Vegaani ei ole luonnoystävä

luonnon monimuoto

Ei kai kukaan vegaani oikeasti kuvittele, että luopumalla lihantuotannosta, voitaisiin elättää viljalla moninkertainen väestö maapallolla. Ekologisesti kestämätöntä kuvittelua, koska suuret maapallon alueet soveltuvat vain karjan rehun kasvatukseen ja siten siis vain lihan ja matotuotteiden tuottamiseen. Kai haluamme pitää suomessakin Jyväskylän yläpuolen asuttuna.
Monet vähäravinteiset kasvikset muuten vaativat kohtuuttomia viljelypinta-aloja. Ja suomalaisen vegaanin pitää ilman muuta syödä suomalaista kasvisruokaa.

10

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • inhemskavegan

      Itseasiassa suuri osa maailman viljantuotannosta menee lihatuotannon rehuksi. Näillä samoilla pelloilla voisi tuottaa kasvisruokaa suoraan ihmisten käytettäväksi. Viljelyyn sopimattomilla seuduilla ruokaa voisi tuottaa myös kasvihuoneissa, joiden ylläpito aiheuttaa valitettavasti ympäristölle rasitusta energiavaatimusten (lämpö, valo, kastelu jne..) takia, mutta tekniikan kehittyessä (materiaalit, kastelutekniikka, valaistus jne...) myös niiden aiheuttama rasitus ympäristölle vähenee.

      Kotimaisuutta tulee aina tukea- siinä me olemme yhtä mieltä - vain näin työnteko Suomessa on kannattavaa.

    • alm0st

      fennovegaani ja hyvin pyyhkii!

    • vähän epävakaita

      Vegaaneilla kait se mielenterveys on aika epävakaalla pohjalla. Siitähän se vegaanisuus monissa tapauksissa kielii.

      • 8+5336f

        On niin, että rakkaat lihansyöjät saattaa alkaa kiusaaman vegaaneita. Kokemuksesta... no, siinä paljastuu pahan aito luonne. Mutta pidetään rakkaat lähellä, viholliset vieläkin lähempänä ;)


    • 1q2w3e4r5t

      Joo, miksi lihansyöjät vihaavat kasvissyöjiä ja ovat katkeria heille? Siksi että haluaisivat itsekin olla kasvissyöjiä ja tuntevat itseinhoa ja masennusta itseään kohtaan kun ovat addiktoituneita lihaan.

      Mutta tsemppiä, se on vain addiktio ja niistä on mahdollista päästä eroon :)

    • Kasviswokki

      Joo mutta löytyy niitä fiksuja ja järkeviäkin lihansyöjiä,kuten minä.Tosin olen sekasyöjä ja pidänkin kasvisruokapäiviä toisinaan.Tykkään joistakin kasvis/
      vegaaniruoista tosi paljon.Kasvissyönti/veganismi kiinnostaa ja kiehtoo minua.
      Niin ettei minulla pitäisi olla mitään tarvetta alkaa kiusaamaan ketään,eikä olla
      pahaluonteinen,vihollinenkaan.Katkerakaan en ole,enkä tunne itseinhoa,
      masennustakaan.Addiktoitunut lihaan en ole,koska pystyn olemaan ilman
      lihaa,jos päätän pitää pelkän kasvisruokapäivän.Ikävää että tuollaisia
      lihansyöjiä on,mutta ei teidän kasvissyöjien/vegaanien kannata välittää siitä.

    • Samantha Jones

      Minä olen vegaani vain ja ainostaan siitä syystä, että en halua syödä eläviä olentoja. Suoraan sanottuna ihmisten oikeudet minua ei kiinnosta, ei ole koskaan kiinnostaneet.

    • Pitää kiinnostaa

      Kyllä sua pitäisi kiinnostaa.Kuinka voit olla noin välinpitämätön ja itsekeskeinen?
      Entä jos rikkoisit lakia jotenkin ja suahan ei kiinnosta seurauksetkaan vai
      kuinka?

    • veganfocker

      Itse olen vegaani koska tiedän, mitä liha- ja maitotuotteet tekevät ihmiskeholle. Toiseksi, mitä liha- ja maitoteollisuus tekee maapallolle.

      Vähäpätöisemmäksi syyksi jää omalla kohdallani eläinten oikeudet.

      Olen itseasiassa saanut monen kanssavegaanin kahahtaman kauhusta tämän tunnustaessani. Mutta ei kaikki ajattele saman muotin mukaan, vegaaniuteen on älyttömästi hyviä syitä.

      Pelkkä "mä tykkään lihasta"-argumentti on täysin vajaamielinen tekosyy lihansyöntiin.

    • mmmm-tyts

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4266
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2199
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1704
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1497
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1458
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1390
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1268
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1184
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1116
    10. 22
      1076
    Aihe