PicknPaysta välillä juttua

RSA

Lildistä on jo taitettu peistä runsaasti tälläkin palstalla. Toinen "hintahäirikkö" on etelä-afrikkalainen PicknPay. Sillä on Suomessa lukuisia marketteja (tosin internetsivut www.picknpay.fi eivät ole kunnossa, mutta www.picknpay.com on kunnossa).
PicknPay :ssa on Lidlistä poiketen samat suomalaiset tuotteet tarjolla kuin suomalaisten kauppaketjujen liikkeissä, mutta huomattavasti halvemmalla. Iso perhe säästää huiman summan kuukaudessa keskittämällä ostoksensa sinne. Tilavat käytävät, laaja tuotevalikoima, riittävä kassojen ja parkkipaikkojen määrä sekä ystävällinen henkilökunta ovat huomionarvoisia asioita edullisen hintatason lisäksi.

Ihmeellistä miten etelä-afrikkalainen kauppaketju voi tulla näyttämään Keskolle mallia, miten Pohjan perillä tehdään päivittäistavarakauppaa kannattavasti. Ja silti edullisilla hinnoilla. Joku kirjoittaa varmaankin, että suuri kansainvälinen ketju tulee rahan voimalla Pohjolaan ja tappiot kuitataan emoyhtiön kassasta. Eivät varmaan tule tekemään tappiota, kyllä ne tulevat tekemään kannattavaa kauppaa. Eivätkö Kesko ja kumppanit ole oppineet mitään vuosikymmenten saatossa (muuta kuin tuijottamaan huimia kateprosentteja)?

18

1295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saksansuomalainen

Hieno homma että kilpailu lisääntyy. Tavallinen suomalainen kuluttaja hyötyy tästä eniten.

• Kenianruotsalainen

Vaan mitä se sinun napaasi kutittaa?

• Liisa

Onko kukaan ajatellu näitä työttömyys juttuja? Kyllä se niin vain on, että mitä enempi tuolta ulkomailta kilpailijoita tulee, niin sen isommaksi täällä rakkaassa Suomessa työttömyys kasvaa. Myyjiä on nykyäänkin jo todella vähän ja suurin osa on osa-aikaisia. Koittakaapa itse tulla toimeen jos palkka on esim.8 euroo tunti ja päivässä saat tehdä esim.6tuntia tienestiä. Minä ainakin yritän suosia suomalaista aina kun se on mahdollista. Viimeksi pari päivää sitten ostin kotimaassa tehdyn tuolin. Maksoihan se, mutta maksan mielihyvin kun tiedän työllistäväni oman maan kansalaisia. Mutta ei kait siinä mitään jos joku haluaa ostaa jostain saksalaisesta kaupasta. Nämä nyt on niin vaikeita asioita ajatella mutta tässäpä minun mielipidettä...

• Saksansuomalainen
        Liisa kirjoitti:

Onko kukaan ajatellu näitä työttömyys juttuja? Kyllä se niin vain on, että mitä enempi tuolta ulkomailta kilpailijoita tulee, niin sen isommaksi täällä rakkaassa Suomessa työttömyys kasvaa. Myyjiä on nykyäänkin jo todella vähän ja suurin osa on osa-aikaisia. Koittakaapa itse tulla toimeen jos palkka on esim.8 euroo tunti ja päivässä saat tehdä esim.6tuntia tienestiä. Minä ainakin yritän suosia suomalaista aina kun se on mahdollista. Viimeksi pari päivää sitten ostin kotimaassa tehdyn tuolin. Maksoihan se, mutta maksan mielihyvin kun tiedän työllistäväni oman maan kansalaisia. Mutta ei kait siinä mitään jos joku haluaa ostaa jostain saksalaisesta kaupasta. Nämä nyt on niin vaikeita asioita ajatella mutta tässäpä minun mielipidettä...

Kai siellä ulkomaalaisomisteisenkin marketin kassalla on suomalainen myyjä ja varastolla suomalainen varastomies?

• Liisa
        Saksansuomalainen kirjoitti:

Kai siellä ulkomaalaisomisteisenkin marketin kassalla on suomalainen myyjä ja varastolla suomalainen varastomies?

Tarkoitin lähinnä sitä, että mitä enemmän sitä kilpailua niin sitä enemmänhän ne hintoja joutuu laskemaan siellä kotimaisessakin. Ja ainakaan ruokakaupan katteet ei todellakaan ole tänä päivänä enää kummoisia. Jostakinhan sen kauppiaan on karsittava niitä kuluja ja monestihan se on juuri työvoimasta karsimista. Tekee mieli joskus sanoa pahimmille purnaajille että pistäkääpä itse kauppa pystyyn niin katsotaan kuinka halvalla sitä sitten pystyy myymään.

