parhaita selkälihasliikkeitä?

seläkäs

Mulla on ylipainoa jonkun verran ja etenkin selän puolelle rasvaa on kertynyt.Minkäs tyyppisiä liikkeitä kannattais salilla tehdä, jotta tuo selkä alkais kans muotoutumaan?Ja tiedän, mitään tuloksia ei voi tulla jos ruokailutavat ei muutu jne.jne. Ja monet sanovat, ettei rasvaa voi polttaa vain tietyistä kohdista. Mutta onko asia sitten juurikin niin? Luulisin, että on joitain liikkeitä ainakin kuntosalilla joilla voi vaikuttaa tiettyihin osiin kropassa. Kaiken kaikkiaan olisin siis tosi kiitollinen jos voisitte laittaa kokemuksia hyvistä selkälihasliikkeistä.

1

683

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei auta

Rasvaa ei voi polttaa paikallisesti, se on ihan totta. Rasvaa palaa koko kehosta kun palaa. Toki perimällä on siinä jonkin verran sanomista mihin se on sitä rasvaa asetellut ja mihin sitä kertyy ensimmäisenä - yleensä siitä lähtee viimeisenä.

Jos haluat rasvaa pois paikallisesti, ratkaisu on rasvaimu.

Hyviä selkälihasliikkeitä: maastaveto, hyvää huomenta -liike, leuanveto, kyykyt, penkkipunnerrus, etunojapunnerrus... siis tosi monessa isossa liikkeessä käytetään myös selkää ja selän eri lihaksia. Vapaat liikkeet (painot) ovat siitä hyviä, että ne treenaa koko kroppaa, vaikka kohdistuukin enemmän johonkin tiettyihin lihaksiin. Toki myös selkäpenkki on ihan ok, taljat ja muut hilavitkuttimet myös.

Aloittelija voi polttaa rasvaa ja kasvattaa lihasta samalla. Vähän aerobista lisäksi, vaikkapa reipasta kävelyä muutama tunti viikossa polttaa hyvin rasvaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4990
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      98
      3158
    3. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      47
      3052
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      199
      2433
    5. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      30
      2190
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1989
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1580
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1521
    9. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1489
    10. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      17
      1385
    Aihe