Muutama päivä sitten laitoin lusikoita puhtaaseen hanaveteen.
Ei ole käytetty ruokailussa, ei tunnu kivalta syödä niillä jostakin syystä. Ajattelin kuitenkin hyödyntää tekemällä hiukka hopeapitoista juomavettä, kun hopea kai on pienessä määrin hyväksi ihmiselle.
Tämä omaa ihme kemian kokeiluani terveysintoilijana.
Otin äsken nuo seitsemän ruokalusikkaa vesikannusta, missä olivat jokusen päivän olleet.
Lusikat olivat aivan limaisia. Kirkkaampia olivat kuin laittaessani ne veteen.
Vesi oli aivan hajutonta ja puhdasta eikä siinä ollut mitään limaisuutta yhtään, vain lusikat olivat sitkeän limaisia..
Mitäköhän tapahtui? Onko vesi nyt myrkyllistä? Tosin kaadoin sen jo viemäriin.
Hopeapitoisuus oli lusikoissa 813.
Ihmettelen kovasti, miksi tulivat limaisiksi. Sellainen sitkeä lusikoissa tiukasti kiinni se oli.Olivat ihan puhtaita lusikoita laittaessani ne veteen.
Olisi tosi kiva tietää, mitä tapahtui. Osaisiko joku päätellä?
Hopean reaktio puhtaassa vedessä?
3
609
Vastaukset
- kemistikin
Bakteerit ja levät kasvavat ja lisääntyvät seisovassa hanavedessä, varsinkin kesällä. Limoittuminen aiheutuu bakteerimassasta, ei siinä sen mystisempää reaktiota ole tapahtunut,
>
Mikrobikasvustoa veikkaisin minäkin. En minä ainakaan menisi juomaan avoimessa astiassa kesäkuumalla päiviä seisonutta vettä, oli siellä seassa vierasesineitä tai ei.
>
Ei kiinteä hopea noin vain veteen liukene ts. et sinä tuolla tavalla mitään hopeapitoista vettä saa aikaiseksi. Jos minun käskettäisiin valmistaa hopeapitoista vettä, niin hopeaioneja minä sinne veteen lisäisin jonkin hopeasuolan esim. joka labrasta löytyvän hopeanitraatin muodossa. Näin saataisiin liuos, jossa on oikeasti hopeaa. Tosin ei tätäkään liuosta tulisi kenenkään juoda...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1871890
- 1131033
- 99947
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20717- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42588Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28544Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174536Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;199473