pitäisi laittaa täimmöistä tökköttiä ruokaan reseptin mukaan, mutta mitä tämmönen on ja mistä sitä saa?
worchestire sauce?
11
3152
Vastaukset
- knkvfgxhfs
Varmaankin worcestershire-kastike. Saa useimmista tai ainakin isommista ruokakaupoista. Lidlistä ehkä ei, en muista nähneeni.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Worcesterkastike- kokki_piedro
kiitokset!
- go ogle
Ei tullut mieleen googlata?
http://lmgtfy.com/?q=worchestire sauce- mulqvist
Googlesta ei saa henkilökohtaista palvelua.
- kokki_piedro
sieltä ei löytynyt tietoa että mistä sitä saa.. ja sillä kun kysyin että mitä se on tarkoitin enimmäkseen minkä laista tämä worcestershire-kastike on...
- poppamies naga
Kävin parissa K- ja yhdessä S-kaupassa (supermarket/market). S-marketista en bongannut minkäänlaista worcestersoosia, K-(super)marketista löysin Heinz-merkkistä, mutta en sitä Lea & Perrinsiä, jota yleensä pidetään THE worcesterkastikkeena. Heinz omistaa Lea & Perrinsin, mutta lieneekö kyseessä kuitenkaan täsmälleen sama tuote?
- poppamies naga
Heinz Worcesterkastiketta on myynnissä 150 ja 200 ml:n pulloissa. Pikaisen tuoteselostevilkaisun perusteella kyseessä ovat eri reseptit. Veikkaan, että tuo pienempi pullo sisältää aiemmin Lea & Perrins -merkillä myytyä ainetta, etiketissä on vieläpä englantilainen osoite. Stockmannillakaan en nähnyt L&P-versiota vaan tuon 150 ml Heinzin.
- hohhoohhoijjaaaaaaaa
En ole vielä nähnyt kauppaa, josta tuota ei saisi. Ollut myynnissä jo vuosikymmeniä, mutta nähtävästi jotkut liikkuvat kaupoissa laput silmillään.
- poppamies naga
Sitten sun kannattaa mennä toteamaan Tampereelle kauppa, josta ei saisi. Ainakaan, jos oletetaan tuotteiden hyllysijoittelun noudattavan edes jotain logiikkaa. Myymälä on S-Market Pendoliino, rautatieaseman takana keskustasta katsoen.
Olisi myymälällekin eduksi sijottaa kaikki mausteet ja kastikkeet samaan hyllystöön tai muutoin järkevästi. Mutta en tosiaan löytänyt tuosta myymälästä worcesterkastiketta. Tuoteselosteesta:
150 ml, ainesosat:
Väkiviinaetikka, melassi, mallasviinietikka (ohrasta), vesi, sokeri, tamarindi, suola, sardelli (kala), sipuli, valkosipuli, mausteet, aromit. Suolapitoisuus 2.3 %.
http://vds-food.com/files/pictures/product/16255/16255-fancy.1d499f615705b75f3ae48112114f1183.jpg
200 ml, ainesosat:
Mallasetikka (ohra), melassi, soijakastike, fariinisokeri, sitruunamehu, suola (5%), väri, glukoosifruktoosisiirappi, anjovis, mausteuutteet, tamarindi, yrttiuutteet, mausteet.
http://monfavori.com/upload/images/produit_4972.jpg
150 ml pullossa kerrotaan myös ravintosisältö/100 ml:
energiaa 359 kJ / 84 kcal
proteiinia 0.9 g
hiilihydraatteja 18.1 g
rasvaa 0.3 g
ravintokuitua 0.1 g
natriumia 0.9 g
200 ml pullossa ei kerrota. Jollei sitten piilossa.
Amerikan ja Euroopan markkinoille Heinz käyttää eri reseptejä, olen käsittänyt. Mallas(viini)etikka on joidenkin lähteiden mukaan erottava tekijä reseptejä tulkittaessa. Euroopan markkinoille tarkoitettu tuote sisältää ainetta "malt vinegar", Amerikan ei.
Kuitenkin, molemmissa ylläolevissa versioissa on mallas(viini)etikkaa. Tästä päätellen Heinzilla on Euroopan markkinoille kaksi eri worcesterkastiketta. Ja lisäksi ehkä vielä Lea & Perrins -worcesterkastike, jota en löytänyt Stockmannista enkä Sokoksesta. - poppamies naga
poppamies naga kirjoitti:
Sitten sun kannattaa mennä toteamaan Tampereelle kauppa, josta ei saisi. Ainakaan, jos oletetaan tuotteiden hyllysijoittelun noudattavan edes jotain logiikkaa. Myymälä on S-Market Pendoliino, rautatieaseman takana keskustasta katsoen.
Olisi myymälällekin eduksi sijottaa kaikki mausteet ja kastikkeet samaan hyllystöön tai muutoin järkevästi. Mutta en tosiaan löytänyt tuosta myymälästä worcesterkastiketta. Tuoteselosteesta:
150 ml, ainesosat:
Väkiviinaetikka, melassi, mallasviinietikka (ohrasta), vesi, sokeri, tamarindi, suola, sardelli (kala), sipuli, valkosipuli, mausteet, aromit. Suolapitoisuus 2.3 %.
http://vds-food.com/files/pictures/product/16255/16255-fancy.1d499f615705b75f3ae48112114f1183.jpg
200 ml, ainesosat:
Mallasetikka (ohra), melassi, soijakastike, fariinisokeri, sitruunamehu, suola (5%), väri, glukoosifruktoosisiirappi, anjovis, mausteuutteet, tamarindi, yrttiuutteet, mausteet.
http://monfavori.com/upload/images/produit_4972.jpg
150 ml pullossa kerrotaan myös ravintosisältö/100 ml:
energiaa 359 kJ / 84 kcal
proteiinia 0.9 g
hiilihydraatteja 18.1 g
rasvaa 0.3 g
ravintokuitua 0.1 g
natriumia 0.9 g
200 ml pullossa ei kerrota. Jollei sitten piilossa.
Amerikan ja Euroopan markkinoille Heinz käyttää eri reseptejä, olen käsittänyt. Mallas(viini)etikka on joidenkin lähteiden mukaan erottava tekijä reseptejä tulkittaessa. Euroopan markkinoille tarkoitettu tuote sisältää ainetta "malt vinegar", Amerikan ei.
Kuitenkin, molemmissa ylläolevissa versioissa on mallas(viini)etikkaa. Tästä päätellen Heinzilla on Euroopan markkinoille kaksi eri worcesterkastiketta. Ja lisäksi ehkä vielä Lea & Perrins -worcesterkastike, jota en löytänyt Stockmannista enkä Sokoksesta."Stockmannista enkä Sokoksesta"
Jotka yleensä lienevät valikoimiltaan laajempia.
Jotkut saattavat sanoa "Stockmannilta", mutta noudatan samaa käytäntöä kuin muidenkin vastaavien kauppojen kanssa. (Prismasta, Citymarketista jne.)
Nesteeltä, no joo. Mutta siellä tuotetta ei haeta myymälästä sisältä, ainakaan polttoainetta. Sikäli siis loogista. - poppamies naga
poppamies naga kirjoitti:
Sitten sun kannattaa mennä toteamaan Tampereelle kauppa, josta ei saisi. Ainakaan, jos oletetaan tuotteiden hyllysijoittelun noudattavan edes jotain logiikkaa. Myymälä on S-Market Pendoliino, rautatieaseman takana keskustasta katsoen.
Olisi myymälällekin eduksi sijottaa kaikki mausteet ja kastikkeet samaan hyllystöön tai muutoin järkevästi. Mutta en tosiaan löytänyt tuosta myymälästä worcesterkastiketta. Tuoteselosteesta:
150 ml, ainesosat:
Väkiviinaetikka, melassi, mallasviinietikka (ohrasta), vesi, sokeri, tamarindi, suola, sardelli (kala), sipuli, valkosipuli, mausteet, aromit. Suolapitoisuus 2.3 %.
http://vds-food.com/files/pictures/product/16255/16255-fancy.1d499f615705b75f3ae48112114f1183.jpg
200 ml, ainesosat:
Mallasetikka (ohra), melassi, soijakastike, fariinisokeri, sitruunamehu, suola (5%), väri, glukoosifruktoosisiirappi, anjovis, mausteuutteet, tamarindi, yrttiuutteet, mausteet.
http://monfavori.com/upload/images/produit_4972.jpg
150 ml pullossa kerrotaan myös ravintosisältö/100 ml:
energiaa 359 kJ / 84 kcal
proteiinia 0.9 g
hiilihydraatteja 18.1 g
rasvaa 0.3 g
ravintokuitua 0.1 g
natriumia 0.9 g
200 ml pullossa ei kerrota. Jollei sitten piilossa.
Amerikan ja Euroopan markkinoille Heinz käyttää eri reseptejä, olen käsittänyt. Mallas(viini)etikka on joidenkin lähteiden mukaan erottava tekijä reseptejä tulkittaessa. Euroopan markkinoille tarkoitettu tuote sisältää ainetta "malt vinegar", Amerikan ei.
Kuitenkin, molemmissa ylläolevissa versioissa on mallas(viini)etikkaa. Tästä päätellen Heinzilla on Euroopan markkinoille kaksi eri worcesterkastiketta. Ja lisäksi ehkä vielä Lea & Perrins -worcesterkastike, jota en löytänyt Stockmannista enkä Sokoksesta."Olisi myymälällekin eduksi sijottaa kaikki mausteet ja kastikkeet samaan hyllystöön tai muutoin järkevästi. Mutta en tosiaan löytänyt tuosta myymälästä worcesterkastiketta. Tuoteselosteesta:
150 ml, ainesosat:"
Huolimattomasti muotoiltu. Tiiviyttä tavoitellen.
Siis, minulla on molemmat pullot tässä, joten tiedot on etiketeistä tiivistetty. Jotkin ainesosat oli purettu osiinsa, joita en ruvennut kopioimaan (manuaalisesti, you know).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792372Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1411526- 1331462
- 1581234
- 1091023
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten377950Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683