kakun maku..

hellpp :)

Oon 14tyttö ja mun pitäis tehä kakku synttäreilleni, pohja on kaupasta jo ostettu mutta en osaa päättää makua. Houkuttaisi laittaa kakun väliin suklaamoussea js päälle mansikoita ja kermavaahtoa mutta en tiedä sopivatko maut yhteen. Toinen vaihtoehto on että laitan moussen kanssa banaania, mutta olen epävarma banaanin tummumisen takia... miten nopeasti banaani tummuu kakun välissä/päällä ja tuleeko siitä pahanmakuinen... kolmas vaihtoehto olisi mansikka-banaani kakku jossa ei ole mousse vaan pelkästään kermavaahtoa... Itse en oikein välitä kermavaahdosts joten en sitä välttämättä haluasi kakkuuni paljon... kertokaa hyviä ja helppoja kakuntäytteitä.

5

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • titittyyt

mansikka ja suklaa sopivat hyvin yhteen. itse en ole kokeillut banaania just sen tummumisen takia joten en tiedä. miksi vältämättä haluat banaania kakkuun ?

hyvä vaihtoehto on kun vispaat kermaa ja sekoitat joukkoon paloiteltuja mansikanpaloja ja toisen kerroksen vaniljavispiä. tulee kuohkea ja hyvä kakku. elä unohda kostuttaa kakunpohjia. sit ympärille vaniljasokerilla maustettua vispattua kermaa ja kakun päälle mansikoita.
      mansikat voi varmuudeksi vähän sokeroida ja antaa sokerin imeytyä ( jos eivät ole itsestään kovin makeita)

• aloittaja:)

Kiitos vastauksestasi, haluasin ehkä banaania kakkuun koska yleensä olen tehnyt mansikkakermakakun ja haluaisin jotain vaihtelua. Olen nyt vahvasti sitä mieltä että teen mousse-mansikka kakun mutta mietin vaan voinko laittaa kermavaahtoa silti 3kerroksisen kakkuni päälle vai tuleeko siitä jo sekameteli soppa. Voisikohan kakun kosteuttaa pakastemansikoiden liemellä? :)

• Maiskis Nam!
        aloittaja:) kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi, haluasin ehkä banaania kakkuun koska yleensä olen tehnyt mansikkakermakakun ja haluaisin jotain vaihtelua. Olen nyt vahvasti sitä mieltä että teen mousse-mansikka kakun mutta mietin vaan voinko laittaa kermavaahtoa silti 3kerroksisen kakkuni päälle vai tuleeko siitä jo sekameteli soppa. Voisikohan kakun kosteuttaa pakastemansikoiden liemellä? :)

Kyllä tuohon kakkuun voi laittaa kermavaahtoa päälle, sopii hyvin muihin makuihin. Kakun kostutukseen voi käyttää myös pakastemansikoiden lientä, jos se ei haittaa että se ehkä vähän värjää punaiseksi. Kannattaa maustaa se liemi sokerilla jos niissä mansikoissa ei ole sokeria ollut. Kermavaahtoon laitan itse myös sokerin lisäksi vaniljasokeria mausteeksi. Kakun koristelussa voi käyttää myös suklaata veitsellä vuoltuna. Ihan tässä alkaa tehdä mieli täytekakkua... :)

• aloittaja:)

Kiitos paljon avusta, teen kakun huomenna tai ylihuomenna riippuen milloin kummini tulee käymään, tulen tänne sit kertomaan oliko hyvää:)

• hyvä sivusto!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2671
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1228
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1125
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      939
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      855
    8. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      845
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      845
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      822
    Aihe