Olen 30-vuotias nainen ja mua kiinnostaisi tietää mitä muut varsinkin munikäiset naiset oikein syö päivän aikana. Itsellä ei ole oikein käsitystä tällä hetkellä että onko mun ruokavalio terveellinen ja jääkö jotain ravintoaineita puuttumaan, olen kyllä suunnitellut kattavan veriarvoanalyysin hankkimista, mutta saako sellaisen vaan yksityisellä? Hemoglobiini mulla ainakin on hyvä, melkeen 140. Syön aika kaikkiruokaisesti mutta välttelen valkoista sokeria, vehnää ja maitotuotteita (vatsaoireiden takia), prosessoituja ruokia ja lisäaineita.
Tässä mun melko tyypillinen päivän ruokavalio:
Aamupala: Kaurapuuro, päällä pähkinöitä ja marjoja
Kuppi teetä stevialla makeutettuna
Lounas: Paistettuja riisinuudeleita ja vihanneksia
Päivällinen: Esim. lohta ja vihanneksia
Iltapala: Protskupirtelö kauramaitoon sekoitettuna/ tai banaani/ tai soija/kaurajogurtti pellavansiemenrouhetta
Lisäksi päivän mittaan yleensä yksi tai kaksi välipalaa riippuen aikatauluista ja nälän määrästä. Välipalat yleensä joku hedelmä pähkinöitä tai protskupirtelö tai soija/kaurajogurtti. Vettä pyrin juomaan ainakin pari litraa päivässä, kahvia en käytä. Ravintolisänä vitamiineista b- ja d-valmisteet, sekä kalkkitabletit. Mitat 165/50.
Mitä syötte päivän aikana?
2
200
Vastaukset
Mulla nyt ei mitään varsinaista tutkintoa oo asiasta, mutta vaikuttaa ainakin, että syöt tosi terveellisesti. Ite en oo todellakaan noin kurinalanen, vaan tyypillinen päivän ruokavalio on tätä luokkaa:
- aamulla 3-4 kuppia kahvia täysmaidolla. Noin joka toinen aamu myös ohrapuuroa ja marjoja.
- lounaalla peruskotiruokaa. puolet lautasesta kasviksia ja salaattia, 1 leipäpala voilla, lasi piimää.
- iltapäivällä hedelmiä helppoussyistä.
- illalla tonnikalasalaattia/pitsaa/kanawokkia/jotain nopeaa.
...jos sattuu olemaan sellainen päivä, että oleskelen himassa, syön huomattavasti enemmän. Saatan laittaa parikin lämmintä ateriaa, tehdä voileipiä, jne :-) Olen siis 27-vuotias ja normaalipainoinen. Syön joka päivä jotain herkkua, esim. suklaamunan, keksin, jäätelön, tms. Vettä juon vähintään 2 L päivässä, alkoholia kerran-pari viikossa (esim. olut, viini). En syö mitään vitamiineja purkista. Kävin pari viikkoa sitten verikokeissa ja vain kolesteroli oli hieman koholla, mikä oli kyllä positiivinen yllätys näillä elintavoilla...- Tähän tyyliin
Syön melkein kaikkea mitä ruokavalioni sallii diabetes/keliakia/laktoosi-intoleranssi ja mistä tykkään.
Aamupala:leipää margariinin,leikkeleen/juuston ja kasvisten kera,hedelmän
tai tuoremehua,viiliä tai jogurttia ja joskus muroja tai puuroa ja mukin kahvia
maidon kera
Välipala: hedelmä ja muki kahvia maidon kera
Lounas:esim.lohta,muusia,salaattia,leipä margariinilla,lasi maitoa ja
jälkkäriksi pikku pala jäätelöä
Välipala: Marjakiisseliä tai hedelmäsalaattia tai marja/hedelmärahkaa tai
joskus jotain leivonnaista esim.piirakkaa tai pullaa ja muki kahvia maidon
kera
Päivällinen: esim.jauhelihakeittoa,leipä margariinilla ja lasi maitoa
Välipala:hedelmää
Iltapala: leipää margariinin,leikkeleen/juuston ja kasvisten kera,hedelmän tai
tuoremehua,viilin tai jogurtin ja lasi maitoa
Noita välipaloja en yleensä syö joka päivä,silloin useimmiten kun on heikko olo
ja nälkä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.4144798Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1221936- 1451632
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko751355Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass151236Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔791186Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise181149Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään671076- 661042
- 381020