Tässä kun ollaan puhuttu urheilusta niin päätin antaa kysyvälle kullan arvoista tietoa ! tätä et muualta saa olen omassa Fitness lajissani ollut paras ! joten olen 20 vuoden kokemuksella opiskellut ja soveltanut tieto taitoa ja ne tiedot on minun päässäni, asialliset kysymykset !niin saat asialliset vastaukset. Kysy ravinnosta treeni määristä ihan mistä vaan hyvin mielin. Terveisin Fitness osaaja, mukavaa treeni syksyä ja voikaa hyvin, moikka
Annan neuvot / Kysy ? pystyt mihin vain !
12
1221
Vastaukset
- Kat
Haluaisin saada isomman ja kiinteämmän takapuolen.Käyn lenkillä kaksi kertaa viikossa,noin puoli tuntia kerrallaan.Nyrkkeilen joka päivä lähes tunnin ja teen vatsalihaksia 600 päivässä.Tuntuu,että noi 600 ei riitä tai sit vaan kroppa on tottunut liikkeisiin,siilä olen varma,että kuitenkin teen liikkeet oikein.Mutta suurimman muutoksen haluaisin takapuoleeni,eli isommaksi ja kiinteämmäksi.Olen 170/53 ja 23-vuotias
- Osaaja / Fitness huippu urh...
Hyvä, sinulla on arvot kohdallaan, jos haluat sellaisen jennifer lopez pepun tai ehkä kiinteämpi siitä tulee koska treenaat jo aika hyvin,nosta kaltevuutta vatsapenkissä niin että saat enempi paineita koska 600 kpl on paljon jos ei ole paineita tee se niin että viimiset vedot tuottaa kipua. ja peppu juttuun sinun on alettava ottamaan sarjoja jalkaprässissä se on sellainen jossa työnnät jaloilla painoja ylöspäin ja olet itse 20 asteen kulmassa vaakaasennossa,sitä vähän aikaa ja pitkiä sarjoja ja jalkaterät suorana ei ulospäin jalkateriä. tulee pystypeppu kun teet tätä ja sitten kun on voimaa niin aloitat jalkakyykyt levytangolla ja pitkiä sarjoja 6 x 20, muista mitä alemmaksi peppusi laskee sitä isompi siitä tulee, sopiva olisi tuollainen 50 cm ,aloita pelkällä tangolla 3 x 20 sarjoja 1 viikko jne...ala painamaan niitä treenejä hyvää syyskautta terveisin osaajasi moikka
- nusnus
Osaaja / Fitness huippu urh... kirjoitti:
Hyvä, sinulla on arvot kohdallaan, jos haluat sellaisen jennifer lopez pepun tai ehkä kiinteämpi siitä tulee koska treenaat jo aika hyvin,nosta kaltevuutta vatsapenkissä niin että saat enempi paineita koska 600 kpl on paljon jos ei ole paineita tee se niin että viimiset vedot tuottaa kipua. ja peppu juttuun sinun on alettava ottamaan sarjoja jalkaprässissä se on sellainen jossa työnnät jaloilla painoja ylöspäin ja olet itse 20 asteen kulmassa vaakaasennossa,sitä vähän aikaa ja pitkiä sarjoja ja jalkaterät suorana ei ulospäin jalkateriä. tulee pystypeppu kun teet tätä ja sitten kun on voimaa niin aloitat jalkakyykyt levytangolla ja pitkiä sarjoja 6 x 20, muista mitä alemmaksi peppusi laskee sitä isompi siitä tulee, sopiva olisi tuollainen 50 cm ,aloita pelkällä tangolla 3 x 20 sarjoja 1 viikko jne...ala painamaan niitä treenejä hyvää syyskautta terveisin osaajasi moikka
Eiköhän suurimmalle osalle selvinnyt tämän huippu-urheilijan tietotaito tästä vastauksesta. Enkä nyt tarkoita pelkästään oikeinkirjoituksen taitoa... :D
- Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen
nusnus kirjoitti:
Eiköhän suurimmalle osalle selvinnyt tämän huippu-urheilijan tietotaito tästä vastauksesta. Enkä nyt tarkoita pelkästään oikeinkirjoituksen taitoa... :D
joo tietotaito tosiaan paljastu ja kysymyksen kysyjä älä ota tosissasi saamiasi ohjeita. jos olet epävarma treenaamisestasi ota ihmeessä yhteys kunnon ammattilaisiin. kuntosaleilla on yleensä personal trainereita joilta voi kysellä ohjeita. hyvän ohjelmankin saa teetettyä pientä korvausta vastaan. turvallinen treenaus on tärkeintä. silloin myös varmasti pääset niihin tuloksiin mihin haluat. treenaa kovaa, mutta muista pitää huumori mukana.
- NIITTAAJA
nusnus kirjoitti:
Opettele poika treenaamaan äläkä tartu asioihin jotka ei treeniin kuulu !!! tuollaisen luuserin ilme keroo paljon jos salilla kyttäät muita ,tuollaiset purnaajat pannaan pussiin ja ravistellaan ja puristellaan kiveksistä onko niitä mies hormooneja ? taidat olla aika ämmä ja miesten mies sanan varsinaisessa tarkoituksessa !! Heh heh
- emma
hei! mukavaa kuulla että asiantuntijatkin auttavat hyvää hyvyyttään;) tässä olisikin nyt kymysys..olen käynyt salilla n.2 vuotta. käyn 4 kertaa viikossa salilla ja 2-3 krt teen aerobisen. tavoitteena olisi saada lisää lihasta ja laardia pois. tässä olisikin nyt sit norm ruokapäivyrini:
aamulla 7:00
puuroo 50g maitoon
vehnälese 2tl
pellavarouhe
mehukeitto 2dl
1 tumma leipä
1 kanamuna valk.
30g keittokinkku
välipala 10:00
protsku patukka tai 100g rahkaa 2dl jugurtti
ruoka 12:00
koulun safka (yleensä syön kunnon lautasellisen)
välipala 15:00
mysli 70g
jugurtti 2dl
hedelmä
tai vaihtoehtona:
2 tumm leipää
50g keittokinkku
hedelmä
ennen salia vielä joku hedelmä tai leipä jos olo tuntuu nälkäiseltä.
sali 18:00
palautumisjuoma
21:00
150g vähärasvaista lihaa (kana,nauta,tonnikala)
70g pastaa
vihanneksia
100g raejuustoo.
välillä tulee syötyä sit enemmänki esim hedelmiä tai karkki maistuis vaik koko ajan..;)
niin mitat 164/51 (paino noussu kesällä 5kg)suurin osa rasvaa kertyny situkasta sun muusta)
viikonloppusin syön vapaammin..
syönkö liikaa? tai kenties liian vähän.. kiitos jo etukäteen vastauksista ja neuvoista ja hyvää syksyn alkua!- Vastaus
kun kerran minulta kysyt niin annan vastauksen,minun mielestä syöt oikein treeneihin verrattuna uskon että treenaat myös kovia treenejä ja siihen menee aikaa ja ravinnetta.kerroit että painosi on noussut 5 kg kesällä ja se on rasvaa, mutta se ei ole rasvaa, se on nestettä joka on jäänyt lihaksiin ja kehoon, sitä vaan ajattelee niin kuin sanoit mutta sinun kohdalla ei ole mahdollista että painonnousu on rasvaa ! kaikki on kohdalla treenaa aktiivisesti nyt kesän jälkeen niin nesteet ja suolat poistuu ja huomaat että muutaman kuukauden jälkeen olet siinä kunnossa että alkaa erottuvuus näkyä,katsele peiliin tai ota valokuva heti itsestäsi ja ota uusi kuva 2-3 kuukauden päästä. Emma tee niin valokuva kertoo itsellesi kaiken,tsemppiä treeniin kaikki on kunnossa hyvää syyskautta terveisin minä
- flowride
kysyisin tässä vain että mikäs se koulutus tietäjällämme on kun neuvojaan niin asiantuntevasti jakaa? ootko itseoppinut/pt/fyssari vai mitä?
1) mikäli haluaa jennizer-perän: treenaa jalkaprässillä, jalat mahd.korkealla ja toistoja alle 10 (joku8)...ei siis mitään ylipitkiä sarjoja koska sillon ei lihas kasva. kehität lihaskestävyyttä. sen lisäksi esim.aasipotkukoneella. jalkakyykky kyllä hyvä liike reisille, mutta ainoastaan kun tekniikka kunnossa (muuten rikot selän polvet). syväkyykkyä en suosittele kuin ammattilaisille koska rikkoo polvet..älä ota riskiä kun muitakin tehokkaita liikkeitä on.
2)vatsalihaksien treenaamista en ala kommentoimaan, kun en asiasta ole varma (huom!) MIELESTÄNI kipua ei saisi vikoilla olla, ei vedettäisi ihan voimia loppuun niinkuin muissa liikkeissä. kertokaa joku jolla TIETOA asiasta
pointti keskustelun aloittamisessa ei tainnutkaan olla muiden auttaminen vaan oman itsensä esiintuominen ja pätemisen tarve.
mietippä vähän omia taitojasi...oletko tajunnut minkälaisen VASTUUN otat? paljon voit saada pahaa aikaan kun en oikeasti asioista perillä ole. eiköhän nämä asiat jätetä ihan oikeille ammattilaisille...ihan oikeasti.- Osaaja / Fitness huippu urh...
Sinä pidä turpasi kiini kun mitään et tiedä etkä osaa,minä tiedän ,helvetin nuija,mene ja treenaa 15 vuotta niin saat vähän ymmärrystä,ei näitä missään kouluissa opi vai onko ne opettajat vetäny itsensä huipulle ja opettanut sinua,hölmö
- flowride
Osaaja / Fitness huippu urh... kirjoitti:
Sinä pidä turpasi kiini kun mitään et tiedä etkä osaa,minä tiedän ,helvetin nuija,mene ja treenaa 15 vuotta niin saat vähän ymmärrystä,ei näitä missään kouluissa opi vai onko ne opettajat vetäny itsensä huipulle ja opettanut sinua,hölmö
kyllä sitä treenaamalla oman kroppansa tuntee ja tietää mitä pystyy tekemään ja mitä ei. toisten neuvominen onkin sitten ihan eri juttu.
ja jos asioista tiedät, miksi väärin neuvot?! itse olen 10v.pt ja enkä ymmärrä kuinka esim.lihasten kasvu on mahdollista pitkillä toistoilla. totta on, ettei pelkistä kirjoista oppia saada...kokemus ja käytäntö opettaa paljon. - noh noh, kuullostaa paremmalta
flowride kirjoitti:
kyllä sitä treenaamalla oman kroppansa tuntee ja tietää mitä pystyy tekemään ja mitä ei. toisten neuvominen onkin sitten ihan eri juttu.
ja jos asioista tiedät, miksi väärin neuvot?! itse olen 10v.pt ja enkä ymmärrä kuinka esim.lihasten kasvu on mahdollista pitkillä toistoilla. totta on, ettei pelkistä kirjoista oppia saada...kokemus ja käytäntö opettaa paljon.Moikka ja huomenta ! Jokainen ihminen on oma yksilö niin nainen kuin mies, on todella oltava pätevä neuvoja joka hallitsee jokaisen yksilön tarpeet ja tavoitteet,on siis tärkeätä vaikka on treenannut 10 vuotta se ei ole osannut tehdä liikkeitä oikein tai itseluottamus on huono ja treenit on jäänyt jauhamaan samaa rataa eikä siitä saa tarpeeksi dopaa ja mielenkiinto treenin jälkeen on "no tulihan vedettyä tämäkin treeni" .Opetin samalla kun harjoittelin salilla yhtä 38 vuotiasta kaveria miestä,tein hänen kanssaan kaiken ja treenasimme 2 vuotta joka päivä 7 päivää viikossa,muutaman sentin kun on väärä ote tangosta tai jokin asento on väärä tai juuri kyykky on liian syvä tai prässissä jalat on väärin joka suuntaan ei tule kuin huono mieli siis minulle mutta ei treenattava sitä tiedä,ja näin ohjasin kaverini ylittämään itsensä ja hän oli kuin hurmostilassa aina kun tuli ennätyksiä ja 5 päivänä treenattiin viikosta tehtiin lenkkejä joka päivä vatsoja joka päivä kävelyä joka päivä 30 kilometriä,venyttelyä.ravinto oppia,sekä rasvaprosentin tarkkailu,ei rasvaa koskaan ,sitä on kaurapuurossa oljyn muodossa sen maistaa kun ei syö yhtään suolaa kokeile,no mitäs mieltä olet nyt sano vain on hyvä vaihtaa ajatuksia ja anteeksi ne tyhmät sanani ? Hyvää ja loistokasta maanantaipäivää sinulle terveisin minä
- flo
noh noh, kuullostaa paremmalta kirjoitti:
Moikka ja huomenta ! Jokainen ihminen on oma yksilö niin nainen kuin mies, on todella oltava pätevä neuvoja joka hallitsee jokaisen yksilön tarpeet ja tavoitteet,on siis tärkeätä vaikka on treenannut 10 vuotta se ei ole osannut tehdä liikkeitä oikein tai itseluottamus on huono ja treenit on jäänyt jauhamaan samaa rataa eikä siitä saa tarpeeksi dopaa ja mielenkiinto treenin jälkeen on "no tulihan vedettyä tämäkin treeni" .Opetin samalla kun harjoittelin salilla yhtä 38 vuotiasta kaveria miestä,tein hänen kanssaan kaiken ja treenasimme 2 vuotta joka päivä 7 päivää viikossa,muutaman sentin kun on väärä ote tangosta tai jokin asento on väärä tai juuri kyykky on liian syvä tai prässissä jalat on väärin joka suuntaan ei tule kuin huono mieli siis minulle mutta ei treenattava sitä tiedä,ja näin ohjasin kaverini ylittämään itsensä ja hän oli kuin hurmostilassa aina kun tuli ennätyksiä ja 5 päivänä treenattiin viikosta tehtiin lenkkejä joka päivä vatsoja joka päivä kävelyä joka päivä 30 kilometriä,venyttelyä.ravinto oppia,sekä rasvaprosentin tarkkailu,ei rasvaa koskaan ,sitä on kaurapuurossa oljyn muodossa sen maistaa kun ei syö yhtään suolaa kokeile,no mitäs mieltä olet nyt sano vain on hyvä vaihtaa ajatuksia ja anteeksi ne tyhmät sanani ? Hyvää ja loistokasta maanantaipäivää sinulle terveisin minä
siis mitä mieltä olen mistä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1433958Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3593064Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142008Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa101705Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41139Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar69975- 71974
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23851- 71839
- 44794