Luomu ja elinikä

kohtuuttaja

Kas kun 100 vuotta sitten ihmiset eivät eläneet läheskään niin kauan kuin nykypäivänä vaikka lähes kaikki oli luomua. Eikä luonnonkansoissakaan kovin pitkäikäsiä ole.

No, toi nyt vaan tommosena heittona, toki elinikään vaikuttaa niin moni asia ja kyllä se luomu voi parempaa olla kun prosessoitu yms. mutta jotkut ehkä hehkuttaa vähän liikaa sitä luomua ja luonnonlääkkeitä vaivaan kun vaivaan. Eiköhän kuitenkin länsimainen lääketiede ole aika iso syy eliniän huimaan nousuun.

Kohtuus kaikessa.

4

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohuuttaja

      Kirjotin samasta tonne luontaistuotteet osioon, ehkä parempi paikka siellä tosiaan, joten keskustelu jatkukoon siellä, jos niikseen...

    • saana 4

      Ennen ihmiset joutuivat tekemään lapsesta asti raskasta ruumiilista työtä,sekin kulutti ihmisiä.Ruoka ei hääviä ollut,vaikka olikin luomua.Ihmisethän söivät rasvaisia ruokia,ja tuskin se rasva sitä hyvää rasvaa aina oli.Paljon oli porukkaa etteivät saaneet ruokaa kuin vähän henkensä pitimeksi. Sitäpaitsi ei ollut näitä vitamiinejä niin laajasti käytössä kuin nykyään on,ei myöskään lisäravinteita.Välillä herää kysymys ,mitä tuo lääketiede oikeasti on,entä lääketehtaat. Ihmisten aikaansaamaahan se on. Luotan enemmän luomuun ja kaikkeen siihen mitä luonto meille antaa.

    • kotomainen ruoka

      Kylläpä sinne luomupeltoonkin liikenteen saasteet laskeutuu, puhumattakaan muista jutuista.
      Eikös asia ole oikein tutkittu, että ei luomu ole juuri sen terveellisempää, kuin Suomessa muuten tuotettu ruoka.

    • Hyvä havainto

      Ihan hyvä havainto, jolle on yksinkertaiset selitykset. Eliniän pidennys on eräänlainen lääketieteellinen suure, joka mittaa vain sairaahoidon panostusta, ei muuta.

      >> Kas kun 100 vuotta sitten ihmiset eivät eläneet läheskään niin kauan kuin nykypäivänä vaikka lähes kaikki oli luomua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe