1970-luvun rock-klassikon eli Wigwamin Freddie Are You Readyn sanoituksessa on pari kohtaa, mitkä ovat itselleni vähän epäselviä. Ensin linkki kohteeseen:
http://www.allthelyrics.com/lyrics/wig_wam/freddie_are_you_ready-lyrics-1187498.html
Mitä tarkoittavat old Finnspång ja Mumdane pie?
Freddie Are You Ready -sanoituksesta
10
1152
Vastaukset
- ehkäpä ehkä
http://www.sanakirja.org/search.php?q=spång&l=-1
spång = pitkospuut
Mutta voisiko Finnspång olla paikannimi? - Kuuklaaja
Onko sinulla tietokone? Oletko kuullut Googlesta? Sieltä löytyvät vastaukset.
- ....................
Kiitos vinkistä. Löysin Googlen, mutta vajaakuntoisena ihmisenä en itse osaa löydösten perusteella mitään johtopäätöksiä.
- en finne igen
Finspång on kunta Tukholmasta noin 150 kilometriä lounaaseen.
- Progg-rock
Sanoisin niin, ettei kannata olla liian huolissaan, jos ei ymmärrä noita progerock-sanoituksia. Ainakin Jim Pembroken 70-luvun tekstit on todella vaikeita. Siihen lyriikan katsottiin olevan sitä parempi mitä vaikeampi se on.
- jkhvifx
Procol Harumillakin on aika lennokkaita tekstejä. Missä lie sienipäissään kirjoitettuja. Ja tosiaan useimmilla 60-70-lukujen proge- ja psykedeliarockbändeillä.
- I am the walrus
Monet laulunikkarit ovat naureskelleet sille, että he ovat vain panneet sanoja paperille hyvältä kuulostaa -periaatteella ja toiset sitten tohkeissaan analysoivat niitä väitöskirjoiksi asti. Mieleen tulee ensimmäiseksi Bob Dylan, joka ei usein itsekään tiedä, mitä on tullut tarkoittaneeksi.
I am the walrus kirjoitti:
Monet laulunikkarit ovat naureskelleet sille, että he ovat vain panneet sanoja paperille hyvältä kuulostaa -periaatteella ja toiset sitten tohkeissaan analysoivat niitä väitöskirjoiksi asti. Mieleen tulee ensimmäiseksi Bob Dylan, joka ei usein itsekään tiedä, mitä on tullut tarkoittaneeksi.
Bob Dylanin lauluja mahdetaan tulkita yhtä suurella innolla kuin Ilmestyskirjaa tai Nostradamuksen nelisäkeitä.
- I am the wahlroos
I am the walrus kirjoitti:
Beatlesilläkin tosiaan sellaisia
- Merisairaat kasvot
I am the wahlroos kirjoitti:
Beatlesilläkin tosiaan sellaisia
Procol Harum teki ihan vaan jekuilessaan teki sellasia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1195204- 472869
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332812Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺312561Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231939En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä111687- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231425- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101388