Olemme ystäväni kanssa yrittäneet saada selville kreikkalaisen pitsan salaisuuden. Olemme laittaneet kyselyitä lähes kaikkiin mahdollisiin paikkoihin, mutta kukaan ei ole osannut vastausta antaa. Jos tiedät kuinka kreikkalaiset valmistavat pitsan (pohja ja päällinen) niin vastaisitko meille.
Kreikkalaisen pitsan?
11
1000
Vastaukset
- tietäjä
...italialainen ruoka. ehkä siinä selitys. kreikkalaista pizzaa ei ole, mutta on kreikkalainen moussaka, kreikkalainen giropita, kreikkalainen salaatti (horiatiki) ja kreikkalainen dolmades.
- Vauhtinanni
Joo, tiedämme kyllä, että pizza on italialainen ruoka mutta kreikassa se tehdään niin mahtavan hyvää, että sen tähden puhumme kreikkalaisesta pizzasta. Se on pohjastaan muhkea samoin kuin täytteistään. Maku on kaikenkaikkiaan aivan ihana. Sen tekemisessä on joku taika kun se ei ole sellainen lätty kuin täällä.
- joopa joo
Vauhtinanni kirjoitti:
Joo, tiedämme kyllä, että pizza on italialainen ruoka mutta kreikassa se tehdään niin mahtavan hyvää, että sen tähden puhumme kreikkalaisesta pizzasta. Se on pohjastaan muhkea samoin kuin täytteistään. Maku on kaikenkaikkiaan aivan ihana. Sen tekemisessä on joku taika kun se ei ole sellainen lätty kuin täällä.
"kreikassa se tehdään niin mahtavan hyvää, että sen tähden puhumme kreikkalaisesta pizzasta"
....siinä ainoassa tuntemassasi kreikkalaisessa pizzeriassa, jonka tunnet, se oli tuollaista.
Väitän, että moni on saanut Kreikassa huonoakin pizzaa ja useimmat keskinkertaista, joka ei poikkea missä tahansa muualla tarjotusta. - Vauhtinanni
joopa joo kirjoitti:
"kreikassa se tehdään niin mahtavan hyvää, että sen tähden puhumme kreikkalaisesta pizzasta"
....siinä ainoassa tuntemassasi kreikkalaisessa pizzeriassa, jonka tunnet, se oli tuollaista.
Väitän, että moni on saanut Kreikassa huonoakin pizzaa ja useimmat keskinkertaista, joka ei poikkea missä tahansa muualla tarjotusta.Hoh hoijaa! Ensinnäkin saimme molemmat maukkaat pizzat eikä kysymyksessä ollut aina sama paikka vaan useammassa eri paikassa ja pizza oli yhtä hyvää eri täytevaihtoehdoilla. Miksi näillä palstoilla aletaan aina marmattamaan asian vierestä. Kysyimme vain yksinkertaista asiaa eli tietääkö joku miten kreikkalaiset valmistavat pizzan? Huomatkaa nyt kaikki, että en puhu kreikkalaisten pizzasta kun se, kuten jo on tullut mainittua ei ole kreikkalaisten keksintöä vaan italialaisten. Eli jos et osaa tähän vastata niin älä vaivaudu ollenkaan.
- Kreikassakin käynyt
Vauhtinanni kirjoitti:
Hoh hoijaa! Ensinnäkin saimme molemmat maukkaat pizzat eikä kysymyksessä ollut aina sama paikka vaan useammassa eri paikassa ja pizza oli yhtä hyvää eri täytevaihtoehdoilla. Miksi näillä palstoilla aletaan aina marmattamaan asian vierestä. Kysyimme vain yksinkertaista asiaa eli tietääkö joku miten kreikkalaiset valmistavat pizzan? Huomatkaa nyt kaikki, että en puhu kreikkalaisten pizzasta kun se, kuten jo on tullut mainittua ei ole kreikkalaisten keksintöä vaan italialaisten. Eli jos et osaa tähän vastata niin älä vaivaudu ollenkaan.
Ei ole mitään erityistä kreikkalaista pizzaa. Jotkut sielläkin tekee parempia, jotkut huonompia. Heidän reseptinsä tuskin ovat suomalaisten kreikanmatkaajien tiedossa.
- googlaaja
Vauhtinanni kirjoitti:
Hoh hoijaa! Ensinnäkin saimme molemmat maukkaat pizzat eikä kysymyksessä ollut aina sama paikka vaan useammassa eri paikassa ja pizza oli yhtä hyvää eri täytevaihtoehdoilla. Miksi näillä palstoilla aletaan aina marmattamaan asian vierestä. Kysyimme vain yksinkertaista asiaa eli tietääkö joku miten kreikkalaiset valmistavat pizzan? Huomatkaa nyt kaikki, että en puhu kreikkalaisten pizzasta kun se, kuten jo on tullut mainittua ei ole kreikkalaisten keksintöä vaan italialaisten. Eli jos et osaa tähän vastata niin älä vaivaudu ollenkaan.
Sen sijaan, että kiukuttelet täällä, voisit kokeilla googlata sitä kreikkalaista pizzaa muutamalla eri kielellä. Todennäköisesti nopeampi tapa löytää etsimäsi - jos sellaista on olemassa.
- Vauhtinanni
googlaaja kirjoitti:
Sen sijaan, että kiukuttelet täällä, voisit kokeilla googlata sitä kreikkalaista pizzaa muutamalla eri kielellä. Todennäköisesti nopeampi tapa löytää etsimäsi - jos sellaista on olemassa.
Ei tässä ole kysymys mistään kiukuttelusta, esitin alunperin asiallisen kysymyksen ja sain siihen pöllöjä vastauksia. Jos meinaat, että se on kiukuttelua kun vastaan yhtä pöllöjä niin mieti mitä itse teet.
- syönyt
Vauhtinanni kirjoitti:
Ei tässä ole kysymys mistään kiukuttelusta, esitin alunperin asiallisen kysymyksen ja sain siihen pöllöjä vastauksia. Jos meinaat, että se on kiukuttelua kun vastaan yhtä pöllöjä niin mieti mitä itse teet.
pizzaa muuallakin kuin Kreikassa?
Oman kokemukseni mukaan pizza on lähes poikkeuksetta parempaa kuin suomessa, oli maa sitten mikä muu tahansa...
Itse luulisin eron johtuvan uunista. Parasta pitsaa olen syönyt sen synnynseuduilla Napolissa; Ohut pohja, tomaattia, mozzarellaa, pari basilikan lehteä, ripaus suolaa ja loraus oliiviöljyä ja puulämmitteiseen uuniin, kivipohjalle.... - lea
Vauhtinanni kirjoitti:
Ei tässä ole kysymys mistään kiukuttelusta, esitin alunperin asiallisen kysymyksen ja sain siihen pöllöjä vastauksia. Jos meinaat, että se on kiukuttelua kun vastaan yhtä pöllöjä niin mieti mitä itse teet.
välitä, Suomalainen ei tahdo tajuta vaikka sen rautalangasta vääntäisi, Itse kyllä ymmärsin heti kysymyksesi ja antaisin niin mielelläni vastauksenkin, kun vaan tietäisin.
toivottovasti joku osaa antaa oikean ohjeen.
- minä
oli asiallinen ja sait monta tyhmää vastausta kuten varmaan nytkin minulta saat.Pizza on alkunperin kreikkalainen jonka italialaiset ovat omineet.Minultakaan et saa ohjetta,mutta varmaan pizza on ollut hyvää ja jäädään odotteleen jos joku kertois ohjeen.
- tuota tuota
tiedä miten tekeevät kun en oo maistanut, mutta kokeileppa pizzataikinaan laittaa veden sijaan jukurttia, oliiviöljyä luonnollisesti rasvaksi. Antaa oman kreikkalaisen säväyksensä. Täytteeseen luulen että paikalliset tuoreet raaka-aineet voi olla se salaisuus (esim. juusto, tomaatti).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70605
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483