pee-kerros

opastusta

Miten ilmaista englanniksi p-kerros, niin ettei se kuulosta tyhmältä? Sanaa parking ei tässä sitten voi käyttää, kun siellä ei ole parkkipaikkoja :)

17

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • spsspps

      Shit level.

    • Maan tasalla oleva kerros on ground floor ja maan alla oleva basement floor.

    • opastusta

      Niin, mutta kun väkeä menee hissiin, jossa pitäisi valita se P-kerros. Jäävät ihmettelemään, jos sanoo esim 1 kerros alaspäin, että mikä tämä sitten on, mikä se 1 alaspäin on jne.

      • seuraava kysymys

        Ty tö Peisment. Siinä sulla on pee.


      • downtothebasement

        Onko hissipoikia/tyttöjä niin monessa paikassa, että ei itse pääse painamaan haluamaansa nappia.

        P viittaa pohjakerrokseen. Onko sen käyttö jollakin lailla loogista, en voi tietää. Oletan, että asuinkerrokset merkitään numeroilla. Pohjakerros on tietääkseni englanniksi basement (floor).


      • opastusta
        downtothebasement kirjoitti:

        Onko hissipoikia/tyttöjä niin monessa paikassa, että ei itse pääse painamaan haluamaansa nappia.

        P viittaa pohjakerrokseen. Onko sen käyttö jollakin lailla loogista, en voi tietää. Oletan, että asuinkerrokset merkitään numeroilla. Pohjakerros on tietääkseni englanniksi basement (floor).

        Ei se ole siinä mielessä loogista, että sen Peen alla on vielä Tee-kerros :)
        Sekaannuksia riittää, ajalevat siinä sitten edestakaisin ja menevät vääriin paikkoihin!


      • itseohjautuvaksi
        opastusta kirjoitti:

        Ei se ole siinä mielessä loogista, että sen Peen alla on vielä Tee-kerros :)
        Sekaannuksia riittää, ajalevat siinä sitten edestakaisin ja menevät vääriin paikkoihin!

        Tänne ja Alas on hyvä.

        https://koyttoliittyma.wordpress.com/2007/05/12/paluu-hissin-painikkeisiin/

        - Kannattaisi kuitenkin valita nimimerkki uskottavasti. Jos toimit oppaana, pystyt myös selostamaan asiasi siten, että ihmiset tietävät jo avauksesta edes sen, mitä nappuloissa lukee.

        Tässä sinulle vähän esimerkkiä hissiaiheisesta ajattelusta ja selonteosta. Jatka vasta kun olet lukenut.

        http://www.lintukoto.net/agora/kirjoitus.php?id=230


      • Sekä Rippikouluun :P

        Onnea työelämään sitten joskus. Ehdit vielä.


    • The floor marked with the letter “P”.

      Sanan ”floor” sijasta voi käyttää myös sanaa ”basement”, jos haluaa korostaa, että kyse on alhaalla sijaitsevasta kerroksesta.

      • maailma on kuutio

        Taloja on erilaisia ja joissain on kerroksia joita ei muissa ole. Avauksessa, vaikka trolli lieneekin, häiritsee se, ettei voida kertoa mikä on rakennuksen rakenne. Tuo tietohan voisi kukaties muuttaa jopa sen peen merkitystä!


      • opastusta
        maailma on kuutio kirjoitti:

        Taloja on erilaisia ja joissain on kerroksia joita ei muissa ole. Avauksessa, vaikka trolli lieneekin, häiritsee se, ettei voida kertoa mikä on rakennuksen rakenne. Tuo tietohan voisi kukaties muuttaa jopa sen peen merkitystä!

        Rakennuksessa on 5 maanpäällistä ja 2 maanalaista kerrosta. Krs 1 on katutaso ja alaspäin P sekä T. Hissejä on monta ja liikennettä paljon. Hissien merkintöjä ei voi muuttaa. Alunperin kysymykseni juontui "pissakerrokseen" opastuksen välttämisestä. En tosiaan ole trolli. Sori nyt kauheesti jos loukkasin :)


      • uuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
        opastusta kirjoitti:

        Rakennuksessa on 5 maanpäällistä ja 2 maanalaista kerrosta. Krs 1 on katutaso ja alaspäin P sekä T. Hissejä on monta ja liikennettä paljon. Hissien merkintöjä ei voi muuttaa. Alunperin kysymykseni juontui "pissakerrokseen" opastuksen välttämisestä. En tosiaan ole trolli. Sori nyt kauheesti jos loukkasin :)

        Tällaisilla palstoilla tosiaan on syytä kertoa komponentteja reippaammin.

        Aloitetaan siitä, mitä löyhästi ottaen talossa tehdään, onko standardi vai uniikki rakennus, mitä peen takaa löytyy, et ole edes sitä kertonut, mitä teen takaa löytyy, mitä kerrosten takaa löytyy? Onko eikö ole asuintalo osaksi tai kokonaan, ilmeisesti ei?

        Voimme kommentoijien puolelta jatkaa tätä kyselyä, mutta on aina avuliasta jos annetaan hiukan tietoa, josta lähteä.

        Tämä on jopa asiakkaiden kanssa yleinen ongelma.


      • E. Levator
        opastusta kirjoitti:

        Rakennuksessa on 5 maanpäällistä ja 2 maanalaista kerrosta. Krs 1 on katutaso ja alaspäin P sekä T. Hissejä on monta ja liikennettä paljon. Hissien merkintöjä ei voi muuttaa. Alunperin kysymykseni juontui "pissakerrokseen" opastuksen välttämisestä. En tosiaan ole trolli. Sori nyt kauheesti jos loukkasin :)

        Jos uloskäynnin löytämisessä on ongelmia, ykkösnapin voisi merkitä tekstitarralla esim. "ULOS EXIT"

        Onko teenjuontikerrokseen T sitten helpompi neuvoa? Runsas teenjuonti alkaa kusettaa.


      • opastusta kirjoitti:

        Rakennuksessa on 5 maanpäällistä ja 2 maanalaista kerrosta. Krs 1 on katutaso ja alaspäin P sekä T. Hissejä on monta ja liikennettä paljon. Hissien merkintöjä ei voi muuttaa. Alunperin kysymykseni juontui "pissakerrokseen" opastuksen välttämisestä. En tosiaan ole trolli. Sori nyt kauheesti jos loukkasin :)

        Olisit heti kertonut ainoan ongelman olevan hyperkorrektiudessasi ja ylisensitiivisyydessäsi.

        Ilmoita vaan suoraan, että P on Basement floor (-1) ja T on B -2.


      • No ei ole
        maailma on kuutio kirjoitti:

        Taloja on erilaisia ja joissain on kerroksia joita ei muissa ole. Avauksessa, vaikka trolli lieneekin, häiritsee se, ettei voida kertoa mikä on rakennuksen rakenne. Tuo tietohan voisi kukaties muuttaa jopa sen peen merkitystä!

        Oli maailma kuutio tai ei, ja kuutiohan se ei ole, kyse on selvästikin kerroksesta, jonka tunnuksena käytetään P-kirjainta. On ihan turha yrittää repiä asiasta mitään suurempaa syvällisyyttä tai esittää asiaa niin, että ei viitata siihen ainoaan seikkaan, josta P-kerros on oikeasti tunnistettavissa.


      • kadehdittavaa
        No ei ole kirjoitti:

        Oli maailma kuutio tai ei, ja kuutiohan se ei ole, kyse on selvästikin kerroksesta, jonka tunnuksena käytetään P-kirjainta. On ihan turha yrittää repiä asiasta mitään suurempaa syvällisyyttä tai esittää asiaa niin, että ei viitata siihen ainoaan seikkaan, josta P-kerros on oikeasti tunnistettavissa.

        Käsketäänkö nykyisin koulussa vielä ulos luokasta? Tuli vaan mieleen.

        Tällaisilla palstoilla tosiaan on syytä kertoa komponentteja reippaammin.

        Aloitetaan siitä, mitä löyhästi ottaen talossa tehdään, onko standardi vai uniikki rakennus, mitä peen takaa löytyy, et ole edes sitä kertonut, mitä teen takaa löytyy, mitä kerrosten takaa löytyy? Onko eikö ole asuintalo osaksi tai kokonaan, ilmeisesti ei?

        Voimme kommentoijien puolelta jatkaa tätä kyselyä, mutta on aina avuliasta jos annetaan hiukan tietoa, josta lähteä.

        Tämä on jopa asiakkaiden kanssa yleinen ongelma.


    • Vakiasiakas

      Erään työpaikkani alimmat kerrokset oli merkattu kirjaimin suomeksi ja ruotsiksi:
      P/B ja K/G.
      Käytäntö antoi niille merkitykset Palacen Baari ja Kellari Grouvi, jotka sijaitsivat kulman takana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe