Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Juustokakku ilman irtopohjavuokaa?

junnba

Uskallanko yrittää tehdä juustokakun normaalissa piirakka/laatikkoruoka vuoassa kun en irtopohjavuokaa omista? Ja liivatelehdistä kysymys. Kun liivatelehdet on liotettu, mihin määrään kuumaa vettä ne sulatetaan? Esim. kun on kolme liivatelehtehteä niin onko 1 dl hyvä määrä kuumaa vettä?

2

2647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gelatin

      Toki voit sen tehdä normaaliin vuokaankin, jos ulkonäöllä ei ole väliä. Siistejä paloja et saa silloin leikattua vaan joudut melkeinpä kaapimaan sen lusikalla. Silloin se kannattaa tarjota vaikkapa viinilasista lautasen sijaan. Jos et ole leipomassa ihan juuri nyt, voit kipaista kaupasta sen irtopohjavuoan, joka on kätevä ja tarpeellinen jos yhtään harrastat leipomista. Siitä saa kätevästi irti täytekakkupohjat, erilaiset piirakat ja keikauskakut. Eikä ole suuri investointi.

      Liivatteen käytöstä voit lukea vaikka täältä:

      www-kinuskikissa.fi/liivatteen-kaytto/

      Kuuma neste voi olla muutakin kun vettä ja sen määrä vaihtelee myös sen mukaan, kuinka kostea täyte on - nesteen määrä kerrotaan reseptissä.

    • ......

      Yleensä ohjeissa mainitaan myös tarvittava kuuman nesteen määrä, kun liivatelehtiä käytetään. Itse olen hyydyttänyt usein lime-juustokakkua, ja olen silloin kuumentanut tilkan lime- tai sitruunamehua, ja liottanut lehdet sinne. Kakkuun tulee sekä täytteeseen että päälle tulevaan mehukiilteeseen 4 lehteä kumpaankin, päälle tulee nestettä muistaakseni 2 - 2,5 dl ja vain osa nesteestä kuumennetaan, jotta sen saa jäähtymään ja hyytymään nopeammin. Annan kiilteeksi tarkoitetun mehun jäähtyä ensin jääkaapissa ja kun näyttää vähän paksuuntuneen kaadan varovasti kakun päälle niin, ettei juustomassasta irtoa hiutaleita mehukiilteen joukkoon.
      Jos ei ole varaa moneen kakkuvuokaan (tai ei ole tilaa), on paras ostaa yksi irtopohjavuoka ja yksi rengasvuoka. Irtopohjavuoassa voi paistaa mm. täytekakun pohjat tai sacherkakun. Rengasvuoassa sitten ne "kuivat" kakut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2288
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1984
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1812
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1542
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1422
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1382
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      40
      1375
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe