Paljon saatte tästä testistä?

jäi vaivaamaan

Mielestäni mä vastasin tuossa testissä kaikkiin oikein, mutta silti tulos on vain 128. En kyllä usko olevani sen älykkäämpi, mutta ihmetyttää että miten kukaan voi saada tuosta 144 jos vastaamaalla kaikkiin oikein saa vain 128? Epäillyttää että antaakohan tuo kaikille saman tuloksen aina? http://www.iqtest-center.com/startIQ_Test.php

25

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmm.

      Kyllä oli mielenkiintoinen testi. Itekkin sain "vaan" 126, vaikka testi vaikutti helpolta. En tiedä sitten, onko taustalla kello ja vaikuttaako ikä miten testin tulokseen.

      • Hmm.

        Piti ihan tehdä testi uudelleen ja huolellisemmin. Kaksi virhettä löytyi. Sain tällä kertaa 130. Täytyy miettiä paria kohtaa seuraavalla kerralla pitempään jos niihin on nerokkaampi vastaus.


    • Hmm.

      Se laskee tuloksen ottaen huomioon myös iän. Taisin laittaa iäksi 11, niin sain 141. Jos olisin laittanut iäksi 8, niin varmaan olisi tullut se maksimi 144. Aikuisilla on varmaan maksimi se 128 tai 130, riippuen minkä ikäinen lasketaan aikuseksi. ;)

      • hmmh

        132, enkä usko että meni kaikki oikein. Noissa on jippoja.


      • Hmm.
        hmmh kirjoitti:

        132, enkä usko että meni kaikki oikein. Noissa on jippoja.

        Minkä iän laitoit?


      • hmmh
        Hmm. kirjoitti:

        Minkä iän laitoit?

        Laitoin oman iän. Joka on 35.


    • Hmmh

      ja kyllä se maksimi 144 on kaikenikäisillä sama. Tulosta verrataan muihin saman ikäisiin. Jos aikuinen vastaa ja väittää olevansa 11 vuotias, niin tulos on hyvä muihin 11 vuotiaisiin verrattuna. Juu nou.

    • Dementikko*

      Itse sain seuraavan lopputuloksen: Your age adjusted IQ score is 174 and the average score of all test takers is 100.
      Testi hyväksyi enimmäisiän 60 vuotta mutta olen 65-vuotias.

    • hmmh

      noniin. siitä voi siis saada enemmän kuin 128 pojoa. eli aloittajalla ei tainnut olla kaikki oikein. minä olen tyhmä. en käytä edes isoja kirjaimia lauseen alussa.

      • 4+20

        Mä luulen että siinä on paljon ikähyvitystä, ei kai sitä ikää olisi muuten kysytty. Ehkä myös testiin käytetty aika vaikutti. Oma kokemukseni oli että testi oli helppo, siinä ei ollut tosi vaikeita tehtäviä. Esim. tuosta tanskalaisesta testistä, joka on mainittu näissä keskusteluissa, sain 135 mutta siinä ei kysytty ikää joten olin yleisessä sarjassa.


      • aloittaja...

        Ilmeisesti mulla menee sitten vähintään yksi väärin, en vaan keksi että mikä se on. Ikää mulla on 31, joten mun pitäis saada tuo 130 vähintään. Mutta silti on vähän outo testi jos ikä vaikuttaa noin paljon, ja pari-kolmekymppisellä ei ole mahdollisuutta saada yli 132:ta pistettä, vaan pitää olla joko lapsi tai eläkeikäinen että yltää maksimipisteisiin


      • Hmm.
        aloittaja... kirjoitti:

        Ilmeisesti mulla menee sitten vähintään yksi väärin, en vaan keksi että mikä se on. Ikää mulla on 31, joten mun pitäis saada tuo 130 vähintään. Mutta silti on vähän outo testi jos ikä vaikuttaa noin paljon, ja pari-kolmekymppisellä ei ole mahdollisuutta saada yli 132:ta pistettä, vaan pitää olla joko lapsi tai eläkeikäinen että yltää maksimipisteisiin

        Kannattaa tarkistaa tehtävät 35 ja 48. Itellä oli virhe niissä. Pääsääntöjen lisänä on pieni lisäsääntö, joka muuttaa tehtävän vastauksen.


      • aloittaja...
        Hmm. kirjoitti:

        Kannattaa tarkistaa tehtävät 35 ja 48. Itellä oli virhe niissä. Pääsääntöjen lisänä on pieni lisäsääntö, joka muuttaa tehtävän vastauksen.

        Joo 48:ssa oli mulla se virhe, eli sain sen saman 130 nyt, mutta sitä enempää ei taida voida kolmikymppinen saada. Aika outo testi.


    • nöfnöf

      Ikähyvitystä... Tulosta verrataan vain omaan ikäryhmään. Ei suinkaan ihminen ole parhaimmillaan tässä testissä 11 -vuotiaana? Uskokaa nyt, että ette saa tuossa kaikkia oikein jos tulos on luokkaa 130. Ja sekinn hyvä tulos.

    • Hmm.

      Tein ihan mielenkiinnosta tesin samoilla vastauksilla, mutta laittamalla eri iän. Tässä tulokset:

      - 30 tuloksena: 130
      - 32 tuloksena: 132
      - 60, joka on ikänä testissä maksimi, tuli tulokseksi 186

      Aika erikoinen testi. Tietääkseni ei henkiset kyvyt laske iän mukana noin paljoa.

      • Hmm.

        Korjaan edelliseen viestiin tuon keskimmäisen iän. Se oli 35, eikä 32.

        Kannattaa kokeilla omaa tulosta toisella iällä.


      • 20+9
        Hmm. kirjoitti:

        Korjaan edelliseen viestiin tuon keskimmäisen iän. Se oli 35, eikä 32.

        Kannattaa kokeilla omaa tulosta toisella iällä.

        Oliko testiin käytetty aika sama kaikilla kerroilla? Luulen että se vaikuttaa, koska maksimiaikaa ei ole annettu. Luulisin että iän mukana nopean oivaltamisen kyky laskee enemmän kuin monet muut henkiset kyvyt. Siksi varmaan tuo ikävaikutus on noin suuri.


      • Hmm.
        20+9 kirjoitti:

        Oliko testiin käytetty aika sama kaikilla kerroilla? Luulen että se vaikuttaa, koska maksimiaikaa ei ole annettu. Luulisin että iän mukana nopean oivaltamisen kyky laskee enemmän kuin monet muut henkiset kyvyt. Siksi varmaan tuo ikävaikutus on noin suuri.

        Ei ole käytetty aika sama. Testin lopputulokseen ei se kuitenkaan vaikuta. Todistin sen tekemällä testin uudelleen omalla iällä, eli laittamalla iäksi 30. Sain sen saman 130, vaikka naputtelin tällä kertaa vastaukset ulkomuistista.


    • jos kiinnostaa

      ikä 8 vuotta (huijasin) ja tulos 151
      testi oli helppo

    • psyk.opisk.

      Eli kyseessä on Ravenin SPM (Standard Progressive Matrices). Testiä ei ole suunniteltu mittamaan yli tai ali 2 keskihajontaa keskiarvosta, eli, IQ 70-130. Tämän takia tulokset ovat epäluotettavia, mikäli ne menevät yli 130.

      Miksi?

      Koska Ravenin testissä on todella vahva katto effekti, joka tarkoittaa sitä että pisteytys tehdään asteikolla 0 - 60, jossa keski arvo on noin 50 tienoilla. Tämä tarkoittaa sitä että useimmat -130 IQ henkilöt saavat sen 59 tai 60 oikein. Tällöin on mahdoton separoida korkeampaa älykkyyttä.

    • Just saying

      Minä sain tulokseksi 87.

    • Tavallinen tallaaja

      124, kaksi tehtävää korkeintaan sanoisin väärin menneiksi.. laitoin oman iän eli 24v.. 57 tehtävästä eteenpäin piti ruveta tihrustaan ruutua ja välillä oli ihan jees jippoja.
      Tosin tuo ikä systeemi on vähän tympeä, voisi päätellä että tämän mukaan kannattais mensan testissä käydä 60 vuotiaana tai raahata mukula 7-8 vuotiaana testiin pienen harjoittelun jälkeen.

      • Tavallinen tallaaja

        Lisäystä:

        Tietenkin jos otetaan 2 koehenkilöä, joista toinen 30 vuotias ja toinen 8-9 vuotias.
        30 vuotias saisi testistä 120.
        Ja jos tämä 8-9 vuotias saisi testistä 30 vuotiaalle annetuilla arvoilla 120, olisi 8-9 vuotias todennäköisesti älykkäämpi kuin 30 vuotiaat.

        Jostain tiedelehdestä luin että älykkyyttä voi "treenata" maksimillaan n. 25 vuoteen asti, jonka jälkeen se rupeaa vakiintumaan eikä juuri nouse, eli sanoisin että 60 vuotiailla on ihan samat mahdollisuudet kuin 25 vuotta täyttäneillä eivätkä tarvitse erityispisteitä. Lapset ovat taas eri juttu sitten.


    • ORman

      Minulla on 125, mutta olen 10v

    • Nainen-19.

      En kyllä olisi uskonut, mutta sain 144, tässä vielä:

      Grade Range Percent
      Genius 144 0.13%
      Gifted 130-144 2.14%
      Above average 115-129 13.59%
      Higher average 100-114 34.13%
      Lower average 85-99 34.13%
      Below average 70-84 13.59%
      Borderline low 55-69 2.14%
      Low

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1485
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1275
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      12
      1097
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1073
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe