Thaimaalaiset marjanpoimijat ahkeria!

paikat kuntoon

Huonoa mainosta ulkomaailmalle Suomelta. Thaimaalaisia marjanpoimijoita kohdellaan Suomessa huonosti. Heille on luvattu ruusuiset olot Suomessa. Että täällä tienaa tuhansia euroja. Totuus on kuitenkin, että kaikesta elämisestä joutuvat maksamaan. Ei siinä paljoa käteen jää euroja. Asuvat ahtaissa tiloissa, vailla sosiaaliturvaa. Thaimaalaiset ovat ahkeria ihmisiä. Meillä suomalaisilla olisi paljon opittavaa heidän ahkeruudesta. Hävettääkö olla suomalainen, kun seuraavan kerran matkustat Thaimaaseen?

33

569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tä?

      Paljonko sinä maksat thaimaalaisille poimijoille ?

      • paikat kuntoon

        Miksi minun pitäisi maksaa thaimaalaisille marjanpoimijoille. Kysymystäsi en oikein ymmärtänyt. Miksi maksaisin, kun itsekkin olen marjanpoimija. Tiedän kokemuksesta miten rankkaa marjanpoiminta on,sen eteen on tehtävä työtä, jotta marjat lähtevät metsästä ja muuttuvat euroiksi. Jos itse en poimisi marjoja, niin ostaisin thaimaalaisilta marjat suoraan metsästä ja maksaisin tuplahinnan, siis kotimarjat talvikäyttöön. Maksaisin saman hinnan, mitä torilla marjat maksavat. Ja marjat olisivat taatusti tuoreita. Sitten kehtaisin sanoa olevani suomalainen matkustaessani Thaimaaseen.


      • no, kysymys sen
        paikat kuntoon kirjoitti:

        Miksi minun pitäisi maksaa thaimaalaisille marjanpoimijoille. Kysymystäsi en oikein ymmärtänyt. Miksi maksaisin, kun itsekkin olen marjanpoimija. Tiedän kokemuksesta miten rankkaa marjanpoiminta on,sen eteen on tehtävä työtä, jotta marjat lähtevät metsästä ja muuttuvat euroiksi. Jos itse en poimisi marjoja, niin ostaisin thaimaalaisilta marjat suoraan metsästä ja maksaisin tuplahinnan, siis kotimarjat talvikäyttöön. Maksaisin saman hinnan, mitä torilla marjat maksavat. Ja marjat olisivat taatusti tuoreita. Sitten kehtaisin sanoa olevani suomalainen matkustaessani Thaimaaseen.

        vuoksi kun menet muita neuvomaan asiassa. Sehän on ihan loogista.

        Lisäksihän voit mennä maksamaan marjanpoimijoille paikanpäälle tuplahinnat metsään, kuten lupasit. Mitä tuota lässysät, hopi hopi, meeppäs ostamaan kun kerran lupasit...

        Ei saa neuvoa muita jos ei pysty itse elämään neuvojensa mukaisesti....


      • paikat kuntoon
        no, kysymys sen kirjoitti:

        vuoksi kun menet muita neuvomaan asiassa. Sehän on ihan loogista.

        Lisäksihän voit mennä maksamaan marjanpoimijoille paikanpäälle tuplahinnat metsään, kuten lupasit. Mitä tuota lässysät, hopi hopi, meeppäs ostamaan kun kerran lupasit...

        Ei saa neuvoa muita jos ei pysty itse elämään neuvojensa mukaisesti....

        Ymmärsit väärin..Tottakai ostaisin thaikuilta marjat tuplahintaan, jos itse en olisi marjanpoimija. Arvostan thaikkujen työtä metsässä. Kovaa duunia tekevät. Suomalaiset eivät pysty samaan, vellihousuja kun ovat. siis suomalaiset.


      • noo, et kai sinä
        paikat kuntoon kirjoitti:

        Ymmärsit väärin..Tottakai ostaisin thaikuilta marjat tuplahintaan, jos itse en olisi marjanpoimija. Arvostan thaikkujen työtä metsässä. Kovaa duunia tekevät. Suomalaiset eivät pysty samaan, vellihousuja kun ovat. siis suomalaiset.

        pelkästään itseä ajattele.. sellaisen käsityksen sai alussa...
        joten ostamaan vain matrjat tuplahintaan niin thaikut voivat paremmin ja suomalaiset ovat vähän köyhempiä--

        ps. jos suomalaisia ei ruokittaisi sohvalle, olisivat köyhät metsässä poimimassa, kuten esim. me joskus 60-luvulla kerättiin sieniä kun opintolaina ei ollut vielä tullut... pakko oli kerätä sieniä, muuten olis kuollut nälkään.. onneksi asuimme melkein sienimetsän vieressä...


    • näin se korjataan

      Kute tuone Kempan sivulle kirjotin, koko poiminta alaa koskeva huijaus ja marjan poimintakorvauksen alasajo on tutkittava pohjamutia myöten, ulkoministeriöstö saakka, ketä on lahjuttu tuomaan orjat tänne ja Suomen työlakeja sekä maahantulomääräyksiä rikottu törkiästi. Omien virkamiesten toimista

      Toppi koko hommaan ! poimijalla siis meille kunno korvaus, nyt ei saa ko bensakulut

      Marjakeisarit ja suurlähettiläät 10 vujeksi mettään orjapalakalle !

      • Eikö sammaan syssyyn

        vois laittaa myös punkanpohjalla makaavat ja töitä odottavat tyypit, joita kansa jotuu ruokkimaan... Eivät ossaa työllistää edes itseään, saatikka muita.


      • paikat kuntoon

        Harmittaa, että marjakeisarit houkuttelevat thaimaalaisia marjanpoimijoita Suomeen luvaten liikoja euroja, tuloja marjanpoiminnasta. He tulevat ahkerinmielin tekemään työtä. Turistin ominaisuudessa kun tulevat, niin heitä kohdellaan kaltoin, ei noudateta Suomen työlakeja, siis kun tulevat turisteina työtä tekemään, marjojenpoiminnassa. Suomiko joku lintukoto, malliesimerkki työlakien suhteen? Ei taaqtusti ole. Ulkomaalaisia käytetään hyväksi, näitä thaimaalaisia orjatyövoimana Suomen metsissä. Inhimmillisyys on kaukana. Sen on monikin saanut tiedotusvälineistä lukea marjanpoimijoiden surkeasta kohtelusta.


      • paikat kuntoon
        Eikö sammaan syssyyn kirjoitti:

        vois laittaa myös punkanpohjalla makaavat ja töitä odottavat tyypit, joita kansa jotuu ruokkimaan... Eivät ossaa työllistää edes itseään, saatikka muita.

        Kaikki punkanpohjilla maakavilta ja töitä odottavilta tukiaiset pois. Lusikka käteen ja töitä ja ruokaa hankkimaan kaikki terveet punkanpohjilla koivet suorana makaavat.


      • Älä valita,
        paikat kuntoon kirjoitti:

        Harmittaa, että marjakeisarit houkuttelevat thaimaalaisia marjanpoimijoita Suomeen luvaten liikoja euroja, tuloja marjanpoiminnasta. He tulevat ahkerinmielin tekemään työtä. Turistin ominaisuudessa kun tulevat, niin heitä kohdellaan kaltoin, ei noudateta Suomen työlakeja, siis kun tulevat turisteina työtä tekemään, marjojenpoiminnassa. Suomiko joku lintukoto, malliesimerkki työlakien suhteen? Ei taaqtusti ole. Ulkomaalaisia käytetään hyväksi, näitä thaimaalaisia orjatyövoimana Suomen metsissä. Inhimmillisyys on kaukana. Sen on monikin saanut tiedotusvälineistä lukea marjanpoimijoiden surkeasta kohtelusta.

        vaan maksa thaikuille kunnon palkka. Se on luvallista kaikille täyspäisille suomalaisillekin.


      • paikat kuntoon
        Älä valita, kirjoitti:

        vaan maksa thaikuille kunnon palkka. Se on luvallista kaikille täyspäisille suomalaisillekin.

        Enhän minä valita. Minä kun olen marjanpoimija ja myyn marjat ostopisteisiin ja kypsät marjat eläkeläisille ja kerään omat marjat. Miksi minun pitäisi thaikuille maksaa kunnon palkka, kun en ole edes marjan ostaja.? Et ole tainut poimia puolukan puolukkaa? Osta sinä, kaupunkilainen thaikulta puolukat talveksi ja osoita heille myötätuntosi maksamalla kunnon palkka, ostajan ominaisuudessa, niin saat hyvän mielen.


