Skeittimallinen tai tyylikäs pyöräilykypärä

Kypäräpää

Onko täällä skeittimallisten pyöräilykypärien käyttäjiä? Mihin malliin olette olleet tyytyväisiä. Itselläni on haussa uusi kypärä. Pääni koko on 56 cm ja tämä tuntuu olevan erityisen hankala koko, koska jää jotenkin kokojen väliin. Olen sovittanut muutamia kypäriä ja tehnyt seuraavia havaintoja:

Bell
-laadukkaan oloinen
-ainakin kolme eri kokoa S/M/L, mutta S on itselleni vähän tiukka, kun taas M aivan liian iso

Coconut (Citymarket)
-kiva ulkonäkö
-vain yksi kypäräkoko ja sen vuoksi esimerkiksi pienipäiselle kiinnitysnauha jää repsottamaan 20 senttiä ylimääräisenä leuan alla
-kypärän koon säädön tukevuus vähän arveluttava, miten kestää esim onnettomuudessa

Warp (Stadium)
-tyylikkään näköinen
-myymälästä en löytänyt kuitenkaan oikeaa kokoa, kokoa S/M ei ilmeisesti edes ole XS/S tosi tiukka, M/L aivan liian iso

Mitä muita merkkejä voisin kokeilla? Osaatteko suositella?

5

749

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hips

Itse ostin juuri Warpin kypärän mallia SUNSET HLMT F12 ja kokoa M/L (56-59 cm). Siinä on takana sellainen kiristysjuttu, jolla saa aika hyvin säädettyä kokoa pienemmäksi, kannattaa käydä kokeilemassa!

• Börje 321

Tajusikko kokeilla s-kokoa ohkasilla pehmusteilla tai m-kokoa paksuimmilla? Noissa vähänkin paremmis bmx/skeitti-malleissa on yleensä kolmet eri kokoiset pehmusteet (joissain "kiristysruuvi"). Jos kumpikaan koko edelleen sovi niin kypärä on väärän mallinen (Bell pyöree). Kokeile tällöin esim. Giron vastaavia malleja (kapeampia sivulta).

Jollei nuo pottamallit tahdo istua päähän niin kannattaa kokeilla perinteisiäkin malleja. Istuvat monesti paljon paremmin ja näissä on yleensä paremmat säädöt sekä ennen kaikkea ilmanvaihto. Tollanen lähes umpinainen potta on 20 asteessa melko tukala.

• Börje 321

Tarkennus:

Eli kypärässä jota olet testannut on todennäköisesti ollut kiinni "keskimmäiset" pehmusteet.

• kypäräpää

Minulla on käytössä kaupunkiajossa Uvexin umpimallinen kypärä, joka istuu varsin hyvin. Vaimolla on vastaavanlainen Specializedin kypärä.

• kypäräpää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2875
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1270
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe