"joka kolmas pettää puolisoaan"
Hurjat luvut, jos tuohon on uskominen!
Useimmat pettämiset ovat vain ohimeneviä kesäromansseja, josta kumppani ei koskaan saa tietää. Aika surullista minusta, että joillakin on noin löyhä moraali ja ei haluta olla uskollisia omalle kumppanille.
"Kesä on pettämisen sesonkia, kun kesällä ympäristö on seksuaalisesti virittyneempi kuin esimerkiksi talvella"
Minusta suhde on jo huono alkujaan, jos pettämään pystyy. Aina löytyisi syitä, jos niitä haluaa kaivaa.
Iltalehti kertoo
23
355
Vastaukset
- Outoa, aivan
Kaksi kolmannesta sentään ei petä. Se on kai hyvä juttu.
Olen ollut koko ikäni sinkku enkä silti ole harrastanut yhden yön juttuja. Muutama vuosi on mennyt ihan selibaatissa, kun ei ole tullut vastaan mieluista (ja vapaata) seksikumppania. Uskon, ettei minulla parisuhteessakaan olisi vaikeuksia olla uskollinen.
Mikähän niillä syrjähyppääjillä onkaan motiivina? Vuosia sitten televisiossa näytettiin amerikkalaista "tosi"-TV-sarjaa, jossa vakoiltiin ja paljastettiin uskottomia puolisoita. Syy syrjähyppyyn tuntui aina olevan "kun sä et ole koskaan kotona". Outoa läheisyysriippuvuutta ainakin minun mielestäni.- moraali kunniaan
Olet ollut koko ikäsi sinkku ja vain muutama vuosi mennyt selibaatissa? Hyi, yök, häpeäisit.
- Outoa, aivan
moraali kunniaan kirjoitti:
Olet ollut koko ikäsi sinkku ja vain muutama vuosi mennyt selibaatissa? Hyi, yök, häpeäisit.
Sinkkunakin voi nauttia seksistä. Siinä on sekin hyvä puoli, että jos seksikumppani osoittautuu keskinkertaiseksi tai jopa huonoksi, ei tarvitse vaivautua toista kertaa. Aika harvoin muuten olen sitten vaivautunut toista kertaa.
Uskonnolliset ihmiset paheksuvat vaaiden ihmisten välistä sinkkuseksiä mielikuvituskaveriensa takia ja muut sen vuoksi, etteivät itse sitä saa. Kumpaan joukkoon sinä kuulut? :)
- Moralisointia...
Älkää moralisoiko, kokemattomat!
Ilmaiskaa mielipiteenne vasta sitten, kun olette suhteen arkea muutaman vuoden. Teillä on noita ruusuisia kuvitelmia: ah, ihanaa, se ainoa oikea maailmassa. Joo, itsekin kiinnitin tuohon lööppiin huomiota. Masentavaa. :(
Eniten ihmetyttää se, että eikö pettäjää lainkaan huolestuta, että kumppani asian selvillä ongittuaan hyvin todennäköisesti lähtee. Jos panetuksen poishoitaminen on tärkeämpää kuin se, saako kumppanin pidettyä itsellään, niin vaikuttaisi siltä, ettei se kumppani nyt niin tärkeä olekaan.
Miksi ei saman tien voisi erota jo ennen sitä pettämistä, voisko joku "kokenut" kertoa.
Ja samalla voisi valaista sitä, että onko sinulle sitten ihan ok myös se, että puolisosi pettää sinua jonkun muun kanssa.- ht4rtyjvhuu5ujjhhu
Ihmiset ovat heikkoja, liian heikkoja lähteäkseen kuin liian heikkoja vastustaakseen kiusausta.
- Mad Elaine
Oli masentava lööppi. Vei taas viimeisetkin halut pariutua ja yrittää rakentaa jotain hienoa.
Toisaalta tuli mieleeni myymälävarkaat; kuulemma iso osa myymälävarkaista on ihan fiksuja ja kivasti toimeentulevia ihmisiä, joille varastaminen on keino purkaa vihantunteita.
Että halutaan tieten tehtoen tehdä pahaa, kun puhuminen ei luonnistu. - normaali
Useallakin tuttavalla on ollut ja on suhde varattuun, Sitä en ymmärrä että varattuna pitää ylläpitää sivusuhdetta. Satunnaiset lipämiset tavallaan voi joskus ymmärtää mutta systemaattinen suhde toiseen on minusta aika loukkaavaa toista kohtaan. Eikö silloin olisi aika reippaasti laittaa lusikat jakoon ja päästää kumppani vapaille markkinoille?
Mielestäni myös salarakaan roolissa on aika surkuhupaisaa puhua että suhteessa on kyse muusta kuin seksistä. Joo ja lehmät lentää. Ihmiset ei vain halua olle realisteja..- lottamari<3
Aivan, selityksiä löytyy kun moraali ja arvot yhteiskunnassamme höltyy. Jos ajatellaan sitä mikä on kirkon ja pappien työn ja toimen kuva nykyisin, niin enää se ei tunnu olevan sitä, että pappi olisi se paimen, joka muistuttaisi meitä moraalista ja näyttäisi oikeata suuntaa. Kaikki on sallittua, kun ihmisillä ei ole Jumalaa, eikä Jumalan pelkoa.
Ihmiset eroavat kirkosta, koska se maallistuessaan ja kaiken sallivuudessaan on menettänyt uskon ihmisten silmissä. Olen sitä mieltä, että ihminen ei tiedä rajojansa, ellei hänellä ole suunnan näyttäjää. Aivan samoin kuin lapsi, jolla on vapaa kasvatus ja saa tehdä äidin ja isän sallimana ihan mitä vaan.
Kun kirkko luopuu asemastaan pysyä Raamatun sanassa höltyy pappienkin oma asema . Papit eivät tiedä ketä heidän tulisi kuunnella, kansaa ja heidän tahtoaan vai pysyä Jumalan sanassa ja noudatta Raamatun lain säädäntöä. Homoja vihitään ja siunataan kirkoissa ja papit itse elävät kaksoiselämää ja pitävät salarakkaita jne...
niin,...tästä tuli sunnuntai saarna vaikka ei pitänyt, mutta jotain yhteiskunnassamme on muuttunut ja luopumista alkanut tapahtua kirkon omassakin uskossa ja ihminen näkee sen ja ottaa oppia siitä kuin pieni lapsi, joka tekee samoin kuin vanhempansakin. - Heh heh.
lottamari<3 kirjoitti:
Aivan, selityksiä löytyy kun moraali ja arvot yhteiskunnassamme höltyy. Jos ajatellaan sitä mikä on kirkon ja pappien työn ja toimen kuva nykyisin, niin enää se ei tunnu olevan sitä, että pappi olisi se paimen, joka muistuttaisi meitä moraalista ja näyttäisi oikeata suuntaa. Kaikki on sallittua, kun ihmisillä ei ole Jumalaa, eikä Jumalan pelkoa.
Ihmiset eroavat kirkosta, koska se maallistuessaan ja kaiken sallivuudessaan on menettänyt uskon ihmisten silmissä. Olen sitä mieltä, että ihminen ei tiedä rajojansa, ellei hänellä ole suunnan näyttäjää. Aivan samoin kuin lapsi, jolla on vapaa kasvatus ja saa tehdä äidin ja isän sallimana ihan mitä vaan.
Kun kirkko luopuu asemastaan pysyä Raamatun sanassa höltyy pappienkin oma asema . Papit eivät tiedä ketä heidän tulisi kuunnella, kansaa ja heidän tahtoaan vai pysyä Jumalan sanassa ja noudatta Raamatun lain säädäntöä. Homoja vihitään ja siunataan kirkoissa ja papit itse elävät kaksoiselämää ja pitävät salarakkaita jne...
niin,...tästä tuli sunnuntai saarna vaikka ei pitänyt, mutta jotain yhteiskunnassamme on muuttunut ja luopumista alkanut tapahtua kirkon omassakin uskossa ja ihminen näkee sen ja ottaa oppia siitä kuin pieni lapsi, joka tekee samoin kuin vanhempansakin. - lottamari<3
Heh heh. kirjoitti:
Mieti yhteiskuntaa, jossa ei olisi poliiseja ollenkaan, eikä mitään lakia. Miten luulisi siinä käyvän Heh heh??
- Heh heh.
lottamari<3 kirjoitti:
Mieti yhteiskuntaa, jossa ei olisi poliiseja ollenkaan, eikä mitään lakia. Miten luulisi siinä käyvän Heh heh??
Et sinä tuossa poliisista ja laeista puhu, vaan jumalastasi, höntti.
- lottamari<3
Heh heh. kirjoitti:
Et sinä tuossa poliisista ja laeista puhu, vaan jumalastasi, höntti.
Kyllä sinä tiedät tasan tarkaan mitä minä tarkoitin,.ei minun sitä tarvitse sinulle kertoa, älä leiki tyhmää. Ite olet höntti.
lottamari<3 kirjoitti:
niin,...tästä tuli sunnuntai saarna vaikka ei pitänyt, mutta jotain yhteiskunnassamme on muuttunut ja luopumista alkanut tapahtua kirkon omassakin uskossa ja ihminen näkee sen ja ottaa oppia siitä kuin pieni lapsi, joka tekee samoin kuin vanhempansakin.Moraali on universaali asia, eikä sen tueksi tarvita uskontoa tai jumalaa. Riittää kun miettii, että joku tekisi saman itselleen, kun mitä aikoo tehdä jollekin muulle.
Tuntuu todella typerälle, että ihminen voisi säilyttää moraalinsa vain jumalan rangaistuksen pelossa.lottamari<3 kirjoitti:
niin,...tästä tuli sunnuntai saarna vaikka ei pitänyt, mutta jotain yhteiskunnassamme on muuttunut ja luopumista alkanut tapahtua kirkon omassakin uskossa ja ihminen näkee sen ja ottaa oppia siitä kuin pieni lapsi, joka tekee samoin kuin vanhempansakin."Kaikki on sallittua, kun ihmisillä ei ole Jumalaa, eikä Jumalan pelkoa."
-Pelolla ei ihmisiä hallita pidemmän päälle. Historia on sen osoittanut lukemattomia kertoja.
Eli mikään jumalan/joulupukin/hattivatin/tms pelko ei pitkälle kanna. Kontrollin on lähdettävä ihmisestä itsestään. Ei mistään ulkoisesta pakotteesta.
- Näkökulmia
Kokemattomat moralisoivat.
En ole koskaan pettänyt, mutta voin ymmärtää pettäjiä, vaikken heitä puolustele.
Kumppanistaan ei välttämättä halua erota, mutta kun suhteen arkea eletään vuodesta toiseen, on myötä- ja vastamäkiä. Voi esim. olla, ettei seksiä ole kuukausiin. Ja jokainen haluaa joskus vaihtelua.
Jos olet elänyt joskus parisuhteessa, voitko vannoa, ettet ole joskus tuntenut himoa jotakuta toista kuin omaa kumppania kohtaan?- lottamari<3
Kysytkö minulta?
Tunnen vetoa moniinkin miehiin, tunnen jopa himoa, mutta se ei ole sama kun jos on rakastunut ja lupautunut siksi olemaan toisen kanssa. Itseni tuntien voisin hyvinkin pettää, minulla on sellainen luonne...sanon sen suoraan,.siksi onkin tärkeä tuntea oma luonteensa ja ymmärtää, että nuo tunteet eivät merkitse sitä, että minun pitäisi niiden perässä juosta,,.
Viettien mukana jos alkaa juosta, niin ongelmissa ollaan. Suhteeessa ollenssani, en koskaan harkitsekaan tuollaista, mutta vapaana voin tehdä mitä haluan, noukkia sieltä täältä onnen palasia, flirttailla ja kokea intohimoisia eroottisia hetkiä kenen kanssa haluan. Varattuihin en halua seota, se on minun sääntö numero ensimmäinen...en vaikka hän eläisi vapaassa suhteessa,...en etenkään silloin.
Olen ikuinen romantikko, mutta sei ei silti tarkoita, että minun täytyisi elää kuin mikäkin...?
"Hurjat luvut, jos tuohon on uskominen!"
-Kun kyseessä on niinkin arvovaltainen lähde kuin iltalehti, ni kyseisen väittämän uskottavuus on samaa luokkaa kuin horoskooppien..
"Kesä on pettämisen sesonkia, kun kesällä ympäristö on seksuaalisesti virittyneempi kuin esimerkiksi talvella"
-Varmasti kesä on seksuaalisesti virttyneempi aika kuin talvi. Ainakin Suomessa missä kesä on säälittävän lyhyt ja talvi sitäkin pidempi.
Mutta en usko, että se käytännössä vaikuttaa pettämiseen. Ne saastat, jotka pettää, ni pettävät vuodenajasta riippumatta.- Luonnollistahan se
Ihmisille ei vaan sovi se että on vain yksi puoliso. Tämä koskee miehiä ja naisia. Useimmat ihmiset joutuvat todella ponnistelemaan sen eteen että pysyvät uskollisina kumppaneilleen. Kun paljon helpompi olisi vaan pettää. Tilanteita tapahtuu useita pitkän parisuhteen aikana ja on aika ihme että useimmat kieltäytyvät seksistä silloin.
"Useimmat ihmiset joutuvat todella ponnistelemaan sen eteen että pysyvät uskollisina kumppaneilleen."
-Tämä jos mikä, ni erottaa ne jyvät akanoista.
" Tilanteita tapahtuu useita pitkän parisuhteen aikana ja on aika ihme että useimmat kieltäytyvät seksistä silloin. "
-Sitä kutsutaan itsekuriksi ja oman kumppanin kunnioittamiseksi.
- Ikisinkku M
Voisi tuon ehkä uskoakin parisuhteellisista, ne kun ovat yleensä niitä itsekkäimpiä ja eniten pelkästään omien halujensa mukaan meneviä. Luulen että sinkuissa yleisesti ottaen on korkempimoraalisia ihmisiä, juuri siksi ovat sinkkuja kun eivät halua suhteeseen jossa eivät satavarmasti tiedä pystyvänsä olemaan uskollisia, parisuhteita tiuhaan solmivat eivät narsiteina niinkään välitä miltä toisesta tuntuu pikku pettäminen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510212
- 816803
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon424887- 614537
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella714237Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme313799- 472878
- 362655
- 402300
- 2161912