linssi ja papu sisältävät runsaasti ravintokuituja ja proteiineja.
Olet kyllä tosi fiksu ihminen. Ottakaa oppia listasta. Ruuan heittäminen roskiin on kuin rahan tunkeminen vessan pönttöön. Et saa muuta kuin epäekologisen ihmisen maineen.
- Korttileikkejä
Prismat ja Sokkarit, kuten Citaritkin muistuttaa muinoista Neukkulan Berioskaa, ja on sikakalliita, S-etukortilla ja Pluskorteilla vakoillaan asiakasta hänen kulutustottumuksiaan..
Jos nuilla korteilla saa parinprossan alennuksen ja tuote on jo 5-7% ylihintainen, niin kalliiksi tulee eväät.
Lidlissä ei kortteja kysellä, siellä hinnat ovat kaikkein edullisemmat, ilman korttileikkejä.- kassit täyteen
Lidlissä voi tehdä täsmäostoksia mm. elintarvike ja vaatetarjouksista. Jää halvaksi, jos ei osta sitä sälää/hömppää, mitä Lidlissä pääasiassa on hyllyllä. Tällä tarkoitan siis sellaisia ei peruselintarvikkeita.
S-kaupasta tärähtää joka kuukausi se 5%:n bonus eli sen verran alennusta. JOs ajattelee asiaa toisin päin, niin jouluruoat ja kesälomaruoat ovat ilmaisia bonuskortilla ostettuina. Bensiinissä tuo tarkoittaa jatkuvaa alennusta n. 8 c/litra. Loistava ratkaisu. - ei auta
kassit täyteen kirjoitti:
Lidlissä voi tehdä täsmäostoksia mm. elintarvike ja vaatetarjouksista. Jää halvaksi, jos ei osta sitä sälää/hömppää, mitä Lidlissä pääasiassa on hyllyllä. Tällä tarkoitan siis sellaisia ei peruselintarvikkeita.
S-kaupasta tärähtää joka kuukausi se 5%:n bonus eli sen verran alennusta. JOs ajattelee asiaa toisin päin, niin jouluruoat ja kesälomaruoat ovat ilmaisia bonuskortilla ostettuina. Bensiinissä tuo tarkoittaa jatkuvaa alennusta n. 8 c/litra. Loistava ratkaisu.Itse en pääse tuohon 5% bonukseen, vaikka keskittäisin kaikki ostokseni S-kauppaan. Bensaakaan en tankkaa edes joka kuukausi, koska ajan sen verran vähän (joskus tankkausten välissä on 2 kuukautta). Olen itse laskenut, että pääsisin keskittämällä ehkä 2-3% bonuksiin. Ja itse muutenkaan en keskitä ostoksiani yhteen ketjuun, se on mielestäni itsensä pettämistä. Mitä enemmän ihmiset keskittävät, sitä enemmän ketjut nostavat hintojaan, koska bonuskorttiin sitomisen jälkeen asiakkaalta helpompi nyhtää rahaa. Nytkin S-kauppojen tuotteissakin on ilmaa ainakin 20%, joten tuo 5% ei merkitse mitään. Ja muutenkin bonukset maksetaan tuotteiden ylihintana, ilman bonusjärjestelmiä hinnat vähintään bonuksen verran edullisempia (koska korttijärjestelmän ylläpitäminen maksaa, alennus on enemmän kuin maksettujen bonusten määrä). Kaikki bonusjärjestelmät ovat siis pohjimmiltaan huijausta.
- DyykkariTakapihalla
Mää käyn kaupan takapihalla sulkemisajanjälkeen roskiksia dyykkaamassa, sieltä saa ihan hyvää tavaraa aivan ilmaseksi. Haen kottikärryllisen parikertaa viikossa, leivät saattaa olla vähä kovia ehkä homeessakin mutta sen voi raaputtaa pois..
Ette usko miten pienikin marketti heittää ylipäiväista ruokaa hukkaan.
En ole enää moneen vuoteen ostanut kuin välttämättömimmän kaupasta rahalla..- Raha poikimaan
Ostatko säästyneillä rahoilla sijoitusasunnon. Se olis kova veto !
- Varsinkin jos
Raha poikimaan kirjoitti:
Ostatko säästyneillä rahoilla sijoitusasunnon. Se olis kova veto !
sen tekee työkkärirahoista säästäen. =)
- hevat
Varsinkin jos kirjoitti:
sen tekee työkkärirahoista säästäen. =)
Ostoksille torstaisin on kuormat kauppaan loppuviikoksi tullut,sekä alkaa loppuviikon tarjoukset....entinen kauppias lihatiskiltä.
Se maito muuten säilyy oikein hyvin sen viikon jääkaapissa avaamattomana. Paras kauppapäivä on ehdottomasti sunnuntai. Silloin saa alennuksella kaikki viikonlopun aikana vanhentuneet einekset.
- sdfghjkäö
Täällä maaseudulla on vaan äs-market, Lidliin on matkaa noin 40 km. Säästöjen perässä ei kannata tuota matkaa tehdä.
- Kannattaa se
Kannattaa ilman muuta kun ostaa enemmän kerralla. Ehdottomasti pääsee voitolle ja paljon. Muutenkin varmaan tule ajettua turhiakin kilometerejä.
- 098342u5ign
Lauantai aamupäivällä, leipäosastolla ainakin hieman tuoreempaa saatavilla.
Lidl ehdottomasti, on ylivoimaisesti halvempi kuin muut. K&S-ryhmien ylihintaista ketjua ei saa muuten murrettua kuin aitoa kilpailua lisäämällä joka tarkoittaa halvempaa ruokaa :) Toki kilpailevien kauppojen pitää saada ensin myös rakennusluvat ja tontit kaupoilleen ja niitä K ja S-ryhmien talutusnuorassa olevat poliitikot eivät hevin myönnä...- äänestin ulos
Poliitikot voi vaihtaa aina 4 vuoden välein.
- Auttoiko se?
äänestin ulos kirjoitti:
Poliitikot voi vaihtaa aina 4 vuoden välein.
saitko omasi vaihtumaan ja tapahtuiko muutosta? Tuskin...
- Jep jop jep jop jep
Lidlistä vaan kaikki minkä saa. Ja sieltä kyllä saakin lähes kaiken. Tuoretta ja hyvää safkaa. Sulaa hulluutta maksaa muille sutkeille ylihintaa mistään. Hätävarana voi käyttää jos Lidlistä ei saa kaikkea.
Lidli pitää hintoja kurissa. Muilla olisi vieläkin sutkimmat hinnat jos Lidliä ei olisi kilpailemassa asikkaista.
Kahdeksan vuotta jo lähes kaikki safka Lidlistä. Hyvää safkaa sieltä saa.
Turha ujostelu pois ja rohkeasti vain Lidliin. Mars! Mars!
Siitä se imago vain kohoaa. Jos teillä edes sellaista on. Muualla kuin omissa luuloissanne. - Ilman opintolainaa
Itse käyn kaupassa viimeisen tunnin aikana. Silloin tuotteisiin liimaillaan niitä alennustarroja seuraavaa päivää varten (ainakin omassa lähimarketissa), ja voi kerätä parhaat aletuotteet päältä. Erityisen hyvä aika käydä kaupassa, jos on tulossa pyhä, jolloin kaupat ovat kiinni. Päiväystä on useampi päivä, mutta ovat aletuotteita.
Lihatuotteita ostan aina usemman paketin ja laitan pakkaseen. - Ostolista aina muk.
Kuormapäivä on yleensä to joten suosin jos pystyn pe klo 7.00 oven takana ja la klo 8 olen jo ovella tai joskus ti. Olen huomannut, että Lidl kamat ainakin meillä osittain loppu jopa ma klo 16. jälkeen. Heillä tulee ruokaa tietty joka puolelta, mutta on toiminut. Lisäksi kyllä käytän S-markettia ja muitakin joista haen ehtiessäni viikon kärkitarjoukset. Lihaa en juuri osta enää kuin lähituottajalta muutaman kerran vuodessa. En luota enää muihin. Haluan tietää mitä suuhuni pistän eikä haittaa heppakaan jos sitä saan lähituottajalta. Sunnuntai ilta, jos kauppa on auki on hiljainen. Samoin kerran kuussa leivon ja teen ruokaa pakkaseen. Siinäkin säästää pitkän pennin. Lideliä olen kumminkin suosinut jo pidempään ihan vaan periaatteesta. Ja kyllä sillä säästää, kun katsoo mitä ostaa.
- Prisma.on.hyvä.90
KOKO KETJUUN KOMMENTTI: mulla on muutama sääntö minkä perusteella valitsen kauppani:
1. Suosin suomalaista - Miksi? Koska mitä enemmän Suomessa säilyy työpaikat ja valtio saa veroa niin sen parempi (ja ei, ingman ei ole yhtä hyvä vaihtoehto kuin valio, koska arla omistaa ingmanin ja arla on ruotsalainen)
2. Kalliimpi on usein parempaa (kyllä olen halvoistakin tuotteista löytänyt hyviä mutta mielummin laitan leivän päälle kinkkua yhden siivun kuin ison palan lauantaimakkaraa, siis en tarkoita tällä kohdalla että söisin kaviaaria joka päivä)
3. Valikoima pitää olla kattava (kyllähän ihminen vähäänkin tyytyy mutta jos on varaa valita niin mielestäni tekee ruokailusta nautinnon kun voi tehdä erilaisia ruokia kuin se, että ruokailu olisi tylsä ja mitään sanomaton mummon perunamuusijauhe -tapahtuma)
Maksan mielummin ostokseni paikassa jossa työntekijöillä on hyvät oltavat, LIDLISSÄ NÄIN EI OLE! Törkeästi kohdellaan työntekijöitä ja vaaditaan naurettavia.
Olen monesti miettinyt, että jos tehtäisiin tuhannella lidlin työntekijällä ja tuhannella muussa kaupassa työskentelevällä ihmisellä kysely siitä, kuinka miellyttävä työpaikka on... Niin LIDLIN TYÖNTEKIJÄT OLISIVAT VARMASTI TYYTYMÄTTÖMÄMPI KUIN MUIDEN KAUPPOJEN TYÖNTEKIJÄT!
P.S. Kaikki luomu ei ole sen parempaa kuin saman tuotteen tavallinen versio. Miettikää esimerkiksi Onko hyvä kun kasvatetaan luomulihaa ja kuolevat sitten joihinkin tauteihin kun elukoita ei rokoteta, ei madoteta jne. JA ESIM. Luomuperuna vaatii isomman pintaalan kuin TÄMÄ "myrkytetty" peruna JOTTA SAADAAN SAMAN VERRAN SATOA. Ja kummassa vaihtoehdossa sato on todennäköisempi, kummassa ei sato Mene herkemmin pilalle? - prisma.on.hyvä
Prisma.on.hyvä.90 kirjoitti:
KOKO KETJUUN KOMMENTTI: mulla on muutama sääntö minkä perusteella valitsen kauppani:
1. Suosin suomalaista - Miksi? Koska mitä enemmän Suomessa säilyy työpaikat ja valtio saa veroa niin sen parempi (ja ei, ingman ei ole yhtä hyvä vaihtoehto kuin valio, koska arla omistaa ingmanin ja arla on ruotsalainen)
2. Kalliimpi on usein parempaa (kyllä olen halvoistakin tuotteista löytänyt hyviä mutta mielummin laitan leivän päälle kinkkua yhden siivun kuin ison palan lauantaimakkaraa, siis en tarkoita tällä kohdalla että söisin kaviaaria joka päivä)
3. Valikoima pitää olla kattava (kyllähän ihminen vähäänkin tyytyy mutta jos on varaa valita niin mielestäni tekee ruokailusta nautinnon kun voi tehdä erilaisia ruokia kuin se, että ruokailu olisi tylsä ja mitään sanomaton mummon perunamuusijauhe -tapahtuma)
Maksan mielummin ostokseni paikassa jossa työntekijöillä on hyvät oltavat, LIDLISSÄ NÄIN EI OLE! Törkeästi kohdellaan työntekijöitä ja vaaditaan naurettavia.
Olen monesti miettinyt, että jos tehtäisiin tuhannella lidlin työntekijällä ja tuhannella muussa kaupassa työskentelevällä ihmisellä kysely siitä, kuinka miellyttävä työpaikka on... Niin LIDLIN TYÖNTEKIJÄT OLISIVAT VARMASTI TYYTYMÄTTÖMÄMPI KUIN MUIDEN KAUPPOJEN TYÖNTEKIJÄT!
P.S. Kaikki luomu ei ole sen parempaa kuin saman tuotteen tavallinen versio. Miettikää esimerkiksi Onko hyvä kun kasvatetaan luomulihaa ja kuolevat sitten joihinkin tauteihin kun elukoita ei rokoteta, ei madoteta jne. JA ESIM. Luomuperuna vaatii isomman pintaalan kuin TÄMÄ "myrkytetty" peruna JOTTA SAADAAN SAMAN VERRAN SATOA. Ja kummassa vaihtoehdossa sato on todennäköisempi, kummassa ei sato Mene herkemmin pilalle?luomuasiasta vielä: kyllä mielestäni luomussa on hyvääkin mutta voisi yhdistää luomun ja ns. tavallisen ruoan hyvät puolet. Elukat voisi elää luonnonmukaisesti (Kanat pääsis kaikki kesällä ulos ja sitä rataa) mutta hyödynnettäisiin kuitenkin tärkeät keksinnöt (Kuten rokotteet, antibiootit ym.)
Ja luomu ei aina maistu paremmalle, joskus kyllä mutta joskus luomun makuun on jo tottunut ja siksi tavallinen maistuu huonommalle.
Esimerkiksi minun serkkuni on luomuperunanviljelijä. Pidän tavallisten perunoiden mausta paljon enemmän mutta syön kuitenkin serkun perunoita kun ilmaiseksi saan. Kananmunatkin ovat parhaimpia vapaan kanan munat (ei luomu eikä joskus myytyjen häkkikanalan munat) MUTTA TAAS luomu tomaatit ovat paljon parempia kuin tavistomaattien (TÄMÄ muuten perustuu tomaattien "stressiin")
Jos sinulla on joskus joku ystävä joka on hurahtanut luomu-uskontoon, niin Tee hänelle salaa testi: osta jotakin tuotetta kaksi kappaletta ja väitä että toinen on luomua ja Toinen ei. Voit huomata, että luomuksi väitetty maistuu taatusti paremmalle (esim. Penn&Teller ohjelmassa oli yksi banaani joka leikattiin keskeltä kahtia ja Toinen oli mukamas luomua) - Lidlintäti
Prisma.on.hyvä.90 kirjoitti:
P.S. Kaikki luomu ei ole sen parempaa kuin saman tuotteen tavallinen versio. Miettikää esimerkiksi Onko hyvä kun kasvatetaan luomulihaa ja kuolevat sitten joihinkin tauteihin kun elukoita ei rokoteta, ei madoteta jne. JA ESIM. Luomuperuna vaatii isomman pintaalan kuin TÄMÄ "myrkytetty" peruna JOTTA SAADAAN SAMAN VERRAN SATOA. Ja kummassa vaihtoehdossa sato on todennäköisempi, kummassa ei sato Mene herkemmin pilalle?No voi hohhoh. Olen ollut Lidlissä töissä 5 vuotta, enkä ikikuuna päivänä menisi takaisin s-markettiin töihin, missä jaksoin olla vuoden. S-marketissa oli työpaikkakiusaamista, ihmisillä oli paha olla. Mitään ylimääräisiä palkankorotuksia ei tippunut, eikä ylentyminen ollut mahdollista.
Lidlissäkin on omat ongelmansa, nimittäin kiire.. Mutta peruspalkka on suurempi (kaikilla lidliläisillä) kuin muissa kaupoissa, johtuen siitä, että lidlissä myyjä on vähän enemmän kuin mitä ässässä ollaan. Palkankorotuksia saa pyytämällä (TOKI täytyy olla sen arvoinenkin, ja kohtuus ja järki päässä), kuten myös sopimuksiin saa lisää tunteja, toisin kuin ässässä. Lisäksi ylenemismahdollisuuksiakin on. Voi yletä ihan tekemällä tai sitten työn ohessa opiskellen. Yksi työkaveri oli myyjä, yleni vuorovastaavaksi, apulaismyymäläpääliköksi.. Meni sitten kouluun työn ohessa (ammattikorkea) ja kun koulu oli ohi, hän pääsi pääkonttoriin hankintapäälliköksi HETI. Minäkin kouluttaudun parhaillaan vuorovastaavaksi. Ystäväni on eräässä maalikaupassa töissä kokoaikaisena ja hänellä on useampi osasto, eli on siis vastuuhenkilönä monella osastolla. Hän tekee kokopäiväisenä töitä, minä osa-aikaisena. Hän saa vastaavalisät, minä en vielä. Jostain kumman syystä minä tienaan saman verran kuin hän. Tuntipalkkani on suurempi kuin hänellä. Jännä juttu.
Olin sairauden takia pitkään poissa työpaikaltani ja kun työhönpaluuta alettiin suunnittelemaan, pomoni oli kympillä mukana, oli aidon kiinnostunut ja halusi auttaa. Mentiin täysin minun ehdoillani, jotta homma alkaa parhaiten rullaamaan. Samaan aikaan toisessa kaupassa, kaverini työkaveri oli palaamassa pitkäaikaiselta sairaslomalta takaisin kuntoutustuella; pomo oli tokaissut; ei tämä ole mikään kuntoutuskeskus, joko olet töissä tai sitten menet jonnekin muualle, ja pakkohan hänen sitten oli lopettaa työnsä.
Se lidlissä pitää ottaa huomioon, että työntekijältä todella vaaditaan enemmän kuin kilpailevilla marketeilla.. Kaikki eivät tähän hommaan sovi, eivätkä sitä jaksa, monta työntekijää on irtisanonut itsensä koeajalla, kun eivät osaa toimia muutoin kuin leppoisan hitaasti, kuten muissa kaupoissa on tapana. Myöskin perusmyyjän vastuu on lidlissä suurempi eikä moni kestä tätäkään. Reippaat, työtä pelkäämättömät, aktiiviset ja vastuulliset ihmiset sopivat lidliin oikein hyvin.
Joten loppuyhteenveto: En ikinä menisi s-markettiin, prismaan, k-markettiin, citariin ym ym töihin. - prisma.on.hyvä
Lidlintäti kirjoitti:
No voi hohhoh. Olen ollut Lidlissä töissä 5 vuotta, enkä ikikuuna päivänä menisi takaisin s-markettiin töihin, missä jaksoin olla vuoden. S-marketissa oli työpaikkakiusaamista, ihmisillä oli paha olla. Mitään ylimääräisiä palkankorotuksia ei tippunut, eikä ylentyminen ollut mahdollista.
Lidlissäkin on omat ongelmansa, nimittäin kiire.. Mutta peruspalkka on suurempi (kaikilla lidliläisillä) kuin muissa kaupoissa, johtuen siitä, että lidlissä myyjä on vähän enemmän kuin mitä ässässä ollaan. Palkankorotuksia saa pyytämällä (TOKI täytyy olla sen arvoinenkin, ja kohtuus ja järki päässä), kuten myös sopimuksiin saa lisää tunteja, toisin kuin ässässä. Lisäksi ylenemismahdollisuuksiakin on. Voi yletä ihan tekemällä tai sitten työn ohessa opiskellen. Yksi työkaveri oli myyjä, yleni vuorovastaavaksi, apulaismyymäläpääliköksi.. Meni sitten kouluun työn ohessa (ammattikorkea) ja kun koulu oli ohi, hän pääsi pääkonttoriin hankintapäälliköksi HETI. Minäkin kouluttaudun parhaillaan vuorovastaavaksi. Ystäväni on eräässä maalikaupassa töissä kokoaikaisena ja hänellä on useampi osasto, eli on siis vastuuhenkilönä monella osastolla. Hän tekee kokopäiväisenä töitä, minä osa-aikaisena. Hän saa vastaavalisät, minä en vielä. Jostain kumman syystä minä tienaan saman verran kuin hän. Tuntipalkkani on suurempi kuin hänellä. Jännä juttu.
Olin sairauden takia pitkään poissa työpaikaltani ja kun työhönpaluuta alettiin suunnittelemaan, pomoni oli kympillä mukana, oli aidon kiinnostunut ja halusi auttaa. Mentiin täysin minun ehdoillani, jotta homma alkaa parhaiten rullaamaan. Samaan aikaan toisessa kaupassa, kaverini työkaveri oli palaamassa pitkäaikaiselta sairaslomalta takaisin kuntoutustuella; pomo oli tokaissut; ei tämä ole mikään kuntoutuskeskus, joko olet töissä tai sitten menet jonnekin muualle, ja pakkohan hänen sitten oli lopettaa työnsä.
Se lidlissä pitää ottaa huomioon, että työntekijältä todella vaaditaan enemmän kuin kilpailevilla marketeilla.. Kaikki eivät tähän hommaan sovi, eivätkä sitä jaksa, monta työntekijää on irtisanonut itsensä koeajalla, kun eivät osaa toimia muutoin kuin leppoisan hitaasti, kuten muissa kaupoissa on tapana. Myöskin perusmyyjän vastuu on lidlissä suurempi eikä moni kestä tätäkään. Reippaat, työtä pelkäämättömät, aktiiviset ja vastuulliset ihmiset sopivat lidliin oikein hyvin.
Joten loppuyhteenveto: En ikinä menisi s-markettiin, prismaan, k-markettiin, citariin ym ym töihin."Olin sairauden takia pitkään poissa työpaikaltani ja kun työhönpaluuta alettiin suunnittelemaan, pomoni oli kympillä mukana, oli aidon kiinnostunut ja halusi auttaa. "
Kaksi kaveriani on saanut potkut, koska sairastuivat koeajalla.
Että se siitä mukavasta työpaikasta Lidlissä!
Ja joo eihän se potkujen syy tietystikkään se ollut kun jokin muu. - Lidlintäti
prisma.on.hyvä kirjoitti:
"Olin sairauden takia pitkään poissa työpaikaltani ja kun työhönpaluuta alettiin suunnittelemaan, pomoni oli kympillä mukana, oli aidon kiinnostunut ja halusi auttaa. "
Ja joo eihän se potkujen syy tietystikkään se ollut kun jokin muu.Tottahan toki nämä myyjät olivat muuten ihan moitteettomia? Onhan se fiksua potkia työntekijät pois kun ne sairastuu, meillä ei tuollaisella tyylillä ole yhtäkään työntekijää jäljellä..
Mutta tätäkin tapahtuu. Ollessani Euromarketissa 3 kuukautta määräaikaisena työntekijänä, sopimustani ei uusittu koska olin niin usein kipeänä. Tämän osastoni esimies sanoi suoraan. Ei uskonut minun olleen oikeasti kipeä, kärsin vain "työmotivaation puutteesta". Jep, näinhän se olikin :D
Minun sairasteluni Lidlissä kesti sen verran kauan, että olin eläkkeellä vuoden. Työnantajalla on oikeus irtisanoa työntekijä siinä vaiheessa, jos eläkkeelle siirron syy ei ole työssä. Minulla ei ollut. Heillä oli siis vuosi aikaa irtisanoa minut, mutta esimieheni ei halunnut. Hänen esimiehensä oli heittämässä minua jo heti alkuunsa ulos, mutta tämä minun esimieheni kieltäytyi tekemästä niin, vaikkei palaamisestani ollut silloin mitään takeita. Miksi esimies toimi näin jos Lidlissä on huono meno ja työntantaja potkii mielivaltaisesti sairaat ulos? - Lidlintäti
"Olin sairauden takia pitkään poissa työpaikaltani ja kun työhönpaluuta alettiin suunnittelemaan, pomoni oli kympillä mukana, oli aidon kiinnostunut ja halusi auttaa. "
Ja joo eihän se potkujen syy tietystikkään se ollut kun jokin muu."Maksan mielummin ostokseni paikassa jossa työntekijöillä on hyvät oltavat, LIDLISSÄ NÄIN EI OLE! Törkeästi kohdellaan työntekijöitä ja vaaditaan naurettavia.
Olen monesti miettinyt, että jos tehtäisiin tuhannella lidlin työntekijällä ja tuhannella muussa kaupassa työskentelevällä ihmisellä kysely siitä, kuinka miellyttävä työpaikka on... Niin LIDLIN TYÖNTEKIJÄT OLISIVAT VARMASTI TYYTYMÄTTÖMÄMPI KUIN MUIDEN KAUPPOJEN TYÖNTEKIJÄT!)"
Perustat siis väitteesi sille, että kaksi kaveriasi on sanonut että sairastelun takia sai potkut koeajalla? Jos lidl potkii mielivaltaisesti kaikki sairastelevat pois, ketä olisi jäljellä? Ja jos nämä työntekijät potkittiin pihalle, miten voit tietää kuinka ne töissä pidetyt voivat?
Itseasiassa Lidlissä oli valtakunnallinen työkysely tuossa kuukausi sitten.. ja valtaosa vastasi, että suosittelisi lidliä työnantajaksi myös ystävilleen ja läheisilleen. Suurin osa oli tyytyväisiä työhönsä, työoloihin, vastuuseen jne. Itse uskon että muissa kaupoissa se tyytymättömyys on paljon suurempaa, kuin lidlissä. Mutta minähän perustan tietoni vain omiin kokemuksiini, kaupungin muiden lidliläisten kokemuksiin ja tuon työkyselyn tuloksiin.. Mutta varmasti sinä tiedät paremmin. - prisma.on.hyvä
Lidlintäti kirjoitti:
"Maksan mielummin ostokseni paikassa jossa työntekijöillä on hyvät oltavat, LIDLISSÄ NÄIN EI OLE! Törkeästi kohdellaan työntekijöitä ja vaaditaan naurettavia.
Olen monesti miettinyt, että jos tehtäisiin tuhannella lidlin työntekijällä ja tuhannella muussa kaupassa työskentelevällä ihmisellä kysely siitä, kuinka miellyttävä työpaikka on... Niin LIDLIN TYÖNTEKIJÄT OLISIVAT VARMASTI TYYTYMÄTTÖMÄMPI KUIN MUIDEN KAUPPOJEN TYÖNTEKIJÄT!)"
Perustat siis väitteesi sille, että kaksi kaveriasi on sanonut että sairastelun takia sai potkut koeajalla? Jos lidl potkii mielivaltaisesti kaikki sairastelevat pois, ketä olisi jäljellä? Ja jos nämä työntekijät potkittiin pihalle, miten voit tietää kuinka ne töissä pidetyt voivat?
Itseasiassa Lidlissä oli valtakunnallinen työkysely tuossa kuukausi sitten.. ja valtaosa vastasi, että suosittelisi lidliä työnantajaksi myös ystävilleen ja läheisilleen. Suurin osa oli tyytyväisiä työhönsä, työoloihin, vastuuseen jne. Itse uskon että muissa kaupoissa se tyytymättömyys on paljon suurempaa, kuin lidlissä. Mutta minähän perustan tietoni vain omiin kokemuksiini, kaupungin muiden lidliläisten kokemuksiin ja tuon työkyselyn tuloksiin.. Mutta varmasti sinä tiedät paremmin.EN VOI TIETÄÄ MUTTA USKON, mielipide asioista ei voi kiistellä enkä perusta mielipiteitäni vain kahteen heppuun.. lueppa netistä, kyllä ne muutkin lidliä haukkuu.
ja ne ketkä potkittiin... ne oli ihan oikeasti kipeitä. toinen oli oikeastaan isäni serkku ja toinen paras ystäväni. ihan eri paikkakunnat.
- Kokkikuutonen
Jari Sarasvuo antoi tällaiset ohjeet: "Älä syö tehtaassa tehtyä ruokaa, älä syö ruokaa, jonka tekijän etunimeä et tiedä."
- näin meilläkin
ketjun paras kommentti, olen samoilla linjoilla... en koskaan osta eineksiä ja lähes aina on ruokani valmistanut minä /puolisoni/ystäväni.
- hhdsh
Maito säilyy kylmässä helposti puolitoista viikkoa. Torstai on paras päivä käydä kaupassa. Jos haluaa halvalla selvitä, käy kahdessa eri kaupassa ostamassa eri tuotteet.
- Ei auta mikään
Ei muuta kuin Lidliin vaan. Vain hölmöt eivät osta Lidlistä. Me älykkäät pidämme hintatasoa kurissa ostamalla Lidlistä.
Hölmöt hyötyvät siitä. Olette hölmöjä, siksi jäätte.
Minä olen Lidlin asiakas ja pysyn kaikesta p a s k a n jauhamisestanne huolimatta.
Olen ollut Lidlin asiakas heti alusta asti kun se on Suomeen tullut.- prisma.on.hyvä
ymmärrän hintatasoasian mutta jos kaikki suomalaiset suosisivat suomalaisia tuotteita niin ne myös halpenisivat (odottaen etteivät kaikki kuitenkaan yhteen merkkiin ostoksia keskitä)
sinä laitat idioottina rahaa ulkomaille vaikka parempi olisi senkin raha mennä Suomen valtion kassaan.
Katsos kun Suomen valtio voisi paremmin niin ihmisetkin voisivat paremmin. Veroja kiristetään, kun tarvitaan rahaa ja ihmiset tyhmänä ostavat ulkomaalaista halpaa lidl pas.kaa!
Ettekö tajua seuraus-syy-suhdetta! - Eipä taida
ymmärrän hintatasoasian mutta jos kaikki suomalaiset suosisivat suomalaisia tuotteita niin ne myös halpenisivat (odottaen etteivät kaikki kuitenkaan yhteen merkkiin ostoksia keskitä)
sinä laitat idioottina rahaa ulkomaille vaikka parempi olisi senkin raha mennä Suomen valtion kassaan.
Katsos kun Suomen valtio voisi paremmin niin ihmisetkin voisivat paremmin. Veroja kiristetään, kun tarvitaan rahaa ja ihmiset tyhmänä ostavat ulkomaalaista halpaa lidl pas.kaa!
Ettekö tajua seuraus-syy-suhdetta!nimimerkki "prisma.on.hyvä" olla käynyt Liidelissä sitten alkuaikojen koohotuksen. Tänä päivänä siellä on kyllä melkoisen hyvä valikoima kotimaisia laatutuotteita rinnalla ja kohtuuhinnalla verrattuna mm. prismaan. Hevi-osastokin alkaa vetämään vertoja mille tahansa marketille. Ei ole enää känysiä salaatteja ja mätiä tomaatteja, vaan hyvää tavaraa, todella hyvää ja hyvin esillä. Samoin kassalinjat on vaihtuneet niistä typeristä sakumalleista aikaa sitten kunnollisiin, joissa on tilaa pakata ostokset ilman että kassa joutuu seisottamaan muita tai typerimmät kasöörit laskemaan kaikkien ostokset samaan.
Aivan kaikkea mitä itse tarvitsen sieltä ei vielä saa, mutta melkoisen hyvin kuitenkin. - prisma.on.hyvä
Eipä taida kirjoitti:
nimimerkki "prisma.on.hyvä" olla käynyt Liidelissä sitten alkuaikojen koohotuksen. Tänä päivänä siellä on kyllä melkoisen hyvä valikoima kotimaisia laatutuotteita rinnalla ja kohtuuhinnalla verrattuna mm. prismaan. Hevi-osastokin alkaa vetämään vertoja mille tahansa marketille. Ei ole enää känysiä salaatteja ja mätiä tomaatteja, vaan hyvää tavaraa, todella hyvää ja hyvin esillä. Samoin kassalinjat on vaihtuneet niistä typeristä sakumalleista aikaa sitten kunnollisiin, joissa on tilaa pakata ostokset ilman että kassa joutuu seisottamaan muita tai typerimmät kasöörit laskemaan kaikkien ostokset samaan.
Aivan kaikkea mitä itse tarvitsen sieltä ei vielä saa, mutta melkoisen hyvin kuitenkin.kyllä olen käynyt, kävin viimeksi viime viikolla. en miellään käy mutta avustin erästä joka tarvi apua.
- Vapaatahan se on
kyllä olen käynyt, kävin viimeksi viime viikolla. en miellään käy mutta avustin erästä joka tarvi apua.
Prisma hyvä olette "pellolla"!
Se on juuri päinvastoin. Jos Lidliä ei olisi kilpailemassa muut rosvot nostaisivat vieläkin enemmän hintoja. Onko tämä niin vaikea käsittää.
Ainoa mikä puree hintoihin on kilpailu. Onneksi on Lidli.
Sieltä saa samaa kotimaista safkaa halvemmalla kuin muilta sutkeilta ahneilta kauppiailta. Ahneus vain lisäätnyisi jos kaikki kävisivät samoissa kaupoissa.
Muissa kaupoissa on vielä ankeammat, leipiintyneet, ankeammat palkolliset mitä Lidlissä. Useimmiten siis. Ei kaikki.
Eipä sitä eroa juuri huomaa palvelussa kauppojen välillä. Sehän on itsepalvelua ollut jo pitkään.
- ihan amatööri
Täällä on muutamassa keskustelussa valitettu näiden bonuskorttien petollisuudesta kun niillä kerätään tietoja käyttäjästään. Asiakasta voidaan kuulemma "profiloida"!
Näin varmasti onkin, mutta mitä väliä?
profiloinnit sun muut tähtää siihen, että saat paremmin ja tarkemmin juuri sellaista mainospostia joka sinua kiinnostaa ja sama pätee tuotetarjoomaan. Se jalostuu kerätyn tiedon kautta.
Kukaan siellä keskossa tai ässässä ole millään tavalla kiinnostunut onko naapurin Pekka ostanut maksalaatikko tai kortsuja.
S-bonus on laiskan ihmisen tapa saada säästöä aikaan vuositasolla.- prisma.on.hyvä
keskitämme vakutuukset, bensaostokset, harvat hotellimatkat, jotkin vaateostoksetkin ja ruokaostokset s-ryhmän paikkoihin, koska olemme laskeneet, että se on täällä halvinta.
Esimerkiksi täällä ABC bensa hinta on LÄHES AINA SAMAN VERRAN TAI PUOLISENTTIÄ KALLIIMPAA KUIN seuraavaksi halvimman paikan. Ja se tulee bonuksena takaisin, koska nousemme bonusportaalla aina yli 3% ja joskus jopa 4%.
Vakuutuksetkin IF:ssä ovat halvemmat kuin muissa paikoissa (tutkin säännöllisesti) ja harvoin kun hotelliin pääsee niin voi vähän extraa maksaakin Sokos hotellista eikä mistään teinien omenahotellista (en ole silti mikään mummo vaan 22v)
Se ei kuitenkaan ole mikään kamala juttu, että välillä käymme citymarketissakin tai lähikaupan supermarketissa hakemassa lähikurkkua (se on vaan niin maukasta muihin verrattuna).
Kuitenkin olemme ostaneet muutamia huonekaluja S-bonusrahoilla (seuraavaksi uusi sänky) joten ihan mukava tapa mielestäni tämä on säästää rahaa. Niin ja olen laskenut, että tässä saa eniten takaisin itselleen. Jos käyttäisimme aina saman verran rahaa Keskoon, ei sieltä tulisi ikinä yhtä paljon takaisin kuin S-ryhmästä. Ja ykkösbonus on kaikkein paskin.
Ymmärrän, että lidlissä on halvempaa mutta siellä ei omasta mielestäni ole tarpeeksi kattavaa valikoimaa JA TYÖNTEKIJÖIDEN OLOT PERSEESTÄ ja vielä se, että jotkut tuotteet ovat samanhintaisia Prismassa ja sieltä saa bonusta joten periaatteessa halvempia tuotteita? :)
Joo ja mua ei haittaa, että joku kerää tietoja minusta, en ole mainosten uhri mutta kivahan se on, että mainosposti on sitä mikä minua kiinnostaa eikä sellaista mikä ei kiinnosta. - 19.30 - 20.00
keskitämme vakutuukset, bensaostokset, harvat hotellimatkat, jotkin vaateostoksetkin ja ruokaostokset s-ryhmän paikkoihin, koska olemme laskeneet, että se on täällä halvinta.
Esimerkiksi täällä ABC bensa hinta on LÄHES AINA SAMAN VERRAN TAI PUOLISENTTIÄ KALLIIMPAA KUIN seuraavaksi halvimman paikan. Ja se tulee bonuksena takaisin, koska nousemme bonusportaalla aina yli 3% ja joskus jopa 4%.
Vakuutuksetkin IF:ssä ovat halvemmat kuin muissa paikoissa (tutkin säännöllisesti) ja harvoin kun hotelliin pääsee niin voi vähän extraa maksaakin Sokos hotellista eikä mistään teinien omenahotellista (en ole silti mikään mummo vaan 22v)
Se ei kuitenkaan ole mikään kamala juttu, että välillä käymme citymarketissakin tai lähikaupan supermarketissa hakemassa lähikurkkua (se on vaan niin maukasta muihin verrattuna).
Kuitenkin olemme ostaneet muutamia huonekaluja S-bonusrahoilla (seuraavaksi uusi sänky) joten ihan mukava tapa mielestäni tämä on säästää rahaa. Niin ja olen laskenut, että tässä saa eniten takaisin itselleen. Jos käyttäisimme aina saman verran rahaa Keskoon, ei sieltä tulisi ikinä yhtä paljon takaisin kuin S-ryhmästä. Ja ykkösbonus on kaikkein paskin.
Ymmärrän, että lidlissä on halvempaa mutta siellä ei omasta mielestäni ole tarpeeksi kattavaa valikoimaa JA TYÖNTEKIJÖIDEN OLOT PERSEESTÄ ja vielä se, että jotkut tuotteet ovat samanhintaisia Prismassa ja sieltä saa bonusta joten periaatteessa halvempia tuotteita? :)
Joo ja mua ei haittaa, että joku kerää tietoja minusta, en ole mainosten uhri mutta kivahan se on, että mainosposti on sitä mikä minua kiinnostaa eikä sellaista mikä ei kiinnosta.Polttoaineet, ruuat ja vaatteet keskitetysti saman katon alta. Voisi olla nimenaä vaikka " Kansanmarket " .
Miten ihmiset kuvittelee mitään kilpailua koskaan syntyvän, jos kaikki ostovoima keskitetään yhteenliittymiin, kartelleihin yms. monopoliasemaan tähtääviin liikekeskittymiin ????
Ihmisissä on helposti se vika, että halutaan olla vahvemman puolella ja siinä samassa harmaassa massassa kuin naapurikin.
Etukortilla vielä vakoillaan ostokäyttäytymistä kuin wanhassa Neuvostoliitossa.
Kannattaiskohan herätä ajattelemaan asioiden oikeaa laitaa, eikä niitä "bonuksien" saldoja tai plussa-palloja?
- lllllllllllllll
Moi.
En jaksa enempää lukea/kommentoida kuin maitoasiaan.
UHT-maitoa saa ainakin Lidlistä, se säilyy avaamattomana huoneenlämmössä kuukausikaupalla. Maku voi aluksi olla ylläri, mutta tottuu nopeasti, varsinkin kun säästöstä kyse ;-)
Sellasia neliskanttisia litran purkkeja kylmähyllyn vieressä. - Oyutta
"Kokemuksia! Arjen säästöjä ja oivalluksia!?"
Miksi jakaisin ne kanssasi? Elämme kilpailuyhteiskunnassa =) - Tässä niitä
"Toisaalta maito ei aivan viikkoa taida säilyä"
Itseasiassa maito säilyy yllättävän hyvin. Mutta VAIN jos säilytät sitä jääkaapissa.
Tästä esimerkkinä joskus 90-luvulla reissutöissä olin, ja maitoa kului vain muutamaan mokkakupilliseen maanantaisin. Muun ajan maito seisoi jääkaapissa. Viiden viikon kuluttua alkoi pohja häämöttää. Väri muuttui aavistuksen sinertäväksi lopussa, mutta maussa ei ollut vielä mitään virheitä.
Eli mystiikkaa tuo ettei maito muka säily pitkään.
Sitten noista muista asioistasi. Paras päivä metsästää tarjouksia taitaa olla lauantai. Silloin on ihmiset joukolla liikkeellä hamstraamassa viikonlopun mättöä ja kauppiaat kilpailevat verissäpäin asiakasvirroista. Ihannetilanne on niillä joilla kaikki kolme kauppaa sijaitsee aivan vierekkäin. Tällöin jokaisella on omat sisäänheittotuotteensa erityistarjouksessa ja muutenkin tarjouksia enemmän kuin viikolla. Miinuspuolena tässä lauantaipäivän huumassa on se että ihmisillä on kärryt täynnä ja siksi jonoissa kestää sen lisäksi että ihmisiä on ruuhkaksi asti. Lauantain, kuten muidenkin päivien paras hetki on pari tuntia ennen sulkemisaikaa. Ruuhkat jo laantuneet mutta tavaraa vielä on.
Jos taas metsästät laadukasta ruokaa halvalla, niin maanantai aamupäivä taitaa olla se paras päivä. Silloin on usein laatulihaa menossa viimeisellä käyttöpäivällään. Myös muita tuotteita on paljon -30% punaisella lapulla. - tiistai ja keskiviik
Aamuisin on hyllyt tyhjinä ja eläkeläiset asioimassa sekä yksi kassa auki.
Parasta kaupassa on käydä tiistaina ja keskiviikkona myöhään iltapäivällä. Ei ole ruuhkaa ja Prismassa on usein -30% tarjouksessa viikonlopun yli jääneitä tuotteita, joissa voi kuitenkin olla vielä monta myyntipäivää jäljellä.
Maanatai ja torstaikin on ihan ok päiviä, mutta hieman ruuhkaisempia kuin ti ja ke. Maanantaina voi myös olla hyllyissä vajausta viikolopun jäljiltä.
Sunnuntaina voi olla hyvä sauma käydä aamulla heti kun kauppa aukeaa.
Vältän viimeiseen asti perjantaina ja lauantaina kaupassa käyntiä, se on aivan karmeaa ja aletuotteita on turha etsiä. - JJKPÅ
LAUANTAI
- fdsfsfdsfdsfsss
Paras päivä riippuu varmaankin siitä milloin kauppa ottaa sinun ostamiasi tuotteita sisään, mutta itse olen myös huomannut, että salattujen elämien aikaan ja sen jälkeen on yleensä aika vähän porukkaa ja silti monta kassaa vielä auki. Leivät tosin eivät enää tuolloin ole tuoreita.
Vanhukset ovat liikkeellä aamuisin ja aamupäivisin, joten silloin ei kaupassakäynti ole kovin jouhevaa.
Jos kauppojen ruuhkat alkavat kiristämään hermoja niin suosittelisin käymään välillä myös pienemmissä ja syrjemmässä olevissa kaupoissa vaihtelun vuoksi. Hinnat eivät kuitenkaan ole yleensä kovin paljon kovemmat ellei kyseessä ole valintatalo, siwa tai sale.- tiistai ja keskiviik
Peinet k-kaupat on yleensä aivan sikakalliita. Lidelistä saa ostaoskärryllisen tavaraa sillä hinnnalla millä saa lähi k-kaupasta puoli kassillista.
Suureen markettiin kannattaa poiketa tiistaina tai keskiviikkona.
- DYYKKARI1234
KANNATTAA DYYKATA, JOS MAHDOLLISTA, EI MAKSA MITÄÄN. PYHIEN JÄLKEEN MENEE PALJON ROSKIIN TAVARAA..
- kökötin
Paras aika on yleensä illasta ja tiistai-torstai aikana. Vähemmän ruuhkaa ja oikeissa kaupoissa aletuotteita. Elintarvikkeet lähinnä Lidlistä tai Tokmannista, niin kyllä säästää verrattuna vaikka ässään ja koohon. Jos on mahdollista dyykata, niin vaihtoehto sekin.
- nimimerkkis1235
no jopas
Kuinkas sitä tähän näin paljon on tullut vastauksia! Pitääkin ajan kanssa lukea ja tehdä yhteenvetoa - Hajauta ostokset
Hajauta ostokset hinta-laatusuhteen mukaan eri kauppoihin. Osta K-kaupasta tietyt tuotteet, S-kaupasta tietyt, Lidlistä taas tietyt ja muista samalla idealla just hinta-laatusuhteen parhaat. Jos käyt kerran viikossa kaupassa, voit vallan mainiosti käydä samalla reissulla 3-4 eri ketjun myymälässä. Tätä taktiikkaa olen käyttänyt vuosia ja säästöä syntyy. Joka kaupasta on myös etukortit, joilla saa kyseisten liikkeiden alennukset ja bonukset. Keskittäminen ei todellakaan kannata pienen budjetin taoudessa!
Avainsanat: hajauta eri ketjuihin, seuraa aina ja kaikissa kilo/litra/kappalehintoja, seuraa eri ketjujen etukorttitarjouksia, tee kattava perusostoslista aina viikoksi-kahdeksi eteenpäin. Helppoa ja säästöä tulee! - sauhuttelija
Mitä tupakat maksaa Lidlissä, esim. goldfield??
- ilmasta ruokaa
itsehän en melkein ikinä osta ruokaani vaan haen kaupan takaa ilmaiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä208219Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3391591- 3761325
- 61265
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset2621212- 661187
Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241026Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331020Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.50972- 36958