Millä muuttujan x arvolla suorakulmion piiri on pisin mahdollinen? Yhtälö on y = 3sin x
Tässä on kuva missä sinikäyrän sisällä on suorakulmio. Suorakulmion alasivu on positiivisella x-akselilla. Kuvassa näkyy myös, että origon ja suorakulmion välinen etäisyys on x. Sinikäyrän pätkä on siis positiivisella koordinaattiakselilla ja sen toinen pää on origossa. Tehtävä on calculus 5 kirjasta
Tätä tehtävää olen yrittänyt tunnin tuloksetta ratkaista. Osaisiko joku älykkäämpi selittää mitä tehtävässä pitää tehdä? Vastauksen tiedän ja se on x=0,841
Kiitos!
Trigonometrinen ongelma
Apua tarvitseva
3
54
Vastaukset
- 3+6
se käyrä on symmetrinen ja leikkaa y-akselin kohdassa x= pii.
Suorakulmion kannaksi tulee silloin (pii-2x)
Korkeus kun on 3sin(x), niin noista lasket piirin, derivoit x:n suhteen ja merkkaat derivaatan nollaksi- 3+6
leikkaa tietysti x-akselin
- BananaBoy.
Edellä mainitun lisäksi kannattaa myös pohtia, missä rajoissa x voi liikkua.
Vaikuttaa muuten hyvältä kirjasarjalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901935
- 1131043
- 102965
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20737- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28574Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481