• Saksansuomalainen
        Liisa kirjoitti:

Tarkoitin lähinnä sitä, että mitä enemmän sitä kilpailua niin sitä enemmänhän ne hintoja joutuu laskemaan siellä kotimaisessakin. Ja ainakaan ruokakaupan katteet ei todellakaan ole tänä päivänä enää kummoisia. Jostakinhan sen kauppiaan on karsittava niitä kuluja ja monestihan se on juuri työvoimasta karsimista. Tekee mieli joskus sanoa pahimmille purnaajille että pistäkääpä itse kauppa pystyyn niin katsotaan kuinka halvalla sitä sitten pystyy myymään.

Kauppiaathan ovat keskusliikkeiden talutusnuorassa ja joutuvat ostamaan tavaran keskusliikkeiden määräämällä hinnalla. Siellä päässä pitäisi tinkiä katteista.

Hintakilpailusta hyötyy kuitenkin kuluttaja. Se raha joka säästyy ruokatarvikkeiden halpenemisesta päätyy kuitenkin kulutukseen, tavalla tai toisella. Sen voi käyttää vaikka ravintolassa syömiseen, joka taas työllistää kokkeja ja tarjoilijoita.

• riviukko
        Liisa kirjoitti:

Näistä asioista voisivat talouselämän oppineet rakentaa vaikka minkälaisia malleja.

Esimerkki. Käyt halpamyymälässä ruokaostoksilla ja säästät kuukaudessa 100 euroa. Jos et ole miljonääri, luultavasti ostat säästyneillä euroilla jotain muita "välttämättömyystarvikkeita" esimerkiksi huonekalun tai vaatteita.

Ostoskäyttäytymiselläsi olet ollut tukemassa ruoan hinnan laskua (äänestät halpamyymäläostoksillasi halvemman ruoan puolesta), ja lisäksi säästyneillä euroilla tuet muitakin kauppaliikkeitä (ostamalla esimerkiksi sen huonekalun). Lisäksi "hankkimallasi" ruoan hinnan alentumisella tuet lähimmäisiäsi: toimeentulotuen saaja saa kaupasta useamman ruisleivän kuukaudessa halventuneiden hintojen vuoksi.

Niin, että millaista on oikea ja hyväksyttävä ostokäyttäytyminen? Onko niitä useita? Kuka toimii tuomarina?

• reino
        Liisa kirjoitti:

Jos olisi muutama kotimainen ketju niin karsisivat ne kuitenkin henkilökuntaa aina kun pystyisivät ihan ahneuksissaan. Se että noiden muutamien Suomalaisten ketjujen lisäksi on pari muualta tullutta, tuskin ainakaan vähentää myyjien työpaikkoja kokonaisuudessaan. Lisäksi kun Pick'nPayssa myyvät kotimaisia tavaroita niin sekään ei vähennä suomalaista työllisyyttä, niinkuin esim. Keskon myymä virolainen maito.

• Saksansuomalainen
        riviukko kirjoitti:

Näistä asioista voisivat talouselämän oppineet rakentaa vaikka minkälaisia malleja.

Esimerkki. Käyt halpamyymälässä ruokaostoksilla ja säästät kuukaudessa 100 euroa. Jos et ole miljonääri, luultavasti ostat säästyneillä euroilla jotain muita "välttämättömyystarvikkeita" esimerkiksi huonekalun tai vaatteita.

Ostoskäyttäytymiselläsi olet ollut tukemassa ruoan hinnan laskua (äänestät halpamyymäläostoksillasi halvemman ruoan puolesta), ja lisäksi säästyneillä euroilla tuet muitakin kauppaliikkeitä (ostamalla esimerkiksi sen huonekalun). Lisäksi "hankkimallasi" ruoan hinnan alentumisella tuet lähimmäisiäsi: toimeentulotuen saaja saa kaupasta useamman ruisleivän kuukaudessa halventuneiden hintojen vuoksi.

Niin, että millaista on oikea ja hyväksyttävä ostokäyttäytyminen? Onko niitä useita? Kuka toimii tuomarina?

Halpamarketissa säästetyillä rahoilla voi ostaa suomalaista luomuruokaa suoraan tuottajalta.

• mimmi
        Liisa kirjoitti:

et kai siis sen takia jätä käymättä?

• TKP
        mimmi kirjoitti:

et kai siis sen takia jätä käymättä?

mutta se "voitto" jonka liike tuotteen myynnista saa, lähtee kyllä todennäköisesti saksaan.. Olishan kiva jos sekin raha jäis suomeen..

• Utelias

Vaan missä näitä PicknPay-liikkeitä sitten on ?
      En tiedä ainakaan pääkaupunkiseudulla yhtään ?
      Kuka omistaa ?

• vielä

Katsoppas vaan. Inoa-hakupalvelu näyttää vasta kahta toimipistettä. Tällä hetkellä vasta Porissa ja Raumalla. Mikäs ettei suurimpiin kaupungeihin ole vielä perustettu? Porissa on ollut jo pari vuotta. Ihmisiä käy vilkkaasti ja ostoskärryt yleensä täynnä tavaraa.

• hah

hah hah!!!

Suomen picknpay on Raumalaisen yksityishenkilön omistama kahden myymälän "ketju".Liike oli myös nokialla, jonka omistaja myi keskolle.

Picknpay ostaa suurimman osan tavaroistaan keskosta.

• Ruohonjuuri

Että se sitten siitä etelä-afrikkalaisuudesta. Prismaan verrattuna edullisempi, muttei halvempi kuin halpahalli. Hankkikaa kunnon arkkupakastin ja ladatkaa se täyteen metsän antimia syksyllä. Ja tietysti vaikka kalaa. Tai ostelkaa halpoja tarjouseriä ja säilökää niitä. Saatte vuodessa huomattavat säästöt.

• SYYLLÄ

kappas vaan. jos ostaa keskolta niin sitä suuremmalla syyllä kannattaa ostaa picknpaystä. jos keskon liikkeistäkin saisi joskus tulevaisuudessa samaan hintaan?!
      joten raumalaiset, porilaiset ja nokialaiset ruokaostoksille!

ps. miten ko. liike voi myydä halvemmalla kuin kesko ja silti henkilökunta on hymyileväistä ja iloista????

• Vertailija

Ainakin Porissa PicknPay on kalliimpi kuin Prisma, jos ei käytä muutamaa lehdessä mainostettua tarjoustuotetta. Perushintataso on selvästi Prismaa korkeampi. Tämä on 5-henkisen perheen kokemus, kun molempia on testattu.

PicknPaystä hyötyy lähinnä Satakunnan Kansa Porissa ja Länsi-Suomi Raumalla, joissa PicknPay mainostaa koko etusivulla kaksi kertaa viikossa!

• HUHUJAKO VAI EI, SIINÄPÄ KY...

KUINKA MONI ON TULLUT AJATELLEEKSI ASIOIDESSAAN KYSEISISSÄ KAUPOISSA TYÖNANTAJAN KOHTELUA TYÖNTEKIJÖITÄ KOHTAAN. OLIKO SE NYT JOSSAIN PUOLASSA, KUN TT JOUTUI KUUKAUTISTEN AIKANA KÄYTTÄÄ HUIVIA, ETTÄ SAI MENNÄ VESSAAN USEAMMIN. JA JOPA SUOMESSA TT.N ITSE TEHDYT EVÄÄT, OLI MUKA VARASTETTU KAUPASTA JA JOUTUI MAKSAMAAN ITSE TEHDYISTÄ EVÄISTÄ. JA SITTEN LASKETAAN KUINKA MONTA MINUUTTIA KESTÄÄ KÄVELLÄ KÄYTÄVÄ PÄÄSTÄ PÄÄHÄN. EIKÄ PP JÄÄ PALJON HUONOMMAKSI NÄISSÄ ASIOISSA, MUTTA TÄSTÄ EI PUHUTA JULKISESTI. TT EI USKALLA SANOA TAI TEHDÄ MITÄÄN ILMAN TA LUPAA. EI EDES JULISTETTA LAITTAA SEINÄLLÄ. MONI TT OLISI HALUKAS VAIHTAMAAN TYÖPAIKKAA VÄLITTÖMÄSTI, JOS ESIM. PORISSA OLISI TYÖPAIKKOJA.
      OMISTAJAKIN VOISI MIETTIÄ MITEN KOHTELEE ASIAKKAITAAN. ITSELLÄNI ON ERITTÄIN HUONO KOKEMUS TARJOUSLIHAN OSTOSTA. OLI KOLME ERI PÄIVÄMÄÄRÄÄ LIHASSA; HYVIN PITKÄLLE MENEVÄ VIIMEINEN MYYNTIPÄIVÄ, PARI PÄIVÄÄ VIIMEISEEN MYYNTIPÄIVÄÄN JA SITTEN OLI SE PARHAIN,JOKA OLI MENNYT JO PARI PÄIVÄÄ SITTEN UMPEEN. SANOIN ASIASTA TT, PYYSI TOISEN TT, EIPÄ USKALTANUT TÄMÄKÄÄN SANOA MITÄÄN. SITTEN HAETTIIN OMISTAJA PAIKALLE. JA TÄMÄPÄ SANOI, ETTÄ MYYNTIPÄIVÄ NÄKYY JO HINNASSA JA SILLÄ SELVÄ. TÄMÄKÖ ON ASIAKASPALVELUA JA EIKÖ LAKIKIN JO KIELLÄ MYYMÄSTÄ VANHAA LIHAA.
      ETTÄ TÄMMÖSIÄ KOKEMUKSIA, EI MILLÄÄN PAHALLA!!!!!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      53
      4290
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      81
      3973
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3458
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3380
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      105
      2393
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2258
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      36
      2129
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2129
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2109
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2004
    Aihe