Esine urheiluako?

Bigfoot 29"

Tätä palstaa, kun lukee, niin henkilö on täysi pösilö jos ajaa kuntolenkkiä joustohaarukalla varustetulle hybridillä. Mutta kun saman lenkin kertoo ajavansa bigfootilla, niin kaikki menee oikein? Eli lyhyesti, sentti lisää leveyttä ja korkeutta hybridin renkaan profiiliin, niin olet "piireissä". Näin se vaan menee...

49

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lollero-.-

      LOL joustuhaarukallinen hybridi vähänkö NOLOO! :DDD

      • Huoh...

        Miettikään nyt _vähän_ parempia provoja, jos kerran haluatte provoilla.

        Mitä jos edes yrittäisitte pysyä asiassa ja kirjoittaa asiallisia aloituksia...


    • truth hurts

      Vain huonon itsetunnon omaavien ihmisten täytyy kuulua ns. piireihin. Kuljetaan vai rohkeasti omia polkujamme.

    • näi oh

      Asian voi kääntää toisin myös. Aja 29" sella ja kaikki ok, heitä siihen 32/662 renkaat, niin olet pelle.

      • Iiiisoojalka

        Kerroppa baarissa tulleesi joustokeula hybriidillä, niin sut heitetään ulos, mut kerro seuraavalla kerralla tuleesi bigfootilla, niin tuheroo tyrkytetään ja paukkuja :=)


    • speedbiker

      Joo, olen kyllä laittanut merkille, että näillä palstoilla pyörii muutamia ylimielisiä "asiantuntijoita", jotka ovat vain ja ainoastaan itse oikeassa.

      Jos joku kyselee 500 € perusfillaria, niin pitää olla 1500-2000 € pyörä tai vähintään tonnin honk-honk.

      Tulee myös moderoinnista mieleeni, että joku näistä profeetoista kuuluu s24 ylläpitoon.

      • Alkup. Maanteipyöräi

        Jos haetaan peruspyörää, niin sellaisen saa 500€:lla. Jopo on ihan hyvä peruspyörä.

        Kun haetaan lenkkipyörää tai työmatkapyörää yli 2*15 km matkoille, sellaista ei saa alta tonnilla, jollei tiedä todella tarkaan mitä tekee. Sen takia aloittelijalle suositellaan yli 1000€:n pyöriä.


      • speedbiker
        Alkup. Maanteipyöräi kirjoitti:

        Jos haetaan peruspyörää, niin sellaisen saa 500€:lla. Jopo on ihan hyvä peruspyörä.

        Kun haetaan lenkkipyörää tai työmatkapyörää yli 2*15 km matkoille, sellaista ei saa alta tonnilla, jollei tiedä todella tarkaan mitä tekee. Sen takia aloittelijalle suositellaan yli 1000€:n pyöriä.

        Mikähän siinä jopossa on niin helkatin hyvää? Geometria?

        Likalle ostin Jopon ja kävin sillä testimielessä lähikaupassa. Polvet osui melkein tankoon ja töitä sai tehdä hulluna, että sillä pääsi eteenpäin ja vauhti ei tod. päätä huimannut.

        Seuraavan kerran käytiin muijan kanssa kaupassa, muija kokeeksi jopolla ja minä vanhalla retkipyörällä. Muija polki ittensä hengästyksiin, minä polkasin ainoastaan pari krt. ja rullailin suurimman osan matkasta ja odottelin jopoilijaa...ihan sama lopputulos olsi ollut talvipyörän kanssa (wanha maasturi), rullaten olisi matka taittunut jopoa venaillessa.

        Tonnia ei fillarointiin onneksi edelleenkään tarvita, sataset riittää. Järjen käyttö on myös sallittua. Joku saa toki mielihyvää hifistä ja osasarjat hivelee itsetuntoa.

        Varsinkin näin syksyllä voi saada jopa sen tonnin fiuden puoleen rahaan, kun pitää silmät auki.


      • Alkup. Maantiepyöräi
        speedbiker kirjoitti:

        Mikähän siinä jopossa on niin helkatin hyvää? Geometria?

        Likalle ostin Jopon ja kävin sillä testimielessä lähikaupassa. Polvet osui melkein tankoon ja töitä sai tehdä hulluna, että sillä pääsi eteenpäin ja vauhti ei tod. päätä huimannut.

        Seuraavan kerran käytiin muijan kanssa kaupassa, muija kokeeksi jopolla ja minä vanhalla retkipyörällä. Muija polki ittensä hengästyksiin, minä polkasin ainoastaan pari krt. ja rullailin suurimman osan matkasta ja odottelin jopoilijaa...ihan sama lopputulos olsi ollut talvipyörän kanssa (wanha maasturi), rullaten olisi matka taittunut jopoa venaillessa.

        Tonnia ei fillarointiin onneksi edelleenkään tarvita, sataset riittää. Järjen käyttö on myös sallittua. Joku saa toki mielihyvää hifistä ja osasarjat hivelee itsetuntoa.

        Varsinkin näin syksyllä voi saada jopa sen tonnin fiuden puoleen rahaan, kun pitää silmät auki.

        Jopon nerous on juuri siinä, että saman kokoinen pyörä sopii monelle. Vakiopyörän rungon tulee olla juuri oikean kokoinen. Jopon ajo-ominaisuudet eivät välttämättä ole ihan huippua, mutta riittävät lyhyille matkoille.

        Itse käytän tuollaisessa nurkkapyörityksessä fixiä. Runko on ratapyörästä, mutta tanko maantietanko ja pyörään on lisätty käsijarrut.

        Jos haluat, voi joponkin välityssuhteet muuttaa. Ei muuta kuin takaratas vaihtoon.


      • 23+6
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Jopon nerous on juuri siinä, että saman kokoinen pyörä sopii monelle. Vakiopyörän rungon tulee olla juuri oikean kokoinen. Jopon ajo-ominaisuudet eivät välttämättä ole ihan huippua, mutta riittävät lyhyille matkoille.

        Itse käytän tuollaisessa nurkkapyörityksessä fixiä. Runko on ratapyörästä, mutta tanko maantietanko ja pyörään on lisätty käsijarrut.

        Jos haluat, voi joponkin välityssuhteet muuttaa. Ei muuta kuin takaratas vaihtoon.

        Mikä tahansa muu pyörä on parempi ajettava kuin onneton Jopo.


      • www1
        speedbiker kirjoitti:

        Mikähän siinä jopossa on niin helkatin hyvää? Geometria?

        Likalle ostin Jopon ja kävin sillä testimielessä lähikaupassa. Polvet osui melkein tankoon ja töitä sai tehdä hulluna, että sillä pääsi eteenpäin ja vauhti ei tod. päätä huimannut.

        Seuraavan kerran käytiin muijan kanssa kaupassa, muija kokeeksi jopolla ja minä vanhalla retkipyörällä. Muija polki ittensä hengästyksiin, minä polkasin ainoastaan pari krt. ja rullailin suurimman osan matkasta ja odottelin jopoilijaa...ihan sama lopputulos olsi ollut talvipyörän kanssa (wanha maasturi), rullaten olisi matka taittunut jopoa venaillessa.

        Tonnia ei fillarointiin onneksi edelleenkään tarvita, sataset riittää. Järjen käyttö on myös sallittua. Joku saa toki mielihyvää hifistä ja osasarjat hivelee itsetuntoa.

        Varsinkin näin syksyllä voi saada jopa sen tonnin fiuden puoleen rahaan, kun pitää silmät auki.

        Jopon tarkoituskaan ei ole tarjota päätähuimaavaa vauhtia,siihen tarkoitukseen on ihan toiset vehkeet. jopolla vedetään lyhyet matkat rennosti ja siihen se on tarkoitettu.

        Vaihdepyörä on nopeampi kuin jopo ja tämä ei pitäisi olla mikään uutinen kenellekään.

        Jokainen hankkikoon sen hintaisen/tasoisen pyörän kuin haluaa ja alennusmyynneistä voi tosiaan tehdä löytöjä.

        Ei niitä osasarjoja itsetunnon takia ostella vaan ihan toimivuuden. Halvallakin pääsee mutta ei se hinta turhasta rakennu.

        Tässä on ihan sama juttu kuin vaikka kitaransoitossa,eli sillä 150e yamahallakin soittelee mutta kyllä 1500e strato on oikeasti kyllä parempi.

        Tonnia ei fillarointiin tarvita mutta jos joku fillariinsa satsaa enemmän niin hyväksytään sekin,eikös juu.


      • www1
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Jopon nerous on juuri siinä, että saman kokoinen pyörä sopii monelle. Vakiopyörän rungon tulee olla juuri oikean kokoinen. Jopon ajo-ominaisuudet eivät välttämättä ole ihan huippua, mutta riittävät lyhyille matkoille.

        Itse käytän tuollaisessa nurkkapyörityksessä fixiä. Runko on ratapyörästä, mutta tanko maantietanko ja pyörään on lisätty käsijarrut.

        Jos haluat, voi joponkin välityssuhteet muuttaa. Ei muuta kuin takaratas vaihtoon.

        Tämä ei ole sitten provo mutta näin kerran jopon mihin oli laitettu joustokeula,oli muuten ihan hauskan näköinen ilmestys.


      • eikös juu
        www1 kirjoitti:

        Jopon tarkoituskaan ei ole tarjota päätähuimaavaa vauhtia,siihen tarkoitukseen on ihan toiset vehkeet. jopolla vedetään lyhyet matkat rennosti ja siihen se on tarkoitettu.

        Vaihdepyörä on nopeampi kuin jopo ja tämä ei pitäisi olla mikään uutinen kenellekään.

        Jokainen hankkikoon sen hintaisen/tasoisen pyörän kuin haluaa ja alennusmyynneistä voi tosiaan tehdä löytöjä.

        Ei niitä osasarjoja itsetunnon takia ostella vaan ihan toimivuuden. Halvallakin pääsee mutta ei se hinta turhasta rakennu.

        Tässä on ihan sama juttu kuin vaikka kitaransoitossa,eli sillä 150e yamahallakin soittelee mutta kyllä 1500e strato on oikeasti kyllä parempi.

        Tonnia ei fillarointiin tarvita mutta jos joku fillariinsa satsaa enemmän niin hyväksytään sekin,eikös juu.

        Kyllähän se sallitaan mutta sallitaanko myös 500 euroa satsaavan ajella rauhassa ilman negatiivisia kommentteja.


      • gfdbvcbvcgfd
        www1 kirjoitti:

        Jopon tarkoituskaan ei ole tarjota päätähuimaavaa vauhtia,siihen tarkoitukseen on ihan toiset vehkeet. jopolla vedetään lyhyet matkat rennosti ja siihen se on tarkoitettu.

        Vaihdepyörä on nopeampi kuin jopo ja tämä ei pitäisi olla mikään uutinen kenellekään.

        Jokainen hankkikoon sen hintaisen/tasoisen pyörän kuin haluaa ja alennusmyynneistä voi tosiaan tehdä löytöjä.

        Ei niitä osasarjoja itsetunnon takia ostella vaan ihan toimivuuden. Halvallakin pääsee mutta ei se hinta turhasta rakennu.

        Tässä on ihan sama juttu kuin vaikka kitaransoitossa,eli sillä 150e yamahallakin soittelee mutta kyllä 1500e strato on oikeasti kyllä parempi.

        Tonnia ei fillarointiin tarvita mutta jos joku fillariinsa satsaa enemmän niin hyväksytään sekin,eikös juu.

        Poikkeuksena ehkä se, että aloittelijalle ei suositella 1500 euron stratoa, vaan se 150 euron yamahakin riittää alkuun. Jostain kumman syystä pyöräilyyn tarvitsee heti vähintään 1000 euron menopelin.

        Mielestäni on paljon järkevämpi ostaa hybridi taikka vaihteeton tai vähävaihteinen citypyörä mieluummin kuin tuhlata rahat jopoon, joka on lähes kaikessa ajamisessa surkea. Tietenkin se voi olla hyvä vaihtoehto jos ostaa pyörää koko perheelle, mutta usein jokaisella on oma pyöränsä.

        Kun haetaan työmatka- ja lenkkipyörää niin usein jätetään kysymättä millaista lenkkiä tarkoitetaan. Minulle pyörälenkki on maisemien katselua ja rentoa polkemista. Ei mitään kuntoilumielessä polkemista. Tällaiseen riittää varmasti ihan peruspyörä jos ei pitkiä lenkkejä tee jatkuvasti. Toisinaan ajan autolla ensin kauemmas ja lähden siellä polkemaan, jolloin pääsen heti katselemaan uusia maisemia eikä tarvitse polkea yli 100 km lenkkejä.


      • www1
        eikös juu kirjoitti:

        Kyllähän se sallitaan mutta sallitaanko myös 500 euroa satsaavan ajella rauhassa ilman negatiivisia kommentteja.

        "Kyllähän se sallitaan mutta sallitaanko myös 500 euroa satsaavan ajella rauhassa ilman negatiivisia kommentteja."

        Tämä on keskustelupalsta ja jos jollain on tapana sanoa että pyörää ei saa alta tonnin niin senhän voi jättää omaa arvoonsa.

        Tämän ketjun aloitus on ihan samantasoista negailun tuomista palstalle.

        "Tonnia ei fillarointiin onneksi edelleenkään tarvita, sataset riittää. Järjen käyttö on myös sallittua. Joku saa toki mielihyvää hifistä ja osasarjat hivelee itsetuntoa."

        Tonnia ei pyöräilyyn tarvita mutta ei ole mitään ohjehintaa paljon siihen pyöräilyyn sijoittaa ja sehän on ihan jokaisen oma päätös. Sataset riittää sulle,ihan ok juttu. Pyörän saa vaikka 5 kympillä jos niikseen tulee.


      • eikös juu
        www1 kirjoitti:

        "Kyllähän se sallitaan mutta sallitaanko myös 500 euroa satsaavan ajella rauhassa ilman negatiivisia kommentteja."

        Tämä on keskustelupalsta ja jos jollain on tapana sanoa että pyörää ei saa alta tonnin niin senhän voi jättää omaa arvoonsa.

        Tämän ketjun aloitus on ihan samantasoista negailun tuomista palstalle.

        "Tonnia ei fillarointiin onneksi edelleenkään tarvita, sataset riittää. Järjen käyttö on myös sallittua. Joku saa toki mielihyvää hifistä ja osasarjat hivelee itsetuntoa."

        Tonnia ei pyöräilyyn tarvita mutta ei ole mitään ohjehintaa paljon siihen pyöräilyyn sijoittaa ja sehän on ihan jokaisen oma päätös. Sataset riittää sulle,ihan ok juttu. Pyörän saa vaikka 5 kympillä jos niikseen tulee.

        Jos aloitus on negailua, niin senhän voi jättää omaan arvoonsa.


      • www1
        gfdbvcbvcgfd kirjoitti:

        Poikkeuksena ehkä se, että aloittelijalle ei suositella 1500 euron stratoa, vaan se 150 euron yamahakin riittää alkuun. Jostain kumman syystä pyöräilyyn tarvitsee heti vähintään 1000 euron menopelin.

        Mielestäni on paljon järkevämpi ostaa hybridi taikka vaihteeton tai vähävaihteinen citypyörä mieluummin kuin tuhlata rahat jopoon, joka on lähes kaikessa ajamisessa surkea. Tietenkin se voi olla hyvä vaihtoehto jos ostaa pyörää koko perheelle, mutta usein jokaisella on oma pyöränsä.

        Kun haetaan työmatka- ja lenkkipyörää niin usein jätetään kysymättä millaista lenkkiä tarkoitetaan. Minulle pyörälenkki on maisemien katselua ja rentoa polkemista. Ei mitään kuntoilumielessä polkemista. Tällaiseen riittää varmasti ihan peruspyörä jos ei pitkiä lenkkejä tee jatkuvasti. Toisinaan ajan autolla ensin kauemmas ja lähden siellä polkemaan, jolloin pääsen heti katselemaan uusia maisemia eikä tarvitse polkea yli 100 km lenkkejä.

        "Poikkeuksena ehkä se, että aloittelijalle ei suositella 1500 euron stratoa, vaan se 150 euron yamahakin riittää alkuun. Jostain kumman syystä pyöräilyyn tarvitsee heti vähintään 1000 euron menopelin."

        Ei se ole mikään kiveen hakattu päätös että fillariin tarvitaan se 1000e,se on vain jonkun mielipide. Ihan sama meininki on noilla musapalstoillakin..ei sitä 150 jammuakaan kellekään suositella..ihan samoja jyriä sielläkin on. Pitää jättää omaan arvoonsa.

        Ja siihen jopoon ei kannatta takertua kun se ei ole mikään vaihtoehto silloin jos meinaa vähänkään pidemmälle lähteä. Jopolla voi tehdä pikku kulmapyörimistä mutta ei 10kilsan työmatkaa. jopo on siinä näppärä että samalla fillarilla voi sekä äiti.isä ja perheen teinit kurvata pikku lähireissut ja tämähän ei tule onnistumaan kireällä maantiepyörällä..ihan semmoinen lähialueen yleisfillari.


      • www1
        eikös juu kirjoitti:

        Jos aloitus on negailua, niin senhän voi jättää omaan arvoonsa.

        "Jos aloitus on negailua, niin senhän voi jättää omaan arvoonsa. "

        Mutta jos tämän palstan saisi jotenkin toimivammaksi,eikös juu?


      • luotsi?
        www1 kirjoitti:

        "Jos aloitus on negailua, niin senhän voi jättää omaan arvoonsa. "

        Mutta jos tämän palstan saisi jotenkin toimivammaksi,eikös juu?

        Mikä on sinun ehdotus, jolla palsta saadaan toimivammaksi?


      • speedbiker
        gfdbvcbvcgfd kirjoitti:

        Poikkeuksena ehkä se, että aloittelijalle ei suositella 1500 euron stratoa, vaan se 150 euron yamahakin riittää alkuun. Jostain kumman syystä pyöräilyyn tarvitsee heti vähintään 1000 euron menopelin.

        Mielestäni on paljon järkevämpi ostaa hybridi taikka vaihteeton tai vähävaihteinen citypyörä mieluummin kuin tuhlata rahat jopoon, joka on lähes kaikessa ajamisessa surkea. Tietenkin se voi olla hyvä vaihtoehto jos ostaa pyörää koko perheelle, mutta usein jokaisella on oma pyöränsä.

        Kun haetaan työmatka- ja lenkkipyörää niin usein jätetään kysymättä millaista lenkkiä tarkoitetaan. Minulle pyörälenkki on maisemien katselua ja rentoa polkemista. Ei mitään kuntoilumielessä polkemista. Tällaiseen riittää varmasti ihan peruspyörä jos ei pitkiä lenkkejä tee jatkuvasti. Toisinaan ajan autolla ensin kauemmas ja lähden siellä polkemaan, jolloin pääsen heti katselemaan uusia maisemia eikä tarvitse polkea yli 100 km lenkkejä.

        >> Poikkeuksena ehkä se, että aloittelijalle ei suositella 1500 euron stratoa, vaan se 150 euron yamahakin riittää alkuun. Jostain kumman syystä pyöräilyyn tarvitsee heti vähintään 1000 euron menopelin >>

        Nimenomaan, ikävää ostaa tuhansien strato tai lespo vain todetakseen, että eihän tää jaksa napata.
        Kalastuksessa ei tarvita döörin kultakelaa, saadakseen saalista jne.

        Fillareitakin löytyy täyttä rihkamaa, mutta onneksi nää kalusteliikkeiden jipot yms. atb:t on tainneet hävitä markkinoilta.

        500 € saa kaupasta jo ihan kelpo kamaa, laadun on yksinkertaisesti täytettävä tänä päivänä tietty taso tuossa hintaluokassa.
        Tonnin pyörä ei välttämättä ole yhtään sen laadukkaampi, ominaisuudet voi olla jo sitten toinen juttu, alkaa löytyä tiettyjä juttuja, mitä halvemmista ei löydä. Mutta satunnaiselle polkijalle nuo ominaisuudet ei hirveästi merkkaa, jos edes niitä huomaa.


      • www1
        luotsi? kirjoitti:

        Mikä on sinun ehdotus, jolla palsta saadaan toimivammaksi?

        "Mikä on sinun ehdotus, jolla palsta saadaan toimivammaksi?"

        En tiedä..sano sinä.

        Täällä ei synny keskustelua vaan nyt täällä kaikki haukkuu toistensa valintoja..halvalla pyörällä ei tee mitään eikä kalliilla pyörällä tee mitään...


      • Alkup. Maantiepyöräi
        eikös juu kirjoitti:

        Kyllähän se sallitaan mutta sallitaanko myös 500 euroa satsaavan ajella rauhassa ilman negatiivisia kommentteja.

        Minulla on tällä hetkellä yksi pyörä 500€ hintaluokasta, yksi halvempi ja loput kalliimpia. Ongelma tuossa 500€ hintaluokassa on, että pitää tuntea polkupyörät kohtuu hyvin, että löytää mitään kelvollista. Sen vuoksi on suositeltavaa, että aloittelija ostaa maantielle 1000€:n ja maastoon 1500€:n hintaluokasta.


      • beerholder
        23+6 kirjoitti:

        Mikä tahansa muu pyörä on parempi ajettava kuin onneton Jopo.

        Olin kerran silminnäkijä pyöräilyonnettomuudessa, jossa Jopolla ajanut nuori koulutyttö katseli maisemia ja ajoi suoraan keskelle ohiajaneen auton kylkeä, tyttö ei katsonut lainkaan eteensä ja vauhti oli alhainen. Kiinnitin siinä kolarissa huomiota siihen, että kun se Jopon ajoasento on sellainen kun on, se tyttö lensi voltin taaksepäin eikä mennyt pää edellä sen auton päälle. Tytölle ei käynyt mitenkään. Se Jopo saattaakin olla aika turvallinen kaupunkipyörä, ei liikaa vauhtia ja sellainen ajoasento mistä ei mennä heti pää edellä katuun tai auton alle.


      • www1
        speedbiker kirjoitti:

        >> Poikkeuksena ehkä se, että aloittelijalle ei suositella 1500 euron stratoa, vaan se 150 euron yamahakin riittää alkuun. Jostain kumman syystä pyöräilyyn tarvitsee heti vähintään 1000 euron menopelin >>

        Nimenomaan, ikävää ostaa tuhansien strato tai lespo vain todetakseen, että eihän tää jaksa napata.
        Kalastuksessa ei tarvita döörin kultakelaa, saadakseen saalista jne.

        Fillareitakin löytyy täyttä rihkamaa, mutta onneksi nää kalusteliikkeiden jipot yms. atb:t on tainneet hävitä markkinoilta.

        500 € saa kaupasta jo ihan kelpo kamaa, laadun on yksinkertaisesti täytettävä tänä päivänä tietty taso tuossa hintaluokassa.
        Tonnin pyörä ei välttämättä ole yhtään sen laadukkaampi, ominaisuudet voi olla jo sitten toinen juttu, alkaa löytyä tiettyjä juttuja, mitä halvemmista ei löydä. Mutta satunnaiselle polkijalle nuo ominaisuudet ei hirveästi merkkaa, jos edes niitä huomaa.

        Satunnaiseen fillarointiin käy halvemmat ihan mainiosti ja ihan kaikki vehkeet tarvitsee huoltoa ja laukeavat joskus.
        Mulla on edelleen runko vanhasta noin 5 huntin pyörästä jolla ajelin muutaman vuoden kesät/talvet.Kura ja v-jarrut tekee vanteista aika ohuet ja alkoi se olemaan aika lopussa voimansiirronkin osalta mutta ihan hyvin sillä pääsi. Uusi fillari on reilu tonnin ja en kyllä noista nestelevareista enää luopuisi ainakaan talvella ja tuo deoren sarjakin on ihan riittävältä tuntunut.

        500 sadasta eurosta tonniin siirryttäessä vaihteistot paranevat aika paljon mutta haarukat on ihan samaa tavaraa. Myös jarrut paranevat mekaanisista nestejarruihin.

        Trekin sivuilla voi helposti katsoa mitä fillariin tulee lisää seuraavaan hintaluokkaan siirryttäessä.


      • www1
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Minulla on tällä hetkellä yksi pyörä 500€ hintaluokasta, yksi halvempi ja loput kalliimpia. Ongelma tuossa 500€ hintaluokassa on, että pitää tuntea polkupyörät kohtuu hyvin, että löytää mitään kelvollista. Sen vuoksi on suositeltavaa, että aloittelija ostaa maantielle 1000€:n ja maastoon 1500€:n hintaluokasta.

        "Ongelma tuossa 500€ hintaluokassa on, että pitää tuntea polkupyörät kohtuu hyvin, että löytää mitään kelvollista."

        Mutta eikö se ole jutun suola että eka aloitellaan vähän vaatimattomammalla kalustolla ja ajan myötä kasvatetaan sitä fillarituntemusta jos tuntee asiaan kiinnostusta. fillarointi on kivaa ja siitä saa hyvän fiiliksen.

        Eihän postimerkkeilykään ole kivaa jos saa heti valmiin kokoelman.


      • Alkup. Maantiepyöräi
        www1 kirjoitti:

        "Ongelma tuossa 500€ hintaluokassa on, että pitää tuntea polkupyörät kohtuu hyvin, että löytää mitään kelvollista."

        Mutta eikö se ole jutun suola että eka aloitellaan vähän vaatimattomammalla kalustolla ja ajan myötä kasvatetaan sitä fillarituntemusta jos tuntee asiaan kiinnostusta. fillarointi on kivaa ja siitä saa hyvän fiiliksen.

        Eihän postimerkkeilykään ole kivaa jos saa heti valmiin kokoelman.

        Ostamalla huonon 500€:n pyörän, et osta koskaan sitä parempaa. Ostamalla kelvollisen 1000€:n pyörän, ostat sen paremmankin muutaman vuoden päästä.

        Jos Sinulla on hyvä kaveri, joka tuntee polkupyörät, niin hänen avustuksellaan voi onnistua halvemmankin pyörän osto. SIlloin kannattaa kuunnela sitä kaveria, eikä Intersportin myyjää, joka myy sinulle täyttä pas***.


      • mol.fi
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Jopon nerous on juuri siinä, että saman kokoinen pyörä sopii monelle. Vakiopyörän rungon tulee olla juuri oikean kokoinen. Jopon ajo-ominaisuudet eivät välttämättä ole ihan huippua, mutta riittävät lyhyille matkoille.

        Itse käytän tuollaisessa nurkkapyörityksessä fixiä. Runko on ratapyörästä, mutta tanko maantietanko ja pyörään on lisätty käsijarrut.

        Jos haluat, voi joponkin välityssuhteet muuttaa. Ei muuta kuin takaratas vaihtoon.

        Julistamme haettavaksi määräaikaisen JOPO-ohjaajan paikan ajalle 23.9.2013-31.5.2014


      • Loppup. Maantiepyörä
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Ostamalla huonon 500€:n pyörän, et osta koskaan sitä parempaa. Ostamalla kelvollisen 1000€:n pyörän, ostat sen paremmankin muutaman vuoden päästä.

        Jos Sinulla on hyvä kaveri, joka tuntee polkupyörät, niin hänen avustuksellaan voi onnistua halvemmankin pyörän osto. SIlloin kannattaa kuunnela sitä kaveria, eikä Intersportin myyjää, joka myy sinulle täyttä pas***.

        Ostamalla kelvollisen 500€ pyörän säästää 500€.
        Ostamalla sopimatttoman 1000€ pyörän menee rutkasti rahaa hukkaan ja harmittaa.


      • vastauksen tynkä
        www1 kirjoitti:

        "Mikä on sinun ehdotus, jolla palsta saadaan toimivammaksi?"

        En tiedä..sano sinä.

        Täällä ei synny keskustelua vaan nyt täällä kaikki haukkuu toistensa valintoja..halvalla pyörällä ei tee mitään eikä kalliilla pyörällä tee mitään...

        Kaikki Suomi24:n palstat ovat enemmän tai vähemmän huonosti toimivia. Rekisteröitymispakko vähentäisi ongelmia. Seriffi tai kutsutaanko heitä nykyään luotseiksi olisi myös yksi ratkaisu.

        Palsta voi joutua myös ylläpidon tehotarkkailuun, näin on käynyt vähähiilihydraattiset dieetit palstalle, jossa kielenkäyttö ja provoilu meni aivan mahdottomaksi.


      • www1
        vastauksen tynkä kirjoitti:

        Kaikki Suomi24:n palstat ovat enemmän tai vähemmän huonosti toimivia. Rekisteröitymispakko vähentäisi ongelmia. Seriffi tai kutsutaanko heitä nykyään luotseiksi olisi myös yksi ratkaisu.

        Palsta voi joutua myös ylläpidon tehotarkkailuun, näin on käynyt vähähiilihydraattiset dieetit palstalle, jossa kielenkäyttö ja provoilu meni aivan mahdottomaksi.

        Ihan hyvä vastaus. Täällä kielenkäyttö ei ole ongelma vaan vastavuoroisen keskustelun puute. Täällä myös ihan räikeästi poistatetaan viestejä kun keskustelun keinot loppuu kesken mikä on tosi naurettavaa.


      • www1
        Loppup. Maantiepyörä kirjoitti:

        Ostamalla kelvollisen 500€ pyörän säästää 500€.
        Ostamalla sopimatttoman 1000€ pyörän menee rutkasti rahaa hukkaan ja harmittaa.

        Ja niinkin voi käydä että ajelee aikansa sillä 500 e pyörällä ja sitten tekee mieli kalliimpaa.

        On myös mahdollista päivittää sitä 500e pyörää jos sen runko miellyttää ja tykkää rakennella...ja sitten voi hommata toisen pyörän vielä rinnalle jos siltä tuntuu.


      • parempi palsta
        www1 kirjoitti:

        Ihan hyvä vastaus. Täällä kielenkäyttö ei ole ongelma vaan vastavuoroisen keskustelun puute. Täällä myös ihan räikeästi poistatetaan viestejä kun keskustelun keinot loppuu kesken mikä on tosi naurettavaa.

        Kiitos! Keskustelua minäkin kaipaan. Samoin tuoretta näkökulmaa, huumoria ja rentoutta.

        Minun mielestä täällä ei ole ollut niin asiattomia kirjoituksia eli poistattaminen on hiukan hubaisaa.


      • Alkup. Maantiepyöräi
        www1 kirjoitti:

        Ja niinkin voi käydä että ajelee aikansa sillä 500 e pyörällä ja sitten tekee mieli kalliimpaa.

        On myös mahdollista päivittää sitä 500e pyörää jos sen runko miellyttää ja tykkää rakennella...ja sitten voi hommata toisen pyörän vielä rinnalle jos siltä tuntuu.

        Todennäköisyys, että Suomesta saisi ajokepoisen uuden vaihdepyörän 500€:lla on kohtuu pieni. Toki se on teoriassa mahdollista, mutta hyvin epätodennäköistä. Markkinoita seuranneena, kun tarve tuollaiselle olisi, en tänä syksynä ole törmännyt vielä yhteenkään. Saksalaisissa verkkokaupoissa on ollut muutama kiinostava, mutta koot eivät ole osuneet.

        Todennäköisempää on, että ostaa niin epämukavan vekottimen, että koko alkava kiinostus lopahtaa. Muutaman kerran jälkeen luulee, että ajaminen kaikilla pyörillä on yhtä epämielyttävää.


      • miksi täytyy?
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Todennäköisyys, että Suomesta saisi ajokepoisen uuden vaihdepyörän 500€:lla on kohtuu pieni. Toki se on teoriassa mahdollista, mutta hyvin epätodennäköistä. Markkinoita seuranneena, kun tarve tuollaiselle olisi, en tänä syksynä ole törmännyt vielä yhteenkään. Saksalaisissa verkkokaupoissa on ollut muutama kiinostava, mutta koot eivät ole osuneet.

        Todennäköisempää on, että ostaa niin epämukavan vekottimen, että koko alkava kiinostus lopahtaa. Muutaman kerran jälkeen luulee, että ajaminen kaikilla pyörillä on yhtä epämielyttävää.

        Lievää liioittelua mutta otetaan huumorilla taas kerran.


      • Alkup. Maantiepyöräi
        miksi täytyy? kirjoitti:

        Lievää liioittelua mutta otetaan huumorilla taas kerran.

        Ei liioittelua, pientä kärjistystä ehkä.


      • www1
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Todennäköisyys, että Suomesta saisi ajokepoisen uuden vaihdepyörän 500€:lla on kohtuu pieni. Toki se on teoriassa mahdollista, mutta hyvin epätodennäköistä. Markkinoita seuranneena, kun tarve tuollaiselle olisi, en tänä syksynä ole törmännyt vielä yhteenkään. Saksalaisissa verkkokaupoissa on ollut muutama kiinostava, mutta koot eivät ole osuneet.

        Todennäköisempää on, että ostaa niin epämukavan vekottimen, että koko alkava kiinostus lopahtaa. Muutaman kerran jälkeen luulee, että ajaminen kaikilla pyörillä on yhtä epämielyttävää.

        Ajelin naapurinpojan raleigh dragonilla pienen lenkin kauppaan,säilyin hengissä enkä vammautunut etc. Pyörä oli siis ajokelpoinen.

        En ajaisi sillä työmatkojani jotka on noin 15km suuntaansa.
        Ajokelpoisuus ja pyörän käyttötarkoitus tarkoittaa eri asioita eri ihmisille.


      • www1
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Ostamalla huonon 500€:n pyörän, et osta koskaan sitä parempaa. Ostamalla kelvollisen 1000€:n pyörän, ostat sen paremmankin muutaman vuoden päästä.

        Jos Sinulla on hyvä kaveri, joka tuntee polkupyörät, niin hänen avustuksellaan voi onnistua halvemmankin pyörän osto. SIlloin kannattaa kuunnela sitä kaveria, eikä Intersportin myyjää, joka myy sinulle täyttä pas***.

        "Ostamalla huonon 500€:n pyörän, et osta koskaan sitä parempaa."

        Miksi ei ostaisi?onko tämä taas joku ehdoton totuus?


    • malabike

      Suomessa myytävien polkupyörien keskihinta on 300 € ja niillä käydään kaupassa, koulussa, kirjastossa jopa satunnaisesti jopa lenkillä.

      • prööt

        Mites tuo keskihinta lasketaan?
        Yleensä suurin osa myytävien hinnoista on keskihinnan alle... varsinkin mediaani.

        Ilmeisesti kaikki paremmat pyörät ostetaan netistä ja ulkomailta & Suomessa myydään vain niitä halvemman pään pyöriä?


      • fdsvcxvcxvcx

        Kuulostaa kyllä aika halvalta keskihinnalta jos siihen on laskettu vain uudet pyörät. Tuohon hintaan kun ei saa juuri mitään pyöriä. Toki lasten pyöriä voi saada reilusti alle tuon. Ehkä se vaikuttaa niin paljon.


      • LZ 127
        fdsvcxvcxvcx kirjoitti:

        Kuulostaa kyllä aika halvalta keskihinnalta jos siihen on laskettu vain uudet pyörät. Tuohon hintaan kun ei saa juuri mitään pyöriä. Toki lasten pyöriä voi saada reilusti alle tuon. Ehkä se vaikuttaa niin paljon.

        Lapsille ostetaan tosiaan paljon halpoja markettipyöriä. Aikuisillekin saa Biltemasta halvimpia romuja reilustikin alle tuon. Niitä ei liene tapana huoltaa kovin hyvin ja pian ne hylätäänkin valitettavan usein johonkin julkiseen pyörätelineeseen tai muuhun sopimattomaan paikkaan. Sitten taas ostetaan seuraava romu tilalle.


      • www1
        fdsvcxvcxvcx kirjoitti:

        Kuulostaa kyllä aika halvalta keskihinnalta jos siihen on laskettu vain uudet pyörät. Tuohon hintaan kun ei saa juuri mitään pyöriä. Toki lasten pyöriä voi saada reilusti alle tuon. Ehkä se vaikuttaa niin paljon.

        Voisiko tässä olla semmoinen juttu että meillä myydään kalliimpia suhteessa niin paljon vähemmän että tuo keskihinta on noin alhainen? Korjatkaa jos olen väärässä.

        Onko meillä semmoista pyöräilykultuuria kuin esim italiassa ja ranskassa jossa tuntui joka kiskan kupeessa olevan joku vähän hifimmän oloinen fillari nojaamassa.


    • Hyvä pyörä vain 350€

      Itelläni on noin 350€ maksanu 7-vaihteinen Tunturi Parkcafe, ja ihan hyvin silläkin menee yli sadan ja kahden sadan kilometrin lenkkejä mitä teen yleensä kerran viikossa. Eli ei siihen mitään tuhatta euroa tarvita että saa hyvän pyörän, millä tekee niitä vähän pidempiäkin lenkkejä. Niinhän siinä yhessä mainoksessakin sanotaan, että: Se nyt vaan on turhaa maksaa liikaa. :D

      • Hyvä pyörä vain 350€

        Korjaan: Se nyt vaan on TYHMÄÄ maksaa liikaa.


      • kölöklölklökö

        Noistakin pyöristä saa maksaa nykyään jotain 500 euron pintaan, vaikka kyseessä olisi tarjous. Tuntuu, että pyörien hinnat ovat nousseet muutaman vuoden aikana kun olen selaillut vanhoja ketjuja uutta pyörää etsiessäni.


      • tosifillaristi
        Hyvä pyörä vain 350€ kirjoitti:

        Korjaan: Se nyt vaan on TYHMÄÄ maksaa liikaa.

        Meikä vetää 100 kilsan lenkkejä 50e muummopyörällä ja tuommoinen 350e tunturi taitaa olla hankittu ihan huonon itsetunnon nostamiseksi, 7-vaihdetta ja kaikki. ihAn tyhmää maksaa liikaa.

        Onse,niin hianoo kun on tollanen,kallis 7-vaihteinen.


      • www1
        kölöklölklökö kirjoitti:

        Noistakin pyöristä saa maksaa nykyään jotain 500 euron pintaan, vaikka kyseessä olisi tarjous. Tuntuu, että pyörien hinnat ovat nousseet muutaman vuoden aikana kun olen selaillut vanhoja ketjuja uutta pyörää etsiessäni.

        Napavaihde on aina vähän kalliimpi kuin vastaava ketjuvaihde ja joku tuon tunan tapainen fillari tourney/altus tason vaihteilla lähtis varmaan siihen 400euroon. Pyörien ja kaiken muunkin tavaran hinta nousee yleisen hintatason nousun myötä mut onneksi netistä voi aina vertailla hintoja.

        Ja syksyllähän sitä voi tehdä ihan hyviä löytöjä kun varastoja tyhjennetään.


      • tosifillaristi kirjoitti:

        Meikä vetää 100 kilsan lenkkejä 50e muummopyörällä ja tuommoinen 350e tunturi taitaa olla hankittu ihan huonon itsetunnon nostamiseksi, 7-vaihdetta ja kaikki. ihAn tyhmää maksaa liikaa.

        Onse,niin hianoo kun on tollanen,kallis 7-vaihteinen.

        Kaksi kiekkoa pyörässä on turhaa ylellisyyttä. Niistä voi jättää toisen pois. Yhdelläkin pärjää :)


      • tosifillaristi
        jth_12 kirjoitti:

        Kaksi kiekkoa pyörässä on turhaa ylellisyyttä. Niistä voi jättää toisen pois. Yhdelläkin pärjää :)

        Totta turiset, mun, kaveri ajaa sirkuspyörällä kesät ja ,talvet. sE on mun esi-kuva.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe