Niin on kukaan tehnyt Lörtsyjä?
Osti juuri ihan uteliaisuuttani maistiaiseksi sekä liha- että omena lörtsyn.
http://www.lortsypojat.fi/fi/Valmistusaineet.html
tuon löysin eli sisällys / raaka-aine luettelon, mutta paistetaanko se uppopaistona? ei luulisi pysyvän sitten noin litteänä?
Ravintosisältö: 100g:ssa
energiaa 1025 kj (245 kcal),
proteiinia 6,4 g,
hiilihydraattia 33,8 g,
rasvaa 9,3 g,
suolapitoisuus 1,1%
Onko kukaan tehnyt jotain omia sovituksiaan.
LIHALÖRTSY
Taikina: Vehnäjauho, sokeri, rypsiöljy, hiiva, suola, vesi
Täyte: Riisi, nautajauheliha, mausteet
Paino: n. 360 g/pkt
Säilyvyys: Alle 6 °C 10 pv
Lämmitysohje: Lämmitä tuotetta mikroaaltouunissa (750 W) noin 30 sekuntia.
.
Mietin jos suolaiseen versioon laittaisi ruisjauhoa?
Jättäisi sokerin pois? Jospa paneutuisi asiaan myöhemmin!?
Kuin karjalanpiirakka taikina!?
noin 3 dl vettä
suolaa
1 dl vehnäjauhoja
4-5 dl ruisjauhoja
1-2 rkl öljyä
lisänä kuiva hiiva ja paisto uunissa.
Voitelu: sutiminen voilla kypsänä, kuten karjalan piirakat..
Olen täysin lehmä/nauta allerginen sen valkuainen/proteiini maito ja liha.
Lörtsy
uusia tuulia
1
2117
Vastaukset
- uusia tuulia
Eli 1 kpl lörtsyä on 882 kcal aikuinen 1800-2000 kcal/ vrk.
Tarkoitukseni olisi laskea rasvasta (rasvaa 9,3 g) 1g= 7kcal,kertyvää, sekä hiilihydraattia 33,8 g, 1g = 4 kcal (vehnäjauho) kertyvää kcal.. määrää
Rasvasta kertyy 65,1 kcal
hiilihydraattista kertyy 135,2 kcal
Eli n.1/4 koko kalori määrästä. = 200 kcal
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1607169Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142628Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk481908Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141461Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901345Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271139- 711137
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631103Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.491095- 691017