Olen nyt viisi kertaa koittanut tehdä kinuskia ohjeella:
1dl maitoa
½dl sokeria
½dl fariinisokeria
nokare voita
Kinuskista ei ole kertaakaan tullut tasaisen pehmeää, vaan heti kun kinuski alkaa kuplimaan, muodostuu sellaista pehmeää "höttöä" kiehuvaan kohtaan ja vähän kun sekottaa niin kinuskiin tulee sellasia suurehkoja pehmeitä hiutaleita.
Olen kokeillut keittää nelosella ja nyt keittelen kakkosella mutta sama homma, heti kun kinuski kiehuu muodostuu toi pehmeä höttö joka ei liukene kinuskiin mitenkään.
Maku kinuskissa on juuri kohdallaan ja eilen kokeilin siivilöidä tuon hötön pois niin lopputuloksena oli tilkka täydellistä kinuskia.
Mutta mistä ihmeestä tuo höttö johtuu? Onko se sitä kuuluisaa rakeentumista, kun eipä tuo ongelma lähde vaikka kuinka hiljaisella keittelen..
Ihan teflonkattilassa ja nyt paksupohjaisessa teräskattilassa olen keitellyt, turhauttaa!
Kinuski ei onnistu!
Kinuskiton
3
433
Vastaukset
- caramellll
Kinuskia ei saa sekoittaa, se juuri aiheuttaa sen rakeisuuden.
- ......
Niissä ohjeissa, mitä olen nähnyt, on aina käytetty kermaa - ei maitoa. Käy katsomassa vaikka Kinuskikissan sivuilta kinuskiohje ja vinkit!
- Top Chef
Korvaa maito kermalla niin se on siinä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko821609- 401259
En malta odottaa mies että tulet minuun
Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu86942Siltojen varjoissa
Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja200917- 53845
- 61842
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20830Vanhemmalle naiselle
Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.54774- 37768
- 33759