Tää voi olla noloa mut miten saada ohut ja PARAS

Juhafriikkikauhee

Pizzapohja!!
En tiedä, noloa (=

Oon kokeillu kotona Pizzoja mut pohjat ei oo olleet ihan mun makuuni ku vertaa itse mestareiden pohjiin jotka tekee niitä siellä Pizzerioissa, mut toki he on ammattilaisia, mut jos saisin hyvän reseptin niin ehkä itekin onnistuisin ihan mukiinmenevästi.

Kiitos neuvosta, odotan tässä vinkkiä.

10

357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitsahies

Myllyn Paras Durumvehnäjauho valmistetaan durumvehnästä, jonka jyvät ovat lasimaisen läpikuultavia ja kovempia kuin tavallisen vehnän jyvät. Jauho on keltaisempaa ja venyvän sitkoaineksen pitoisuus on alhainen, joten jauho sopii hyvin pastan ja helposti kaulittavien pitsapohjien valmistukseen.

• jcdhgbiasrg

Osta rieska.

• eimikäänpro

Perus pizzataikina, jonka jauhoista on kolmannes durumia on nyt tämänhetkisessä reseptissäni. Durum-vehnässä on enemmän gluteenia, kuin normaalissa, josta saadaan pitkään vaivaamalla paras sitko taikinaan.

Usein olen käyttän myös ns pitkää kohotusta kylmässä, joka herättää jauhon gluteenin. Teen taikinan kylmään veteen, ja kohotan sitä jääkaapissa 5-15 tuntia.

• asgaerg

uuniin pizzakivi ja 300 astetta lämmintä.

• teukka2

Ravintoloiden käyttämiä pizzapohja saa tukusta pakasteena, Vaasan, Fazer yms tekeminä.

Kotitekoisena tulee mielestäni parasta kun antaa taikinan kohota riittävän pitkään ja sitten muotoilee pohjan. Rapeus tulee kuumasta uunista ja vähäisestä täyte määrästä.

• Kyllä onnistuu

Oikeassa pizzapohjassa ei ole kuin hitunen hiivaa - ei olla pullaa tekemässä.
      3dl nestettä ja vain 1/6 osa hiiva palasta, jauhot hienoja ei välttämättä durum, pääasia, että ovat mahdollisimman hienoa ns 00 jauhoja. Taikinaan suolaa ja oliiviöljy edellisten lisäksi - ei muuta.

Kaulitaan ohueksi ja tomaatttikastiketta sekä juustoa maltilla. Täytteistä kohtuudella ja kuumaan uuniin. Joko kuumalle pellille tai kivelle. 4-6min uunissa ja homma on valmis, päälle tuoretta oreganoa ja syömään.

• 78yhh90

Pizza.

1 kpl maitorahkapurkki
      2 munaa
      3-6 rkl vehnäj.
      2 tl leivinjauhj.
      1 tl suolaa
      0,25-0,50dl Öljyä tai voisulaa

Tai sitten rieskastakin saa hyvän pohjan. Niin pirjon Paakkarin leivästäkin onnistuu.

• käly

Pizza:

4 dl vehnäj.
      1 1/2 tl leivinj.
      1 tl suolaa
      2 dl maitoa
      n. 2-3 rkl öljyä tai (tonnikapurkin öljy)

Seikoita kuivat aineet keskenään.
      Kaada sekaan huoneen lämpöinen maito ja öljy.
      Alusta taikina.
      Anna levätä taikinan n. 15 min.

• Sinkku

Hyvän pitsan perusjuttu on hyvä pohja ja siihen tarvitaan oikeanlainen uuni.harvoilla on kunnon uunia. Pitserioissa on erilaiset uunit. Mutta yrittää voi aina ja olen kuullut,että kotikonstein onnistuu parhaiten kun taikinaa pidetään välillä viileässä. uunin lämmetessä voi kokeilla laittaa taikina pakastimeen .En ole kokeillu mut kotikokki neuvoi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      3020
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      34
      2732
    3. Mitä ajattelit ensimmäisenä kaivatustasi

kun näit hänet?
      Ikävä
      150
      2328
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2269
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1920
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      392
      1737
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      109
      1695
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      319
      1598
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1479
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      15
      1472
    Aihe