Kotimaiset jenkkifudishuligaanit

Mika S. Lahtonen

Luin Gridironin otteluraportin ja heräsi kysymys, että mitä helvettiä siellä ottelussa on tapahtunut?
Raportin mukaan ottelussa on osoitettu mieltä SAJL:n hallintoa vastaan.
Onko Vaahteraliiga-ottelu oikea paikka osoittaa mieltä laillista kurinpitovaliokuntaa vastaan ja miten tämä ylipäätään oli mahdollista SAJL:n järjestämässä ottelussa?
Mietin millaisen kuvan tämänkaltainen käytös antaa lajin ulkopuolisille katsojille.
Voin itse vastata kysymääni kysymykseen, ei kovin hyvää.
Onko huliganismi tullut jäädäkseen kotimaiseen Vaahteraliigaamme?

Kuvan perusteella nämä "mielenosoittajat" olivat oikeasti huligaaniagitaattoreita. Vaatetuskin näillä huligaaneilla oli samankaltaista, kuin Britanniassa, josta he ovat varmasti hakeneet mallia.
Mistä lähtien halventavia ja rasistisia lakanoita on sallittu pitää esillä otteluissa?

Miten nämä huligaanit ovat saaneet hulinoida suljetussa katsomossa?

Oliko muut katsojat häädetty katsomosta, jotta huligaanilauma saa vapaasti riehua?

Minä vaadin tiukkaa linjaa jatkossa tämänkaltaiseen toimintaan.

Huliganismia ei tule hyväksyä, ei missään muodossa.
Juuri tämän takia meillä on otteluissamme järjestyksenvalvojia ja jos se ei riitä, niin virka-apua on tapauskohtaisesti pyydettävä viranomaisilta.

Luojan kiitos kyseessä ei ollut televisio-ottelu, en edes halua kuvitella seuraamuksia.

Mika S. Lahtonen
entinen pelaaja ja nykyinen katsojaselostaja

77

1051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9+12

      Mitä sä sönkötät?

    • 6+9

      mimkä matsi on tapeltu?

    • 098675hh

      Tästä mielenosoituksesta ei oikein kyllä käynyt kenellekään ilmi ketä vastaan tai kenen puolesta tifo oli maalattu.

      • 2+8

        Minkä ottelun sajl on järjestänyt?
        Eikö kyseessä ole seuran järjestämä ottelu?


    • Pasi A.

      roopen taskut ovat syvät. roosters saa liitolta avustusta. peetja kussut roopen muroihin joskus. Kuulemma höyläsi Roopen muijaa ennen Roopea. Vaahteraliiga nykypäivänä vitsi. Ennen kaikki paremmin.
      Takaisin aiheeseen: banderolli asiallinen, huligaaneista kolme joutui putkaan. Sotkivat kuulemma fallos symboleita velon seinään. Yksi koiranulkoiluttaja on kahta hammasta köyhempi. Roopen on puututtava näihin häiriötekiöihin. Peetja saisi ajatella toimiaan ja sanojaa Somessa, mutta tunteen purkaukset ovat tätä päivää. Monta firmaa konkurssissa ja wolvot kuulemma konkurssikypsä. Ensi kaudella kakkosjengisä 200 pelaajaa. Stressi elämästä saa ihmiset tekemään mitä vain. Katsokaapa leppoisia Rooster valkkuja --> homma hoituu kentällä ja siviilissä.

    • pikeepaita88

      mua nuorempi poika kertoo aina välillä epäsuorasti että se on ihastunu muhun, se aina verhoaa sen vitsiksi tai jotain. Mä en yhtään tiedä tarkottaako se sitä oikeasti, enkä ees mitä mä ite tunnen. Se on hauska, ja mukava, ja tosi hyvännäkönen, mutta apua... Auttakaa mua... sanokaa jotain D:

      • lmsdlönsd

        Liukkariin kannattaa panostaa. On makuasia tyykkääkö öljyistä vai kiinteämmästä tavarasta, mutta kunnon vaseliini sotkee vähemmän. Eipä siinä sitten muuta kuin pökkyä pesään. Tekniikalla hifistelijät eivät koskaan ole anaaliseksiä kokeilleetkaan.


    • flybe#22

      tää keskustelu on taas täällä lähteny ihan lapasesta. turhien kommentien kirjoittajat sietäis hävetä kun otsikon aihe on oikeasti vakavasti otettava. vihan ja protestoimisen leviäminen eteläeuroopasta ja arabimaista suomeen ei todellakaan oo naurun asia. varsinkin kun kyseessä on harrastustoiminta johon ihmiset käyttää vapaa-aikaansa siksi että se on mukavaa. sitten yksittäisnä ilonpilaajina tullaan nimettöminä keskustelupalstoille henkilökohtaisesti milloin ketäkin. mistä ootte noin katkeria? ettekö saa omissa joukkeissanne peliaikaa? en oo nähny tätä wolverines 69ers peliä mutta mikäli nuoriso yrittää jenkkifudispiireissä leikkiä jotain valioliigahuligaaneja hyvänä huumorina, suosittelen menemään pariksi päiväksi kreikkaan tai egyptiin lomailemaan. voi sitten miettiä miten hauskaa on kun saatte kiven murikoita päähän aamusta iltaan. tiedän että siihen on pitkä matka yleisöbuuaamisesta, ja vertaus ehkä hieman ontuva, mutta kaikenlainen viha pitäisi yhteiskunnasta kitkeä ennenkuin se menee liian pitkälle. muistakaa että me tykätään jenkkifudiksesta koska se on hemmetin hauskaa kavereiden kanssa yhdessäoloa ja mukavaa liikuntaa. menkää muualle protestoimaan

      • 6+3

        Eli lakanan levittäminen katsomoon on huliganismia? Sä et varmaan ollu tosissas, ethän?


      • mlfadlönkjdf

        "arabimaista"

        Älä viitsi olla rasisti. Menee maku koko ketjusta tuollaisen persuilun seurauksena.


    • flybe#22

      en ollu katsomassa peliä mutta hyvä kuulla että kyseessä on ollut pelkkä lakanan levittäminen katsomoon. ymmärsin aiemmista viesteistä ja gridironin käyttämistä termeistä että siellä on protestoitu äänekkäästi. huutelu ja katsomolakanat ei itsessään ole vielä järin tuomittavaa, mutta askel kohti täysin aiheetonta ja lapsellista huliganismia. miksei samalla energialla voitaisi kannustaa ihmisiä? mistä katkeruus johtuu?

      • 17+15

        Joo... No hommahan meni niin, että ne kaverit levitti sen lakanan sinne katsomoon ja seisoskeli ja istuskeli siellä katsomossa ihan rauhassa. En tiedä huutelivatko kun olin toisessa katsomossa, mutta sinne ei ainakaan kuulunu mitään. Ihmetellä täytyy, minkä takia Gridiron on asialle ylipäätään uhrannu palstatilaa.

        Mä en vieläkään tiedä oliko se lakana Peetjan puolesta vai sitä vastaan...


      • SINIKELTAKorhonen
        17+15 kirjoitti:

        Joo... No hommahan meni niin, että ne kaverit levitti sen lakanan sinne katsomoon ja seisoskeli ja istuskeli siellä katsomossa ihan rauhassa. En tiedä huutelivatko kun olin toisessa katsomossa, mutta sinne ei ainakaan kuulunu mitään. Ihmetellä täytyy, minkä takia Gridiron on asialle ylipäätään uhrannu palstatilaa.

        Mä en vieläkään tiedä oliko se lakana Peetjan puolesta vai sitä vastaan...

        MITÄ SIINÄ LAKANASSA OIKEIN LUKI??
        Vaikea muodostaa mielipidettä pelkällä toisen käden tiedoilla ja edes lakanan faktaa ei kukaan kerro


      • Tyly Ylinen
        SINIKELTAKorhonen kirjoitti:

        MITÄ SIINÄ LAKANASSA OIKEIN LUKI??
        Vaikea muodostaa mielipidettä pelkällä toisen käden tiedoilla ja edes lakanan faktaa ei kukaan kerro

        En tiedä kun olin pääkatsomossa mutta varmasti siinä jotain luki


      • voiJeeses
        Tyly Ylinen kirjoitti:

        En tiedä kun olin pääkatsomossa mutta varmasti siinä jotain luki

        hei kiitti tiedosta kiviäkin kiinnostaa


    • Sorvankylästä

      No huhhuh :) Ei se Velo mikään kirkko ole, vaikka jengi täällä niin tosissaan meuhkaa.

    • pesikurse

      Sitten sanotaan, että Seinäjoella ja Porvoossa on katsomossa idiootteja kun pitävät meteliä ja keskustelevat henkeviä vastustajaleirin kanssa. Tuohan se nyt vasta viimesen päälle idioottia toimintaa on isolla kirkolla!

      • 10+17

        Seinäjoella ja Porvoossa on katsomossa idiootteja.


      • 19+12
        10+17 kirjoitti:

        Seinäjoella ja Porvoossa on katsomossa idiootteja.

        No hyvä että on katsomossa niitä idiootteja kun tunnetusti Roosterssin piknik katsomossa nitä katsojia on yhteensä viisi.


      • 19+18
        19+12 kirjoitti:

        No hyvä että on katsomossa niitä idiootteja kun tunnetusti Roosterssin piknik katsomossa nitä katsojia on yhteensä viisi.

        Laatu korvaa määrän.


      • 18+1

        tampereella on ammuttu katsomosta tuomaria hätäraketilla silmään...tai samalle kentälle missä tuomari on ollu... silmään kuulostaa dramaattisemmalta.

        oli varmaan porvoolaiset asialla.

        voi olla että vuosikymmenet multaa muistot.


      • 15+52
        18+1 kirjoitti:

        tampereella on ammuttu katsomosta tuomaria hätäraketilla silmään...tai samalle kentälle missä tuomari on ollu... silmään kuulostaa dramaattisemmalta.

        oli varmaan porvoolaiset asialla.

        voi olla että vuosikymmenet multaa muistot.

        Osu Tampereen Juha Borgin harttareihin tuo hätäraketti. Tuomareiden vierestä tais mennä. Lähti pojilla raketti vähän väärään suuntaan.


    • punainenlineback

      Tässä taas näkee kuinka fiksuja nää helvetin Roostersjunnut on kun rupee tälläisiä tempauksia tekemään. Kyllä hävetti vanhana roosters organisaation kuuluvana kattoa tätä ja kuunnella kuinka muut katsojat supisivat näistä huligaaneista. Nyt jotain rotia sinne junnu toimintaan. Minun aikaan meidät junnut pidettiin aisoissa. Punainen on kaunis väri mutta jos tämä pelleily jatkuu niin ei ole kohta enään kaunis väri.

      • 8+6

        Jaha, wolvoleirissä joku ottanu nokkiinsa...


      • mkcvlkncv
        8+6 kirjoitti:

        Jaha, wolvoleirissä joku ottanu nokkiinsa...

        Roosters osaa vanhana siionisti- ja vapaamuurariorganisaationa (oletettavasti) järjestää propagandapuolen niin, että tavallinen lukija luulee wolvojen kirjoittaneen jotain tai heilutelleen banderolleja. Todellisuudessa siellä on tietysti Roon puoluetoimiston Untersturmführer-harjoittelija keräämässä kokemusta aggressiivisesta tiedotustoiminnasta.


      • 32+23
        mkcvlkncv kirjoitti:

        Roosters osaa vanhana siionisti- ja vapaamuurariorganisaationa (oletettavasti) järjestää propagandapuolen niin, että tavallinen lukija luulee wolvojen kirjoittaneen jotain tai heilutelleen banderolleja. Todellisuudessa siellä on tietysti Roon puoluetoimiston Untersturmführer-harjoittelija keräämässä kokemusta aggressiivisesta tiedotustoiminnasta.

        vieromäen toimittaja koulun harjoutustyö sissi markkinoinnista !


    • pesikurse

      Ei kait tällä asialla ole mitään tekemistä Roostersin junnujen kanssa? Osaako joku heittää faktat pöytään mistä tuossa edes oli kyse`?

      • totuus tulessa

        Näytti olevan numerohemmojen Wolvoja vastaan suunnattu niin sanottu yliote yritys. Sen verran kovaa tekstiä tuli wolvojen vaihtoaitioon et kunnolla siellä yritettiin provosoida.
        Yritykseski sekin jäi ja pisteet ahmoille. Miten muuten olisi suurta julistetta siirretty suljettuun katsomoon jos ei olisi niin sanottu sisäpiirihomma ja joku avannut tälle joukolle portteja.
        #suljettu katsomo mutta silti täynnä ihmisiä #salaliitto


    • rossorosso

      pikeepaita88 sä voit kuulostella jonkun aikaa, et mitä sun tuntees sanoo. Sit jos vaikuttaa et säki oot ihastunu siihe, nii kysy suoraa et tarkottaakse sitä mitä sanoo oikeesti, vai onkse vaa läppää??
      Josse on totta, nii anna mennä vaa, ei tommone ikäero oo juttu eikä mikää! iällä ei oo oikeesti _____mitään____ väliä :) tunnen niin monta mua nuorempaa jätkää jotka on mukavempia ja aikuisempia kun mun ikäset!

    • 69ers tosifani

      tietääkö kukaan mitä ne teki niille kahdelle nuorelle pojalle jotka istuivat myös siellä kielletyssä katsomossa? itse jouduin lähtemään pelistä pois ennen aikoja. toivottavasti ei tullut mitään pysyviä vammoja pojille

    • tuleva pelaaja

      Tosifani ÄLÄ KUSETA taisit ite olla siel muilta kielletyssä katsomossa. MITÄ TEITTE POJILLE????en halua edes kuvitella kun rollaattorimiehet ovat napanneet pojat mukaan kauden päätössaunaan ja sieltä suoraan päätösristeilylle. TE OOTTE SEKAISIN

    • virkamies55

      Saas muuten nähdä miten SAJL liitto rankaisee 69ersia tästä. Ei tälläistä huliganismia edes näe isoissa neitipallo liigoissa jossa huliganismi on jokapäiväinen ongelma. Mielestäni sopiva rangaistus olisi liigasta sulkeminen PISTE.

    • 10+4

      virkamies puhuu vähän mutta asiaa

      numerohomot pois liikasta

      • virkamies55

        Kiitos. Yleensä en keskustele täällä world wide webissä, mutta nyt oli pakko avata suu.10 4 nähtävästi olemme samaa mieltä asioista. Haluaisin tehdä tuttavuutta teidän kanssa enemmän. Vaikutatte olevan mies minun makuuni. Voisimme jutella enemmän. Lähetä viesti minulle heti kun voit tai sitten sovimme tapaamisen tässä ja nyt. Ehdotan Malmilla sijaitsevaa Ravintola Green Staria huomenna klo 13 Nähkäämme siellä. Hei


    • reima68

      wolverinesin kauna 69ersin huligaanien protestointia kohtaan lienee soviteltu. helsingin nitetrain yökerhossa tapahtui kuulemma pellin jälkeisen illan kähmyssä välikohtaus jolla kalavelat kuittaantui. eräs 69ersin valmennustiimiin kuuluva oli pahaa aavistamatta eksynyt kyseiseen ravintolaan illan huurteiselle tietämättä wolverines linjamiesten viettävän iltaa samalla tontilla. 69ersin mies oltiin pahoinpidelty tainnoksiin asti ravintolan wc:ssä. eräs linjamies oli vieläpä muutaman kaljan liikaa nautittuaan kääntänyt miehen makuuasentoon ja yrittänyt vanhaa kunnon sammuneen väkisinmakuuta. ikävä kyllä miehen vyösolki ei ollut tahtonut aueta ja uupunut wolvo luovutti. wc:n ovella hän oli vielä viimeisenä vessasta poistujana tullut katumapäälle poloista uhria kohtaan ja kääntynyt katsomaan sammuneena lattialla makaavaa harmissaan ylilyönnistä. mies makasi edelleen samassa asennossa mutta kuinka ollakkaan, yht'äkkiä vyön solki oli retkottanut auki ja housut levänneet riisuttuina polvitaipeeseen asti. wolvoleirissä tämä tulkittiin sovinnon eleenä

      • 2+8

        Mitä helvettiä minä juuri luin?


      • 16+5
        2+8 kirjoitti:

        Mitä helvettiä minä juuri luin?

        Fiktiota. Siinähän puhuttiin 69ersin valmennustiimistä. Kaikki tietää ettei niillä oo semmosta.


    • erkka E-L

      huvittavaa ett tämä keskustelu näyttäisi olevan koko suomen kansan tunteman Suomi24keskustelu-palstan urheilun suosituin aihe (http://keskustelu.suomi24.fi/debate/16 kohta "Suosituimmat sisällöt") , saavutus sinäänsä. en itse seuraa lajia mutta klikkailen aina suosituimpien debattien listaa urheilukeskusteluista. en tiedä mikä näistä palstan jutuista on läppää ja mikä totta mutta näyttää olleen ainakin viimepäivinä sellainen tapahtuma urheilutapahtumassa että harmi kun jäi näkemättä :) tietääkö joku näytetäänkö ylen tai muiden kanavien urheilu-uutisissa klippejä näistä peleistä jotta pääsisi bongaamaan näitä "huligaaneja" tai peliä muuten vaan? ja paljon muuten maksaa liput yleensä jenkkipallon otteluihin jos tulisi katsomaan. seurojen sivuiltahan kai löytää tarkemmin otteluiden päivämäärät jne

    • sininen on mun väri

      Huliganistit voittivat samallalailla kuin wolvot 69ersin! persraiskauksella! Järjestyksenvalvojat voidaan verrata 69ersin qb:seen= yhtä huono! ei mitään virkaa tapahtumassa. Huliganistit voidaan verratata ylivoimasiseen wlvojen hyökkäyksen linjaan sen verran kovaa huliganistit blokkasivat jäjrestysmiehet sekä virkavallan kun he yrittivät yhteisvoimin poistaa huliganisteja suljetusta katsomosta. Erä ja otteluvoitto wolvoille!

    • sajli

      Onko kellään vielä tietoa miten 69ersia rangaistaan mikäli sanktioita tulee? lautakuntahan teki peetjan tapauksessa törkeästi eli määräsi rangaistuksen juuri ennen peliä niin ettei peetjan vastinetta ehditty käsitellä (wolverinesin nettisivuilta luettua). 69ersilla tosin kausi päättynyt joten ei liene ainakaan ottelurangaistuksia määrättävän

      • 81+3

        Missäs kohtaa wolvojen nettisivuja näin muuten lukee? Vai onko nyt joku katkera ahma näppiksen ääressä?


    • clicin

      henkilö ilmeisesti erehtyi lähteestä, gridironin mukaan peetja kommentoinut ottelupäivänä
      "Kurinpitolautakunta antoi päätöksen tänä aamuna, ja liittohallitus ei kykene käsittelemään tekemääni valitusta ennen ottelun alkua. Hämmästystä herättää, että kurinpitolautakunnan ratkaisu kesti perjantai aamuun, vaikka vastineen asiaan annoin jo maanantai iltana. Joten nyt ollaan tilanteessa, että kärsin mielestäni täysin päättömän rangaistuksen varmuuden vuoksi nyt, ettei asia vaikuta välieräpeleihin."

    • Päivärinta senior

      MITÄ SIINÄ SUURESSA VALKOISESSA LAKANASSA LUKI VELODROMIN SULJETUSSA KATSOMOSSA???

      Voisiko joku vastata tähän asialliseen kysymykseen. Olen kyllästynyt lukemaan teidän asiaan kuulumattomia kommentteja.
      Milloin on pieniä poikia (2 kpl) raiskattu ja milloin on 69'ers joukkueen valmennustiimin jäsen raiskattu sovinnoksi.
      Minua ei kiinnosta nämä fantasioinnit. Haluan vain tietää mitä siinä lakanassa luki, koska Gridiron ei sitä kerro ja kuvassa näkyy vain osa tekstistä.

      • omena putosi maahan

        onko huligaanit tunnistettu jo. ja ovatko he saaneet jo asiaan kuuluvan rangaistuksen


      • 3+9

        "Peetja paita pois ja siivoo katsomo".

        Radikaalia!


      • Ei mulla muuta

        "raiskattu sovinnoksi."

        Sounds legit.


    • pohjanmaaiskee

      Katsoin juuri tuon gridironin videon taphtuneesta. ei hyvää päivää. täällä pohjanmaalla ei tuollaista katottaisi yhtään. nimimerkillä saunan takana on tilaa

      • 13+10

        Siellä junttilassa tosiaan ON saunan takana tilaa. Pelkkää tyhjää täynnä koko sileä.


    • Antietelänvetelä

      Saas nähä että uskaltaako huligaanit tulla tänne seinäjoen hornankattilaa hulinoimaan. Valkoinen pohjanmaa antaa kyllä kyytiä kaupunkilais huligaaneille.
      Etelän vetelät tervetuloa turpakäräjille......NIMITTÄIN TEIDÄN.....

      • kqbqkqalqöbq

        Tehän ootte täys vitsi. Kasa reppanoita huutelee ja on kovia jätkiä katsomossa. Jos esim. KK ja V.Sarvi ees kattois sinnepäin teillä valuis löysä puntissa. Teitä ei pelkää kukaan. Lähinnä kaikki nauraa. Ja parempi et pysytte siel landella. Täällä teiltä revittäis päät irti ja laitettais postissa mutsilles


    • MersuMies

      KUKA ON VITSI??

    • HULIGAANINHAKKAAJA

      SEINÄJOEN WANNABEHULIGAANIT ON VITTU PASKAA KUUROILLE KORVILLE

      JA KYLLÄ EN OLE IKI VAAN VITTUUNUTUNUT JENKKIFUDIKSEN SEURAAJA VITTU MAALTA JOKA VITTU HAKKAA HULIGAANIA

    • t-bag11

      selviskö vielä kellekkään mikä rooli roostersin junnuilla oli tossa? entä silvia roosilla?

    • 13+7

      Nyt on kyllä tällä jätkällä mennyt ohi, että oliko tuo lakana Peetjaa pilkkaava vai ei. Sanokaa joku järkevämpi

    • UNCLE MAN

      MITÄ LAKANASSA LUKI???
      KERTOKAA JO EI JAKSA ODOTELLESSA LUKEA TÄTÄ KURAA MITÄ TÄÄLLÄ LUKEE.....YRITETÄÄN NYT PITÄÄ TÄÄ KESKUSTELU ASIALLISENA, JOOKO??

    • auvinen.p

      unohtakaa jo se ensimmäinen lakana. seuraavassa wolverinesin pelissä kauden päättäneet ja tulevaan wolvopeliin meneessä yhtäsoittoa viikon ryypänneet sixtarit tuovat jälleen lakanansa ahmaleirin harmiksi. huhujen mukaan tekstiksi on valikoitumassa joko kannanotto aiemmin mainittuun raiskausyritykseen tai kehoitus kauhajoen käräjäoikeudelle ottaa lopultakin wolverinesin sopupelihistoria käsittelyyn. rohkeimmat arvuuttelivat tekstin liittyvän kenties myös jollain lailla ruoan laittoon

    • kouluPoliisi BANG
    • ifolori

      alkaa mennä vähän liian pitkälle tää läppä kun jengi puhuu jo kouluampujista. se on oikeesti vakava asia. sitäpaitsi auvinen istunee jok.tap. saatanan polvella

      • m kdflknfd

        Myös Auvinen on uudelleensyntyvä Jeesuksen armosta. Fariseusten ei pitäisi tuomita ja joka tapauksessa Pekka Eric on jo maallisen tuomiovallan tavoittamattomissa. Kyllä teidän siellä körttien Pohjanmaalla pitäisi tietää nämä elämän perustotuudet. Vai etkö vielä ole löytänyt Jeesuksen Kristuksen armoa elämääsi? Koskaan ei ole liian myöhäistä, mutta ei toisaalta liian aikaistakaan. Siunatuin terveisin, Go Wolverines!


    • auvinen.p

      Hei koulupoliisi, en ole valitettavasti sama auvinen. Olen liiton virallisen tiedottajan Pasi Mähösen ja entisen pelaajan Mika S. Lahtosen yhteinen lapsi. Pekka oli tosin serkkupoika. Joskus heittelimme myös palloa yhdessä. Kesäisin saunoimme.

    • rahaton_

      tarkoitatko tulevan lakanan viittavan menneiden vuosien sopupeliin roosters-wolverines 100-0 ? eihän monimutkaisen pistelaskun jenkkifudiksessa niin voi kukaan oikeasti pelata lopputulemaksi vaikka kuinka yrittäisi. kertoimet olivat pilvissä. pelin lopputulos oli aikoinaan melkoinen rahasampo niin kahdelle pakistanilaiselle ammattivedonlyöjälle kuin yhdelle intialaisen curry-ravintolan omistajalle pasilassa. lisäksi roope kääri siivunsa (luonnollisesti) ja peetja on tästä vieläkin katkera. ikävä vain, että vedonlyöntiin liittynyt rikos on jo aikapäivää sitten vanhentunut ja inflaatio nakertanut rahojen arvon :(

      • 2-4

        Itseltä ohimenneen 10-vuotispäivän kunniaksi oli kiva muistella vanhoja ja tutustua 100-0-ottelun tilastoihin... HUUTONAURUA!!!!!


    • 4+8

      Nyt kun provoilijat ovat jättäneet keskustelun voisiko joku kertoa mitä lakanassa luki?

    • 12+12

      "Peetja paita pois ja siivoo katsomo"

    • *pakahdun*

      Onko kellään vielä tarkempaa tietoa siitä mitä seuraavassa lakanassa tulee lukemaan? aiemminhan huhuja liikkui mm.tekstin liittymisestä wolvojen sopupelihistoriaan. onko täällä ketään 69ersin sisäpiiristä joka uskaltaisi kertoa edes jonkun vihjeen? nimim. *pakahdun jännityksestä*

    • 4+3

      oliko seinäjoella huligaaneja liikkeellä ainakin seinäjokilaiset itse pelaajat ja katsojat hulinoivat aina kotikatsomoihin asti

    • jepa5

      Sitä kutsutaan kannustamiseksi. Ainakin vierasjoukkue osasi arvostaa vaikka "kannustus" välillä kohdistui heihinkin. Se nyt on vaan sellasta että joskus siellä saattaa yleisöstä lähteä ääntäkin. Kannattaa kokeilla.

      • 12+10

        Kannatusta on varmaan niitten laittomien sireenien raahaaminen katsomoon ja snapcounttien häiritseminen. Yleisö saa huutaa mutta pillien ja muitten samankaltaisten apuvälineiden käyttäåminen ei ole sallittua. Kuulemma oli sama sekopää ollut Vaasassakin mitä en yhtään ihmettele kun samalta seudulta ovat. Kuulemma suvun sisällä alkuunsaatetut lapset ovat syynä idiotismiin ja tämä on pohjanmaalla uskonnollisissa piireissä enemmän kuin yleistä.


      • 20+17
        12+10 kirjoitti:

        Kannatusta on varmaan niitten laittomien sireenien raahaaminen katsomoon ja snapcounttien häiritseminen. Yleisö saa huutaa mutta pillien ja muitten samankaltaisten apuvälineiden käyttäåminen ei ole sallittua. Kuulemma oli sama sekopää ollut Vaasassakin mitä en yhtään ihmettele kun samalta seudulta ovat. Kuulemma suvun sisällä alkuunsaatetut lapset ovat syynä idiotismiin ja tämä on pohjanmaalla uskonnollisissa piireissä enemmän kuin yleistä.

        Ei se samanlainen sireeni ollut kielletty muutama vuosi sitten, kun porvoolaiset sellaista käytti, joten tuskin on kielletty nytkään.
        Ja ei sitä niin usein käytetty, että siitä liikaa häiriötä olisi ollut ja itseasiassa vierasjoukkueen vaihtoaitiossa olevat pelaajat halusi, että sitä oltaisiin huudatettu vielä enemmän, joten ei se niitäkään tuntunut häiritsevän.


    • Rofulos

      Miten voit kutsua lyömistä kannustamiseksi?
      Herätys siellä seinäjoella. Vedätte lokaan koko lajin. Varmastikin ensi kaudella on tiedossa kyydityksiä vierasjoukkueen tähtipelaajille.
      Hävetkää

    • sinkkumies721

      kävin tänään hammaslääkärissä. pelkäsin että poraaminen sattuu mutta onneksi puuduttivat

      • myös sinkkumies

        sinkkumies721 mikä teillä oli hampaissa? oliko reiät tiedossa vai tuliko yllätyksenä. Minulla on lohjennut etuhampaasta palanen pienenä poikana. Nyt siinä on sellainen muovipaikka. Hassua kun juuri mietin että pitäisi mennä hammaslääkäriin tarkistamaan hampaani ja sitten luin teidän kirjoituksen. Veikkaan, että minulla ei ole reikiä, koska aika säännöllisesti hammaslangalla puhdistan hampaidenvälit.


    • labyrinttimediatalo

      v__ttuako ketään kiinnostaa sun hampaat

      • 19+8

        T: Jore56 - ekaa kertaa internetissä?


    • I BEELD BLUE

      Huhupuheen mukaan kovimmat vaahtermalja myllyt käydään stadionin vieressä olevalla kalliolla. Ahmahakkaajat vastaan Kukkokynsijät. Saas nähä kumpi voittaa. Itse seuraan ame.jalk.pal. vain ja ainoastaan väkivallan takia. Siksi alemmissa divareissa hyvät pelit ku ei hirveesti jakseta välittää ämmämäisistä pelikirjoista vaan mennään täysii päin ja jos ukko viel pystys ni ens yrityksellä TYKKI PÄÄHÄN.

      I BLEED BLUE

    • dynastia88

      ihan vaan oli pakko nostaa tämä jälleen pinnalle. aihe on edelleen ajankohtainen

    • sssss22

      Viimeistään tapahtumat Ranskassa ovat osoittaneet riskin, joka tämänkaltaiseen käytökseen liittyy. Toivotaan ongelmien pysyvän potkupallossa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      264
      2926
    2. 199
      2845
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      68
      2415
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      209
      1902
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      13
      1358
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1317
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      23
      1285
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1257
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      159
      1182
    Aihe