Macan käyttäjiä?

macauser

Elikkä, löytyykö täältä maca-jauheen käyttäjiä?

Miksi käytät?
Oletko huomannut terveysvaikutuksia?
Paljonko käytät päivässä?
Onko sivuvaikutuksia?

Itse syön macaa n. ruokalusikallisen päivässä. Olen huomannut ainakin virkistävän vaikutuksen. Toivoisin myös tasapainotusta hormoneihini ja sitä kautta parempaa kasvojen ihoa ja vähän kurvukkaampaa kroppaa. Tällaisista tuloksista olen lukenut netissä..
Olen käyttänyt macaa 2kk. Iho oli välillä paranemaan päin, mutta nyt taas joku uusi finnihyökkäys tullut. Kehokin muokkautuu kyllä, rinnat tuntuvat pyöreämmiltä, mutta ei ole kuppikoko vielä muuttunut..

En tiedä onko ihan hölmöä tämä, mutta eipä tuosta haittaakaan ole yrittää!

4

503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Macauser_two

      Miksi käytät?
      Koska se on voimakas adaptogeeni, ja minulla on reippaasti proteiinista pulaa elimistössä muutenkin (nopea aineenvaihdunta, olen hyvin laiha, vaikka syön helvetisti).


      Oletko huomannut terveysvaikutuksia?
      Lähinnä voiman kasvaminen lihaksissa, suonenvetojen katoaminen, henkisesti pirteämpi olo, ikäänkuin aivot saisivat paremmin happea tai jotain. Olen myös tietoinen että terveysvaikutukset näkyvät lisäravinteiden osalla vasta pidemmällä tähtäimellä, joten en ihan heti lopeta.


      Paljonko käytät päivässä?
      Pari teelusikallista vähintään, usein jopa pari ruokalusikallista.


      Onko sivuvaikutuksia?
      Pahoinvointi jos ottaa tyhjäänmahaan vaikka pitkän tauon jälkeen. Muutenkin pitää mahan kanssa olla varovainen, jos on vaikka herkkä suolisto.. Saattaa lentää laatta, sen verran voimakas ravintopommi kuitenkin on. Kohtuus kaikessa :)

    • Sauska1

      Piristää se ainakin kivasti. ehkä oon vähän outo kun tykkään sen mausta. otan jugurtin kanssa.

    • macattaja

      Miksi käytät?
      En juo kuumia juomia ollenkaan ja päätin lopettaa noiden virvoitusjuomien juomisen muutama kuukausi sitten. Korvikkeeksi etsin muita, luonnollisia ravinteita jotka piristäisivät mieltä. Ystävä suositteli macaa joten päätin kokeilla.

      Oletko huomannut terveysvaikutuksia?
      Maca piristää itseäni. Piristävä vaikutus ei ole samanlainen kuin kofeiinissa vaan pidempikestoisempi ja vähän samanlainen olotila kuin olisi nukkunut hyvät yöunet. Tuntuisi myös, että salilla treenatessa on enemmän voimaa ja aamuisin olen pirteämpi kuin ennen.

      Paljonko käytät päivässä?
      kolme teelusikallista (kolme viikkoa käyttöä ja sitten viikon tauko)

      Onko sivuvaikutuksia?
      En ole huomannut mitään. Maku ja haju oli todella erikoinen aluksi, mutta olen tottunut siihen nyt. Yleensä nautin puristetun sitruunan kanssa.

    • suosittelen

      Olen käyttänyt reilun vuoden ajan.

      Aloitin käytön alkavien vaihdevuosioireiden takia. Alussa yöhikoilut loppuivat kokonaan ja sain yöt nukuttua.
      Nyt on taas ollut noita kuumia aaltoja, mutta paljon lievempänä kuin ennen macan aloitusta.

      Olen myös pirteämpi ja jaksan paremmin vaikka yöuni on välillä katkonaista. Pärjään vähemmällä nukkumisella. Ennen tarvin jopa yhdeksän tunnin unet ja sittenkin väsytti. Nyt pärjään n. 7-8 tunnin nukkumisella vaikka heräisin muutaman kerran yössä,

      Otan macan appelsiinimehuun sekoitettuna aamuisin. Kolme vkoa ja taukoviikko. Annostus n. ruokalusikallinen.
      Sivuvaikutuksia ei ole ollut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      444
      3245
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      401
      2776
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      119
      2738
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      163
      2143
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1947
    6. 176
      1380
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1327
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1206
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      75
      1170
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1020
    Aihe