Tuore tutkimus vahvistaa: kumppanin menestys tuntuu miehistä usein ahdistavalta.
Naisen menestys saa miehen itsetunnon tyypillisesti laskemaan. Tutkijoiden mukaan miehet kokevat naisen menestyksen omana häviönään.
Yli 650 henkilöä puolestaan osallistui puolestaan tehtyyn testiin, jossa heidän piti muistella tilannetta, jolloin heidän kumppaninsa oli pärjännyt hyvin. Tämän jälkeen miehet laitettiin tekemään itsetuntotesti.
Tutkimus osoitti, että miehistä tuntui pahalta, kun he olivat ajatelleet kumppaninsa menestystä. Vaikutus näkyi erityisen suurena silloin, kun miehet itse olivat epäonnistuneet sillä alalla, jolla heidän kumppaninsa menestyi.
Psykologien mukaan tulokset vahvistavat käsitystä siitä, että miehet kokevat kumppanin menestyksen oman häviönään. Tutkimuksen tulokset julkaistiin Journal of Personality and Social Psychology -tiedejulkaisussa.
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1288598168942.html
mot :)
Yksi syy miksi miehet pelkäävät naisia..
26
448
Vastaukset
- spämmi ilmiannettu
Tutkimus koski parisuhteessa olevia miehiä ja heidän kumppaninsa menestystä. Ei liity sinkkuuteen mitenkään.
No mikäs sitten on sinkkumiesten mielipide? Kelpaako esim. duunarimiehelle väitöskirjaa valmisteleva nainen? Oman kokemukseni mukaan ei oikeen...
- ..........
stellaria81 kirjoitti:
No mikäs sitten on sinkkumiesten mielipide? Kelpaako esim. duunarimiehelle väitöskirjaa valmisteleva nainen? Oman kokemukseni mukaan ei oikeen...
Miksei kelpaisi, jos on nätti ja mukava. Ei sillä väitöskirjalla ole mitään merkitystä, toisin kuin väikkärin väsääjä ehkä kuvittelee, että hän on jotenkin tasokas laatunainen koska valmistelee sellaista.
- Mies32
stellaria81 kirjoitti:
Tiedän tapauksia, joissa toimii oikein hyvin. Mutta tiedän myös tapauksia, joissa mies ei pysty suhtautumaan korkeammin koulutettuun naiseen luonnollisesti. En mene sanomaan kumpia enemmän, mutta koska edelleen jotenkin uskon ihmisiin, niin uskon ensinmainittuja olevan enemmistön.
Mutta on myös niitä tohtorisnaisia, kuten Riitta siinä Ylen ohjelmassa, jotka eivät pysty suhtautumaan duunarimieheen luonnollisesti, vaan näkevät vaikka väkisin merkkejä kateudesta. .......... kirjoitti:
Miksei kelpaisi, jos on nätti ja mukava. Ei sillä väitöskirjalla ole mitään merkitystä, toisin kuin väikkärin väsääjä ehkä kuvittelee, että hän on jotenkin tasokas laatunainen koska valmistelee sellaista.
No, jostakin syystä on vain useamman kerran päässyt käymään niin, että olen miehen mielestä ollut nätti ja mukava tasan siihen pisteeseen asti, kun on selvinnyt että olenkin miestä koulutetumpi. Sen jälkeen onkin sitten yhteydenpito miehen puolelta hiipunut.
Ja oikeastaanhan tuo sinun viestisi vastaa kysymykseeni oikein hyvin: kouluttamaton mies kuvittelee koulutetun naisen olevan täynnä omaa erinomaisuuttaan eikä sen takia vaivaudu edes tutustumaan.
Miksi ihmeessä minä kuvittelisin olevani jotenkin erityisen tasokas laatunainen jos en vielä tähän ikään mennessä ole edes kenellekään kouluttamattomalle miehelle kelvannut?Mies32 kirjoitti:
Tiedän tapauksia, joissa toimii oikein hyvin. Mutta tiedän myös tapauksia, joissa mies ei pysty suhtautumaan korkeammin koulutettuun naiseen luonnollisesti. En mene sanomaan kumpia enemmän, mutta koska edelleen jotenkin uskon ihmisiin, niin uskon ensinmainittuja olevan enemmistön.
Mutta on myös niitä tohtorisnaisia, kuten Riitta siinä Ylen ohjelmassa, jotka eivät pysty suhtautumaan duunarimieheen luonnollisesti, vaan näkevät vaikka väkisin merkkejä kateudesta."Mutta on myös niitä tohtorisnaisia, kuten Riitta siinä Ylen ohjelmassa, jotka eivät pysty suhtautumaan duunarimieheen luonnollisesti, vaan näkevät vaikka väkisin merkkejä kateudesta."
Mjaa, hyvä pointti tuokin. Minun tapauksessani on vain tosiaan käynyt niin, että mies on jotenkin perääntynyt ja löytänyt sitten tietty heti jonkun toisen naisen, minun jäädessäni ihmettelemään, että mitä oikein tapahtui.- Mies32
stellaria81 kirjoitti:
"Mutta on myös niitä tohtorisnaisia, kuten Riitta siinä Ylen ohjelmassa, jotka eivät pysty suhtautumaan duunarimieheen luonnollisesti, vaan näkevät vaikka väkisin merkkejä kateudesta."
Mjaa, hyvä pointti tuokin. Minun tapauksessani on vain tosiaan käynyt niin, että mies on jotenkin perääntynyt ja löytänyt sitten tietty heti jonkun toisen naisen, minun jäädessäni ihmettelemään, että mitä oikein tapahtui.Ehkä ei vaan ollut sitä kipinää muista syistä ja erkaantuminen kävi sattumalta samoihin aikoihin tai sitten ne olivat niitä heikkoitsetuntoisia ja koulutuskammoisia juntteja.
Kovin monensista treffeistähän tuskin oli kyse, kun tuollaiset asiat yleensä kerrotaan heti alkuun. Saattoi viilenemisen syynä siis olla moni muukin juttu. - MursisKursis
Mies32 kirjoitti:
Ehkä ei vaan ollut sitä kipinää muista syistä ja erkaantuminen kävi sattumalta samoihin aikoihin tai sitten ne olivat niitä heikkoitsetuntoisia ja koulutuskammoisia juntteja.
Kovin monensista treffeistähän tuskin oli kyse, kun tuollaiset asiat yleensä kerrotaan heti alkuun. Saattoi viilenemisen syynä siis olla moni muukin juttu.Ehkä se on jäävuori-ilmiö ja kaikki todelliset syyt on kylmän veden alla. Koko tilanne on jäässä. Tarvitaan oikea jäämurtaja elämään joka tietää miten jäitä voi murskata.
stellaria81 kirjoitti:
Miksi jotain duunarimiestä haet?
Itselleni kyllä kelpaa, kunhan väitöskirja on oikealta alalta, ja siinä on jotakin järkeäkin. Itse kun osaan vähän kaikkea, josta on jotakin hyötyäkin. Muistaakseni itselläni jotakin 350 vanhaa opintoviikkoa kasassa yliopistolta ja TKK:lta. Olen sitten vielä omatoimisesti laajentanut tuota osaamista huomattavasti muilta aloilta. Mielestäni teoreettinen fysiikka on ollut haastavin ala näistä mitä olen opiskellut.m36-intj kirjoitti:
Miksi jotain duunarimiestä haet?
Itselleni kyllä kelpaa, kunhan väitöskirja on oikealta alalta, ja siinä on jotakin järkeäkin. Itse kun osaan vähän kaikkea, josta on jotakin hyötyäkin. Muistaakseni itselläni jotakin 350 vanhaa opintoviikkoa kasassa yliopistolta ja TKK:lta. Olen sitten vielä omatoimisesti laajentanut tuota osaamista huomattavasti muilta aloilta. Mielestäni teoreettinen fysiikka on ollut haastavin ala näistä mitä olen opiskellut.Taispa olla pelleilyä tämä viesti. Tai ainakaan ei ole naisista pulaa, jos kaikkien tavanomaisten ulkonäkö- ja luonnevaatimuksien lisäksi vaadit naiselta vielä toimimista sinua miellyttävällä alalla.
Enkä minä mitään duunarimiestä todellakaan hae. Miehen koulutustaustalla ei ole minulle tasan mitään väliä, kun han olisi vain semmoinen jonka kanssa on mukava olla.- Mietiskelijääää
stellaria81 kirjoitti:
"No mikäs sitten on sinkkumiesten mielipide? Kelpaako esim. duunarimiehelle väitöskirjaa valmisteleva nainen? Oman kokemukseni mukaan ei oikeen... "
Duunari mies ja väitöskirjaa tekevä nainen tuskin ovat ihan samalla aaltopituudella.
Mulla tosin ei ole parisuhdeasioista kokemusta joten voin olla väärässäkin. Mut jos muistelen ylä-aste aikoja ja mietin ketkä meni amikseen ja ketkä lukioon niin aika erilaista porukkaa ovat. Tuskin toimii. - duunarikin
stellaria81 kirjoitti:
Ainakin maisteritutkinnon suorittaneelle duunarimiehelle kelpais.
- ruma ja ei-mukava
.......... kirjoitti:
Hienosti väheksytty.
- Ikisinkku M
Tuolla "tutkimus" -uutisessa on jo otsikko väärin, kuinka luotettavana sitä voidaan pitää?
"Uusi tutkimus: Yksi syy, miksi miehet pelkäävät naisia"
Ei se ole aina pelkoa, joskus se on myös inhoa eikä tarvitse mennä edes Las Vegasiin sitä toteamaan. Naiset toki mielellään selittää kelpaamattomuutensa sillä että miehet pelkäävät heitä, mitä pelättävää muka on pullukassa uranaisessa jossa ei miehn kannalta ole mitään seksuaalisesti puoleensavetävää? Jonkinaikaa sitten vilkaisin bb-uutiset, sielläkin pullukkanainen selitti kelpaamattomuuttaan , kaivan linkin:
http://www.bigbrother.fi/uutiset.shtml/johanna-harmitteli-miehet-ei-lahesty-mua/1805224
"Mä oon varmaan sen näköinen, etten oo helppo, Johanna tokaisi."
Kyllä totuus on että noin pullukka ei ole haluttava, miksi sitä muka pitäisi lähestyä edes baarissa? - jhkjhkjhkjhkjhkjh
Luonnollista että mies pelkää parisuhteen muuttuvan huonoksi jos nainen alkaa menestymään. Tulee lisää palavereita ja nainen on enemmän poissa kotoa. Ja vaikka tapailisi muita miehiä kun on nyt menestynyt.
Eli mies ei pelkää naisen menestymistä vaan siitä ehkä johtuvia muutoksia parisuhteeseen. - naimisissa
Niinhän me naimisissa olevat miehet pelätään naisia. Sen jälkeen täytyyvaan löytää uusi naine, jota saa taas pelätä...
- mardi gras
En tajua mitä se multa on pois vaikka nainen ois tohtori. Vaikka olenkin vain ammattikorkeakoulun käyny ni riittää mulle. Ajatus tohtorisnaisesta jopa kiihottaa. Mulle ei naisen ammatilla ole väliä, mutta jos se on tyhmä tai on kiinnostunu esim jostain BB:stä.
Tyhmällä tarkotan tässä esimerkiksi todella onnetonta yleistietoa. - Be easy
Ei ole olemassa sellaista asiaa kuin "itsetunto".
Koko testi on siis puhdasta töttöä.
Lisäksi koko ketjun otsikko on täyttä paskaa.
Miehet eivät pelkää naisia. Koskaan.
Miehet tosin voivat pelätä naisen menettämistä parisuhteessa josta tässäkin on varmaan kysymys.
Mutta sehän ei naisia huoleta. Päinvastoin he suorastaan revittelevät kun mies tuntee olonsa epävarmaksi suhteessa.
Koska mieshän ei saa olla inhimillisen epävarma omasta asemastaan suhteesta, se rooli on varattu kiukkuiselle ja niuhottavalle naiselle jonka olemassaoloa ja surkean heikko identiteettiä miehen tulee jatkuvasti tukea.
Toisin päin tukea ei ole luvassa ja miehen pelot johtuvat tietysti miehen surkeudesta itsestään.
Naisen pelot taas johtuvat aina miehestä ja miehen "epävarmuudesta".
Janica hanki aivot ja ole ihminen.
Älä ole kakara = nainen.
Kasvat vaikka pallit ensiksi.- 7+1
Miehet pelkäävät naisen menettämisen lisäksi vielä kaikkea muutakin mitä menetettävää siihen oheisesti liittyy, kuten yhteinen yritys, talo, auto, vene, lapset ja ystäväpiiri. Nämä oheisesti parisuhteeseen liittyvät asiat ovat miehelle tarpeen uutta naista etsiessäkin, toisin kuin nainen voi parhaimmillaan kävellä toisen miehen luo "valmiiseen pöytään" mukanaan pelkästään tissit ja p*llu. Naista itsessään mies ei pelkää, kuten ei pelkää homojakaan, toisin kuin propaganda esittää.
Ongelma ei välttämättä kuitenkaan ole edes siinä, etteikö uutta naista olisi tarjolla kun erosta on jaloilleen päästy, vaan että oikuttelevien ja lapsellisesti käyttäytyvien naisten kanssa parisuhteen yrittäminen käy kerta kerralta vaikeammaksi, mahdolliset haitat yksinkertaisesti ylittävät saavutettavissa olevat hyödyt. Yleisesti ottaen on tunnettu tosiasia, että tytöt kehittyvät poikia nopeammin tietyssä iässä, mutta harvemmin mainitaan, että kehitys vaikuttaa jämähtävän 16-vuotiaan tasolle loppuiäksi.
Näin ollen en pidä kovinkaan ihmeellisenä kehityskulkuna, että tietyn "mitan" täyttyessä ja lapsiluvun ollessa täysi miehen elämässä naisen ainoa todellinen merkitys on toimia panoreikänä.
- ....
Ehkä se on se kuuluisa kilpailuvietti, joka saa miehet pelkäämään tappiota. En tiedä. Kumppanin kanssa kilpailu vaan on niin helvetin vastenmielistä että oksu.
- lifemocker
jaa. itse olen tyytyväinen toisen puolesta
- The Kari
Harva nainen oikeasti menestyy. Nyt vain on yhteiskuntarakenne niin sairas, että julkisella sektorilla on kilpailukykyiset palkat ja taas miesten aloilla, joista tulee hyvinvointi Suomeen, on paljon yt:tä käynnissä ja palkkataso laskenut. Naisten menestys johtuu siitä, että elämme yhteiskunta velaksi. Ja positiivisesta syrjinnästä.
- Kympin Nainen
Ei kyse ole pelosta, vaan halusta olla toiselle tärkeä. Perinteisesti mies on kokenut olevansa tärkeä mm. perheen elättäjänä. Menestyneen naisen seurassa ko. perinteiset roolitukset eivät toimi, vaan tärkeyden tunne tulee löytyä muista asioista. Parisuhteesta sitten riippuu, kuinka hyvin tuo onnistuu, muttei ole vaikeaa kunhan MOLEMMILLA on asenne kohdillaan.
Aiheeseen liittyen oli todella hyvä artikkeli linkitettynä tuossa toisessa ketjussa, kiitos vaan nimimerkille ”Tarpeettomat” hyvän artikkelin postaamisesta!
http://goodmenproject.com/ethics-values/brand-men-must-be-needed-because-we-cant-be-wanted/ - 554tyukjhgfjnkuhgty5
Harva ihminen saa mielihyvää epäonnistumisesta, etenkin siinä missä toinen onnistuu.
Mutta harvoin menestynyt tai siihen pyrkivä nainen hyväksyy päinvastaisen miehen, eli myöskin he korostavat ns. perinteistä sukupuoliroolitusta. - erwertwet
No tauti mahdolisuudet sit se voi ottaa yhteyden poliisiin
- 13+5
Johtuu miesten kilpailuvietistä. Monet "kilpailevat" kumppaninsakin kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo666044Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per563036- 312193
- 131817
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191773- 181760
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131522- 181519
- 491495
- 91463