      • Ooppa outo tyyppi,
        paikat kuntoon kirjoitti:

        Enhän minä valita. Minä kun olen marjanpoimija ja myyn marjat ostopisteisiin ja kypsät marjat eläkeläisille ja kerään omat marjat. Miksi minun pitäisi thaikuille maksaa kunnon palkka, kun en ole edes marjan ostaja.? Et ole tainut poimia puolukan puolukkaa? Osta sinä, kaupunkilainen thaikulta puolukat talveksi ja osoita heille myötätuntosi maksamalla kunnon palkka, ostajan ominaisuudessa, niin saat hyvän mielen.

        kehotat muita maksamaan. Mutta kun sinua pyytää maksamaan kunnon hinnan, rupeat selittelemään...

        hyihelv....


      • paikat kuntoon
        Ooppa outo tyyppi, kirjoitti:

        kehotat muita maksamaan. Mutta kun sinua pyytää maksamaan kunnon hinnan, rupeat selittelemään...

        hyihelv....

        Marjojenpoimijana ymmärrän mitä työtä se on. Raskasta työtä. Marjat pitää kantaa joskus kaukaakin metsästä. Ymmärrän siis mitä työtä thaikut tekevät metsässä. Jos olisin marjanostaja voisin maksaa thaikuille kunnon hinnan. Veisin heidät lähiravintolaan syömään kunnon aterian, jotta taasen jaksaisivat metsään mennä. 200 euroa olisin köyhempi, mutta se ei minulle tuntuisi missään. Saisin ainakin uusia ystäviä, kun olisin maksanut kunnon hinnan ruokailun merkeissä.


      • Ooppa outo tyyppi,
        paikat kuntoon kirjoitti:

        Marjojenpoimijana ymmärrän mitä työtä se on. Raskasta työtä. Marjat pitää kantaa joskus kaukaakin metsästä. Ymmärrän siis mitä työtä thaikut tekevät metsässä. Jos olisin marjanostaja voisin maksaa thaikuille kunnon hinnan. Veisin heidät lähiravintolaan syömään kunnon aterian, jotta taasen jaksaisivat metsään mennä. 200 euroa olisin köyhempi, mutta se ei minulle tuntuisi missään. Saisin ainakin uusia ystäviä, kun olisin maksanut kunnon hinnan ruokailun merkeissä.

        edelleenkin puhut että muiden pitäisi maksaa tuplahinta marjoista, mutta itse et sitä tee... Yrität ainostaan syyllistää muita, vaikka esittelet itseäsi enkelinä...


      • paikat kuntoon
        Ooppa outo tyyppi, kirjoitti:

        edelleenkin puhut että muiden pitäisi maksaa tuplahinta marjoista, mutta itse et sitä tee... Yrität ainostaan syyllistää muita, vaikka esittelet itseäsi enkelinä...

        En ole outo tyyppi. Ostakaa ite marjat tuplahinnalla, kun laiskuuttanne ette ite marjasta. Minä marjastan. En syyllistä ketään, enkä enkeli ole.


      • Ooppa outo tyyppi,
        paikat kuntoon kirjoitti:

        En ole outo tyyppi. Ostakaa ite marjat tuplahinnalla, kun laiskuuttanne ette ite marjasta. Minä marjastan. En syyllistä ketään, enkä enkeli ole.

        tosi outo. Vieläkin vaadit muita maksamaan, vaikka et itse maksa...


      • paikat kuntoon
        Ooppa outo tyyppi, kirjoitti:

        tosi outo. Vieläkin vaadit muita maksamaan, vaikka et itse maksa...

        En outo, enkä tosiouto ole. Sanoohan se järkikin, jos omia keräämiäni puolukoita on pakastin täynnä en osta. thaikuilta puolukoita. Eriasia olisi jos en pystyisi tai en olisi löytänyt puolukoita. En vaadi ketään thaikuilta ostamaan puolukoita, vaan kehoitan heiltä ostamaan puolukoita, jos kotitarpeiksi tarvitsee, näin voitaisiin osoittaa solidaarisuutta thaikkuja kohtaan, koska Suomessa heitä on kohdeltu huonosti, tosi huonosti, niin että ovat nostaneet joukkokanteen marjafirmoja kohtaan, koska se mitä heille on luvattu, on jäänyt lupauksien asteelle.


      • Ooppa outo tyyppi
        paikat kuntoon kirjoitti:

        En outo, enkä tosiouto ole. Sanoohan se järkikin, jos omia keräämiäni puolukoita on pakastin täynnä en osta. thaikuilta puolukoita. Eriasia olisi jos en pystyisi tai en olisi löytänyt puolukoita. En vaadi ketään thaikuilta ostamaan puolukoita, vaan kehoitan heiltä ostamaan puolukoita, jos kotitarpeiksi tarvitsee, näin voitaisiin osoittaa solidaarisuutta thaikkuja kohtaan, koska Suomessa heitä on kohdeltu huonosti, tosi huonosti, niin että ovat nostaneet joukkokanteen marjafirmoja kohtaan, koska se mitä heille on luvattu, on jäänyt lupauksien asteelle.

        Ooppa tosi outo tyyppi. kehotat muita osoittamaan solidaarisuutta thaikkuja kohtaan ostamalla tuplahinnalla marjoja. Mutta itse et tee asian eteen muuta kuin sen että vaadit muita elättämään thaikkuja...

        Jos ei kelpaa suomessa olla, painukootvittuun tai sitten takaisin kotimaahansa ja olkoot siellä onnellisia ja varakkaita. Kerätköön siellä marjoja, hedelmiä, viljaa mitä vaan. Siellä varmaan on sellaisia ja paljon. Mutta todennäköisesti eivät saa murto-osaakaan siitä palkasta mitä saavat Suomesta nyt.

        Ooppa outo tyyppi


      • Anonyymi

        Miltä nyt tuntuu kun ehdotuksesi 11 vuotta sitten on toteutunut.
        Onko voittajan helppo hymyillä?


    • mikä ennee kannettee

      Poimin rohmulla paraana päivänä neljä 20 l ämpäriä, kairassa aamulla 05:00, paluu 23:00, seuraavana pänä Keisarille. Marjakuningas maksoi niistä 62 eur, pensaan palo 26 eur.

      Paljonka sain palakkaa ?

      Marjasta on saatava kunnon korvaus myös suomalaiselle !
      Marjakeisareiden on alettava maksamaan ainakin 2,5 kertanen korvaus alkupoimijalle.

      • paikat kuntoon

        Palakkaa ei marjojenpoiminnasta paljoakaan saa. Paremmin sai markka-aikaan, nyt pensa on kallista. Hyvä esitys sinulta, 2,5 kertanen korvaus alkupoimijalle. Markka-aikaan marjanpoiminta oli kannattavampaa. Nyt ei.


      • Kuka on ahne?

        Sepä se onkin mielenkiintoista, että kun ostat kaupasta pussin pakastettuja puolukoita kilohinta on 8 euroa(tarkistettu viime talvena K-kaupasta). Tänä vuonna puhdistetusta puolukasta maksettiin poimijalle korkeimmillaan 1,20 e/kg.

        Siis puolukoille ei tehdä mitään muuta kuin LAITETAAN PUSSIIN JA TOIMITETAAN KAUPAN PAKASTEALTAASEEN niin hinta nousee 1,20 -> 8. Prosentteina nousu on kepeät 667%. Kyllä tuossa joku tienaa kivasti.

        Mielestäni ylivoimaisesti suurimman työn tekevälle eli poimijalle kuuluisi 2,50-3 euron korvaus kilolta. Tuon hinnan jälkeenkin muille toimijoille ketjussa jäisi vielä hyvä siivu.


      • Boikottiin firmat
        Kuka on ahne? kirjoitti:

        Sepä se onkin mielenkiintoista, että kun ostat kaupasta pussin pakastettuja puolukoita kilohinta on 8 euroa(tarkistettu viime talvena K-kaupasta). Tänä vuonna puhdistetusta puolukasta maksettiin poimijalle korkeimmillaan 1,20 e/kg.

        Siis puolukoille ei tehdä mitään muuta kuin LAITETAAN PUSSIIN JA TOIMITETAAN KAUPAN PAKASTEALTAASEEN niin hinta nousee 1,20 -> 8. Prosentteina nousu on kepeät 667%. Kyllä tuossa joku tienaa kivasti.

        Mielestäni ylivoimaisesti suurimman työn tekevälle eli poimijalle kuuluisi 2,50-3 euron korvaus kilolta. Tuon hinnan jälkeenkin muille toimijoille ketjussa jäisi vielä hyvä siivu.

        Orjatyövoiman käyttäminen on painanut marjan ostajahinnan niin pohjaan, että ei kannata kenenkään poimia. Ulkomailta tuoduilta marjastajilta kun peritään kulut tuoton päältä, tulos heille plus miinus nolla. Ja pitkää 13 tuntista päivää raatavat saamatta palkkaa. Kuka suomalainen suostuu samaan? Ei taatusti kukaan.

        Marjafirmojen nokkamiesten pitää nyt viimeistään ottaa järki käteen. Me suomalaiset viihtyisimme metsässä ja mielellään marjastaisimme, mutta ei tuohon hintaan. Puolukkaa on metsät täynnään ja päiväsaaliit mahtavia, mutta ei kannata noilla hinnoilla. Mieluimmin pysyn poissa marjametsästä, kun annan marjani huonoon hintaan. Mieluimmin lahjoitan ilmaiseksi marjani vaikka sellaisille jotka eivät itse pääse marjastamaan, kuten vanhukset.

        Turhaa täällä kritisoida työttömien marjastamattomuutta, kun ei kannata niin ei kannata. Kun autolla menet metsän reunaan, nyky polttoaineen hinnalla tulee jopa tappiota ja palkkana vain paha mieli.

        Millähän konstilla saataisiin tuo ulkomailta tuotujen marjanpoimijoiden riisto loppumaan? Hävettää olla suomalainen, kun noin kohdellaan orjia.


      • Mieluummin lahjoitan
        Boikottiin firmat kirjoitti:

        Orjatyövoiman käyttäminen on painanut marjan ostajahinnan niin pohjaan, että ei kannata kenenkään poimia. Ulkomailta tuoduilta marjastajilta kun peritään kulut tuoton päältä, tulos heille plus miinus nolla. Ja pitkää 13 tuntista päivää raatavat saamatta palkkaa. Kuka suomalainen suostuu samaan? Ei taatusti kukaan.

        Marjafirmojen nokkamiesten pitää nyt viimeistään ottaa järki käteen. Me suomalaiset viihtyisimme metsässä ja mielellään marjastaisimme, mutta ei tuohon hintaan. Puolukkaa on metsät täynnään ja päiväsaaliit mahtavia, mutta ei kannata noilla hinnoilla. Mieluimmin pysyn poissa marjametsästä, kun annan marjani huonoon hintaan. Mieluimmin lahjoitan ilmaiseksi marjani vaikka sellaisille jotka eivät itse pääse marjastamaan, kuten vanhukset.

        Turhaa täällä kritisoida työttömien marjastamattomuutta, kun ei kannata niin ei kannata. Kun autolla menet metsän reunaan, nyky polttoaineen hinnalla tulee jopa tappiota ja palkkana vain paha mieli.

        Millähän konstilla saataisiin tuo ulkomailta tuotujen marjanpoimijoiden riisto loppumaan? Hävettää olla suomalainen, kun noin kohdellaan orjia.

        - Mieluimmin lahjoitan ilmaiseksi marjani

        Käyppä nyt malliksi kipaisemassa vaikka pari sangollista ja lahjoita ne palvelutalolle. Tulet sitten uudestaan kertomaan tätä juttua. Jookos.


      • paikat kuntoon
        Kuka on ahne? kirjoitti:

        Sepä se onkin mielenkiintoista, että kun ostat kaupasta pussin pakastettuja puolukoita kilohinta on 8 euroa(tarkistettu viime talvena K-kaupasta). Tänä vuonna puhdistetusta puolukasta maksettiin poimijalle korkeimmillaan 1,20 e/kg.

        Siis puolukoille ei tehdä mitään muuta kuin LAITETAAN PUSSIIN JA TOIMITETAAN KAUPAN PAKASTEALTAASEEN niin hinta nousee 1,20 -> 8. Prosentteina nousu on kepeät 667%. Kyllä tuossa joku tienaa kivasti.

        Mielestäni ylivoimaisesti suurimman työn tekevälle eli poimijalle kuuluisi 2,50-3 euron korvaus kilolta. Tuon hinnan jälkeenkin muille toimijoille ketjussa jäisi vielä hyvä siivu.

        Joku vetää välistä. Puolukat pussiin ja pakasteeseen. Kauppa vetää ylihintaa. Tyhmä on se, joka kaupan pakasteesta ostaa puolukkaa ylihintaan. Ja miistä lie poimittu.? Joku on ahne. Hyvä oli kommenttisi.


      • paikat kuntoon
        Kuka on ahne? kirjoitti:

        Sepä se onkin mielenkiintoista, että kun ostat kaupasta pussin pakastettuja puolukoita kilohinta on 8 euroa(tarkistettu viime talvena K-kaupasta). Tänä vuonna puhdistetusta puolukasta maksettiin poimijalle korkeimmillaan 1,20 e/kg.

        Siis puolukoille ei tehdä mitään muuta kuin LAITETAAN PUSSIIN JA TOIMITETAAN KAUPAN PAKASTEALTAASEEN niin hinta nousee 1,20 -> 8. Prosentteina nousu on kepeät 667%. Kyllä tuossa joku tienaa kivasti.

        Mielestäni ylivoimaisesti suurimman työn tekevälle eli poimijalle kuuluisi 2,50-3 euron korvaus kilolta. Tuon hinnan jälkeenkin muille toimijoille ketjussa jäisi vielä hyvä siivu.

        Joku vetää välistä ja se on kauppa. Kalliita puolukoita kaupan pakasteessa. Tyhmä maksaa ylihintaa kaupan puolukoista.


      • paikat kuntoon
        Mieluummin lahjoitan kirjoitti:

        - Mieluimmin lahjoitan ilmaiseksi marjani

        Käyppä nyt malliksi kipaisemassa vaikka pari sangollista ja lahjoita ne palvelutalolle. Tulet sitten uudestaan kertomaan tätä juttua. Jookos.

        Lahjoittaminen on hieno asia. Halvalla ne ovat menneet minunkin puolukat.


      • paikat kuntoon
        Boikottiin firmat kirjoitti:

        Orjatyövoiman käyttäminen on painanut marjan ostajahinnan niin pohjaan, että ei kannata kenenkään poimia. Ulkomailta tuoduilta marjastajilta kun peritään kulut tuoton päältä, tulos heille plus miinus nolla. Ja pitkää 13 tuntista päivää raatavat saamatta palkkaa. Kuka suomalainen suostuu samaan? Ei taatusti kukaan.

        Marjafirmojen nokkamiesten pitää nyt viimeistään ottaa järki käteen. Me suomalaiset viihtyisimme metsässä ja mielellään marjastaisimme, mutta ei tuohon hintaan. Puolukkaa on metsät täynnään ja päiväsaaliit mahtavia, mutta ei kannata noilla hinnoilla. Mieluimmin pysyn poissa marjametsästä, kun annan marjani huonoon hintaan. Mieluimmin lahjoitan ilmaiseksi marjani vaikka sellaisille jotka eivät itse pääse marjastamaan, kuten vanhukset.

        Turhaa täällä kritisoida työttömien marjastamattomuutta, kun ei kannata niin ei kannata. Kun autolla menet metsän reunaan, nyky polttoaineen hinnalla tulee jopa tappiota ja palkkana vain paha mieli.

        Millähän konstilla saataisiin tuo ulkomailta tuotujen marjanpoimijoiden riisto loppumaan? Hävettää olla suomalainen, kun noin kohdellaan orjia.

        Hieno oli kommenttisi. Täyttä asiaa. Uskoisin, että kansanedustajat, eduskunta ja hallitus puuttuvat asiaan, orjatyövoiman hyväksikäyttöön, tarkoitan ulkomaalaisia marjanpoimijoita, joita on kohdeltu kaltoin. Boikottiin firmat, sitä minäkin kannatan.


    • V1tun

      pellet!

      • paikat kuntoon

        Ei täällä mitään vit...n pellejä ole. Asiaa puhutaan. Käy sirkuksessa, siellä näkee pellejä lavalla.


      • berries bees
        paikat kuntoon kirjoitti:

        Ei täällä mitään vit...n pellejä ole. Asiaa puhutaan. Käy sirkuksessa, siellä näkee pellejä lavalla.

        Paljonkohan nuo saavat tuntipalkkaa vai riippuuko palkka poimitusta marjamäärästä kiloina tai litroina? Ja paljonkohan niille jää säästöön kaikkien itsemaksettavien kulujen (lennot jne) jälkeen?
        Kellään faktatietoa vai onko salaisuus?


    • Anonyymi

      thaimaalaisten tulo suomeen marjan poimijoiksi pitäisi kieltää ! revitään metrin levyisillä poimureilla puolukan ja mustikan varvut piloille , jälki on kamalaa yhtä sosetta ämpärit täynnä ! ihmetyttää miten jalostamot ottavat tälläista moskaa vastaan !

    • Anonyymi

      Nyt ei thaimaalaiset pääse sitten Suomeen poimimaan marjoja, koska he eivät saa maasta poistumislupaa Thaimaasta.
      Ehkä on kyllästytty siihen, että läsimaat lypsää työikäiset kansalaiset pois muualle töihin, saattavat vielä jäädä sinne.
      Suomalaiset, puimuri käteen ja metsään!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3065
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2301
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1543
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      901
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe