Olen 13v tyttö ja 158cm pitkä. Painan jottai 43kg ja olen aika laiha mutta pelkään että lihon. Haluaisin pysyä laihana mutta alkanut tekemään mieli kaikkea herkkuja ja syyä jotain koko ajan. Harrastan tanssia ja olen sitte ruvennut käymään lenkeillä. Syön myös vähemmän mitä aiemmin. Kannataako minun jatkaa näin...
onko oikeen tehdä näin
7
89
Vastaukset
- pelkään lihovani
Ei tullut iha kaikkea sanottua :D harrastan myös hiihtoa ja vähä jalkapalloa. Olen aika kasvissyöjä mut syön joitaki lihaa mutta en kalaa. Koska asun täällä korvessa ja kaverit kylällä jonne 10km matka. Tulee sitte 40km pyöräiltyä, koska käyn kylällä 2 kertaa viikossa. :))
- pelkään lihovani
Kaikki nyt sitten sanovat minulle et minulla on syömishäiriö.. Entä jos vaan haluan olla laihana ja vähä laihtua lissää :0
- Vanha Jojo
No jos noilla mitoilla haluaa laihtua, sitä se juuri on, syömishäiriö. Kannattaisi mennä juttelemaan psykologin kanssa siitä, miksi käsitys omasta vartalostasi on niin vääristynyt, että kuvittelet 43-kiloisessa olevan laihduttamisen varaa.
Syömishäiriö on vakava tauti, joka pahimmassa tapauksessa johtaa kuolemaan. Älä leiki terveydelläsi!
- 8+13
Herkkujen himo voi johtua liian vähästä proteeiinin saannista. Itselläni kävin näin aluksi kun muutin ruokavaliotani.
- hoi-ta-ja
Miksi olet vähentänyt syömistäsi. Tuolla kulutuksella elimistösi tarvitsisi enemmän energiaa, vaarallista leikkiä harrastat.
- toivoo parasta
kannattaa muistaa ettn on tärkeintä olla itseensä tyytyväinen. Olen 17v ja saman pituinen tyttö, joka on parantumassa syömishäiriöstä. tällä hetkellä painoni on 36.5kg ja haluan lihota(saada painoa myös lihaksilla). vaikka haluan saada painoa, jossain takaraivossa vaeltaa pelko liiasta lihoamisesta ja se on paha. olen liikunta kiellossa mikä on liikunnalliselle nuorelle paha paikka. Parenemaan päin mennessä olen huomannu että se on sama se terveellä ihmisellä syökä sen jättimäisen karkkipussin kerran viikossa vai pienempiä määriä joka päivä, kun ruokavalio on muuten kunnossa. itse en saa painoa nostettua vaikka syön normaalien ruokien lisäksi joka päivä kohtuullisesti jotain "vähän terveellisempää hyvää"(kuivahedelmiä, tummaasuklaata, itsetehtyjä marjapiirarakoita...) ja välillä jotain ihan vaan sokeri/rasva herkkuja
- pelkään lihovani
Syön kohtuulisesti ja kerran viikosa vähä vähemmän mitä tarttis. Ongelmana myös se että olen niin nirso :D jonaki päivinä tullee syötyä liikaa, jonaki liian vähä. Mutta enpä ole laihtunu enkä lihonu :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?
Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt741862Taas poistuu ABC, nyt Salossa
Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on1131732Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236942531310Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä2421283Millainen luonne sinä olet?
Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä1851236Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen
kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.451117- 2121064
Vasemmistoliiton Minja Koskela lyttäsi Halla-ahon...
...arvion Usan presidentin vaalien voiton syistä, ja löi pöytään täsmälleen oikean arvion. Koskelan arviota tukevat myös293942Aina vaan kalliimmaksi tulee NATO Suomelle
"Kaikkonen ja Kopra: Nato vaatii pian lisää panostusta jäsenmailtaan" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010824365.htm221920- 56807