TV1 juuri nyt

Pateettista

Aika vähäistä on näköjään nykyään lasten hyväksikäyttö kirkossa kun pitää repiä puoli vuosisataa vanhoja asioita esiin.

Tyypillistä ateistien agiteeraamista.

24

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+1

      Totta, ja miettikääpä kuinka moninkertaista tuo hyväksikäyttö on uskonnottomien piirissä.

      Tuntuu kauhistuttavalta ajatellakin.

    • ongelman ydin

      Saksalaisten vuonna 1995 tekemän tutkimuksen mukaan pedofilia uskonnottomien keskuudessa on n. 1000 kertaa yleisempää kuin uskovien joukossa. Nämä kirkon yksittäistapaukset nostetaan esille ja itse ongelmalle ei käytännössä tapahdu mitään.

      • totta,

        Osin vaikuttaa jopa ateistien masinoimalta kampanjalta, jotta pääsevät itse harjoittamaan rauhassa lapsiin sekaantumista


      • Olly

        Tuo on mielenkiintoista, laitatko linkin tutkimukseen?


      • kativaani
        totta, kirjoitti:

        Osin vaikuttaa jopa ateistien masinoimalta kampanjalta, jotta pääsevät itse harjoittamaan rauhassa lapsiin sekaantumista

        Hyökkäys on paras puolustus,eikö? Tuliko jotenkin tekohurskasolo kun
        katolisen kirkon pedofiliasta kerrottiin? Tuleeko samanlainen olo kun
        lestojen pedofiliasta kerrotaan?

        Uhreille lienee yhdentekevää onko pedofiili Jeesuksen sijainen vai
        ateisti, ateistipedofiilia ei suojele mikään järjestö niin kuin pappeja.

        Onko rikoksista vaikeneminen sitä kristittyjen kuuluisaa moraalia?


      • olet oikeassa
        kativaani kirjoitti:

        Hyökkäys on paras puolustus,eikö? Tuliko jotenkin tekohurskasolo kun
        katolisen kirkon pedofiliasta kerrottiin? Tuleeko samanlainen olo kun
        lestojen pedofiliasta kerrotaan?

        Uhreille lienee yhdentekevää onko pedofiili Jeesuksen sijainen vai
        ateisti, ateistipedofiilia ei suojele mikään järjestö niin kuin pappeja.

        Onko rikoksista vaikeneminen sitä kristittyjen kuuluisaa moraalia?

        Uhreille se todella on yhdentekevää, siksi ratsiat pitäisi aloittaa pahimmasta päästä eli uskonnottomista, jotta pedofiliaa päästäisiin oikeasti vähentämään.


      • v v
        olet oikeassa kirjoitti:

        Uhreille se todella on yhdentekevää, siksi ratsiat pitäisi aloittaa pahimmasta päästä eli uskonnottomista, jotta pedofiliaa päästäisiin oikeasti vähentämään.

        Niin kyllä se on nähty että uskonnottomien moraalikäsitys on yllättävän löyhä.


      • linkkiä?

        "Saksalaisten vuonna 1995 tekemän tutkimuksen mukaan pedofilia uskonnottomien keskuudessa on n. 1000 kertaa yleisempää kuin uskovien joukossa"

        Onko linkkiä johonkin aihetta käsittelevään materiaaliin? En onnistunut löytämään.


      • palturia....
        v v kirjoitti:

        Niin kyllä se on nähty että uskonnottomien moraalikäsitys on yllättävän löyhä.

        Raiskaajapapeillako on sitten korkea moraali?

        Uskonnottomilla ei ole mitään yhteisöä joka peittelisi heidän tekemisiään, mutta uskovaiset peittelevät seurakunnissaan jäsentensä tekemiä seksuaalirikoksia.

        En väitä että uskovaiset olisivat moraalilataan alhaisempia, mutta sinä väität täysin perusteetta että uskonnottomilla olisi löyhempi moraali ja sehän ei pidä paikkaansa.

        Tunnen yhden pedofilin, joka käytti hyväkseen omia lapisiaan yhdessä veljensä kanssa ja yllätys yllätys, erittäin uskonnollinen mies ja uskonnollisesta perheestä lähtöisin. Asia paljastui minullekkin sattuman kautta jälkikäteen, läheisensä peittelivät tapausta kiinnijäämisen jälkeen ja valehtelivat että mies oli vakavasti sairas, jolla selitettiin töistä pois jääminen yms. kaverihan oli siis oikeasti vankilassa, eikä suinkaan sairaalassa.


      • juu juu ja
        palturia.... kirjoitti:

        Raiskaajapapeillako on sitten korkea moraali?

        Uskonnottomilla ei ole mitään yhteisöä joka peittelisi heidän tekemisiään, mutta uskovaiset peittelevät seurakunnissaan jäsentensä tekemiä seksuaalirikoksia.

        En väitä että uskovaiset olisivat moraalilataan alhaisempia, mutta sinä väität täysin perusteetta että uskonnottomilla olisi löyhempi moraali ja sehän ei pidä paikkaansa.

        Tunnen yhden pedofilin, joka käytti hyväkseen omia lapisiaan yhdessä veljensä kanssa ja yllätys yllätys, erittäin uskonnollinen mies ja uskonnollisesta perheestä lähtöisin. Asia paljastui minullekkin sattuman kautta jälkikäteen, läheisensä peittelivät tapausta kiinnijäämisen jälkeen ja valehtelivat että mies oli vakavasti sairas, jolla selitettiin töistä pois jääminen yms. kaverihan oli siis oikeasti vankilassa, eikä suinkaan sairaalassa.

        lehmät lentää..

        Pedofiili on lähes poikkeuksetta pakanamaan poika, kirkolliset tapaukset vain nostetaan esille. Tämä taas ei auta tulevia pedofilian uhreja yhtään.


      • Atte Ateisti
        v v kirjoitti:

        Niin kyllä se on nähty että uskonnottomien moraalikäsitys on yllättävän löyhä.

        Olipa taas järjetön hyökkäys. Palstan vakiohihhuli kirjoittelee eri nimimerkeillä ja vastailee itselleen. Taitaa tyhjä tynnyri kolista kaikista eniten, kun heti kirkon ollessa kritiikin alaisena täytyy hyökätä ateisteja vastaan valhein ja tarpeettomin syytöksin?

        Jälleen voisi muistuttaa Raamatun kahdeksannesta käskystä, joka silloin tällöin näyttää unohtuvan uskovaisilta: älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi. Arkikielellä siis älä valehtele ja syyttele muita ihmisiä.

        Luultavasti moni uskovainen häpeää sinunlaisiasi ihmisiä. Suurin osa uskovaisita on onneksi ihan mukavaa porukkaa eikä kaltaisiasi sekopäitä.


      • råtta

        Mielenkiintoinen väite. Olisiko sinulla jotain linkkiä tarjota satusi tueksi vai oletko tyypillinen uskovainen joka repii 'faktoja' perseestään ilman todellisuuden häivääkään.


    • Olly

      Yhdysvalloissa on varmaankin menty eteenpäin kirkon pedofiilien rajoittamisessa.. Toisin kuin meillä Suomessa, jossa pappien pedofiliasyytteitä tulee ilmi kuukausittain.

      • # #

        Kuukausittain?

        Tuo kyllä veti maton sinun tietämyksestäsi. Olet tyypillinen atte agiteeraaja..


      • Olly
        # # kirjoitti:

        Kuukausittain?

        Tuo kyllä veti maton sinun tietämyksestäsi. Olet tyypillinen atte agiteeraaja..

        Et taida lukea uutisia...


      • Olly

    • salaisuudet paljastu

      ??? Suurimmat paljastuksethan olivat muutaman vuoden takaa. Eruoopassa katollisen kirkon touhuja paljastui 2010.

      Tämän päivän tapauksia käsitellään muutamien vuosien kuluttua kun ne ensin paljastuvat.

      • Niinpä,

        ja ne ovat juuri niitä uskonnottomien tapauksia


      • fghjf
        Niinpä, kirjoitti:

        ja ne ovat juuri niitä uskonnottomien tapauksia

        Te uskikset että ole yhtään huolissaan lapsiuhreista, vain uskovaisten maineesta, ihan niin kuin katoilisen kirkon johto, vaikka sinäkään tuskin edes olet katoliikki, mutta puolustat kuitenkin raamattua väärin tulkitsevia katolisia, oppikysymyksissä hairahtaneita, uskonveljiäsi/sisariasi.


    • summa summarum

      Uskonnottomilta puuttuvat arvot, moraali ja vastuu tekemisistään, jotka taas kirkon piirissä ovat perusasioita.

      Tämä johtaa häiriökäyttäytymiseen yhteiskunnan eri osa-alueilla.

      • just joo

        Onneksi uskovilla on arvot kunnossa.

        Papit päästävät lapset synnestään raiskaamalla.


    • gjghhg

      Papit jatkavat lasten raiskaamista koko ajan kirkon suojeluksessa. Se yksikin pappi tossa ohjelmassa oikein vätti tehneensä pojille palveluksen.

      Viini muuttuu vereksi, leipä ruumiiiksi ja raiskaus pyhäksi toimitukseksi.

      • Tuo on aivan järjettömän hyvin tehty ja hauska...
        Priest: "Were you raised catholic?"
        CK: "Yes."
        Priest: "And were you fucked by a priest when you were a boy?"
        CK: "No, I don't think so?"
        Priest: "..."
        CK: "Wait... No, I was! Yeah! I guess I was..."
        Priest: "We're very thorough."
        CK: (kyynel valuu silmäkulmasta) "Yeah...."

        :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1320
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      51
      1259
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1183
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      100
      879
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      325
      814
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe