kakun maku..

hellpp :)

Oon 14tyttö ja mun pitäis tehä kakku synttäreilleni, pohja on kaupasta jo ostettu mutta en osaa päättää makua. Houkuttaisi laittaa kakun väliin suklaamoussea js päälle mansikoita ja kermavaahtoa mutta en tiedä sopivatko maut yhteen. Toinen vaihtoehto on että laitan moussen kanssa banaania, mutta olen epävarma banaanin tummumisen takia... miten nopeasti banaani tummuu kakun välissä/päällä ja tuleeko siitä pahanmakuinen... kolmas vaihtoehto olisi mansikka-banaani kakku jossa ei ole mousse vaan pelkästään kermavaahtoa... Itse en oikein välitä kermavaahdosts joten en sitä välttämättä haluasi kakkuuni paljon... kertokaa hyviä ja helppoja kakuntäytteitä.

5

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • titittyyt

      mansikka ja suklaa sopivat hyvin yhteen. itse en ole kokeillut banaania just sen tummumisen takia joten en tiedä. miksi vältämättä haluat banaania kakkuun ?

      hyvä vaihtoehto on kun vispaat kermaa ja sekoitat joukkoon paloiteltuja mansikanpaloja ja toisen kerroksen vaniljavispiä. tulee kuohkea ja hyvä kakku. elä unohda kostuttaa kakunpohjia. sit ympärille vaniljasokerilla maustettua vispattua kermaa ja kakun päälle mansikoita.
      mansikat voi varmuudeksi vähän sokeroida ja antaa sokerin imeytyä ( jos eivät ole itsestään kovin makeita)

      • aloittaja:)

        Kiitos vastauksestasi, haluasin ehkä banaania kakkuun koska yleensä olen tehnyt mansikkakermakakun ja haluaisin jotain vaihtelua. Olen nyt vahvasti sitä mieltä että teen mousse-mansikka kakun mutta mietin vaan voinko laittaa kermavaahtoa silti 3kerroksisen kakkuni päälle vai tuleeko siitä jo sekameteli soppa. Voisikohan kakun kosteuttaa pakastemansikoiden liemellä? :)


      • Maiskis Nam!
        aloittaja:) kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi, haluasin ehkä banaania kakkuun koska yleensä olen tehnyt mansikkakermakakun ja haluaisin jotain vaihtelua. Olen nyt vahvasti sitä mieltä että teen mousse-mansikka kakun mutta mietin vaan voinko laittaa kermavaahtoa silti 3kerroksisen kakkuni päälle vai tuleeko siitä jo sekameteli soppa. Voisikohan kakun kosteuttaa pakastemansikoiden liemellä? :)

        Kyllä tuohon kakkuun voi laittaa kermavaahtoa päälle, sopii hyvin muihin makuihin. Kakun kostutukseen voi käyttää myös pakastemansikoiden lientä, jos se ei haittaa että se ehkä vähän värjää punaiseksi. Kannattaa maustaa se liemi sokerilla jos niissä mansikoissa ei ole sokeria ollut. Kermavaahtoon laitan itse myös sokerin lisäksi vaniljasokeria mausteeksi. Kakun koristelussa voi käyttää myös suklaata veitsellä vuoltuna. Ihan tässä alkaa tehdä mieli täytekakkua... :)


    • aloittaja:)

      Kiitos paljon avusta, teen kakun huomenna tai ylihuomenna riippuen milloin kummini tulee käymään, tulen tänne sit kertomaan oliko hyvää:)

    • hyvä sivusto!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe