Haluaisin tietää vaa et onko suomen korisliiga kovatasoinen liiga kun olen kattonut ylen teksti tv:stä joka päivä näyttää tulevan uusia pelaajia ja ulkomaalaisia tietenkin.Pelaako suomalaisia enemmän tai vähemmän kun ulkomaalaisia.Ja onko niillä hyvä palkka?
Onko korisliiga kova tasoinen liiga
1
268
Vastaukset
- Korisliikaa
Suomen korisliiga on Yhdysvaltoihin verrattuna alempaa College tasoa, ei NCAA TOP 20:n joukossa.
Korisliigan haasteena on mm. polku, joka suurimmalta osalta junioreista puuttuu. EI ole mitään seuraa mihin kasvaa. Korisliigaakin pyöritetään rahalla ja rahalla saa ulkomaaaisia pelaajia, joilla voitetaan sarja.
Ehkä parhaiten suomalaista tasoa nuoria, aikuisuuden kynnyksellä olevia pelaajia kansainväliseen tasoon voi verrata A-poikien I-divarissa, josta nouse ja johon nousee hyviä yksilöitä. Monet näistä ei edes pelaa tulevaisuudessa Korisliigaa, kun lähtevät ulkomaille opiskelemaan ja pelaamaan 20-25-vuotiaina.
Suomen miesten U16 joukkueellahan on nyt mm. satumainen voittoputki päällä ja sieltä on nousemassa todella kovia yksilöitä, jotka eivät kyllä päädy korisliigaan lainkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672784
- 2012047
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.501792- 711766
- 921648
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91501- 811214
- 811070
- 951029
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes1961000