Kun aurinko paistaa

Nyt kirjoitan niin konkreettista, ettei kukaan voi panna hanttiin ja sanoa, ettei tuollaista ole olemassa.

Eilen tosin n. klo 17, satoi kuin saavista kaataen. Saihan luonto kaivattua virkistystä jopa liian kanssa, sillä maanvyörymiäkin syntyi.

Tunnen minä kyllä vähän syyllisyyttä itsekin. Kun helle kovimmin koetteli, sanoin Luojallene, tuolle lähituttavalleni.

Pst,Luoja, panisitko muutaman lumihiutaleen tulemaan virkistykseksi, itselläni ei ole niin väliä, mutta noille ihmisille. Kesti n. 10 tuntia ja sitten seurasi ihan ennennäkemätön kaatosade.

Jaahas, ajattelin, nyt se toivomus toteutui, hiutaleita vaan oli aika runsaasti ja ne helle sulatti.

Minä käännyn usein Luojan puoleen ja keskustelen kuin kännykällä. Luojan puoleen siksi, että hän on kaikkien Jumalien Pomo.

Kerron vielä vähän yksityiskohtia tuosta yhteydestä, joka meilla on:

Ihminen toimii sähköllä, ihan varmasti ja oikeesti.

Kun ihminen koskettaa toista kättään toisella, syntyy pini sähkövirta ja käsien silmukkmainen asento luo sähkömagneettise kentän kohti Luojaa.

Yhteyttä luojaan on kutsuttu rukoiluksi kädet ristissä.

21

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olihan söpö ilmaisu:D-- kaikkien Jumalten Pomo. Mitään et jätä epävarmuuteen kenelle kohdistat pyyntösi. Ihan näen matkalla kaikkeuteen, miten keikahtaa muut pyydetyt apulaisjumalat sivuun, että tie on selvä:DDDD

Insinööri Ruuneperikin ihan opastaa, miten se oikein toimii:D

Ehkäpä langatonkin sentään toimii, tiedä sitten näitä , vaikka olisit oikeassakin:)

Naurattaa ihan, kun on niin hyväntuulinen ja personallinen viesti,...

• kaisu-liisa

Liekö Jumalaa, on jumalia, jokaisen mieleen sopivia.
      Jumalien Pomo?

Kesällä sataa ja paistaa, tuskin siihen mitään jumaluuksia tarvitaan.

Söpö, höpö, vain yhden kirjaimen muuttuvuus, ja saattaa saapua suuttuvuus.

• *Kukkahame*

Eilenkin kuului ukkosen jylinää ja meillä paistoi aurinko, pieni sade ilmiö auringon paistaessa ja siinä oli viikon vesisade.
      Aurinko on ollut esillä tänä kesänä, mutta kun sitä vettäkin luonto tarvitsee.

Nyt sitten valmiina kankaille, kahvin kanssa!

• Don Camillo tuntuu avauksen tehneen, niin samantyyppistä
      iloisuutta tunsin lukiessani näitä kahta, Ruuneperia ja Don Camilloa.
      Jatkukoon ilo ja aurinkoisuus !

• Juuri tuolta Po-joen rannalta Pescarolosta kotoisin oli kirjeenvaihtokaverini Acille Tonetti silloin, kun minulla oli ikää 14- 18 vuotta. Kirjoitimme saksaksi, jos hänen kieltään voi saksaksi kutsua, virheitä oli niin kosolti. taisipa minullakin olla, mutta siinäkin opin, sanakirja ja kielioppi apunani.
        Uskonpa opettaneeni hänelle saksaa niin paljon, että hänkin ylioppilaaksi pääsi.
        Kun menimme ekan kerran Pohjois-Italiaan, ja olimme rannalla, niin mieheni sanoi aina, kun joku ylipainoinen kalju mies käveli rannalla: "Kato; Acille Tonetti!"
        Se oli sellainen jatkuva vitsi, jolle nauroimme aina.

• lihava ja kalju
        liisa.sal kirjoitti:

Juuri tuolta Po-joen rannalta Pescarolosta kotoisin oli kirjeenvaihtokaverini Acille Tonetti silloin, kun minulla oli ikää 14- 18 vuotta. Kirjoitimme saksaksi, jos hänen kieltään voi saksaksi kutsua, virheitä oli niin kosolti. taisipa minullakin olla, mutta siinäkin opin, sanakirja ja kielioppi apunani.
        Uskonpa opettaneeni hänelle saksaa niin paljon, että hänkin ylioppilaaksi pääsi.
        Kun menimme ekan kerran Pohjois-Italiaan, ja olimme rannalla, niin mieheni sanoi aina, kun joku ylipainoinen kalju mies käveli rannalla: "Kato; Acille Tonetti!"
        Se oli sellainen jatkuva vitsi, jolle nauroimme aina.

Meitä naurunaiheita kyllä riittää Suomessakin, siitä vaan nimiä keksimään ja hohottamaan.
        Kyllä meillä on lomilla ollut mukavampaakin tekemistä.

• Ramoona*

Minkähän elävän olomuotoon Ruuneperi eläytyi, kun kertoo "noille" ihmisille virkistystä pyytäneensä. Luontokappale onkin Luojan lähituttava, sopusoinnussa Luonnonkin kanssa, ihmiskunta on kovin jo vieraantunutkin.

Kovin minäkin sadetta toivoin, ihan itsekkäistäkin syistä, kun kallista vesijohtovettä sai olla myötäänsä ruiskuttamassa ja painavalla kannulla kantamassa puutarhalle. Mustikoidenkin takia minä toivoin, ja vadelmien ja kanttarellien ja kuivumassa olevien koivujen. Raikas kostea aamu sai sanattoman kiitosrukouksen ihastuneena henkäyksenä nousemaan kohti taivaan sineä, siellä on Luojan suuruudelle tilaa. Kaikki vihreät värit ovat raikastuneet, kukat heleitä ja nurmikko virkistynyt. Hämähkinseititkin aamuvalossa kastehelmineen kuin paraskin taideteos, vaikka metsälenkillä naamaani tavoittelivat. Ja mikä tuoksu sateenjälkeisessä metsässä !

Käsien ristiminen auttaa keskittymään, tuskin se mikään kristittyjen ristiin viittaava vertauskuvallisuus on. Olen muistaakseni lukenut, että alkukristityt nostivat kätensä ylös rukoillessaan , mikä hyvin kuvaa rukouksen suuntaa. Kummitätini oli erittäin taitava ompelija ja kutoja, sokeutui viimeisiksi elinvuosikseen. Hän sanoi, että vielä hän pystyy käsitöitä sentään tekemään...rukoilemalla.
      Miten te muuten ristitte kätenne, kumpi peukalo on etualalla...minulla aina vasen, vaikka silmät ummessa .Oikeakätinen kylläkin olen.

• kas kummaa

en ole tullut koskaan ajatelleeksi, vasen peukku minullakin edessä.
        Mahtaako olla vasen/ oikeakätisyyden kanssa mitään tekemistä.

• Ramoona*
        kas kummaa kirjoitti:

en ole tullut koskaan ajatelleeksi, vasen peukku minullakin edessä.
        Mahtaako olla vasen/ oikeakätisyyden kanssa mitään tekemistä.

Pssttt...ihan vaivihkaa tänne sujautan viestin, kun menee niin kauas itse aiheesta ja kästisyydestä täällä on keskustelukin. Mutta pitihän minun käydä googlettamassa, jos löytyisi tietoa.
        http://www.tiede.fi/artikkeli/1088/kadet_ristiin_mutta_kummin_pain_

45 % ristii oikean peukalon päällimmäiseksi,
        55 % vasemman. Pysyvyys 98 %.

• nöpö

Kautta ikiaikojen on kansamme rukoillut, milloin sadetta pelloille, milloin poutaa.
      Milloin varjelusta hallalta ja vihollisilta, ei mitään pahaa siinä ole.

• Eipä todellakaan, rukous on meditaatiota, hyvää ja terveyttä sekä iloa lisäävää.

• Nyt oli niin hyvä kaksinpuhelu luojan kanssa,että tässä kaaoksen keskelläkin hymyä pukkas.
      Aaamu oli mitä ihanin ja on vieläkin,peilityyni järvi lepää viimeviikoisen myrskyn jälkeen.Kalaa tuli omiksi ja luontokappaleiden tarpeeksi.rengastettu selkälokki rohmusi itsensä niin täyttten,ettei oikein lentoon päässyt.
      Minä jouduin kastelemaan kasvimaatani eilen,koska en muistanut sitä sadetta rukoilla,kun vattumetsässä ramusin.

• Kiitos ihan jokaiselle!

Ihmetyksekseni niin moni vastasi ja jokainen käytti vain kauniita sanoja.

Auringosta piti kirjoittaa, mutta kun se "minusta" tuntui niin arkiselta, etteä ihan itketti, heitin hiukan epätavanomaista tarinaakin mukaan.

Hyvä kaunis ja hauska ovt viestieni rakennuspuita. Harvoin syntyy kunnon "taloa" ja jotkut sortuvatkin.

Olette maailman ihanimpia kriitikkoja ja tukijoitani!

• aurinkoi.nen.
        Ruuneperi kirjoitti:

Kiitos ihan jokaiselle!

Ihmetyksekseni niin moni vastasi ja jokainen käytti vain kauniita sanoja.

Auringosta piti kirjoittaa, mutta kun se "minusta" tuntui niin arkiselta, etteä ihan itketti, heitin hiukan epätavanomaista tarinaakin mukaan.

Hyvä kaunis ja hauska ovt viestieni rakennuspuita. Harvoin syntyy kunnon "taloa" ja jotkut sortuvatkin.

Olette maailman ihanimpia kriitikkoja ja tukijoitani!

Rukousten lapset eivät joudu hukkaan.
        Kiva kun Ruuneperi olet olemassa ja te muutkin ketjuun osallistuneet.

• *Kukkahame*

Eipä siellä metsän siimeksessä ollut 'lustia', ei tuulen henkäystä mutta ihme kyllä kahvi piristi, vaikka hyttyset ja pienet kärpäset olivat iholla kaiken aikaa.
      Tunnin olin metsässä ja sain mustikoita muutaman kourallisen, ehtiihän tuonne vielä monesti kesääkin jäljellä syyskuun puoleen väliin.

Auton sisälämpö oli 37C, ja ulkona vain 10 astetta vähemmän, onneksi on nuo ilmastoinnit keksitty, hetken tyhjäkäyntiä ja viilennys toimii.

Siis aurinkoisia päiviä toivon silti kaikille ;-)).

• fiiuliin*

Kirjoitanpa Ruuneperille sen harmillisen viestin jota hän kaipaili ketjuunsa.

Mikä parempi olet olevinasi kun jopa luoja suosii sinua, ja antaa vettä asuinalueellesi jota me täällä "rajua-metsän"puolella niin kovin olemme kaivanneet,

Kovasti jyrisi ukkonen ohi kulkiessaan meille , syyttiköhän jostain, ja sinne painui rikkaaseen ja rahakkaaseen paikkaan antaen vielä suosion osoituksena jopa vettäkin.
      Mutta meille, meille köyhemmille vain jyristeli

• fiiuliin*

Tuolta se tulla paukuttelee taas Paattisten suunnalta.
      Saas nähdä kuka nyt mitä saa:

• An Lis 3

Uskon, että Ruuneperi ei nukkunut tänä aamuna pitkään, eli niin kaun aamulla, että olisi kaiken vuotta laiska ja unelias. Tänäänhän on unikeon päivä ja naantalilaiset juhlistavat teemapäivää erikoisen "juhlavasti".
      Oli mukava lukea teknokraatti ystävämme viestiä, missä hän kertoi pyytäneensä helteeseen nääntyville ystävilleen vettä taivaalta.
      Sitä annettiin. Minäkin rukoilen Luojaani, mutta vieläkin henkilökohtaisemmalla tasolla. Aloitan usein: "Rakas Jeesus".
      Käsiäni en usein risti, enkä tee ristinmerkkiäkään, mutta silloin kun laitan kädet ristiin, on vasen peukalo päällimmäisenä.

• Kaipa olen vaikutteille altis tai yllytyshupsu, koska kerronnat auringosta, luonnosta ja marjakeruusta kasvattavat halui mennä sinne, mistä tätä kaikkea on saatavilla. Tietysti vain luonnon ehdoilla, ja miksèi myöskin "jokamiehen oikeuksilla."
      Tekee taas mieleni lähteä, ja kiivetä vakikukkulalleni, vetäistä kunnon päiväunet sammalmätäs tyynynäni, niin rauhassa että, ei mikään ihmisten rakentama härveli rauhaa riko. Siitäpä kun laskeudun alas synkältä ja pimeältäkin vaikuttavaan järeän kuusikon peittämään notkoon, ilma viilee, valo tulee kuusioksien rakosista viiruina, täplikkäinä. Jos käy tuulen henki kuusten latvoihin, valokiilat, täplät vilkkuvat, muuttavat muotoaan hämärässä kuin jossain karusellissa.

Toteutan myös nokoseni soutuveneessä, kilometri pieneen vastatuuleen kuntosoutelua ja sitten vain sopivaa hakua lepäämispaikkaan veneessä ja antaa tuulen kuljetella. Eipä siinä kauan heräillä pysy, ehtii katsoa kuinka pilvet muuttavat muotoaan, tekevät uusia kuvioita mielikuvitukseni pohdittavaksi, pieni tuulen tekemä liplatus veneen laitoihin on kuin hypnoosia unen hakuun.

Näin teen. Siihen saa mennä parhaat marjastuspäivätkin. Niitä kyllä ehtii noukkimaan, mutta hyvät, rentouttavat päivät tarpeisiini on valittava parhaista. Kummallista, olen tietysti nähnyt tämän kaltaiset maisevat jo penskana, mutta paljon siitä jäi näkemättä, koska se oli tavanomaista.
      Nyt kivikylän vakiintuneena asukkaana katson maisemia ja luontoa erilaisin silmin, kuitenkin niin, että on olemassa jo entinen pohja.

• *Kukkahame*

Sinulla on samanlaisia nautintoja kuin minulla, mökkikesinä menin kaislikkoon syvälle ja veneen pohjalle katselemaan pilvien muodon muutosta.
      Monet pilvet oheniva ja sulivat taivaan sineen, siihen 'taivaalliseen' seurantaan oli helppo nukahtaa.
      Monesti pieni liplatus veneen pohjassa aiheutti kiireen mantereelle.
      Siinä tuli pantua merkille vilkas lentoliikenekin, taivaalla oli aina useita vanoja joita lentokoneet jättivät kuin merkiksi lennoistaan.

Maastossa olen viettänyt kokonaisen yön, se oli kokemisen arvoista, aluksi tuntui pieni varovaisuus ja tarkastelin ympärilleni.
      Kuulin pienen kopsahduksen, ja mielikuvitukseni alkoi herätä eloon, joku heittelee jotain?
      Rauhoittava ääni antoi luvan lopettaa turha uteliaisuus (luetaan pelko) ;-)), se oli vain käpy niitä tippuu joskus.

• 12-14

Voit olla oikeassa, sillä pieni sähkö on kaikella elämällä joka on määrätty aika kaikella siis mekin nauttikaamme viimeisistä ajan aalloista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      15
      3815
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      126
      1444
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1298
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      312
      1236
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      60
      1165
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1120
    7. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      44
      1075
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      951
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      885
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      828
    Aihe