Uusi laihduttaja

elämäntapamuutos

Moi kaikille! Haluaisin kysellä vähän neuvoja laihduttamiseen, olen jo tässä aloittanutkin ja kuukauden verran yrittänyt katsoa mitä suuhuni laitan ja kuinka paljon, tällähetkellä vuorokauden ruokalista on seuraava:

Aamulla:
-1 tai 2 palaa täysjyväruisleipää 2desiä maustamatonta ja rasvatonta jogurttia tai sitten yksi pala ruisleipää ja lautasellinen kaurapuuroa, juomana kahvia. leivän päällä margariinia, juustonpala ja kevytleike

Lounas töissä:
-1 prk esim. valio profeel rahkaa ja 1 pala ruisleipää tai banaani, juomaksi sokeritonta mehua

päivällinen:
- päivällisellä syön lautasellisen tavallista kotiruokaa esim. makaronilaatikko, muusia ja lihaa, lasagnea yms. ruokajuomaksi rasvatonta maitoa.

illalla:
- pari palaa näkkileipää tai ruisleipää ja rasvatonta maitoa, joinain päivinä en syö illalla lainkaan jos näläntunnetta ei ole.

Ja sitten liikunta, sitä olen lisännyt seuraavasti:
3x viikossa n.puolen tunnin reipas kävely
3x viikossa hikinen punttitreeni mutta kotona ja lähinnä käsipainoja käyttäen.

Ja jotta saisitte oikean kuvan tilanteestani niin kerrottakoon että ennen en juurikaan katsonut mitä laitoin suuhuni, söin runsaasti vaaleaa leipää ja söin lounaalla rasvaista ruokaa töissä ym. usein myös söin pizzaa, kebappia ym. "roskaruokaa", näitä tuolee syötyä edelleen mutta vain kerran viikossa, lisäksi ennen söin satunnaisesti karkkia, suklaata ym "herkkuja", nämä olen myös karsinut aika hyvin pois.

Ja siis olen 25v mies, mitat 175/92 eli ylipainoa on aika reippaasti, tupakoinut olen mutta lopettanut senkin tässä kesällä.

Kertokaahan onko näillä eväillä mahdollista päästä hyvään tulokseen tai miten voisin parantaa tuota ruokavaliota vielä? kaikki vinkit olisivat tervettulleita :) tiedän kyllä että parannettavaa vielä olisi mutta tuntuu että joudun nyt keskittämään voimavarojani ehkä vähän liiaksi tuohon tupakoinnin lopettamiseen.

4

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      187
      5085
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      25
      4472
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3137
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      259
      3039
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      145
      2941
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2541
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27