onko oikeen tehdä näin

pelkään lihovani

Olen 13v tyttö ja 158cm pitkä. Painan jottai 43kg ja olen aika laiha mutta pelkään että lihon. Haluaisin pysyä laihana mutta alkanut tekemään mieli kaikkea herkkuja ja syyä jotain koko ajan. Harrastan tanssia ja olen sitte ruvennut käymään lenkeillä. Syön myös vähemmän mitä aiemmin. Kannataako minun jatkaa näin...

7

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkään lihovani

      Ei tullut iha kaikkea sanottua :D harrastan myös hiihtoa ja vähä jalkapalloa. Olen aika kasvissyöjä mut syön joitaki lihaa mutta en kalaa. Koska asun täällä korvessa ja kaverit kylällä jonne 10km matka. Tulee sitte 40km pyöräiltyä, koska käyn kylällä 2 kertaa viikossa. :))

    • pelkään lihovani

      Kaikki nyt sitten sanovat minulle et minulla on syömishäiriö.. Entä jos vaan haluan olla laihana ja vähä laihtua lissää :0

      • Vanha Jojo

        No jos noilla mitoilla haluaa laihtua, sitä se juuri on, syömishäiriö. Kannattaisi mennä juttelemaan psykologin kanssa siitä, miksi käsitys omasta vartalostasi on niin vääristynyt, että kuvittelet 43-kiloisessa olevan laihduttamisen varaa.

        Syömishäiriö on vakava tauti, joka pahimmassa tapauksessa johtaa kuolemaan. Älä leiki terveydelläsi!


    • 8+13

      Herkkujen himo voi johtua liian vähästä proteeiinin saannista. Itselläni kävin näin aluksi kun muutin ruokavaliotani.

    • hoi-ta-ja

      Miksi olet vähentänyt syömistäsi. Tuolla kulutuksella elimistösi tarvitsisi enemmän energiaa, vaarallista leikkiä harrastat.

    • toivoo parasta

      kannattaa muistaa ettn on tärkeintä olla itseensä tyytyväinen. Olen 17v ja saman pituinen tyttö, joka on parantumassa syömishäiriöstä. tällä hetkellä painoni on 36.5kg ja haluan lihota(saada painoa myös lihaksilla). vaikka haluan saada painoa, jossain takaraivossa vaeltaa pelko liiasta lihoamisesta ja se on paha. olen liikunta kiellossa mikä on liikunnalliselle nuorelle paha paikka. Parenemaan päin mennessä olen huomannu että se on sama se terveellä ihmisellä syökä sen jättimäisen karkkipussin kerran viikossa vai pienempiä määriä joka päivä, kun ruokavalio on muuten kunnossa. itse en saa painoa nostettua vaikka syön normaalien ruokien lisäksi joka päivä kohtuullisesti jotain "vähän terveellisempää hyvää"(kuivahedelmiä, tummaasuklaata, itsetehtyjä marjapiirarakoita...) ja välillä jotain ihan vaan sokeri/rasva herkkuja

    • pelkään lihovani

      Syön kohtuulisesti ja kerran viikosa vähä vähemmän mitä tarttis. Ongelmana myös se että olen niin nirso :D jonaki päivinä tullee syötyä liikaa, jonaki liian vähä. Mutta enpä ole laihtunu enkä lihonu :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      257
      2486
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      186
      1592
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1406
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1136
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1129
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      219
      993
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      980
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      885
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      710
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      709
    Aihe