Aamupalaksi pullaa ja kahvia

Entisajan

Maalla 60-luvulla aamupala oli arkisin pullapitkoa ja maitokahvia. Sunnuntaisin kahvipöydässä oli rahkapiirakkaa kahvin kanssa. Nam!

7

752

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heinäpelto.

Kyllä se meillä oli itse tehtyä ruisleipää, huttua ja meijerin voita. Pullaa vasta päivä- tai iltakahvilla.

• pullapirkko vm55

Meillä oli aina tuo pulla ja kahvi aamulla. Muistan ekaluokasta asti lähteneeni kouluun kahvin ja pitkopullan voimalla joka aamu. Se vähän nolottikin kun "hienommissa" perheissä kotiäidit laittoivat voileipiä ja puuroa aamupalaksi. Meillä äidillä oli aina kiire eikä aikaa paapoa.
      Kahvia saatiin vauvasta asti pullamössönä. Nykykakarat haukkuvat toisiaan pullamössösukupolveksi. Eivät edes tiedä mitä pullamössö on :)

• titityyyt

samat muistot on minulla. mistä lie johtuneen ? eikö ymmäretty aamiaisen tärkeyttä vai oliko rahasta kiinni ? en syö aamiaista tänä päivänäkään kun en ole tottunut siihen. köyhistä oloista kun on tultu niin itsekkin muistan kun toisilla lapsilla oli kaikkea enemmän.
        pullamössö oli hyvää:)

• pullapirkko vm55

Minä opettelin vasta lähes viisikymppisenä väkisi aamupalan syönnin. Nyt menee se viilipurkki joka aamu jo rutiinilla. Ei minulla silti koskaan nälkä ole aamulla vieläkään. Kai ne on nuo lapsuuden opit niin syvällä.

• Panhandle

Pullaa ja kahvia meilläkin syötiin, mutta minut on kyllä kaurapuurolla kasvatettu. Varmaan koko sen 20 vuotta, minkä kotona asuin, söin puuroa joka aamu (siis vauvavaiheen ohitettuani). Kotoa muutettuani ei puuro sitten muutamaan vuoteen maistunutkaan, mutta nykyisin hauduttelen silloin tällöin uuniohrapuuroa tai ruispuolukkapuuroa.

Niin kauan kuin muistan, olen halunnut aamupalaa heti herättyäni. Tyhjällä vatsalla on ankeaa lähteä liikkeelle, aamiainen on maistunut aina. Nykyisin siihen kuuluu marjoja, jugurttia ja mysliä arkisin, marjoja, leipää, leikkeleitä ja ehkä kananmunaa viikonloppuisin. Joka päivä lisäksi mukillinen tai kaksi maitokahvia.

• jopas on outoa

Meillä syödään joka aamu kahvia ja pullaa aamupalaksi, sitä ilman ei aamu lähde käyntiin.

Ranskalaisilla on pullan tilalla croisant, ja muuallakin päin maailmaa syödään samallatavoin makeahkoja pullia, ei ole mitenkään tavatonta, köyhemmässä versiossa pulla vaihtuu marmeladiin vaalean leivän päällä.

• Ukko.

Mulle taas akka antaa aamulla aina nahkapiirakkaa......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe