Lidl supistaa valikoimaa

iujswnbediuglu

Aikoja sitten katosi Gyros-liha.

Nyttemmin on poistuneet esimerkkeinä perunakroketit ja jonkinlaiset röstiperunat. Mainiot pakastevihanneket on korvattu suurelta osin turhilla apinantisseillä (Apetit) ja vastaavilla.

Valitettavasti.

20

1918

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinhän se

      Monta muutakin tuotetta on poistunut ja sitä kautta meidän ostosreissut vähentyneet tähän kauppaan.
      Eihän tuo valikoima kovin kummoinen ole kun liikkeet ovat noin pieniä, koska tulee Kauflandit tilalle? Tai kilpailun vuoksi Aldi?

      • jepjepjep100

        Minuakaan ei Lidl:in nykykehitys ilahduta koska HK; Atria, Jalostaja (Lunden) Snellman, Saarioinen, Fazer ovat saaneet jalansijaa liikaa ja huomattavasti ko. liikkeissä.
        Lidl tuli suomeen yli 10 vuotta sitten tuoden eksotiikkaa keskieurooppalaisesta ruokakulttuurista.
        Super sata juttuna on nykyään Lidl:in mahtava leipävalikoima.


    • clipster

      Lidlin suomalaistuminen on täysin järjenvastaista senkin vuoksi, että saksalaisen tuotteen tilalle tullut suomalaistuote on aina kallimpi ja varsinkin laadultaan huonompi. Esimerkkejä on monia.

      - lihapitoinen saksalainen lenkkimakkara (oikeaa lihaa 80%) korvautui HK:n sinisellä (lihaa 43% ja mukana tutut perunajauhot ja "koneellisesti irrotetut" teurasjätteet) ja hintakin samalla nousi.

      - lauantaimakkara Gebirgsjäger (lihaa 79%), tilalle tuli Atrian herkkua: lihapitoisuus 42%, mukana tietysti perunajauhoa, soijaproteiinia, lukuisia E-koodeja. Hinta sama kummallakin.

      - italialaiset luonnonaineista tehdyt salaatinkastikkeet korvattiin Suomessa tuotetuilla sokeri-E-koodi-sotkuilla

      - edullisten ja hyvien hollantilaisten juustojen tilalle on tullut Valio:n ym. kalliita ja mauttomia muovinpaloja.

      Jos tämä menee suomalaiseen kuluttajaan täydestä, ei oikein tiedä itkeäkö vaiko nauraa. Ovatkohan suomalaiset oikeasti näin tyhmää väkeä?

      • Valitettavasti..

        Liiankin totta.... :-/


    • maksava asiakas

      Lidlin krokettiperunat olivat hinta/laatusuhteeltaan erinomaisia. Harmi että niitä ei enää saa Lidlistä.
      Missään muissa kaupoissa suomessa ei ole lähellekkään samantasoisia, ainoastaan kalliimpia ja huonompitasoisia pariisinperunoita löytyy muualta.

      Haluaisin että Lidlissä olisi enemmän saksalaisia herkkuja, eikä mitään mauttomia kotimaisia jauhomakkaroita ja samoja mauttomia juustoja kuin muuallakin.

    • pilalle menee

      Makkaran ostaminen - ja monien muidenkin tuotteiden - Lidlistä on minulla vähentynyt, kun ovat vaihtaneet saksalaisia tuotteita suomalaisiin. Minkään HK:n blöön vuoksi en Lidliin vaivaudu!

    • hookoonblöö

      Minun suuhuni eivät saksalaiset makkarat sovellu suolaisuuden takia, sain jumalattoman kammon kun vuosi pari sitten ostin ison paketin jotain grillimakkaroita, yhtä hiukan maistoin ja loput heitin ketuille. En tiedä kelpasiko niillekään.

      • Curryä...

        Saattaa ne mausteet muutenkin tökkiä, currywurst on saksan suosituin makkara ja itse en sitä voi sietää.
        Bratwursti kerta kesään kelpaa, sekin rasvapommi.


    • maksava asiakas

      Kävin tänää taas lidlissä ja ajattelin leivän päällistä ottaa, otin sit Dulanon Meetwurstipaketin kun, Oliskos ollu 250grammaa ja makso alle 3 eur. En suomalaista paskaa halunnutr ostaa, luotin että kun valmistusmaa oli Saksa, niin ei voi olla huonoa.

      Ja voin sanoa että ei todellakaan ollut huonoa!! Oli muuten yksi parhaimman makuisista meetwursteista jota olen syönyt, vaikka mukana ei ole perinteisen meetwurstin tyyliin hevosenlihaa, eli tää oon vain sikaa, mutta nam nam, olipa hinta/laatu taas ihan täys 10 pistettä!

      Ei ollut muuten liian suolaista, munkana makuun, eli ei ollut saksalaisen voimakassuolaista. Suomessahan suolapitposuus tuotteissa on noin 2% , kun saksalaisissa tuotteissa monesti se 2,5%, joka on vieras suomalaisille. Tää oli hyvä myös suomalaiseen makuun.

      • maksava asiakas

        Lisään tarkennusta että sen meetwursitipaketin kyljessä suolapitoisuudeksi mainittu 3.8%, mutta siis jos on tottunut suomalaiseen 2% suolasuuteen, nii tää on just semmosta. Ei maistu liian suolaselle ja on eriittäin hienoa perinteistä meetwurstia, tällästä ei saa muualta.

        Ostakaa, sitä Dulanoan Meetwurstia, se on iso litteä paketti, maistakaa ja todetkaa itse!


      • Oliko se

        Tarkastitko oliko saksalaista vai made in EU?


    • meistä kiinni

      Kyllä se on Lidlinkin valikoimissa kyse menekistä, eli asiakkaiden kulutustottumuksista. Kun tuotteella ei ole tarpeeksi kysyntää, niin kauppa pudottaa sen tietysti valikomista. Jos tuote myy hyvin, niin taatusti pysyy kaupan tiskillä.
      Eli meikäläisiä kulutustottumuksia voidaan syyttää, jos tuotevalikoima köyhtyy.

      • alasmenoa

        Niinpä - siinä vaiheessa, kun eläkeläiset alkoivat käymään Lidlissä, alkoi hyvät tuotteet vaihtua HK:hon, Saarioisiin tai Lidlin omalla merkillä Suomessa tehtyihin korvikkeisiin. He kun eivät uskalla ostaa muuta kuin kotimaista!


    • Lidlisti

      Saman olen huomannut... Moni laadukas saksalainen tuote on vaihdettu kalliimpaan suomi-ripuliin. Tätä menoa lidl pilataan kotimaisten ketjujen tasolle, eli ala-arvoisia tuotteita ylihintaan.

      • valikoima pilalla

        Suomijuntit ovat ihan itse pilanneet lidlin valikoiman kulutustottumuksillaan. Minun puolestani nämä suomalaisella paskaruoalla makuhermosta pilanneet juntit voisi pysyä helvetin kaukana lidlistä, ja ostaaa jauhomakkaransa muista kaupoista!


    • Juha A.

      Onneksi on vielä nettikaupat.
      Toki mitään helposti pilaantuvaa ei suoraan Saksasta tai Englannista kannata postitse tilata, mutta kaikenlainen purkki- ja kuivamuona on ulkomailta kotiovelle tilattuna halvempaa ja parempilaatuista kuin mitä saa lähikaupoista. Sitä makkaraakin saa purkeissa.

      Suosittelen esimerkiksi tätä: http://britishcornershop.co.uk/

      UPS on pari kertaa kolhinut paketteja pahoin, mutta toistaiseksi ei ole mitään matkalla särkynyt.

    • Suomalaiset on tyhmiä, Lidl tuli keskieurooppalaisilla tuotteilla ja maltillisilla hinnoilla.
      Eikö nää pässinpäät halunneet suomalaisia tuotteita suomalaisilla hinnoilla.
      Ihan älytöntä, mikseivät menneet k ja s kauppoihin, siellähän noi tavarat oli ja "oikeilla" hinnoilla.
      Haluan, että Lidl palauttaa keskieurooppalaiset tuotteet ja niiden hinnoilla. S ja K väki painukoon omiin kauppoihinsa

      • Junamänjo

        No kävimme aikoinaan nimen omaan hakemassa vain niitä tiettyjä keskieuroopan tuotteita, mutta enää ei tarvitse käydä koko kaupassa. Miksi ostaa samaa sieltä kalliimmalla, kuin mitä saan naapurista.


    • hippokratees

      Lidel on parasta, kohta 5 vuotta käynyt pelkästään siellä.

      Aikoinaan kävin Lidelissä ja päälle prismassa, mutta sitten päätin että yksi kauppa saa riittää. Päätin kokeilla ensin Lideliä, ja jos homma ei toimi, niin vaihdan kokonaan prismaan.

      Alku olikin hankalaa ja tuntui että onkohan tässä mitään järkeä. Pian kuitenkin huomasin, että valikoiman suppeus on minun etuni, ei tulekaan enää ladattua 150 euron edestä paskan rakennusainetta kärryihin vaan pääsen puoleen tuosta ja syön silti ihan yhtä hyvin.

      Syön nykyisin puolta halvemmalla kuin ennen, ja silti laatu on samaa. Teen itse omat ruokani alusta loppuun.

    • parempivieressä

      Silloin kun Lidl tuli kävin siellä alkuun muutaman kerran, mut nykyään asioin pelkästään Prismassa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe