Kuinka lausutaan världen? Pitääkö l-äänne kuulua vai sanotaanko vain
"värden"?
Världen är så stor så stor osv.
Lille Olle
3
112
Vastaukset
Lausuminen riippuu siitä, mitä ruotsin kielen muotoa puhut (suomenruotsilla ja riikinruotsilla on eroa, ja kummankin sisällä on murteita ja muita muunnelmia). Mutta ainakaan useimmissa ruotsin kielen muodossa ei varmaankaan ole l-äännettä sanassa ”värld”.
- maallikko vain
-- sanoisinpa ruotsissa olleena ,että r ja l taitavat tippua molemmat osittain tai kokonaan
- 37 vuotta Ruotsissa
Olen samaa mieltä maallikon kanssa. Ruotsin kielessä on myös sana ett värde, joka tarkoittaa arvoa, ja värden on monikon määrätty muoto. Ihan pelkällä ärrällä ei voi sanoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad951503- 541043
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että399905- 163880
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124737- 56733
- 51678
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38645- 57641
- 76632