Vähäkalorisia karkkeja?

karkkihirrrmu

Missä karkeissa olisi vähemmän kaloreita?

24

16150

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha Jojo

      Hedelmäkarkeissa ja lakritsassa, koska niissä ei ole rasvaa. Sokerittomissa hedelmäkarkeissa on energiaa vähiten, noin 200 kcal/100 g.

      http://www.fineli.fi/food.php?foodid=8&lang=fi

      Eniten energiaa on toffeessa ja suklaassa, mutta toisaalta varsinkin tummalla suklaalla on joitakin terveyttä edistäviä ominaisuuksia.

      Sokerittomien makeisten syöminen saattaa aiheuttaa ripulin, jos niitä syö liikaa kerralla. Jotkut saavat keinotekoisista makeutusaineista vatsanpuruja.

      • sdfasdfsdf

        En kyllä suosittele syömään mitään missä on keinotekoisia makeutusaineita. Elimistölle luonnottomia kemikaaleja, jotka säännöllisesti käytettyinä lisää jopa syöpäriskiä.


      • KALLE KELLO

        Vaikka ei olisi rasvaa tai sokeria, niin sitäkin enemmän löytyy kaikenmaailman lisäaineita.


    • hemmynen

      veikkaampa että citymarketissa maistamani diabeetikoille sopiva lakritsi on vähäkalorisinta. en kuitenkaan itse osta, koska normaali lakritsi on vain parempaa.

    • shshssrtjhsryjrj

      VAIHTOEHTOJA herkutteluiltoihin karkki- tai sipsipussin tilalle:

      - vähärasvaisia mikropopcorneja

      - suolattomia pähkinöitä rusinoita

      - kermaviilia tai maitorahkaa 1 purkki ananasta

      - maustamatonta jogurttia marjoilla ja myslillä

      - suklaapuuroa

      - dippiä porkkanan ja kurkun palasia

      - pirtelö (maitoa, jäätelöä, banaania tai marjoja)

      - max. 15 palaa tummaa suklaata

    • höpöhöpöpö

      Aika naurettavaa että joku tarjoaa puuroa karkin tilalle...

      • karkkiin riippuvaine

        Juu näin on. Ja karkkinälkään ei kelpaa muu kuin karkki! Ei mene muuten ohi.


    • Ja vaniljakiisseli

      Suklaapuuro on ihanaa! Kiitos vinkistä, en olekaan tehnyt sitä pitkään aikaan :)

      Se on se miten sen tekee ja tarjoilee...

    • Makeaa mahan täydelt

      Olen allerginen karkkien lisäaineille. Tulee massu kipeäksi, mutta onneksi kohta saa mansikoita. Alkaa pakastemarjat vähän jo tympiä.

    • anoreksikko

      Lakut ja viinikumi.

    • 1122334455667788

      Mitä karkkeja ne on, jotka ei ole karkkeja?? Karkin on oltava äglömakeeta, että se on karkkia! Niinkö voi on voita ja läski on läskiä. Ja KAHVI on kahvia. Sikurikorviketta pula-aikana mummut hörppi. Ja pennut sai pureskella pihkapalleroita. NYT ei ole pula-aika!! Eikö mee gaaliin. Täh?? Jätä sitten haaveet tai puheet "karkeista" tyyst-kokonaan.

      • halipatsuikka

        Makuja on monia. Itse tykkään karkeista joissa on vieno ja maukas maku, ylimakeus äklöttää. Jos haluat kunnon mössöä, niin etsi joululehtiä ja tee kotitekoisia kinuskeja yms. Etkä takuulla pääse vahingossakaan laihtumaan! :)


    • sokolaatiaollapitää

      Joo on naurettavaa suositella karkin tilalle porkkanoita, tai suklaan tilalle jotain kumiglönttejä. Olen joskus erehtynyt ostamaan ja niitä vääntäessäni ajatellut että mitä järkeä on syödä jotain sitkeitä kamalia irtokarkkeja ja saa turhaan kaloreita kun ei edes ollut hyviä. Mieluummin ilman.

    • namikkaa

      Joskus syön makeannälkääni marenkeja. Ovat taatusti makeaa mutta ei sisällä rasvaa. Ja ei tarvi kovin paljon syödä, on kevyttä höttöä. Ja hyviä.

    • pupeltaja

      Väliäkö tuolla missä on vähiten kaloreita, kuhan pupeltaa menemään ja liikkuu ylimääräiset kalorit pois.

    • kytdtraerar

      Joo ja alkoholitonta viinaa.

    • Oyutta

      Dietorella?

      Exä:ni veti noita naamariinsa minkä ehti, mut oli siltikin paksu =)

    • laihislissu

      Haribolla on stevialla makeutettua salmiakki-lakritsaa. Muistaakseni 185 kcal/100g pussi.

    • njuthytvt

      vaahtokarkit..marenki...merkkarit o ja hyviä,kun ovat niin kestäviä ..kun niitä jauhaa..sisut,purkka....

    • Pullarotta

      Riisisuklaa on kevyempi herkku kuin tavallinen. Pähkinät EIVÄT ole keveitä, niissä voi olla jopa 60 prossaa rasvaa! Myöskään rusinat eivät ole keveitä, etenkään suklaa- tai jogurttipäällysteiset! Ja esim. kuivatut banaanilastut sisältävät rutkasti hedelmien luontaista sokeria, ja niihin lisätään vielä öljyäkin valmistusvaiheessa. Kuivattuja hedelmiä suositeltavampaa on mutustella tuoreita hedelmiä, koska ne sisältävät myös vitamiineja. kun totuttelee vähemmän makeissin herkkuihin, ei kohta enää äklömakeaa sokeri-ja rasvamössöä kaipaa, vaan se ällöttää. Itse olen onneton karkkihiiri, ja kun sairastuin diabetekseen, oli pakko opetella pois makeansyönnistä ja terveellisemmille herkuille. Olen yliherkkä keinotekoisille makeutusaineille, joten esim. kevytlimuja en voi nauttia.

    • Emily L-M

      Muistan joskus jonkun sanoneen, että sipsejä, karkkeja ja roskaruokaa saa syödä niin paljon kuin haluaa jos tekee ne aina itse. Tuo on tavallaan hyvä neuvo, sillä kuinka moni oikeasti jaksaa ja viitsii alkaa vääntämään esimerkiksi sipsejäkin kokonaisista perunoista kotona useammin kuin 2-3 kertaa vuodessa? Toisaalta, kun nykyään on totuttu syömään makeaa ja suolaista useammin, moni vaatii ne makeat ja suolaiset vähintään kerran viikossa, ja mielestäni siinä ei ole mitään pahaa. Jos haluaa kaloreissa säästää, niin kannattaa tehdä minimarenkeja, suupalan kokoisia joilla voi sitten korvata makeisia. Marengitkin voi tehdä makeutusaineella joten niistä tulee todella kevyitäkin. En tietenkään suosittele aspartaamin tai minkään muunkaan keinotekoisen makeutusaineen käyttöä, kun ne ovat laskettu karsinogeeneiksi jotka aiheuttavat syöpää, mutta stevia on oikein hyvä vaihtoehto jota voi käyttää leivontaan ja marenkeihin vallan hyvin. Stevia on täysin luonnollinen aine eikä sillä ole karsinogeenisiä ominaisuuksia.

      Mitä taas kevyttuotteisiin(rasvattomat) tulee, voi on paras vaihtoehto leivontaan. Siinä on toki kaloreja kuin muille jakaa, mutta siinä ei ole minkään näköisiä transrasvoja, joita siis on kaikki margariinit ja kevytlevitteet täynnä. Öljyt ovat hyviä, mutta koska niitä olisi todella epämiellyttävä pistää esimerkiksi leivän päälle, ne kovetetaan kemikaaleilla jotka muuttavat öljyn pehmeät, hyvät rasvat transrasvoiksi. rasvattomat jogurtit, viilit ja popcornit sisältävät usein ylimääräisiä

      • Emily L-M

        ainesosia kuten liikaa suolaa tai sokeria, koska kyllähän se maku jostain pitää niihin kevyttuotteisiinkin saada. MInusta ihmisten pitäisi lakata vahtaamasta liiasta rasvasta ja sokerista ja vain syödä normaaleja, luonnonmukaisia tuotteita kohtuudella.

        Palatakseni takaisin keskustelun alkuperäiseen aiheeseen, ainut tapa saada kevyitä karkkeja tai kevyttä muuta makeaa joka ei sisällä vatsanpuruja aiheuttavia makeutusaineita jotka lisäksi ovat myös karsinogeenejä, on nykypäivänä luultavasti se itse tekeminen ja makeuttaminen stevialla, tai sitten ihan vain sokerilla ja syömällä makeaa vähemmän. Kannattaa kokeilla, itse olin aivan tuskissani ajatuksesta että tekisin itse karamelleja kun saan niitä ihan lähikaupastakin muutamalla hassulla eurolla- mutta kun aloin tekemään, se oli oikeasti ihan mukavaa. Ja voin sanoa, että lopputuloskin maistui paremmalta muutaman tunnin odottelun ja työn jälkeen.

        Onnea kaikille kevyttä makeaa hakeville! Tiedän ettei itsetekeminen välttämättä sovi kiireellisen elämän omaaville tai jos on aivan liian uusavuton. Mutta älkää lannistuko, jos ette kertakaikkiaan ehdi tehdä itse stevian avulla makeisia, ostaakaa kaupasta tavallisia tai sokerittomia ja syökää kohtuudella, se ei haittaa yhtään.


    • tulipa mieleen

      75prosenttisessa tummasuklaassa on saman verran kuitua ku ruisleipäpalassa :)

    • Anonyymi

      En oikein tiiä karkeista mutta luulisin että smoothie on yksi parhaista. Kun alitin karkki lakon join smoothieta herkuksi.🤔

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5248
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3407
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1542
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      186
      1410
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    Aihe