Hei!
Olen 13-vuotias tyttö, jolle tuli mieleen tällainen kysymys, että voiko teidän mielestänne soutamista, aivan tavallista soutamista kutsua ihan 'virallisesti' urheilu lajiksi?
Itselläni soutaminen on kehittänyt selkä-vatsa-ja käsilihaksia ja on muutenkin hauskaa. Tai siis olen soutamisen lisäksi totta kai tehnyt selkä-ja vatsalihas liikkeitä. En silti sano itseäni urheilijaksi, sillä minulla soutaminen on vain kesäharrastus.
Ja lisäksi, mikä olisi supertehokas tapa pudottaa painoa?
Kasvatan iltaisiin lihaskuntoa, mutta tuloksia ei synny kovin nopeasti ja tavoitteenanni olisi laihtua vielä ennen koulun alkua noin 5-10kg.
Kertokaa kokemuksia ja vinkkejä!
Sitten vielä viimeiseksi, minulla on itsetunto ongelmia, joka estää minua aloittamasta lentopalloa joukkueessa. Eli siis en uskalla aloittaa lentopalloa joukkueessa, koska pelkään pilaavani koko joukkueen treenit, enkä usko oppivani passeja ja oikeaoppista sormi-ja hihalyöntiä. Mutta intoa minulla on!
Vinkkejä, voisiko joku neuvoa, että miten hankalaa on oppia passit ja sen sellaiset :)
Soutaminen & hiukan muuta turhaa
2
66
Vastaukset
- lentistä vaan
Hei vain.
Ehkä sanoisin tavan soutelua liikuntamuodoksi; eri kontekstissa se on sitten urheilulaji.
Painoa kannattaa tiputtaa vain noin puoli kiloa viikossa, eli jos koulu alkaa muutaman viikon päästä, voisit pudottaa noin 2 kiloa. Paino ei ehkä tipu kovin nopeasti, jos samalla kasvatat lihaksia, mutta terveellinen, vähärasvainen ruokavalio yhdistettynä runsaaseen liikuntaan on paras tapa pudottaa painoa. Muista juoda myös paljon vettä. Jätä vaalea leipä.
Lentopallo on kiva laji, kysy ensin seurasta, olisiko siellä aloittelijoitten ryhmää, jossa voisit oppia peruslyönnit :) Vinkki: käykää kavereitten kanssa rannalla pelaamassa lentopalloa, niin opit siellä perusteet syksyä varten! Siellä voit joltain kysyä neuvoa tekniikan kanssa, ja alkaa harjoitella vaikka kotona seinää vasten. Unohda nuo pilaamisajatukset, ja ota rohkeasti yhteyttä. Ei ole hankala oppia, kun muistat tekniikan!- RowAboat
Kiitos neuvoistasi!
Ehkä yksi 'esteistä' lentopallon aloittamiseen on, että olen _TODELLA_ ujo liikuntaharrastusten suhteen, mikä on todella outoa, sillä harrastan näytelmäkerhoa, eikä näytteleminen ujostuta oikeastaan ollenkaan ja olen muutenkin todella puhelias, enkä lainkaan ujo. :/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk682279Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921516Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621312Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll711309- 1271184
Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j901021- 701008
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍97961Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72943- 116926