Hullu äiti

Aurora4

Olen masentunut ja se johtuu äidistäni. Hän kiduttaa ja kiusaa minua jatkuvasti.
Koko ajan tulee epämiellyttäviä puhelinsoittoja. Hän vääntelee ja kääntelee sanomisiani ja puhuu minusta pahaa muille sukulaisille.
Äsken hän soitti ja ilmoitti että minä olen sekaisin päästäni kun en antanut periksi asiassa jossa olin oikeassa ja hän väärässä. Jos en vastaa puhelimeen, hän soittaa kymmeniä kertoja peräkkäin, jos suljen puhelimen ja avaan, on siellä puolenkymmentä ikävänsävyistä viestiä häneltä.
Hän on ollut mieleltään sairas koko elämänsä mutta ei ole koskaan hakenut apua ongelmiinsa, kiusannut vaan läheisiään.
Ensi sunnuntaina on pakko mennä tapaamaan häntä, kun on äitienpäivä.
Siskot eivät tietenkään tule, heillä on omat perheensä. Minä joudun menemään sinne haukuttavaksi ja kiusattavaksi.
Mitä voisin tehdä, että elämäni olisi helpompaa äidin kanssa?

9

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suosittelisin vaihtamaan puhelinnumeroa ja laittamaan välit poikki

• .............

Pane vastaan. Ole jämäkkä ja napakka. Sano, että tuollaista joutavaa paskaa en kuuntele. Piste. Tai voisit, jos pystyt, auttaa äitiäsi hoitoon, jos hän selvästi on sairas mieleltään eikä ole hoidossa. Ei sairas ilkeyttään tee, mitä tekee.

• laita selvät rajat

Ajattele omaa jaksamistasi. Annat vihjeen että toiset sisarukset eivät hänestä piittaa. Et sinäkään ole velvollinen menttämään mielentgerveyttäsi toisen sairauden vuoksi.
      Sano äidilles että nyt häirintä saa loppua ja elät omaa elämää. Salainen puhelinnumero ja et anna sitä äidille.

• a.................

Vaihda numero. Eihän sinun täydy aikuisena ihmisenä tehdä vasten tahtoasi, eli miksi ihmeessä menisit ensi sunnuntaina äidillesi? Miten niin pakko mennä? Ei tod. ole.

• mammonennn

Ota yhteyttä siskoihisi ja kerro heille suoraan,mistä on kyse.
      Voitte yhdessä sopia,kuka vuorollaan tapaa äitiä jottei yksi rasitu liikaa.

Ei ole oikein sinulle,että koitat huomioida ainoana äitiäsi.
      Se kun selvästi on herkistänyt sinua niin,että jo liiaksikin reagoit äitiisi.

Ota ihmeessä etäisyyttä.
      Et ole vastuussa äitisi mahdollisista mielen-tai muista terveysmurheista.

Sinun on oltava suorempi äitiäsi kohtaan ja kerrottava hänelle pelisäännöt.
      Asiallinen puhe yleensä tehoaa,ellei hänen mielenterveytensä ole jo pahasti huonontunut.

Minun neuvoni on siis: Aseta rajat äidillesi.
      Vaadi siskosi mukaan tilanteeseen ja jakamaan vastuu äidistään.

• minullakinonhulluäit

Samaa mieltä kuin edelliset. Sitten täytyy heti perään todeta miksei sisaret ole äitiin yhteydessä, pelkkä syy perheestä ei riitä. Olisiko niin että he ovat löytäneet kanssakulkijansa perustaneet perheet ja heihin äidilläsi ei ole enää otetta päinvastoin kuin sinuun joka olet tavallaan yksin. Olen käynyt ihan samanlaiset asiat lävitse minullakin on dorka äiti. Äitienpäivä tulossa, huomasin juuri netistä, voisiko vähempää kiinnostaa. Valmistaudu myös siihen miten jotkut sukulaiset saattavat alkaa painostaa miten onhan hän kuitenkin sinun äitisi ja miten sinun pitää olla häneen yhteyksissä koska hän on sinun äitisi. Nyt kuitenkin asia on niin että itseään on ajateltava varsinkin jos mieli masentuu. Hoidattakoon äitisi itseään ihan itse ja antakoon jälkikasvunsa elää omaa elämää. Tsemppiä!

• --------------

Vaihda numeroa ja lyhyellä aikavälillä varmaan paras tapa selvittää äidille mitä mieltä olet, on että unohdat äitienpäivän. Jos sillä on äidillesi iso merkitys, niin varmaan ymmärtää mitä on tehnyt tai on tekemässä. Vanhempia ei voi valita, niitä ei siis ole pakko rakastaa. Jos et tätä sanomalla tee äidillesi selväksi, tee se sitten selväksi teoilla. Kyllä viesti menee perille ennemmin tai myöhemmin.

Sulla ei ole velvollisuutta olla tekemisissä ihmisten kanssa, jotka sua ahdistavat. Töissä ehkä on, mutta se on kuitenkin ihan eri asia kuin henkilökohtaisessa elämässä.
      Työtoverit ei kuitenkaan merkitse mitään sellaista mitä läheiset.

• Keinoja

Äitisi on narsisti, joten hän kuuluu pakkohoitoon. Soita tarvittaessa virkavalta paikalle.

Kuten toiset ovat sanoneet, vaihda puhelinnumerosi kertomatta hänelle. Samoin kun saat tekstareita, älä avaa niitä, vaan poista ne avaamattomina.

Ota yhteys Narsistien uhrien tuki ry:n aluehenkilöön. Samoin Suku on pahin-keskustelupalstalta saat apua.

• 1+19

Hyviä vinkkejä tulikin tuossa ylempänä. Jos aloittaja kurkkaat narsistipalstan puolelle siellä on aloitus mitä on elämä narsistin tyttärenä. Lukemalla voit tsekata muistuttaako käytöskuvio sitä mitä teillä on. Ettei kävisi niin missä masentunut olo muuttuu masennukseksi ja sitten lääkärit kirjoittavat vaivaan pillerin ja toisen mistä huolimatta olosi vain huononee koska sen aiheuttaja ei poistu ja sitten kirjoitetaan lisää pillereitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      66
      4157
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      83
      3754
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      42
      3245
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2578
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      22
      2447
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      53
      2257
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      48
      2095
    8. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1798
    9. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      36